BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Oktober 29, 2009
Novel : Rahsia Rindu 10
Nama Pena : missnera

Seminggu berturut-turut aku berulang-alik ke hospital. Sean masih belum melepasi tahap kritikal lagi. Dia masih koma. Dua hari lepas, suasana bertukar kelam kabut bila mesin menyalurkan oksigen kepada Sean gagal berfungsi. Nasib baik ketika itu Jannah berada di samping Sean.

Aku yang ketika itu sedang dalam perjalanan untuk pulang ke rumah selepas singgah di hospital terpaksa berpatah balik. Saat itu hanya Allah sahaja yang tahu betapa berdebarnya aku menerima panggilan daripada Jannah. Dengan sepenuh kekuatan yang ada aku memandu kembali ke hospital.

"You kena berehat juga, Maira! I tengok makin hari you makin tak bermaya."

Nasihat Mukhriz ketika kami terserempak di hospital. Selain aku, Mukhriz kerap kali juga melawat Sean. Walaupun Mukhriz tidak pernah mengenali Sean secara dekat melainkan daripada ceritaku, Mukhriz nyata seorang yang amat mengambil berat. Buat pertama kalinya Mukhriz menceritakan kepadaku mengenai seseorang yang amat disayanginya pernah melalui detik seperti Sean. Patutlah dia begitu mengambil berat mengenai Sean. Malah, Mukhriz dengan murah hatinya menyediakan penginapan untuk keluarga Sean. Bukan itu sahaja, Mukhriz turut menyediakan seorang pekerja restorannya untuk membawa dan mengambil ahli keluarga Sean ke hospital. Alangkah bertuahnya gadis bernama Marissa itu!

Kesibukan aku membuatkan aku lupa akan Faris. Aku tahu Faris tentu berkecil hati denganku. Kerap kali aku tertidur ketika berbalas mesej dengannya. Akhirnya, Faris menghantar pesanan suara. Setiap pagi aku mendengarnya, lirih hatiku. Kata maaf yang aku ungkapkan diterima Faris dengan ketawa dan pujukan. Sedangkan akulah yang sepatutnya memujuknya.

"Maira, buat sementara waktu ni awak ambil alih kerja Sean." Ringkas sahaja arahan Encik Zulkarnain kedengaran dari intercom. Pelahan sahaja aku menjawabnya. Serasa kurang sesuatu bila Sean tidak berada dihadapanku.

Shofea yang sedari dulu menyimpan perasaan terhadap Sean, sudah tidak lagi mengangguku sejak aku menengkingnya tiga hari lepas. Dalam keadaan aku yang kusut, gadis tinggi lampai lagak model catwalk itu menuduh yang bukan-bukan. Paling menyakitkan hatiku bila gadis itu menuduh aku menyimpan perasaan terhadap Sean dan akulah penyebab Sean kemalangan. Katanya, kalau Sean keluar bersamanya tempoh hari kejadian malang itu tidak akan terjadi. Mulanya aku cuba bersabar tetapi bagiku tahap kesabaran setiap orang ada hadnya. Lalu kekuatan yang entah dari mana datang tubuh kurus itu aku tolak sehingga terjatuh. Bukan setakat itu sahaja, aku simbah mukanya dengan air kopi. Nasibnya baik kerana kopi itu sudah kesejukan. Menjerit gadis itu. Kesemua rakan sekerjaku nyata terkejut tetapi hanya menjadi pemerhati. Tiada seorang pun yang menolong Shofea.

"Great, Umaira!" pelahan Tan Wee Keong berbisik sebaik sahaja Shofea berlari ke pantry. Aku sedar Hafiz dan Eric menunjukkan isyarat bagus kepadaku. Memang di akui Shofea amat tidak disukai oleh rakan-rakan sekerjaku. Gadis itu sanggup berjalan jauh semata-mata untuk bertemu Sean. Sebagai seorang wanita dan tentunya berbangsa Melayu sedkit sebanyak aku malu dengan perangai Shofea. Lagi pula, di sini hanya tiga empat orang sahaja berbangsa Melayu. Selebihnya dimonopoli oleh pekerja bebangsa Cina. Vanessa pernah memerli cara Shofea berpakaian. Katanya, lagak pelacur. Bukan sekali dua Shofea dipanggil oleh pihak pengurusan berkenaan dengan caranya berpakaian. Malu jadinya, bila pengurusan yang berbangsa Cina itu pun tahu baju mana yang patut dan tak patut di pakai.

