BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, September 08, 2009
Novel : Secret 1
Nama Pena : INTAN QASEH

Dadanya berdebar kencang. Sama pantasnya berlari dengan degupan jantungnya mengepam darah.

Jari-jemari Jullya Chenta Faryhan yang digenggam kejap oleh tangan Wafee Izham terus membuatkan kaki kecil yang tidak berkasut itu berlari dan terus berlari tanpa henti mengikut langkah besar Iz berlari.

Hujan yang terus membasahi bumi dan kegelapan malam itu tidak mereka hiraukan. Selagi boleh berlari, selagi itu mereka berlari mencari tempat berlindung.

"Iz please stop for a while," pinta gadis kecil molek itu dengan tercungap-cungap menahan detakkan hebat jantungnya yang bagai nak pecah. Suara serak basahnya digabungkan dengan kepenatannya membuatkan suaranya bagai tidak mahu keluar.

"No we can’t cinta. We must keep runing," ucap Iz tidak mahu berhenti mahu pun memperlahankan langkahnya.

"Please Iz. I can’t stand it anymore." Lya rasa kepalanya bagai nak pecah akibat kepeningan kerana berlari.

Air mata yang tadi dia tahan kini gugur bersama hujan yang membasahi segenap wajah putih kemerahannya.

"We stop over there, cinta. Just a little bit more," beritahu Iz sambil memesongkan langkah mereka ke dalam lobby hotel tempat mereka tuju sebentar tadi. Mata yang memerhati lansung tidak dihiraukan. Bergegas Iz membawa langkah Lya dan menariknya masuk bersama ke dalam tandas lelaki dan mengunci diri mereka berdua di dalam bilik tandas.

Lya menelan berat air liur yang berada dalam ruang mulut. Jantung yang berdegup kencang tadi sedikit demi sedikit menjadi perlahan walaupun masih ada debaran di situ.

"Nothing happen to you right?" tanya Iz sambil membelek tubuh Lya. Di pusing ke kiri dan ke kanan. Dalam ruang yang kecil itu, membuatkan mereka sudah sedikit hendak bergerak.

Jullya Chenta Faryhan mengangguk lambat.

"Sorry," ucap Lya tiba-tiba memecah kesunyian antara mereka berdua sebentar tadi.

"Why?" tanya Iz sambil menatap wajah di hadapannya. Walaupun kebasahan, wajah itu masih lagi kelihatan suci sahaja.

Lya sudah mengalirkan air mata menambah corak pada wajahnya. Tidak semena-mena, tubuh tegap Iz dipeluknya.

Wafee Izham sekadar membiarkan dadanya menjadi tempat gadis itu melepaskan perasaan yang bersarang.

"Cinta minta maaf sebab Cinta, Iz terpaksa buat semua ni. Cinta tak tahu nak buat macam mana sekarang ni Iz. Tolong Cinta. Jangan tinggalkan Cinta lagi. Please Iz. Cinta rindukan Iz. Cinta nak keluar dari dunia tu. Cinta nak keluar dari semua tu. Cinta nak jadi isteri yang baik untuk Iz," pinta Lya dengan esakkannya.

Wafee Izham hanya diam berfikir.

-----------------

"Mama tak restu perkahwinan kamu dengan perempuan murahan tu. Wafee Izham yang mama lahirkan, bukannya untuk manusia macam tu. Perempuan tu tak layak untuk Iz. Iz faham tak?" tegas Datin Rafidah sambil dijegil-jegilkan matanya menatap wajah anaknya itu.

"Mama. Mama tak jumpa pun lagi dia. Mana boleh mama cakap macam tu," bidas Iz perlahan menahan gelodak hatinya waktu itu.

"Mama memang tak jumpa dia, tapi baru tadi kamu beritahu dekat mana kamu jumpa dia, dekat mana dia kerja. Walaupun mama tak tengok muka dia, mama tahu macam mana rupa GRO yang memang muka mata duitan je. Mama tak restu. Mama tahu mesti dia hasut kamu untuk kahwin dengan dia sampai tak menyempat lagi sebab tahu kamu banyak duit, kamu satu-satunya anak lelaki mama," marah Datin Rafidah sungguh-sungguh. Bergema satu vila itu suara tua itu membuatkan dua lagi adik perempuan Iz yang duduk di sofa tertunduk diam. Dato’ Hariz tiada ke luar kawasan berkerja.

