BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, September 14, 2009
Novel : Noktah cinta 2
Nama Pena : sharina elisa

Talian diputuskan.
Amy Shaqirah merenung siling.
" Apalah agaknya yang Irwan nak cakap, ya ? ... Ehm .. kadang-kadang kesian pula dia, .. walaupun mak bapak kaya raya tapi tak pernah nak selami hati anaknya sendiri,"
" Cakap sorang-sorang, Amy ?" Farhan menyoal.
Muncul secara tiba-tiba dihadapan Amy Shaqirah.
Amy Shaqirah panik.
" Eh, kenapa masuk tak ketuk pintu ? ! Abang ni suka kejutkan Amy macam ni !!"
Farhan ketawa.
" Abang dah ketuk pintu. Salam pun dah bagi. .. tapi Amy tak jawab. Abang pun masuk sajalah,"
" Er .. er ... dah lama ke abang tercegat kat depan Amy ni ?"
Amy gugup.
" Tak adalah lama sangat. Mungkin dalam 5 minit,"
" Ada apa abang datang ni ?"
" Saja. Jomlah, pergi minum,"
" .. jomlah,"
" Harith pun ikut sekali,"
" Oh, baru Amy teringat ! Maaflah, abang ! Amy ada hal nak bincang dengan papa. Abang jelah pergi, ya !"
" ... Yalah tu,"
" Amy tak tipulah, abang,"
" Betul ? Atau Amy masih ingatkan Zarif ?"
" Abang !! Kenapa harus diungkitkan perkara lepas ? Biarkan saja ia berlalu,"
Amy Shaqirah geram.
Giginya dikacip ketat.
Amy bangun. Menunjukkan rasa marahnya.
" Maaf abang. Amy perlu pergi jumpa papa sekarang," Amy mengatur langkah.
Pintu bilik Datuk Mokhtar ditolak.
Farhan menjadi kelu lidahnya.
" Amy ? Ada apa jumpa papa ni ?"
" Tak ada apa-apa. Cuma Amy nak tanya macammana nak berurusan dengan client yang banyak karenah ?"
" Maksud Amy ? XXZ Sdn. Bhd ?"
Amy angguk.
" Kalau Amy nak berurusan dengan mereka, Amy kena banyakkan bersabar. Kadang-kadang, permintaan dan karenah mereka sukar untuk diterima oleh akal kita,"
" Tapi papa, Amy bukannya jenis yang sabar,"
Datuk Mokhtar senyum.
" Untuk menjadi orang yang berjaya bukannya sesuatu yang mudah Amy. Banyak perkara yang perlu dikorbankan,"
" Maksud papa, Amy kena pertaruhkan kesabaran yang tinggi ketika berurusan dengaan client ? Begitu ?"
" Ya, sayang. Papa memang mengharapkan Amy mewarisi empayar perniagaan papa ini. Kalau nak diharapkan Abang Farhan Amy, nampaknya hancurlah syarikat papa ni,"
" Kenapa papa cakap macam tu ? Apa yang Abang Farhan akan fikir kalau dia dengar ? Lebih – lebih lagi, Amy tak berhak ke atas harta-harta papa ni. .. sebab Amy hanyalah ..,"
" Amy ... papa tak pernah membezakan kasih sayang papa diantara Amy dan Farhan. Amy, ... papa dah anggap macam anak kandung papa,"
" Terima kasih, papa. Amy ... Amy .. terima kasih papa,"
Amy Shaqirah sebak.
Datuk Mokhtar bangun. Menghampiri anak gadisnya itu. Dah lah, jomlah kita pergi minum. Papa belanja.
Amy Shaqirah angguk.
Amy Shaqirah mengekori Datuk Mokhtar ke kereta.
" Kita nak minum di mana ?" Datuk Mokhtar menyoal.
" Amy tak kisah papa,"
Datuk Mokhtar mengeleng.
