BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Khamis, Oktober 29, 2009
Novel : 3 + 1 = 7
Nama Pena : hitomi arishima

Shah pulas tombol pintu..naila pandang orang yang ada kat depan pintu..

"shah..masuk ar dulu.." naila menyapa..tangannya ligat mengemas bajunya..shah melabuhkan punggung atas katil..

"nak aku tolong ke?" shah pandang naila yang tengah khusyuk kemas bajunya..

"no,thanks..sikit lagi je ni.." naila menjawab tapi tak pandang shah..shah pandang naila lama..tapi naila langsung tak perasan..

"ok!dah siap.." naila pegang beg yang agak sarat berisi baju..walaupun duduk dua hari aja,tapi baju yang dia bawa macam nak pergi berkhemah seminggu je..

"ok..jom!" shah pulas tombol..naila keluar dulu kemudian baru shah ikut belakang..

"bak sini beg tu..aku tolong angkatkan.." shah hulurkan tangan meinta beg di tangan naila…

"x yah ar susah-susah..bukannya berat pun.." naila still pegang beg tu..saja tak nak menyusahkan shah..shah tarik beg tu dari tangan naila..nak tak nak dia terpaksa lepaskan juga..

"thanks shah.." shah tersenyum..

***************************

Kereta limo milik shah dah berhenti betul-betul depan banglo dua tingkat tu..

"thanks ye shah..kau tak nak singgah dulu ke?" naila mempelawa..begnya dah dicapai..

"tak yah ar..lagipun aku ada hal sikit ni.." shah bersuara lembut..naila mengangguk dua tiga kali..

"x pe la la kalau macam tu..aku masuk dulu erk?" shah mengangguk..naila melangkah masuk ke rumahnya..kereta limo milik shah tu meluncur laju bila kelibat naila dah tak kelihatan..

"assalamualaikum.." naila dah terjengul depan pintu..tapi salamnya tidak berjawab..dia tahu papanya dan abang khai pasti tak ada di rumah..naila bergegas masuk ke biliknya..naila melalui bilik yang dichasia papanya untuk menjalankan aktiviti hukuman..kedengaran seperti ada orang di dalam..

Naila pulas tombol pintu..papa??abang khai??naila dah nampak papanya pegang rotan..rotan kalau kecik tak pe la juga..ni tebalnya boleh diukur dengan ibu jari orang dewasa lagi..naila terpaku sekejap..ni mesti sebab hal dia masuk hospital ni..

"papa!!" 4 mata pandang naila..naila pantas duduk di sebelah khai..

"bukan salah abang khai..naila yang paksa abang khai ikut kemahuan naila.." naila berterus-terang..pasti abang khai cuba berbohong pada papanya tadi..

"tak tuan!saya yang ajak naila main..bukan salah naila.." khai cuba berbohong..tujuannya kini cuma nak melindungi naila..

"abang khai!!" naila pandang khai..khai cuma tunduk..

"khai!!kamu jangan ingat saya tak tahu yang kamu sedang berbohong!!saya dah bagi amaran awal-awal lagi..awak dah tahu apa hukumannya!" suara papa naila memenuhi ruangan bilik tersebut..

"naila!!papa dah cakap banyak kali..tapi naila still tak nak dengar apa yang papa cakap!!" tempiasnya datang pada naila pulak..rotan sebesar ibu jari tu dah dipegang erat..rotan tersebut dihayun ke belakang naila..naila pejam mata menahan sakit..

Puk!!sebatan kedua pulak yang lekat di belakang naila..khai pandang naila..rotan tu diangkat lebih tinggi..dengan daya yang agak kuat,rotan tu dihayun..

Khai yang pandang dari tadi tu terus peluk naila dari belakang..kini belakang khai pulak yang jadi mangsa..khai dirotan bertalu-talu..

"abang khai!!" naila yang rasa macam ada orang melindunginya tu terus buka mata..pelukan khai pada naila makin erat..naila pegang tangan khai..tangisan naila dah mula kedengaran..

