BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, September 16, 2009
Novel : Antara Benci dan Rindu 28
Nama Pena : Ida Farisya

Pagi-pagi Sabtu begini terasa bosan sekali jika tiada apa-apa kerja yang dapat dilakukan. Hendak menolong mak cik Bibah membuat kerja rumah awal-awal lagi ditegah Yusrizal. Bila aku berdegil, diingatkan aku pula tentang dosa sekiranya membantah kata-kata suami. Jadi apa yang boleh aku lakukan melainkan mengelamun saja? Silap aku juga kerana tidak membawa pulang tugasan-tugasan pelajar yang hanya tinggal sedikit lagi tidak aku semak. Kalau tidak, terisilah juga pagiku hari ini.
Aku mengeluh. Dari birai katil aku menapak ke balkoni bilik. Suasana pagi yang nyaman ditambah pula dengan keindahan suasana yang penuh kehijauan sedikit demi sedikit menghilangkan kesunyianku ini. Dalam hati memuji-muji suamiku. Pandai juga Yusrizal memilih lokasi kediaman. Sesuai sekali untuk melepaskan tekanan yang dihadapi ketika bekerja. Jelas sekali sikapnya diwarisi dari mamanya yang mementingkan keindahan alam semulajadi. Cuma yang berbeza mama perlu mengusahakan sendiri.
Bila sudah puas merehatkan mata, aku masuk ke bilik semula. Serta-merta rasa bosan yang tadinya hilang kembali menyapa diri. Dalam diri tertanya-tanya apa yang aku patut lakukan? Yusrizal pula awal-awal lagi sudah bertapa di dalam bilik kerjanya. Mataku menghantar pandanga ke arah meja solek. Tiba-tiba ideaku datang apabila mataku tertancap pada lipstick yang elok berdiri di situ. Baru aku teringat yang lipstick sudah hampir habis. Lebih baik aku keluar berbelanja!
Aku mengorak langkah keluar dari kamar. Tujuanku adalah untuk berjumpa Yusrizal dan meminta izin daripadanya untuk keluar. Aku sedar akan tuntutan Islam yang melarang seorang isteri keluar dari rumah tanpa keizinan suami. Perlahan-lahan pintu bilik kerja yang tertutup rapat aku ketuk beberapa kali. Apabila Yusrizal mengarahkan aku masuk baru aku memulas tombol pintu dan menapak ke dalam.
"Eh, Ifa! Abang ingatkan mak cik Bibah tadi. Kenapa ketuk pintu? Masuk ajelah."
Aku hanya tersenyum tawar sambil melabuhkan punggung di kerusi berhadapan dengan meja tampat lelaki itu menyiapkan kerjanya. Bilik ini pun seperti ruang pejabat aku rasakan. Penuh dengan fail-fail yang disusun di atas rak. Bahan-bahan bacaan juga ada terdapat di dalam bilik ini.
"Ada apa sayang? Rindu kat abang ke sampai cari abang kat sini?"
"Emm..sebenarnya saya nak mintak izin kat awak."
"Minta izin? Minta izin apa, sayang?"
"Saya nak keluar. Shopping!"
"Shopping?" Lelaki dihadapanku ini bertanya seolah-olah pelik dengan permintaanku tadi.
"Ye, shopping!" ulangku. Manalah tahu suamiku ini tiba-tiba hilang pendengaran.
Yusrizal tertawa kecil sebelum bersuara. "Sejak bila Ifa suka shopping ni? Dulu nak keluar rumah pun susah," ujarnya.
"Mana awak tahu saya tak keluar rumah?"
"Yelah, kalau abang ada kat rumah Ifa tak pernah keluar pun. Terperap kat rumah saja."
"Itu waktu awak ada kat rumah. Waktu awak tak ada, saya keluarlah. Awak tak ingat ke? Dalam seminggu berapa jam sangat yang awak ada dekat rumah? Lagipun, kalau saya tak keluar saya nak makan apa? Awak pun bukan peduli sangat pasal saya!"
Suasana sunyi tiba-tiba. Aku mengalihkan pandangan ke arah Yusrizal. Lelaki itu kelihatan menunduk menekur lantai. Kelihatan mata lelaki itu bergenang. Barulah aku sedar yang aku sudah mengungkit kisah silam. Sedangkan sebelum ini aku sudah berjanji untuk tidak akan melakukan itu. Kerana kenangan itu akan melukan hatiku nantinya. Kenangan itu juga menjadikan mulut sedikit lepas sekarang. Tanpa sempat ditapis.
