BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Oktober 23, 2009
Novel : Cinta Cap Buruh 9
Nama Pena : dr.rock

"Kalau dah kaya-raya, tak payah datang sini buat praktikal.Baik duduk rumah goyang kaki je!",kata-katanya selamba tetapi cukup membuatkan aku terpempam.


Aku memberanikan diri menatapnya, mengangkat muka yang dah penat memandang lantai.Lenguh dah kepala dok pandang bawah je.


"Mana ada saya kaya-raya.Sudah la tu perli saya.Perkenalkan,Nama saya Nurhuda Diyana, bukan miss no name ok!",tegasku.


Rasa takut dan cuak yang mengasak dada cuba aku hilangkan.Aku memberanikan diri berbicara dan mengubah persepsinya.Kalau aku buat takut dan lemah, confirm aku dipermainkan dek dia ni.Silap haribulan, aku bukannya jadi assistant dia.JAdi kuli batak dia tak pasal-pasal pula nanti.Tak mahu la aku.


"Ada suara rupanya kau ni.Tapi memang betul la kau cakap tu, kau tak kaya.Takde emas pun keluar dari mulut.Kalau tidak, boleh juga aku pinjam buat modal buka syarikat aku",balas si dia.


Nak tergelak aku mendengar kata-katanya.Bunyi macam bergurau tapi takde muka orang-orang bergurau pun.Muka serius-dua rius semacam je.Dia ni memang tak pernah belajar cara nak bergurau dengan betul agaknya.Nak kena ajar dek aku ke?


"Tak payah kau nak tergelak-gelak.Aku bukannya masuk pertandingan Raja Lawak pun".


Fuh, berdesing telinga kena sound.Aku baru tersengih-sengih dah kena sedebik.Belum lagi aku ketawa tak ingat dunia.Kalau beginilah keadaan hari-hari yang akan aku lalui di masa depan, aku kena ambil ubat pening kepala tiap-tiap hari la jawabnya.Aduh,seksanya.

-----------------------------------------

"Boleh tahan juga sedapnya nama kau ni.Lembut je kalau pertama kali dengar.Cahaya Petunjuk Agama Kami.Tapi apa sal kau tak pernah nak bagi cahaya pun dekat orang-orang sekeliling kau.Asyik menyusahkan orang je?",soal dia lagi dengan nada suaranya yang masih sinis.


Hangin satu badan aku dibuatnya.Sesuka hati gembira je mengutuk nama aku.Ingat, dia punya nama bagus sangat ke?Hampeh punya manusia.Gerutuku dalam hati.Mujur dia tak dengar, kalau tak makin panas la bilik dia nih.


"Kau tak payah nak protes apa yang aku cakap.Walaupun kau tak puas hati dan tak suka, aku akan panggil kau Nur lepas ni.Mudah-mudahan, dengan panggilan yang aku bagi ni kau berubah jadi lebih baik lagi.Kalau kau tak setuju juga, aku panggil Nar nak.Ada cahaya juga, tapi hot punya version.Api berbahang tu.SO, kau pilih la salah satu.Nur ke Nar?",soal dia lagi dengan muka mengada-ngada.


Selamba badak je dia bagi pilihan macam tu dekat aku.Badak pun tak selamba macam tu.Akhirnya aku menegaskan supaya memanggil aku dengan nama Uda , seperti panggilan orang lain kepada aku.Dan yang pasti, dia tetap berdegil dengan keputusannya.


"Apa kes aku nak ikut panggilan macam orang lain.Aku ni punya la harap kau tu bercahaya lepas ni,alik-alik kau nak nama lama juga.No more objection,nama kau lepas ni Nur juga.Aku tak kira!".


Aku menggaru kepala yang tak gatal dek perangainya.Sekejap garangnya mengalahkan singa.Sekejap lagi, jadi perangai budak-budak mengada.Macam-macam la di mulut laser ni.


