BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, September 08, 2009
Novel : Ikatan Yang Suci 1
Nama Pena : Dolah

"Intan Syafiqah,apa kita buat kat sini?" Tanya Nek Jah dengan garang.
"Ala...nak buat apa lagi nek, nak pilih baju kurung untuk nenek la. Sebab tu lah kita pergi butik Iqa ni" Jawab Intan Syafiqah dengan manja sambil berpaut pada lengan nenek kesayangannya itu.
"Tapi, nenek nak jumpa teman lelaki Iqa. Lagipun, kan Iqa dah kata nak bawa nenek jumpa teman lelaki Iqa minggu ni, tak lama lagi dah nak minggu depan" Kata Nek Jah.
Tersembul mata Syafiqah. Kemudian, dia mengeluh berat. Kenapa la nenek boleh ingat lagi janji tu. Padahal aku tak ada pun teman wanit. Kan dah memakan diri sendiri. Ish,kali ni memang kena aku dengan nenek. Tak boleh lagi nak beralasan, rasa bersalah pulak kalau aku mungkir janji ni, dengan nenek lagi tu. "Err...macam ni lah nek,nenek pergi try baju kurung ni dulu, sementara tunggu dia. Mungkin dia ada kerja sikit kot, tu lah lambat. Bolehkan nek?" Tanya Syafiqah dengan manja, memujuk hati Nek Jah.
"Yelah, yelah...nenek try dulu baju kurung ni. Lepas ni, nenek nak jumpa tu tau.tak ada tapi-tapi lagi lepas tu." Tegas Nek jah sambil mengambil baju yang dihulurkan cucunya.
Syafiqah mengeluh kecil. Tidak sampai hati hendak mengecewakan hati insan yang paling dia sayangi.itu Sejak kecil lagi Nek Jah sering menemani dirinya dan menunaikan segala permintaannya. Dia juga turut mendengar segala tutur Nek Jah. Tidak pernah dia mengingkari kata-kata nenek kesayangannya itu.
Syafiqah mengerutkan dahi. Fikirannya buntu. Dia tidak tahu bagaimana hendak menunaikan janjinya dengan Nek Jah. Menyesal dia berjanji dengan neneknya pada minggu lepas.
Meriah sambutan Majlis Kesyukuran sempena usia Nek Jah yang mencecah 65 tahun itu.Ramai sanak saudara dan rakan-rakan datang ke majlis tersebut. Meskipun berumur, tetapi Nek Jah masih sihat walafiat.dan mampu berjalan dengan tegak.Itulah rezeki dariNya, mengurniakan kesiahatan yang baik buat Nek Jah.
Syafiqah tidak habis-habis memeluk Nek jah, sampai lemas rasa Nek Jah dibuatnya. Nek Jah faham betapa kasihnya cucunya ini kepada dirinya. Betapa anak ini dahagakan kasih sayang ibu bapa. Namun, dia membiarkan sahaja kerenah cucunya itu. Sebak hati Nek jah melihat kelakuan Syafiqah itu. Nek Jah sedar sejak kecil lagi,anak dan menantunya sering meninggalkan Syafiqah sendirian bersamanya. Sibuk dengan kerja, outstation la, meeting sana sini sering menjadi alasan kedua ibu bapa ini sehingga menyebabkan Syafiqah rasa terpinggir.  
Oleh itu, Syafiqah hanya rapat dengan Nek Jah sejak dari kecil. Nek Jah lah tempat Syafiqah bermain dan menagih kasih sayang. Belaian dan kasih sayang ibu dan ayah bagai tidak pernah wujud dalam hidup Syafiqah.
Barangkali sebab itulah perangai Syafiqah berubah terhadap ibu dan ayahnya apabila sudah meningkat dewasa. dia menjadi degil dan keras kepala. Selalu saja dia menyakiti hati ibu dan ayahnya dan mengingkari kata-kata mereka.Luka di hatinya terhadap kedua ibu dan ayahnya sejak kecil lagi masih belum terubat. Namun, syukurlah, rasa kasih dan sayang Syafiqah terhadap Nek Jah, tidak pernah berubah walau sedikit pun. Lega rasa hati Nek Jah.