"Dia bukan macam tu ma. Dia tak buat pun kerja tu. Iz yang salah. Mama cuba dengar dulu Iz nak cakap," tungkas Iz masih lagi dengan nada perlahannya.

"Dia tak buat kerja tu? Kalau dia dah membesar dengan duit haram tu. Mak bapak dia buat kerja tu, takkan dia tak buat. Kamu jangan nak naikkan darah mama Iz. Mama tak restu kalau kamu teruskan juga hubungan kamu dengan dia. Mama nak kamu ceraikan dia. Sedangkan kamu kahwin dengan dia tanpa pengetahuan mama. Dia bukan menantu mama," kata Datin Rafida sambil bangun hendak meninggalkan ruang tamu membuatkan Iz tertunduk bisu. Diam seribu bahasa dengan permintaan mamanya.

---------------------

Teringat dia kembali permintaannya pada mamanya kerana hendak membawa Lya ke vila keluarganya untuk dikenalkan dengan keluarganya. Walaupun dengan terburu-buru Lya menjadi isterinya, dia tahu bukannya salah gadis itu membawa dia begitu. Disebabkan kerjanya dia ke tempat itu dan dia tidak menyangka semua itu akan berlaku. Juga disebabkan salah dia sendiri yang tidak mampu menahan dirinya waktu itu.

--------------------

"Ye ma. Jangan risau. Iz baru makan tadi. Ye Iz nak tidur dah ni. Baru lepas mandi," beritahu Iz pada Datin Rafida di hujung talian yang begitu risau dengan dirinya. Bukan pertama kali dia ke luar kawasan menguruskan kerja pejabatnya. Lagi pula, sudah lebih lima tahun dia berkerja. Mamanya itu masih lagi hendak risau tentang dirinya.

Pandangan bandar tika itu cantik dengan lampu-lampu. Sengaja dia ambil bilik yang berada di tingkat yang agak tinggi supaya dia dapat melihat pemandangan malam seperti itu. Sungguh menenagkan hatinya.

"Yelah ma. Iz tak tidur lambat. Ni mama tak habis-habis nak cakap dengan Iz, bila Iz boleh tidur ma?" Sengaja dia berseloroh. Tualanya yang membalut tubuhnya dari separas pinggang hingga atas lutut itu dibetulkan. Belum sempat dia berbaju lagi telifonnya sudah menjerit-jerit tadi.

"Ye ma. Night ma. Assalamualaikum," ucap Iz sebelum memutuskan talian. Telifonnya ditutup dan dicampaknya sahaja di atas katil bilik hotel itu untuk berlalu menyarung bajunya.

Belum lagi tangannya mengambil baju, pintu bilik digendang.

‘Kenapa ni? Room service ke? Ada ke aku minta?’ getus hati Iz sebelum berlalu mendapatkan pintu.

Buka sahaja, menjongol seorang gadis separuh berbogel dengan menutup dadanya yang menyarung pakaian dalam berwarna merah jambu itu hanya dengan sebelah tangannya. Wajah yang begitu ketakutan meraih perasaan Iz.

"Please help me," pintanya dengan tangisan sambil memandang laluan depan bilik itu ke kiri dan ke kanan seakan takutkan sesuatu. Suara yang serak basah itu seakan tidak mahu keluar sahaja mungkin kerana ketakutan.

"Lya!" Kedengaran jeritan dari hujung lorong namun tidak menjengul lagi orangnya. Hanya gemaan suara besar dan garau itu menampar gegendang mereka. Membulat mata gadis itu sebelum menyerbu menolak tubuh Iz ke dalam bilik dan pintu ditutup rapat dan dikunci sebelum dia tercangkung di belakang pintu menekup telinganya.

Iz terkejut seketika dengan kelakuan gadis itu.

"Lya! Mana kau? Aku dah bayar untuk kau tidur dengan aku malam ni. Aku dapat kau, siap kau. Lya!" Sekali lagi kedengaran suara garau itu seakan marah di hadapan pintu.

Gadis kecil molek itu mula menangis sehingga kedengaran esakkan kecilnya.

Tiada lagi kedengaran bunyi apa-apa di luar. Mungkin lelaki yang mengejar gadis itu tadi sudah berlalu.

