BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, September 12, 2009
Cerpen : Painkiller (8 tahun kemudian)
Nama Pena : masyitah zahra

Assalammualaikum Aisya Humaira….

Echa..
Alil minta maaf..Alil selalu kacau Echa dulu..
Tahu tak kenapa Alil selalu kacau Echa..??sebab Echa nampak
Cute marah macam tue..Comel..Hehehehehe..
Tapi Alil silap,rupanya Echa lagi cute bila Echa senyum..
Echa umpama Painkiller dalam hidup Alil..
Echa jadi ubat bila Alil dalam masalah..Biarpun tak mampu
menyembuhkan tapi ia mampu buat Alil lupakn kesakitan buat seketika…
Echa…
Sebagai manusia,Alil sayangkan Echa…
Dan sebagai seorang lelaki,Alil cintakan Echa..
Tapi Alil telah di didik untuk mengejar Cita-cita kebih daripada cinta..
Satu hari nanti,Alil akan kembali pada Echa dan pada masa itu Alil akan berdiri
di depan Echa sebagia seorang lelaki yang boleh Echa bergantung harap..
Till the day tiba,please hidup baik-baik..
P/s: Jangan main mata dengan lelaki lain,Alil dah "chop" Echa dulu…

8 tahun kemudian….

Painkiller..???Wakakakakk..!!!!Otak doctor ar mamat tue..Nasib baik dia tak cakap aku Vitamin ke,aspirin ke,tak pun ubat Gegat…Hahahhaha..!!!
Tapi,apapun aku bangga ar jugak jadi painkiller dia..Kembang lubang hidungku kejap..
Tapi itu cerita time kitaorang Form 5 dulu..Serius cakap,bila dia tinggalkan aku dulu aku macam hilang semangat kejap..Sampailah aku jumpa surat yang dia tinggalkan,di sisipkan di buku rujukan kimia ku..Surat itu aku jadikan pendorong tuk belajar rajin-rajin..Pembakar semangat tuk terus menerus menggapai kejayaan..Biar nanti bila hari yang dia janjikan itu tiba,aku berdiri di sampingnya sebagai seorang wanita yang boleh dia banggakan…

"Till the day tiba,please hidup baik-baik.."

Satu keluhan di lepaskan..Aku kira aku dah hidup baik-baik..Malah mungkin cukup baik..Di mana agaknya Alil sekarang.??Berita terakhir yang dia dengar,Alil suda berjaya menamatkan A Levelnya di German Malaysian Institute (GMI) sebelum berlepas ke German..Time tue pun dia tengah berhempas pulas di Matrikulasi dalam jurusan Sains Hayat..Setahun kemudian dia berjaya menempatkan dirinya di Universiti Andalas,Indonesia dalam bidang Geneokology..Sepanjang tempoh itu,tiada berita yang dia terima langsung dari Alil..Bukan dia tidak bertanya,atau jugak mungkin mencari berita pasal Alil tapi hatinya seakan merajuk dengan sikap Alil..Tanpa khabar yang di kirim sejak dia berpindah sekolah dulu aku kira sudah cukup kuat tuk aku jadikan alasan supaya belajar melupakan dia..Tuk wujudkan ‘dunia Echa tanpa Alil’..Tapi,bila rindu bertamu,pantas saja tangannya mencapai surat bersampul merah itu..
Macam hari ini..Sesungguhnya,dia rindukan Alil..Sangat2 rindu..

"Doctor,patient di katil No.5 dah sedia masuk labour room.."
Pantas aku mengangkat pandangan ke pintu..Senyuman manis di lemparkan kepada nurse yang kecik molek itu..Surat merah di tangan aku sisipkan kembali di antara helaian Miss D..Bangun dengan pantas dan mengekori nurse tadi ke labour room..InsyaALLAH,satu lagi nyawa bukti cinta sejati berlandaskan kesucian akan lahir hari ini..Bukti cinta sejati aku..??Aku pun tak tawlah bila..Sudah 8 tahun aku tunggu dia..Tak taulah bila one fine day tue akan tiba..Oi Fahrel Shafiq,cepatlah datang pinang aku…!!!

