BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Oktober 20, 2009
Novel : 7 Hari Semakin Sayang 5
Nama Pena : rifanna

Akmal memarkirkan keretanya di kawasan parkir yang paling berdekatan dengan pintu masuk ke Tesco. Mungkin dia mahu mengelak dari terkena pancaran matahari. Dia membuka pintunya dan turun membuka pintu sebelahku.

’ Saja nak ambil hati akulah tu’. Aku bermonolog.

Aku terus keluar dan menuju ke arah pintu masuk.Akmal turut mengikutku dari belakang. Aku sempat terdengar dia mengomel, " Tak nak ucap terima kasih ke si ketot ni? ".

Terus ku menjawab, " Hah? Awak kata apa tadi???".

Aku memang pantang orang menggelarku sebegitu. Bukankah setiap manusia berbeza? Namun aku sentiasa bersyukur dengan ciptaan-Nya. Sebenarnya ketinggianku tidaklah dikategorikan sebagai rendah sangat bagi seorang perempuan. Ketinggianku adalah 153sm. Namun jika dibandingkan dengan Akmal yang ketinggiannya melebihi 20sm dariku, aku memang kelihatan seperti adiknya apabila bergandingan dengannya.

Akmal terus berlari-lari anak meninggalkanku. Aku lihat dia sempat melambai-lambai tangannya sebelum menyambar troli dan masuk ke dalam Tesco.

’ Hish, bilalah nak jadi matang Mr Sudu ni? ’ Aku berkata dalam hati. Akmal sememangnya bersikap kebudak-budakkan sedikit. Aku sangka sikapnya sudah berubah setelah 2 tahun kami berpisah namun semakin teruk adalah. Tetapi yang memusykilkan aku adalah dia hanya bersikap sedemikian apabila bersamaku sahaja. Apabila bersama orang lain, pandai pula dia menyembunyikan sikapnya itu!

Aku malas hendak melayan perangainya di kala keletihan ketika ini. Almaklumlah baru pulang dari bekerja. Tapi kenapa Mr Sudu ini tak pernah letih haa?

Akmal terus mendapatkan ku sejurus selepas aku masuk ke dalam Tesco. Aku lihat dia sudah mula menyinsing tangannya hingga ke paras siku dan melonggarkan tahi lehernya. Mungkin berasa panas kerana keletihan bekerja hari ini. Dia hanya memerhatikan aku yang asyik endah tak endah melayannya.

" A’ah ek. Lupa nak tanya, kenapa awak pakai formal hari ni? ". Aku bertanya kepada Akmal. Akmal yang kukenali bukanlah seorang yang tahu mematuhi peraturan.

" Saya ada presentation pasal bahagian kerja saya hari ni. Itu yang saya pakai macam ni. Rasa kurang yakin lah jugak pagi tadi tapi bila saya sarung je kemeja pemberian awak tadi, terus rasa takut itu hilang. Awak ada jampi apa-apa ke kat baju ni? " . Tanya Akmal sambil mengjungkitkan kening kanannya.

" Oh, yeke? Hurm, ada kot terjampi sikit! ". Jawabku. Niat untuk memainkan Akmal kembali menjelma.

" Wah, terharulah saya! Patut lah rasa lain macam je bila pakai baju ni. Awak jampi apa? Bagi saya terus sayang kat awak ek? ". Akmal bertanya.

" Saya jampi agar awak sentiasa bernasib malang! Agar awak sentiasa berjauhan dari saya! ". Jawabku sambil terus menarik troli dari pegangannya. Perasan sungguh dia!

" Eleh, yela tu. Saya rasa awak dah tersilap bomoh laa. Sebab saya tak rasa makin jauh pun dari awak. Malah saya rasa macam awak pun makin dekat je dengan saya. Betul kan?". Tanya Akmal sambil tersenyum-senyum.

’Memang betul cakapnya. Semakin aku cuba untuk membencinya, semakin sayang aku kepadanya. Cubalah faham wahai hati. Dia dah ada yang lain.’ Monologku dalam hati.

" Eh, tolong sikit. Tak habis-habis dengan perasan awak tu. Yang awak ni kenapa ikut saya? Pergilah tunggu dalam kereta! " . Aku berasa rimas dengan Akmal. Sebenarnya aku takut diriku terbuai dengan ayat-ayat manisnya.

" Tak nak lah saya. Panaslah dalam kereta tu. Baik saya ikut je awak. Boleh juga tengok sifat membazir awak tu makin berkurang ke bertambah! ". Jawab Akmal.

Terus terjegil mataku memandangnya. Membazir ke aku ni? " Awak ni boleh tak kalau cakap benda yang menyenangkan hati saya sikit? Asyik nak kutuk saya je!". Terusku mengusung troli ke hadapan.

" Okeylah, nak yang menyenangkan hati ek? Erm, awak tahu tak saya sayang sangat kat awak. Hari-hari saya asyik teringat kat awak. Makan pun tak kenyang. Mandi pulak macam tak mandi je. Waktu malam pulak.........".

" Dah-dah. Cukup! Tak payah nak merepek. Lagi sakit hati saya dengar. Awak jaga troli ni. Saya nak pergi serbu sale baju kat sana jap. ". Aku berkata sambil berlalu meninggalkan Akmal. Kalau layan dia bercakap memang aku tidak akan menang.

Aku membelek baju-baju yang terlonggok di situ. Terus ku ambil 2 pasang baju yang berkenan di hati. Sepasang blouse dan sepasang t-shirt. Kedua-duanya berwarna hijau. Biasalah, peminat setia hijau. Warna lain memang tidak kupandang langsung.