"papa!!sudah la pa!!" naila merintih..tapi rintihannya tu langsung tak dihiraukan..tangisan naila makin kuat..naila pegang tangan khai makin erat..

"papa!!please!!stop papa!!" naila kuatkan suara seboleh mungkin..tangisannya masih tak berhenti..papa naila berhenti..rotan yang dipegangnya dibaling ke tepi..kemudian dia melangkah keluar dari bilik..khai dah terbaring layu..

"abang khai!!abang khai!!" naila panggil dua tiga kali..bahu khai digoncang..naila bergegas keluar dari bilik..2 minit kemudian naila muncul kembali dengan ubat di tangan..naila cuba tanggalkan baju khai..tapi setiap kali naila cuba nak tanggalkan baju khai,khai mengerang kesakitan..

"biar abang khai buat sendiri.." suara khai yang agak lemah jelas kedengaran..khai bangun..bajunya dah dibuka..naila lihat belakang khai yang dah berbekas akibat dirotan..ubat yang dibawa naila tadi di sapu di belakang khai..

"kenapa abang asyik nak lindungi naila?naila bukannya tak pernah kena rotan pun.." naila bersuara..tangannya masih berperanan menyapu ubat di belakang khai..

"habis tu?takkan abang khai nak biar je naila kena rotan?" khai yang membelakang naila jawab balik..naila terdiam..tangannya dah berhenti sapukan ubat pada khai..air mata dah mula mengalir..makin lama makin laju..

Khai yang rasa pelik tiba-tiba je naila diam terus kalih belakang..air mata naila dah mencurah-curah..

"kenapa ni??abang khai silap cakap ke?" khai sapu air mata naila..wajah naila dipegang lembut..

"naila sakit hati tau tengok abang khai macam ni.." naila bersuara sayu..tangisannya masih belum berhenti..khai tarik naila dalam pelukannya..naila cuma membiarkan tanpa membalas pelukan khai...

"kenapa nak sakit hati pulak?abang khai lagi sakit hati kalau tengok naila yang kena.." rambut naila diusap lembut..

"dah la..jangan nangis..abang khai ok la.." khai cuba pujuk naila bila tangisan naila masih belum berhenti..khai lepaskan pelukannya..air mata naila di sapu lagi..naila angkat muka pandang khai..

"abang khai janji dengan naila yang abang khai takkan pertahankan naila lagi boleh?" naila bersuara penuh berharap..muka khai dipandang dengan wajah yang bersungguh-sungguh..khai terdiam..permintaan naila susah untuk dia kabulkan..lagipun takkan dia nak tengok saja naila dirotan?

"hmm..naila,abang khai lapar ar..jom kita pergi makan nak?" khai saja tukar topik..khai bangun dari katil..naila pantas tarik tangan khai..tangisan naila dah berhenti..tapi air mata naila masih lagi belum kering..

"abang khai..promise dengan naila..huh?" naila still tak putus asa..khai yang baru saja nak bangun tadi terus duduk balik..dia menghadap naila..

"naila…" khai berhenti bercakap bila pandang muka naila yang penuh mengharap..tubuh naila ditarik sekali lagi dalam pelukannya..rambut naila diusap lembut..

"naila..abang khai tak boleh..abang khai tak boleh buat macam tu.." khai bertutur lembut..cuba pujuk naila dari paksa dia berjanji dengan naila..

"tapi abang khai..naila tak nak abang khai jadi macam ni lagi..naila tak nak.." naila dah mula menangis balik..khai terdiam seketika..pelukan dilepaskan..khai dekatkan tangannya pada pipi naila..air mata naila disapu..

"ok ok naila..abang khai janji takkan pertahankan naila kalau ada lelaki lain yang sanggup pertahankan naila.." khai bagi syarat..perkataan kalau tu sengaja ditekannya supaya naila faham maksudnya..

"tapi…."naila cuba nak bantah lagi..

"no tapi-tapi..kali ni naila kena dengar cakap abang khai ok!!" khai bagi arahan..naila dah masamkan muka..ada ke lelaki lain yang nak pertahankan aku??naila bermain teka-teki sendiri..

