BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 27, 2009
Novel : Noktah cinta 5
Nama Pena : sharina elisa

Bergegas Amy menuju ke arah bunyi itu.
" Ya Allah, Harith !!!"
Jejaka berbadan tegap itu pengsan.
" Harith ? Bangunlah !!"
" Aduh, macammana ni ?? Semua orang dah balik !!"
Amy Shaqirah segera berlari masuk ke biliknya. Mencapai tas tangan, kunci kereta dan telefon bimbitnya.
Dengan bersusah –payah, Amy memapah tubuh sasa Harith masuk ke dalam perut kereta.
***
" Macammana ? Awak dah rasa okey sikit ?" soal Amy Shaqirah sewaktu dalam perjalanan pulang dari hospital.
Kalau diikutkan kata-kat doktor, ada baiknya Harith berehat dihospital selama beberapa hari. Namun, lelaki disebelahnya itu bertegas mahu pulang jua.
Harith angguk. Wajahnya begitu pucat.
" Itulah, saya dah suruh ambil cuti saja tapi awak degil juga,"
Harith sekadar senyum.
" Degil macam Zarith juga !!" Amy Shaqirah bersuara secara tiba-tiba.
Kemudian, tersedar dengan keterlanjuran kata-katanya.
Riak wajahnya berubah amat.
Marah, malu, geram dan semuanya bercampur baur.
Harith menoleh ke arah Amy Shaqirah.
Tetapi tiada apa yang keluar dari mulutnya.
Amy Shaqirah pura-pura berlagak biasa.
Telefon bimbitnya bergetar.
" Sayang ! Sayang kat mana ni ?" soal Irwan dengan nada penuh kasih sayang.
" On the way to back home !" balas Amy tanpa perasaan.
" Where you come from ?"
" Office,"
" Alone ? Oh, my god ! It is so late ! Don’t work very hard, my heart. It is not good for your health,"
Ah, bencinya ! Zarith pun begitu dulu !
Benci ! Benci ! Benci !
Namun, tidak sampai hati pula mengasari Irwan pada lewat petang seperti itu.
" I’m not alone, my love !"
Irwan senyum sendiri.
Harith cuba mencuri-curi dengar perbualan mereka.
" Sayang dengan siapa tu ?"
" My worker,"
" Male or female ?"
" Just my worker,"
" Male or female,"
" Why ? Jealous ?"
Amy Shaqirah menduga.
" Of course, my pretty !"
" Em .. I’m driving now ! I will call you 30 minutes laters. I’m tired now ! Bye,"
" Okey, drive carefully ! Don’t just dream for me !"
Irwan mengusik.
" Waste my time !!"
Irwan gelak.
" Okey, see you later,"
Padan muka kau, Zarith ! Itulah engkau. Si Amy, kau tinggalkan. Tengok ! Tak sampai setahunpun, dia dah dikebas orang !!
Kata mak, Amy selalu datang ke rumah dulu tapi sekarang tak lagi. .. dan itu menyebabkan mak risau dengan perhubungan Amy dan Zarith.
Tapi, waktu tu .. aku sedang further belajar dekat India.
.. Dahlah terpaksa tukar profesion. Sepatutnya bergelar doktor tapi jadi jurutera. Sampai aku kelam-kabut sewaktu sebulan pertama dulu. Kalau tak kerana hormatkan Datuk Mokhtar yang telah banyak berjasa kepada keluarga aku tak mungkin aku buat kerja gila ni.
Kelakar bila diingatkan balik semua tu.
...
.....
Tak tahulah apa reaksi mak dan ayah kalau mereka tau tentang semua ni.
Mak dan ayah terlalu mengharapkan Amy menjadi menantu mereka.
Bukan disebabkan harta dan pangkat tetapi kata mereka, Amy tak sama dengan gadis-gadis lain yang bergelar anak orang kaya. Aku sendiri tidak tahu apa istimewanya perempuan kat sebelah aku ni.
Sebab .. ada kalanya perempuan ni baik dan adakalanya, ia sebaliknya.
Tapi ... Amy ni unik. Unik bagi aku.
Kalaulah, aku mampu memilikinya ....
" Em ... Harith ! Dah sampai kat rumah awak,"
Harith tersentak. Lena dengan monolognya sendiri.
" Terima kasih. Maaflah sebab menyusahkan Cik Amy,"