Akmal datang lalu berdiri di hadapanku. Terus dia mengambil baju yang berada di peganganku. Agak lama dia membelek baju tersebut. " Erm, yang ni ke barang dapur yang awak nak cari tu? ".

" Hish, ada pulak awak ni! Ni bukan barang dapur lah. Awak dah tak dapat bezakan pakaian dengan barang dapur dah ke? ". Tanyaku.

" Oh, pakaian rupanya. Ingatkan barang dapur. Yelah, ada orang tu pagi tadi cakap nak beli barang dapur. Saya ingat yang ni lah barangnya. " Jawab Akmal.

" Huh, malas lah nak layan awak!". Aku terus mengambil baju-baju tadi dan memasukkannya ke dalam troli.

Akmal mengeluarkan kembali pakaianku dan berkata, " Awak ni sakit mata ek? Dah tak nampak warna lain ke? Asyik warna hijau je awak tengok. Kesian dekat warna lain. "

" Awak ni sibuklah. Tak ada kena mengena dengan awak pun kalau saya beli t-shirt hijau ni. "

" Siapa kata takde kena mengena? Saya malu berjalan dengan awak tau tak? ". Jawab Akmal.

" Apasal pulak malu? Bukannya saya pakai yang tak senonoh pun! ". Geram pula aku mendengar kata-katanya. Kalau malu kenapa duk ikut aku lagi?

" Bukan macam tu. Maksud saya, setiap kali berjalan dengan awak, rasa macam berjalan dengan pokok pisang. Hijau je memanjang! ".

Akmal terus menghulurkan sehelai t-shirt berwarna pink. " Haa, cuba pakai yang ni. Mesti cantik. "

" Ish, taknak lah saya. Warna ni perempuan sangat. Saya suka hijau. Nampak sejuk je mata memandang. Tapi kalau awak minat warna pink ni memang saya tak heran sangat lah. Siap pakai helmet pink lagi semalam! ". Seronok pula aku memperli dia hari ini.

" Awak! Helmet-helmet pink ni jangan disebut ok! Buat malu je. Saya pakai sebab terpaksa je tau. Kalau tak mesti awak tak nak keluar dengan saya ". Jawab Akmal.

Aku terus menjelirkan lidah kepada Akmal dan menggerakkan mulut menyebut perkataan ‘padan muka’. Kemudian aku menolak troli ke bahagian makanan. Aku bercadang mahu memasak tomyam hari ini. Terusku menuju ke bahagian ayam segar dan mula memilih daging yang sesuai. Akmal hanya memerhatiku. Pandai pula dia berdiam diri hari ini. Tidaklah penat sangat aku nak melayannya.

Kemudian aku menuju ke bahagian sayur-sayuran dan memilih sayur kobis, cili merah, dan batang serai. Kedengaran Akmal bertanya, " Awak nak masak apa hari ni? Macam nak buat tomyam je".

" Hurm, memang pun! ". Pandai jugak dia meneka. Jarang aku jumpa lelaki yang mengambil tahu hal masakan ni.

" Wah, mesti sedap kan? Nanti bila dah masak jangan lupa jemput saya datang rumah ye..? ". Tanya Akmal sambil membelek sayur bayam di hadapannya.

" Eh, tak malunya awak ni. Jemput diri sendiri pulak tu. Sorry, saya buat rumah tertutup hari ini. Kalau nak jugak, pergi cari kat kedai makan di luar ye. " Jawabku sambil mengusung troli ke hadapan. Niatku adalah untuk mencari stok barang dapur untuk Nisa kerana minggu lepas dia yang membeli. Walaupun aku akan berkahwin tidak lama lagi tetapi giliran untuk membeli minggu ini tetap tidak kuabaikan.

" Ala, kedekut lah awak ni. Takpelah, nanti bila kita dah kahwin siaplah awak. Jangan harap saya nak makan kalau bukan awak yang masak. " Ugut Akmal sambil tersenyum-senyum.

" Oh,yeke? Baguslah macam tu. Biar awak mati kelaparan! ". Aku menjawab. Padan muka dia! Aku lihat Akmal sudah mula menarik muncung. Mungkin merajuk denganku. Dia terus pergi meninggalkanku. Entah ke mana dia pergi aku pun kurang pasti. Biarlah dia. Buang masa je aku melayannya.

Namun dia muncul kembali 15 minit kemudian. Wajahnya sudah tidak bermuncung lagi. Ketika itu aku sedang membelek tin sardin. Aku melihat isi kandungannya dan tarikh luput.

" Haa, part ni lah yang saya paling tak suka kalau meneman awak membeli belah! Awak tu terlampau teliti kalau pasal barangan makanan ni. Nak beli satu barang pun sampai dekat 10 minit awak belek. Tengok expired date lah, tengok isi kandunganlah, tengok kandungan nutrien lah. Silap-silap sekali dengan nombor telefon kilang tu pun awak boleh hafal! Mentang-mentanglah kerja bahagian makanan! ". Akmal menjawab dengan muka selambanya.

’ Dahsyat sangat ke aku ni? Macam tu sekali ke perangai aku? ’. Monologku dalam hati. Sungguh! Aku memang tidak perasan langsung akan tabiatku itu. Patutlah Nisa seakan-akan malas setiap kali aku mengajaknya menemaniku membeli belah. Rupa-rupanya tak sanggup nak menunggu lama-lama.