****************************

Naila rebahkan diri atas katil..sekali sekala kedengaran dia mengeluh..

"lelaki lain yang sanggup pertahankan aku??" naila tanya diri dia sendiri..kemudian dia ketawa kecil..kelakar pun ada juga..bagi dia la..

"ada ke?" naila buat muka hairan..mukanya diraup seketika..nafasnya ditarik dan dihembus dua tiga kali..matanya terpandang bungkusan surat yang diberi faiqa semalam..naila bangun dari katil..surat-surat di tepi katilnya dicapai..naila baring semula atas katil..satu persatu surat tersebut dibaca..sekali sekala naila tergelak kecil..berpuluh-puluh surat yang diterimanya dah habis dibaca..

Naila pandang jam telefon bimbitnya..dah pukul 12.30 malam..patut la matanya dah terasa berat..naila pejamkan matanya..tapi tak sampai dua minit,matanya dah terbeliak luas..

"alamak!!ubat abang khai la..macam mana aku boleh lupa ni??" naila cakap sorang diri..ubat yang ada atas meja kecik tepi katil naila tu segera diambil..langkahan kakinya diatur menuju ke bilik khai..

Naila ketuk pintu bilik khai dua tiga kali tapi pintu bilik khai masih tak dibuka dari dalam..naila pulas tombol..

"la..tak kunci pintu ke abang khai ni?" naila berbisik sorang-sorang..naila melangkah masuk ke bilik khai..naila pandang khai yang dah tidur nyenyak..rasa bersalah mula muncul di hati..

"abang khai tunggu aku ke tadi?" naila tanya diri dia sendiri..naila terus menuju ke almari khai..selimut yang di lipat kemas dicapai..

"abang khai ni..nak selimut badan pun boleh lupa ke?" naila geleng kepala..naila lantas selimutkan khai..dia duduk bersimpuh di tepi katil khai..bungkusan ubat masih terpegang rapi di tangannya..naila pandang khai yang tengok nyenyak tidur..akhirnya naila ikut terlelap sekali di tepi katil khai..

Khai buka mata..jam baru pukul 4 pagi..khai pandang naila..aikk!!macam mana naila boleh ada kat sini pulak??khai bermonolog sendiri dalam hati..matanya tertacap pada bungkusan ubat pada tangan naila..khai tersenyum sendiri..kini dia dah faham kenapa naila boleh ada dalam biliknya..

Khai ambik ubat dari tangan naila perlahan-lahan..takut kalau-kalau naila terjaga..selimut yang tadi menutupi tubuhnya kini beralih pula pada naila..wajah naila di pandang lama..jari-jemari khai mengelus lembut wajah naila..

"abang…akan sentiasa lindungi naila..walau apa pun yang terjadi" khai berbisik..matanya masih setia menatap wajah naila..

"abang…takkan lepaskan naila pada lelaki lain.." kata-kata khai terhenti seketika..

"kecuali…kalau…lelaki tu betul-betul cintai naila..cintai naila lebih dari abang.." khai sambung lagi..memang benar dia cintai naila..cintai naila lebih dari diri dia sendiri..kali ni dia benar-benar yakin..benar-benar yakin yang hati dia kini milik naila..

-------------------------------------
posted by Penulisan2u @ 2:03 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
33 Comments:
  • At 29/10/09 2:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la

     

  • At 29/10/09 7:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung

     

  • At 2/11/09 12:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    CEPAT3333 LA SMBUNG...

     

  • At 5/11/09 1:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    asl lak cani jd nyer..
    lekas laa c0nt k..

     

  • At 7/11/09 7:56 PTG, Blogger aishah said…

    assalamualaikum..saya dh lama continue. tp pihak penulisan tu u belum upload lg.
    kalu nak lebih cepat, dtg blog sy.
    http://cintanovelku.blogspot.com/

     

  • At 11/11/09 10:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sah,cter hebe ngan mike 2,kan? kan?

