BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, September 08, 2009
Novel : Nur Kasih Menyulam Kalbu 1
Nama Pena : QiaMzQisTiNa

Malam itu sungguh hening,hati gadis kecil itu seakan-akan terusik dek sebuah kenangan lalu yang pahit dan sukar diterima kenyataannya.Dum….bunyi dentuman kuat kedengaran.Tiba-tiba dia rasakan dirinya seolah-olah melayang tidak sedarkan diri.Mama,abah dan abangnya kesayangannya telah tiada lagi di dunia fana ini bagi melayari suka duka kehidupan.Dia rasakan dunia ini seakan-akan pudar warnanya.Dia sedar itulah hitam putih kehidupan yang perlu dihadapi.Tanpa disedari titis-titisan jernih jatuh bercucuran ke pipi mungelnya tanpa dapat dikawal.Namun kini, dia betul-betul bersyukur ke hadrat Illahi kerana dia masih mempunyai tempat untuk bergantung.Nenek Pah, itulah satu-satunya saudara di dunia ini yang menyayanginya.Kesejukan angin malam seakan menusuk ke tulang sum-sumnya lantas Ainul menutup tingkap biliknya.

Hatinya terdetik untuk melihat nenek kesayangannya.Lalu dia menuju ke kamar wanita tua separuh abad itu sambil menyelak daun pintu dengan perlahan.Dilihatnya Nek Pah sedang nyenyak tidur dibuai mimpi indah.Ainul masuk ke bilik itu dan menarik kain selimut dan menyelimuti badan neneknya itu dengan perasaan penuh kasih sayang.Selepas itu dia melangkahkan kaki menuju ke kamarnya.Seletah selesai mengambil wuduq dan menunaikan solat sunat taubat dua rakaat,Ainul selabuhkan badannya dan tidur.Terlitas di benaknya tentang rancangannya dengan rakan karibnya yang turut pulang bercuti.Esok pasti kami akan penuhi dengan pelbagai aktiviti.Ala budak kampunglah katakan.

Kelembutan angin pagi sungguh menyegarkan.Ainul membuka tingkap biliknya sambil menikmati keindahan pagi yang masih diselimuti titisan-titisan embun.Indah dan nyamannya pagi yang disinari sinar mentari pagi yang mula menjengguk alam sambil disulami dengan keasyikkan bunyi kicauan beburung.Inilah saat yang paling yang paling dinantikan oleh Ainul sewaktu dia di jauh dari kampung halamannya.Pagi-pagi yang dilaluinya penuh dengan kesibukkan.Hari-hari terpaksa berhadapan dengan pelbagai tekanan.Namun,di sini dia cukup tenang sambil menikmati kehijauan pokok, keindahan padi yang sedang menguning dan kesegaran air sungai yang bebas daripada kerakusan arus pembangunan.Hari ini pasti kupenuhi dengan pelbagai aktiviti yang telah kurancang….bisik hati kecilnya sambil mengukir senyuman manis di bibir yang kekeringan akibat dijamah kesejukkan pagi.

"Ainul…..ainul….ya Allah ke mana pula perginya budak bertuah ni?Dari pagi tadi batang hidungnya pun tak nampak.Ini tak ke lain mesti ke bendang".Sunggut Nek Pah sendirian.

Pagi tadi selepas solat subuh dan menjamah sedikit sarapan kegemarannya pulut kelapa yang dimakan dengan ikan masin dan secawan kopi pekat, Ainul hilang entah ke mana.Nek Pah sudah lali dengan perangai cucu kesayangannya itu kerana setiap kali Ainul balik bercuti,pasti beginilah keadaannya.Ainul Mardhiah, seindah namanya begitu jualah wajah dan peribadinya.Dia gadis lincah,riang dan peramah yang cukup disenangi dan disayangi oleh penduduk kampung.Di waktu-waktu begini pasti dia ke kali bersama sahabat karibnya Intan dan Halim untuk mengail ikan.Nanti dia pasti pulang membawa ikan keli , sepat atau haruan untuk dimasak lemak cilia api.Itulah kesukaannya semenjak kecil.Berselera sungguh Ainur makan kalau pekena lauk kegemarannya itu.Nek Pah tersenyum sendirian apabila teringatan gelagat cucunya.