*****************************

"Cha..??"
"ermmm…"
"Ko on call ke esok..??"
"Ya.. Siang tue aku free..Napa..??"
"Temankan aku pegi butik tue esok..Aku nak amek baju nikah aku.."

Baju nikah..???Kawan aku seorang nie,Kiki dah naik pelamin..Aku..??Takpe,muda lagi..Baru 25 tahun..Okey lah tue..Jauh lagi nak dapat gelaran andartu..

"Boleh ar kot..Kita pegi awal sikitlah,boleh aku cari baju tuk majlis kau tue terus.."
"OK..Set..!!"

Esoknya..

"Beli jelah Cha..Cantiklah baju tue..Sesuai sangat dengan kau.."

Baju di pegangan Echa di renungnya..Baju kurung moden mengikut potongan badan,berwarna hitam di hiasi sulaman di bahagian lengan dan leher itu kelihatan menarik..Tidak terlalu sarat dengan aksesori..
Bak kata Rain,hitam itu menawan..Eh,Rain kata macam tue ke..??

"Mahal ar Ki..Baju je dah Rm300..Belum lagi tudung..Kasut lagi nak beli..Aku tak ada kasut yang sesuai dengan baju nie..Tudung pun tak ada.."

Baju di tangan di pandang lagi..Baju itu memang cantik tapi dia tidak sampai hati membelanjakan duitnya untuk baju semahal itu..Tapi dia akui,memang dia kelihatan cantik kalu pakai baju tue..Hahahaha,perasan kejap..Tumpuannya pada baju itu terganggu oleh bunyi deringan handphone Kiki,ringtone lagu pengantin oleh lagu Waheeda dan Ayie..Ceh..Memang dah kemaruk sangat nak menikah nie..Kiki tersengih melihat dahi ku yang berkerut..
"Heee..Saja,tak sabar nak menikah..Nak terasa bahangnya hari pernikahan aku…"
"Sengal.."

Kiki yang menjauh aku pandang..Hairan melihat dahinya yang berkerut..Sesekali pandangannya di arahkan pada ku..Pehal minah nie..??
Aku mengalihkan pandangan aku di sekeliling butik pengantin itu,terasa ada seseorang yang memerhatikan aku..Tapi tiada ada apa-apa yang mengcurigakan..Perasaan je kot..
Kiki menghampiriku..Tersengih-sengih macam kerang tak berapa mau busuk..

"Echa..Beli ar baju tue,pastu kita cari tudung dan kasut sekali..Aku belanja.."
"Kau demam ke Ki…??tiba-tiba je nak belanja aku nie.."
"Aku sihatlah cik doctor..Sihat sangat-sangat..Dah,cepat ambik baju tue sebelum aku ubah fikiran.."

Pantas tanganku mencapai baju tadi dan membawanya ke kaunter..Bimbang Kiki bertukar fikiran..

"Amboi,tak menyempat dia ye…"
"Hehehe…Mestilah..Orang nak belanja wei…"

Ketika melangkah keluar dari butik itu,sekali lagi aku berasa aku di perhatikan..Tapi aku tidak pulak merasa rimas malah aku lebih kepada rasa di lindungi..Dan hari itu,perasaan ku sama seperti perasaan ku 8 tahun lepas..Saat aku menerima surat bersampul merah Alil..Rasa di sayangi,di lindungi dari jauh..

Di rumah tipuku a.k.a rumah sewa kami..

Aku seorang di ruang tamu..Menonton rancangan kegemaranku,Smallville sebelum Lily datang menyertai aku..Aku mengengsot ke tepi,memberi ruang untuknya…

"Kau tak pegi hospital..??"
"Aku tak on call malam nie.."
"owhh…"
"Ermm.."
"Cha..Kalu kau ada rumah sendiri,Kau nak hias macam mana..??"
"Aku nak rumah yang boleh wujudkan rasa kekeluargaan."
"Kekeluargaan..??"Kepala di pusingkan menghadap Echa..Hanya anggukan yang dia bagi sebagai jawapan..Baginya,biarlah rumahnya kecik yang penting dia merasa kasih keluarga di dalam rumah itu..

