BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 20, 2009
Novel : Chomelnya Chenta 8
Nama Pena : BUDAK GERIK 93

Telekung dilipat.Nafas dihela.Badan dihempaskan diatas tilam yang empuk.Ah..damainya pagi Jumaat ni.Nilah agaknya barakah hari Jumaat.Ada ketenangan.Hari ni nak buat apa ye?Rasanya tak ada apa-apa aktiviti.Mengikut pengetahuan akulah.Tak tahulah kalau ada perubahan.Esok pula ada penyingkiran.

Rasanya minggu ni tak banyak sangat pun aktiviti yang dibuat.Paling berat,3 hari yang lepaslah.Birthday party Rizkin.Huh mafia tu..Buat birthday party macam kanak-kanak jer.Kalau akulah,lebih baik buat doa selamat.Lagi berkat.Ni??Party??Puih..kebaratan betul.Siap ada majlis tari menari,tu yang tak tahan.Tapi,sorry to say..nak menari dengan Hana Humaira’ kena ada lessen dari kadi ler..

Tiba-tiba sengehan dari bibir aku muncul.Rasa nak gelak pun ada mengingatkan hadiah yang aku bagi kat Rizkin.Apa ye yang dia fikir?Huwah huwah..Pada aku,buang duit jer nak bagi hadiah mahal-mahal kat Rizkin tu.Semua benda dia dah ada.Kan elok aku bagi singkok dengan tape yang penuh dengan keinsafan?Tu kira ikhlaslah tu.Aku memang tak harap pun yang dia hargai hadiah aku tu. Hehe..tapi duit lebih yang ditaja tu,aku pulangkan balik kat Sya.Aku takkan simpan punya.Shubhah!

Setakat ni,aku tak Nampak lagilah yang ada songkok dan tape dibuang.Tapi hari tu..


"Kenapa kau bagi songkok dengan tape kat aku?"Rizkin menyoal taktala aku tengah menyebuk tolong mak Jah kat dapur.Mak Jah tak kata apa,diam jer sebab Mak Jah memang dah maklum macam mana Rizkin dengan aku.

Aku buat muka."Kenapa salah?Kena masuk penjara ker?"sinis.

"Tanya pun tak masuk penjara kan?"Dia pun sinis.Hak enda..nak jugek..Mak Jah dah geleng kepala.

Aku buat gigi arnab."Tu nak bagi peringatan kat awak.Ala-ala amar makruf nahi mungkar.Songkok tu mercu tanda nak bawa awak kearah kebaikan.Menepati skema jawapan yang awak nak tak?"aku angkat kening.

"And tape?Nak cerita kat aku suara kau sedap?"Dia pun angkat kening.Nak jugek..

"Kalau awak rasa macam tu,saya tak boleh nak buat apa."aku angkat bahu kanan."Tapi Allah tahu apa niat saya.Tak terbuka hati ker dengar surah Thaha tu?Sedangkan Saidina Umar yang garang pun boleh jadi lembut…Inikan pula Tengku Rizkin Ajmin yang ala-ala mafia hitam.."

Rizkin mula peluk tubuh."You want to said that I’m so bad without knowing me well huh?Don;t judge its book by its cover,girl."

"Yes..don’t judge its book by its cover.Awak boleh pula tuduh saya nak menunjuk suara saya kan.."aku sinis."Apa-apa pun,tu ikhlas dari saya.Saya tak tahu apa citarasa orang kaya macam awak ni..Tapi saya yakin setiap umat islam menghargai kalimah suci Al-Quran.Kan.."

"That’s right village girl or mean molen?"serentak itu,ketawa Rizkin bergema.Aku bulat mata.

"Jangan nak mengada-ngada panggil saya molen!Nak kena tulah?"aku mengangkat jari telunjukku dan mencekak pinggang.

"Tulah apa ye?Jadi gemuk?"Dia julingkan mata.."Burrrr…kan sweet kalau aku gemuk.Kau pun boleh panggil aku molen.."ketawanya makin bergema.Chait!Haprek punya Rizkin.

"Ye..mandat awak tu sesuai jadi mafia hitam.."Aku berdengus."Silap juga ye saya sebab tak bagi hadiah baju t-shirt kat awak.Warna pink..sesuai dengan awak..Tukar pula jadi mafia pink!"haha..kali ni aku pula ketawa.Dia pula jegil mata.

"What ever.."Rizkin nada malas."Oh ye..sepupu kau tu,nice!"

"Wo..tolonglah Rizkin..Ja.."

Rizkin potong."Apa?Ja apa?"

"Jangan nak dekat dengan sepupu saya!He’s normal man!"

"Cekadak kau..Kau ingat aku apa ha?"

"Awak tu…"

Mak Jah dah garu kepala."Tengku..Hana.."kami berpaling memandang Mak Jah."Jangan nak bergaduhlah.Err..air liur tersembur pula karang dalam makanan yang Mak Jah masak.."Mak Jah kenyit mata.Kali ni,aku dengan Rizkin sama-sama jegil mata.Pulak!!




