BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 20, 2009
Novel : Mr. Biskutcelup dan Miss Kitten 3
Nama Pena : nick_dann

Bab 3: Did we just…

Akma membuka mata perlahan. Aduh… silaunya. Dah pagi ke? Pukul berapa skang? Akma cuba bangun dari pembaringan. Berat. Apa yang hempap aku pagi-pagi ni? Mata dibuka luas. Amin!

"Amin… Amin. Bangun lah woi. Dah pagi ni. Awak tido kat atas badan saya lah…," Akma menampar muka Amin pelahan. Ni kalau masih tak bangun lagi memang nak minta sepak terajang aku. Amin membuka matanya kecil.

"Urgh… aku ada kat mana?" Amin menggaru pipinya. Akma? Apa yang dia buat kat atas katil sama dengan aku ni? Bukan malam tadi aku ada kat hote… Oh my God! Peristiwa semalam mula diingatinya. Cepat-cepat Amin bangun bila menyedari tubuhnya menimpa badan Akma. Ceh… camna boleh terbongkang bila tido ni?

'Tok! Tok! Tok!'

"Akma, buka pintu ni. Mari turun sarapan, dik," Idin memanggil dari luar. Hatinya ragu-ragu untuk memusing tombol pintu. Ntah apa yang diorang buat kat dalam agaknya. Dengan mencekalkan hati dan memaniskan muka, Idin membuka pintu kamar.

"Ya, abang. Akma datang ni," Akma yang masih diatas katil menarik kakinya keluar dari kelumbu selimut. Amin yang baru sahaja berdiri tertarik sekali lalu menimpa tubuh Akma menyebabkan kepala mereka terhantuk.

"Ouch!"

"Aduh…,"

Idin ternganga melihat adegan 'panas' Akma dan Amin. Buat seketika hatinya terasa ditakik-takik. Perit. Idin menunduk.

Akma menolak kasar badan Amin sambil menggosok dahinya yang memar. Amin berkali-kali meminta maaf atas ketidaksengajaan dirinya. Salahnya jugak sebab berdiri lambat-lambat atas katil.

"Er… Apsal tadi, bang?Abah panggil yer? Abang pergilah dulu. Lepas ni kitorang turun," Akma cuba mengendurkan keadaan. Mesti abang salah faham ni.

"Er… a'ah. Kalo gitu abang gi dulu lah. Take care," Akma memerhatikan langkah Idin yang menjauh. Bila sudah pasti yang Idin sudah takde, Akma menutup pintu lalu berjalan ke arah Amin yang sedang membuka baju.

"Awak nak mandi ke?" Akma mengalih pandangan matanya. Astaga… freeshow! Ew… pagi-pagi dah rosakkan pemandangan aku!

"Ha'ah… awak?" Pada ketika itu Amin hanya memakai boxer. Memandang Akma nakal. Huhu… aku nak tengok reaksi budak ni. Ntah apa-apa budak ni kan? Kejap gabra, kejap kool. That\'s make a human human.

"Saya mandi kat bawah jer la…, dan boleh tolong saya tak? Lain kali, kalau nak mandi, cover badan awak yang…whatever tu… dengan kain. Bathrobe ada kat dalam almari tu," Akma meninggalkan Amin tercengang sorang diri. Dia kata badan aku ni 'whatever'? Dia pernah tengok yang lebih hebat dari aku ni ke?


Suasana di meja makan agak sunyi. Akma dan Idin masing-masing diam. Betul-betul takda mood nak sarapan. Tengku Taufik hanya tersenyum seorang diri melihatkan Amin dari tadi menguap keletihan.

"Akma takda kuliah hari ni?" Tengku Taufik memandang Akma.

"Takda, abah. Hari ni Akma MC," owh… ni kalo nak bagi excuse yang aku nak kawen ni kira lecturer tu terima tak? Huhu…

"Hai, Amin? Takkan tak tido malam tadi?" Amin mengesat air mata yang terkeluar.

"A'ah, uncle. Malam tadi banyak sangat nak di buat," Idin terbatuk kuat. Tertelan tulang ayam. Fuih… tahan gak abang aku nih. Akma membantu menepuk-nepuk belakang Idin.

"Banyak sangat nak dibuat ke…, banyak sangat nak dilayan?" Giliran Amin lak terbatuk kuat. Tulang ikan jadi mangsa kali ni. Akma yang menepuk-nepuk belakang keduanya hairan melihat reaksi yang diberikan.