Iz memalingkan wajahnya kerana mata lelakinya galak melapah segenap tubuh putih gebu gadis itu yang terdedah. Dia berlalu mengambil pakaiannya. Dikeluarkan satu kemejanya.

"Miss," beri Iz sambil menutup tubuh itu dari terus menjadi santapan matanya.

"Please let me stay here. Just for one night. Please," pinta gadis itu sambil membetulkan baju kemeja itu menutup tubuh bahagian atasnya. Dia yang tadi mencangkung, kini melutut di hadapan Iz seakan berharap benar Iz membantunya.

‘Perempuan ni pelancong ke, orang sini? Tapi tadi orang dekat luar tu cakap Bahasa Melayu. Dia lari dari orang tu ke?’ getus hati Iz kerana dilihatnya anak mata gadis itu berwarna biru tambahan pula dengan cara dia bertutur.

Wajah gadis itu betul-betul meraih rasa simpatinya.

"But..."

"Just for this night. Please," ucap gadis itu lagi sambil tertunduk. Esakkan darinya semakin kuat.

"Yes you can," jawab Iz simpati. Tidak pernah orang melutut di hadapannya meminta seperti itu.

"Thanks," ucapnya sambil memanggung kepala dan perlahan-lahan bangun. Baju kemeja yang disarungnya dipegang depannya supaya tidak mendedahkan tubuhnya kerana tidak dibutangkan lagi.

"You can sleep at the bed. I can use sofa as my bed for this night." Dia berlalu menyarung bajunya.

Gadis itu mengangguk perlahan.

"Thanks." Sekali lagi suara serak basah itu mengacah gegendang telinganya meruntun rasa dalam jiwanya.

"Can I ask you something?" tanya Iz sambil melabuhkan punggungnya di atas sofa. Dilihatnya gadis itu seakan takut-takut hendak duduk di atas katil.

Gadis itu mengangguk kecil.

"Who’s that guy?" tanya Iz lagi kerana hendak juga dia tahu. Kenapa gadis itu takut dengan lelaki tadi tapi bukan dirinya yang juga datangnya dari kaum yang sama.

Gadis itu kembali menangis membuatkan Iz rasa serba salah. Bukan niatnya untuk membuat gadis itu menangis.

"Lya tak kenal. Mama suruh Lya duduk hotel ni malam ni. Jadi, disebabkan mama dah hantar dan tinggalkan Lya, Lya pergilah dekat bilik yang mama dah tempah. Baru Lya nak mandi tadi, lelaki tu masuk dalam bilik Lya. Lya tak kenal dia. Dia kata, dia dah bayar mama untuk Lya layan dia. Dia cuba nak rogol Lya. Lya..." Tak habis lagi dia bercerita, air matanya semakin mencurah dan disebabkan suaranya yang serak basah itu, tenggelam suaranya kerana tangisannya itu. Lancar dia berbahasa Melayu.

"Saya minta maaf sebab bertanya," pinta Iz sambil melabuhkan punggungnya di katil. Dia tidak menyangka tangisan gadis itu semakin galak seperti itu. Semakin serba salah dia jadinya sehingga dia tidak menyangka yang dia memberikan dadanya untuk gadis itu lepaskan tangisannya.

"Mama tak pernah buat Lya macam ni. Mama pernah cakap yang Lya hanya tolong dia masa dekat pub je. Itu pun dia paksa Lya. Dia kata, dia nak bagi Lya pada papa kalau Lya tak nak ikut cakap dia. Tapi kenapa mama sama je macam papa?" tangisnya lagi membuatkan baju t-shirt Iz kian kebasahan dibuatnya. Tersekat-sekat suaranya bercerita.

"Papa Lya buat apa pada Lya?" tanya Iz ingin tahu pula dia dibuatnya kerana gadis itu sudah bercerita begitu.

"Papa jual Lya dekat Uncle Erik. Lya lari pergi rumah mama. Mama dah cerai dengan papa 2 tahun lepas sebab apa Lya tak tahu. Selama Lya besar, Lya tak tahu pun papa dengan mama sebenarnya buka busines yang sama. Dia cuma tinggalkan Lya dengan nanny. Jarang Lya jumpa diorang. Bila tanya nanny, nanny cakap dia tak tahu. Lepas Lya PMR, papa dengan mama cerai. Lepas tu, Lya ikut papa sebab mama suruh. Waktu sebelum periksa tengah tahun masa form 4, papa suruh Lya tinggal dengan Uncle Erik..." Sekali lagi ceritanya terputus kerana sebaknya. Tangisannya terus-terus mencorak suasana.