Usai solat isya’ malam itu aku menerima panggilan daripada Faris. Katanya, hujung minggu ini dia mahu membawa aku bertemu ibunya. Sedikit terperanjat aku dengan rancangannya sedangkan aku belum bersedia sepenuhnya untuk bertemu keluarga Faris. Aku hampir sahaja memberi alasan untuk menolak tetapi memikir selama ini Faris banyak mengalah denganku, aku memaksa diri untuk bersetuju dengan perancangannya.

"Maira jangan risau. Mak Ris bukan makan orang pun. Mak teringin sangat bertemu dengan Maira. Dari dulu lagi. Baru kali ada kesempatan. Tiga tahun mak menunggu Maira Ris ni!"

"Ris…" Entah kenapa perasaan sebak menjalar di segenap tubuhku. Tiga tahun Faris tidak pernah putus asa menungguku. Kalaulah hubungan aku dan Haizal dulu berakhir di jinjang pelamin masihkah Faris menungguku?!

"Hei Sayang! Kenapa ni? Jangan cakap Maira menangis lagi! Dah berapa kali Ris cakap jangan menangis kerana Ris! Maira ni degillah!"

Aku jadi tertawa mendengar kata-kata Faris. Air mataku yang masih mengalir aku seka dengan hujung lengan baju.

"Ketawa pulak dia ni?!"

"Ala, orang ketawa pun tak boleh. Tadi tak bagi orang menangis." Aku pura-pura bersuara seperti merajuk dengannya. Faris ketawa di hujung talian.

"Maira Maira. Kalau dari dulu lagi Maira terima Ris, mesti sekarang kita dah ada baby kan? Boleh Ris peluk-peluk Maira." Faris masih ketawa tetapi kali ini agak pelahan. Aku jadi tersenyum dengan kata-katanya. Ya, kalau dari dulu aku menerima Faris tentu aku tidak akan merasakan derita dikhianati Haizal. Secara tetiba aku mengeluh. Keluhan yang jelas di dengar oleh Faris.

"Maira, kenapa ni? Ris minta maaf ya? Ris gurau jer tadi." Pelahan suara Faris seakan memujuk.

"Tak ada apalah, Ris. Cuma teringatkan apa yang terjadi jer!" akui aku tanpa berselindung. Aku mahu Faris tahu aku tidak mahu perkara antara aku dan Haizal berulang dalam perhubungan kami. Setelah aku menerima cintanya, aku ingin dia tahu aku serahkan seluruh kepercayaan aku padanya.

"Sudahlah. Ris tak nak Maira ingatkan Haizal lagi. Antara Maira dengan dia dah lama habis. Sekarang Maira dengan Ris. Dia dengan Syafikah, kawan baik Maira sendiri. Ris tahu susah Maira nak lupakan apa yang Haizal dah lakukan tapi demi kebahagiaan Syafikah dan Maira sendiri, cubalah lupakan. Lagipun Maira kan selalu bertemu dengan Haizal. Tak eloklah kalau masih menyimpan perasaan dendam dan marah. Maira fahamkan."

Aku mengangguk walaupun tahu tentu sahaja Faris tidak dapat melihat reaksi aku dengan kata-katanya.

"Janji dengan Ris. Sebelum kita sah sebagai suami isteri bebaskan hati Maira dari dendam dan marah kepada Haizal. Ris tak nak tengok nanti Maira seperti mengingatinya lagi. Janji?!"

"Maira cuba, Ris. Insya-ALLAH. Ris jangan risau eh?!"

"Tak risau pun. Cuma takut sikit. Erm, Maira berehatlah dulu. Ris ada kerja nak kena siapkan. Tadi kat sekolah tak sempat nak buat."

Perbualan kami terhenti selepas Faris menjawab salamku. Aku berteleku di birai katil. Telefon bimbitku masih di dalam genggaman. Aku memikir akan Faris. Tiga tahun dia menunggu aku. Tidak pernah bosankah dia?

Pertemuan kami pertama kalinya berlangsung ketika aku mengikut emak memasak di sekolah sempena program motivasi pelajar-pelajar tingkatan tiga dan lima. Faris bertindak sebagai fasilitator program. Faris menyapa aku ketika aku sibuk memasukkan makanan ke dalam tray pelajar. Dia meminta aku menambahkan lauk untuknya sambil menghulurkan traynya kepadaku. Pertemuan kami tidak terhenti di situ. Sejak hari itu, Faris sering kali menegurku. Kadang-kadang dia mencari aku di dapur kantin. Aku ingatkan selepas tamat program motivasi itu, kami tidak akan bertemu lagi. Rupa-rupanya, Faris terlebih dahulu mengatur langkah. Dia mendapatkan nombor telefonku daripada Nadia.