"Abah, apsal hari ni orang tertelan tulang jer?" Tengku Taufik ketawa kecil. Sensitif nya anak buah aku dua orang nih! Tapi Akma cam biasa masih tak dapat nak tahu apa-apa. Oblivious...


"Awak dah bersiap ke? Kita nak pegi rumah saya nih," Amin mendekati Akma yang sedang membaca komik di atas katil. Akma mengerutkan dahi. Keluhan terlepas dari mulut. Kacau ar… ni part hero nak romantik la dia nak suruh itu-ini.

"Yelah, yelah. Saya tukar baju dulu," kaki yang dilunjur ditarik bila melihat Amin nak duduk di tepinya. Baru saja Akma bangun, tangannya ditahan oleh Amin. Akma memandang Amin tertanya-tanya.

"Takyah tukar-tukar baju. Pakai tu jer cukup. Kita pergi kat butik ari ni," Wau! Butik! Huhu… dah lama aku tak pigi butik. Takat kedai cina kat tepi jalan tu adalah. Akma menggigit bibir. Dilihat penampilan dirinya dicermin. Gila! Baju baby t + seluar short pant paras lutut.

"Ahaha! Awak ni tak betul la. Saya pakai baju camni awak kata okey?"

"Alah, awak pakai apa pun cantik. Okey apa. Sekurangnya ada kain atas badan tu," Akma buat muka bangga. Oh my God! Dia kata aku cantik? Lawak siput sedut.

"Apa tadi? Ulang lagi! Saya tak dengar arh…," cis! Nak puji lebih-lebih. Memang riak minah ni… Amin buat muka 'macam lah kau cantik sangat nak aku yang ensem ni puji kau? Uweekkk!!' Akma balas dengan ' Oh… taknak ngaku. Tadi cakap kita ni cantik. Takpa.. takpa.. nak aku tunjuk kat kau sapa Akma yang sebenarnya.'

Grr…! Rasa macam nak pusing jer kepala mamat ni 360 degree. Biar tengok muka aku ni betoi-betoi. Aku ni yang punyalah 'hot in the black market' dia kata tak laku?

"Watever! Buang masa je. Sukati awak lah kalo nak tukar baju apa pun. It's your body not mine!" Uwargh! Nasib baik aku ni gentleman sket. Dengan pompuan boleh lar…

Amin keluar dari bilik dengan muka sakit hati. Last-last aku jugak yang kalah. Baru menuruni anak tangga, Amin terlihat anak mata seorang anak muda yang dari tadi mengekori jejaknya dari atas. Amin memberikan senyuman sambil mengangkat tangan. Idin hanya mengangguk dari jauh lantas beredar dari situ. Aisey, sombongnya.

Amin kenal siapa lelaki itu. Baru malam semalam dia diperkenalkan oleh Akma. Tidak dapat disangkal lagi paras rupanya memang kacak ditambah lagi dengan bodynya persis seorang model. Memang hensem. Tapi aku still masih tak kalah.

Tapi, malam tadi muka dia frust giler. Entah la kalau dia masih tak dapat nak level up game WarCraft ke kalah dengan buddy dia lawan Tekken. Amin mengangkat kening. Terfikirkan sesuatu. Maybe… just maybe… no way! Idin ada hati kat minah blurr tu ke? Kahkahkah!! Astaghfirullah. Tak baik ketawa kat orang.

Tok! Tok! Cermin kereta diketuk. Akma tersenyum lebar memerhatikan Amin kelam-kabut membuka pintu untuknya dari dalam. Terpamer lesung pipit yang cantik dipipi kanannya. Entah apa yang difikirnya waktu tu. Enjin ditekan. Toyota Celica TRD version meluncur laju keluar dari kawasan rumah banglo Tengku Taufik.

"Kita nak pegi butik kan?"

"Ha'ah,"

"Er… for what?"

"Nak ubah penampilan awak."

"Ceh! Pakai camni tak cukup lagi? Tadi kata pakai apa pun cantik,"

"Kita bukan nak buat awak jadi cantik. Kita nak buat awak looks like a maid. Dan belikan baju lain tuk awak, from me,"

"What the… Excuse me! Maid? Apsal? Saya kan isteri awak?" Akma memandang Amin tajam. Idea gila la mamat nih. Nak aku jadi orang gaji pulak dah.

