BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 27, 2009
Novel : My Girl 5
Nama Pena : tierah

Argh!!!dah pukul berapa ni?Hah!dah pukul 6:30!Aku x solat subuh lagi ni...Ikah dah solat ke belum?Dia pun dok tengah tidur lagi...Dia boleh solat ke tidak ni...

"Ikah,dah pukul 6:30 ni...Kau boleh solat ke tidak???"dah besar masih lagi nak keluar air basi tu...
"Argh...solat?"kacau lah budak ni...
"Ya,solat subuh apa lagi."dah nyanyok apa akak aku ni...
"Solat!dah pukul berapa?"alamak aku lupa nak set jam...
"Dah pukul 6:35 pun...Adik nak gi solat dulu..."dari aku duduk kat atas katil lebih baik aku gi solat.Nanti aku lah yang tertinggal subuh...
"Tunggu lah akak...!"fikir kan diri sendiri je budak ni...
--------------

Sekarang dah pukul 8 pagi.Kakak aku dah cakap kat aku yang dia nak keluar ngan abang Arnsyah pada pukul 9 pagi,yang si Arshad dia pun nak keluar pukul 9:15.X tahu lah dia nak gi mana...Aku tanya adik dia ada nak gi mana2 x nanti?Dia cakap x da,dia ingat nak keluar gi jalan2 tapi dia x da kawan.Aku pun ajak lah dia teman aku jumpa kawan kat jusco kat Shah Alam pada pukul 11.Dia kata dia setuju,aunty ngan uncle ada kenduri khawin nanti.Jadi kat rumah cuma tinggal orang gaji je lah...Aku rasa ikah dah lupa yang dia kan ada nak tanya tentang aku ngan Arsyad date tadi semalam,x pe lah lagi bagus.Malas aku nak cerita kat dia...

"Hoi!mengelamun ke mana tu?"adik aku ni x habis2 mengelamun je...kerja dia.
"Woi!boleh x jangan kejut kan adik macam tu???bagi lah salam ke atau panggil 'adik' ke...Ni tidak main terjah je...Ada mulut guna lah dengan elok..."nak je lempang budak ni...
"Eeh...akak nak gi dah ni...Adik nak gi jumpa ngan kawan gi dengan sapa?"aku nak kena pantau ni ke mana adik aku pergi,ngan sapa,pergi jumpa kawan ada teman ke tidak,takut kena kacau.Yalah...adik aku ni kan dah nak khawin...
"Woi!dah mengelamun ke mana tu?Dengar x adik cakap tadi?"cakap je kat orang dia pun sama.
"Apa adik cakap tadi?"ish...aku ni pun satu,tengok adik aku dah tarik bibir tu muncung...
"Adik cakap adik pergi ngan atira..."takut sangat aku ni keluar ngan sapa...manusia bukan beruk...
"Ok lah,akak gi dulu nyah?Abang Armsyah dah panggil tu...Bye..."
"Ok cakap kat abang Arm bawak kereta elok2 tau..."
"OK..."
---------------

Dah pukul 10,adik pun dah naik bilik nak gi siap.Aku nak kena gi siap juga ni...
-----------------

Hah!kan dah cantik...Aku dari dulu x habis ngan blouse,pergi dekat2 pun nak pakai baju blouse lagi...Wah!cantiknya aunty ngan uncle...pakai baju kurung ngan baju melayu sedondon macam nak gi khawin lagi sekali...

