BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Oktober 29, 2009
Novel : Penjara Rindu 32
Nama Pena : Nia Arissa


Datin Rosma meneliti potret lama milik Ratna. Tergerak di hatinya untuk melihat kembali potret itu setelah sudah sekian lama tersimpan elok si bilik stor. Memang saling tak tumpah wajah itu mirip seseorang. Seseorang yang pernah menggugat ikatan perkahwinannya dulu. Mengapa baru sekarang wajah itu timbul kembali. Mungkin kerana dulu api cemburu telah mengaburi pandanganya.

"Apa nak jadi dengan kau ni hah! Tak habis-habis nak malukan aku. Kau dah tak ingat dosa pahala," suara Haji Tahir begitu lantang. Masing-masing senyap menyepikan diri. Termasuk Ratna. Namun riak di wajahnya sedikit pun tiada terpalit perasaan bersalah.
Haji Tahir tidak dapat menahan api kemarahan yang sedang melanda. Siapa yang tidak marah seandainya anak yang selama ini di didik dengan penuh kasih sayang sanggup menconteng arang. Dirinya merasa amat bersalah kepada Hamdan, suami Ratna.

"Tak pe la ayah. Mungkin dah takdir saya," lembut Hamdan berbicara. Hatinya tidak tergamak untuk meletakkan segala kesalahan itu di bahu Ratna. Selama ini perkahwinan mereka tidak pernah bahagia. Bahkan mereka berkahwin atas kehendak kedua orang tua mereka.
"Takdir kamu cakap. Kamu jangan jadi lelaki dayus Hamdan. Dia dah buat kamu macam ni pun kamu masih nak berpihak pada dia?!" Hamdan tunduk. Memang betul apa yang di ucapkan oleh bapa mertuanya. Masing-masing pernah melakukan kesilapan.

"Maksud Ham, mungkin sampai sini saja pernikahan kami ayah. Ham rela lepaskan Ana kalau itu yang dia mahukan," tutur Hamdan memberanikan diri. Terpaksa merelakan walau berat dihatinya. Memang selama ini hanya Ratna yang mampu bertahta di lubuk hatinya. Walaupun Ratna tidak pernah membalasnya.
"Apa kamu cakap. Kamu nak ceraikan dia. Kamu dah fikir masak-masak? Hamdan, benda ni bukan boleh di buat main-main," Hamdan tahu apa yang sedang dirinya lakukan. Melepaskan Ratna sama seperti membunuh cintanya. Menyimpan Ratna sama seperti membunuh hati dan jiwa manita itu. Untuk apa jika hanya patung yang sering berada di sisinya.

"Saya dah fikir semasak-masaknya ayah. Ini saja jalan yang mampu saya pilih," Ratna sedikit pun tidak merasa sedih atas kesilapannya. Memang sejak dari kecil, tingkah lakunya sering tidak menyenangkan hati kedua orang tuanya. Tidak seperti kakaknya Rosma. Namun kasih sayang yang di curahkan tiada bezanya.

Mendengar ayat dari bibir Hamdan membuatkan Haji Tahir kehilangan kata-kata. Hatinya sebak. Penuh dengan perasaan bersalah. Ratna memang sukar untuk di lentur. Tujuannya mengahwinkan Ratna dengan Hamdan agar anaknya itu berubah. Namun tekaannya meleset jauh. Jauh terus menyimpang sehingga Ratna sanggup membelakangi Hamdan sebagai suami. Dirinya telah gagal mendidik Ratna sebagai seorang anak yang solehah. Seorang anak yang sanggup menderhaka kepada suaminya.

Berita Ratna di tangkap basah bersama bekas kekasihnya betul-betul mengejutkan semua pihak. Tapi tidak pada Hamdan. Kecurangan Ratna telah lama dapat di hidu. Sebagai seorang yang berfikiran waras, seharusnya dirinya menanti sehingga bukti terpacul di depan mata. Dan di sebabkan dirinya juga, Ratna tertangkap. Walaupun pedih, di buang jauh-jauh perasaan itu.