"Opah…Opah…tengok ni apa yang Ainul bawa balik!
Ikan keli tau!Nanti opah masak lemak cili api ye".

Setelah selesai mandi dan solat zuhur,Ainul menjenguk ke dapur untuk membantu neneknya.Tengah hari itu Ainul betul-betul berselera menjamah hidangan ikan keli masak lemak cili api kesukaannya.Tiba-tiba handfhonenya berbunyi.Lalu dia menuju ke biliknya untuk menjawab panggilan itu.Terpapar nama Faruqi Hakimi di skrin telefonnya itu.Hatinya berbunga gembira dan menjawab panggilan itu.Kini hatinya benar-benar girang.

Ainul terkenang kembali suatu peristiwa lucu yang menemukannya dengan Faruqi.Lalu berputiklah bibit-bibit cinta di antara mereka.Melalui sebuah lagu "Ku bahagia" nyanyian Melly Guesslow,semuanya bermula.Hari itu aku bersama teman sebilikku,Hanis ke perpustakaan.Kami pelajar Kulliyah Undang-Undang Ahmad Ibrahim di sebuah universiti terkenal.Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itulah tempatku menuntut ilmu.Sewaktu asyik kami mencari maklumat dan rujukan bagi menyiapkan tugasan,aku terpandang seorang jejaka yang berkaca mata di hadapan mejaku.Uh…entah mengapa tiba-tiba hatiku menjadi tak tentu arah.Berdebarnya tak terkira.Namun syukurlah aku masih mampu mengawalnya.Tiba-tiba Hanis mencuitku sambil menunjukkan maklumat yang baru dijumpainya.Kami seakan ingin bersorak kerana sudah dua hari berturut-turut kami mencari maklumat itu dan kini baru kami menjumpainya.Tanpa disedari aku tiba-tiba menyanyi lagu ku bahagia.Hanis turut bersama-samaku mendendangkan lagu itu.Kami seolah-olah tidak sedar yang kami berada di perpustakaan.Jejaka manis yang membuatkan hatiku berdebar-debar tadi tersenyum melihat gelagat kami dan memberi isyarat untuk perlahankan suara kepada kami.Kami terunduk malu dan tergelak kecil.Ya Allah saat itu aku benar-benar rasa malu.Bayangkan ditegur oleh abang senior kerana berbuat bising di perpustakaan.Tiba-tiba bahuku disentuh lembut.Urm…rupanya opah.

" Kamu ni Ainul kenapalah opah panggil tak dengar tadi?Urm…rupa-rupanya berangan nak kahwin denga anak raja ye!hehehe…seloroh Nek Pah’.

"Eh, ye ke opah?maaflah Ainul tak dengar tadi.Kahwin dengan anak raja mana pulak ni opah? Ada ke anak raja yang datang pinang Ainul?Ada-ada aja opah ni.Siapalah Ainul ni kan?".

"Siapa yang telefon kamu tadi?"Tanya Nek Pah.

Dengan tersipu-sipu Ainul menjawab "kawan satu kampus".

Namun Nek Pah perasan yang itu pastinya orang yang istimewa di hati cucunya.Tidak pernah dilihatnya Ainul girang sebegitu.Cuma satu harapan dan doa Nek Pah agar Ainul berjaya dan bahagia di dunia dan akhirat.Selepas solat Nek Pah tidak pernah lupa mendoakan Ainul dan juga anak,menantu serta cucunya yang telah kembali ke Rahmatullah.

Pagi itu tiba-tiba sahaja Halim menghantar pesanan mesej ringkas(sms) kepadaku.Katanya hendak berjumpa denganku di bawah pokok sena, tempat kami bertiga selalu lepak.Hairan bin ajaib jugak sebab sebelum ini tak pernah pula kami berjumpa tanpa Intan.Kami bertiga ibarat belangkas.Kemana-mana selalu bersama.Urm…pasti mereka berpakat nak buat kejutan padaku....detik hati kecilku meneka.Setelah meminta izin daripada opah,aku menuju ke tempat yang dijanjikan dengan penuh tanda tanya.