"Akak!macam mana adik?"cantik juga akak Tirah ni,sesuai jadi akak ipar aku...
"Cantik!tegok tu???"
"Wah!mama ngan papa pun cantik..."papa ngan mama ni nak gi kenduri ke atau nak gi khawin...
"Thanks...Adik ngan Tirah nak gi mana?"pelik...menantu aku nak gi mana bawak sekali ngan anak aku sekali ni...
"Nak gi jumpa kawan kat jusco aunty...kesian lak kat adik duduk rumah sorang2...Itu ajak adik teman tu..."
"x pe lah tapi jangan balik lewat...makan malam sama2 tau...Nanti ada tetamu nak datng rumah,yang wajib kena ada Atirah ngan Atikah sebab yang datang tu adalah tetamu istimewa..."x boleh bagi tahu kat diorang ni...nanti bocor lak pulak rahsia...
"Sapa aunty?"ni yang buat aku suspen ni...
"Adalah...ok lah aunty gi dulu nyah?Mama ngan papa gi dulu nyah adik...jaga akak Tirah tu elok2 nanti kena kacau abang Arshad kau marah...
"Kenapa lak?"saje je buat bodoh...nak tengok rekreasi akak ipar aku ni...
"Yalah,akak Tirah kan akan jadi bakal akak ipar adik and mama takut ada orang suka kat bakal akak ipar adik...Adik x sayang bakal akak ipar adik ke???"dah naik merah dah menantu aku tu...
"Sayang2..."nak tergelak aku tengok muka akak Tirah...merah...
"Kalau macam tu mama gi dulu nyah?Bagi mama satu ciuman..."lepas ni aku nak gelak besar lah...
"Kamu ni pun satu,tengok Atirah dah malu..."kesian aku tengok menantu aku tu kena kacau ngan bakal mak menantu ngan bakal adik ipar dia...
"Alah...abang ni macam x biasa pulak...Saje je saya nak kacau Tirah...seronok juga..."he3...
"Suka hati awak lah...Dah jom,lambat dah ni..."nanti aku tinggak baru tahu...
"Puas kacau akak?"geramnya aku...
"Puas...Ha3..."aku dah x tahan dah terpaksa aku keluar kan gelak aku ni yang dah x tahan simpan dalam perut ni...
"Tengok lah nanti..."ada ubi ada batas,ada hari aku balas...
"Alah...akak ni sporting lah sikit..."macam mana ni...
"Yalah2...akak sporting..."terpaksa lah mengalah...
"Ha!macam tu lah senyum..."comel akak Tirah ni...nak je aku cubit pipi dia...
"Dah jom...Dah lewat ni..."nanti bising lah pulak alia tu...
-------------------

Fuh...nasib baik ada parking...kalau x kena lah pusing sampai jumpa parking...Eh...macam pernah nampak je mamat tu,bukan ke Arshad?X kut...sebab aku tengok dari jauh,mana boleh main teka je...Entah2 orang lain,lupa kan je lah...yang penting aku kena cepat...Nanti bising lak alia...
-----------------------