" Bisinglah awak ni. Pergilah main jauh-jauh. Mengganggu je proses memilih ni". Terusku menolak Akmal ke tempat lain. Rasa malu pula dengan perangai aku ni. Nak buat macam mana, dah 4 tahun aku mendalami pasal makanan ni. Dah sebati dah dengan hidupku. Akmal lainlah, dia orang fizik. Memang takkan faham dengan bidangku ini.

Tiba-tiba Akmal menarik tin sardin dari peganganku. " Eh, jap ! Bukannya dalam makanan bertin ni ada bakteria Clostridium Botulinum ke? ". Tanya Akmal.

" Hah! Mana awak tahu ni? Awak pun kerja bahagian makanan ke? ". Rasa pelik bersarang di hatiku. Memang ku akui terdapat bakteria tersebut, namun di zaman teknologi makanan yang semakin membangun ini, bakteria tersebut mampu dihapuskan dengan kehadiran bahan pengawet yang bersesuaian.

Akmal sudah mula tersenyum-senyum. " Awak dah lupa ke waktu kita di universiti dulu. Kan kita selalu study bersama-sama bila exam dah nak dekat? ".

Haa, baru aku teringat saat-saat itu. Aku sering mengulangkaji pelajaran di perpustakaan. Akmal pula sibuk mahu mengikutku bersama-sama.
-----------------

" Awak ni, tak payahlah ikut saya. Saya kalau waktu study saya suka bercakap seorang diri. Kang awak kata saya gila pulak". Aku tidak membenarkan Akmal mengikutiku.

" Alah, boleh la awak. Paper saya next week. Biarlah saya temankan awak. Saya janji tak kacau awak study punya. Saya dengar je awak cakap. So, awak pun takdelah nampak macam orang gila sangat nanti ". Akmal merayuku. Ketika itu kami dalam bas komuter. Motorsikal Akmal berada di bengkel ketika itu. Kami sama-sama berjalan ke perpustakaan selepas tiba di perhentian komuter berdekatan perpustakaan.

Di dalam perpustakaan, aku membelek bab pengawetan makanan. Terusku bertanya kepada Akmal, " Apa awak fikir kalau ternampak makanan dalam tin? Contohnya sardin. "

Aku cuba untuk mengkaitkan bab yang baru ku baca dengan kehidupan seharianku.

Terkebil-kebil Akmal memandangku. Lalu dia menjawab setelah berfikir lama,
" Err, kalau saya, saya terfikir macam mana kalau tin sardin itu dapat terbang dengan kelajuan 30km per saat, daya pecutan dan daya graviti kalau mengikut Hukum Newto.........".

" Argh, sudah!! Stop! Lagi pening saya nak study macam ni. Susahlah bercakap dengan orang fizik ni. Semua benda nak diterbangkan. Silap-silap saya pun awak nak terbangkan! ". Aku membalas lalu menelaah kembali buku di hadapanku.

" Huhu, sorry lah awak. Saya bukannya tahu sangat bab-bab makanan ni. Saya tahu makan je. Kenapa dengan tin sardin tadi? ". Tanya Akmal. Mungkin dia berminat mahu mengetahuinya.

" Sebenarnya dalam makanan bertin ni, ada satu jenis bakteria yang berpotensi untuk hidup. Namanya Clostridium Botulinum. Kalau awak termakan bakteria tu, dalam masa 24 hingga 48 jam awak akan jadi arwah dah." Aku menerangkan kepada Akmal apa yang aku faham dari kuliahku.

" Haa, betul ke ni? Saya tak nak lah makan sardin dah lepas ni! Kang tak pasal-pasal kita tak sempat........."

Kringggggggggggggggg!!!!!!! Tiba-tiba bunyi loceng kedengaran menandakan perpustakaan akan ditutup dalam masa 10 minit. Aku terus mengemas bukuku dan bersiap untuk pulang. Akmal juga sudah berdiri untuk pulang bersamaku. Tidak sempat aku mahu memberitahunya bahawa makanan bertin sebenarnya selamat dengan kehadiran bahan pengawet yang mampu menghalang pembiakan bakteria tersebut.

----------------

" Wah, awak masih ingat lagi ek apa yang saya cakap dulu. Dahsyatlah awak ni! ".
Aku memuji Akmal. Aku sendiri sudah ingat-ingat lupa akan subjek aku dahulu.

" Mestilah, apa-apa yang berkaitan dengan awak memang saya susah sangat nak lupa. Warna baju awak waktu first date kita pun saya masih ingat tau? ". Akmal menjawab.

Yang ni memang aku tak mampu nak memujinya kerana pastilah aku memakai warna hijau. Warna lain memang jarang mendapat tempat di hatiku.

"Eleh, yelah tu. Yang tu saya pun ingat! Eh, dahlah. Jom lah kita balik. Dah lama dah kita kat sini." Aku mengajak Akmal pulang. Sebelum itu, sempat ku capai barang-barang dapur yang lain.

" Sekejaplah, ada 1 benda yang awak terlupa nak beli ni." Akmal menghalangku. Dia mencapai tin susu tepung dan menghulurkannya kepadaku.

" Hah! Nak buat apa ni. Saya bukannya reti nak minum susu! ". Aku bertanya kepada Akmal. Ingat aku budak-budak lagi ke nak minum susu?

" Hehe, saja je. Nak bagi awak jadi tinggi sikit! ". Jawab Akmal sambil terus mengusung troli ke kaunter pembayaran.

’ Argh!! Jahatnya dia! Mentang-mentanglah aku ni rendah! ’. Jeritku dalam hati.