"Sok,pas keja kau ikut aku pegi satu tempat..Boleh tak..??"
"Pegi mana..??"
"Tengok rumah orang..Dia nak renovate..Dia pun macam kau,nak rumah dia ada rasa kekeluargaan.."

Ujar Lily sebelum meninggalkan aku sendirian di di ruang tamu..Agak2 rumah siapa yang Lily tengah buat sekarang..Takkanlah Lily yang pakar dalam interior design nie minta pendapat doctor kot nak design rumah.??Whateverlah..Okey jugak pergi tengok rumah orang nie..Petang esoknya,Lily membawa aku sebuah banglo kecik di atas bukit yang menghadap ke laut..
Banglo yang ada 4 bilik di tingkat atas dan 2 bilik tingkat bawah itu kelihatan menarik dari luar..Ada papan tanda tertulis "Istana Cinta" di luar pagar rumah itu..Sewaktu kami tiba di sana,tiada sesiapa yang berada di rumah itu..Mengikut kata Lily,tuan rumah banglo ini sudah memberinya kepercayaan untuk menyimpan kunci rumah tersebut dan dia boleh datang bila2 masa dia free untuk buat renovation..

"Lily,rumah siapa nie..??"
"EN.Shafiq..Dia nak siapkan rumah nie sebelum bawa isteri dia masuk.."
"Owh..Dah kahwin rupanya.."
"Belum lagi..Baru nak kahwin.."

Siapalah perempuan bertuah tue erk..??Bahagia hidup jadi isteri En.Shafiq nie..
Tengah melamun,dia terasa seperti terdengar bunyi di tingkat atas..Pandangan di alihkan pada Lily,ternyata wanita itu ralit pada kerjanya..Ermmm..Mungkin perasaan aku lagi kot..
Hampir setengah jam berada di banglo itu,mereka pun berlalu pergi..
‘Nanti,bila aku kahwin,aku pun nak duduk rumah macam nie..Istana Cinta,yang di penuhi dengan cinta dan kasih sayang kami..’

****************************

Hari pernikahan KiKi…

Kiki kelihatan cantik hari nie..Hari nie,sepasang lagi hamba ALLAH mendirikan masjid..Harap berkekalan hingga ke akhir hayat..Majlis yang meriah itu sedikit sebanyak membuat hatiku sedih..Semuanya berpasangan,Cuma aku yang masih keseorangan..Masih menanti si penulis surat sampul merah yang kini entah ada di benua dunia mana..Alil…!!!Bila kau nak datang pinang aku nie…???

Lily yang tengah melayan tunangnya makan di satu sudut melambai ke arah ku..Aku yang berdiri di ambang pintu melangkah keluar,ingin turut serta bersama mereka..Tapi langkah ku terhenti bila melihat kasut yang aku letak di bawah rak sudah tidak ada..
Adui,nie yang aku geram nie..Pantang aku betul kalu kasut hilang nie..Pandangan sekali lagi aku lemparkan ke arah meja yang Lily duduk..Ada 3 orang semuanya di meja itu..Lily dan tunangnya,dan seorang lelaki yang membelakangkan aku..Tapi bukan belakang jejaka itu yang menarik perhatianku tapi kasut yang ada di bawah kerusi di sebelah pemuda itu..Yang aku yakin seratus peratus adalah kasutku..Hishh,amacam boleh sampai sana nie..
Mahu dalam terpaksa,aku mengatur langkah dengan berkaki ayam ke meja mereka..
Sah,memang kasut aku..Belum sempat aku bertanya perihal kasutku,terdengar satu suara menegurku..