"Iqa, nenek tengok, Iqa selalu tak ada kat rumah. Kalau kerja, tak ada la nenek risau. Tapi, kalau sampai lewat malam tu la yang jadi masalah.Iqa kata Iqa jumpa dengan kawan. Nenek tau bukan sebarang kawan tu kan, ni mesti tengah bercinta.Nenek bukan tak nak Iqa bercinta, tapi, kalau betul Iqa serius, Iqa bawalah dia jumpa nenek. Janganlah asyik keluar setiap malam dengan dia. Tak baik tau anak dara keluar malam-malam.. Lagipun nenek tak nak terjadi apa-apa apa pada Iqa. Akhir-akhir ni, ibu Iqa sering mengadu pada nenek, yang Iqa selalu balik lewat malam. Nenek pun tambah risau dibuat oleh ibu kamu tu." Bicara Nek Jah pada Syafiqah dengan lembut.
Syafiqah senyum membalas kata-kata Nek Jah. Memang benar dirinya sering keluar dan balik lewat malam. Tetapi, dia hanya bersama dengan teman baiknya, Zarina. Bukan dengan mana-mana jantan pun. Namun dia mengerti kerisauan yang terpapar di wajah neneknya itu.Lagipun, dia bukanlah pergi ke tempat yang tak senonoh. Dia masih kenal mana baik mana buruk mana halal dan mana haramnya.
"Nek, Iqa mana ada keluar sebarangan dengan lelaki. Takkan nenek tak percaya dengan Iqa." Balas Iqa dengan manja.
"Ye la tu Iqa. Macamlah nenek tak faham hati orang muda. Apatah lagi hati cucu nenek ni. Iqa tak payah cakap pun nenek tau la. Iqa bawalah cepat-cepat teman lelaki Iqa tu, biar nenek tengok. Kalau baik orangnya, bolehlah kahwin kan Iqa?" Ujar nenek dengan selamba.
Tersembol biji mata Syafiqah dengan perkataan ‘kahwin’. Setakat ini, belum pernah lagi dia memikirkan berkenaan soal percintaaan, jauh sekali hal perkahwinan.
"Gawat ni. Nenek mati-mati tak percaya aku tak ada teman wanita. Baik aku kelentong sikit, tak apa kot kelentong nenek sekali sekala, macam boleh kantoi pun." Getus hati Syafiqah cuba mencari jalan .
" Erm... macam ni lah nek, next week, Iqa bawa nenek jumpa teman lelaki Iqa. Macam mana? Nenek setuju?" Tanya Syafiqah cuba meyakinkan Nek Jah.
"Betul ke Iqa? Mestilah nenek setuju." Jawab nenek dengan girang sekali. Kelihatan senyuman yang lebar terukir manis diwajah Nek Jah.
Syafiqah tersenyum gembira melihat reaksi nenek. "minta-minta menjadi la kelentong aku ni." Bisik hati Syafiqah.
"Apa kena dengan pompuan belakangku nih. Mundar-mandir dari tadi. Ish, boleh sakit jiwa aku kalau tengok lama-lama! Haha, ni mesti kes terlanjur berjanji, tengok rupa dah tau da. Padan muka kau, haha. Huh... tie mana satu yang dia nak ni. Aku mana tau taste dia. Bertuah betul budak Lan tu. Kalau tak ngam nanti, memang haram dia nak bayar balik duit aku, tapi tie tu conform dia kebas gak." Getus hatinya.
"Duh, maaf encik, saya tak sengaja tadi." kata Syafiqah kerana tak sengaja melanggar seorang lelaki.
"Oh, it’s ok, nevermind." Balas lelaki tadi.
"Fulamak ,kot ye pun lepas solat jumaat, takkan tak boleh tanggal kopiah kat atas pale mamat ni. Hmm, sekali pandang, mamat ni boleh dikatakan hensem. Tapi, yang dia simpan rambut panjang sampai bahu ni buat apa. Tak jumpa ke kedai gunting rambut kat KL ni? Takkan dah lingkup semua kedai gunting kat sini? Aa...yang janggut kat bawah tu comel betul" bisik hati Syafiqah sambil melihat penampilan dan wajah lelaki itu tadi..
"Mamat tu?. Yup, it’s him." Kata Syafiqah dengan nada yang rendah.
Syafiqah bergerak kearah lelaki itu, tetapi, belum sempat dia menyapa, tiba-tiba...
"Iqa." Panggil Nek jah sambil menuju kearah cucu kesayangannya.
Nek Jah berpusing ke kiri dan kanan bagi minta dinilai penampilannya sekarang.
"Wah, cantiknya nek! Kalau orang puteh tengok nenek sekarang ni, memang diorang kata you look gorgeous." Puji Syafiqah dengan bersungguh-sungguh setelah melihat neneknya selesai memakai baju kurung pilihannya itu.