Aku terus mengikutinya. Dah penat aku melayannya bercakap. Ada sahaja yang mahu diejeknya. Biarlah dia menang berbalah hari ini. Eh, pernah ke aku menang sebelum ni??

Setibanya di kaunter, aku mula mengeluarkan barang-barang ke atas kaunter. Dompet yang berada di dalam beg tangan ku capai. Tiba-tiba aku lihat Akmal berdiri di hadapanku. Dia juga mengeluarkan dompetnya.

" Eh, awak nak buat apa ni?". Aku bertanya.

" Biar saya bayarkan hari ini."

" Tapi ni kan barang-barang saya. Sayalah yang kena bayar! ". Aku terus berbalah dengan Akmal. Bukankah aku yang sepatutnya bayar? Tiada satu pun barangnya yang tersesat dalam troli ini.

Tiba-tiba terdengar cashier berkata, " Boleh tolong cepat sedikit tak? Ramai orang tengah beratur di belakang tu. ".

Terusku menoleh ke belakang. Ya Allah, ramainya! Ada lebih kurang 7 hingga 10 orang sedang memerhatikan drama aku dan Akmal. Aku membiarkan Akmal membayar dan terus mengusung plastik barang ke keretanya. Malu sungguh ku rasa ketika itu. Akmal hanya mengikutku dari belakang. Entah bagaimana reaksinya aku tidak tahu.

Di dalam kereta, aku menghulurkan duit sebagai bayaran barang-barangku tadi kepadanya.

" Awak ni memang degil eh? Biarlah saya bayarkan ". Jawab Akmal sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

"Saya dah kerja lah. Awak ingat saya tak mampu nak bayar ke ?. " Geram juga aku dengan Akmal. Ingat aku ni takde duit ke?

" Bukan. Sebenarnya saya tengah practice ni ". Jawab Akmal sambil tersengih-sengih. Aku amat faham akan maksud senyumannya ini. Senyuman untuk mempermainkan ku!

" Practice?? Awak nak practice apa pulak? ". Aku bertanya kepada Akmal. Rasa maluku terhadap orang ramai yang beratur tadi kembali menjelma. Dia nak practice untuk memalukan aku depan orang ramai kah?

" Sebenarnya, saya nak practice berbelanja untuk bakal isteri saya ni. Bila dah kahwin takkanlah awak nak keluarkan duit untuk barang dapur kita. Tambahan pula saya nak practice siap-siap untuk sifat membazir awak tu. Nanti bila duit gaji saya habis awal bulan, takdelah terkejut sangat!". Jawab Akmal. Dia masih lagi tersenyum mengejek kepadaku.

" Ahh! Malas lah nak layan perangai awak ni! Buat sakit hati je. Dahlah, jom lah balik. Malas nak mengadap muka awak lama-lama!". Aku menjawab.

"Yelah-yelah, kita balik. Bergurau sikit pun nak marah! ". Akmal menjawab sambil menghidupkan enjin keretanya. Terusku teringat untuk memakai tali pinggang keselamatan. Kang tak pasal-pasal dia berhenti secara mengejut di tengah jalan nanti!

Kereta Akmal meluncur laju. Aku hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan. Akmal juga begitu. Namun aku tidak pasti apa yang berada di fikirannya ketika ini. Mungkin dia sedang berfikir cara-cara untuk mengenakan aku lagi.

Kami tiba di rumahku 30 minit kemudian. Aku terus membuka pintu keretanya dan berura untuk keluar. Terdengar suara Akmal memanggilku.

" Awak, tunggu jap". Dia terus mengambil plastik yang berada di tempat belakang.
Entah bila plastik itu berada di situ tidak pula ku ketahui.

" Emm, saya harap awak tak marah dengan pemberian saya ini. Awak sentiasa cantik di pandangan mata saya. Tetapi kalau awak menggunakan barang ini mesti awak bertambah manis. " Akmal berkata lalu menghulurkan plastik tersebut. Dia terus bergerak meninggalkanku setelah mengucapkan selamat tinggal.

Entah apalah yang diberinya. Aku terus membuka plastik itu sejurus selepas aku masuk di dalam bilik. Aku berasa sedikit terkejut melihat barang tersebut.

--------------------------------------

p/s: Thanx 4 reading! Untuk entry seterusnya, maybe sy akn pos agak lambat sedikit. Exam dah dekat, buku pun tak bukak lagi. Wish me luck ye? Hehehe…
posted by Penulisan2u @ 1:38 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
136 Comments:
  • At 20/10/09 1:57 PTG, Anonymous lyna said…

    hahaaha
    owg 1
    pe ek dalam 2

     

  • At 20/10/09 3:07 PTG, Anonymous Anis said…

    lawak le Akmal ni..
    syok sangat2
    ape yang ade kat dalam hadiah tu??
    Baju warna Hijau ke??
    Papepun citer ni memang best sangat!!!

     

  • At 20/10/09 3:36 PTG, Anonymous Nurisma said…

    ya la .Anis!best sangat.tapi susah juga nak cari lelaki lawak macam ni...tak kering gusi dibuatnya.hehehhe

     

  • At 20/10/09 3:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ler cter ni..good luck

     

  • At 20/10/09 4:24 PTG, Anonymous bidadaricinta said…

    huhu..x sbr nak tak tau..ape sbnrnya dlm beg plastik tu..

     

  • At 20/10/09 4:42 PTG, Blogger Shah@Iza Corner's said…

    rasanya tudung kot....