"Ha, lagi satu.Aku tahu kau dengan budak-budak rumah kau dok panggil aku Pak Imam Laser.Nak aku tegaskan kat sini, aku bukannya mulut tak berinsurans macam mana tanggapan kau orang tu.So, aku nak kau biasakan panggil aku nama Ejai atau Faizal lepas ni.Kalau tidak, aku tak jadi supervisor kau.Nasib la kalau kau kantoi final nih!".


Sekali lagi aku terdiam seribu bahasa.AKu menganggukkan kepala, akur dengan keputusan yang diambilnya.APa nak buat, aku manusia yang menuntut perintah.Memang takdir hidup aku macam ni.Dengan berat hati, aku pasrahkah.Dugaan!

-----------------------------------

Usai solat Zuhur, ada panggilan telefon dari Umi.Pastinya umi soalan umi berkisar soal hari pertama aku bekerja.Kebimbangan umi yang berlebihan membuatkan aku tergelak.Over betul la!


"Kakak ok tak sekarang ni.Jangan panjat-memanjat.Berlari-lari pun kalau boleh jangan.Minta tolong kawan-kawan lelaki buat kerja yang lasak-lasak tu.Kalau kakak takut nak bagitahu supervisor kakak, biar umi je yang cakap dengan dia.".


"Isk, umi ni.Ada pula macam tu.Dah ni jadi pilihan kakak, kakak kena hadapi la semua yang dah ada depan mata.So far, takde apa-apa a umi.Umi jangan risau ok, everything is in good condition",jelasku pada umi, menenangkan umi yang risau dengan situasi aku kini.


Brcerita soal Pak Imam Laser yang dah berubah nama kepada Faizal tak akan sekali-kali.Tak pasal-pasal umi berceramah dekat aku kalau tahu dia yang jadi supervisor aku.Silap haribulan, si Faizal tu pula yang kena buatkan kerja-kerja aku.Umi ni bukannya boleh dijangka sangat tindakan dia.Kadang-kadang, bombastic habis!


"Supervisor Kakak tu ok tak?Dia ada marah-marah kakak tak?".


"Takde la umi.Dia baik je.Kakak ni lagi ganas dari dia tahu tak!",dalihku sambil ketawa.


Umi turut ketawa di hujung talian.Tak percaya dengan cerita aku.Macammana nak percaya, anak umi tengah mengarang cerita dongeng nih!Jadi tukang karut dengan kisah mengarut lagi.


"Bagus la macam tu.At least, umi tak risau sangat.Kirim salam dekat dia ye.Kata dekat dia, tolong la tunjukkkan anak kesayangan umi ni.Umi kena masuk ofis semula ni.Kakak take care ye.Assalamualaikum!".


"Waalaikummussalam",balasku pendek.Pesanan umi cukup ringkas.Minta dia tunjuk ajar aku.Memang dia mengajar aku sekarang ni.Mengajar aku makin keras hati dan protes makin menjadi-jadi barangkali.Silap haribulan, kepala aku sekeras batu la.Otai beb!

-----------------------------------------------

"Siapa call tadi?Mak kau ke?",sapa satu suara di muka pintu.


Kakinya melangkah masuk ke dalam bilik dan berlalu ke mejanya.Aku memandangnya sekilas.Kemudian,menanggukkan kepala membenarkan persepsi dan tekaannya.


"Kau cerita apa dengan dia?Pasal aku cakap kasar dengan kau ke?Memang cengeng betul la kau ni",soal dia lagi.


Aku menggelengkan kepala.Tolong sikit ye, aku ni bukannya jenis kaki retort yang dok nak mereport ke sana ke mari.


"Takde maknanya.Umi sayang kirim salam,dia kata minta tunjuk ajar apa yang patut dekat anak dia ni.Kalau sudi nak ajar la.Kalau tak sudi, saya tak kisah!",tegasku padanya.


Dia terkejut dengan ketegasan kata-kata ku.Ingat dia je yang berani bermain kata.Aku tak peduli dah nak kena dera ke apa lepas ni, yang penting aku kena bertegas.Kalau tidak, kena buli ala guli la aku.Dicampak ke sana, dicampak ke mari.