"Abang sedar Ifa, abang dah banyak buat salah dengan Ifa. Bukan senang untuk Ifa lupakan semua tu kan? Abang tak salahkan Ifa. Cuma abang kesal, kenapa abang terlalu bodoh dulu?"
Lelaki di hadapanku ini sudah mula beremosional. Aku semakin gelisah. Inilah yang tidak aku inginkan kerana aku sedar aku memang seorang pendendam. Nada-nada kekesalan darinya makin membuatkan hatiku panas. Perasaan ini membuatkan aku tidak enak! Aku harus cepat keluar dari situasi ini sebelum mataku mengalirkan mutiara jernih dan meletuskan lava kepanasan yang sudah lama bertakung.
"Dahlah, saya malas nak cakap tentang tu lagi. Awak izinkan tak saya nak keluar ni?"
"Tak bolehkah Ifa maafkan abang, sayang?" Lirih saja kedengaran suara lelaki itu.
"Rizal please, saya tak nak ungkit lagi semua tu."
"Abang tahu. Setiap kali Ifa cakap tentang semua ini, hati Ifa sakitkan?" Sedikit rasa kagum menyelinap ke dalam hati kerana dia dapat membaca apa yang tersirat di hatiku ini.
"Begitu juga dengan abang, Ifa. Rasa kesal tak henti-henti mengasak hati abang. Abang kesal kerana melukai Ifa. Maafkanlah abang, sayang."
"Kalau awak tahu semua tu menyakitkan saya, kenapa awak masih bercakap tentang semua ni?"
"Sebab abang rasa tak tenteram. Walaupun Ifa dah jadi milik abang, hati abang masih tak tenteram selagi Ifa tak maafkan abang. Kalau diberi pilihan Ifa pun tak nak hidup dengan orang yang pernah lukakan hati Ifa kan? Tapi disebabkan Ifa terdesak Ifa terpaksa sekali lagi berdepan dengan abang."
"Baguslah kalau awak fikirkan perkara tu. Tapi alangkah lebih bagus kalau awak fikirkannya dahulu. Jadi tak perlulah saya berada di sini."
"Abang terpaksa buat macam ni walaupun ia agak keterlaluan bagi Ifa. Abang mahu buktikan yang abang benar ikhlas kali ini. Abang sayangkan Ifa. I love you so much."
"Perkahwinan bukan penyelesaian segala masalah Rizal," kataku lagi. Tidak mahu mudah terhasut dengan kata-kata cintanya.
"Tapi perkahwinanlah pembuka segala jalan Ifa. Syariat sudah menghalalkan segalanya."
"Enough about this matter. Kalau awak tak benarkah saya keluar tak apalah. Saya takkan keluar. Saya minta diri dulu." Aku meminta diri. Itu sahaja caranya aku keluar dari situasi ini. Tujuan asalkanku ke bilik ini sudah terpesong ke mana-mana.
"Ifa nanti dulu."
Aku berpaling semula. Apa lagi yang mahu diperkatakan olehnya?
Lambat-lambat Yusrizal menghampiri aku. "Abang izinkan Ifa keluar."
Aku terdiam mendengar kata-kata keizinan keluar dari mulutnya. Mati-mati aku fikir Yusrizal masih mahu memanjangkan perbualan tentang kisah silam kami. "Ok, thanks!" ujarku dan mula berpaling untuk mendapatkan pintu.
"Tapi Ifa kena pergi dengan abang!"
"What??"

Aku duduk sambil memerhati manusia yang lalu-lalang dalam bangunan pasaraya Pacific melalui cermin kaca. Seronok juga memerhati gelagat manusia. Pelbagai rupa dan gaya. Ada yang berjalan berpasangan. Ada pula yang jalan berkumpulan. Tidak ketinggalan juga ibu bapa yang keluar membawa anak-anak mereka bersama.
"Sayang, okay tak?"
Yusrizal tiba-tiba menyapa. Aku mengalihkan pandangan ke arahnya. Lelaki itu sedang berdiri di hadapanku sambil memusing-musingkan badannya. Tubuhnya tersarung kemeja berlengan panjang berwarna cream. Aku mula membuat penilaian. Kemudian aku menggelengkan kepala tanda tidak bersetuju. Lelaki itu mengangkat bahu lalu kembali semula ke fitting room. Aku pula menyambung aktivitiku sebentar tadi.