Cakap tunggu kat KFC,tapi x nampak pun batang hidung dia...
------------

"Hoi!"ha3...
"Woi!..."alamak terjerit lah pulak,malu dong...ni semua salah alia lah...
"Asalammualaikum..."merah muka kawan aku ni...kesian....Eh sapa lak yang duduk sebelah kawan aku tu...
"Waalaikummusalam...Engkau dari dulu x habis2 kejut kan orang..."buat lah muka macam tu,x simpati pun...
"Sapa tu???"cantik budak tu..
"Oh!ni adik bos kat tempat kerja aku..."lupa lak nak perkenal kan adik aku kat kawan aku...
"Kau kerja kat mana?"bila lak Tirah kerja?setahu aku dia x dapat keja tapi dok tengah cari kerja ada lah.
"Aku dah dapat keja,sebelum keja aku dah kenal anak bos aku.Tu pun akak aku yang kenal kan and akak aku tu dia rapat ngan parents bos dia.Ni anak bos aku..Atira tapi nama dia belakang x de 'H'.Panggil adik je..."panjang juga aku jelas kan kat kawan aku,x tahu dia faham ke x.Masuk telinga kanan keluar telinga kiri...
"Kau keja kat mana?"kat mana kawan aku keja...
"Kat Azmi Holding..."apasal lak kawan aku ni..
"Kat Azmi Holding!!!Aku pun keja kat situ jadi kerani.Aku dengar temapt keja aku tu memang ada keja kosong tapi setiusaha lah...X kan kau jadi setiusaha Cik Arshad?"biar betul,x caya aku...
"Betul lah...x caya tanya adik bos kau ni..."macam x caya kat aku lak...
"Betul dik?"betul lah
"Betul kak dan kami pun nak khawin kan..."
Pap..."X da apalah.."ish...budak ni memang x boleh simpan rahsia..."Mana yang lain?"harap2 dia x sedar aku tukar topic...
"Lupa lah aku,diorang tunggu kat atas.Diorang belanja kita semua tengok wayang?"seronok lah tu...
"Adik ni macam mana?"x kan nak suruh dia duduk kat sini sampai habis tengok wayang kot...
"Aku tahu kau mesti bawak kawan,aku dah tempah satu tiket yang lebih..."aku tahu kau sampai sekarang x ubah perangai...nak jumpa kawan lama pun takut...nak kena bawak teman juga...
"Jom dik.Nanti lambat lah pulak.Alia jom..."
"Yalah2...."x sabar betul budak ni...Ough..."Wei!kau ni jalan lah kata dah lambat...Apa yang kau nampak...?"ish tu bukan ke bos?Asal x jalan?
"Akak jom lah...Akak lupa kan je lah apa yang akak nampak tu...buat bodoh je..."kesian akak Tirah.kenapa abang Arshad buat macam tu kat akak Tirah?abang dah x sayang akak Tirah ke atau akak Tirah ada yang x cukup kewanitaan yang abang nak?aku tengok semuanya cukup...Balik ni aku nak report kat mama,papa,akak ikah ngan abg Armsyah.
"Tirah jom nanti lambat."aku pun x tahu apa kes...
"Jom dik."lantak lah kau Arshad kau nak buat apa.Kalau kau boleh buat macam tu aku pun aku boleh buat macam tu juga.Kau tunggu je lah...

p/s:rasa2 cerita ni best x???xhans tentang komen semua...Tirah akan ambil pengajaran setiap komen semua orang...Asalammualaikum.
posted by Penulisan2u @ 5:18 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
127 Comments:
  • At 27/10/09 7:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening3x...

     

  • At 27/10/09 1:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la nape lak g2 nya..
    cepat sambung ya..
    x sabar nak tahu kesudahnya

     

  • At 27/10/09 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..bosan arr...x bpe nk fhm sgt crita dia

     

  • At 27/10/09 2:39 PTG, Blogger Unknown said…

    x bape nak faham la citer ni
    usaha lagi

     

  • At 27/10/09 5:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak faham langsung cite ni pasal ape dah tu buat pening kepala je baca..tajuk menarik tp isi tak bagus

     

  • At 28/10/09 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terlalu childish...lau bley wt cte yg santai n interest

     

  • At 29/10/09 3:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best laa..smbung cpat2..

     

  • At 30/10/09 7:33 PTG, Anonymous sn0w_princess said…

    s0ry to say..
    xpham lngsung..

     

  • At 31/10/09 6:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cptla smbung

     

  • At 1/11/09 9:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm..
    bosan gileww..
    x phm arr..
    nak tercabut kple aku bace td..!!
    wlaumcm mna pon..
    ok gak..
    ok la skit skit..
    klu ley smbung arr cepat ckit k!

     

  • At 4/11/09 4:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm...sory 2 say ya...langsung xpaham..mula2 ok lg, pas2 dah berterabur...wlu apepun,gd luck..

     

  • At 5/11/09 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm kabut sgt la ep ni huu

     

  • At 5/11/09 6:24 PTG, Blogger sYaZa said…

    pe la cte nie..ayat terbang2!!

     

  • At 8/11/09 3:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak paham la writer...
    but usaha lg..
    gud luck..
    pisahkan ayat ngan perenggan..
    okeyh..

     

  • At 8/11/09 8:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    susah nak kenalpasti sape yang sedang bckap
    lain kali jgn kalut sgt ek

     

  • At 11/11/09 5:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nk sambung cite nie....
    xsabar nk tau kisah selanjut nyer...

     

  • At 11/11/09 7:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nanti sambung lah my girl sampai episod 10 , he he he

     

  • At 12/11/09 2:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpham la...pning kpala ku ini huhuhu....

     

  • At 13/11/09 2:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x faham.. pening ckit..
    nyway.. all tthe best..!