" Ha, Iqa! Kau jangan nak bodek nenek sekarang ni. Tak ada kompromi kali ni. nenek nak tagih janji Iqa pada nenek. Nenek nak Iqa bawa teman lelaki Iqa tu sekarang jugak, kat depan nenek ni." Tegas nenek sambil menekan setiap patah perkataan.
"I guess it can’t be help. Aku mintak ampun banyak-banyak ye mamat kopiah"
"Inilah teman lelaki Iqa nek" kata Syafiqah sambil menarik tangan perempuan yang tengah sibuk memilih tie. Syafiqah memandang perempuan tersebut lalu tersenyum,sambil meletakkan jari telunjuknya di bibirnya. Syafiqah bermain mata dengan perempuan itu supaya membantu dirinya yang sangat terdesak, macam telur kat hujung tanduk mana binatang yang bertanduk.
"What?! Boyfriend?! Mula-mula aku kena tarik tanpa sebab. Lepas tu pompuan ni cakap aku pakwe dia, lepas tu main mata pulak dengan aku. Aku dapat rasa ada benda tak betul kat pompuan ni. Kejap-kejap, ohoho...aku paham, aku paham dah maksud mata dia ni. Hehe, nak mintak tolong dari aku la ni ye. Ya Allah, dia ni tau-tau je bagi isyarat mata nak buat aku paham. Huh, mentang-mentang aku dah ‘rakam’ perbualan diorang. Aduhai, padan muka aku, kenapa la aku boleh terlibat sekali dalam ‘conversation’ nenek dengan pompuan ni, nak tolong ke tak ni ye?" fikir Yusof.
"Eee, macam tak nampak je jalan keluar lain yang aku boleh ambil. Macam kena sihir je aku oleh pompuan ni." Getus hati Yusof yang masih bingung dengan situasi yang dihadapinya kini. Kalau nak diexplainkan, macam ada tanda soal sebesar peta Malaysia kat atas kepala aku ni.
Syafiqah sambil mencium lembut tangan Nek Jah yang memang tak dikenalinya langsung itu.
"Saya Yusof Al-Fahmi bin Abdul Halim , teman lelaki Iqa." Kata Yusof sambil sopan memperkenalkan dirinya kepada Nek Jah. Kemudian, Yusof melemparkan senyuman kepada Syafiqah sambil mengenyitkan matanya, ditanggung beres.
"Nek Jah." Selamba je Nek Jah memperkenalkan dirinya.
"Oit, tunggu dulu...mamat ni dari mana dia tau nama aku ni ha! Aku belum lagi introduce diri aku kat dia. Ish, mamat ni biar betul. Oh no, takkan dia secret admire aku?! Ceit, apa benda aku fikir masa darurat macam ni?, mamat ni macam bawa influence tak betul je kat aku. Hmm...biar aku fikir masak-masak dulu."
"Sah, memang tak sah lagi mamat ni mesti curi-curi dengar perbualan aku dengan nenek. Ooo...mamat ni dah tak ada kerja lain lagi rupanya. Nasib baik nenek ada kat depan aku ni, kalau tak ada memang aku introduce dulu buku lima aku kat mamat ni dulu sebelum aku introduce diri aku properly."
"Nek, kenapa dengan baju kurung nenek ni." Soal Yusof.
"Kenapa pulak?" Tanya Nek Jah kehairanan.
"Kenapa baju kurung nenek ni all pink dari atas sampai bawah, silap hari bulan rosak mata orang yang tengok baju nenek ni. Aha, ni mesti Iqa yang pilih untuk nenek kan?" Tanya Yusof meminta kepastian, sambil matanya mengerling kepada Syafiqah.
Lantas, Yusof ketawa dengan kuat setelah melihat wajah blank Syafiqah.
"Oit, mamat ni, senteng ke apa pale otak dia ni! Ooo... kau kutuk aku mentah-mentah depan nenek aku ye, kira revenge kat aku la ni. Darah aku dah mendidih benar ni. Kalau letak termometer digital kat bawah ketiak aku sekarang ni, silap-silap berasap termometer tu dibuat aku. Mamat ni belum lagi berhenti ketawa lagi? Dah, dah...aku dah tak boleh sabar lagi ni." Getus hati Syafiqah yang geram melihat Yusof menyindir dirinya.