"Eh Echa..Kasut kau jalan dulu lagi ke dari tuannya..
Kasut kau nie memang nakal erk..??"Lelaki yang membelakangkan aku tue bersuara..
Ya ALLAH..Suara dia..Aku kenal sangat suara ini..Lelaki tadi bangun,mendepani aku..

"Fahrel…Fahrel Shafiq.."Betulkah ini Alil..??Si penulis surat sampul merah…Dia ada di hadapanku sekarang..Aku terasa ingin menangis,ketawa,marah jugak ada..
"Ya Aisya Humaira..Fahrel Shafiq Kau dah kembali.."Senyuman di hadiahkan buat si gadis di depannya..Ada airmata yang mengalir di pipi si gadis..Ingin di usap airmata tapi pantas si gadis mengelak..Matanya melihat senyuman si gadis,tapi sedikit pelik senyuman si gadis..Di pandang wajah si gadis yang semakin hampir..1 saat..2 saat..3 saat…Bersaat-saat….

Bukk..!!!
Satu penumbuk singgah di perutnya..Biar tidak kuat namun cukup buat perutnya rasa senak..Lily dan para tetamu yang ada tergamam seketika dengan tindakan Echa..

"Nie untuk balas sakit hati dan rindu aku sebab kau tinggalkan aku 8 tahun tanpa berita.."

Bukk..!!!
Kali ini beg tangan si gadis pulak yang singgah di bahunya..Terasa sengal bahunya..

"Nie pulak sebab Kau pi sorokkan kasut aku dan aku terpaksa berkaki ayam..
Tah berapa juta kuman dah melekat kat kaki aku..Nasib baik aku tak bawa gam ari nie,kalu tak aku lumur atas badan kau..Biar kuman tue melekat kat badan kau.."

Muka Alil yang berkerut-kerut menahan sakit di pandangnya..Suka sangat sakitkan hati aku..
Alil tersengih-sengih menahan sakit dan tawa mendengar ayat si gadis..Dia tidak pernah berubah..Dia masih Echa yang dulu,yang sangat "suka" kepada gam..

"Sengih pulak dia..Bajet handsome lah tue.."

Echa duduk di kerusi sebelah Alil..Air Lily di ambilnya,sekali teguk habis…Cuba menghilangkan kepanasan hatinya..Airmata yang mengalir di pipi di kesat dengan tapak tangan..Bagaikan memahami,Lily dan tunangnya berlalu masuk ke dalam tapi sempat lagi dia mengenyit mata pada Alil..Namun sebaik melihat jelingan Echa,pantas dia menarik tangan tunangnya berlalu dari situ..Meninggalkan mereka berdua di situ..Ya,berdua..

"Cha…"tiada suara dari si gadis..Mukanya masam..Pandang si jejaka pun tak sudi..
"Marah ke..??"masih cuba menarik perhatian si gadis..
"Taklah..Gembira sangat-sangat.."

Suaranyta dilembutkan tapi di penghujung ayat,satu jelingan maut di hadiahkan..
Gulp..!!Sah si buah hati tengah merajuk..Kena pujuk nie..

"Sorry..I’m really sorry.."
Redup mata si jejaka memandang buah hati..Memohon simpati dengan muka kasihan yang di buat-buat..Action je lebih tue,saja minta di pujuk..Kenal sangat dengan buah hatnya..

"Don’t" do this again.."
"I will..Promise.."
Aku rindu kau sangat-sangat Echa..
Aku pun tak sampai hati nak marah kau lama-lama..Aku rindu kau Alil…

"Alil.."
"Ye sayang.."
"Tanya sikit boleh..??"
"Tanya apa..??"
"Pegi mana selama nie..??8 tahun hilang khabar.."
"Tak pegi mana pun,ada di sini selama nie…"Alah,biasalah..Herokan selalu kuar lambat..Agak2 dah cerita dah dekat-dekat nak habis,baru hero muncul..Baru dramatic sikit..