    -shuzs-

     

  • At 20/11/09 12:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya, pisah kn ayat n perenggan...pening bace coz ssah nk pastikan sape yg b'cakap..trus kn usaha..

     

  • At 22/11/09 12:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduh..pening le nk baca.kurg jelas ckt sape yg bercakap sebenarnye..

     

  • At 25/11/09 7:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best..tp meleret sgt la die nye citer..cube kurangkan skit dialog..bnyk citer yg dah sy bace...d bleh tgk la citer mane ok dgn x..yg ni kene baiki skit...jln citer da best, tp pening utk dibace

     

  • At 29/11/09 12:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    serabut mmg serabut..
    satu lagi untuk penulisan karya utk di publishkan di sini hrp jgn la guna perkataan sms@ singkatan.. better check sblm post citer ya! cthnya x..better letak tidak or tak..
    lepas tu, dialog tu pastikan pembaca tau watak mana sedang menggunakan dialog tersebut spya pembaca x keliru.

    sekadar nasihat dri amatur juga. :)

     

  • At 30/11/09 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku naik pening baca banyk2.urm cuma satu je nak cakap bila nak ending?penat dah tunggu.takkan nak jadikan novel gak??kalau wat story tak habis sure aku tak dapat baca dah.banyak cerpen separuh jalan n terus wat novel.nak publish kat market story mesti mantap.so gud luck. ;-]

     

  • At 2/12/09 11:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sorry to say..biasenyer penulis akan berimaginasi tentang penulisannya. Apa sebenarnya point cerita ni, byk sangat dialog dan berterabur. Spelling banyak salah...cerita tak sama dengan fakta. Harap banyak buat kajian tentang sesuatu tempat sebelum menulis supaya orang tak pening dan tak rasa penulis tu menipu. All the best...:-)

     

  • At 2/12/09 11:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x phm sgt la....
    ayt ada yg mcm trgntung...
    but its ok...
    truskan..
    gud luck...

     

  • At 10/12/09 9:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha...
    idont noe apa story dia 8ctly ow...
    poning2..
    gudluck

     

  • At 11/12/09 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    well idea 2 da ada tpi....cm bengong la plak kpla otk aQ ne nk bce....ble tak cite plan2...cm klm kbt ja i tgk

     

  • At 11/12/09 3:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad but tak berapa interesting sgt
    tolong buat stanza yek....
    n gud luck
    sambung g ea?nak gak taw kesudahan story..
    harap2 ada happy ending..

     

  • At 12/12/09 3:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tajuk mcm best
    tapi jln citenya
    agak lembab
    tp isi tu ada just kena pandai mengolah
    lg k

     

  • At 19/12/09 12:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ap ini....
    ak makin pusing kok...
    bikin stress aja...
    enggak pa2 kok..
    pengarang harus byk wat revision k...
    ayat pening2...

    -a^3-

     

  • At 20/12/09 4:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bleh x gunakn aku 2 untuk Tiera je...(kcuali dlm dialog)

     

  • At 22/12/09 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    langsung xfaham....

     

  • At 24/12/09 5:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening kpl aku bc cita ni!!!!
    troskn usaha sbgi penulis...
    huhu

     

  • At 25/12/09 11:38 PG, Anonymous eyRa said…

    wah!!! gila pening!
    x bape nak paham!!!
    please pisahkan ayat ngan perenggan.
    idea dah ada...
    tapi kena pandai olah...
    bengong kepala aku nak faham.
    ape pon...
    teruskan usaha
    sambungkan cerita ni sampai habis, k?
    nak tau gak ending dye...
    hope happy ending!!!
    g00d luck!

     

  • At 29/1/10 2:17 PTG, Anonymous nina said…

    citeye b'belit2 r x phm, tp blh r..
    g00d luck k????

     

  • At 31/1/10 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok ga crita ny... tpi pning la...hehehe.. tpi maybe jlan critany bgus..

     

  • At 10/2/10 12:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apa nie... tak faham lah...

