BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, September 21, 2009
Cerpen : Sepit
Nama Pena : Jering

Kringgggggg!!!!!!....Jam loceng berbentuk penguin diatas meja mula berbunyi, menandakan waktu tepat 6.30 pagi, namun aku masih lagi ligat melukis peta dunia di atas bantal bercorak timun hadiah dari Umi. Indahnye mimpi dating bersama abang Is…tak bangun pon tak pe..

Esah yang sedang tekun mengeringkan rambut mencebik apabila terlihat air liur basi yang sedang meleleh laju dari mulut comelku ini. Tiba-tiba datang idea jahat yang mengalahkan Hagimaru kedalam otaknya yang sememangnya sudah terputus wayar itu.

"Wah!. Iskandar la kt depan pintu tu!". Dengan sepantas kilat aku berlari kencang kearah pintu hadapan. Namun yang kelihatan hanyalah semut-semut cergas yang berjalan di atas pagar pintu..Sampai ati ko kenakan aku Esah… "Kakakakaka". Esah berpuas hati apabila dapat mengenakan aku. "Alah… Tak mau kawan!..Esah jahat!.." Dengan malas aku melangkah semula kearah katil untuk menyambung semula mimpi indah besama Iskandar didalam tidurku.

"Ko tak nak pegi kuliah ke?, dah pukul berapa ni?, solat pon belum lagi..Ko nak kena kunci kat luar bilik kuliah ke…??". Esah yang terkenal dengan tokoh membebel itu sedang menunjukkan bakat membebelnya yang terpendam lagi terendam.. "Yelah…nk g mandi la ni…". Aku menjawab untuk memuaskan hati esah yang telah dijangkiti oleh H1N1..kang cair gegendang telinga aku nak dengar bebelan Si Esah tu..

Selepas selesai menunaikan solat subuh aku tergesa-gesa mencari kad pelajar yang aku campakkan keatas meja malam tadi sebelum tidur. Bukan pemalas tapi letih… " Pit, apasal ko g liquid nama ko kt kad ni?". Esah kelihatan bingung bercampur confuse apabila melihat kad pelajar aku yang dijumpai terselit di tepi katilnya.
" Adela…". Jawabku pendek. Dengan pantas seperti lipas tak berapa nak kudung aku bersiap untuk mengelak lebih banyak soalan yang bakal ditanya oleh esah a.k.a polis pencen Damansara.

Nama sebenar: Sepit Binti Haron..

Umur : 20 Tahun..

Fizikal: terlebih banyak kurang isi..terlajak kurus la maksudnye dan berkulit cerah.

Perwatakan: Skema dan lurus tapi tak ade bendol

Penampilan: Berkaca mata bulat, suka berbaju kurung, bertudung...ala-ala perempuan melayu terakhir

Pepatah hidup: hanya Iskandar..Iskandar dan Iskandar…

Jejaka idaman: Iskandar @ jongang (satu kampus panggil dia jongang tapi bagi aku die hensem sangat, berkulit hitam manis, sederhana tinggi, berkaca mata petak, rambut berbelah tengah, dan hensem..hensem..hensem…hehe..bagi aku jela.. Esah dah banyak kali muntah darah dengar aku panggil die hensem.. rabun gamaknye Si Esah tu..)

Macam mana aku dapat nama glamour Sepit ni??.. Ini semua disebabkan oleh Umi. Ceritanya macam ni….masa Umi dah sarat mengandungkan aku cukup 9 bulan, dia besungguh-sungguh nak pegi cari stokin untuk babah (ayah aku). Katanya mengidam…Entahlah..Tak penah pulak aku dengar orang mengidam cari stokin.

Lepas tu nak dijadikan cerita, Umi aku ni penat nak naik escalator jadi babah ajak umi naik lift. Tiba-tiba perut Umi tersepit kat pintu lift sebelum Umi sempat masuk ke dalam lift tu. Air ketuban Umi dah pecah masa tu..Last-last aku pun dilahirkn kat depan pintu lift tu dan diberi nama "Sepit" gara-gara Umi tersepit kat pintu lift.