     

  • At 20/10/09 6:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakarlah cite ni..gelak2
    All the best to you..

     

  • At 20/10/09 8:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    agak2 heroin 2 nak kahwin dgn sape erk...

     

  • At 20/10/09 8:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    exam??waduhhh..mesti berjanggut lah kami nih..
    heheheh..
    apa2 pun best lah cerita nih..karya yg buat kami tak kering gusi nih//
    saya dan perminta yg lain tggu.....sampai hbs exam wokehyyyyy..

     

  • At 20/10/09 11:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...kami tunggu sambungan cite awk ni...good luck for your exam...nuraziana

     

  • At 21/10/09 10:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehe..
    best gle la cte nie..
    rse2ny akmal blikn tset wne pink..
    hehehe
    ~myra~

     

  • At 21/10/09 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    akmal bg tudg kot..
    hehe..aser2 lar..
    ape2 pon cpt2 ler smbg ek..
    good luck 4 the exam
    sy pun skrg xlma ag nak final gak..
    wish me best of luck,ok?
    thankz..

     

  • At 22/10/09 9:26 PG, Anonymous NINOT said…

    la.... masih belajar lagi...kesian kau dik, tapi apapun dik akak sentiasa doakan kau lulus exam.......
    pelajaran dulu mesti diutamakan ....

     

  • At 22/10/09 8:08 PTG, Blogger rifanna said…

    maseh ye sumer..
    kak ninot, i'll try de best..huhu
    gudluck jg wat 'tanpa nama' 2nd ats ni..

    =]

     

  • At 25/10/09 12:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lah cte ni....cpt r smbung
    ok.gud luck

     

  • At 26/10/09 11:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhuu...........best sangat...!!!gud luck
    4 exam k...

     

  • At 26/10/09 12:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best........best bangat.
    cpt ar smbg......
    anyway good luck 4 ur exam k

    -kelly-

     

  • At 28/10/09 9:24 PG, Anonymous miss sal said…

    haaa.... best sangat. cpt2 la continue ae.. gud luck 4 ur exam..

     

  • At 30/10/09 12:46 PTG, Anonymous annis said…

    bez la citer nie
    syok gler bace citer nie

     

  • At 30/10/09 12:47 PTG, Anonymous annis said…

    lpas hbis exm
    cpat2 smbung erk citer ni

     

  • At 1/11/09 12:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nie mesti bg suspen kan !!!!
    ok wish you luck for exam >>>>

     

  • At 2/11/09 12:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud luck 4 ur exam,enjoy gle bca ur story.......

     

  • At 9/11/09 7:14 PTG, Blogger seorang bernama insan said…

    waaaaah..besh2x..cpt wat the next n3 ek...
    syabas writer..=)

     

  • At 9/11/09 11:33 PTG, Anonymous yana said…

    salam..sebuah cerita yang bagus dan menarik.Tahniah, tetapi perlu lebih peka terhadap bahasa anda ye..

     

  • At 10/11/09 5:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam...
    bestlah citer ni..
    bnyk suspen..
    wt elok2..
    exam ni..
    lps abis exam ni..
    jgn lper smbung taw..
    pelah yg akmal bg kt farah erk...
    gook luck...

     

  • At 11/11/09 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmm...... bestnya. Tengah buat tesis ni,tension giler. Bila baca cite ni hilang jap tensionnya. ma kacih la dik kerna menghasilkan cite yg dpt mengurangkan tension akak....all the best..

     

  • At 12/11/09 12:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter ni..abis exam cpt smbung yer...hehehe..gud luck 4 exam..akmal bg ken tdung kot...


    ~syima~

     

  • At 16/11/09 3:06 PTG, Blogger syu.cute said…

    hmmm.....bla nk smbung alek?i waiting 4 '7 ary makin sayg 5'.....gud luck 4 your exm

     

  • At 16/11/09 3:07 PTG, Blogger syu.cute said…

    ops! i waiting 4 '7 ary makin syg 6' hhehe....

     

  • At 17/11/09 2:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasanya baju yang berwarna pink dalam tu kan.. hehehe

     

  • At 18/11/09 2:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla cite ny..
    suspen la brg pe ek??
    nyway congrats 2 writer..
    i'll wish ur luck..

    -shuzs-

     

  • At 19/11/09 6:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurmmph...keboringan
    sebab cite ni tak bkembang balik2 scene farah dengan akmal je macam la ada laki macam tu kat dunia ni
    macam sudu la akmal tu asyik dia je bagi itu ini kat si farah...farah bagi air liur
    sorry yek rifanna,apapun ni pandangan ikhlas aku

     

  • At 20/11/09 11:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm aku pun da boring
    merapu je story ni..hope penulis
    matang r sikit.Kembangkan plot cerita.
    dialog so heavy!

     

  • At 20/11/09 8:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wawawahhhhh..
    bes..!!
    akmal is funny..
    huhu~
    xbosan mmbacenye..
    xsbar tnggu y sterusnyeeee..~~
    plezzz..~

    agknye akmal bg bju or tdung pink kotttt..
    lalalaaaa..~
    [u belong wif me]

    ~selendangputih~

     

  • At 20/11/09 10:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    story ni tak best pun..
    slow.
    boring ah.

     

  • At 21/11/09 6:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..
    bende uhh rasenye tudung kot...
    cepat ckit smbungnye..

     

  • At 22/11/09 1:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpe.. stiap org de pndapat yg tersendiri..
    thx 4 reading ye..
    ni yg ke6 pny..
    http://penulisan2u.blogspot.com/2009/11/novel-7-hari-semakin-sayang-6.html

    -rifanna-

     

  • At 22/11/09 7:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang best!!!! xsabar nk tunggu sambungannye.