Hamdan bangun lalu melirik kepada Ratna buat kali terakhir. Cintanya tidak pernah pudar. Namun kelukaan menghalangnya untuk terus menerima kecurangan Ratna.
"Dengan bersaksikan semua yang ada di sini, saya Hamdan Bokhari menceraikan Ratna Haji Tahir dengan talak satu," layu suara Hamdan melafazkan azimat agung yang dimurkai Allah s.w.t. Semua yang ada terkesima seketika. Begitu juga dengan Ratna. Walaupun dirinya tidak pernah mencintai Hamdan, tetapi hatiya tiba-tiba menjadi sebak dengan cerai yang di lafazkan suaminya. Untuk pertama kali air matanya menitis. Menitis kerana apa? Hatinya menjadi keliru. Untuk apa air mata itu menitis? Semuanya telah terlewat. Takkan mungkin kelukaan itu dapat di sembuhkan hanya dengan sebuah kemaafan.

Datin Rosma tersentak. Terlalu banyak kelukaan yang menimpa bekas adik iparnya. Dirinya sendiri tidak menyangka Ratna mampu bertindak sekejam itu. Potret milik Ratna di letakkan di tempat asalnya. Datin Rosma mengesat air mata yang mengalir tatkala mengenangkan sejarah hitam keluarganya. Tidak henti-henti dipanjatkan doa untuk anak-anaknya agar sejarah hitam itu tidak berulang lagi.

************

Tiara sedang leka melayan dendangan lagu yang diputarkan. Pengunjung semakin ramai. Sudah beberapa gelas air syaitan di teguknya. Kerlipan matanya semakin layu. Dirinya bosan. Dirinya marah. Dirinya bengang. Semua itu berbaur dan bertapak di hatinya. Hatinya sakit dengan penolakan Haziq untuk menemaninya. Dengan rupa paras yang sememangnya jelita, Tiara sering menjadi tumpuan kepada para pengunjung. Ada saja lelaki yang ingin cuba mendekatinya. Namun tiada seorang pun yang mampu. Masing-masing hanya mampu mengigit jari.

David melabuhkan punggung di sebuah kerusi di tempat duduk VVIP. Sudah lama dirinya merantau di negeri orang. Dirinya sudah puas mengembara. Itulah janjinya kepada kedua ibu bapanya dulu. Tujuannya keluar mengembara hanya sekadar alasan untuk mengelak jodoh yang telah di aturkan untuknya. Memang begini jalan kehidupan kepada keluarga yang berharta. Cinta sememangnya tiada nilai buat mereka. Beberapa orang bawahan Keat menegurnya. Kebetulan Keat adalah temannya sewaktu sekolah.

David menyandarkan tubuh di sofa empuk. Matanya meliar mencari seseorang untuk menemaninya. Dengan cara hidup yang bebas, David sering bertukar-tukar pasangan. Hatinya tidak pernah di cuit dengan perasaan cinta. Berganti pasangan seakan berganti pakaian. Beberapa gadis yang galak menarik perhatiannya langsung tidak di endahkan. Hatinya sudah bosan dengan gelagat gadis-gadis yang sering merengek-rengek persis anak-anak kecil. Dirinya inginkan sesuatu kelainan.

Dan matanya tertancap ke arah seorang gadis yang sedang asyik leka melayan rentak muzik yang berkumandang . Gayanya sungguh bersahaja. Sungguh tenang. Dengan seraut wajah yang sempurna mampu membuat hatinya bergelora. Dengan gaya yang cukup gentleman, David melangkah merapati gadis yang duduk di bar club.
"Hi," sapa David perlahan. Gadis itu menoleh perlahan. Tubuhnya masih lagi terhenjut-henjut menari mengikut rentak. Sempat juga menghadiahkan sebuah senyuman kepada si jejaka. Manis. David terpana dengan senyuman itu.
"I’m David," tangan di hulurkan tanda perkenalan.
"Tiara," jawabnya sambil menyambut huluran si jejaka yang baru menyapanya. David berasa teruja bangga. Bangga kerana sapaannya di sambut mesra.