Kenapa la Umi dengan babah sanggup bagi nama yang tragis sekali untuk aku. Sedih-sedih.. Mungkin sebab nama aku, jadi…barang-barang aku selalu je tersepit dimana-mana bahagian yang boleh tersepit… nasib badan la Sepit…

P/S: korang je yang dah tau nama sebenar aku ni selain umi, babah dan keluarga aku. Sebab aku dah liquid a.k.a tampal permulaan nama aku. Jadi yang tinggal hanya perkataan"Pit".. Perkataan "Se"… Aku dah tampal dengan kertas atau liquid.. huhu…Sebab tu semua kawan-kawan panggil aku "Pit" je..glamour gitu..

BABAK KEDUA

"Ko nak tau Zam…Si Udin tu dah pecahkan rekod ko. Setakat ni aku dengar die dah bejaya pikat 69 orang awekz-awekz kat dalam kampus ni. Abis la ko Zam…semua awekz cun kt kampus ni dia dah sapu. Tercalar la status kau sebagai jejaka bermulut manis di abad ini."

Ceh mamat Toin ni, saje je nak naikkan hypertension aku yang memang dah tension ni. Bisik hati Zam atau lebih dikenali sebagai jejaka buaya..

Nama sebenar: Fairuzzam Bin Mohd Khalid

Umur : 22 Tahun..

Fizikal: Agak tough, berkulit sawo matang, dikatakan handsome oleh perempuan-perempuan yang gediks..

Perwatakan: Control macho, pakar mengayat, agak romantik..

Penampilan: Kemas, pembersih, selalu memakai pakaian berjenama, sentiasa membawa bekalan gel rambut di dalam poket seluar kerana mempunyai rambut yang agak kerinting

pepatah hidup: bia awek lari asal rambut sentiasa terpacak..boleh cari yang lain…

Gadis idaman: Terlalu ramai… asal manje… manje… dan manje….yerkkkk!!!!


"Ishh…Tak boleh jadi ni. Aku tak boleh mengalah. Setakat Udin cabuk tu ape yang die ade..rupe??? aku lagi macho… ayat??? aku lagi power....kalau die ade 69 orang awekz-awekz, aku…Zam@jejaka buaya ni, ade 70 orang awekz tau…hahahaha" Aitt…kenapa aku gelak ni?? Zam yang semenangnye dah pening itu menjadi betambah pening dengan dirinya yang gelak secara tiba-tiba ".

Ok la..macam ni..aku ade satu idea bagus punye". Cadang Piron…" Ape kate ko tackle budak nerd pulak..ye la..semua orang kt kampus ni dah tau yang ko tu pakar memikat awekz-awekz cun kan…ko buat la pembaharuan sikit..pikat perempuan yang tak de sape boleh jangka ko nak pikat…amacam".???.

Boleh tahan jugak idea Piron ni walaupun semua exam dia fail.. Ahhh tak kisah la.. yang penting Udin cabuk tu mesti aku kalahkan… "Ok..Aku setuju..\" Jawab Zam pantas.. "Set Bro…huhu…tapi aku ade satu idea…, ko tutup mate. Bilang sampai lima. Perempuan yang lalu depan ko secara rasminya menjadi mangsa ‘penackelan’ ko… Sanggup ko terima cabaran ni??’ ..Toin memberi cadangan. Dengan sepantas siput Zam menggangkat kening tanda setuju dengan cadangan Si Toin...Ragu-ragu la tu..

"5….4….3….2….1…. Bismillah….. Mak aii! biar betooll???" Fairuzzam terngaga apabila melihat seorang gadis tersembam tidak jauh dari dirinya. Perempuan ni ke aku nak pikat???erkkkkk

"Aduh..buat malu je". Apa la batu ni. Masa aku tengah sekodeng abang Is tercinta ni la ko nak ganggu kaki aku ye.. Dah jatuh saham aku depan abang Is..Waaa malunye…" Sepit mengomel sendirian sambil meniup lututnya yang berdarah. Itu lah akibatnya apabila tidak menundukkan pandangan apabila bertentang mata dengan bukan muhrim…