     

  • At 28/11/09 3:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ler cete nie...tahniah wat penulisnya...keep up a good work rihanna...semoga sukses dalam final exam...gdluck...

     

  • At 2/12/09 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    releks k da writer...
    its juz opinions da reader jek....
    papepon ak pon release abes ah bce cite nih.....
    smngat ni xpenah2 bg komen tp kali ni brminat lak nk komen..n ak rse akmal bg bju ija0 kt fara coz dye kn ske bg keharuan kat org..hehe
    k all da best!!

    [nuR_haN a.k.a miSs unGu ]

     

  • At 4/12/09 8:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak kuar sambungan cite ni.... rasa dal lama dok tunggu. tak abih lag ke exam?

     

  • At 7/12/09 10:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl tu... xhbs lg ke ezamnyeeer????
    bile tau kesudahannye ye........

     

  • At 10/12/09 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kalo tengok gayanya.... TUDUNG LAH....

     

  • At 12/12/09 2:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keep writing....chayo\'o'/
    tak sbar2 ni nak tau pe jd kat akmal n farah

     

  • At 23/12/09 11:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dh xsbr sy nk tau pe dlm hadiah akmal 2..
    pe hadiahnyer ek?
    sy ske sgt cite nie...
    cpt cket ea bg smbgnnyer..
    dh xsbr nie..
    hehehe

     

  • At 23/12/09 10:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    harp-harp ceptla wt smbungannye..best r.nk tau jgk ape yg ade dlm beg plstik 2.....

     

  • At 24/12/09 4:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sy rasa r.........
    dlam plastik tu
    msti ada baju pink kan

     

  • At 25/12/09 12:21 PTG, Anonymous eyRa said…

    uuhh...
    dah berjanggut tunggu cerita seterusnya...
    cepatlah sikit!
    dah tak sabo ni...
    rsenye hadiah tu...
    tudung kot...
    sebab akmal kata kalau dia pakai bertambah manis...
    mesti tudung ni!!!
    bila nak kuar sambungan ni?
    rasenye da lame tunggu...
    dah tak boley sabo2 ni...
    hehehe...

     

  • At 25/12/09 5:29 PTG, Blogger rifanna said…

    sila lawat blog sy..
    rifanna.blogspot.com
    epi 6 n 7 de d c2..
    thnx 4 komen =]

     

  • At 25/12/09 5:30 PTG, Blogger rifanna said…

    http://rifanna.blogspot.com/

    clap..hehe

     

  • At 7/1/10 10:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rifanna...awk dah sambung ke citer ni..x sbr la nak tau penghujung citer ni...best tau citer ni...gud luck....

     

  • At 11/1/10 3:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    criter best, tapi banyak sangat flashback.mcm boring la....tapi tahniah,best giler.cpat sambg ek......

     

  • At 13/1/10 3:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer yang best.. akan tggu citer ni sampai ab is.. kelakar sgt.. dan jalan citer bnyak persamaan dgan saya.. hehehe

     

  • At 31/1/10 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaa....romantic&klakar la citer ni...huhuhu..wat saya rasa hepi jew..saya harap bkl suami saya pun cm akmal gk..hehehee..gud job...harap cepat la penulis wat sambungannya ek...

     

  • At 1/2/10 2:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk smbg cter ni
    b'buln2 dh tgu

     

  • At 6/3/10 3:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lamenye..........
    lmbt lg ke
    dh brpe buln sy tgu

     

  • At 25/3/10 10:01 PTG, Anonymous salmiidris said…

    boleh tak kalu dah ada n3 baru wal2x kat fb muzri??

     

  • At 26/3/10 12:40 PG, Blogger Quinester said…

    waa..dh 5 bulan..helo2??

     

  • At 29/3/10 6:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita best..ni kan da tahun 2010,y x pos lg?..hmm..............

     

  • At 30/3/10 11:22 PG, Anonymous miera said…

    best..sgt2..pew kt dlm plastik2 ek..???

     

  • At 1/4/10 12:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer !
    sya rasa akmal bg t-shirt pink kot .
    hehe..
    cpt sambung yer ? suspen arr..
    hmm..gud luck for exam !

    ~asriyana~

     

  • At 12/4/10 2:54 PG, Anonymous asriyana said…

    salam ..
    kpd peminat novel nie..
    sambungan dya dah kluar .
    cari d tmpt carian karya .
    syok giler !
    akmal bg tudung lar..

     

  • At 24/5/10 1:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe smbgn yer...
    da lme tgu nie...
    sye ske sgt bce...

     

  • At 24/5/10 2:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2 citer ni....akmal yg lawak gler....
    bestnye lau dapt boy cmtu...

     

  • At 10/6/10 2:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cyte mmg best tp..
    ble nx smbung ni????
    nx tau ending nye pe..
    arap cyte ni de pghujung nye k..

     

  • At 25/6/10 2:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la.. cpt la smbg cta nie..

     

  • At 30/6/10 12:42 PTG, Anonymous dayungann said…

    eeee best nye tunang and bakal hubby mcm nie..rasa dunia ana yg punye...hehehe

     

  • At 12/7/10 3:52 PG, Anonymous anna said…

    waaaaaaaaaa...best glerrr cte ni...klakoo pn de..plezz2 smbg pat2 cte ni..:)

     

  • At 21/7/10 5:12 PTG, Anonymous fara cosphy said…

    alaaaa....best la cte ni...bila nk smbg lg...