" Cuba tukar pula jawapan tu. Setiap kali papa bertanya tentang pendapat Amy, mesti itu sahaja yang Amy jawab,"
" Amy memang tak kisah papa,"
" Tak. Papa nak Amy berubah. Amy kena yakin dengan diri Amy. Amy bukannya orang lain bagi papa. Papa memang sayangkan Amy,"
" Amy tahu papa,"
" Kalau begitu, baguslah. Sekarang kita nak ke mana ?"
" Er .. minum ABC+aiskrim mesti sedapkan papa,"
" Boleh juga. Dah lama papa tak minum. .. tapi masih pagi ni. Tak meragam ke perut Amy nanti ?"
" Tak apa. Amykan memang suka minum ais tapi Amy bimbang papa pula yang akan sakit perut nanti,"
" Eh, sesekali kita buat perkara yang pelik, tak mengapa ! Boleh dimaafkan,"
Seloroh Datuk Mokhtar.
Amy Shaqirah ketawa kecil.
" Kat mana kita boleh dapatkan ABC+aiskrim tu ?"
" Papa teruskan memandu. Depan sana, ada pantai. Kat tepi pantai tu, ada sebuah warung. Warung tulah yang jual ABC+aiskrim tu,"
" Oh, ya ke ? ! Papa tak pernah tahu pun ? Dah buka ke waktu-waktu begini ni ?"
Amy senyum.
" Dah, papa. Budak-budak yang tinggal kat kampung tu, pagi-pagi lagi dah beratur panjang dihadapan warung tu. Semata-mata nak beli minuman tu,"
Datuk Mokhtar angguk.
Enjin kereta dimatikan sebaik sahaja mereka tiba ditempat yang dituju.
Datuk Mokhtar dan Amy jalan seiringan. Masuk ke dalam warung itu.
" Mana Cik Amy, Encik Farhan ? Tadi, Encik Farhan kata kita pergi minum bersama ?"
" Oh, maaflah ! Amy ada urusan dengan Datuk,"
" Oh, begitu ! Tak mengapalah ! Jom kita pergi,"
" Hai, Amy ! Lama tak nampak kau datang sini ?" Wahid, si penjual ABC menyapa.
" Aku sibuk sikitlah, Wahid. Ha, ni papa aku. Papa, .. ni Wahid. Wahid ni, bekas kawan sekelas Amy masa Amy tingkatan 4 dulu,"
" Apa khabar, pak cik ?" Wahid menyapa.
" Khabar baik. Dah lama ke berniaga kat sini ?" Datuk Mokhtar menyoal seraya mengambil tempat duduk.
" Dah hampir 8 tahun. Saya ni berniaga kecil-kecilan saja, pak cik. Tak ada modal nak jual besar-besaran,"
" Tak mengapa, Wahid. Usaha itu tangga kejayaan. Pak cik doakan, kau berjaya dengan perniagaan kau ni,"
" Terima kasih, pak cik,"
Amy memandang Wahid. Lalu, lelaki itu dihadiahkan dengan sekuntum senyuman.
Matanya melilau. Kawasan pasir pantai yang memutih, begitu mengamit pandangan matanya.
" Apa kata kalau kita berjalan-jalan dulu di gigi air, papa ? Tentu seronok, bukan ?"
Amy bersungguh-sungguh.
Datuk Mokhtar senyum. Lantas, tangan tua itu ditangan lembut.
" Wahid !! Aku nak 3 ABC+aiskirim yang paling special yang pernah kau buat. Nanti kami datang balik," laung Amy.
" Amyyy !! Amy ni anak dara ! Mana boleh berteriak macam ni !"
Amy tersipu-sipu malu.
" Amy sajalah yang pergi ke sana, papa duduk sini sajalah. Sejuk kat sana tu,"
" Tak seronoklah, papa,"
" Tak mengapa ! Pergilah. Papa tunggu di sini saja,"
Amy senyum. Kemudian, melangkah ke arah gigi air.