     

  • At 13/2/10 7:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hope perbetulkan ek...dari mula gi berterabur jek..susah gak nak paham....tapi jalan citer cam best.. teruskan usaha
    caiyok!!

     

  • At 15/2/10 12:09 PG, Anonymous linda leo said…

    ceti ini nampak best.....lelaki tu nampak control mocho jee dpn wanita...sambung lagi cetir ini....saya tgu episod seterusnya......

     

  • At 14/3/10 10:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape aje la cite ko ni..xphm lgsg aku..
    merepek ntah ape2

     

  • At 22/3/10 2:13 PG, Blogger OxyGen said…

    erm.sorry la.sy yg bace stret dr 1 epi pon x phm ape cte.rasenye awk sendiri konpius nama tirah, tira n tikah.berbelit2.arshad n arsyad.pusing2.c alia ckp dlm hati, c tirah denga juga?weird.huhu.

     

  • At 3/4/10 2:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sori la, aku dah lama nak cakap. aku betul2 x faham apa yang ko tulis. merapu sana sini. aku fikir, lepas ko buat citer nie, baik ko baca semula, boleh faham ke x faham. usaha lagi la yer

     

  • At 10/4/10 9:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ayat sedikit berbelit2..
    fening ckit nk paham... saya terpaksa ulang untuk faham ayat dye...
    kurangkan dialog n tambahkan sakat menyakat agar jalan cerita nnt x memboringkan ok...
    usaha lagi.. selamat maju jaya...

     

  • At 20/4/10 11:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape ni..........
    pning aq...............
    wwwaaaaaaaa.....
    imprve ag la.....

     

  • At 28/4/10 1:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam.........
    sy setuju dengan semua komen-komen di atas...
    awak ada jalan cerita,tapi.....
    1)jangan straight foward sgt..cz jdkan cerita nie x interesting
    2)awak terlampau cepatkan tiap cerita...cthnye penjodohan atirah & arshad tu...xkan sekali pndg terus da bkenan kan..mestila ade pertemuan demi pertemuan, barulah aunty tue berkenan
    3)penggunaan perkataan, ejaan yang salah

    maaf, sy juz bg pendapat..
    semoga terus berjaya & berkarya!!!

     

  • At 30/5/10 11:39 PG, Blogger Eema Lahadi said…

    entah pape pnya citer

     

  • At 27/6/10 2:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpaham la dek...

     

  • At 30/6/10 1:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring btul la cerita sambung-sambung ni....habiskan sekali kan senang....cerita yang best pun jadi x best bile disambung2 macam ni...buat pening kepale je....

     

  • At 30/7/10 9:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tjuk agk best....tp jln citer m'bosan kn....ape2 pon tros kn usaha....

     

  • At 5/9/10 5:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening gleww....

     

  • At 9/9/10 10:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best lgsg...brterabur gler ceta neh...

     

  • At 13/9/10 1:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    warggghh !!!
    mkin ame mkin ta phm lorh...
    penenk pale otark aquh..

     

  • At 1/10/10 8:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erghhh...
    xpaham lah cite dia...
    pening pale.....

     

  • At 8/10/10 8:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak paham langsung...budak darjah berapa laa..buat cite paling tak best nie....

     

  • At 16/10/10 12:14 PTG, Anonymous weddpeace_318 said…

    wah...
    semakin baik...
    cepat la sambut...

     

  • At 18/10/10 6:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermm...ok la..tp pkai dialog yg krg memberangsangkn...ok la tp lbh byk membaca utk mantapkn cerita..thats all..

     

  • At 22/10/10 3:16 PTG, Blogger princessoverflowers said…

    waaa mcm mana nak baca ni??

     

  • At 28/10/10 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen tak berapa nk menarik

     

  • At 3/11/10 1:53 PG, Blogger nuyuierays said…

    sambungannyer...nk tahu lagi.....
    tp cter cam borink sgt...
    ayat dia plik, putar2.....
    kdg2 xpham sgt2.....