------------------------------------------------

Kak Nasya muncul di pintu dengan senyuman manisnya.Ditangannya ada bungkusan polisten dan seplastik air Milo yang berpeluh-peluh dengan ais yang dah cair.Melihat kelibat Kak Nasya, Faizal bangun dan mendapatkan Kak Nasya.


"Tq my girl.Kalau u tak tolong tadi, tak tahu la macammana perut I ni.Maybe dah boleh buat konsert seratus hari agaknya",ujar Faizal dengan senyuman dibibirnya.


Aku tersengih-sengih mendengar kata-katanya.Gila lembut dia bercakap dengan Kak Nasya.Ni mesti kes nak membeli hati Kak Nasya ni.Lagak buaya daratnya tetap ada tu.Kalau perempuan anggun tu dia boleh tackle, takkan Kak Nasya dia boleh kalah.Kacang je semua tu bagi dia agaknya.


"Lah, betul ke tak payah bayar.Ni yang tak sedap ni.Berhutang budi di bawa mati ni Nasya.Jangan sampai tergadai body esok-esok hari sudah la ye!",guraunya lagi.


Aku yang menunduk memandang kertas kerja di depan mata ni rasa tergolek-golek ketawa.Tangan sibuk buat kerja, tapi telinga dok melintah dengar dia bergurau senda.Memang menambah kerja betul!


"Ok, la kalau macam tu.Nanti kalau dah dapat gaji, i belanja you pula.Promise!".


Kata-katanya yang terakhir membuatkan aku tersengih sekali lagi.Fuh,memang romeo sejati.Siap nak belanja-belanja bagai.Jangan Kak Nasya jadi salah satu mangsa dia sudah la esok-esok.Tak sanggup rasanya ada keluar berita NASYA TERGODA dek jiran aku.Tak mengaku aku kenal dia la kalau jadi gitu.Tapi yang aku dok sibuk hal dia ni apa kes?


"Dah Uda, biarkan dia dengan dunia.Yang penting, kau buat kerja kau.Jangan busy body"!


Kertas kerja di depan mata aku teliti satu persatu.Tak sempat aku nak alih muka surat baru, ada tangan yang muncul depan mata.Apa ke hal pula ni?Nak beli hati aku pula ke?

----------------------------------------------

"Alih dulu kertas kerja tu.Makan dulu, jangan biarkan perut kau buat band pula.Nanti tak pasal-pasal pula umi kau salahkan aku kalau kau sakit?",ujarnya sambil meletakkan makanan yang diberi Kak Nasya kepadanya sebentar tadi.


Nada suaranya sama seperti dia dengan Kak Nasya sebentar tadi.Dia kena angin kus-kus apa?Tiba-tiba berbaik dengan aku ni, rasa pelik bin ajaib betul!


"Takpelah.Saya makan balik kerja jap lagi.Tadi dah makan roti dah pun.Boleh tahan lagi perut ni",dalihku sambil mengalihkan bungkusan makanan tersebut ke hujung meja.


Faizal mengelengkan kepala melihat keengganan aku menerima tawarannya.Padahal, aku dah berangan dah masa nampak air Milo ais tadi.Betapa bestnya kalau masuk tekak aku yang haus ni.Boleh juga buat ubat hilangkan stress dan menghilangkan panas badan dek perangai dia.


"Sudah la tu buat-buat rajin.Belum sampai waktunya kau rajin lagi.Sekejap lagi, aku nak tunjukkan real life engineer ni.Masa tu kau boleh la buat-buat rajin.Rajin bertempat sikit",katanya bila melihat aku masih berdegil tak mahu makan.


"Aku ingat nak bawa kau pergi tengok site jap lagi.So, kau kena isi perut sekejap lagi.Kalau takde tenaga, macammana aku nak kerah kau memanjat, melompat.Tu belum masuk tenaga nak hilangkan stress kena orat dek mamat-mamat dekat site lagi.Dah la panas tempat tu, confirm kau tak rupa manusia la kalau tak makan",balasnya sambil menghidupkan semula laptopnya.