Tanpa membuang masa Syafiqah menyepak kaki Yusof, terkejut Yusof dengan tindakan Syafiqah itu. Yusof menggosok-gosok betisnya yang disepak oleh Syafiqah tadi. Matanya memandang Syafiqah, menagih sebab kenapa tangannya disiku.
"Woi, sakit la mangkuk! Sekali lagi aku free-free je dikenakan olehpompuan ni." Jerit Yusof di dalam hati bimbang jika dia berlaku tidak sopan di hadapan Nek Jah.
"Yus, awak sindir saya depan nenek ke ha!. Apa salah saya kat awak?. Bukannya saya mintak awak pakai baju kurung tu pun." Marah Syafiqah sambil bercekak pinggang.
Yusof hanya mampu tersenyum melihat kelakuan Syafiqah. Masih lagi kelihatan aura membunuh Syafiqah yang semakin membara-bara. " lucu betul la pompuan ni. Tadi minta tolong,dengan aku. Buat muka comel,siap main mata lagi tu. Heh, cepat betul dia ubah personaliti, dah tu ikut suka dia je panggil aku Yus. Macam dia dah berkurun kenal dengan aku." Bisik hati Yusof.
"Iqa, awak tengok cantik ke baju pink macam tu. Tambah lagi dengan manik-manik kat atas baju tu. Berserabut pale otak tengok tau tak. Lagipun, kalau awak bagi nenek pakai baju kurung ni, tak terserlah tau keayuan nenek, tenggelam dek manik-manik yang bertaburan ni dan warna yang entah apa-apa yang awak pilih ni." Bebel Yusof.
"Hmm...he’s got a point. Ah, aku main ambil je tadi sebenarnya." Getus hati Syafiqah sambil menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.
Syafiqah setuju dengan penjelasan Yusof setelah berfikir sejenak. Namun hatinya masih lagi terasa terhadap Yusof kerana mentertawakan dirinya.
"Ha, baju ni lagi cantik!" Kata Yusof sambil memberi baju kurung coklat muda dengan corak bunga kuning keemasan.kepada Nek Jah untuk mencubanya.
Ternyata pilihan Yusof lebih berkenan di mata Nek Jah .Walaupun pahit untuk diucapkan, namun Syafiqah juga mengakui baju kurung pilihan Syafiqah jauh lebih baik dari pilihannya. Tetapi, tetap hatinya masih lagi marahkan perempuan itu, mahu Yusof meminta maaf kepadanya.
Syafiqah dan Yusof bertentang mata sesama sendiri, seolah-olah ingin melepaskan geram dihati masing-masing, semasa beredar dari butik milik Syafiqah itu.
Nek Jah hanya tersenyum melihat telatah cucunya dengan Yusof. Tidak mampu berkata apa-apa terhadap mereka berdua. Hatinya cukup gembira melihat kedua-dua pasangan itu.
"Sudah-sudahlah kamu berdua tu, dari tadi lagi kamu berdua tarik muka masam. Iqa, Yusof, tak usahlah gaduh-gaduh. Belum kahwin lagi dah buat perangai macam budak-budak." Usik Nek Jah lalu disusuli dengan ketawa kecil.
Merah muka Syafiqah menahan malu selepas mendengar kata-kata Nek Jah itu tadi. Sempat Syafiqah melirik wajah mamat kopiah yang berjalan bersebelahan dengannya. Apasal mamat ni senyum lebar sampai ke telinga? Ceh, suka la tu!
"Kita singgah jap kat sini, tekak nenek kering la.Dapat gak kita berehat." Ajak Nek Jah lalu masuk ke dalam Selera Kampung Kafe.
Yusof hanya mengikut kata Nek Jah. Lagipun, dia sudah pun terima pelawaan Nek Jah untuk minum petang semasa di Intan’s Butik. Hendak menolak, kesian pulak dengan perempuan tu. Lagipun apa yang nak dirisaukan, minum petang je, bukannya pergi bertunang pun. Plus, Nek Jah yang belanja. Tak payah susah-susah keluar bajet. Alang-alang dah terlanjur berlakon juga kan.