" Woit Zam tunggu ape lagi… cepat la..". Toin mengenyitkan mata ibarat mak nyah di lorong haji taib kepada Zam.. Sebok la Si Toin ni. Aku tau la.. "Hmmm.. Cik adik. Cik adik tak ape-ape ke??" Soalku dengan penuh macho.. "Tak…" Balas gadis itu pendek tanpa berpaling muka ke arahku. Eisshhh budak ni, laki hensem datang pon die buat dek je.. tak pe Zam sabar..sabar.. Be gentleman…

"Mari saya tampalkan plaster pada luka awak tu, nanti cepat sikit sembuh". Aku mengeluarkan plaster dari poket kananku..nasib baik aku cilok plaster syila @ makwe ke 50 aku tadi…huhu.. Inilah saatnya aku menunjukkan skill-skill buayaku yang terpendam.. "Tak pe lah, terima kasih..saya dah lambat ni lagipun untuk pengetahuan awak, tampal plaster tu lagi melambatkan luka sembuh, ok bye". Adeh, aku pulak yang kene. Budak ni tak nampak ke wajah aku yang hensem ni..??Die tak terpikat ke?? sadis sadis..

Kelihatan dari jauh Toin dan Piron ketawa terbahak-bahak mengalahkan pontianak yang mengilai di dalam cerita keliwon melihat aku ditinggalkan begitu sahaja… "Ceh..kurang asam punya kawan..tak dek kesedaran sivik langsung..bagi la moral support ke…ni tak…pontianak pon boleh menganggur sebab korang ambik watak die..

Eh.. ape ni?". Sekeping kad pelajar terlekat pada kasutku. "Owh….Pit ye… Budak ni name Pit….Pit...oh burung pipit…. tunggu lah ketibaan hero kampus ini..haha.. Nasib baik aku ni pakar bab-bab komputer, boleh jugak korek maklumat budak ni. I’m coming Pit… ".

BABAK KETIGA

Aduh…mane aku letak kad pelajar aku ni…Aku menggaru-garu telingaku yang tidak gatal. "Asalamualaikum Sepit Binti Haron".. Kedengaran satu suara garau dibelakangku. Tersentak jantung aku mendengar nama penuh aku disebut . "Awak?" soalku.. dah la cover gelak…Ingat aku tak perasan??suke sangat la tu sebut name aku yang glamour ni..

"Ini kad pelajar awak, awak tercicir semalam". Kad pelajar tu tak penting…..tapi yang aku musykil… macam mane mamat ni tau nama aku… aduh.. nak pitam rasa. "Macam mane awak tahu nama saya?!" soalku yang memang tak puas hati… "Macam mana???" soalnya. Aku mengangguk laju. "Ada syarat kalau awak nak tahu".. Amboi.. bersyarat-syarat pulak…aku kerat 20 mamat ni kang!..

"Yelah.. apa syaratnya?" Aku menyoal pantas. "Awak kene keluar dating dengan saya selama 10 hari.. setuju?? " Ape??? 10?? Aku menggeleng.. "Ok..Ok.. 6 hari??...Aku mengeleng lagi…"Baik… 3 hari muktamad!". "Kalau awak tak setuju saya tak akan bagitau sampai bila-bila". Aku terus mengangguk laju. Ceh.. mengugut aku ye..…

Hari pertama

"Untuk awak". Aku mengambil jambangan bunga ros yang dihulur, lalu tanpa segan dan silu aku masuk ke dalam kereta dengan sendiri sebelum die bercadang nak bukakan pintu untuk aku... tak sempat die nak tunjuk \'kegentlemanan\' die.. "Ait..lajunye"..Mamat tu mengomel sendirian.. Ahh gasaklah, yang penting rahsia mane dia tahu nama penuh aku harus dikorek. Bamm!…hehe.. belum sempat aku menarik jambangan bunga, pintu kereta dulu yang menghentam jambangan bunga tu.