Kakinya dihayun-hayun ke dalam air laut. Terasa nyaman dan sejuk.
" Woi, buta ke ???!!" Amy menjerit marah apabila seseoarang telah melanggarnya sehingga dia terjatuh ke dalam air. habis basah bajunya.
" Ah, .. maaf, cik !!" lelaki itu meminta maaf.
Ah, Amy ! Kenapa pula tu ?
Datuk Mokhtar segera melangkah ke arah Amy Shaqirah.
Kemudian, lelaki itu menghulurkan tangannya. Dengan niat, mahu membantu gadis bernasib malang itu.
Amy menepis tangannya.
Amy berdiri.
Menyapu-yapu pasir-pasir yang melekat pada bajunya.
" Cik, okey ?"
Amy mendongak kepalanya. Jantan sial mana pula yang memperlakunya begitu.
" Amy ?"
" Irwan ?"
Masing-masing terkejut.
" Jahanamlah, kau ni ! Macammana aku nak balik dalam keadaan basah kuyup macam ni ? Kotor pula tu ???"
" Kenapa ni Amy ? Irwan ? Hei, macammana pula dua-dua boleh ada di sini ? Kamu ni ada date ke ?"
" Eh, papa ni ! Ke situ pula !"
" Er .. maaflah AS. Aku tak sengaja,"
Datuk Mokhtar memandang Amy dan Irwan silih berganti.
" Macam-macamlah budak – budak ni. Masa aku muda-muda dulu, bercinta juga tapi tak adalah sampai main-main dalam air,"
Ujar Datuk Mokhtar seraya menuju ke arah warung semula.
" Papa !!" Amy merengek manaj.
Datuk Mokhtar senyum.
Amy pura-pura merajuk. Berjalan membelakangi Irwan.
" I’m sorry, AS. Aku tak sengaja. Memang aku tak nampak kau. Takkan aku sengaja nak tolak kau jatuh dalam air ?"
Amy membisu.
" Jangan buat muka macam tu. Tak cantik,"
" Ah !!"
Amy Shaqirah menarik muka. Lantas, mempercepatkan langkahnya. Menuju ke arah papanya.
" Please, AS ! I’m so sorry,"
Amy mengeluh. Dia tahu sahabatnya itu bukannya sengaja.
" Sudahlah. Berapa banyak kali kau minta maaf pun, baju aku tetap kotor juga,"
Amy duduk dibangku. Setentang dengan papa. Irwan pula duduk disebelahnya tanpa dipelawa.
Datuk Mokhtar ketawa kecil.
Aduhai, budak-budak ni ! .. tapi syukurlah, Amy tak bermuram lagi !
Alah, camna nak balik ofis ni ? Baju kotor camni !
Hatinya berkata-kata.
" Amy pulang terus jelah ke rumah. Tukar dulu baju. Pukul 2 petang nanti, baru datang semula,"
Ujar Datuk Mokhtar.
" Tapi papa, Amy banyak kerja dekat pejabat tu,"
" Tak apa, bahagian pengurusan pengeluaran barang tukan, Amy yang selenggarakan ? Sekarang, kenapa nak risau pula ?"
" Walaupun tak ada yang marah tapi lagi lama, makin banyak kerjanya,"
" Suka hati Amylah. Malas nak bertekak dengan Amy ni. Bukannya papa akan menang pun,"
" Betul tu, pakcik. Si AS ni, lebih sesuai jadi peguam sebab kepala keras macam batu,"
Datuk Mokhtar ketawa.
" Amboi-amboi, sedapnya mulut kau mengata aku !!"
Irwan ketawa geli hati.
" Pak Cik, Irwan, Amy, .. ni dia ABC+aiskrim special. Minumlah. Saya belanja hari ni,"
" Terima kasih. Baik hati kau hari ni,"
" Hish, Amy ni ! Orang dah belanja, itu pula yang dikata. Terima kasih Wahid,"
" Sama-sama. Eh, tak apalah .. pak cik ! Amy ni memang begitu !"