     

  • At 4/11/10 12:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice.. but kelang kabut sikit..
    pape pon teruskan usaha anda..
    cpat2 la sambung yeee.. :)

     

  • At 20/11/10 10:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ader phm..ader ta phm..
    penyampaian lambat lar..citer mcm ta abes

     

  • At 21/11/10 10:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm.....tros trg aq ckp ek,,,
    yg monolog 2,,biarlah ATHIRA 2 sowg...
    jgn nk buat owg len punye monolog....
    sbb ni cite pasal dy...bkn owg len...
    n please jgn berbelit2...pening aq bce..
    pape pn,,best r cite neh...
    ak mmg terhibur...^_^

     

  • At 25/11/10 10:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer best...
    tp pning lorh bace...
    serabot kpale...
    kene bace2 or 3 kali bawu pham....
    btw x sabar nak tnggu episode sterusnye...

     

  • At 27/11/10 10:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best mmg la best tp kn dia punya jlan crita terlalu mlompat.. smpai x fham mcmna la parents arshad tu cpat sgt suka ngan Tirah tu sdngkan bru jumpa. pastu bleh lg suruh kwin. mcm crita ni kiri kanan kiri kanan. think positive..maybe penulisnya ada crita yg tersembunyi dihujung slot ini.. cepat la smbung...

     

  • At 8/12/10 7:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pusing2

     

  • At 9/12/10 12:31 PTG, Anonymous sara said…

    ntah, x brape nak paham. tp ak support la coz ko b'minat nak menulis.
    anyway, truskan berkarya.
    perbaiki skill menulis..

     

  • At 10/12/10 12:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x faham laa...ade sikit pening ... arshad wat pe ? saye sngt pening ?!

     

  • At 14/12/10 7:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tpi ad bnyak kslahan ejaan lh........
    prbaiki lg k...
    cepat ah smbung!!!!!!!!

     

  • At 24/12/10 11:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ha?? pening3 :(

     

  • At 29/12/10 2:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    maaf ye.. x faham n berbelit..

     

  • At 10/1/11 1:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sorry to said,jln cta nie childish..x best langsung n x pham..

     

  • At 15/1/11 11:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam ,
    jlan cerita dah ade ..tpi kena pndai olah

    so that org xcepat bosan ..

    second , tlong nyatakan siape yg sedang berdialog ..

    keep up d good work !!

     

  • At 18/1/11 2:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh saya tanya ?? 'aku' tu sapa eh sebenarye ?? confius la.

     

  • At 28/1/11 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dialog dengan monolog kalau boleh asing kan la serabut baca xtahu watak mana yang sedang bercakap

     

  • At 7/2/11 10:02 PTG, Blogger ~~Syai_Yuiko~~ said…

    emm..not bad..tp fenin larh cite nie..
    maner ending dye..
    xkn cm tuhh jeq....
    cm kurng jeq...
    yg monolog tuhhh..bia arh sowng jeq yg ckp..
    xpown ltak jeq nme..spew yg b'monolog..
    senang ckit..bwu xfenin....
    but.anyway...cite nie bez...
    (^_^)>..>>>...

     

  • At 17/2/11 11:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurm..wt la revision tntg gye pnulisan..
    pening wooo...

     

  • At 5/3/11 12:15 PTG, Blogger typo said…

    keseluruhan ,,,, cam pelik,,, kabut pown ade,,, pening gk nk phm citer nie,,
    maap~

     

  • At 6/3/11 6:15 PTG, Blogger Kayda kaydie said…

    xphm

     

  • At 9/3/11 10:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best.. tapi.. kadang2 sye rse keliru.. terlalu short.. keep up the good work yea.. tak sabar lak nk tnggu episode seterusnye.. =)

     

  • At 16/3/11 8:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gk la...tp ayat tu klu leh jgn smbung2...pning nk bca...xpham...nk tngu pnghujung...cpt cket ek..

     

  • At 19/3/11 11:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape andg dye
    serabut arrrrrrr
    da best...
    cter snkut

     

  • At 21/3/11 1:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x bape paham la cite die semua campur2

     

  • At 28/3/11 10:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x saba nak tahu citer sterusnya.. but.,.
    knapa dialognya serabut? cik penulis..
    sya sush nak fhm,..
    tapi, citer ni menarik..
    hwaiting2!!