Aku tersengeh.Macam-macam.Dari posisi menelentang,aku bertukar kepada posisi mengereng kekiri.Jujur,aku tak suka sangat kalau Rizkin dekat dengan Ayob..Bahaya..Sangat bahaya..Takut apa yang Hazrik cakap tu betul.

Hazrik cakap Rizkin tu bukannya lelaki normal.Luar memang nampak sempurna.Kaya,bergaya,dan kacak..Ni bukan aku cakap tapi Hazrik ye..Tapi sebenarnya Rizkin tu gay!


"Betul!Rizkin tu gay!"Hazrik menekan sewaktu memberitahu.Telefon aku genggam kuat!Biar betul ni..

"Takkanlah..Dia..Ishk..Awak ada bukti ker cakap macam tu?"aku garu kepala.

"Okey,cuba awak fikir kenapa Rizkin tak bagi awak dekat dengan saya?Sebab Rizkin suka kat saya!"

"Wo..biar betul ni.."aku jungkit kening walaupun memang pasti Hazrik yang tengah cakap dalam telefon ni tak Nampak.

"Awak ingat tak saya pernah selamatkan Rizkin waktu awak tolak dia dalam kolam?"Hazrik diam sebentar."Lepas saya selamatkan dia,dia macam pelik sangat.Sampaikan nak tahu serba serbi pasal saya!Pula tu selalu tenung saya.Saya jadi rimas tahu.."

Aku telan air liur yang rasa masin."Dia saja jer kot nak tahu pasal awak.."

"Okey,mula tu saya fikir macam tu juga.Lepas tu saya ternampak sesuatu yang meyakinkan keraguan saya ni.Saya ternampak dia berpeluk sakan dengan sorang laki kat tengah Bandar waktu tengah malam.Tak ker pelik?"

Aku mula berfikir.Betu juga tu.Hurm.."Habis tu,asal adakan program Pilih Kasih ni kalau Rizkin tak berminat dengan perempuan?"

"Tengku Rubiahlah..Dia yang cadangkan sebab risau tengok Rizkin tak ada teman.Tengku Rubiah tak tahu kot pasal ni.Lagipun,Rizkin memang tak boleh nak lawan cakap Tengku Rubiah.."

Aku angguk dengar kata-kata Rizkin.Patutlah selama ni suka sangat cari pasal dengan aku..Rupanya dia memang tak minat perempuan.Wo..tapi chop!!Asal dengan aku jer dia suka cari pasal ye?Entahlah..susah aku nak cakap.

Tapi sejak perbualan hari tu,Hazrik dah jarang nak berbual dengan aku.Dia nampak sibuk jer,aku malas nak ganggu.Dia pun dah jarang nak telefon aku.Nak telefon dia ker ha?Aku pandang handset.Chait!Wayar tercabut tu kalau aku tetiba jer nak telefon lelaki.Huh..tak payahlah.

Aku bangkit.Elok aku turun bawahlah.Melamun lama-lama pun tak ada faedahkan.Baik tolong Mak Jah sebab lagi sejam sarapan.Agak-agaknya sarapan apalah pagi ni.Tapi kalau Mak Jah yang masak memang superb!Vasssst gitu,huhu..



Baju kurung kuning air aku sarung.Tudung warna hitam aku pilih.Hehe..sebenarnya tudung ni dah berapa lama pakai tapi tak basuh.Alah..tudung hitam,tak ada salahnya kalau tak basuh selagi tak ada bau.Hehe.Setelah lengkap berpakaian,aku capai beg telekung dan terus turun kebawah.

Para finalis yang lain belum turun lagi.Cuma aku dan kru produksi jer.Aku kerling Hazrik yang memang tengah tengok aku.Kami bertukar senyuman.Aku duduk disofa sementara menunggu finalis yang lain.Sya yang tengah membaca kertas disisiku sungguh khusyuk.Jam dah pukul 6.00 petang.

Tadi waktu sarapan tiba-tiba jer Tengku Rubiah cakap yang petang ni ada aktiviti.Bacaan doa selamat kat rumah Anak Yatim Warisan Islam.Doa selamat sempena mendoakan pemergian pengetua rumah tu yang nak pergi tunaikan umrah.

Tengku Rubiah yang selalu menderma kat rumah anak yatim tu dijemput dan kata Tengku Rubiah,elok juga kalau aktiviti macam ni disertai kami.Aku okey jer tapi aku dapat agak para finalis yang lain tak berapa nak sangat.Al-maklumlah..Dari riak muka pun aku dah tahu.Zarra,siap tersembur air.Alahai,bukannya teruk sangat pun kan.

Bau haruman yang kuat membulatkan mata aku ni.Aku kenal sangat bau perfume tu.Rizkin..Aku halakan mata kearah tangga.Wow!Aku rabun ker ha?Rizkin pakai baju melayu…warna kuning cair.Sesuai dengan kulit dia yang putih.Bukan warna hitam.Dan yang paling penting…Songkok yang dia pakai.Itu songkok yang aku bagi ker?Eh..tak kot.Tapi rasanya ya.

"Aku handsome sangat ker ha?"tak sedar Rizkin dah terpacak kat depan aku.Aku dongak.Sya buat tak tahu jer.