" Sama-sama. Oh, tak mengapa !"
Bab 9
Amy merebahkan badannya di atas katil.
Aduh, penatnya !
Amy merenung bilah-bilah kipas yang berputar laju.
Papa ? Bila papa nak pulang ? Amy rindukan papa !
Bayangan wajah papanya berlegar-legar diruang matanya.
Lagu Mimpi yang sempura nyanyian Peterpan berbunyi nyaring.
Hendak tercabut tangkai jantungnya mendengar kelantangan suara jeritan telefon bimbit disebelahnya itu.
" Assalamualaikum,"
" Waalaikummussalam,"
" ...,"
" Er .. maaflah. Aku lupa. Sorry, ya !"
" Dah tahu dah,"
" Alah, kau merajuk ke ?"
" Ni tengah merajuklah ni. Nak tunggu orang kat sana pujuk,"
Amy Shaqirah ketawa.
" Merajuk mana boleh cakap !"
Irwan berdehem.
Betullah. Amy yang hantar aku tadi. One the way nak balik, pak we dia call.
Kau ni biar betul ? Jangan nak reka cerita pula
Malaslah nak cerita. Kau bukannya nak percaya pun.
Impossible, Harith. Kalau benar, dengan siapa ?
Aku tak pasti. Rasanya aku pernah tengok lelaki tu. Mereka selalu keluar bersama.
...
jealous ?
Siapa tak ?
Buat apa nak jealous ? Dia bukannya milik kau lagi !
Kau sengaja nak buat aku marah ?
Aku ? Aku nak buat kau marah ? Em .. ya kot ! Tapi aku rasa senang sikit sekarang ni sebab Amy dah boleh jalankan hidupnya dengan biasa. Kau pula macammana ? Dah jumpa awek baru ?
.... tak. Susahlah nak cari pengganti. Lagipun, aku masih .... cintakan dia.
Harith senyum sinis.
Pak we dia hensem gila macam bintang hollywood. Cayalah.
Kau ni !!
Memang betul pun. Masa diaorang borak-borak tadi, romantik giler ayat-ayat lelaki tu. Perempuan mana yang tak cair.
Dah lah ! Aku dah gantuk ni. Esok aku ada hal. Bye !
" Baru sampai kat rumah ke ?"
" Ya. Penat sangat ni. Seharian bekerja macam seminggu bekerja tanpa henti. Otak ni dah rasa sarat. Macam budak-budak nak ambil SPM,"
Amy Shaqirah mengadu manja.
Entah kenapa, dirinya berasa selesa begitu.
" Kalau macam tu, sayang janganlah kerja kuat sangat,"
" ... er, boleh tak ...,"
" Boleh tak apa ?"
" Boleh tak jangan panggil aku sayang ?"
" Kenapa tak boleh ? Itu tandanya saya sayangkan awak sepenuh hati saya,"
" ...,"
" Tak suka ?"
" ... tak terlalu awal untuk semua tu ?"
" Tak adalah. Kalau boleh, abang nak kita kahwin malam ni jugak,"
" Gila !"
" Memang abang gila. Gilakan sayanglah,"
Suatu perasaan lain menusuk ke jantung Amy Shaqirah.
Degupan jantung kian laju.
Dirinya dapat merasai keihklasan kata-kata itu.
Amy Shaqirah mendiamkan dirinya.
Lama.
" Sayang ??"
" Ya, aku kat sini,"
" Tak boleh ke sayang ikut rentak abang ?"
" Rentak apa ?"
" Called me as abang and you as sayang ?"
" Give me time, please !"
" Okey, I don’t to force you. I ‘m sorry,"
" ...,"
" But, please believe me ! I’m really love you more than myself,"
" Okeylah, kita jumpa nanti. Aku nak bersiap pulak. Bukankah malam ni aku kena jumpa parent kau as ‘calon menantu’ mereka ?"
Irwan senyum melebar.
" Ya. Er .. Boleh sebut sekali lagi tak ? Ayat terakhir tu,"
Irwan mengusik sang kekasih hati.
" Tak ada kuasa nak melayan !"
Amy Shaqirah terus memutuskan talian.
Irwan ketawa kecil.
Lantas, tangannya menaip sesuatu di dada keypad. Kemudian, punat ‘send’ di tekan.
Abang jemput sayang kat rumah sayang lepas isya’
Amy Shaqirah senyum sebaik sahaja menerima mesej itu.
Hatinya berbunga riang.
Semoga kebahagian ini berpanjangan.
Semoga ia berakhir dengan perkahwinan dan kami bahagia ke anak cucu.
Amy berdoa ke hadrat Illahi.