     

  • At 27/7/10 5:02 PTG, Anonymous syasya said…

    besh ar citer niey.......
    bila nk smbung citer niey.....
    rifanna:tlong smbung citer niey cpat leh...
    plizzzzz!!!!

     

  • At 3/8/10 3:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rsenyer krim kecntikan tok ptihkn klit farah kot..huhu.
    ye lar rsenyer coz that boy ckp "jgn mrh dgn pmberian die".
    btul x??hahak..

    zurinz

     

  • At 4/8/10 1:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rsanye akmal bagi set pnjgaan badan kot...
    just guessing...
    anyway...gudluck writer..
    best citer ni..
    mang dpt ilang tension...
    keep up..

     

  • At 14/8/10 8:20 PG, Anonymous nurul said…

    x sbar nk tau part strusnya...gud luck...

     

  • At 31/8/10 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm...nice story...
    klakar...thumbs up 4 u..well done!!
    i,m waiting 4 7ari syg 6...jgn lama2 tau..

     

  • At 5/9/10 12:19 PG, Anonymous memey said…

    x de blOg kew??ermm..
    nanak smbungan..bez gler..

     

  • At 16/9/10 5:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape nie smbg2..bt r citer ag..nk bacer ag best r citer nie..ape agknyer yer dlm tu yer????ni bt org suspen ajer..bt smbngn tu cpt2 ckt eak..

     

  • At 30/9/10 8:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq rse dalam tu ade tudung kot...

     

  • At 30/9/10 8:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aq rse dlm tu ade tudung kot...

     

  • At 12/10/10 1:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dgn penuh keyakinan sy rs tudung

     

  • At 13/10/10 9:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti dlm plastik tu ada bj t-shrt pink yg akmal nak farah pkai

     

  • At 22/10/10 8:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lawak lh cta ni..
    truskan usaha....
    apa2 pun gud luck 4 u final...

     

  • At 29/10/10 6:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ish...cptlah smbung ceritanyerr
    dah xsbr dah..mmg best giler
    xpnh ag bce cerita smpi ketawa kuar air mata

     

  • At 2/11/10 12:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    next.....xsbr nk tggu citer selanjutnye ni...
    cpt3....

     

  • At 11/11/10 2:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ahhh.... cpt3.... lmbtnye final hbis... kitorg xsbr nk bce smbgn nie huhu

     

  • At 11/11/10 8:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter ni bez gler x sbar nk tau lg apa yg jd

     

  • At 18/11/10 6:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mslahnye, biler nak smbg?

     

  • At 25/11/10 6:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    biler nak continue citer nie?????
    best giler arhhh....
    tebaik dari ladang...

     

  • At 26/11/10 12:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rifanna sambung arh citer nie...
    biler nak sambung.....

     

  • At 29/11/10 12:59 PG, Anonymous zatul said…

    the best story..smbung cptya..

     

  • At 30/11/10 12:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakar la beb si akmal 2..
    hehehe..cpt la smbungkn lak..
    hdiah ape la si akmal 2 bgi
    mesty suprised kn3x??

     

  • At 6/12/10 10:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt cter ni...
    xkering gusi bila baca...
    tahniah kpd penulis..
    xsabar nk tgu smbungannya...

     

  • At 9/12/10 4:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes sngat9.....cpt lar smbung sis,..da xsabar ny
    plissss

     

  • At 9/12/10 8:42 PG, Anonymous ALEYA ZAKARIA said…

    best nyew cerite dari episode 1 hingga episode 5 saye bacew kerana mula mula bace tak seeronok sapaitertidur semalam bacew cerite ning sambung pagi ning pulak...

     

  • At 16/12/10 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nk smbung lg??
    gelak smpai kuar airmata....xtahan...huhu
    cepat lah smbung yer....

     

  • At 21/12/10 4:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam,,mang best n kelakar sgt,,
    bla agkny nk smbg ni ek??
    lau de trOfi dh lme bg,,hahaha
    gd luck fOr your exam n slmt brkrya,,

     

  • At 23/12/10 2:16 PG, Blogger ikin said…

    ble ak bce cte ni ak rse ak da pmh bce..ptut la ak da bce kt blog die..niway cte mmg bes tp da lme x update..kt blog pun x update..xtau nape ngan writer...hope cte ni akn ade smbganye...

     

  • At 31/1/11 10:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pa cite seterusnya nie???xkan xa..mau jua tgk diowg kawin bha..cite nie best..

     

  • At 2/2/11 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rifanna , sambung la ...
    tk sabar la nak tahu apa yg jadi ...
    nak tgk diorg kawin ...
    apa dlam plastik tu ?

     

  • At 10/2/11 9:22 PG, Anonymous Syllah said…

    Best la citer nie,,teruskan ok..sambung ka lagi..ada bakat nie nak jadi novelis..hehehe..

     

  • At 14/2/11 4:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    est ler cite ne...
    cpatla smbung

     

  • At 17/2/11 7:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BESTNYER...GELAK SORG SAYA BACE CITER NIH
    TP MANE YG KE 6..?EXAM XBIS LG KE..?
    CEPAT2 LA UPDATE...HUHUU

     

  • At 18/2/11 5:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer crta nie........
    tk sabar nak dngr next story dya..
    nwish u luck in ur exam k

    * mzBirdFly *

     

  • At 5/3/11 9:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mesti dye bg bju pink...huhuhu

     

  • At 21/3/11 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnyaaaa cter nie...
    xsabar nk tgu next story....
    wish u gud luck 4 exam...

