BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Oktober 29, 2009
Novel : Pertemuan 14
Nama Pena : kayaizzat

Saat keinsafan bertamu:

Rinduku tetiba menangis sayu. Entah mengapa saat malam semakin lesu,hatiku meronta hiba. Aku cuba mengusir rasa rindu jauh dari sudut hati,namun apakan daya untuk ku buang rasa rindu yang mula bercambah. Saat ini,hanya seraut wajah kacak abang Zaky menari-nari di mataku. Hatiku benar-benar dihambat rasa pilu. "Abang Zaky…………..Amani terlalu lemah menepis gelora rindu". Aku cuba menahan air mata dari tumpah. Sayangnya………..aku gagal menafsir diri sendiri. Aku pandang potret abang Zaky di sudut katilku. Senyuman terindah abang Zaky membuatkan aku dilambung ombak asmara.

Hatiku gagal menepis keegoan sendiri. Aku mencapai telefon bimbitku. Aku pasrah…………..biarlah kali ini perigi terpaksa mencari timba. Aku rela demi mengubat rindu yang sarat di dada. "Assalamulaikum…………." Ucapan salamku termati di situ. "Amani ya…………………" Aku biarkan sahaja abang Zaky menyapa aku. "Amani…………..ada apa? . Amani sakit ke!!!. Aku semakin resah bila lidahku menjadi kelu. "Amani kenapa ni? Amani sakit ke!!!!!. Kenapa menangis ni,ada orang usik ke………!!!!" Air mataku semakin lebat. "Abang…………maafkan Amani sebab ganggu abang". Aku mematikan telefon bimbitku. Jiwaku mula tersenyum saat mendengar suara abang Zaky di hujung talian. Mungkin saat ini abang Zaky bermati-matian cuba menghubungi aku.


"Abang…………….Amani amat menyintai abang. Amani amat memerlukan abang dalam melayari kehidupan." Aku menangis semahunya. Rasa cintaku gagal ku buang jauh,namun aku gagal membuang memori silam. Hatiku tersepit diantara cinta dan kenangan. Belum pun kubur Amirul menghijau,aku sudah berubah arah. Malunya aku menagih cinta dari seorang lelaki yang tulus hatinya. Aku alih-alihkan tubuhku seperti ayam golek sedang di panggang,namun tindakan bodohku ini membuatkan jiwaku semakin penasaran.


Telefon di ruang tamu meraung sekuat hati. Aku jadi gelisah. Aku bangkit lalu membuka pintu bilik ku. Jam di dinding sudah menunjukkan pukul 3.30 pagi. Aku cepat-cepat mengangkat gangang telefon. Bukan apa…..aku tidak mahu tidur emak dan abah terganggu . "Assalamulaikum……… siapa ni!!!". Tiada suara kedengaran di hujung talian. Dan entah mengapa tiba-tiba bulu romaku berdiri tegak. Bunyi pungguk di tengah sawah membuatkan peluh ku menitis keluar. Beberapa potong ayat suci yang ku ingat……………terus ku baca. "Assalamulaikum……………Amani,ni abanglah. Risau hati abang bila dengar suara tangisan Amani Tadi. Amani sakit ke!!!". Hati ku tersenyum indah saat mendengar suara abang Zaky di hujung talian. Serta merta perasaan takutku berterbangan di ruang angkasa.


"Abang tak kerja ke subuh-subuh buta ni!!!". "Kerja………. pesakit dah terlelap,so abang curi masa sikit. Risau betul abang ni". Terasa air mataku mahu tumpah. "Amani sakit ke…………….?". Pertanyaan abang Zaky ku biarkan sahaja berlalu pergi. "Bila pulak Amani talifon abang ?" "Eh…tak kan hantu kot yang telefon abang. Ni yang buat abang seram semacam je ni. Tadi masa abang lalu kat wad pesakit,tiba-tiba telefon abang berdering." "Amani tak telefonlah sumpah…….lagipun Amani baru je bangun tidur. Tu pun sebab abang kacau Amani". Buat seketika abang Zaky mendiamkan diri sahaja . Aku kehilangan kata-kata. Malunya aku pada abang Zaky. Dan paling malang,aku terpaksa membohongi abang Zaky semata-mata mahu menjaga maruah sendiri. Aku mengutuk diri sendiri berkali-kali.