Ujar Wahid lalu meneruskan kerjanya.
" Irwan ni tak kerja ke ?" Datuk Mokhtar bertanya.
" Mama dan papa beri masa 3 bulan untuk berehat. Lepas penat belajar,"
" Oh, begitu ! Patutlah asyik berdating saja dengan anak pak cik ni !"
Irwan ketawa kecil.
Merah padam muka Amy.
" Mana ada berdating papa ? Kebetulan jelah jumpa mamat ni kat sini. Lagipun, kami ni kawan saja,"
" Kawan saja ? Amyyy jangan nak berdalih lagi," Datuk Mokhtar mengusik.
" Kami kawan je, pak cik," Irwan menambah.
" Budak-budak zaman sekarang ni, bila ditanya, mesti katanya kawan. Tup-tup, nanti cakap nak menikah !"
" Papa !!!"
Jerit Amy perlahan.
Irwan dan Datuk Mokhtar ketawa lagi dengan reaksi Amy.
" Amy nak balik macamni, papa,"
Amy bangun.
Irwan menarik tangan Amy Shaqirah. Memaksanya duduk semula.
" Duduklah dulu. Aku ada hal nak cakap dengan kau," bisik Irwan.
Datuk Mokhtar sekadar memandang kelakuan Irwan.
" Maaf," pinta Irwan.
Lupa, papa Amy berada disitu.
Datuk Mokhtar tersenyum.
" Papa masuk office dulu. Dah lambat ni. Em .. Irwan jelah temankan Amy di sini, ya,"
Irwan angguk.
" Papa, ... ??"
Datuk Mokhtar mengukir senyuman, lantas terus meninggalkan anak gadisnya di situ.
Amy Shaqirah menundukkan kepalanya.
Kenapa papa boleh fikir yang aku dan mamat ni couple ya ?
Rasanya papa dah agak maklum tentang hal aku dengan mamat sekor ni !
Amy Shaqirah menundukkan kepalanya. Dengan perlahan –lahan, minuman itu disedutnya.
" AS ?" panggil Irwan, agak perlahan.
Amy menoleh.
Tanpa sebarang bicara, anak mata mereka bertembung. Jantung kedua-dua anak muda berdegup kencang.
Astaga !!
Ucap Amy dalam hatinya.
Ya Allah, apa telah berlaku padaku ni ?
" Ada apa ?" Amy bertanya.
Namun, anak matanya memandang ke arah lain.
Irwan memandang gadis disebelahnya itu lantas, mengelengkan kepalanya berkali-kali.
" Habiskan minuman itu dahulu. Nanti, .. ada sesuatu yang aku nak kau tahu,"
Amy mengangguk.
Amy bangun sebaik sahaja, minuman itu telah dihabiskannya.
" Apa yang kau nak cakap ?"
" Maaflah, .. sebab menganggu masa kau,"
" Tak mengapa. ..,"
Irwan angguk.
Dia cuba membuka mulut. Memberitahu apa yang dihajatinya. Namun, entah kenapa, lidahnya begitu berat untuk bersuara.
Irwan merenung ke dasar lautan.
" Kau ada masalah ?"
Amy menyoal.
Sedikit bimbang melihat sahabatnya begitu.
" Aku ...,"
Amy diam. Memberi ruang kepada Irwan untuk menceritakan halnya.
" Mama aku bagi masa hanya dua minggu ...,"
Amy tercengang.
Dua minggu ? Untuk apa ?
Pandangan Irwan masih lagi ke arah laut.
Irwan membisu lagi.
" Kalau dalam masa dua minggu ni, aku tak kemukakan calon isteriku kepada mama, mama tekad nak kahwinkan aku dengan anak buahnya,"
Irwan mengeluh berat.
Amy menahan tawanya daripada meledak.