     

  • At 8/4/11 1:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak faham..

     

  • At 8/4/11 9:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sorry ye mmg bnyak ksilapan
    tp crita ni mnarik
    pndai wak bwat cite...
    n klaw bleh smbungla cite ni..
    x sbr nak baca..

     

  • At 11/4/11 6:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x faham langsung... jalan cerite yg agak berserabut.. sape yg ckp tu pon x tau... usaha lagi!

     

  • At 15/4/11 12:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nak smbg cite nie...buat saya terfikir ape yg jadi seterusnye???

     

  • At 23/4/11 11:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smkn bace makin x phm jd nyer...

     

  • At 23/4/11 11:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mngkn cara penulisan dialog p'lu d p'baiki...
    agar lbh mdh d fhmi sape yg sdg b'ckp..
    tmbhn pula name dlm cite nie ade yg nama same n nama2 nya hampir same je bunyi nye....
    tingkatkn usaha..:)

     

  • At 24/4/11 4:26 PG, Anonymous puan rose said…

    Gaya penceritaan yang memeningkan kepala membacanya. Terlampau banyak sangat monolog dengan watak yang berbeza2 menjadikan cerita sukar difahami. Cerita akan jadi menarik dan difahami kalau gayanya diperbaiki sedikit. Walaubagaimanapun, teruskan usaha.

     

  • At 24/4/11 8:51 PTG, Anonymous e-wan said…

    byk benda yg x penting dceritakan,,,so agak serabut...n lagi satu x dpt nk tangkap sapa watak utama sbenarnya nih...'aku' tu merujuk kpda sapa...n 'adik' tu sapa plak....kata ganti diri yg x kena buat pembaca pening...harap sambungan lpas ni lbih brkualiti dn menarik prhatian....tajuk cerita mnarik, tapi....jln ceritanya...harap2 terus ada kmajuan....

     

  • At 28/4/11 6:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer pe sebenarnya.....xpaham la aku....

     

  • At 30/4/11 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x bpe nk paham la citernye...huhuhu..sori..

     

  • At 21/6/11 2:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pyh nk knal pasti watak yg sdg b'ckap sbb ayat dy terabur,tp jln cta ni best...

     

  • At 9/7/11 1:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ejaan byk slh.....kalo buat bku reject trus....kalo blh abis kn lh citer ni..

     

  • At 13/7/11 7:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow!!!bestnyer cite ni.memang sikit 2 x fhm sebab dye tulis ada yg x betul.however,this story is the best!!!hope akan ada MY GIRL 6

     

  • At 18/7/11 5:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pening bc citer nie,x fhm langsung

     

  • At 30/7/11 12:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg memeningkan pale ble bce cte nieh dik oii....
    usaha ag..

     

  • At 24/8/11 3:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gile larh cita ney...bla nk cntinue ag
    ie...?

     

  • At 3/9/11 1:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x faham langsung
    ngarot je

     

  • At 5/9/11 11:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1 word.'pening'

     

  • At 16/9/11 10:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boley tak baut cerita jgn ad name yg hampir same..nnty keliru..n lg satu..care penceritaan x mnarik! pembvace sume pning..tp idea cerite mmg best..teruskan usaha!

     

  • At 25/9/11 10:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cara penulisan yang agak memeningkan. Siapa sebenarnya watak utama dalam cerita ni? Aku tu merujuk kepada siapa? Kalau boleh just gunakan 'aku' tu untuk watak utama sahaja dalam bermonolog.

     

  • At 27/9/11 10:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Boleh tahan, tapi.... Cepatla sambung!!!!

     

  • At 3/10/11 10:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sory...jln cerite tunggang langgang.

     

  • At 4/10/11 7:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    berbelit2...pening ase bca...mana satu watak utama png la...

     

  • At 14/10/11 9:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best la ada kna dgan kta jln crita ini

     

  • At 24/10/11 7:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku x pham la nvel nie... hrp tjuk je best tpi isi x best

     

  • At 25/10/11 4:17 PTG, Anonymous anamija said…

    isi crite memang best tp pening nak phamkan....