"Amani………..abang nak minta maaf kerana menyentuh tangan Amani petang tadi,sepatutnya abang lebih menghormati Amani sebagai seorang muslimah. Bukan niat abang mahu menjatuhkan atau merendahkan maruah seorang wanita sebaik Amani. Silap abang……………..kerana menurut kata hati". Kata-kata abang Zaky berhenti di situ. Tanpa sendu,hatiku semakin sebak. Perasaan bersalah menerjah jiwaku lalu terbit selaut keinsafan. Berdosanya aku pada Tuhan kerana membiarkan lelaki semulia abang Zaky mencipta dosa kerana seorang wanita bernama Amani. "Abang…..A…….Amani juga minta maaf pada abang kerana kebodohan diri sendiri sehingga kita sama –sama lupa tentang larangan Tuhan pada hambanya yang tiada pertalian,maafkan Amani bang………………………" Aku benar-benar insaf. Aku sedar pandangan mata selalu menipu setiap hamba Tuhan di muka bumi ini sehingga akal menjadi terlalu dunggu untuk membeza antara yang benar dan yang batil. Aku dihambat rasa bersalah yang melanggit tinggi. Andai dosa dapat disiram dengan air mawar yang harum,lama sudah ku curah walau sebanyak air di lautan,namun bila teringat janji Tuhan pada setiap dosa hambanya,hatiku dirundung rasa duka yang tak sudah.


"Amani……………….abang janji lepas ni,abang akan lebih berhati-hati dalam mendidik pergaulan kita. Sama-samalah kita saling ingat mengingati antara satu sama lain…………." Dihujung talian kedengaran suara abang Zaky kian sayu. Aku tahu saat ini,segumpal rasa bersalah sedang menjalar di segenap pelusuk hati seorang lelaki bernama Zaki Zakwan. "Amani……….maafkan abang sekali lagi. Sama-samalah kita memohon keampunan dari Tuhan atas keterlanjuran diri sendiri. Aku gagal mengungkap kata saat abang Zaky mematikan perbualan kami.


Jam menunjukkan tepat jam 4 pagi. Aku cepat-cepat ke bilik air. Dosa yang terpalit pada diri sendiri harus ku hapus. Selepas mengambil air sembahyang,aku terus menyarung telekung. Saat solat taubat ku hayati,air mataku terus mengalir deras. Doa yang ku pohon dari Tuhan cukup ringkas namun ia benar-benar membuatkan aku dihimpit rasa bersalah yang amat sangat. Aku terus mengutuk diri sendiri. Saat ini…………….seperti layar gambar aku membayangkan diri sendiri di hukum Tuhan atas perbuatan yang nampak kecil tapi hal yang kecil itulah yang akan mengheret aku bertamu di neraka jahanam. Takutnya aku bila terkenang besi panas yang membakar tubuh dan sula api neraka membenam tubuhku hingga terjelir lidahku. Aku pasrah,namun harapanku agar Tuhan mengampunkan kami.

Dalam pasrah……………aku terkenang kata-kata Ustazah Salmi dulu "Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk (surat Al - Isro' (17): 32)Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: " Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat ( surat An - Nur (24) Itulah peringatan dari Tuhan yang harus diingati oleh setiap hambanya. Air mataku gugur lagi. Terasa diri ini terlalu hina di sisi Tuhan.