Aku melayannya hanya sekadar kawan. Namun, aku langsung tidak menyangka Faris akan jatuh hati denganku. Aku berterus terang dengannya bahawa aku sudah terlebih dahulu menyerahkan cintaku kepada Haizal dan aku pinta padanya supaya menumpukan perhatian terhadap pelajarannya. Sejak aku mengetahui tentang perasaannya terhadapaku aku sudah jarang melayan panggilan mahupun pesanan ringkasnya. Faris tidak pernah mengalah walaupun dia sedar aku tidak mungkin menerimanya setelah adanya Haizal dalam hidup aku.

Setelah aku kehilangan Haizal, Faris semakin tekad untuk mendapatkan aku. Tambahan pula, secara kebetulan dia di tempatkan di sekolah kampungku. Kesempatan itu digunakan Faris sebaiknya. Faris semakin rapat dengan keluargaku. Aku tidak mampu menghalang dia dari terus merapati keluargaku.

Mengingat kembali setiap apa yang dia cuba lakukan untuk aku membuatkan aku terharu. Kesungguhannya benar-benar menjadikan aku rasa amat dihargai. Sedangkan selama ini aku sering kali merasakan aku tidak punya apa-apa keistimewaan. Faris telah menjadikan aku antara wanita paling istimewa di muka bumi ini. Merasakan aku cukup dihargai! Terima kasih Faris!
posted by Penulisan2u @ 3:45 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
52 Comments:
  • At 4/11/09 5:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye,,,sambung la lagi,,uhuhuuh

     

  • At 14/11/09 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ku rase la kan last die nga mukhriz gak nih

     

  • At 14/11/09 11:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgus cite nie.. banyak konflik..

     

  • At 17/11/09 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i harap maira dgn mukhriz...rasa mcm maira serasi aja dgn mukhriz

     

  • At 17/11/09 3:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eeeiii... tk ske ler kat faris...

     

  • At 19/11/09 9:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya lah, rasa2 pun maira dengan mukris.....faris nie kemalangan kot....hehehehehe mcm saya pulak yang menulisss..

    DiYaNN

     

  • At 28/11/09 1:02 PG, Anonymous heriena potter said…

    plot cter nie mmg bez,
    harap kali nie maira
    akan wat kputusan y tpat..
    chaiyok2....

     

  • At 7/12/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk smbg cite ni lg.x sbrla nk tau kesudahannya

     

  • At 5/2/10 3:53 PTG, Anonymous yatt said…

    hmm.baguih2 jln cita yg menarik.. rasanya nti faris msti meninggal.. kn.kn.last2 ble gk kat mukhriz.. cayok2.. cpt ckt wt smbungannye yeek..

     

  • At 21/2/10 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer niii..smbg cpt skit ea..hehehe~

     

  • At 4/3/10 4:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lambatnye nk smbg citer nie............

     

  • At 4/3/10 4:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lambatnye nk smbg citer nie............

     

  • At 6/3/10 8:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik sekali jaln cerita tapi kenapa lambat sambung cerita ini......................

     

  • At 15/3/10 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aa ahla lmbtla smbgannye............cptla wat smbgannye

     

  • At 16/3/10 6:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besssssssstttttttttttttttt...................hope cpt wat sambungannye larh ye.......

     

  • At 6/4/10 10:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nak smbg nie...
    da x sbr nak tau ending..
    hehe

     

  • At 22/4/10 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    msti ira ngan mukhriz gak.faris msti mnggal kan..cpat la smbg x sbr nak thu ksdahannya..

     

  • At 30/5/10 9:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaa...da bpe bln ni, cte x smbg2 g...huhuhu
    smpai bilakah??

     

  • At 18/6/10 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa tak ada penutup yg best

     

  • At 11/7/10 5:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni..cpt smbung..x sbr ni...

     

  • At 13/7/10 3:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x ada blog ker??? best cite nih.....

     

  • At 8/9/10 10:32 PG, Blogger ~najwa~ said…

    kalo aku...aku pilih mukhriz!!!
    hhahahahaha..