     

  • At 2/4/11 5:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hai sy ren ,,,,seronok sngt tp napa lmbt sgt nak kuar smbgn novel ni..........
    papa pun ceta ni mang menarik n lucu ler

     

  • At 3/4/11 7:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best pon...

     

  • At 21/4/11 1:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    assalamualakum...sgt kelakar cite die...erm,,cepat la kuar kn lanjutan ye....please....

     

  • At 3/5/11 7:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..ble nk smbong nie...dh x sbo nk bce yg sterusnya,,,,,cite nie mmg bez ar!!!

     

  • At 5/5/11 4:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam bila nak sambung lagi nie dah lame tggu nie

     

  • At 1/6/11 3:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Assalamualaikum.....
    cite best gilerrr!!!!!
    bila nak sambung ni ?,
    x sabaq la nak bca yg seterusnya.

     

  • At 3/6/11 2:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nk sambung nehh ? .
    dh lma tgu . . huhuhuuu . .
    cter neh bez gler . .
    sambung lawh cpt. .

    -liana-

     

  • At 15/6/11 11:37 PG, Anonymous lieyvia.j said…

    hey,salam....
    apa sambungan seterusnya jalan cerita antara akmal dengan farah???da lama xsambung cerita,nak tau gak apa ending nya....siok sekali baca cerita ni,tau...so,i hope dapat menyambung part seterusnya ya.....ok^_^
    bydaway,thx bap buat cerita sampai smua tertunggu sambungan nya,so ktorang sapot awak tuk siapkan....gud luck.....

     

  • At 15/6/11 11:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak post sambungan citer ni..tak sabar lah nak tau ending mcm mana...

     

  • At 24/6/11 4:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestla cter nie...lbh krg cam kisah cinta sy....papepown syok gler bce cter nie...hope dpt post smbungan cter nie cpt....gud luck...

     

  • At 12/7/11 10:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best memang best. tp still lg geram nape akmal 2 putuskan hubungan dieorg dl.hehe.all the best ya

     

  • At 15/8/11 7:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite ni...dh kuar lum???????

     

  • At 22/8/11 9:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt..tk sabr nk thu diz ending..:)

     

  • At 4/9/11 3:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cter ni...ble nk kuar ending die???xsbr nk tau cter strusnya....

     

  • At 20/10/11 12:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh...best tul crita nie...sampaikan sy bole kewata sndr2 tyme2 bigine..(p/s: 12am lebi da)

    herm,,rasa2nya lah kan,mesti c akmal tue bagi baju pink tue kan...hehhe...
    well,,tak sabar rasanye nak tunngu sedutan akan datang...cepat2 lah yer publish klo dah habis exam...
    anyway,,all the best in ur paper & in this upcoming novel...hehhe

     

  • At 21/10/11 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nak kuar cite nie x sabo ler....

     

  • At 26/10/11 4:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ler cite nie......bile nk sambung.x sabo nk bace nie

     

  • At 27/10/11 2:31 PTG, Anonymous anamija said…

    cepat la sambung cite nie.... best la~~

     

  • At 21/11/11 4:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestlah cita niiii!!!!bila nk buat sambungannnn x sbr nk tunggu cita strusnyaaaa.....

     

  • At 8/12/11 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best :)

     

  • At 13/1/12 8:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not bad cte ni...hehehe..luv it

     

  • At 29/1/12 12:35 PG, Anonymous Cik Ira said…

    terbaek!!sweet sgt n lawak!!leh x cepat sikit smbung next part..huhu

     

  • At 29/1/12 3:52 PTG, Anonymous noor bainee said…

    best sgt..lwak..

     

  • At 11/2/12 2:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la...tp kne tmbh feel lg...hehe

     

  • At 12/2/12 12:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ka cite ni..sy baca asyik gelak je..xsabar nk tau smbungan cite ni ngn kesudahanny.msti hapy ending...

     

  • At 23/2/12 5:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best le cte ni,ktwa sya bca sorg2 crta,hhoy j sya rsa bla nk smbg jln crta ,kmi trtggu2......smbg le episod bruuu okkkkkkkk

     

  • At 4/3/12 11:54 PTG, Anonymous neleeya said…

    best gilerr cite neyh ..
    xtahan aq bce asyk t'gelak je manjang ..
    best .. best .. best ...
    ble smbgnye nye ?? akmal bg pe ??

     

  • At 26/3/12 12:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alahhh...xsbrnyee nk tgu next storyyy!!! bestla sis!kalau story sis dterbitkan..cnfirm saya beli..skrg ni story sis da bjya menduduki crta pertama dlm hti sya..wahh2!! hehehe..pe pon,mmg sgt besttt!! sya suka!!! ^_^ -nabila:)

     

  • At 14/5/12 5:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cter nie dah di pasarkan ke cm ner??nape xsmbung2??? best sgt.. keep it up..

     

  • At 24/6/12 9:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best la ctter nii... trbaik,,!!

     

  • At 2/7/12 4:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cite ni mmg best.. :) xsbr nk bce the next episode..cepat2 smbung ok :)

     

  • At 3/7/12 11:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    la..... gantung plak citer ny da tsengihh2 aq hihih ,aq rasa tudung la kat dlm plastik tu....
    tp aq xtau plak watak farah nie free hair ke???? kot2 x la.... kn...so dia bg tudung.....cpat2 yer cont....cerite nie x sabo la.....best Sgattt x mbosankn..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group