"Bagi nenek air kopi suam je." Pesan nenek kepada pelayan. Kemudian nek Jah melihat pasangan kekasih di hadapannya.
"Ish, ish...korang berdua ni, tak habis-habis lagi ka meragam. Kalau ye pun pesan la dulu minuman. Lenguh budak ni tunggu tau." Marah Nek jah.
Budak pelayan itu hanya menjadi pemerhati. Sekali sekala tersenyum melihat gelagat pasangan yang duduk berhadapan dengan Nek Jah yang macam nak bertumbuk je rupanya.
Syafiqah menarik nafas, perlahan-lahan dilepaskannya. Tak boleh layan mamat Yusof ni. Semakin dilayan semakin sakit hatinya. Hatinya masih lagi menagih Yusof untuk meminta maaf kepadanya.
"Hmm... bagi akak starfruit juice. Tapi. tak payah letak gula ek." pesan Iqa sambil menekankan baris akhir kata-katanya.
Budak pelayan tersebut segera mencatit permintaan sebentar tadi. Kini, matanya menghala ke arah seorang lelaki yang agak macho dengan rambut panjang serta janggut yang dimiliki lelaki tersebut pada fikirannya.
"Abang tak ada apa-apa nak dipesan." Kata Yusof.
‘Ha’ah, malu konon! Tak nak minum sudah. Nanti jangan awak terhegeh-hegeh nak pesan apa-apa." Kata Syafiqah sambil mencebikkan mulutnya.
"Tapi dek, air yang dipesan akak kat sebelah ni, taruh dua straw ye. Abang kongsi minum dengan akak ni, baru romantik. Tak gitu Iqa?" Kata Yusof sambil tersengih kepada Syafiqah.
Tergamam Syafiqah mendengar apa yang diucapkan Yusof tadi, pipinya mula menunjukkan tanda kemerah-merahan. Nek Jah juga agak terkejut dengan permintaan Yusof. Nek Jah ketawa kecil, dia tahu Yusof sekadar mahu menyakat cucunya. Tetapi, nampaknya Syafiqah mengambil serius akan kata-kata Yusof.
"Ya Allah! Apa motif mamat ni? Sesedap hati jiwa raga dia je cakap macam tu? Mamat ni memang nak cari masalah dengan aku. Dah kira beban mamat ni duduk sebelah aku, sekarang nak sakitkan hati aku pulak." Getus hati Syafiqah lantas dia menyiku tangan Yusof. Tetapi, Yusof ketawa dengan girang menyebabkan Syafiqah semakin malu.
"Iqa, Yusof, nenek nak ke tandas kejap ye.Tak perlu Iqa temankan nenek. Iqa berbual la dulu dengan Yusof."kata nenek dan terus berlalu pergi.Tetapi ketawa nenek masih lagi sayup-sayup kedengaran.
Hilang saja Nek Jah dari pandangan mata mereka berdua, Syafiqah mengheret Yusof ke luar kedai lalu memukul Yusof bertalu-bertalu dengan beg tangannya. Dunia sudah tidak lagi bersama Syafiqah, hanya mamat kopiah Yusof je yang bersamanya Beberapa pengunjung mula menjeling-jeling kelakuan Syafiqah dan Yusof, begitu juga dengan pekerja- pekerja di kedai tersebut.
"Woi, Yusof apa kena dengan kau ni ha? Ikut sedap mulut kau je cakap bukan-bukan depan nenek kau tu. Kau jangan main-main dengan aku. Aku belum buka kuda-kuda lagi ni. Nahas kau Yusof. Furthermore, aku tak kenal kau dan kau tak kenal aku but thank for your help."Marah Iqa. Terlepas semua bebanan yang tersimpan di hati sejak kejadian di butik tadi.Syafiqah bernafas dengan kuat, ternyata gunung berapi bakal meletus lagi kalau Yusof tersilap cakap.