"Kenapa tak datang jumpa Echa..??"Entah sejak bila,tiada lagi "aku kau"..
"Takut..Nanti hati jadi goyah…"
Pandangan di halakan ke wajah si buah hati..Minta penjelasan..
"Alil kan dah janji,Alil akan berdiri di depan Echa sebagai lelaki yang boley Echa bergantung harap.."
Wajah si gadis di tenungnya..Aku betul-betul cintakan kau Echa..

"Sekarang nie macam mana..??"
"Now..U can count on me love.."
Aku terasa bagai di awang awangan..Bahagia…
Kelihatan dari jauh pengantin di arak keluar untuk di sandingkan di tengah laman..Pandangan kami berdua di halakn kea rah pengantin yang control ayu dari tadi..

"Echa…"
"Ermmm…"
"Cantik baju.."
"Kiki yang belikan.."
"Betulkah kiki yang belikan..??"
Pantas mataku beralih ke wajahnya sekali lagi..Ada yang lain pada nada itu..Jangan2..

"Alil yang call Kiki ari tue..Suruh dia belikan baju tue untuk Echa..Tudung,kasut nie sekali.."
"Tapi kenapa..??"
"Dah awak tue kedekut sangat..Gaji ribu-ribu,baju sehelai pun kedekut nak beli.."
Hahahahah…Tergelak aku mendengar ayatnya..Patutlah aku rasa di perhatikan,di lindungi..Rupanya dia tidak pernah jauh dari aku selama nie…

"Excuse me..Bukan kedekut ok,tapi jimat.."
Ada je jawapan dia..Masih tak berubah,masih suka berbalas cakap dengan aku..

"Echa..Istana Cinta okey tak..??"
"Istana Cinta..??Macam mana…"
Istana Cinta,En.Shafiq,Fahrel Shafiq..Lily…!!!
Dari jauh Lily melambai tangan ke arahku,mungkin sudah perasan yang rahsianya sudah pecah bila aku mengacukan penumbuk ke arahnya dari jauh..Betapa aku tidak tahu yang selama ini aku Sudah di tipu oleh kawan-kawannku..Alil di sebelahku tersenyum melihat gelagat kami..

"Ya..Istana Cinta,itu tanda kasih Alil buat Echa.."

Aku tak tahu apa yang harus aku katakan sekarang,Alil betul-betul kotakan janjinya..
Dia bukan setakat berdiri di hadapanku dengan syarat ‘Lelaki yang Echa boleh bergantung harap’ tapi juga ‘Lelaki yang Mama dan abah boleh serahkan anaknya..’

"Echa…"
"Ermmm…"
"Masih nak jadi Painkiller Alil..??"
Malu-malu aku angguk kepala..
Bukan setakat Painkiller,Aspirin,Paracetamol,Antibiotic,ubat gegat pun aku sanggup…Kuikuikuikui..

"Echa…"
"Ermmm…."
"I love you…"
"I love you too…"more and more than you know..
"Echa…"
"Ermmm…"
"Kita kawen…??"
"YA…!!!"aduh…Malunya…Nampak sangat aku memang kemaruk nak kawhin dengan dia…
Pantas mukanya di tutup dengan beg tangan..Malu beb..Dr.Aisya Humaira,Kontrol sikit okey..
Alil yang tidak dapat menahan tawanya melihat sikap kalut Echa tertawa terbahak-bahak..Beberapa pasang mata menoleh ke arah mereka membiat muka Echa bertambah merah..

"Echa…"
"Ermm.."
"Kita kahwin esok..??"
"HAH..??"yang nie baru betul..Sebenarnya tadi tue aku nak cakap "HAH" tapi tak tau napa boleh tersebut "YA.."Betul nie aku cakap,bukan sebab nak cover line..
"Echa..You blushing…"
"Habis tue,nak Echa tukar jadi hijau ke..??"Kang aku jadi Hulk padan muka kau..Tak dapat kahwin..Alil yang mendengar kata-kata buah hatinya membuat muka takut..Takutlah sangat,,Wakakakaka..
Wajah si gadis di tenung..Penuh Kasih..Aku cintakan kau Echa..