Bukan senang-senang aku nak dengar nasihat orang ni.Kena Tolak, tambah, darab, bahagi dulu.Ikutkan rasa hati, aku nak buktikan kat dia yang aku ni bukan manusia yang mengharapkan belas kasihan orang.Tapi aku badan perut aku juga.Kalau aku tak makan, tak pasal-pasal aku sakit jap lagi.Yang susahnya nanti, aku juga.


Perlahan, aku buka bungkusan makanan yang ada di depan mata.Ada nasi putih berlaukkan ayam masak merah, kerabu pucuk paku dan sambal belacan.Cukup membuatkan selera aku yang tadinya hilang datang semula.Mengenangkan perut yang minta diisi, nasi aku masukkan ke mulut juga sedikit demi sedikit.

----------------------------------------

"Makan macam 2 tahun tak jumpa nasi, kau dok kata tak lapar lagi.Memang ego rupanya Cik Nur kita ni.Malang betul siapa yang jadi suami kau esok-esok".


Aku mengangkat kepala memandangnya.Dia tersengih kepadaku, cukup membuatkan aku malu dengan tindakan aku sebentar tadi.Pelahap tak ingat dunia, nilah padahnya.Dah kena kutuk sekali lagi.Aduhai, malangnya nasib!


"Kalau aku ego pun bukan menyusahkan kau pun.Sebab kau bukannya suami aku esok-esok.So, tak perlu la kau nak terlebih-lebih risaukan aku",balasku geram.


Tak ada lagi aku nak cakap elok-elok dengan dia.Orang yang laser macam ni, kena balas dengan kata-kata selevel dengan dia.Takde lagi ‘saya’ dalam percakapan aku.Takde makna aku nak berlembut dengan dia lepas-lepas nih.


"By the way, terima kasih la atas makanannya.Nanti kalau dah dapat elaun, i belanja you pula.Promise!",ujarku sambil berlalu keluar dari biliknya.


Kata-kata yang sama seperti dia bercakap dengan Kak Nasya sebentar tadi.Dan seperti aku jangkakan, dia terdiam seribu bahasa.Mengalah juga akhirnya.


"Kau nak pergi mana pula tu?Takkan belum cukup sehari praktikal nak mengalah kot",jeritnya tiba-tiba.


Langkah aku terhenti, aku menjelingnya geram.Tangan aku angkat dan ditunjukkan kepadanya.


"Jangan risau la,aku takkan lari punya.Sekarang ni aku nak pergi toilet, nak basuh tangan dengan mulut.Kalau tidak, kesian dekat suami aku esok-esok.Dah la ego, pengotor pula tu",ujarku tegas.


Aku masih tak berganjak dari tempat aku berdiri.Mencabar dia mengemukakan hujahnya.Aku tak takut la!


"Cepat sikit balik sini.Lepas tu, jangan lupa say tq dekat Nasya juga.Kalau ikutkan hati aku, tak ada kerja aku nak belikan semua tu untuk kau.Kalau tak sebab Nasya, kebulur ala orang Afrika la kau hingga ke petang.So, bukan aku nak beli hati kau,Tapi si Nasya tu.",tambahnya lagi.


Tangannya mengarahkan aku keluar, segera ke bilik air.Satu tangannya lagi, sibuk menyusun kertas kerja untuk dibawa ke site sebentar lagi.Sama laju dengan mulutnya yang tak berhenti-henti bercakap.Kagum jap aku dengan perangainya yang satu nih.


Belum sempat aku melangkah keluar, telefonnya berdering minta diangkat.Telinga lintah aku ni sempat lagi beroperasi.Perlahan dia berkata-kata tapi cukup jelas ditangkap butir bicaranya.


"Mummy!".


Dan dari jelingan mata aku, dia tersenyum riang membalas panggilan tersebut.Ikut suka dia la,nak ada sugar mummy, mummy sugar ke apa.Yang penting, aku kena bersiap sedia dengan kerahan tenaga sekejap lagi.


