BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Oktober 23, 2009
Novel : Please 15
Nama Pena : Aya Akira 1011

Tanggal 28 Februari genaplah sebulan Haikal ditemani rakannya Zariff bermaustatin di rumah tunangannya, Hana. Dan pagi Isnin itu kediaman Ahmad dan Fatemah kembali riuh rendah. Ruang tamu dipenuhi kaum lelaki manakala kaum perempuan memenuhi ruang dapur. Kanak-kanak pula begitu asyik bermain di halaman rumah. Suasana yang acapkali dilihat andainya seisi keluarga berkumpul. Masing-masing tersenyum dan kelihatan begitu gembira menghabiskan masa bersama keluarga setelah sekian lama terhimpit dengan hambatan kerja yang tak putus-putus. Namun dalam kemeriahan dan gelak tawa yang memenuhi teratak kayu itu, masih ada insan yang menarik muka 14. Semuanya gara-gara undangan Haikal untuk Hana menetap di rumahnya di ibu kota selama sebulan. Dan yang membuatkan keadaan lebih parah ialah tindakan ayah Hana yang bersetuju dengan undangan tersebut. Walaupun cuba dibantah oleh Asyraf dan Azihaiza (Kak Ngah) , tapi Pak Mad masih dengan keputusannya dengan alasan Hana perlu mengenali keluarga Haikal dengan lebih dekat lagi. Tambahan pula, Haikal bukannya tinggal berseorangan tetapi bersama-sama orang tuanya. Jadi tiada alasan yang kukuh untuk menolak undangan Haikal sekeluarga.



Hana dan dalam keadaan terpaksa akhirnya hanya mampu menganggukkan kepalanya tanda bersetuju. Dan natijahnya , segala persiapan Hana untuk mendiami rumah Haikal selama sebulan diuruskan oleh Kak Ngah dan Kak Fatin nya (Isteri Bang Lang). Hana hanya menjawab 'Ya' atau 'Tidak' sahaja apabila diajukan soalan. Mujur Haikal dan Zariff tidak mengganggu Hana dengan soalan-soalan atau cuba bertegur sapa dengan Hana. Kalau tak, rasanya ada yang kena baham dengan ikan jerung kot!



"Dah la Adik. Tak payah tarik muka masam tu. Senyum la sikit. Terima ja la keputusan ayah tu. Anggap ja la Hana macam pergi bercuti atau melancong ke KL. Kalau dah tak tahan duduk rumah Haikal, call ja Kak Fari. Kak Fari boleh pergi ambil Adik. Tapi Hana kena ingat yang Hana bukannya duduk dengan Haikal ja. Hana duduk dengan parents Haikal. Jangan biadap atau buat perangai depan diorang. Nanti terasa pulak Dato' dengan Datin. Kecik hati diorang nanti".



Farihah bersuara sambil mengusap-ngusap rambut adik iparnya. Sejak mendirikan rumah tangga dengan Azraffi (Bang Tih) 3 tahun yang lalu, dia begitu masak dengan perangai dan telatah Hana. Hana seorang gadis yang degil dan tak suka dipaksa atas dikongkong. Bagi Hana, dia berhak memprotes sebarang keputusan yang diambil keluarganya. Dan Hana akan memberontak sekiranya dipaksa. Buktinya, tindakan Hana mengenakan Haikal, tunangannya hanya kerana dia tidak bersetuju dengan pertunangan tersebut.



Hana bukannya remaja yang memberontak dengan cara melarikan diri ataupun bertengkar dengan orang tuanya. Caranya memberontak lebih halus dan lebih nakal daripada remaja lain. Dan Farihah memahami situasi yang dialami oleh Hana, kerana sebagai anak bongsu dalam keluarganya, dia juga kadangkala terlampau dilindungi oleh ahli keluarganya. Sehinggalah dia bergelar isteri, kebebasan yang yang sering dicarinya akhirnya diperoleh.



"Tapi..."



Suara Hana tersekat sebelum dia sempat menghabiskan ayatnya. Hana bangun dan kemudiannya menapak ke arah tingkap. Pandangannya dilepaskan jauh menerobos kebun pisang ayahnya yang terletak tidak jauh dari rumahnya. Rasanya ingin saja dia menjerit untuk melepaskan segala beban yang ditanggung hatinya. Biar seisi dunia mengetahui bahawa dia inginkan kebebasan daripada bergelar tunangan orang. Dia tidak mahu bergelar tunangan orang dalam usia yang masih terlalu muda. Farihah bangun dari katil dan menghampiri Hana yang masih lagi termenung di jendela. Dipegangnya bahu Hana.