     

  • At 27/10/10 6:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt2la smbung crter ni...
    tk sbar nk tau ending crter ni..
    best giler...
    harp2 MAIRAH dgn MUKHRIS la...
    cpt2 smbung k, chayok2x...hikhikhik

     

  • At 2/11/10 1:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kwnku sambgn cite ni da kat dia nyer blog..pegilah bc ksana:)

     

  • At 17/11/10 3:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sanagat2...tp kalau umairah dngn mukhiz kan lg best....

     

  • At 17/11/10 8:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..cpt smbung...tp rasenye nnt umairah ngn mukhriz gak...mesti ade bab sedih ngn faris nie.

     

  • At 1/12/10 12:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm..marrisa tu cpa?

     

  • At 1/12/10 12:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yelah mesti ending citer nie umaira ngan mukhris..
    rase2 mcm faris ade pnykt n pnykt tu blh bw maut..

     

  • At 10/12/10 8:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg bst....maira dan mukhris....
    bnci dekat faris.

     

  • At 16/12/10 2:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy agak lah kan faris nih excdnt la...
    pas tu kawen ngn mukriz..hahaha....=)

     

  • At 19/12/10 3:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm rasanya mukriz mmg suka maira dari dlu sebab ego ..perasaan cinta tu tak ditonjolkan..tp ast sekali mkriz akan kawen ngan maira/rasanya faris ada penyakit yang leh membawa maut..tp masih adakah laki cm faris yang sggup tunggu maira selama 3 tahun? klu masih ada itulah nama cinta sejati..last sekali mesti jdoh maira dengan mukriz.cepat sambung ye..tak sabar bk tgk endingnya

     

  • At 9/4/11 11:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez sgt...nice story..

     

  • At 27/5/11 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk thu smbungan die..huhu..keep it up! cte ni best..mcm2 kemungkinan leh berlaku..tp rse2 cm faris tu ade pnyakit jer...die nk bhgiakan maira slgi hjt die ade..hehe..kot2..

     

  • At 7/6/11 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cite ni...smbg la cpt! :(

     

  • At 10/6/11 8:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best story...cpt smbg cte nie...
    bialah ending maira n mukhriz...
    wtak fariz 2 lenyapkan la....ta ske tol dgn faris...

     

  • At 15/7/11 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung la cepat...lame da tunggu nih!

     

  • At 2/9/11 8:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm.... sy rasa mcm ader yg x kena ngn haizal... x taw ar apew... mcm haizal msh ade hati ngan umairah....
    c faris mngkn akn mnggl... huhu sedih..
    mukhriz niey lembab.... umo da 30 an.... nk meluah pun susah.... papew pon cter niey memang best gler...

     

  • At 9/10/11 12:01 PG, Blogger anisyah zainul said…

    sambung cepatttttttttttttttt

     

  • At 26/10/11 1:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alamak ngah sedap layan bsamb la plak....plzzzz samb cpt x sabo dh ni

     

  • At 11/12/11 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade smbgn dia x..
    lau ade cpt2 lh bgthu
    dh x sbo nk bce story ny
    \best gle ar

     

  • At 28/12/11 10:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    PG BLOG NI penamissnera.blogspot.com

     

  • At 12/1/12 5:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST LH.....

     

  • At 29/1/12 1:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    naps ira x dgn mukhrissss... huhuh...

     

  • At 29/1/12 1:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Apakah kesudahan crita nie....

     

  • At 2/2/12 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie best cgt........ sye hrap maira n mukhriss...klau diorag couple t romantik kan....he...he3.....

     

  • At 3/2/12 1:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xde blog ker..?

     

  • At 9/3/12 11:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm bestlh smbunglh cpat ye

     

  • At 22/3/12 10:21 PTG, Anonymous izah said…

    best citer ni..x sbr nk tau ksudahan citer ni..nice!! good job..truskn pnulisan anda!!

     

  • At 25/3/12 7:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila sambungan nye....best2 cpt ye sambung xsbar nak bce cerita seterusnya....hihihihih

     

  • At 2/5/12 11:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat2 la wat sambungan...x sabar nak nak tahu part y seterusnya...tahniah wat penlis

     

  • At 30/5/12 9:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tolong saya!!!... kenapa tak boleh buka penamissnera.blogspot.com!... saya budak baru belajar... kepada sesiapa yg baik hati tu, tolong saya... dapat baca sampai 'rahsia rindu 35' je.. sedihnya, mcm tak lengkap je hidup hari ni.. (nangis ni tau!...)..

     

  • At 29/6/12 8:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    menarik cite ney..bla smbungan dye akn kluar..xsbr nak tahu akhir cite ney...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group