Rasa sebal bertandang di hati. Pertama, sebal dengan lagak Yusrizal yang mengalahkan perempuan. Macam-macam yang dibelinya. Kasut, jam tangan, seluar dan sekarang baju pula. Sedangkan aku? Aku melihat beg plastik yang aku pegang. Hanya lipstick jenama MAC. Kalaulah aku tahu begini banyak barang yang hendak dia beli tidak mungkin aku akan bersetuju untuk keluar dengannya. Hampir tercabut kaki aku dibuatnya. Lepas satu pasaraya ke satu pasaraya. Lelaki itu memang cerewet. Setiap barang yang mahu dibelinya perlu dari jenama kesukaannya yang aku sendiri tidak pernah dengar. Disebabkan jenama barang yang dimahukan bukanlah berada di bawah satu pasaraya, maka kami terpaksa mencari di pasaraya lain pula.
Kedua, kerana tangannya yang tidak pernah mahu duduk diam. Ada saja tempat ditubuhku ini menjadi persinggahan tangan gatalnya itu. Sekejap bahu, sekejap di pingang dan sekejap pula dia meramas jemariku ini. Rimas aku dibuatnya. Bila ditegur, lelaki itu hanya akan tersenyum sumbing. Tapi sesaat kemudian tangannya akan kembali menggatal.
Aku bangun menuju ke pintu utama kedai pakaian itu. Tiba-tiba mataku tertancap pada kedai yang menjual pakaian dalam yang terletak berhadapan dengan kedai yang aku masuki sekarang. Pakaian dalam yang tergantung benar-benar menarik perhatianku.
"Sayang, yang ni okay tak?"
Aku menurut dada apabila disapa begitu. Kacau daun betul! Namun begitu aku tetap berpaling. Terpana aku seketika dengan kekacakan suamiku apabila mengenakan kemeja berlengan panjang dengan corak jalur menegak.
"Macam mana sayang? Okay tak?"
Perlahan-lahan aku menganggukkan kepala. Kemeja itu sungguh tepat sekali dengan bentuk tubuhnya yang tegap itu.
"Okay, abang ambil yang ni ek?"
Aku menganggukkan kepala lagi. Lelaki itu kelihatan tersenyum kepadaku sebelum kembali lagi ke fitting room untuk menyalin pakaian.
Peluang sudah terbuka di depan mata. Cepat sahaja aku berjalan untuk ke kedai yang aku lihat sebentar tadi. Sementara menanti lelaki itu bersiap rasanya aku sempat kembali ke kedai tadi. Segan rasanya hendak membeli pakaian dalam sekiranya lelaki itu ada.
Kelabu mata sekejap aku dibuatnya dengan pelbagai jenis dan corak pakaian dalam yang terdapat di kedai itu. Tidak tahu hendak memilih yang mana satu. Dalam keasyikan aku memilih tiba-tiba satu suara berbisik di telingaku.
"Yang merah tu cantik. Wow..mengancam."
Pantas aku berpaling. Kelihatan Yusrizal sedang tersenyum nakal. Wajahku terasa hangat dengan tiba-tiba. Malunya tidak usah dicakap. Tidak kusangka secepat ini lelaki ini menukar pakaian. Biasanya bukan main lama.
"Ooo patutlah masa abang keluar dari fitting room tadi sayang tak ada. Rupanya kat sini. Kenapa tak cakap nak beli baju dalam. Boleh abang tolong pilihkan," ujarnya sambil tersengih. Aku memalingkan wajah. Tidak sanggup melihat wajahnya ketika itu. Entah apalah yang berada dalam fikiran lelaki itu saat ini?
"Eh, kenapa diam? Tadi bukan main lagi memilih."
"Tak ada apa-apalah. Jomlah," ajakku.
"Laa..beli ajelah. Abang tunggu."
"Tak apalah. Nantilah saya beli sendiri."
"Kenapa pula macam tu? Takkan malu dengan abang kot? Tak usah nak malulah. Abang suami Ifa tahu."
"Bukan sebab malulah. Saya cuma tengok saja tadi," dalihku. Takkanlah aku hendak memilih di hadapannya?
"Aduh, susah betul la Ifa ni! Miss...!"
Aku sedikit hairan apabila Yusrizal memanggil wanita cina yang menjaga kedai itu. Cepat wanita itu mendapatkan kami.
"Yes?"
"I want this one." Yusrizal menunjuk pada sepasang pakaian dalam yang ditunjuk kepadaku sebentar tadi. Wanita itu hanya mengangguk dan mengambilnya lalu dibawa ke kaunter pembayaran.
Aku memandang Yusrizal dengan pandangan tidak percaya. Lelaki itu hanya tersenyum nakal sambil mengeyitkan mata sebelum berlalu untuk membuat pembayaran.
posted by Penulisan2u @ 7:25 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group