"Boleh tahan ye bila mafia hitam pakai baju melayu.Macam nak pergi nikah!"aku nada buat muka.Rizkin ketawa.

"Yes molen!Memang nak pergi nikah.Ha…"matanya bulat tenung aku.Pe kes?"Kaulah!Kita tengah sedondon ni!"

Sedondon?Mak aih..betullah tu.Sama-sama kuning cair.Elok jer."Takkan terjadi..Oh ye,songkok yang cantik.."aku angkat ibu jari.

"Tu cara kau nak Tanya ni songkok yang kau bagi ker ha?"kening Rizkin terangkat.Chait!!!Dia kenakan aku..

"Apa-apalah."Aku dah buat muka malas.Rizkin tersengeh sinis dan berlalu pergi.Mungkin dia nak pergi dulu kot naik Mercedes sebab dah Nampak Tengku Rubiah,Tengku Hasful dan Tengku Mariah turun.Bagus..dia pergi tak rasa panas sangat.

Elok jer,finalis lain dah turun.Hoooolaaa..pertama kali aku nak cakap diorang cantik sebab diorang pakai baju kurung dan selendang.Walaupun selendang tu tak tutup rambut sepenuhnya,tapi sekurang-kurangnya baju yang diorang pakai tak adalah ‘maut’ macam selalu.

Dan…Sya loudspeaker berkumandang.
"Finalis…..Limosun!!!!"



Selesai solat isya’,acara makan bermula.Tenang betul aku tengok muka pengetua rumah ni.Puan Halimah namanya.Aku ingatkan umur dia baru pertengahan 40-an tapi sebenarnya umur dia dah 55 tahun.Memang Nampak muda.Mesti berkat dia jaga anak yatim.

Aku ambil makanan sikit jer sebab perut aku ni tak lapar sangat.Mataku melilau.Nak duduk kat mana ye?Malas nak duduk kat finalis yang lain tu.Yup!Duduk dengan adik-adiklah.Aku Nampak kat meja penjuru ada lagi 2 tempat kosong.Duduk kat situlah.

"Hai!"aku menegur budak-budak tu.Nampak macam kecil lagi.Ada 4 orang.Antara 5 hingga 8 tahun kot.

Budak-budak tu terpinga-pinga."Assalamualaikum akak!"serentak mereka memberi salam.Aduh..malu aku.Ada pulak bagi ‘hai’.Hehe..

"Waalaikumussalam."Aku tersengeh malu.Pinggan aku letak dimeja."Boleh akak duduk kat sini?"

Semua angguk.Aku duduk.Tiba-tiba Hazrik datang bersama pinggan.
"Assalamualaikum adik-adik abang semua.Abang pula boleh duduk tak?"Semua kanak-kanak angguk.Kini,meja penuh dengan 6 orang ahli.Hazrik duduk kat sebelah aku.Okeylah,tak rapat pun.

Belum boleh makan lagi sebab belum doa.Nak tunggu semua para tetamu dah ambil makanan.Jadi,melangutlah dulu..

"Akak nama Hana,abang kat sebelah akak ni nama Hazrik..Adik-adik pula nama apa?"Aku angkat kening menuju pada budak perempuan yang duduk kat sebelah aku ni.

"Saya Aishah"malu dia menjawab.

"Iman.."

"Khazim.."

Dan budak yang terakhir yang duduk disebelah Hazrik.."Wak Sentul!"dengar jer apa yang dia cakap,seisi meja ketawa.

"Eh,betul ni nama wak sentul?Nak panggil apa?"Hazrik masih bersisa ketawa.Budak ni Nampak nakal.

"Nama dia Irham.."Khazim bersuara.Aku dan Hazrik Cuma tersengeh.

"Kenapa tak makan dengan pihak produksi?"Aku bersuara perlahan pada Hazrik.

"Kenapa tak makan dengan finalis?"Soalan aku dijawab dengan soalan balik.Aku buat muka,okey..nak kenakan akulah tu.

"Nanti Rizkin marah kalau awak makan dengan saya.."aku ketawa mengusik.
Hazrik cebik.Tak sempat dia nak jawab,kedengaran doa dibacakan.Kami semua menadah tangan memohon berkat.Amin..dan ngap!!!

Alemak..air aku dah habislah.Tulah,tabiat makan sulam air!Nasib baik perut tak boncit.Aku bangkit bawa gelas menuju ketempat air.Elok jer aku sampai,Rizkin pun ada sekali.Hek eleh,dia pun nak jugek ambil air.

Rizkin merapati aku.Wow,janganler nak melebih.

"Apasal kau dekat dengan Hazrik ha?Kau tak ingat ker apa yang aku cakap hari tu?"Keras nada Rizkin.

Aku kalih muka kekanan menghadap Rizkin."Bukan saya yang datang dekat dia tapi dia yang datang dekat saya.Jadi,jangan nak marah saya!Kalau sayang sangat kat Hazrik tu,angkut dia jauh-jauh lah!"aku dah mula laser.Aduh..rimas tahu tak.

"Sayang mendanya kau ni?Jangan nak merepek!Kau tolong jauhkan diri dari Hazrik tu!Aku tak suka.."Rizkin masih lagi keras.Aku hembus nafas kasar.