Maka tinggal lah batang bersama daun sahaja ditangan ku.. Aku tengok muke mamat kat tepi aku ni terkilan bercampur dengan syahdu…mane taknye…batang dan daun je yang tinggal di tanganku…maklumlah.. bunga mahal.. tapi aku tak kisah. Aku tak suka bunga..huhu

Hari kedua

"Romantik kan lagu Ungu ni. Saya suka sangat. Tapi….cop..cop…saya tak perkenalkan diri saya lagi kan…saya fairuzzam. Awak panggil saya Zam ye..so… apa pendapat awak tentang lagu ni?"

Apa-apa jelah.. Zam ke alakazam ke aku tak berminat, bisik hatiku. "Oh.. Ok Zam, tapi saya tak kenal la siapa die Ungu?". Malas betol la nak layan Mamat ni..

"Ungu ni Kumpulan indon..semua perempuan suke tau lagu-lagu dia." Bosan lah.uwekk "Owh yeke.. saya bukan perempuan la ye sebab saya tak suke"..jawabku. "Erkkk??? hehe. tak lah.. saya gurau je tadi.…jadi awak suke lagu ape\"?? sebok betol la mamat nih.. "Saya suka lagu-lagu Dato’ M. Daud Kilau je..". Tiba-tiba je dia diam membisu…ha… hilang ayat la tu…padan muke..

Hari ketiga

Kali ni Zam a.k.a alakazam bawak aku pegi makan makanan seafood.. wah..kecur air liur tengok ketam masak lomak…sedapnye…tapi memalukan je sebab tangan aku tersepit kat penyepit ketam masa aku tengah sebok main ketam hidup..bengkak jari aku 3 hari… hai sepit…sepit… nasib badan la sepit…Janji aku dah makan ketam yang dah sepit jari aku tu…huhu..

Setelah 3 hari berlalu akhirnya penantian yang mendebarkan muncul jua.. "Sebenarnya saya tahu nama awak melalui kad pelajar awak.. saya selidik latar belakang awak gune nombor pelajar awak tu.. saya mintak maaf sebab saya tak mintak izin awak..tapi yang pasti saya dapat rasa yang saya cinta awak".. Lancar betol la mamat ni bercakap, macam hafal skrip pon ade.. "Owh, selamat-selamat".

Lega dia je yang tau nama aku.. "Ait?? selamat apa awak??awak pon cintakn saya ya??". Ceh mamat ni, tersengih macam kerang buntal.. "Tak la.. selamat la bukan satu kampus ni tahu nama saya.., jadi……awak kene janji jangan bagitau pada siapa pon nama sebenar saya.. boleh??..kalau boleh janji..baru saya boleh maafkan awak…" Jangan harap aku cinta pada kau kerang buntal a.k.a mamat alakazam ...hatiku hanya milik abang Iskandar yang tercinta.. "Ok saya janji tapi saya tak akan berputus asa memikat awak.." Apa-apa jela kerang buntal….

BABAK KEEMPAT

"Piron, kang kalau ko singgah kedai cd tolong belikan aku semua cd lagu Dato’ M.Daud Kilau boleh.." Bermula dari hari ini aku kena hafal semua lagu Dato’M.Daud Kilau..Bia minah Sepit tu menangis terharu tengok aku menyanyi nanti…haha

"Ko ni demam ke Zam? Bile mase pulak layan lagu gelek ni??" Piron bersedia membawa termometer untuk menyukat suhu aku yang kelihatan agak pelik pada hari ni.. "Aku tak demam daa…beli jela.. banyak tanya pulak"

Haih…Sepit..Sepit..comelnye aku tengok ko kena sepit dengan ketam hari tu..hehe. Fairuzzam terus mengelamun sehingga tertidur dengan mulut ternganga…nasib baik tak ade awek tengok..kalau tak...

"Udin…., lu ade dengar cite pasal Zam buaya tak?? Aku dengar die sekarang tengah pikat budak nursing … budak nerd yang pakai spek bulat tu…ape ntah name budak tu… Pit kot tak silap aku...diorang dah tau lu pikat awek yang cun melecun je… so diorang ubah plan nak pikat budak nerd pulak" Salleh merangkap naib presiden kelab jejaka tembaga melaporkan kepada presidennya.. Si Udin..