Yusof mengambil nafas. Sesak dadanya akibat dipukul Syafiqah. Entah berapa kali kepalanya menerima hentakan beg tangan Gucci milik Syafiqah. Tidak sempat Yusof mempertahankan dirinya.
"Aduh...Ya Allah, boleh tahan kau Iqa dalam bab bergaduh ni. Mula-mula aku mintak ampun, mintak maaf banyak-banyak. Aku tau yang aku overacting. Aku suka betul tengok muka kau, macam-macam expression timbul satu-satu kat muka kau. Lucu aku tengok. Aku tau, memang tak patut aku buat macam tu kat kau. Tambah lagi, kita tak kenal masing-masing. Maafkan aku ye." Pinta Yusof dengan lembut mengharapkan kemaafan daripada Syafiqah.
"Sudahlah, saya maafkan. Tapi, awak maafkan saya jugak ye sebab hentam awak tadi. Saya geram sangat dengan awak. Tu lah awak, nak main-main dengan saya. Padan muka." Kata Syafiqah memaafkan Yusof. Syafiqah menguntum sebuah senyuman di wajahnya dan dihiasi dengan dua lesung pipit yang jelas kelihatan.
"Okay, okay, we’re equal now. Boleh kita masuk balik. Lagipun saya nak jumpa nenek awak dulu sebelum balik. Tok sopan kalau saya terus balik. Lepas tu, kita tak ada apa-apa hubungan lagi ye." Kata Yusof.
"Baiklah." Jawab Syafiqah pendek.
Kedua-dua mereka pun masuk semula ke dalam dan Syafiqah duduk kembali ke tempat asal sementara Yusof masuk ke tandas.
"Mana Iqa?" Tanya Nek jah pendek.
"Dia baru je ke tandas. Um...nek, Yus sebenarnya masih ada urusan lain lagi. Jadi, kalau boleh Yus nak minta diri dulu la nek. Bolehkan?" Tanya Yusof dengan sopan. Bimbang kalau Nek Jah tersinggung.
"Ala...nenek baru je jumpa, Yus dah nak pergi." Kata Nek Jah yang sedikit kecewa.
"Minta maaf lah nek, Yus pun harap dapat luang sedikit masa lagi. Tapi, Yus benar-benar tak dapat. Tak apa nek, kalau ada rezeki, kita dapat jumpa lagi nek." Pujuk Yusof dengan lembut.
"Kalau begitu, nenek pun tak boleh nak halang Yus. Tapi, sebelum Yus pergi, boleh Yus bagi nombor phone Yus? Tak pun kad nama kalau ada." Tanya Nek Jah.
Dengan berbesar hatinya, Yusof menghulurkan kad namanya kepada Nek Jah tanpa sebarang keraguan. Perlahan-lahan Yusof pergi meniggalkan Nek Jah dan juga Syafiqah.
Setelah jauh meninggalkan Selera Kampung Kafe,"Allah! Apa yang aku dah buat ni!" kata Yusof sambil menepuk dahinya. Dia baru saja menyedari tindakannya memberi kad nama kepada Nek Jah tadi.
Yusof ketawa kecil sebelum menggeleng-gelengkan kepalanya. Masih ingat lagi Yusof tentang kejadian dua hari lepas itu. Kejadian yang menemukan dia dengan seorang gadis bernama Iqa. Gadis itu berkulit cerah, mempunyai sepasang anak mata berwarna hitam yang besar dan bundar mencantikkan lagi wajah gadis tersebut. Senyumannya yang dihiasi dengan dua lesung pipit menambah seri keayuan wajah gadis tersebut.
"Ceit, kurang asam punya pompuan, nasib baik kau minta maaf! Kalau tak, dengan handbag kau sekali kena dengan aku. Harap muka je cantik ." Kata Yusof dengan geram apabila bayangan Iqa memukulnya tiba-tiba muncul lantas melenyapkan kecantikan gadis itu. Tangannya menggosok-gosok pipi.