Bab 10
" Assalamualaikum ..," ucap Amy Shaqirah sopan sebaik sahaja tiba di rumah Irwan buat kali pertama,"
" Waalaikummusalam," jawab Datin Rogayah dan Datuk Harun serentak.
Mereka segera menuju ke pintu.
Beria-ria benar mereka.
Tidak sabar untuk melihat wajah bakal menantu mereka.
" Apa khabar, auntie ? Uncle ?" soal Amy Shaqirah seraya bersalaman dengan kedua-dua orang tua itu.
" Khabar baik. Ini AS ya ?"
Soal Datin Rogayah seraya mengukir senyuman manis.
Entah kenapa, hatinya sudah berasa kasih dan sayang pada gadis yang baru dikenalinya itu.
Mungkin kerana terlalu rindukan arwah anak gadisnya, kembar Irwan yang mungkin sebaya dengan Amy Shaqirah seandainya arwah masih hidup.
Datuk Harun dan Irwan saling berbalas senyuman.
Sudah lama wanita yang mereka hormati selama ini tidak mengukir senyuman semanis itu.
Datin Rogayah memeluk tubuh Amy Shaqirah erat.
Ya Allah, ...
Sesak nafas aku !!
Amy Shaqirah terbatuk-batuk.
Datin Rogayah segera meleraikan pelukkannya.
" Awak ni, Gayah ! Nak tercekik budak tu,"
" Marilah masuk dulu. Auntie dah siapkan makan malam,"
" Buat susah je," Amy Shaqirah berbasa-basi.
Alah, bukannya susah pun ! Dulupun, dia sentiasa pergi melawat kedua-dua orang tua Zarif. Sedikit sebanyak memberi pengalaman kepadanya tentang cara untuk berkomunikasi dengan orang tua yang tiada langsung pertalian darah dengannya.
Datin Rogayah menarik tangan Amy Shaqirah.
Menyuruhnya duduk dikerusi meja makan.
Amy Shaqirah menoleh ke arah Irwan.
Irwan sekadar melemparkan senyuman kepadanya.
Irwan kemudiannya, menghampiri Amy Shaqirah lantas duduk disebelahnya.
Datuk Harun menarik kerusi sebelum duduk untuk menjamu selera.
" Jemputlah makan, AS. Jangan malu-malu. Buat macam rumah sendiri,"
Amy Shaqirah senyum.
Aduh, lenguhnya bibir ni !
Kena senyum je 24 jam.
Irwan, Datin Rogayah dan Datuk Harun menghulurkan lauk-pauk kepada Amy. Belum sempat lauk yang satu itu dihabiskan, Datin Rogayah terus mencedukkan lauk yang lain pula ke dalam pinggangnya.
Aduh, tak seronoklah !
Macam puteri rajalah pulak !
" Banyak lagi ni, auntie ! Tak larat AS habiskan sorang-sorang,"
" Tak apa. Sekali-sekala model pun kena makan banyak juga. Kurang nutrien dalam badan boleh menyebabkan penyakit,"
Balas Datin Rogayah.
Irwan ternganga.
Model ?
Irwan memandang tepat ke muka Amy dengan riak tidak percaya berbaur kagum.
Amy senyum seraya memandang wajah Irwan yang bagai apa ntah.
Dia sendiri tidak tahu hendak umpakan seperti apa.
Kemudian, cepat-cepat Irwan sembunyikan perubahan riak wajahnya dan berlagak selamba.
Kalau tak, terbongkar rahsia yang mereka bukannya sudah lama bergelar kekasih.
" Mana aunt tahu yang AS ni model ?"
Amy Shaqirah berpaling ke arah Datin Rogayah.
" Auntie kamu ni peminat nombor satu dunia fesyen,"
" Oh, macam tu ke ? Hari Sabtu ni, butik kawan AS ada buat pertunjukkan fesyen. Auntie bolehlah ikut sekali,"
" Ya ke ? Okey, juga ! Dah lama auntie tak pergi menonton majlis pertunjukkan fesyen,"
" Awak dah lupa ke, Gayah ? Anak buah awakkan nak kahwin Hari Sabtu ni ? Kalau awak tak pergi apa pula kata family awak nanti ?"
" Astaga, macammana saya boleh lupa ? Em .. tak bolehlah AS. Aunt tak boleh pergilah. Anak buah auntie nak kahwin,"
" Tak mengapalah auntie,"
" As ikut sekalilah. Boleh auntie kenalkan dengan saudara mara Ir ni,"
" Er .. tak mengapalah auntie. Nanti menyusahkan auntie pula,"
Amy Shaqirah menyepak kaki Irwan.
Sebagai isyarat untuk membantunya.
Irwan menjerit kecil.
" Kenapa Ir ?" Datuk Harun menyoal.
Pelik dengan kelakuan anak lelakinya.
" Ada nyamuk gigit kaki Ir ni, papa. Nyamuk besar,"
Irwan bergurau.
Amy tahan gelak.
" Mana ada nyamuk kat rumah kita ni ?"
" Nyamuk sesat kut, mama,"
" Ada-ada jelah. Aik, sikitnya AS makan ?"
" AS jaga badan, mama. Dia takut gemuk. Nantikan Ir cari lain susah pulak dia,"
Balas Irwan.
Amy cubit peha Irwan.
Kuat.
Irwan menjerit.
" Sakitlah sayang, ooi,"
Padan muka ! Pandai-pandai je.
Dahlah mukanya dah memerah.
Malu.
Datuk Harun dan Datin Rogayah ketawa.
Romantik juga anak dan bakal menantu aku ni !
Setelah selesai makan malam, Amy Shaqirah meringankan tulang. Membantu apa yang patut. Walaupun dilarang oleh Datuk dan datin.
***
" Tak nampakpun, Kak Diya,"