"Awak pula,tolong jauhkan diri dari saya!Saya tak suka!"Aku pula nada kasar.Kat sini pun dia nak tunjuk kuasa ker?Aku ingatkan kalau dah pakai songkok,elok sikit perangainya.Meluat ni.

Aku dah malas nak cakap dengan dia.Air aku ambil dan terus pusingkan badan tapi..alemak!Sekali lagi!Entah apa yang aku pijak,badan dah jadi tak seimbang terumbang ambing.Nyaris nak jatuh!Air yang kat tangan aku,awal-awal lagi dah tertumpah.Tinggal masa jer lagi aku pula nak mendarat kat lantai ni.

Tapi,aku tak terjatuh pun!Aku dapat rasakan pinggang aku dipaut kemas.Rizkin!Berderu nafasku bila kedudukan kami hampir macam ni.Sekali lagi!Cepat-cepat aku stabilkan badan dan menolak lengan Rizkin untuk merungkaikan ikatan tangannya dipinggangku.Semua mata memandang kami.

"Er..terima kasih!"aku terus berjalan laju kerah meja dan makan tanpa memadang yang lain.Semua tengok tadi!Malu ar..Aduh..lepas ni Rizkin kena minta maaf kat bakal suami aku sebab dia dah pegang aku walaupun beralas.Tapi,fuh..tak per.Gay tak minat perempuan!



Aku melangut sorang-sorang menunggu diluar pagar.Acara dah habis.Dah nak balik pun tapi yang lain masih ada lagi kat dalam.Apalah..Tadi beriya suruh aku tunggu kat luar.Ni,diorang tak keluar lagi.Dahlah aku tercongok sorang-sorang kat luar.Seram??Tak pun…

"Hoi!"puh semangat…Dia ni memang nak aku mati ker ha??Sengeh sengeh..

"Boleh tak bagi salam?"aku berdengus.

"Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh.."

"Waalaikumussalamwarahmatullahhiwabarokatuh.."nah..aku pun jawab panjang.

"Kau pekes?"

"Kes apa?"aku cebik."Kenapa suka sangat nak cari pasal dengan saya ye?"aku angkat dagu menanya.

"Sebab aku seronok dapat kacau molen dari kampung macam kau ni.."

"Tapi saya tak suka kena kacau dengan mafia hitam yang tak berdaulat!"aku peluk tubuh.

"Kalau kau terpilih jadi bini aku,amacam?"Rizkin jungkit kening.Saat tu,aku pandang dia tajam.

"Tolonglah Rizkin.Jangan nak jadi Pak Pandir.Macamlah saya tak tahu yang awak tak minat perempuan!"Aku menekup mulut sepantasnya.Alemak..aku dah terlanjur kata.Hazrik dah cakap jangan nak memperbesarkan apa yang dia cakap hari tu.Mati aku.

Mata Rizkin dah mencerlung."Apa kau cakap?Ulang sekali lagi?"Kali ni Rizkin dah dekat dengan aku.Aku telan air liur.

"Err,maksud saya..awak tak minatkan perempuan kampung macam saya.."huh,temberanglah sikit.Sunat!

"I heard what you said just now..Kau memang nak cakap aku ni gay kan?Sebab tu kau tak bagi aku dekat dengan sepupu kau kan?"

Yup!Memang tepat sekali Tengku Rizkin Ajmin oooi..
"Eh..mana ada!"

Rizkin berdengus."Blah!Aku tahu,mesti Hazrik yang buat cerita kat kau kan?"

Aku telan air liur lagi..Macam mana ni?
"Suka hati awaklah.Malas saya nak layan.Oh ye,mana diorang yang lain ni?Dari tadi tak keluar.."aku cuba mengalih topic perbualan.

Rizkin tarik muka."Jangan nak ubah topic okey.."Jari telunjuk Rizkin naik."Aku nak kau jangan pikir yang bukan-bukan pasal aku!"

"Aaaa…"

Baru akau nak buka mulut,terbantut bila sebuah van hitam berhenti tepat-tepat dihadapan kami.Tiba-tiba,keluar 2 orang serba-serbi berpakaian hitam dengan topeng sekali.Huh,ni apa kes ni?Aku pandang Rizkin,Rizkin pandang aku.

2 orang hitam tadi menghampiri aku dan Rizkin.Mulut kami ditekup cepat.Aku cuba meronta namun gagal.Rizkin pula cuba nak melawan tapi pergerakan orang hitam tu lagi tangkas.Penyudahnya,kami tewas dan diangkut masuk kedalam van.Apa ni?Apa yang berlaku?Aku dah tak ingat apa bila perlahan-lahan mata aku tertutup rapat dek kerana chloroform.

*Hai kawan2…okey,
Bermula episode ni,nak bagi kawan2 semua buat pilihan.
Untuk episode ni,anda ada 2 pilihan.

a)Rizkin dan Hana memang betul-betul diculik
b)tak kena culik pun,wakenabeb jer,huwarh2..