"Kita kene lawan dia beb..gua tak nak kalah kat tangan Zam buaya tu..tak kesah la nerd ke ape…kite kene buat plan..hancurkan harapan Si Zam tu!!" Mereka berdua ketawa memikirkan rancangan untuk memgenakan musuh ketat mereka..

Hari ni Esah beria bagi semangat pada aku suh aku jumpe dengan Iskandar..die suh aku luahkan isi hati aku kat Iskandar... Aku gementar sampai tak lalu makan…ohh indahnya dan malunya berdua-duaan dan bertentang mata dengan abang Is..terjiwang la pulak…Tapi di sebabkan Esah bersetuju temankan aku, jadi aku pon beranikan diri bersemuka dengan Iskandar…… Owh abang Iskandar…my hero mero...

"Sebenarnya saya langsung tak berminat pada awak…. hodoh, skema, buruk, serabai… Ada hati nak luahkan perasaan pada saya!"..Kata-kata Iskandar betul-betul dah hancurkan hati aku…Aku berlari sejauh mungkin..meninggalkan Esah..Iskandar..dan... Kenapa dia menghina aku seteruk ni…?? Apa salah aku..??

Aku bingung.. .Semasa kejadian tadi tiba-tiba je ade sorang lelaki datang gi belasah Iskandar tu cukup-cukup... Dia marah sebab hina aku…..kalau tak silap Iskandar panggil nama lelaki tu Udin.. Ahh.. biarlah… Iskandar terlalu kejam pada aku..Aku benci Iskandar…Tak…Aku benci JONGANG!!!!!!!!!!!!!!

Iskandar meraba-raba pipinya yang lebam dek tumbukan dari Udin tadi.. Pedih rase hatinya sebab dia tersedar dengan kebodohannya melepaskan gadis yang dicintai selama ini….Pit…kalaulah kau tahu……… semua ini kerana Udin.. Udin mengugut akan membuli Iskandar seumur hidup jika tidak setuju dan patuh dengan rancangannya.. "Bagus Iskandar, baru gua tau budak nerd tu ada hati pada lu bro.. sekarang tinggal budak tu jatuh hati pada gua je..haha…"

"Awk kt mane?sy ade surprise utk awk". SMS dari Zam. Patut ke aku balas.? "sy kt taman tasik".. Tanpa aku sedari jariku pantas membalas.. Tiba-tiba……"Peningku fahami dirimu…peningku mengikut rentakmu…namun bila jarang ketemu..rindu pula bermain di mindaku…" dari belakang aku dengar nyanyian dari suara yang amat aku kenali… Sah!!…Zam @ kerang Buntal yang menyanyi…"Zam.. malula.. semua orang tengok tu!!" Marahku…

"Hehe..awak tau ke tadi saya nyanyi lagu ape??" Aku garu kepala untuk mengingati lagu tadi.. "tu kan lagu dari penyanyi kesukaan awak.. Dato’ M.Daud Kilau.."

Haha.. nasib baik ko ada zam..terhibur sikit hati aku ni.. "saya gurau jela awak… saya pon tak berapa tau lagu-lagu Dato. M .Daud Kilau..saya tipu awak je hari tu…".Aku ketawa sehingga terkeluar air mata..

"Aduh..penat 3 hari 3 malam saya hafal semua lagu Dato’M.daud Kilau tau..sedey btol…"..Zam berpura-pura menangis. Hehe..tapi tak pe jugak..sekurang-kurangnya rasa sedih aku hilang dengan telatah kerang buntal ni. Entah kenapa air mata tiba-tiba mengalir di pipiku…kalau lah Iskandar seperti Zam tentu aku insan paling bahagia di kampus ini..

Tanpa kusedari, Zam lantas menyeka air mataku..Aku buka cermin mataku kerana sudah dipenuhi dengan air…tiba-tiba Zam mencium mataku…"cantik mata awak..kenapa awak sembunyikan mata yang cantik ni??".. Pipiku kemerah-merahan… ada satu perasaan aneh terlintas tapi aku tak dapat mentafsirkan perasaan itu..Aku cepat-cepat lari dari situ..malu dolll….