Dari jauh kelihatan kelibat seorang lelaki berbadan tegap dan hensem sedang berdiri di bawah pokok sena.Apabila menyedari kehadiranku,dia mengukir seyuman ceria yang menampakkan giginya yag tersusun cantik.

"Assalamualaikum….selamat pagi"sapaku. "Wa’alaikmussalam…’’jawabnya.

"Urm…apa hal yang penting sangat awak nak jumpa saya pagi-pagi ni?Saya belum sempat sarapan lagi ni tau!Ke awak nak belanja saya makan roti canai telur kat kedai Pak Mat tu?gurauku bagi menceriakan keadaan.

"Ainul….Sebenarnya……saya…mmm."ayatnya terhenti di situ.

Mukanya seolah-olah pucat tak berdarah dan gerak badannya menjadi tak tentu arah.sekajap tangannya dimasukkan ke dalam poket dan sekejap dikeluarkan.Aku mula merasakan ada sesuatu yang tak kena pada jejaka yang berwajah ala chinesslook dan berkening lebat ini.Kebiasaannya dia tidak begini.Selalunya dialah orang yang paling ‘cool’ dan sentiasa berlagak macho.Tapi hari ini seolah-olah bukan dia.

"Sebenarnya apa?kenapa awak tergagap-gagap ni?awak ada buat salah kat saya ke?"tanyaku inginkan kepastian.

"Sebenarnnya Ainul saya memang susah nak bagitahu kat awak….sebenarnya…saya…"ayatnya terhenti lagi di situ

"Halim sebenarnya apa hal ni?’’aku makin bingung dibuatnya.

"Urm…ok macam nilah awk baca surat ni.Segala yang ingin saya katakan dan bagitahu awak tertulis di situ".Jelas Halim sambil menghulurkan sekeping sampul surat berwarna biru laut,warna kegemaranku.

"Tak apalah Ainul saya balik dulu,Assalamualaikum"

"Urm…Waalaikumussalam"jawabku yang masih dalam kebingungan.Fikiranku dihujani dengan pelbagai pertanyaan.Kenapa pelik semacam je perangai Halim pagi ni?Kenapa dia bagiku surat?Apa-apa pun selepas membacanya barulah aku akan faham apa yang ingin disampaikan oleh Halim itu.

Setibanya di rumah aku membuka sampul surat tersebut.Wangi baunya.Rupa-rupanya beberapa kelopak-kelopak bunga mawar merah segar diletak dan dilipatkan bersama helaian surat-surat itu.Aku tersenyum sendirian sambil mengeleng-eleng kepala kerana terasa kelakar dan berbaur lucu dengan apa yang dibuat oleh Halim ini.Apalah lawaknya kali ini padaku?fikirku kerana aku selalu diusik olehnya sejak zaman persekolahan lagi dengan pelbagai cara. Bait-bait perkataan dan ayatnya kubaca.Hatiku tersentak apabila tiba di rangkap kedua warkah itu yang tertulis…


…ku pendamkan perasaan ini… kurahsiakan rasa hati ini…melindungkan kasih yang berputik…tersembuhyi di dasar hati…kupohonkan petunjuk Illahi hadirkanlah insan yang sejati bagi menemani kesepian ini…mendamaikan sekeping hati….oh tuhanku berikanlah ketenangan abadi untukku menghadapi resahnya hati ini…mendambarkan kasih insan yang kusayang…sesungguhnya di hati ini hanya tuhan yang tahu….di hati ini aku rindu padamu…tulus sanubari menantikan hadirmu hanyalah kau gadis pilihanku…namun kerana batasan adat dan syariat ia menguji kekuatan dan keteguhan iman insan yang yang berkasih…….Duhai kasih cuba kau dengarkan bisik hati penuh kejujuran…dengan sepenuh keikhlasan ku harapkan pengertian…



A=Angun dikau ibarat seorang puteri
I=Ingin kudekati hatimu
N=Namun, kusedar itu amatlah payah
N=Namamu telah lama terpatri dalam kalbuku
U=Untuk kujadikan kekasih hati
L=Lembayung serta redha dan kerahmatan dari Illahi kupohon

M=Mengenalimu dan menyintaimu satu kesyukuran
A=Apa yang kuharapkan hanyalah cinta yang berlandaskan
keimanan
R=Rahsia di hatiku telah terluah
D=Doaku agar dikau sentiasa bahagia
H=Hanyalah dirimu berhak membuat keputusan
I=Ingat cinta itu adalah kurniaan Allah yang teragung.
A=Aku menyintai dirimu seadanya dan sesungguhnya
H=Hanya tuhan yang tahu segala-galanya…….