Irwan ! Memang begitulah sikapnya ! Kalau pasal memilih calon isteri, dia memang agak cerewet. Entah perempuan macammana yang lelaki itu suka, dia sendiri tak tahu.
Irwan menoleh ke arah Amy setelah gadis itu tidak memberi sebarang reaksi.
" Yang kau tahan gelak ni kenapa ? Ooo, kau gelakkan aku , ya ! Teruk betullah kau ni !"
Amy menghamburkan tawanya kuat.
Irwan naik geram.
" Dahlah, sesal pula aku cerita masalah aku pada kau. Ingatkan boleh tolong ! Tolong gelak adalah !!"
" Okey. I’m sorry !"
Irwan mengeluh lagi.
" Jangan macam ni. Tak baiklah mengeluh macam tu. ... habis macammana sekarang ni ?"
Irwan menjungkit bahu.
" Takkan kau nak kahwin dengan orang yang kau tak kenal ?"
" Memanglah. Sepupu-sepupu aku tu, perangai semacam je. Naik geli aku tengok. Lebih-lebih lagi, si Zaza tu. Si Wani pula, macam orang kampung zaman dulu. Hei, tu semua bukan taste akulah ! Apalah, mama aku tu ? Zaman makin moden tapi mama aku masih lagi berfikir macam orang tua zaman dulu. Relakslah, umur aku masih muda. Masih banyak pengalaman yang aku perlu kutip. Sebagai lelaki yang bakal bergelar suami, aku harus mendalami segala macam ilmu. Macammana aku nak kahwin, kalau aku masih lagi tak bersedia ?"
Timbul rasa simpati di hati Amy.
" Aku setuju dengan kau tapi bab kutuk-mengutuk mak bapak ni, memang aku tak setuju. Walaupun, aku tak pernah tahu siapa maka bapak aku, tapi pantang kalau aku dengar orang kutuk mak bapak dia. Kau sepatutnya bersyukur, sebab kau ada mereka. Bila mereka sudah tiada nanti, baru kau rasa kehilangannya,"
" Aku tahu. Terima kasih, sebab ingatkan aku. ... aku buntu, sekarang .. Amy,"
" Kalau aku kenalkan PA aku untuk kau, kau nak ? Suruh dia menyamar jadi kekasih kau. Nak ?"
" Hish, tak nak aku ! Kenal tak,"
Kemudian, masing-masing menyepi.
Camne aku nak tolong mamat ni, ya ??
Irwan menoleh ke arah Amy.
Merenung wajah gadis putih mulus itu.
Muka Amy merona merah.
" Kau ni kenapa ?" soal Amy dengan muka merah padam.
" Kalau kau jelah yang menyamar jadi bakal isteri aku camne ?"
Terbeliak mata Amy mendengar kata-kata itu.
" Hei, kau ni gila ke ? Tak naklah, aku !"
" Alah, tolonglah, Amy ! Please, aku merayu kat kau ! Tolonglah ! Kalau kau tak tolong aku, hancur, musnah, dan ranaplah hidup aku !!! Tolong wahai cik adik manis, intan payung. Yang cantik lagi menawan, tolong ...,"
" Dah, dah, dah ! Aku tak sukalah kau merayu-rayu macam tu. Aku bukannya tak nak tolong tapi aku takut kalau mereka benar-benar percaya macammana ? Pastu family kau masuk meminang aku ?"
Irwan tersengih.
" Kalau mereka masuk meminang kau, kau terima jelah. Pastu kita kahwin. Habis cerita !"
" Hoi, gila ke ?"
Irwan melangkah ke hadapan.
" Kalau kau tak nak tolong, tak apalah. ... kalau macam tu, aku terpaksa pulang ke US jelah. Tak sanggup aku kahwin dengan mereka tu,"
Nada Irwan begitu serius.
Amy membisu.
" ..... kenapa kau nak ugut aku, begitu ?"
Tutur kata Amy begitu perlahan.