"Apapun, Hana sekarang dah bergelar tunangan Haikal. Buruk baik dia Hana kena belajar terima. Dan Hana kena belajar untuk mencintai dia. Mungkin Haikal jodoh Hana. Siapa tahu kan? Kak Fari faham kenapa Hana tak boleh terima dia. Hana rasa Hana masih terlalu muda untuk bertunang kan?. Kenapa Hana tak cuba terima semua ni sebagai satu ketentuan yang telah Tuhan tetapkan untuk Hana?. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi disebaliknya. Trust me, everything happens for a reason ok?".



Farihah kini mengalihkan pandangannya ke wajah Hana.



"Ok lah. Hana akan dengaq nasihat Kak Fari tu. Tapi dengan satu syarat".



Hana bersuara tanpa melihat wajah kakak iparnya.



"Syarat?".



Ada tanda kehairanan terukir di wajah Farihah.



"Yap. Syarat. Tak banyak pun. Satu ja. Kalau adik tak tahan dok kat umah mamat bandar tu, Kak Fari kena amik adik kat umah dia sebaik saja adik call. Tak boleh lambat walaupun sesaat. Boleh?".



"Ingat kan syarat apa tadi. Adik ni.....".



Serentak dengan itu, satu cubitan kecil singgah di pipi Hana. Hana menjerit kecil. Direnungnya wajah Farihah dengan geram. Farihaha yang memahami maksud renungan Hana cuba melarikan diri ke muka pintu. Namun belum sempat dia memulas tombol pintu, Hana sudah pun memegang leher Farihah. Bahagian yang cukup sensitif untuk Farihah. Dan suasana di dalama kamar Hana yang pada mulanya sepi kini telah bertukar meriah. Kedengaran suara Farihah dan Hana yang cuba mengusik serta menggeletek di antara satu sama lain.



"Adik cukup la tu. Kak Fari mengaku kalah k!. Penat la kena geletek. Hahahahaha....".



"Padan muka!Sapa yang suruh Kak Fari pi cubit pipi adik?. Ngat adik ni baby ka nak cubit-cubit?".



Hana masih lagi menggeletek Farihaha yang sudah tidak cukup nafas untuk ketawaa. Namun kemeriahan itu terganggu apabila nama Hana dipanggil daripada ruang tamu. Wajah Hana yang tadinya ceria mula berubah. Tiada lagi senyuman yang terukir. Hana melangkah berat menuju ke ruang tamu. Setapak demi setapak. Wajahnya ditundukkan memandang lantai kayu yang sesekali berkeriang-keriut apabila Hana melangkah.



"Haikal, rasanya elok Haikal bertolak sekarang. Nanti kalau lambat bertolak, lambat pulak sampainya".



Pak Mad bersuara sebaik sahaja melihat kelibat Hana di ruang tamu rumah kayu warisan keluarganya. Haikal dan Zariff bangun dari kerusi kayu yang terukir indah dengan motif daun-daun itu. Mereka menghulurkan kedua-dua belah tangan kepada setiap lelaki dalam keluarga Hana untuk bersalam.



"Pak Cik amahkan Hana pada Haikal. Pak Cik harap Haikal dapat jaga Hana elok-elok. Teguq dia kalau dia buat silap. Sampaikan salam Pak Cik pada mak dan ayah Haikal".



"Insyaallah Pak Cik. Haikal akan ingat pesan Pak Cik. Terima kasih untuk layanan Pak Cik dan keluarga terhadap Haikal dan Zariff sepanjang kami tinggal kat sini. Terima kasih banyak-banyak".



Pak Mad dan Haikal saling berpelukan. Erat. Sebaik sahaja pelukan terlerai, mereka beriringan ke pintu kereta Haikal. Haikal terus memasuki keretanya selepas mengucapkan terima kasih sekali lagi kepada Pak Mad sekeluarga. Hana sebaliknya masih lagi terpaku di anak tangga terakhir.



"Hana, cepat la. Dah lewat ni. Bang Long nak kena masuk office awal esok. Cepat skit!".