Pilih jangan tak pilih.Undian tertinggi akn dipilih.Oh ye,dah pilih jangan lupa komen sekali..Cayang semua=)
posted by Penulisan2u @ 1:46 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
130 Comments:
  • At 20/10/09 2:38 PTG, Blogger Dyazz said…

    hiksss...mcm nk dorg mmg kne culik tp sbenanya tgku rizkin yg rncg..die sbenanya jatuh ati kat hana..hik hik~..x pun tgku rizkin xtau psl pencolekan uh n mse kne culik tu dorg jth cinta..haha~

     

  • At 20/10/09 2:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy pilih B,biar die org kne tipu..hehe..

     

  • At 20/10/09 3:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Mau2 diorg di tipu kena culik.. biar nampak sikit gaya rizkin nak protect hana, pastu bila dah tau kena tipu,lg ganas dia layan hana sbb mau cover balik.. huhu. hmm, Perancangnya.. mestilah mau Tengku Rubiah.Br nampak elegan (?) hihi

     

  • At 20/10/09 3:21 PTG, Blogger achasishomel said…

    yup !
    aku sokong dyazz ckap !
    msti happening nti.
    :)

     

  • At 20/10/09 4:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk A....

     

  • At 20/10/09 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mane2 jer. sumenye best coz writernye bagus bangat

     

  • At 20/10/09 5:22 PTG, Blogger Miss Ina Zarina said…

    kena culik la...mesti lg best...then rizkin jd masyuk dgn hana...cepat la sambung..

     

  • At 20/10/09 6:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk tengku rubiah yg rncng pnculikn tu..msti comel giller..haha

     

  • At 20/10/09 6:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btoi2...nk tg rubiah yg rancang penculikan tu...mesti best..

     

  • At 20/10/09 7:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy pilih A.. sbb..x taw. haha
    tp mmg best arr citer nie
    smbg2 ..

     

  • At 20/10/09 7:55 PTG, Anonymous Sesaper jer said…

    saya nak B.

     

  • At 20/10/09 8:30 PTG, Anonymous iham.. said…

    ala x bes la ikut pilihan ramai..nt da tau la jln cerite base on comment..ape kate writter je buat idea sendiri..baru suspend skt..biar smue tertunggu2..caya la kat lu beb..

     

  • At 20/10/09 9:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a)rizkin ngan hana kna culik...

     

  • At 20/10/09 9:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya nak a.....

     

  • At 20/10/09 10:01 PTG, Anonymous ana said…

    haha..nice story..kalo bleh biar dorg kne culik btol2..baru best..org kaya mcm rizkin msti de musuh..then time tu la dorg jatuh hati bile rizkin protect hana..then lari same2..fuh..byk konflik..then selitkan hal2 klakar yg berlaku kat dorg ni..

     

  • At 20/10/09 11:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cayalahhh...tahap dewa punya syoq
    cpt2 post yg bru...x sabaq nk tau

     

  • At 20/10/09 11:14 PTG, Blogger nadia said…

    vote for B.

     

  • At 21/10/09 12:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i vote A...biar kecoh sume org...hehe

     

  • At 21/10/09 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    vote 4 a..

    vote 4 a..

    sure cite lg suspen nanti..

     

  • At 21/10/09 8:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    me vote 4 a baru gempak sikit
    lagi best...

     

  • At 21/10/09 9:46 PG, Anonymous mardhiah said…

    nak A...
    msti klakar sbb rizkin & hana kena culik..

     

  • At 21/10/09 9:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk diorang diculik tp dirancang oleh tengku rubiah... 5 star for this story... good work!

     

  • At 21/10/09 10:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    vote for A..........
    cpt2 r smbung k

     

  • At 21/10/09 11:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pilih tol2 kne culik br suspen

     

  • At 21/10/09 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x sabor nak tggu episod sterosnye..
    vote 4 a

     

  • At 21/10/09 12:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sya vote for A

     

  • At 21/10/09 1:20 PTG, Blogger titin said…

    mestilah dorang kena culik
    cpt la sbg
    best giler citer ni

     

  • At 21/10/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade blog x?????

     

  • At 21/10/09 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak b...
    tipu2 diowg kna culik
    hehe..mesti best..
    cpt ler smbg cter ni..

     

  • At 21/10/09 2:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kena culik ....mesti best kn.
    cepat sambung ya x sabar nie

     

  • At 21/10/09 7:11 PTG, Anonymous atie said…

    wah best sgt2..sy pilih B..cepat smbung tau

     

  • At 21/10/09 7:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sokong apa yg dyazz ckp..mesti tengku rizkin n hana tu kena culik n masa kena culik tu lh mereka jatuh cinta. kpd penulis... citer ni best sgt2. cepatlah sambung. nilah antara novel yg paling best jln citer yg i pernah baca. gud luck dr ita shin chan.

     

  • At 21/10/09 9:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best ar..x jemu sy baca..
    berulang saya baca..
    saya pilih A...
    biar ar real sikit
    barulah best

     

  • At 21/10/09 10:38 PTG, Anonymous kiwi said…

    aku nk a sbb msti swit bile rizkin nk protect hana mase diorang kena culik tu...tp besh gak kalu b..arghh x kesa la mane2 pon sbb cite nie mmg da besh kalu wat dua2 pilihan tu pon..ngeh3

     

  • At 22/10/09 8:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya pilih a..baru best da saspen cikit..hehe

     

  • At 22/10/09 9:34 PTG, Anonymous kaori said…

    b ar...bru kene sket si hana n rizkin...mane tawu mak rizkin yg rncg..ihik3333

     

  • At 22/10/09 9:35 PTG, Anonymous yoyoo3011 said…

    wah..cayalah ..rmi pileh a...sy pown nk a bru ade umph...