" Aku bukan mengugut kau atau sesiapa, Amy. .. tapi aku tak sanggup berkahwin dengan orang yang aku tak cinta,"
" Apa ada pada cinta, Ir ? Kau perlu sedar !! Hidup kita tak semestinya sentiasa dibajai dengan haruman cinta, tapi masih banyak yang perlu kita lakukan ! Bukan cinta yang membuatkan kita hidup sehingga sekarang, bukan cinta yang memberi dorongan, tapi diri kita sendiri yang menjadi perangsang. Kalau kau terus begini, lama-kelamaan, kau akan hanyut !!!"
Amy separuh menjerit.
Kegagalan cinta pertamanya, mengajar dirinya erti cinta yang sebenarnya.
Irwan menyentuh bahu Amy. Dengan pantas, Amy menepisnya.
" Jangan sentuh, aku !!"
Amy Shaqirah terduduk.
" Aku minta maaf,"
" Ah, itu saja yang kau tahu !"
" ...,"
" Sanggup kau tinggalkan aku ?"
Tubuh Amy mengigil.
Sudahlah, baru beberapa minggu mereka bertemu setelah bertahun-tahun terpisah, dan hari ini, mereka akan berpisah semula ?
" AS, aku tak sanggup tinggalkan kau. Jujur, aku menyayangimu. Sepenuh hatiku. Kasih sayangku padamu, tak pernah luntur sejak dulu. Aku menganggap kau lebih dari seorang sahabat, AS. Aku benar-benar sayangkan kau. Jadi, tak mungkin, aku akan mengahwini gadis lain selain darimu, AS. Ingatan aku padamu, tak pernah padam. Hanya kau, dalam ingatan,"
Amy berpaling. Memandang insan yang berkata-kata itu.
" Ah, kau sama seperti Zarif !! Pergi !!! Lelaki hanya pandai bermain kata, akhirnya, aku jua yang merana,"
" Aku tak sama dengan Zarif ! Kau kenal aku, bukan ?"
Amy berlari. Meninggalkan lelaki itu.
" AS !!!" jerit Irwan.
Apalah nak dibandingkan diantara tenaga perempuan Amy dengan tenaga lelaki Irwan. Tentu sahaja Irwan mendahuluinya.
" AS, tolong jangan buat aku begini !"
Amy melarikan anak matanya. Pandangan sayu Irwan tidak mampu ditatapnya.
" Pandang aku, AS. Aku nak kau jawab dengan jujur. Kau tak pernah mencintai aku ?"
Amy mengeleng kepalanya laju.
Irwan hampa.
" Please, Ir. Let me go !"
" ....,"
" Let me go, Irwan !!"
" Okey, aku hantarkan,"
Irwan menuju ke arah keretanya.
Sepanjang perjalanan, Amy menyepi. Irwan menoleh ke arah gadis disebelahnya itu berkali-kali. Namun, gadis itu tetap memilih untuk membisu.
" Kau marahkan aku ? Sebab aku luahkan perasaan aku pada kau ?"
" ...,"
" Kau berhak menghalang hati kau mencintai aku tapi kau tak berhak halang aku daripada mencintai kau,"
" Hei, boleh diam tak ! Kalau kau bercakap lagi, turunkan aku di sini saja !"
Amy menjadi setegas mungkin.
Irwan melemparkan pandangan hampanya ke luar tingkap.
" I’m sorry, Ir. ... give me time, please !"
Bisik hati kecil Amy.
Amy Shaqirah cepat-cepat keluar dari perut kereta sebaik sahaja tiba dikediamannya.
Irwan mengeluh. Berat.
Matanya menyoroti langkah teman yang istimewa bagi dirinnya itu.


Bab 5
Masuk hari ini, sudah lima hari berlalu. Sejak peristiwa itu.
Sudah lenguh jari-jemari Irwan menghubungi orang yang paling istimewa dalam hatinya itu. Namun, tidak berjaya.