     

  • At 1/11/11 2:52 PTG, Anonymous Nur Ayla said…

    best sgt2..bley x tlis kluarq kan novel mcm nie..confirm sya bli..

     

  • At 21/12/11 1:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sori kak.. sbnrnya cite nie bgus cma isinya x teratur sgt & buat sya pening je.. sblm kluarkn cite nie, akak sptutnya bca dlu jln citernyer spya x mengelrukn pmbca.. lgipn akak bleh asingkan monolog ngan dialog spy teratur.. wlbgmnpun, truskan usha akak ye.. gud luck..

     

  • At 22/12/11 11:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Weyh seriously aq ta phm lgsong ap bnde yg kw tlez nyh. ..

     

  • At 22/1/12 10:58 PG, Anonymous secret said…

    x paham laaaa

     

  • At 26/1/12 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    slm peyampaian kurang baik byk kesalahan dr segi ayat, guna bahasa. pd pendapat sy cite nie nmpk menarik tp byk kejadian mcm tak logik n cepat sangat berlaku tak kemas n tak tersusun. lagi satu watak adik n kakak nie byk keliru laaa.........tolong perbaiki, gd luck

     

  • At 28/1/12 4:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite best cuma keliru sapa yg ckp..smbung cpt ye..

     

  • At 28/2/12 12:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Xpaham....jalan cerita cam best tp susunan serabut gila..Cuba lg

     

  • At 1/3/12 10:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape banyak2 novel ada yg x complete lg...
    x sabar btul nk tunggu sampai ia complete novelnya..

     

  • At 24/3/12 1:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mne ending nye ? x syok lhaa..cam x de ksudahan jer..ap2 pon abis kn ending oke ? bru cite jd bestt..

     

  • At 13/4/12 7:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...hai sya da baca novel awak.Tajuk ny kelihatan menarik dan wat sya tertarik tapikan msih bnyak kekurangan yg sya nmpk,kepala sya serabut dan saya x paham dgn jln cerita awk. Apa yang awak nk nyatakan dlm karya awak ny sbnarnya..think positive terhadap semua komen yg awak dapat.sepatutnya sebagai penulis awak kena lebih bnyak berimaginasi dan bijak memilih tempat supya pmbaca tidak tertipu dgn situasi.Before write novel awk spatutnya dah mngkaji tempat supaya x bercanggah dengan fakta dan awk perlu bijak memilih watak supaya watak yg awak pilih tdak mngelirukan owg yg mmbaca.
    Harap awk lebih berhati2 ketika menulis dan buat ending story yg best god luck.Ini stu nasihat sje,sblm mnulis pstikan awk thu ape yg awk tulis dan jujur sya ktakan cerita awk ny mmng best tpi bnyk yg mngelirukan sya sbg pembaca.Harap awk akn trus berkarya coz sya nk thu ending story ny...:)

     

  • At 24/4/12 9:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seriously...sy xphm lngsung...agak tunggang t'blik jgn crita dia..dr 1st smpai la ke no 5 nih...igtkn rs best la tp still lg boring...sorry to say...ikhlas dr aty..huhu -leo_ayu29july@yahoo.com -

     

  • At 18/5/12 4:26 PG, Blogger siwonastory said…

    ala..mana smbungnn nye...da best da ni...

     

  • At 3/6/12 8:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    c00l yours novel sis _da_

     

  • At 16/6/12 3:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sori to say... tpi sy lbih suke bile bce ayt yg bkan sngktan sms... anyway best... chayok...

     

  • At 22/7/12 3:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best sesangat tolong sambung lagi citer nii

     

  • At 8/8/12 10:34 PG, Anonymous DrooNa said…

    aku suka ngan citer ne..kalo boleh baiki jalan cerita nya supaya pembaca tak perlu pening kepala bila memahmi point2 citer ne..watak2 dalam citer ne bermonolog tetiba boleh pula jadi orang lain..apapun keep it up ^_^

     

  • At 11/5/14 5:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Xphm le

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group