     

  • At 22/10/09 11:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaaaaaaaaaaa
    best aaaaaaaaaaaaaaaa
    A.1

     

  • At 23/10/09 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sya plih b. bwu best hehe..!!!

     

  • At 23/10/09 4:17 PTG, Anonymous smile4eve said…

    aha..nak diorg kne culik btl2...then rizkin jd hero...
    huh..romantik tuh,..

     

  • At 23/10/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so eager to noe what happen next
    cpt r sambunggg

     

  • At 23/10/09 10:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    vOte 4 a!

     

  • At 24/10/09 5:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sokonggg dyazz...

     

  • At 24/10/09 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy nk A....................
    err,B pon cm ok
    tp........
    xkesa la....... ;)

     

  • At 25/10/09 10:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya positif B

     

  • At 25/10/09 11:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada blog x,nk blog..................,lmbat sangt la nk tunggu sambungnya.xmau vote,nk cerita strusnya.cepat la!!!!!

     

  • At 26/10/09 10:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adizah vote b sebab tu dorang suruh hana tunggu sorang-sorang kat luar yang menculik tu pun orang tengku rizkin sbb pakai baju serba hitam ala-ala black mafia.ni lah masa nya tengku mafia hitam tu nak kena kan hana,tengku tu dah terpikat dengan hana sejak dia terima hadiah dari hana,

    adizah8281@yahoo.com.my

     

  • At 26/10/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada blog x penulis x????
    lmbatnya nk baca crita strusnya,
    cpat la penu;is sambung.

     

  • At 26/10/09 6:41 PTG, Anonymous hafiz said…

    wa..ramainya orang komen..lambat betol aku bc citer ni,
    aku pilih a..biar diorang kena culik!!
    nanti cintun terbit,haha

     

  • At 26/10/09 7:55 PTG, Anonymous eleeza eva said…

    cpt la sambung...
    dh x thn tunggu n..
    b4 this nvl..
    penulis ad hslkan karya lain x??
    tajuk ap erk??

     

  • At 28/10/09 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ni blog penulis ... jangan sedih sayang.blogspot.com
    penulis ni emang bez tahap gaban....

     

  • At 28/10/09 11:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana ada adress blog jangan sedih sayang.blogspot.com
    betul ke adress tu????

     

  • At 30/10/09 2:27 PTG, Blogger violet said…

    aahaa...betul x tu blog penulis?lain ja tgk...mmg da blog tu tp sy cri crite nie xdapun..konfius lee....blog sebenar penulis ape ekk...???

     

  • At 2/11/09 12:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis, da lama da tunggu sambungan novel nie..cepatla sambung..xsabar sgt..thumbs up 10x kat penulis..=p

     

  • At 3/11/09 11:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape x smbg ag n??
    dh x thn tunggu n..
    x kan la dh dpt kelulusan utk d terbutkan..
    cpt la smbg..

     

  • At 3/11/09 2:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lambatnya sambung...cepat la x sabar nak tahu

     

  • At 5/11/09 3:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbung r cpat...best siot cite ni.
    xsbo dh ni...
    by the way....aku pilih B
    penculikan 2 dirancng oleh Hazrik coz...
    aku pn xtau...
    tp aku rse byk konflik akn berlaku la...
    (bg aku la..)hehehehe...
    keep it up!!!!

     

  • At 7/11/09 10:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana part 9 novel ni??
    hari tu da jer....
    buh la balik...

     

  • At 7/11/09 1:18 PTG, Anonymous wan said…

    cpat smbung part9..dh x sbar n..sy ske sngt cter n..

     

  • At 9/11/09 10:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    http://asyiterukhwah.blogspot.com
    sy cari, nilah blog pemulis..
    peace!!!

    grammapean@yahoo.com

     

  • At 10/11/09 1:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Pa pe le korang,bior le penulis tentukan sendiri. kok kita yang memandai-mandai,rasa macam cita tu kita yang buat. Sory lebih2 plak.

    Apa-apa pun good luck pd penulis. Buatlah cerita ikut jalan cerita awak. Kalau pembaca yg tentukan kesudahan cerita,alamat citanya dah tak panas lagi.

     

  • At 10/11/09 1:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh...
    hari tu aku nampak ada bab9 n siap bc lagi..
    ni pe kes dah tak da???
    letaklah cepat..
    nak bc lg skali..

     

  • At 10/11/09 1:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt smbung..
    cheq pilih A..

     

  • At 16/11/09 3:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    A kot..cm lg besh jeh...hi3

     

  • At 21/11/09 2:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    b lar .tpi biar yg plan 2 nenek rizkin ! okay x ? i hope so !

     

  • At 21/11/09 9:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cepat larh smbng..
    sye pilih a..
    lagi cpt smbung lagi bagus..