Aku tersentak dan tanpa disedari air mataku mengalir tanpa dapat dibendung.Rupa-rupanya selama persahabatan kami yang terjalin selama hampir 11 tahun ini telah bertukar menjadi cinta baginya.Aku makin binggung.Ya Alah Ya tuhanku,berat kurasakan dugaan-Mu ini terhadap persahabatan kami.Pertolongan daripada-Mu jua kupohon.Aku tak mahu jalinan ukhwah yang terbina antara kami sekian lama ini terantakkan.Bagiku Halim umpama abangku,Intan pula diibaratkan seperti kakakku.

Masih teringat lagi olehku sewaktu masih di sekolah menengah dahulu.Intan,pernah meluahkan perasaannya terhadap Halim kepadaku.Ketika itu aku berjanji kepadanya untuk memberitahu Halim tentang perasaannya itu, namun Intan melarangnya.Dulu aku ingatkan apa yang diberitahu oleh Intan hanyalah cinta monyet, tapi setiap kali aku bertanya kepadanya tentang soal itu dia sering menjawab…

"Ainul,awak nak tahu tak saya ni setia orangnya tau!
Urm….saya masih setia pada yang satu"katanya sambil tersenyum seolah-olah bergurau.Namun aku tahu itu memang luahan setulus hatinya. Aku menyayangi kedua-duanya. Tidak pernah terlintas di benak fikiranku untuk melukakan hati mereka.
Aku terus melangkah ke bilik tanpa menghiraukan opah yang sedang menonton tv di ruang tamu. Hatiku berasa benar-benar berat, penuh. Fikiran ku kusut. Bagaiman harus aku lakukan untuk menyelesaika masalah ini tanpa melukakan hati insan-nsan yang amat aku sayangi. Bak kata pepatah " bagai menarik rambut dalam tepung". Rambut tak tulus, tepung tak berselerak.

Seharian aku terperuk di dalam bilik. Entah waktu-waktu ini kurasakan lebih selesa berbaring di atas katil. Tengahari tadi Intan datang ingin mengajakku ke pekan untuk shopping tapi aku berkeras meminta opah beritahu Intan yang aku tak sihat dan sedang tidur. Opah pelik dengan sikapku. Memang aku tidak dapat berselindung dan berahsia dengannya. Petang itu aku menceritakan segala-galanya kepada opah. Lega kurasakan setelah meluahkan apa yang terbuku dalam hatiku. Namun masih tidak bisa melepaskan aku dari masalah ini. Opah menasihatiku supaya bersabar dan bersikap lebih matang menghadapi masalah ini.

Malam itu mataku terasa berat benar untuk lena. Puas kucuba memejamkannya namun bertalu-talu wajah Halim dan Intan mencul. Perasaan bersalah menyelubungiku. Ingin benar saat ini aku lari jauh dari masalah ini tapi apakah dayaku?. Otakku ligat berputar, memikirkan cara terbaik untuk menyelesai semua masalah ini.

Pagi itu aku nekad untuk kembali ke kampus walaupun cuti masih lagi berbaki empat hari. Pagi itu aku memberitahu opah tentang keputusan aku itu. Seperti yang dijangka terlihat garis-garis kesedihan di wajah tua itu. Maafkan Ainnur opah . Aku hanya menitipkan salamku buat Intan dan Halim melalui opah. Aku tahu tindakanku ini meman tidak patut tapi aku tak ada pilihan.
Bukan niatku untuk lari dari masalah namun kurasakan itulah pilihan yang kuada tika dan saat ini...


P/s: harap2 korang thibur dgn karya sy..diharap gak korg leh bg pdpt n comment tuk sy jadikan pnduan bg mbaiki karya sy yg sterusnya...(\",)
posted by Penulisan2u @ 12:20 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
7 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group