Aizat bersuara separuh menjerit apabila melihat Hana yang masih belum lagi masuk ke dalam perut keretanya. Lama menunggu, Aizat akhirnya menarik tangan Hana. Kalau tak kerana mengenangkan Hana yang sudah besar panjang, mahu sahaja dia mencepung Hana. Sebaik sahaja berada di dalan kereta Bang Longnya, air mata Hana serta-merta menitis laju. Entah kenapa, Hana terlalu hiba saat itu. Memikirkan yang dia terpaksa menghabiskan masa hampir sebulan di rumah Haikal, dia jadi sedih. Nampaknya, pertunangannya dan Haikal akan terus terjalin. Walaupun pelbagai cara yang telah dilakukannya, Haikal masih belum menunjukkan sebarang tanda yang dia meluat atau benci dengan Hana.



Sepanjang perjalanan ke Kuala Lumpur, Hana hanya mendiamkan diri. Sepatah disoal, sepatah di jawab. Apabila di ajak makan, Hana hanya menggelengkan kepala. Pandangannya dilemparkan jauh keluar tingkap. Pemandangan silih berganti, namun bagi Hana semuanya kosong. Tiada satu pun yang menarik minatnya. Perjalanan yang memakan masa hampir 6 jam itu itu dirasakan seolah-olah bertahun-tahun lamanya. Jiwanya merana, terseksa dan menderita. Pertunangan ini bukannya kemahuannya. Bukan pilihannya. Dia terpaksa. Dia terperangkap antara kemahuan diri dan kemahuan keluarga. Pengorbanan ini semakin hari semakin mendera kehidupannya. Membayangkan yang dirinya terpaksa menghabiskan masa selama sebulan di rumah Haikal dirasakannya bagikan dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup.



Hana menyeka air matanya berulang kali. Bimbang andai dikesan Bang Long nya. Aizat yang sesekali memandang cermin pandang belakang melalui ekor matanya hanya mampu menykainkan hatinya bahawa keputusan yang dibuat keluarganya untuk Hana adalah keputusan yang terbaik. Kadangkala terdetik juga difikirannya mengenai usia Hana yang masih terlalu muda untuk bergelar tunangan orang. Dalam kalangan mereka adik-beradik , Hana yang bertunang paling awal. Yang lainnya, bertunang selepas tamat pengajian ijazah.



"Abang, kita nak singgah rumah dulu ka nak pi rumah si Haikal terus?".



Qistina isterinya yang telah dikahwini hampir sepuluh tahun dipandangnya dengan perasaan penuh kasih sayang. Walaupun perkahwinan mereka diatur keluarga, tetapi dia bersyukur kerana rumah tangganya sehingga ke hari ini masih lagi bahagia bersama isteri dan 4 orang putera dan puteri tercinta. Dalam hati, Aizat
mengharapkan adik bongsunya juga dapat menikmati kebahgiaan sama seperti apa yang dirasakannya kini.



"Bang, Ayang tanya ni. Nak pi rumah Haikal terus ka nak singgah rumah kita dulu? Abang tenung apa kat muka Ayang sampai tak kelip bijik mata tu?".


"Abang tengok isteri abang yang lawa, cantik , ayu kat depan abang ni. Takkan tu pun tak boleh?".



Serentak dengan itu, tangannya dicubit Qistina. Tak cukup dengan itu, pipinya, pahanya dan yang mampu dicapai Qistina menjadi sasaran cubitan yang bertalu-talu. Jenuh jugaklah tangannya menangkis serangan daripada pemaisuri hatinya itu. Mereka sama-sama tertawa bahagia. Mujurlah lebuh raya pada waktu itu agak lengang. Kalau tak mau masuk front page paper Berita Harian.



'Punca kemalangan yang berlaku dekat pintu masuk ke ibu kota dikenal pasti berpunca daripada kelekaan
pemandu yang dipercayai asyik bergurau senda dengan penumpang hadapan yang juga isterinya'.



Tak ke naya kalau macam tu?


Lamunan Hana terganggu dek hilai tawa abang dan kakak iparnya. Lama memerhatikan gelagat mereka, akhirnya dia berdehem kecil. Qistina dan suaminya saling tersenyum dan memandang antara satu sama lain.