Sudah berpuluh-puluh sms yang dikirimkan, namun tiada balasan yang diterima.
Irwan menghempaskan telefon bimbit, iphone 3Gnya di atas katil. Hatiny resah. Fikirannya bercelaru.
" Irwan mana, Gayah ?" Datuk Harun menyoal.
" Dalam bilik. Buat apa ntah ! Dah tiga, empat hari begitu !!" selamba sahaja jawapan Datin Rogayah.
" Irwan ada masalah ke ?"
" Manalah saya tahu ?"
Datin Rogayah bengang.
Datuk Harun menganggkat kening.
" Awak nikan mak dia ! Awak tak tanya anak kita tu sama ada dia ada masalah ke atau kenapa ?"
" Mana saya ada masa, abang ! Saya ni business women. Mana ada masa. Ke hulu, ke hilir saya kena pergi. Jumpa client tu. Jumpa client ni. Mana sempat saya nak fikir pasal Irwan tu,"
" Kot ye pun, sibuk .. awak kena juga tengok anak teruna awak tu. Dia kan anak awak. Awak patut tanya apa masalah dia ?"
" Eh, yang awak pagi-pagi macam ni dah berleter dekat saya kenapa ? Saya tahulah dia tu anak saya tapi dia anak awak juga. Kan awak dah janji. ..,"
" Gayah !! Cakap tu, janganlah kuat sangat. Nanti kalau Ir dengar macammana ?"
" Eh, siapa yang mulakan dulu ?",
" Dah, dah ! Malas saya nak bertengkar dengan awak pagi-pagi macam ni,"
" Kenapa ni auntie ? Uncle ? Dari luar Wani dah boleh dengar suara untie dan uncle bertengkar,"
Datuk Harun dan Datin Rogayah kaget.
Mereka saling berpandangan.
" Biasalah, Wani. Sudah adat berumah tangga,"
Balas Datin Rogayah.
" Auntie, uncle .. ni kad jemputan kahwin,"
Wani menghulurkan serkeping kad walimatulurus kepada Datin Rogayah seraya kepalanya ditundukkan.
" Siapa yang kahwin ?"
Datuk Harun segera menyoal.
" Wanilah, uncle !"
" Hah ?" Datin Rogayah terkejut.
Datuk Harun senyum melebar.
Datin Rogayah menjeling ke arah Datuk Harun.
" Dengan siapa, Wani ? Tak pernah cakappun dekat auntie ! Tak patut Wani buat auntie macam ni !"
Datin Rogayah merajuk.
" Er .. bukan macam tu, auntie ! Wani sengaja tak nak hebahkannya selama ni selagi semuanya tidak pasti,"
" Bakal suami Wani tu lebih hebat dari Irwan ke ?"
Datin Rogayah masih tak puas hati.
" Gayah, jodoh pertemuan di tangan Tuhan,"
" Dia seorang Software designer, auntie,"
" Wow, hebat ! Uncle tak sabar nak berjumpa dengannya,"
Datuk Harun memuji.
Datin Rogayah menjeling lagi.
" Er .. Wani minta dululah auntie, uncle. Wani kena pergi kerja sekarang ni,"
" Yalah. Pandu kereta tu elok-elok,"
" Baiklah, uncle. Oh, ya ! Kirimkan salam Wani kepada Abang Ir ya, untie,"
" Kirim salam buat apa lagi. Kau tu kan dah nak kahwin !"
Wajah Wani berubah serta-merta.
" Wani minta maaf, auntie. Wani .. faham ... ! .. tapi Wani tak boleh kahwin dengan Abang Ir. Wani dah anggap Abang Ir macam abang kandung Wani sendiri,"
" Gayah dah lah tu. Wani pergilah kerja dulu. Nanti terlewat sampai, membebel pula daddy Wani nanti.