    -nuralyaa45@yahoo.com-

     

  • At 21/11/09 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CEPAT LAR SAMBUNG !!!!!!

     

  • At 21/11/09 10:53 PTG, Blogger myra said…

    cepat sambung..anyway sape2 boleh la pegi blog sye kat http://akukitaceritasemua.blogspot.com

     

  • At 22/11/09 10:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha..
    kene culik..
    besh..
    wat romantik2 sket k!!!

     

  • At 23/11/09 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kpd penulis...
    hr2 lau xslh pndang nmpk chomelnya chenta 11..
    betul ker?
    pas2 nk bc da xde plak..huhu

     

  • At 23/11/09 6:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh...
    korang yg x dapat cari episod cter ni,pergi jer kat blog penulis ni..

    http://asyiterukhwah.blogspot.com

     

  • At 25/11/09 10:30 PG, Anonymous dila zulkifli said…

    syok laa!!

    ska!!!

    A kot. bru gempak.. hehehe.. tp biar la penculik tu cm bodo skit. hehehe..

     

  • At 4/12/09 6:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yup..kena culik la...biar lepas ni diorang jatuh cinta..best rrr

     

  • At 16/12/09 5:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku xkesah papepun....cepatla aku da xsabar nk tw cite selanjutnye...bes gier...

     

  • At 6/1/10 10:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cayalah...salute 4 writer...rmai giler ngefen sama lo..
    hehehehe...wat jer yg mn...jnji best...

     

  • At 12/1/10 4:16 PTG, Blogger Miss Ina Zarina said…

    bile la nk sambung cite molen ngn mafia ni...

    penat sgt sy tunggu series nk sambung...

     

  • At 15/1/10 11:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    buat novellah caya glr

     

  • At 19/1/10 3:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aduusss.. aku ase dak nak jd die-hard-fan ni la.. cpt rrr sambg citer ni weii.. hilang aa rempit kay jiwa aku i wei.. cppttt rrr sambg.. x sabr nak tgk riz gn hana becinta tyme pculikan.. pilih A.. hihi...

     

  • At 14/3/10 6:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nak sambung nie>! dah berkurun tuggu nie....
    sambung plz...
    citer ngah best nie..
    plz writer...

     

  • At 9/4/10 12:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile la nak sambung lagi ni...

    penat tunggu tau!!!

     

  • At 14/4/10 12:36 PTG, Anonymous wahai kucing parsi said…

    cpt smbg tau x sbr ape yg terjadi dkt Hana dan Rizkin....mesti jth cinta sesama smsa kna culikkn....

     

  • At 25/4/10 5:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gler cter ni.. cptla sambung!!!!!

    inae_chan

     

  • At 8/5/10 12:11 PG, Anonymous ain@eyda said…

    sy nak pilih a... sbab baru nampak cool skit cerita ni
    hana dan rizkin kene culik...
    anyway cerita ni mmang masuk dalam ketegori yg pling saya suke
    sambunglah cepat dah tak sabar nie...
    harap harap post tu cepat2 skit
    esok ke lusa ke dah ada...

     

  • At 8/5/10 11:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a, lah jawapannya
    n u did a good job

     

  • At 10/5/10 11:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyer cite nie cepat sambung ekk
    anyway good job 5 starz 4 u

     

  • At 17/5/10 6:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya pilih b and tlng cpt sikit smbng k....

    -ecira-

     

  • At 17/6/10 10:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    a la gempaq skt~~
    b cam da bese da~~

    p/s~~bla nk smbg ni~~xsabau dorh~~

     

  • At 21/6/10 11:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lama lg ke????plz smbg la cpt

     

  • At 13/7/10 4:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nak a.....
    cepat la smbng x sabar nk baca tajuk seterusnya

     

  • At 4/8/10 9:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beeeeeessssssssttt gleee cite nihh..
    saye plih B!!

     

  • At 4/8/10 9:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    X PUAS BCE!!! truss kn berkarya dgn penoh kreatiff..JALAN CERITE SUMPAH BESTTT!!kami x boleh hidop tanpa penulis seperti awak..hehee..saya pilih B!!

     

  • At 7/8/10 4:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya pown plih B...
    cpat la tulis lagi...
    tak leh tggu dah...
    huhu...

     

  • At 1/9/10 10:21 PTG, Anonymous joanne said…

    hmmm...rsnya pilih B la..hehe.
    x bez la wei if dorg btl2 kn culik.
    time "culik" tu nanti,hrp riz dpt tunjukkn kegentleman dia la..yg dpt bt hana terrrrjatuh ht dlm diam
    hehe...
    den,bg la part c riz 2 terpana tgk hana.
    kira cam..fallin in luv g2 la.tp,msg2 kn ego..
    xmau ngaku.jual mahal la katakn..amacam?
    btw,novel ni interesting..i enjoy my reading.thnx..

     

  • At 12/9/10 11:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    of course A. this is the best novel i've read. soo sweet if riz jtuh cnta kt hana time kne culik tuh,hahaha. n time kne culik tuh jgn la bwt kjam sngt ye pnculik tuh. mnakutkn pulak kang,heheh..pape pon,all the 4 u k! keep it up! two thumbs 4 u! xD

     

  • At 22/10/10 3:23 PG, Blogger hazieriey said…

    lmbt lg ke nak smbung adk oiii...xsbar nak bca nie..