"Abang cadang macam ni la. Kita hantaq adik pi rumah Haikal dulu. Kita singgah sat, pas tu baru kita balik rumah kita".



"Adik tak mau. Kita pi rumah Bang Long dulu. Adik nak dok sana seminggu dua. Bila adik rasa nak pi rumah Tengku tu, baru adik suruh Along hantaq adik".



Hana bersuara tegas dari kerusi belakang.



"Mana boleh macam tu Adik. Kita dah janji ngan keluarga Haikal yang adik nak dok dengan depa lebih kurang sebulan . Ayah dah pun janji ngan pak mak Haikal yang Hana nak pi tidoq rumah dia mula malam ni. Nanti apa pulak kata depa kalau tak sampai-sampai? Nanti kalau ayah dapat tau, bukan adik ja yang kena. Ngan Bang Long pun kena marah dengan ayah".



Belum sempat Hana membuka mulutnya untuk membantah sekali lagi. telefon bimbit Aizat berdering.



"Ayang angkat sat. Abang tak pakai handsfree ni".



Qistina segera mencapai telefon bimbit suaminya.



"Assalamualaikum . Ya, ya. Nanti Kak Qis bagi tau dengan abang. Ya, ya. Ok. Waalaikumussalam".



"Sapa call?"



"Haikal. Dia suruh kita singgah rumah dia dulu. Mak dengan ayah dia dah tunggu kat rumah. Dia suruh abang ikut belakang kereta dia pas tol masuk KL. "



Aizat menggangguk-anggukkan kepalanya tanda faham.



"Adik dengaq tak tu?. Mak dengan ayah Haikal dah dok tunggu kita kat rumah dia. Kita pi rumah Haikal terus k?".



Nada suara Aizat yang tegas dan agak tinggi membuatkan ayat yang terlontar daripada mulutnya kedengaran bukannya untuk mendapatkan persetujuan Hana tetapi lebih kepada satu arahan yang perlu dipatuhi. Hana kematian kata. Air matanya bergenang lagi. Dan entah untuk kali yang keberapa , pipinya kini dibasahi lagi dengan titisan jernih.



~Teruskan mengkomen dan mengkritik apa ytg kurang ^-^~
posted by Penulisan2u @ 4:49 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 29/10/09 11:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aik pesal xada komen nie
    kepada penulis ni
    terus kan usaha awak
    cepat smbg crter ni
    jgn lmbt2

     

  • At 31/10/09 2:38 PG, Blogger YONG JIAO XIU said…

    hehehe. tgk je tajuk,bila dah byk sikit br aku bc cter novel. sebab penantian itu satu penyiksaan looo. huhuhu. teruskan usaha anda ye. aku igt cter ni dah habis tu aku try check. cepat habiskan ye. hehehe semoga idea penuh sentiasa. nak harap aku tulis novel, smpi la ni lom gak siap. dah 3thn novel aku dlm pembikinan. hehehe.

     

  • At 3/11/09 1:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agak best...tapi lme r tggu smbngan...x saba nie...hope de smbngn cept skit....^-^

     

  • At 10/12/09 9:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hye,sye last komen..novel ne xda smbungan ke??hrap2 adalaa..cpat ekk,sa ngah tggu ne

     

  • At 13/3/11 1:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la,,,,cpt2 sambung ea,,,
    x sabo nk 2nggu smbungn yg seterusnye
    hehehe....

     

  • At 15/4/11 9:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat sambung eh

     

  • At 9/8/11 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepatlah sambung!!!!! dah lame tggu nie!

     

  • At 24/8/11 3:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sampai sini je ke?? lagi ??

     

  • At 20/2/12 9:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sampai sini je ker citer nie...nyesal aku bace...x de smbngn ker...dah la kat part yg best...tlongla smbung...

     

  • At 14/3/12 2:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btol,btol,btol...sambung la cpt

     

  • At 25/3/12 12:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kamon cepat la ... go on kan episod citer ni best kot cepat2 ye x sabo menungggu ni

     

  • At 12/7/12 12:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpat lh smbung...dh lama 2nggu nie,crta nye pn best...
    writer cpt smbung k?nk tmbuh jnggut 2nggu

     

  • At 4/8/12 2:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat lah sambung citer ni best giler la tak sabar nak tau apekan jadi kat umah haikal tu.........

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group