Pejam mata muke Sepit..bukak mata muka Sepit…tengok nasik muke Sepit..tengok muka aku pon nampak muka Sepit… Apa dah jadik kt ko ni ZAM!!!.... Aku cinta dia ke?? mustahil-mustahil.. tapi….kenapa semua bende pasal Sepit nampak comel???..

Dia kene sepit dengan ketam nampak comel..dia gelak nampak comel..dia tersembam nampak comel….cermin mata bulat die pon nampak comel…dan yang paling istimewa…mata dia….kalah semua mata perempuan yang aku penah tengok selama ni…nasib baik ko sorok mata cantik tu Sepit…kalau tak..melepas aku…huhu…aduh… ko pakai minyak dagu ke Sepit wei!??? Lantas Zam telah berikrar di dalam hatinye die akan memutuskan kesemua awekz-awekznya hanya demi…..SEPIT…

Pagi tadi aku dapat SMS dari nombor yang tak dikenali..dia cakap nama dia Udin..ada hal penting nak dibincangkan..kacau daun jela Udin ni…aku baru je nak layan perasaan jiwang aku ni…tak lena tidur bila teringat balik ayat Zam semalam…Dia cakap mata aku cantik…tak pernah orang puji mata aku cantik..tambah lagi...die cium mata aku....malunye…malu tapi suke…hehe

Tapi aku terkejut besar bila dapat tau Zam jadikan aku sebagai taruhan untuk dia bertanding dengan Udin.. Kali kedua aku terasa dihina oleh insan yang aku sayangi…Kau tipu aku Zam!!...kau tipu!!!…Lantas aku mengambil keputusan untuk menjauhkan diri dari Zam a.k.a kerang buntal yang tak guna tu…aku benci menyayangi lelaki!!!..benci!!!!!!!!!

Tapi aku yang tak sedar diri..aku bukan perempuan yang layak untuk mana-mana lelaki..semua lelaki sama….terutama buaya seperti Zam!!!Arghhh!!!!!!!Aku benci!!!!Suke mainkan perasaan perempuan…Sejak dari kejadian tu aku senaraikan nombor Zam dalam screening number..Bila aku nampak kelibat Zam, aku cepat-cepat sembunyikan diri..Bertapa terseksanya semua ni…Aku benci pada Zam tapi semakin aku benci, aku jadi semakin rindu…oh tuhan..tabahkanlah hati hambamu ini..

"Toin…tolong aku… Aku langsung tak nampak Sepit sejak minggu lepas ..Jenoh aku cari dia kat merata tempat tapi aku tak jumpe dia pon..aku nak gila dah ni!!!!....Sepit…mane kau? kenape tibe-tibe ko hilang??"…Toin kebingungan melihat wajahku yang kusut dan hampir-hampir menjadi schizo ni..

Pertama kali aku tidak peduli pada penampilan ku…mukaku yang penuh dengan misai dan jangut…Pernah aku tak mandi 2 hari semata- menunggu Pit menelefonku…tapi aku tak peduli…Aku nak Sepittt je….oh Sepit..di mana kau sayangku….Sah aku kene Catatonic Schizo ni…!.

"Piron..Parah dah kawan kita tu..aku rasa kita kena cari jalan tolong Si Zam tu..aku tak nak kawan kita tu masuk hospital Tanjung Rambutan pulak nanti"..Piron bersetuju dengan cadangan Toin. Mereka mesti lakukan sesuatu.. "Dan kalau tak silap aku Pit ada kawan baik..cun jugak budak tu..hehe..nanti kita mintak tolong dari die k." .Toin menambah..

"Saya mintak maaf…saya lakukan ni semua sebab Udin tak guna tu..Dia janji nak jadikan saya teman wanita dia kalau saya ikut rancangan dia..saya kejam pada Pit..sekarang Udin langsung tak pedulikan saya..saya tahu dia cume amik kesempatan je pada saya..yang sebenarnya dia cube pikat Pit sebab dia tak nak mengalah pada Zam tapi saya tak akan benarkan.."