" Dia dah beli rumah. Dekat Titiwangsa. Kak Diya nak hidup sendiri,"
Ujar Irwan sambil matanya fokus kepada pemanduannya.
" Tak pernah cakappun yang sayang pernah jadi model ?"
" Tak tanya,"
" ...,"
" Marah ke ?"
" ...,"
" Alah sayang, janganlah marah,"
" Hah, kalau tak nak abang marah, panggil abang sayang,"
" Aduh, mengada-gadalah pulak,"
Irwan sengih. Macam kerang busuk.
" Yelah, sayang,"
" Macam tulah. Barulah dipanggil loving couple,"
Merah padam muka Amy Shaqirah.
" Tengok, muka sayang dah merah padam. Lagi seronok abang usik,"
" Eei, tak sukalah sayang usik macam ni,"
Irwan gelak.
" Nampak macam ada masalah je ? Awak ada masalah ke ?" Safiya menyoal.
Mangkuk mee tomyam yang baru sahaja selesai dimakan olehnya ditolak ke hadapan.
Farhan mengeluh.
" Kenapa ni, wak ? Dari tadi asyik mengeluh je ? Tak suka keluar dengan Fiya ke ?"
" Siapa cakap macam tu ? Saya suka keluar dengan awak. Kalau boleh 24 jam saya nak awak melekat dengan saya,"
" Kalau macam tu, cepat-cepatlah kita bertunang,"
" Kalau saya tak nak bertunang ?"
Riak wajah Safiya berubah seratus peratus.
" Saya nak kahwin terus dengan awak. Saya tak nak bertunang. Saya tak tahan kalau berjauhan dengan awak setiap hari. Dah lah kerja awak tak tahu masa,"
Barulah, senyuman kembali terukir di bibir Safiya.
" Saya ingatkan awak nak putuskan hubungan kita tadi,"
" Mana mungkin. Saya dah nak gila fikirkan pasal kita, tau tak,"
" Yelah, saya tahu,"
" ...,"
" Kenapa diam lagi ni ? Kalau ada masalah, awak cerita je pada saya. Saya ni pendengar setia,"
" Ya, saya tahu. ... saya tak puas hati dengan papa,"
" Apasal plak ?"
" Tak patut betul papa buat saya macam ni,"
" Apa yang papa awak dah lakukan ?"
" Sepatutnya, Paradize Holdings diserahkan kepada saya selaku anak sulung kalau takpun kepada adik saya, Irwan tapi ini tak,"
" Jadi siapa yang uruskan company tu, sekarang ?"
" Amy !"
" Baguslah, macam tu !"
" Kenapa pula ? Apa pula yang bagusnya ?"
" Tak ada awak sibuk sangat lepas ni,"
" Fiya, mana saya nak letak muka saya ni ? Client-client saya semuanya menyindir-nyindir saya. Saya malulah. Papa tupun satu. Entah apa kelebihan Amypun, ... entahlah ! Nak dikatakan Amy rapat dengan pekerja ? Tak. Setiap hari, ada saja pekerja yang dimarahinya. Nak kata .. tak tahulah apa yang saya nak cakap,"
Farhan meluahkan ketidakpuasan hatinya.
" Awak cemburukan adik sendiri ?"
Farhan diam.
" Farhan ???"
" Ya, ... mulanya. ... sekarang pun ! ... sebab tulah saya cuba pujuk hati saya untuk terima semua ni dengan hati terbuka tapi saya tak kuat, Fiya !"
" Papa awak ada sebab buat semua ini yang hanya papa awak tahu sebabnya,"
" Mungkin cawangan baru di New York tu akan diserahkan kepada awak ? Siapa tahu ?"
Safiya memujuk.
" Tak mungkinlah ! Tentu itu untuk Irwan. .. tak sangka, papa begitu memandang rendah pada saya,"
"Janganlah begitu paranoid,"
" Saya tak paranoid !!"
" Awak, dia tu tetap papa awak ! Amy tu anak angkat, wak ! Dia mana boleh mewarisi harta ??"
" Saya tahu ! Macammana kalau papa dah tukarkan semua aset syarikat ke atas nama Amy ? Apa yang saya dapat ?"
" Saya yakin, papa awak tak sekejam itu,"
" Entahlah ! Kalau tak kerana menjaga maruah papa, dah lama saya tinggalkan kota metropolitan ni,"
"Awak nak ke mana ?"
" Tak tahu lagi,"
" Farhan, saya kenal awak dah lama. Tolong jangan bersikap seperti ini. Saya tak suka,"
" ... salahkah saya mempertahankan hak saya sebagai anak lelaki sulung dalam keluarga ?"
Safiya mengeleng.
" Sudahlah, tak patut kita bertengkar tentang perkara ni. Sebenarnya, saya ajak awak keluar ni sebab nak minta awak temankan saya ke majlis perkahwinan adik sepupu saya,"
" Bila ?"
" Sabtu ni,"
" Insyaallah. Lagipun, saya dikecualikan daripada operasi pada hari Sabtu ni,"
" Alhamdullilah. Senang saya mendengarnya. Ingat janji awak hari tu !,"
" Janji ? Janji apa ?"
" Yang awak akan berhenti kerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa bila kita telah diijabkabulkan nanti !"
" Sabarlah dulu. Kita tak kahwin lagi. Saya janji bila kita dah kahwin. Janganlah risau. Saya ni berpegang pada janji,"
posted by Penulisan2u @ 5:01 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 31/1/10 5:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seterusnyaaaa.............capatlah tak sabar