Selesai Solat Sunat Taubat,aku terus mencapai senaskah Al-Quran pemberian abang Zaky beberapa bulan yang lalu. Ku buka beberapa buah surah yang membicarakan tentang azab kubur. Biarlah pagi yang bening ini akan membuatkan aku menjadi insan yang diredai oleh Tuhan,biarlah pagi yang suci ini akan mendidik aku menjadi insan yang sedar tentang kewujudan Tuhan. Surah Taha ayat 124 ku buka. Aku cuba menghayati peringatan Tuhan sebaik mungkin "Dan sesiapa yang berpaling ingkar daripada ingatan dan petunjuk-Ku, maka sesungguhnya adalah kehidupan yang sempit, dan Kami akan himpunkan dia pada hari Kiamat dalam keadaan buta" .Dan sesungguhnya……………………hatiku benar-benar menyedari tentang kebesaran Tuhan. Benarlah kata pujangga………………cinta buta akan membuatkan kita hanyut dibuai ombak melalaikan. Aku rela sujud bertahun lamanya ,mengabdi diri pada Tuhan andai itu dapat menghapus dosa saat bersama abang Zaky.


Sedar tak sedar,azan subuh telah berkumandang. Sekali lagi aku ke bilik air untuk mengambil wuduk. Solat subuh ku tunaikan secepat mungkin. Di hujung doa,ku selitkan harapanku "Ya Allah………………andai jodohku masih bersinar,temukan aku seorang lelaki yang bisa membimbing aku ke jalan yang kau redohi,andainya jodohku tiada,ku pasrahkan diri ini menerima ketentuanmu,". Aku segera melipat sejadah dan tanpa membuang masa aku terus merebahkan tubuhku di atas tilam yang empuk.

Belum sempat aku mencipta mimpi-mimpi indah,panggilan emak yang kedengaran agak pelik merentap ketenangan yang baru bertamu. "Amani bangun…………………ce………….cepat Amani". Aku cuba membuka mataku. Suara emak yang melaung cemas disusuli tangisan pilu membuatkan jantungku seakan terhenti. Aku cepat-cepat membuka pintu. "Kenapa mak?". Aku memandang wajah emak dengan pandangan yang sayu. "Kenapa mak?". Emak gagal bersuara sama sekali,hanya air mata emak yang menyambut pertanyaanku. Aku cepat-cepat ke bilik emak. Aku lihat abah tiada di situ. Hatiku diasak cemas yang amat sangat. Aku meluru ke pintu dapur,namun abah tiada di situ. Seperti kucing kehilangan anak,aku ke sana dan kemari mencari abah. Emak pula sekadar memandang aku dengan tangisannya yang belum berhenti. Sepantas kilat……..aku berlari ke rumah Yi Yap. Jantungku berhenti tiba-tiba saat terpandang wajah abah. Aku menarik nafas lega,namun semuanya tidak lama bila ku lihat abah sedang memangku seseorang. "Amani cepat……………pergi rumah Zaky,Yi Yap nazak". Ku lihat Kak May May memegang tangan Yi Yap dengan kuat. "C…..ce…..cepat Amani,mama ………….." . Kak May May gagal meneruskan kata-katanya.

Aku terus melangkah pantas meredah batas-batas sawah yang becak dan berlumpur ketika kabus masih menitis lebat di atas rumpunan padi yang sedang menguning. Sakit kaki ku menahan rasa tersusuk duri dan semalu.Demi Yi Yap ku relakan segalanya. Nafasku tercungap-cungap dan entah berapa kali aku tersungkur di dalam lumpur sehingga anak tudungku entah hilang ke mana. Dapat ku rasakan,rumah abang Zaky terlalu jauh di pandanganku saat ini biarpun jarak sebenarnya tak sampai pun 100 meter. Aku sudah tidak memperdulikan penampilan diri sendiri. Dalam keadaan yang cemas,aku sempat membayangkan tentang janji Tuhan mengenai keadaan manusia saat dihimpunkan di padang Masyhar.