Iz yang hatinya yang begitu simpati mendengar cerita gadis itu, mengusap lembut kepala gadis itu menenangkan hati itu. Dadanya terus-terus ditadah untuk gadis itu melepas perasaan.

"Waktu tu, Lya tanya kenapa Lya kena tinggal dengan Uncle Erik sedangkan sekolah Lya jauh dengan rumah Uncle Erik. Papa tak jawab. Dia cuma kata dia sibuk, nanny dia dah hantar balik Indonesia. Jadi, tak ada orang yang nak jaga Lya. Baru sehari Lya duduk dengan Uncle Erik, Uncle Erik cuba nak buat tak elok pada Lya. Lepas tu dia cakap, dia dah beli Lya dari papa. Lya nekad malam tu, Lya lari rumah mama. Mama marah papa waktu tu and dia kata, dia akan jaga Lya. Lepas SPM dua bulan lepas, mama minta Lya kerja dengan dia. Waktu tu baru Lya tahu selama ni apa kerja mama. Lya tak nak mula-mula, tapi mama paksa Lya. Dia ugut Lya dengan nama papa. Dia kata cuma jadi penari je. Lya tak sangka mama pun sanggup jual Lya macam papa buat pada Lya..." Tangisannya semakin hangat mencorak suasana.

"So, after this, where you want to go?" tanya Iz sengaja menduga gadis itu. Mula-mula dia lari dari papanya dan mendapatkan pertolongan mamanya yang dia percaya mula-mulanya kemudian turut mengkhianati kepercayaannya. Selepas itu kemana lagi gadis itu hendak pergi?

"I don’t know," ucap Lya. Esakkan kecilnya semakin meruntun perasaan Iz.

"But..." Belum lagi bibirnya membalas kata-kata gadis itu, matanya jahat menangkap peha putih gebu gadis itu kerana baju kemeja yang dipakainya terselak.

-----------------

"Iz. Berapa lama lagi kita kena duduk dalam ni?" Pertanyaan dari suara serak basah Lya menghentikan lamunannya.

Dua bulan lepas, dia mengahwini gadis berumur 18 tahun itu kerana dia telah meniduri gadis kacukkan Ireland itu. Disebabkan dia tidak dapat mengawal perasaannya kala itu. Disebabkan hendak menebus kesalahannya, dia mengahwini gadis itu dan gadis itu bersetuju dengan cadangannya kerana pujukkannya. Jika tidak, sampai bila-bila dia akan rasa bersalah dengan perbuatannya.

----------------------

Iz dikejutkan dengan tangisan kecil di sisinya. Perlahan-lahan dia membuka matanya. Kepalanya disentuh lembut kemudian dipalingkan wajahnya. Satu tubuh yang dibaluti selimut putih, berbaring membelakanginya.
Dia cuba menginatkan apa yang berlaku semalam.

‘Apa yang aku dah buat? Aku dah buat apa dengan anak orang? Iz apa kau dah buat?’ Hatinya diasak pertanyaan. Selimut yang menutupi tubuhnya separas pinggang itu diangkat.

Dia mengucap panjang dalam hati. Sepatutnya, dia yang melindungi gadis itu bukannya dia yang merosakkan gadis itu. Gadis yang masih lagi suci itu yang datang meminta bantuannya itu, dirosakkan dengan tangannya sendiri yang kononnya hendak membantu.

"Lya," panggil Iz perlahan menggamit perhatian gadis itu supaya menoleh memandangnya.

"Kenapa buat Lya macam ni?" Perlahan dia bertutur dengan suaranya yang seakan tidak mahu keluar dari kerongkongnya.

"Lya. I’m sorry. I don’t mean it. Saya buat apa je supaya dapat tebus kesalahan saya ni," pinta Iz sungguh-sungguh. Dia dah lakukan dan dia juga yang perlu baikinya walaupun memang dia dah rosakkan segalanya. Sekurang-kurangnya, dia cuba membaikinya.

"You don’t mean it. But, you’ve done it to me," tangis Lya. Tubuhnya lansung tidak dipalingkannya.