"Okey, saya akan bagitau sebabnya. First, for the first impression, ayah saya takkan terima awak. Second, saya taknak… worr! Ikut jer la. Semua rancangan, biar saya yang atur. Awak hanya jadi pengikut. Faham?" Akma memusing matanya keatas. Ya Allah! What a dictator!

"What ever," Akma membuang pandangan ke luar. Tiba-tiba pandangannya tertancap pada Happy Land, taman permainan tema di bandar itu. Mukanya didekatkan pada cermin kereta.

"Apsal?"

"Tu…," tangan telunjuk diunjuk. Sedari dari tadi matanya masih tidak berkelip. Mulutnya pula ternganga kecil.

"Happy Land?"Akma mengangguk tanpa memandang Amin. Amin ketawa kecil. Macam budak-budak. She look so cute!

"Apsal?"

"Saya nak pegi sana…,"

"Next time, okey my dear?" Akma membuat muka masam. Cih, kedekut punya orang tua. Nak nak aku sendiri yang bayar baju kat butik tu nanti.

Keadaan sunyi. Taman tema sudah lama menghilangkan bayangnya di sebalik hutan konkrit. Tidak lama kemudian kereta sport Amin berhenti dihadapan sebuah bangunan dua tingkat yang memuatkan tiga buah kedai. Terletak diantara kedai alat tulis dan kedai henfon, butik yang bercat merah putih itu sememangnya mampu menarik perhatian pelanggan dengan ukiran unik didinding luar bangunannya.

Orang awam yang melalu-lalang memandang dua kali apabila Amin keluar dari keretanya dengan penuh bergaya. Hek eleh… riak lar tu. Yelah, hensem memang hensem. Tapi bukan dia sorang jer jejaka hensem yang pernah aku kenal. Afif, Ijat, Mohinder, Kim Joon, Cheng Lee, bla bla bla…

"Aik? Nak posing kat tepi keta tu aja ke? Taknak masuk? Ke, masih teringatkan Happy Land tadi tu?" Akma terkulat-kulat bila disergah Amin. Dia cakap kat aku macamlah yang dia tu terpaksa jadi babysitter. Aku bukan budak!

"Ur… nak ikutlah ni," kepala kugaru. Buat muka tak puas ati, aku menyaingi Amin memasuki butik itu. Sekali masuk, terjatuh rahang da… aku kebil-kebil bijik mata macam ikan naik darat. Amin menyentuh bahuku. Dari jauh datang seorang 'woman-under-construction' datang menyambut kami. Dari segi penampilannya saja kutahu dialah pemilik butik tersebut. Stail... fyuhh!! Kalah Lady Gaga. Akma lihat batang tubuh Amin yang sederhana besar dipeluk erat. Er… dia tak semput ke?

"Amin! Dah balik rupanya you! Lama tak jumpa. I riiiinduuuu sangat kat you tau. Dah seploh taun I tunggu. You tau, I hanya tau yang you ni dah pergi kat France sana pun lepas seminggu tak nampak batang hidung. Meh sini, let me give you a welcoming kiss. Mmuuuuaaaaaaah!" Akma hanya melihat dengan penuh geli bila Amin dicium kat pipi. Sumpah! Sampai mati aku tak kan sentuh bahagian tu. Mughalladzoh! Amin kesat pipinya selepas dicium oleh Mdm. Caley. Kitorang dijemput minum kat dalam ruang tetamu.

"Ahaha…! Thanks a lot for that. Anyway, I datang ni nak beli baju for my dearest someone," rasa macam nak tersembur jer air kat lam mulut aku ni bila tengok ekspresi muka Mdm. Caley. Bukan nak hina la tapi lawak tahap senggugut dah aku ni semata-mata nak tahan katawa aku tu.

"OMG! You dah kawen Amin? Dengan sapa? Girl kat sebelah tu ke?" mata aku ikut pusing tengok jari Mdm. Caley yang bergoyang-goyang menunjuk arah aku.

"No… not this girl. Dia hanya pembantu Amin. It's someone more special. You pun tahu yang I tak layan pompuan kan? Mestilah nak bagi kat ibu," Amin menerang satu-satu. Teh depan mata lansung tak di sentuh. Akma plak dah hilang mana dah. Isy… pompuan ni. Melalut entah ke mana dia ni. Pantang lepas pandang sikit.