Ketika aku tiba di rumah Imam Basri,kereta abang Zaky baru sahaja membelok di perkarangan halaman rumahnya. Dalam keadaan yang hampir pitam,aku menjerit memanggil abang Zaky sekuat hati dengan tangis yang pilu. "A……a……abang,cepat…………….." "Kenapa ni Amani? Kenapa badan penuh lumpur". Seperti orang hilang akal,abang Zaky mentertawakan aku sampai terkeluar air mata. Aku membiarkan sahaja gelak tawa abang Zaky yang pada pandanganku tidak lucu langsung. Kalau tak kenangkan Yi Yap,mahu rasanya aku melayangkan penampar jepunku di pipinya. Abang…………cepat,Yi Yap sakit!!!!!". Tanpa membuang masa abang Zaky menghidupkan motosikal kepunyaan Imam Basri lalu memecut laju ke rumah Yi Yap. Air mataku semakin deras. Aku mendesak abang Zaky agar lebih cepat . Sampai di halaman rumah kami,abang Zaky meletakkan motosikalnya di pangkin yang terletak berhampiran pokok mangga. Cepat-cepat dia berlari mendapatkan Yi Yap.


Saat abang Zaky menyentuh denyut nadi Yi Yap,di dapati denyut nadi itu terlalu lemah. Amani pasrah biar hatinya retak seribu. Amani…….sabar ya. Sini sayang……………….Yi Yap nak cakap". Suara abang Zaky yang terketar-ketar membuatkan aku semakin takut. Aku cepat-cepat melangkah. Aku berteleku di sisi Yi Yap. Suara Yi Yap amat lemah sekali. "Ma…..ma,jangan cakap banyak,mama terlalu lemah". Yi Yap mengunyum senyuman yang amat indah. "Na……na…..Nani…………ma….ma rasa hidup ini tak akan lama. Janji pada mama…………tolong jaga Ah May. Nanti kalau mama tiada,dia akan sunyi". Aku perhatikan Yi Yap cuba menyedut nafas,namun ia kelihatan amat susah sekali. "Na…..na……ni,boleh tolong mama?". Aku mengangguk-anggukan kepalaku berkali-kali. Air mataku tidak terkira lagi. Yi Yap mengangkat tangannya dengan terketar-ketar lalu mengelap pipiku. "Ma……ma….ma sayang sangat pada Nani,mama akan bawa ke liang lahat kasih sayang mama ini" " Nani tahu mama………….." "Nani……………..boleh ajar mama mengucap? Lama mama mahu masuk agama Nani,ta….. tapi mama ma…..lu mahu cerita pada Nani".


Air mataku gagal untuk dibendung lagi. Aku tersenyum puas biarpun nyawa Yi Yap bagaikan di hujung pedang. Tanpa membuang masa,aku terus mengajar mengucap dan Yi Yap mengikut walaupun agak lemah tetapi jelas dan tepat. " Tiada Tuhan Melainkan Allah; Muhammad Itu Pesuruh Allah.........." . Dan Yi Yap kehilangan kata-kata saat ucapan terakhirnya berakhir. Aku memeluk Yi Yap sekuat hati begitu juga dengan Kak May May. Tangisan kami mula bersatu. Biar hari ini aku kehilangan seorang ibu yang penyayang,aku pasrah menerima dugaan Tuhan dan dalam diam aku terlalu bersyukur kerana akhirnya ibu yang melahirkan aku pergi sebagai seorang Islam yang sejati. Ku lihat ada senyuman amat indah terukir di wajah mama kami. Aku tahu………….itulah hadiah paling sempurna dalam sejarah hidupku. Sesungguhnya siapa menduga,saat keinsafan bertamu ,ruang taubat terbuka luas untuk Yi Yap. Itulah yang dinamakan kebesaran Tuhan
posted by Penulisan2u @ 4:21 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
27 Comments:
  • At 31/10/09 2:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alhamdulillah.. akhirnya yipap islam gak.. sayu dan tharu rs ht ku..

     

  • At 10/11/09 3:34 PTG, Anonymous codenamekidz said…

    salam...cerita yang sangat menarik...penuh dgn dramatik..tahniah buat penulis..sekiranya ade lg...sambung la cepat2 yer....eheheh

     

  • At 10/11/09 9:12 PTG, Anonymous kayaizzat@yahoo.com said…

    Assalamulaikum:
    Cerita tu banyak lagi. Pertemuan 15 hari tu dah keluar,tapi x tahu pulak kat mana. Mcm dah hilang. Pertemuan 16 dah send. Sabar lah ya

     

  • At 18/11/09 10:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Assalamulaikum

    Harap sangat penulisan2u dapat kembalikan siri "pertemuan 15 & 16" yang dah hilang dalam paparan Novel bersiri. Bukan tu sahaja,saya dapati banyak juga novel baru yang lain hilang begitu sahaja untuk hari-hari seterusnya.