Esah menangis teresak-esak mengaku kesalahannya pada piron dan Toin..Esah berjanji akan menjelaskan kepada Sepit keadaan yang sebenar dan juga keadaan Zam yang semakin parah. Orang hilang bini pon tak parah macam tu..

"Entah la Esah..aku maafkan kau tapi aku tak sangka ko sanggup tikam aku dari belakang.." Memang aku akui..aku terkilan dengan sikap Esah..kenapa la dia tergila-gila pada Udin sedangkan dia ada rupa..bergaya..cukup sempurna untuk menjadi seorang wanita yang di idami..Pasal Zam pulak, lagi serius..aku jadi tersepit..inilah padahnye nama Sepit..asyik tersepit je…..

Petang tadi dia datang minta maaf..Dia betul-betul menyesal..die cakap die nak ikat aku dengan tali pertunangan, macam tu jugak dengan abang Isakandar..dia datang minta maaf pastu die nak hantar rombongan meminang…aduh….aku betul-betul tersepit…antara lelaki yang sudah lama aku puja di dalam hatiku… atau… lelaki yang baru hadir dalam hidupku yang membuatkan hatiku bertambah ceria???aduh..geli la nak jiwang-jiwang ni...mudah-mudahan Allah memberi petunjuk padaku dari solat istikharah malam ni….

BABAK TERAKHIR

"Sayang..dah la tu…abang tengok dah sarat sangat dah sayang ni..kita pergi hospital ye…" Zam memujukku.. "Jap….sayang nak beli belon la abang…teringin pulak rasa nak tiup belon." Aku pon tak tahu kenapa aku nak sangat tiup belon..kalau tak tiup aku rasa nak menangis…biasalah..perempuan..

"Yelah-yelah..cepat sikit pilih ye"..Zam hanya mengelengkan kepala melihat gelagatku…tiba-tiba kakiku terkepit pada meja berdekatan rak belon ditempatkan..Sejurus itu air ketuban ku keluar…

"Kali ni kita namakan anak perempuan kita Kepit Binti Fairuzzam…semperna Ibu dia terkepit kat celah meja masa nak lahirkan dia… sedap tak nama tu sayang??" Zam mengusikku… "ABANG!!!!!"…Aku bersyukur sangat-sangat apabila jodoh bersama dia....aku betul-betul bahagia dengan Zam a.k.a Kerang buntal ku ini….

tamat…

P/S: Slia la beri komen…sy budak br blaja menaip..hehe
posted by Penulisan2u @ 5:38 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
8 Comments:
  • At 21/9/09 12:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahahaahah...klakar arr cter nyh...hmmm..cter nyh not bad..keep it up...

     

  • At 21/9/09 6:04 PTG, Blogger Unknown said…

    haha
    lawak ar citer ni..
    klakar betul...

     

  • At 21/9/09 8:56 PTG, Blogger mimihamid said…

    hahaha..
    sumpah kelaka..
    sepit..
    hahaha..x pernah lgi jmpe org nme cmtu..
    u kreatif! :)

    smbg la part anak pulak...:)
    mst best!
    gud job!:p

     

  • At 22/9/09 2:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ukan cerita nih da kuar ke dulu??? nape terbit ag???

     

  • At 23/9/09 8:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bukan da kuor ke ari tu?

     

  • At 23/9/09 1:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wei... citer ni dah penah kuar arr.. aper ni!!! igtkan ada sinambungannyer.. ni ulangan daaa...

     

  • At 26/9/09 3:51 PTG, Anonymous Jering said…

    aitt....den yg penulisnye pon pelik jugak nihh..awat cerpen nie kua semule..den anta karya len...harap pihak penerbit dpt beri penjelasan...

     

  • At 9/10/09 9:40 PTG, Anonymous nadfrienz said…

    sye hanye boleh beri pen'jeles'an :)
    sbb sye pihak terbit matahari je.

    perr..
    sgt best.
    x sie-sie den bace.
    romantik ade sikit, lawak pon ade.
    baru x boring bacee :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group