"Saya nak awak pakai blouse tu, pastu seluar slack ni. Baju tadi tak sesuai ar…,"

"Awak, saya dah pakai 12 psang baju dari tadi tau. This\'s the last!"

"Ek'eleh… banyak komen lak. Hah, yang penting, tanggalkan cermin mata tu," Amin berdiri mendekati Akma. Bila Amin tanggalkan cermin mata dari hidung Akma, Amin telan air liur. Gurlp! Spontan diletak balik cermin mata ke posisi asalnya.

\"Saya rasa baik cermin mata tu stay jer. Takyah tanggal-tanggal. Ingat! jangan tanggalkan cermin mata tu depan orang lain. Faham? Kecuali saya...,\"

\"Apsal?\" Akma usap-usap batang hidungnya. Sakit.

\"Sebab... sebab muka awak hodoh giler bila bukak specs! Macam maknyah,\" Tiba-iba aura membunuh yang kuat keluar dari badan Akma. Amin hanya bersiul suka.


"Ingat, kalo dia tanya, jawab jer yang awak ni orang gaji yang saya upah dari Perancis nun, faham?" Akma mengangguk laju. Dalam kepekatan malam, Amin sempat curi pandang kat sepasang mata Akma. Masih pelik kenapa dia mesti pakai specs. Kalo dia buka, mesti boleh jadi artis or model kan? Tak..! mesti tak bagi orang lain tengok Akma. Akma is mine and only wife! Right...?

"Allright! Let's do it," pintu gerbang ditolak. Tak berkunci. Itu tandanya familynya ada kat rumah. Senang kerja. Akma menelan air liur bila melihat banglo keluarga Amin. Mewah siot. Lampu kuning keemasan yang menyilau menyakitkan anak mata. Perabot dan perhiasan dinding berkilau-kilau tanda sentiasa dibersihkan.

Tiba sahaja di ruang tamu, Amin menepuk bahu seorang lelaki muda yang sedang menonton cerita Too Fast Too Furious di tv LCD 26 inci sambil ditepinya seorang budak lelaki sedang tidur. Lelaki muda itu berpaling.

"Masih tak tinggal perangai lama ya?" Amin dipeluknya erat. Rindunya pada lelaki itu memang kuat. Selama ini mereka hanya berhubung melalui telefon dan internet. Lelaki muda kacak itu yang sememangnya hampir mirip dengan Amin. Cuma berbeza dari segi penampilannya yang stylo lain dengan Amin yang agak matang.

"Bila abang balik? Apsal tak tipon dulu? Sapa yang jemput abang dari airport?"

"Semalam dah… ni… abang balik dengan kawan. Emma namanya. Student sama uni ngan abang kat France sana. Ni nak ikut abang balik sebab nak keje kat sini. Dia baru abis amik Diploma dalam bisnes kulinari. Asal memang orang negara ni tapi tu lah… anak yatim. Takda sapa nak jaga. Jadi dia ingat nak try try jadi tukang masak rumah ni sementara nak cari kerja kat mana-mana hotel," lelaki itu mengangguk. Matanya melirik ke arah gadis disisi abangnya. Phewitt! Ada rupa. At least cute la.

"Ehehe… Saya Tengku Akram Yusuf. People call me Yusuf. But I prefer you call me Abang Yus," tersengih-sengih pulak dah. Abang? Not bad… ni mesti buaya ni.

"Don't worry Emma, he's younger than you. A year actually," Akma tersenyum senget bila Amin panggil nama barunya. Salam yang dihulur Yusuf bersahut. Yusuf tunjuk muka kelat. Aisey, tua setahun jer da…

Baju Yusuf terasa ditarik. Tumpuan mereka bertiga tertumpu pada wajah budak lelaki yang baru bangun dari lenanya. Mungkin kerana bising yang dicetus oleh Yusuf sebentar tadi. Riak wajahnya tertanya-tanya siapa lelaki dan wanita asing dihadapannya.

Mata Amin galak dengan sinar kegembiraan. Yusuf tunduk menyamakan ketinggiannya dengan adik lelakinya itu.

"Nuh, ni abang Amin yang selalu cakap dengan Nuh kat dalam webcam tu. Hari ni dia balik. Nuh salam tangan abang dengan kakak tu," Nuh menurut. Diciumnya tangan Amin dan Akma bersilih. Amin menggosok rambut Nuh mesra. Nuh hanya tersenyum. Dia masih tidak biasa berhadapan dengan abangnya yang selama ini hanya berkomunikasi melalui alam maya. Apabila matanya menangkap wajah Akma, Nuh terus memegang lengan Akma. Naluri seorang budak jelas terpancar dari perlakuannya yang ternyata sukakan Akma.