P/S :(^^,)assalamualikum. ini karya pertama. as a newcomer, I hope you all will enjoy reading it. ceritanya masih panjang dan mungkin tidak seperti you all fikirkan. Sila beri komen dan kritikan setelah membacanya. saya perlukan pandangan2 pembaca. -dolah-
posted by Penulisan2u @ 3:06 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
22 Comments:
  • At 8/9/09 5:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..
    cop2 xpaham.. watak utama nama intan shafiqah kan???
    nenek die nak tgk pakwe iqa la kan???
    awat tls iqa xde teman wanita pulak??
    huhu.. krisis gender ni hehe...
    pasni smbg best2 tau.. keep it up...

     

  • At 8/9/09 8:07 PG, Blogger emica said…

    salam,,
    aah la,,
    jln cte xbrape sng nk phm,,
    bile sepatutnye watak yusuf tukar jd syafiqa plak,,
    bole mengelirukan,,
    harap maklum,,

     

  • At 8/9/09 8:57 PG, Anonymous fyna said…

    x paham..apepun good luck utk karya akan dtg...

     

  • At 8/9/09 10:03 PG, Blogger bidadari cinta said…

    x paham la..
    apepun sy tggu sambungannya..

     

  • At 8/9/09 12:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    watak tertukar.harap maklum

     

  • At 8/9/09 1:25 PTG, Blogger iriz said…

    paham-tak paham- je ngan citer ni...

    laptop anda xde enter or space bar ke?? cik dolah oi..

    pening pale eden nak membacanye...nek juling je bijik mte...
    hahaha:)

    btw..gud luck tuk novel anda....try ur best next tyme keh?? :)

     

  • At 8/9/09 2:04 PTG, Blogger ecah hamzah said…

    cerita yng menarik...dh ada plotline...tp aga keliru la...ble mase narrator tuka jd iqa atau yusof?ble time dialog harap letak dlm next para ye...supaya dpt bezakan....

     

  • At 8/9/09 5:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jgn buat lar novel kat cn
    mnyemak jer

     

  • At 8/9/09 7:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmm knp kejap teman laki pastu jd tmn wanita
    xfhm aku
    sape pempuan sape laki ni
    betulkan olahan ayat k coz mengelirukan la
    kalau bt scene2 flashback tau monolog hati2 coz agak terbabas skt n xkena dgn jalan crta
    kena ulang baca sblm siarkan next time k
    keep up n next time wish ur writing skil improve

     

  • At 9/9/09 9:40 PG, Blogger awin.awina said…

    kesian kat dollah.Bagi la peluang kat dia menulis lagi. Jarang jumpa lelaki nak berkarya lagi lak novel cinta. Ok dollah teruskan..perbaiki kelemahan k

     

  • At 11/9/09 9:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita best... tp ada tahap tu mengelirukn...kdg gf kdg bf... bingung jg membacanya..

     

  • At 11/11/09 12:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    keliru sikit la baca cete nie...tapi best juge

     

  • At 13/9/10 9:03 PTG, Anonymous kiela said…

    adoiiiiiyaiii...x paham la cik dolahhh.....tp x pe,,troskan usaha andaaaaa......smoge bejaye yewwww..

     

  • At 21/1/11 1:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    banyak sgt kekeliruan watak dlm nie... sebelum publish check la dl...

     

  • At 25/2/11 11:40 PTG, Anonymous ujie said…

    Assalam....
    Pertama sekali tahniah buat Dolah kerana berjaya menghasilkan sebuah karya yang menarik juga bagi saya. Untuk episode yang pertama ini, jalan ceritanya bagus, seperti komen Ecah Hamzah...plotlinenya ada cuma kekeliruan pada watak 'Syafiqah' dan 'Yusof'.Sila pastikan sesebuah karya itu disemak terlebih dahulu sebelum ianya dihantar kepada pihak penerbitan okay! Syabas dan teruskan berkarya buat Dolah. Terima kasih.
    -ujie-

     

  • At 2/5/11 5:01 PTG, Blogger izzah said…

    kejap wanita.kejap llki... xphm

     

  • At 3/6/11 6:45 PTG, Blogger ctlady97 said…

    pening ...
    b'dbar ke ape smpai t'tuka abiz ..
    ape pun gud luck erk

     

  • At 6/8/11 10:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x phm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    apepom...gud lark!truskan usaha anda

     

  • At 14/10/11 6:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x pham la sngt cite ni...tp best
    truskn usha yeeee

     

  • At 28/12/11 2:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    disebut teman lelaki...tetapi disebut tgn wanita ...perempuan itu...pastu tukar ke plot lelaki pastu tukar lak ke plot perempuan pastu exciden dammm penin

     

  • At 1/3/12 4:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Kejap laki, kejap pompuan.. pelik tol@.@ anw selamat maju jaya~

     

  • At 2/8/12 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku x fham lah..nak juling mata aku baca..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group