     

  • At 14/5/10 1:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xphm cite ni..irwan 2 adik bradik nge farhan?bkn ke mak byh ln2...

     

  • At 24/9/10 2:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mybe u x fhm kut...
    kn mase mak irwan gaduh 2....ade rahsia antara diowg.......
    so.......u pikir la.....mesti bersangkut paut @ ade sbb nape d pisah an.....ape pun.......mmg best.......

     

  • At 20/10/10 9:32 PTG, Blogger elyna said…

    terima kasih semua .. mai p sni .. http://elyna-elyna.blogspot.com/ ( elyna= sharina elisa)

     

  • At 28/12/10 11:53 PG, Anonymous mimie said…

    yalah..mcm mana irwan jadi adik kepada farhan?aduh pening pl aku nak fikir..teruskan la supaya aku tak suspen ni..

     

  • At 8/1/11 11:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suspen.. suspen.. tak sabarnya nak tahu akhirnya... cerita ni dah jadi buku tak..?? nak beli jga klu ada...
    komen: cerita ni ada beberapa persoalan yang menyebabkan pembaca tertanya-tanya... but sya sangat suka.. sebab ini kan memberikan poin kepada penulis untuk terus menyambung karyanya...

     

  • At 11/7/11 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat la sambung cita nie...best,..

     

  • At 12/8/11 5:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ugk cta nie....tp x sbr2 nk thu cta akhir dyew...

     

  • At 20/10/11 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x sbar nk bce yg sterusnye....apakah ending nye cite ni...

     

  • At 26/11/11 3:59 PTG, Blogger whatever gurlz.. said…

    bez laa.... upload laa lgi...x sabar nktau the next stories... huhuhu...hope it will be the happy ending.. :)

     

  • At 22/12/11 5:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bg sy cter ney best..ad part suspen..n pnuh dgn secret..pmbca akn ttnya2 ap ksdhannya..so cpt2 smbung cter ney

     

  • At 2/3/12 2:36 PTG, Blogger Animals World said…

    bestlh cite ni...xsbar tggu smbungannya hehehhe....klu bleh secpat yg mngkin ye...dh xsbar hehehheh

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group