Ooooohhh… so cute. Pipi Nuh aku pegang sejemput. Alamak cair beb. Dia ni suka kat aku ke? Dari tadi asyik peluk lengan aku je. Aku apalagi. Layan ajalah. Amin kat tepi buat muka. 'Ala… aku nak jugak kena peluk.' 'Takleh! He's mine.' 'Kau tak kenang budi betol. Adik aku tu…!' 'Boleh blah lar!'

"Abang Yus, sapa tu?" Amin menoleh ke arah bunyi itu. Dari anak tangga, seorang gadis belasan tahun sedang meneliti wajah Amin dan Akma.

"Yus, ni Adlini kan?" Amin masih tak lepas dari memandang gadis itu. Terpinga-pinga budak itu dibuatnya. Yusuf mengangguk pantas.

"Hey, Ad. Ni abang Amin lah. Takkan tak kenal kot. Dah besar rupanya adik abang ni," Amin terus memeluk Adlini. Adlini hanya tersenyum hairan. Abang Amin? Ooo…key… Adlini berpaling ke arah perempuan di sebelah abangnya.

"Er… ni isteri abang ke?" Cantik. Tapi aku pasti dia ni ordinary jer. Dari cara pemakaiannya yang sederhana aku dapat mengagak.

"No… no… This, is our new maid. She's Emma. My friend in France. But literally pure Malay. Emma, ni adik I, Tengku Adlini Asrar. Dia masih sekolah menengah lagi," Akma memberi senyuman kaw-kaw. Jeez… semua family dia ni memang cantik ke? Aku lak yang jeles. Huhu…

Adlini memandang grandfather clock kat ruang tamu.

"eerr… abang. Camni, apakata abang dengan kak Emma bawak dulu barang-barang kat dalam bilik. Bilik abang takda siapa yang duduk sejak dari dulu. Kak Emma lak boleh tidur kat dalam bilik tetamu yang masih kosong. Lepas bersiap semua, kita makan malam. Mak Muna lagi siapkan makanan tu," Adlini menelan air liur sebentar. Yusuf dan Nuh pula sudah lama pergi ke ruang makan. Nak kacau apa yang ada.

"Saya akan tolong kak Emma hantarkan barang ni. Abang masih ingat kan bilik abang?" Amin mengangguk. Tidak tahu sama ada Ad bermaksud untuk memerli atau memang ikhlas bertanya.

Amin membuka langkah menaiki tangga sambil matanya menyoroti lenggang Akma dan Ad. Dapatkah Akma mengawal suasana bila Ad tanya macam-macam nanti? Tiba-tiba Amin merasa bahunya dipegang orang.

"Abang risau kat Emma ke? Emma tu cantik kan? Kalo la Yus yang dapat dia…," Yus melirik matanya ke arah Amin. Amin membalas lirikan Yus dengan jelingan tajam.

"Cantiklah tu… buat anak kucing! Baik lupakan jer lah niat murni kau tu. Susah betul. Jaga anak lembu…" Yus ketawa terbahak-bahak. Ketawanya masih bergema bila Amin memasuki bilik tidurnya.

Akma membuntuti Ad sepanjang perjalanan. Besar jugak banglo ni. Sepanjang jalan tu jugaklah Ad tak henti-henti menceritakan mengenai selok belok rumah itu.

"Kalo ada apa-apa, kak Emma boleh rujuk dengan ketua pembantu rumah ni, Mak Su. Semua pembantu yang ada kat dalam rumah ni ada empat orang. Kak Hani, Uncle Mat dan Mak Su laki bini and termasuk kak Emma skali. Rumah ni ada seploh buah bilik. Satu master room, tiga bilik tidur biasa, tiga guest room, dapur, ruang makan, ruang tamu dan ruang legar ada kat luar tu," Akma terlihat tangan Ad. Di otaknya mula mencerna sesuatu. Nothing particularly.

"I think this is my room right? So… saya kongsi bilik dengan Kak Hani lah. Thanks for guiding me all the way," Akma menunduk sedikit kepalanya tanda hormat kepada 'tuan rumah'nya a.k.a adik iparku sayang. Ad hanya turut mengangguk. Perlahan langkahnya diatur ke ruang tamu.