     

  • At 1/11/10 1:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2, bla nk smbung ni??
    smbung r cpt2...

     

  • At 1/11/10 7:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    penulis decide sndri la...bru best....cpt2 smbung ag..!!!

     

  • At 28/11/10 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya rasa lebih bek penulis pilih sendiri tapi saya lebih pilih utk yg d org betulx2 kena culik mesti cite nie makin seronok....he..he..good writing........... :)

     

  • At 1/12/10 1:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila da sambungan nie?

     

  • At 1/12/10 1:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yelah bila ader smbngn nie..
    x sabar nak baca.
    lg pun sya suspn nie..
    hrp2 thn nie ada la..

     

  • At 22/12/10 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nenek tengku tu suh buat mcm tu......hehehee

     

  • At 28/12/10 11:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    novel ni dah x post kat cni la..dah post kat laman web penulisan2u yg baru..

     

  • At 2/1/11 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    interesting!
    cepat la sambung...

     

  • At 3/2/11 1:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakenerbeb je...hehe

     

  • At 5/2/11 12:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Saya nk vote yg a lha.., mest lg imterest dari yg b.., wk2 tu die org dpt saling membantu.., hehe. bestz giler. smbong lha lagi..

     

  • At 5/2/11 12:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya ska sngt.., bestz lha..smbong lha secepat mungkin

     

  • At 6/2/11 10:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy vote A...suker ngan watak hana..

     

  • At 29/4/11 5:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x ksah r a ke b... tapi ble nux smbg nie...busan lorh tunggu.....

     

  • At 5/5/11 4:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nk smbng ni..

     

  • At 9/5/11 7:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya plih A..
    best la citer nie...
    cpt la smbung citer nie..
    x sbar glew nie nk tau...
    plezzz.. hehehe

     

  • At 19/5/11 9:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gaya penulisan yang menarik, lawak sampai semput gelak kan jalan cerita ni...tak sabar rasa nak tunggu kesinambungan novel ni....saya bagi double thumb untuk novel ni....

     

  • At 27/5/11 11:43 PG, Anonymous momoe said…

    pening2, cepat la mana sambungan nya...dh x sabau nk bc ni...

     

  • At 27/5/11 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apesal la citer kat sini sume xde ending....syok2 bace da terbantut becoz xde sambungan....

     

  • At 29/5/11 4:14 PTG, Anonymous sachs/sacha said…

    ala bila nk continue story ni, dh lama sgt tgu...cepat2 la???

     

  • At 1/6/11 5:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ALA SKIT JERK DA ABES...WAT LA PANJANG2 SKIT BARU BEST BACA...WAT SUSPEN JE....

     

  • At 7/6/11 4:45 PTG, Blogger kamilah...(= said…

    vote 4 A...coz if tengku rizkin n hana had be kidnapped,they will be more interesting...maybe tengku rizkin help hana from any dangerous thing and they can help each other..tq

     

  • At 30/7/11 8:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....
    nk smbungan !

     

  • At 27/8/11 4:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sye pilih A...
    bru gempak sket cite dyee...

     

  • At 17/9/11 9:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya nak A

     

  • At 1/12/11 2:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk smbung lgy??

    saya pilih B

     

  • At 28/12/11 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy rase

     

  • At 22/2/12 12:34 PTG, Blogger mawar jingga said…

    tak kisah lah mana asalkan sambung cepat2 novel ni, rasanya dah lama tergantung ceritanya

     

  • At 24/3/12 10:13 PTG, Anonymous asrafafaffin said…

    tak tahu nak cement apa tapi seriously mmg tebaik n untuk episode sterusnya buat yang terbaik tak sabar nak baca :)

     

  • At 18/4/12 5:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bia kne culik!!! baru gempak!
    eh bile na smbg???
    best twu?!

     

  • At 24/5/12 5:08 PTG, Blogger auntie Tenah.. said…

    best gile !!!

     

  • At 6/6/12 5:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak upload bab baru ni,....tak sabar nak tau kisah srterusnya

     

  • At 11/7/12 3:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BAGI SAYA KAN . APA KATA AWAK BUAT TK MINTA PENDAPAT ORG MESTI LGI BEST DN LAGI SUPRISE BARU ORG TERTANYA-TANYA CERITA SELEPAS TU...
    CERITA AWK BEST

     

  • At 28/7/12 10:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    B

     

  • At 3/8/12 8:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    VOTE B!
    VOTE B!
    bagi rizkin sngaja kenakan Hana cause
    nak balas dendam....
    hehehe
    TLg laaa sambungcepat .x sabor nie
    I'M BEGGING U!!!!!!!

     

  • At 27/9/12 5:37 PTG, Blogger maisya said…

    sbnarnya salah seorg finalist yg upah org colek hana tpi disebabkn rizkin ada tu dia colek sli tuu...hihihiih cepat la smbung....best gila nih.. xsbr daaa

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group