" Baiklah uncle. Assalamualaikum,"


Bab 6
" Auntie, uncle, sarapan Diya dah siapkan. Marilah makan dahulu,"
Datuk Harun dan Datin Rogayah menghampiri meja makan berkerusi enam itu.
" Gayah cinta tak boleh dipaksa. Macam awak dulu, ...,"
" ... ya, abang. Gayah ... sedar,"
" Diya tak sarapan sekali ?" Datuk Harun bertanya.
" Diya puasa hari ni, uncle. Uncle dan auntie makanlah dulu. Diya nak kemaskan dapur,"
Ujar Qira Adiya, lalu meninggalkan ruang makan itu.
" Em, saya dah lambat ni, saya pergi office dulu. Awak nak saya hantarkan atau nak drive sendiri ?"
Datuk Harun bertanya.
" Tak perlulah abang, saya boleh drive sendiri. Lagipun, saya tak pasti lagi pulangnya pukul berapa,"
" Yelah, tapi jangan lewat sangat. Bahaya,"
Ujar Datuk Harun seraya berlalu keluar. Menuju ke arah keretanya.
Beberapa minit selepas itu, Datin Rogayah pula beransur pergi ke tempat kerja.
" Kak Diya masak apa pagi ni ?" soal Irwan sebaik sahaja melintasi ruang dapur.
" Mak kau masak cicak dalam kuali," Kak Diya melatah.
Irwan gelak sakan.
" Irwan, lain kali berilah salam dulu. Terkejut Kak Diya dibuatnya,"
" Ada ke patut Kak Diya cakap masak cicak ? Hish, gelilah KaK Diya! Tak dapat nak dibayangkan dalam otak Ir ni,"
" Ni baru bangun tidur ke ?" soal Kak Diya seraya memandang ke arah jam.
" Hish, Kak Diya ni ! Orang dah bangun dari pukul 4 tadi. Sembahyang tahajud, sembahyang sunat taubat,baca quran, macam-macamlah lagilah orang dah buat,"
Irwan tersengih.
" Suka hati kaulah, Irwan. Atas meja tu, Kak Diya dah sediakan Nasi Goreng Cina, dengan sandwich. Makanlah dulu. Kak Diya nak basuh pinggan-pinggan ni dulu,"
" Kak Diya jelah yang makan. Ir tak ada seleralah,"
" Mana boleh macam tu, Ir ? Dah tiga, empat hari Ir tak makan. Ir kan ada gastrik ! Tengok tu, muka dah pucat macam apa !"
" Ir dah makanlah, Kak Diya,"
" Bila ?"
" Ala Kak Diya ni, janganlah nak membebel macam ni ! Rimaslah,"
" Kak Diya bukannya membebel, Ir. Kak Diya Cuma bimbangkan kau saja. Dah lah tak turun makan. Pastu berkurung dalam bilik. .. Ir ada masalah ke ? Kalau Ir ada masalah, jangan segan cerita dekat Kak Diya, insyaallah kalau Kak Diya boleh tolong, Kak Diya tolong,"
" Terima kasihlah Kak Diya. Ir biasa je. Mana ada masalah. Saja Ir berkurung dalam bilik tu. Rumah ni bukannya ada orang pun. Seminggu dua ni, riuh jugalah sikit. Itupun sebab Kak Diya sudi tinggal bersama kitaorang. Nanti bila Kak diya dah dapat rumah dekat area sini, sunyi sepilah rumah ni agakanya. Mama dan papa tu asyik sibuk je,"
" Mereka tu cari wang untuk kesenangan Ir juga,"
" ....,"
" Dahlah, pergi makan dulu. Bila perut tu masuk angin, susah pula nanti,".
Irwan menekan-nekan perutnya. Perutnya bagai dicucuk-cucuk dengan jarum
" Ir ? Kenapa ni ?"
posted by Penulisan2u @ 4:49 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
1 Comments:
  • At 8/6/12 2:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gk la cite nye...
    gud job...
    cbe dn cbe lge ye...
    :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group