Aku memerhati keadaan sekeliling bilik. Erm… kemas. Camnelah agaknya Kak Hani tu nanti ye? Aku menghempaskan bag luggage dan beg sandang di atas katil. Ada bunyi air berkecuran di alam bilik air. Kak Hani kot? Aku mengangkat bahu.

Zip luggage kubuka. Phew…! It's gonna be a long night tonight. Baik takyah susun baju dulu. Selepas mengira-ngira, aku ambik keputusan nak mandi and prepare dulu diri buat intro malam nih. Aku capai tuala, ehem-ehem(barang peribadi wanita, orang luar tak patut tau), pencuci muka, berus gigi… argh! Tau tau lah barang orang bawak nak mandi kan?

Baru jer nak pusing tombol, aku terpempam bila pintu dibuka dari dalam. Seorang pompuan kira-kira baya aku kluar dari bilik mandi. Kami berbalas senyuman. Masa tu dia pakai baju tee ngan kain batik plus tuala kat bahu.

"Awak orang gaji baru kat sini? Finally… ada gak orang yang dapat diupah oleh diorang. Anyway, saya Haniesah Kamil. Dah lima tahun kerja kat sini," buat seketika kami barjabat tangan.

"Yup. Saya Emma. Teman Amin sewaktu kat France dulu. Saya yang jaga makan minum dia selama kat sana sejak dia datang kat situ lagi. Jadi dia buat keputusan nak bawa saya balik alang-alang hometown saya kat sini gak. Please take care of me," kak Hani mengangguk faham.

"Oh, nak mandi ke? Masuklah. Saya dah abis," aku melemparkan senyuman. Huahaha! Tau pun aku nak mandi.

"Thanks,"
posted by Penulisan2u @ 5:18 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
47 Comments:
  • At 20/10/09 7:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu..akma kena jadi maid...
    kesian dia..
    cepatlah sambung tak sabar nak tau
    sambungannya..

     

  • At 20/10/09 11:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em..bes gak la cter ni..
    ad ala2 cter maid from chicago la, thailand punyer..
    bezany, diorang couple n kahwin ats dasar cinta..

    huhuhu..ap2 pn, wish you luck..
    sambumg cpat cket..

    -yuyun-

     

  • At 20/10/09 12:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST2..CPT SMBUNG EK

     

  • At 20/10/09 1:16 PTG, Anonymous Aten Junying said…

    sweet ngat...cptla smbung cite nie..
    tp nak tau sgt asal usul akma...huhu...

     

  • At 20/10/09 1:43 PTG, Anonymous lyna said…

    best la cita nie
    aserugi lak x bace dari awal

     

  • At 20/10/09 2:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    stuju ngn Aten Junying...kalo citer ni smbg cpt2 mesti lagi best kan.....nak thu jgk asal akma nie....

     

  • At 22/10/09 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat lah sambung cite nie....
    best sesangat....

    eira_eirah

     

  • At 24/10/09 3:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh...
    syok jugak..
    cpt smbung ea..
    hehehe

     

  • At 25/10/09 9:35 PTG, Anonymous tulip lover said…

    tahniah nick dann..
    sy ikuti story awk dr mula..
    keep it up..
    take ur time..
    kami yg pmbaca ni mmg la snang je ckp soh smbung cpat2 tpi awak tu yg nk kene struggle wat story..
    neway,gud luck..
    sy akn sbar menanti cter awk..

     

  • At 1/11/09 4:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes la cte nih..
    cpt 2 smbung yer..
    da x sbar da nih..

     

  • At 5/11/09 9:51 PTG, Anonymous tuliplover said…

    nick_dann
    ade fb x?
    nk add..

     

  • At 7/11/09 1:23 PTG, Anonymous wan_nur said…

    knaper lmbt smbung...sy ske cter n..jwang karat ktakn..ad ym x..

     

  • At 9/11/09 12:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt cntinue this story..
    bez sgt..
    lgp0n my name jd wtk pmpuan tuu..
    mmg owg nm akma neh pkai kca mta erk??
    hahaha..
    papew pown cter neh bezzz...
    10 star sy bg..

     

  • At 29/11/09 1:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nak smbg nie...rase cam pnat mnunggu ..lby2 lg cte nie best la..sempoi je..release tension bce

     

  • At 30/11/09 11:34 PG, Blogger QiS said…

    best...cpt smbung yek...ada blog tak....