    Semoga apa yang saya perkatakan mendapat perhatian pihak penerbitan penulisan2u ya.

     

  • At 6/12/09 7:19 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    hye..mgg nak jemput sesiapa yg berminat membaca nOvel berbentuk Cinta N Suspen JUST ADD MY BLOG K..terima kasih!

     

  • At 16/12/09 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la dah ader ke ep15 n 16..cptler kuar..bestler...sedih la citer nie...mst lamer lg kan amani nk kawin dgn zaki...huhuu

     

  • At 17/12/09 12:29 PG, Anonymous zaimin said…

    nk blog..

     

  • At 9/1/10 10:10 PTG, Anonymous zieypendang said…

    wah,bes la ,,x sabar sy nk bc yg strusnya,,blogs?

     

  • At 18/1/10 10:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mane yg 15..?xsabar nie..citer makin best

     

  • At 18/1/10 10:55 PTG, Anonymous kayaizzat said…

    Pertemuan 15-17 ada kat www.penulisan2u.my

     

  • At 19/1/10 2:05 PG, Blogger Izzat K said…

    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

     

  • At 19/1/10 6:08 PTG, Blogger Izzat K said…

    blog saya kayaizzat@yahoo.com

     

  • At 20/1/10 12:23 PG, Anonymous kayaizzat said…

    Ni blog kayaizzat

     

  • At 24/1/10 9:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    susah la nk cri.sy da ttgu2 nie..tlg la..bile novel ni nk kuar?sye xsgup nk tgu dlm nie.

     

  • At 25/1/10 11:57 PTG, Anonymous kayaizzat said…

    Nak cerita lebih lanjut. Klik blok =Izzat k (said)

     

  • At 25/5/10 4:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    MMG BEST GILER . . .TANIAH !!! BLE NK WAT SAMBUNGAN XSBAR NIE ...>

     

  • At 26/5/10 1:07 PG, Anonymous kayaizzat said…

    sambungannya dah sampai pertemuan 18. cari kat laman web www.penulisan2u.my

     

  • At 16/4/11 12:04 PTG, Anonymous Idha Chunhyang said…

    boleh nda untuk lanjutan ceritanya 15 & 16 di send ke emailq....???

     

  • At 18/6/11 3:54 PTG, Blogger FiZA said…

    .....tlg smbg crter ni yer...dh tak sabar nak tggu k'sdahan yer.....

     

  • At 11/9/11 8:23 PTG, Anonymous umai asyraaf said…

    a'kum...
    sye dh cri tp x de own...


    hrp2 kuar cpt!!
    ~^%$#@#*`

     

  • At 13/9/11 5:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    DH ABES KER?

     

  • At 21/10/11 5:50 PG, Anonymous kayaizzat said…

    cari kat blog : kayaizzat.blogsport.com(semanis senyuman) dah sampai pertemuan 23

     

  • At 8/11/11 12:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dr pertemuan pertama hngga pertemuan akhir xpernah putus air mata baca cerita ni btul2 menyentuh perasaan

     

  • At 5/1/12 11:27 PTG, Anonymous izah said…

    citer yg bgu dan mnyntuh prasaan..x sbr nk tnggu pertemuan yg seterusnya (24)..good job!!keep it up!!

     

  • At 16/2/12 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy dh pegi ke blog awk... tp mn siri pertemuan 21???

     

  • At 27/6/12 10:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tolongggggggg sambung cite PerTemuan :)

     

  • At 5/7/12 11:23 PTG, Anonymous kayaizzat said…

    saya dah send pertemuan 26,tapi lum keluar lagi

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group