Kalau dia dera aku macam banduan dekat penjara, aku tetap akan biaara.Kalau ibarat tentera aku dikerah, aku takkan sekali-kali menyerah kalah.Sebab aku adalah NurHuda Diyana.Dimana aku berada, pasti ada cahaya dan petunjuk dari agama buat aku.


Tak kisah Nur, Huda ataupun Diyana.Yang aku tahu, aku tetap aku.Tegarlah diri walau apa pun jadi.Chaiyok Uda, U can do it!d
posted by Penulisan2u @ 4:33 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
25 Comments:
  • At 23/10/09 11:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    owg pertama la nie
    cepat sambung
    xsbar la

     

  • At 23/10/09 11:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasa kejap je dh abis baca....cepat sambung ye..nuraziana

     

  • At 24/10/09 6:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    thanks dr.rock 4 yur n3,really enjoy your writing style and it make my workload tension release!5 star 4 u!frm.amilliahmad@gmail.com...blog?

     

  • At 25/10/09 9:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer cepat r sambung......

    eira_eirah

     

  • At 25/10/09 4:27 PTG, Blogger dr.rock4eva said…

    next n3 maybe lambat sikit coz saya exam in a week..kalo rajin,boleh baca novel janji..yg ni saya dah hantar semua n3 dia sampai habis..tq 4 comment ya!

     

  • At 27/10/09 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha...citer ni makin lama makin best...buatkan ak x sbr nk tggu ending die...

    ~bleach~

     

  • At 10/11/09 11:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy ske sngt2 cter ni.tjk unik,cter pun unik...gud luck exm n keep writing..

     

  • At 1/12/09 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaa.. cpt la smbung..
    ske gler ngn story ney..
    gd job n keep it up..!!

     

  • At 6/12/09 8:39 PTG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    hye..mgg nak jemput sesiapa yg berminat membaca nOvel berbentuk Cinta N Suspen JUST ADD MY BLOG K..terima kasih!

     

  • At 10/12/09 3:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kasaqnya bahasa dia..klu aku, mkn pelempang dh laki tuh..

     

  • At 24/3/10 10:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Memang best ceritanya, x sabar nak tunggu episod yg seterusnya, apakah yg berlaku Uda dan Pak Imam mulut laser tu....:)dan siapakah mumy yg dipanggil oleh Pak Imam tu....semuanya berlegar2 dalam fikiran ni menantikan episod seterusnya.....

     

  • At 8/4/10 12:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat la smbung crita dah x sabor nak tau ending

     

  • At 21/4/10 9:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak sambung lg cerita ni...dah dkt setengah tahun menunggu....

     

  • At 25/4/10 12:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pleaseeeeee cpt la smbg =)

     

  • At 15/5/10 8:10 PG, Anonymous sara said…

    salam..cte u best la..
    ade blog x??

     

  • At 18/5/10 10:17 PG, Anonymous liachaki said…

    cepat laa sambung.......

     

  • At 13/7/10 6:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah utk penulis!!!
    actually perangai tok imam laser tu
    sebijik mcm my secret admire..
    tsengih jer bila baca cter nih..
    miss my beruang kutub so much!!!

     

  • At 14/7/10 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite n..x sbr nak tgu epsod sterusnya.nt wat menarik2 lg ek_ _ _yanie

     

  • At 19/9/10 6:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best best....best sgt...suke..suke...suke...

     

  • At 22/9/10 1:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best la...ingtkan bis trus,rupanye de smbung lg...ala,x syok la plak..cpt la smbung..x sbr ni...

     

  • At 17/1/11 6:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler.. cepat r sambung.. xsabar.. klau ader novel kt pasaran.. bgi taw ler.. nk beli..

     

  • At 23/3/11 12:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile lg nk smbung ni?cptlerrr

     

  • At 25/3/11 7:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tu la lambat sgr..huhu

     

  • At 10/11/11 3:44 PTG, Blogger zetty said…

    mne smbungannya lg nie???

     

  • At 5/1/12 10:23 PTG, Anonymous izah said…

    best..ble nk smbung? x sbr nk tau citer slnjutnye..good!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group