     

  • At 12/12/09 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk kopi wat koleksi leh ke??

     

  • At 5/4/10 9:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada blog x??best ar cite nie..bla nak smbg...

     

  • At 22/5/10 2:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduih.. ape sambungan nya lagi. nak tau lee

     

  • At 27/6/10 1:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambungannnnnnnnnnnnnnn

     

  • At 1/9/10 1:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ayoyo.. npe jdi maid.. aisey.. hahahaha tpi best la! akma nie pon lek je.. hehehe.. pape pon cte nie still best!! xD

     

  • At 10/11/10 12:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak citer nie bca tngah2 mlm buta nie...smbung larr..ehh apesal akak x wat novel jerr???kan snang...hakhakhak

     

  • At 15/11/10 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    trimas bebanyak wat pembaca... dulu aku ingat nak gantung jer citer ni. p bila aku baca balik komen korang, tak sampai ati lak. aku akan sambung citer ni, tapi arap korang bawak sabar bebanyak, eh? thnks a lot! ^_^
    -nick_dann

     

  • At 17/11/10 1:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..hope dpt bce smbgn die scpat mgkin...alll da best 4 u...=)

     

  • At 6/12/10 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbg ler...jgn biarkn trgntung..cian pmbca nk bce...hehehe..

     

  • At 16/1/11 3:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer.. sambungannyer..

     

  • At 21/1/11 1:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best !! plezz smbg dgn segere..ta sbar na tggu nie...

     

  • At 16/3/11 1:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez.ade lg ke x smbungannye???
    x sbar nak bce..excited..........

     

  • At 19/3/11 5:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    plzzzzzzzzzzzzzzzz sangat-sangat tolong sambung citer nie .i like it.tolonglah plzzz plzzzz plzzzzzzzzzzzzz

    ~hani~

     

  • At 29/3/11 11:16 PTG, Anonymous azwan19 said…

    bole la layan...sambung2...

     

  • At 20/4/11 2:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak sambung citer ni.. boleh tahan jalan citernya tak boring..tapi kan sian abg idin tuuu!!!

     

  • At 4/5/11 8:33 PTG, Blogger ZALILAWATIE ZAKARIA said…

    best jln citer ni...cepat sambung...x sbr nk baca..

     

  • At 7/5/11 10:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepatlah sambung..
    best...

     

  • At 10/5/11 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la ceta ne.. sape baca mesti tersenyum... cepatla sambung, x sabar ne....

     

  • At 2/6/11 5:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya nak P2u terbitkan novel nie....

     

  • At 1/10/11 2:32 PTG, Blogger Isya Icha said…

    best gler citer nie!!! idin tu msty ensem gler & akma tu totally mmg cntik klo bkk specs en...smbung plssssssss

     

  • At 8/10/11 9:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Huuuuuuu~ nak sambungan die :) Sangat bestt.

    -akma-

     

  • At 11/10/11 9:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mane sambungan die?????????????
    da bpe taun da ni....x kan x do idea lg kottttt....

     

  • At 2/11/11 9:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu...akma kene jadi maid.kesiannye die cpt la smbg dh x sbr dh ni....

     

  • At 21/12/11 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite nie...npe xde sambungan..lau bwat novel mesty laris di pasaran..

     

  • At 29/12/11 6:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung la weiii ..cepatttt hahahahha buat novel la nanti aku beli ahahhahaha

     

  • At 12/1/12 9:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt2 lh sambung tak sabar nak tau....

     

  • At 14/1/12 12:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST thumbs up

     

  • At 18/1/12 1:36 PTG, Blogger Miesz Froggy said…

    ala bukan dalam bentuk novel ke??? (T T),BARU NAK LAYAN FEELING,sedihnya hati,sob sob sob,bru nkpikedai carik novel tajuk nie,

     

  • At 25/1/12 7:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat lorh sambung...best sgt2!!! jgn lama2 taw...tido leh mimpi ni...

     

  • At 3/2/12 12:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klau x leh nk up2 date jgn hntr nov kat cini,wat trtunggu jew...frust tau...

     

  • At 27/3/12 12:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not so bad,improve ur writing

     

  • At 21/7/12 11:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sekarang dah 2012, saye tengok komen-komen orang atas dari 2009. Cepatlah sambung ! :(

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group