------------------

"Iz. Iz dengar tak Cinta cakap ni? Cinta penat sangat," ucap Cinta dengan suara yang begitu lemah dan masih lagi mampu meraih rasa jiwanya seperti kali pertama dia berjumpa dengan gadis itu. Dia tidak tahu kenapa dan mengapa dia membuat keputusan mengejut itu.

Selepas mengahwini gadis itu, dia tinggalkan Lya di rumah yang dibelinya untuk dia tinggal dengan gadis itu nanti sebelum dia memberitahu keluarganya tentang Lya. Tapi, dia perlu pulang dulu ke rumahnya dan menjalani harinya seperti biasa kemudian dalam seminggu sekali, dia datang menjenguk. Itu alasannya pada gadis itu dan dilihatnya gadis itu akur sahaja tanpa banyak soalnya.

Belum lagi seminggu dia meninggalkan gadis itu, dia mula merasa rindu entah kenapa. Harinya serba tidak kena kerana teringatkan gadis itu dan sering kali dinafikannya. Dia sangkakan, selepas dia membelikan rumah itu dan memberi perlindungan sebegitu, dia boleh menjalani harinya kembali tanpa memikirkan gadis itu. Sebenarnya alasan yang diberikan pada gadis itu, sekadar alasan semata-mata. Dia sangkakan, dia hendak mengahwini gadis itu sekadar menebus kesalahannya dan tak perlu dia menjalankan tanggungjawabnya. Sekadar menjenguk dan memberi duit untuk gadis itu sudah cukup.

Tapi dia silap. Seperti kali pertama dia meminta gadis itu bersetuju dengan cadangannya, begitu polosnya. Lansung tidak melawan. Sekadar akur dan akur. Setelah seminggu, dia pergi menjenguk gadis itu di rumah, rupanya gadis itu menantinya tidak seperti dia yang lansung tidak terfikir pun begitu. Dia sengaja habiskan hujung minggunya di rumah itu melihat gelagat gadis itu. Dilihatnya gadis itu begitu bersungguh-sungguh menjalankan tanggungjawabnya sebagai isteri begitu menyentuh jiwanya. Teganya dia mengabaikan gadis itu.

Dan selepas seminggu menginap di rumah isterinya itu, sekali lagi ditinggalkan gadis itu kerana pertanyaan dari papa dan mamanya yang tidak mampu dia jawab lagi. Kali itu dia berjanji pula akan memberitahu keluarganya mengenai isterinya itu. Pulang sahaja seminggu selepas itu, gadis itu tiada di rumah. Waktu itu dia rasa bagai di tipu. Waktu itu marahnya dia pada gadis itu kerana dia tidak tahu ke mana gadis itu pergi. Hilang lansung tiada beritanya.

Beberapa hari yang lepas, dia dapat panggilan dari nombor yang dia tak kenal. Rupanya isterinya yang disangkanya lari dan menipunya, sebenarnya, waktu ketiadaannya, isterinya itu dibawa lari mamanya yang dapat mengesannya di rumah itu. Dan disebabkan itu, hari ini dia datang menyelamatkan isterinya itu dan dikejar orang-orang suruhan mama Lya sehingga membawa mereka ke situ.
posted by Penulisan2u @ 2:08 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
7 Comments:
  • At 8/9/09 7:03 PG, Anonymous e-10 said…

    menarik...
    trus usaha..
    smbgnyer????
    heheee

     

  • At 8/9/09 12:28 PTG, Blogger iriz said…

    besh..:)

    keep it up..

    x sbr nk tgu smbgnnye..:)

     

  • At 8/9/09 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer best.... cepat sambung...

     

  • At 5/3/10 10:28 PTG, Blogger khairul said…

    korang semua,kalau korang minat baca cerpen/novel genre "sains seram",apa kata korang singgah kat blog ni www.selepasubuh.blogspot.com..korang boleh baca cerita-cerita "sains fiksyen seram"secara PERCUMA.korang juga boleh menulis cerita korang sendiri.nak tahu lagi,tengok la laman blog tu..

     

  • At 19/4/10 6:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best best bet!!!! teruskan usaha anda

     

  • At 31/10/11 2:45 PTG, Anonymous candy said…

    saya suka blog ni...best byk boleh bace.. :)

     

  • At 1/6/12 12:48 PTG, Anonymous syuhadasalleh said…

    best juge sambung lagi ye

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group