Dan dari itu, mereka berbual mesra seakan sudah lama berkenalan. Yang paling tidak di sangka Tiara adalah gadis melayu. Gadis melayu yang mampu meruntun jiwanya. Dari perbualan mesra terus ke sentuhan hangat. Sentuhan yang didambakan. Mendambakan sentuhan dari insan yang tidak sudi. Tiara melepaskan semuanya pada teman yang baru di kenali. Dirinya sudah jauh menyimpang. Menyimpang dari laluan yang sepatutnya.

David tidak melepaskan peluang yang sudah terhidang di depan mata. Nafsunya bergelora. Tubuh Tiara yang separa sedar di papah ke arah katil hotel. Rengekan halus Tiara membuatkan nafsunya bertambah bergelora. Dan kerana nafsu itu, dua insan yang berlainan jantina, berlainan agama telah bersama. Nafsu serakah telah membutakan mata hati mereka. Tanpa menghiraukan akan dosa pahala, mereka mengharungi suatu perhubungan terlarang. Perhubungan yang di kutuk. Tatkala mereka bermadu asmara, syaitan-syaitan sedang berpesta akan kemenangan mereka yang berjaya menghasut cicit si Hawa. Bersorak gembira kerana cicit si Hawa terdampar lesu di syurga duniawi yang penuh kepalsuan.
posted by Penulisan2u @ 5:11 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
18 Comments:
  • At 6/1/10 12:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape novel "biarlah ym berbicara" x habis??
    bila nak sambung??
    best lah citer tu..
    cepatyer sambung..
    xsabar nak tahu kesudahannyee nanti

     

  • At 6/1/10 12:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sape sebenarnye charming tu??
    adakah charming dan en.firdaus tu orang yang sama???

     

  • At 6/1/10 12:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    harap2 orang yang samakan???
    mesti bahagia adiya fatiha nanti..
    romantik lah en.firdaus dan charming tu..

     

  • At 6/1/10 12:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak sambung novel "pergilah air mata"???
    xsabar nak tahu kesudahannyee
    adakah sabrina akan selamanye terus hidup bermadu dengan dayana???
    adakah selamanye badrul akan terus membenci sabrina dan akan terus menyalahkan sabrina dalam masalah mereka???

     

  • At 6/1/10 12:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat ler sambung novel pergilah air mata...

     

  • At 18/1/10 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story.. cpt2la smbung.. ada blog x?

     

  • At 19/2/10 10:23 PG, Blogger Narasah said…

    nice story la....

     

  • At 19/2/10 10:23 PG, Blogger Narasah said…

    pergila air mata....best gilerrrr....baru 2hari lps i beli novel tu...so nice n touching....

     

  • At 4/4/10 9:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bila nak sambung cite nvl penjara rindu ni tak best tergantung mcm ni.

     

  • At 22/4/10 2:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita novel ne seronok dibaca tidak membosankan walapun kadang- kadang ada susunan cerita yang agak kurang kronologi dan kesinambunganya pun kadang- kadang agak tergantung , tetapi saya ucapkan syabas kerana memberikan karya yang terbaik dari anda..selamat berjaya Nia Arissa....saya akan menantikan sambungan cerita ini....Miss Morez..

     

  • At 14/5/10 11:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nvl ni..
    knp x terbitkan nvel ni..

     

  • At 13/7/10 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nk sambung..penat la baca citer t'gantung..spoil jerk

     

  • At 15/10/10 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em ble nk smbung nie....
    best ar cite die....
    x sbr bk taw kesudahan die....
    smbg cepat erk.....
    semoga berjaya....

     

  • At 19/10/10 4:34 PTG, Anonymous suci nur khairina said…

    best sangat.................awak ada blog x?nak minta eh.

     

  • At 29/12/10 1:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah cari dah novel nie dekat mph tapi tak de..

     

  • At 21/2/11 12:57 PTG, Blogger Nur Azlien said…

    sambung cepat Nia saya tak sabar nie....jangan putus asa citer ni best........ sayang tak sambung semua tunggu ni

     

  • At 1/5/11 1:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul2...cepatla sambung...tak sabar nak baca lagi..novel ni bez...A+ saya bagi..hehe

     

  • At 13/5/11 12:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpyah letak dlm blog nie kalu xnk smbg..smbg kat novel bt apa

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group