     

  • At 18/11/09 11:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul la cter yg , holping duilciena tuu ,
    ap la , ad gak selitkn citer bof pun ad agk ,

     

  • At 25/11/09 6:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmmm
    pas sy bca mcm xlogik gak cta ni..
    well apa pn, tell us the logic story k..
    byk sgt pgaduhan dlm 2 n kaya sgt..
    lama2 org bleh bosan

     

  • At 3/12/09 11:16 PG, Blogger ~Siti Fatimah~ said…

    Hye.,..mgg nak jemput pembaca setia nOvel jOin my blog and komen my first nOvel k ? :)

     

  • At 28/3/10 3:56 PTG, Anonymous anggur_violet said…

    npe bdk2 2 x bwk kete sndri kne ade org anta org jmput..
    x best la..
    naik kete limosin lak 2..
    wt la diorg ade kete sndri..
    kn msg2 dh bsr..
    klu yg ppuan xpe jgk ade driver...yg laki 2 bwk la kete sndri..

     

  • At 1/4/10 11:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    NPEW XSAMBUNG AG STORY DYE AMBAT NYA PENAT DAH TUNGGU NIE NAK TAW JAG SETERUS NYA..
    SILA CEPAT KAN CKIT YEK SAMBUNGAN NYA..

     

  • At 20/6/10 11:53 PTG, Blogger MiZ UnG said…

    CERITA DRAMA TAIWAN ADA...KOREA ADA..APASAL CRITA MELAYU TK DE..WAKAKAKA...BILA LG NK SAMBUNG NI...TK SRONOK LAH..CRITA ASYIK GANTUNG2...

     

  • At 22/8/10 9:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    macam terlalu banyak persoalan dalam cite nie. tp x sabar nak tggu cite selanjunya

     

  • At 7/9/10 3:08 PTG, Blogger ~najwa~ said…

    besnye ade laki cm abg khai tu..
    teringinla plak..hahaha..
    btw..cptla smbg!!xsabo dh nie..

     

  • At 11/9/10 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uih sdih pon sdagk...tp best sangaaaaaaaaaaaat........

     

  • At 28/9/10 9:58 PTG, Anonymous ika said…

    sedih nyer laa....xsabar nk tgg sambunganya... huhuhu

     

  • At 18/11/10 2:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x blh pon nk bace kat cintanovelku.blogspot.....sedih btl....

     

  • At 16/12/10 12:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaaaaa...smbung lah cpat...bestt...

     

  • At 14/3/11 2:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

     

  • At 15/3/11 2:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok...sya dh tunggu lma dh smbngn ceta nie...tp x prnh keluaq pon smbngnnyd,
    boleh cpt keluarkn x ?
    waste my tymr la klau kna tunggu mcm nie huh!

     

  • At 17/3/11 4:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenape eh? dah jenuh sy buke stiap hari,tp xdop perbezaan pun.. fed up la lagu ni.. nape x update crite? ada penulis lain kate,dah update,tp x keluar.. awaq jd lagu 2???? cian r ktowg kat cni...

     

  • At 17/4/11 2:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ctew mcm hooping dulcinea...

    tpi besh

     

  • At 6/6/11 10:24 PTG, Anonymous machogirl said…

    nk smbngan
    best deeee
    mcm f4 tpi ade girl....

     

  • At 17/6/11 2:57 PTG, Anonymous andy said…

    betul2 macam hoolping dulcinea.... but its a good try... nice la...

     

  • At 18/6/11 8:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lah cerita ni......

     

  • At 10/7/11 3:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best!!!!

     

  • At 10/7/11 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbglarh

     

  • At 16/9/11 9:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perg cinta sejati gila,cpt la smbg dh x sbr dh ni

     

  • At 5/10/11 3:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    byk sgt dialog.. penat nak baca.. humm.. ok laa.. keep it up..

     

  • At 24/11/11 12:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt smbg..dh nk thu citer nie..cpt smbg ye

     

  • At 2/5/12 11:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt la sambung...tngah layan ni

     

  • At 25/7/12 9:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest pon..bosan. xpakai caps lock taip nama org..

     

  • At 15/9/12 3:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ni blog penulis .
    http://cintanovelku.blogspot.com
    Enjoy reading yaww . :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group