"Aku terima nikahnya Aisya Humaira binti Hakumi degan mas kahwin satu ratus ringgit tunai.."
Dengan sekali lafaz,aku dah jadi miliknya..Milik lelaki yang suka buat aku marah dengan sorokkan kasut aku,lelaki yang penah koyak seluarnya bahana gam yang aku lumur di kerusinya,lelaki yang sama pernah tinggalkan aku selama 8 tahun demi masa depan kami bersama..
Alil melangkah masuk ke bilik pengantin,bersua dengan painkillernya..Cincin emas putih di sarung di jari isterinya..Satu ciuman di hadiahkan di dahinya,lama dan hangat..Dan aku membalas dengan mencium tangannya..Tanda kasih dan patuh diriku sebagai seorang isteri..Isteri..??Aku..??Macam betul je aku dah jadi isteri orang..

"Terima kasih.."
"Untuk apa..??"’
"Kerana hidup baik-baik sepanjang Alil tak ada.."

Aku senyum..Tapi ada sedikit unsur-unsur devil di situ..Devil beside you…Huhuhuhu
"Pengantin,sila ke depan..Nak sanding kejap lagi.."
Aku bangun..Mencapai kasut yang di letak di tepi katil pengantinku..
Aku lihat suami ku menggelabah sebentar..Seolah-olah mencari sesuatu yang hilang..

"Tak payahlah cari kasut tue bang..Dia dah tunggu abang kat atas pelamin.."
Hahahahahah…Asyik dia je kenakan aku,sesekali terkena dengan akukan best…
Aku lihat muka suami ku yang bengang,melihat ke arah kasutnya yang sudah sampai dulu di atas pelamin..Tadi,sewaktu upacara nikah di jalankan memang dia di suruh untuk menaggalkan kasut,dan mungkin sebab excited sangat dah ada bini,dia terlupa perihal kasutnya..Tup2,kasutnya sudah sampai dulu di atas pelamin..

"Derhaka kat suami erk..Takpe2.."Isteriku memang nakal..Sempat lagi dia buat kira-kira dengan aku di hari pernikahan kami..
Aisys Humaira…Nakalnya isteri abang..Perlahan aku tarik hidungnya,sebagai denda kerana mempermainkan aku..Aku menghulurkan tanganku,dan pantas di sambut oleh isteriku..Kami berdua menuju ke pelamin dengan kasut aku yang sudah menanti di sana..

Melihat senyumannya membuatkan aku juga tersenyum..Aku tau,dia tak ambil hati dengan perbuatanku..Aku kira,inilah senyuman yang paling manis sepanjang 8 tahun tanpa Alil..
Satu guni kopi pun tidak mampu untuk mengubah manisnya senyumanku..
One fine day itu akhirnya tiba dan aku,berdiri di sebelahnyasebagai seorang isteri yang dia boleh banggakan..Doaku,biarlah aku terus menjadi painkillernya hingga akhir hayatku..Dan,buat mereka yang di lamun cinta macam aku,hidup baik-baik demi orang yang korang cinta….

p/s:nie kisah alil dan echa 8 tahun kemudian,kesinambungan cerpen painkiller..
buat anda semua yang membaca karyaku yang tek berapa nak jadi karya nie,thanks and hidup baik-baik ya..peace.!! ^_^
posted by Penulisan2u @ 4:28 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
47 Comments:
  • At 12/9/09 8:47 PG, Anonymous saffashapawi said…

    first! hahah.
    bes laaa!! writer leh tolong email x?
    part 1 and 2. thank you!
    bes sngt2. looking forward to read more.
    well done!

    saffas_94@yahoo.com

     

  • At 12/9/09 10:19 PG, Anonymous lyna said…

    bagus try your best

     

  • At 12/9/09 10:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat..
    rase macam nak jadi echa je..

     

  • At 12/9/09 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg best cite ni..
    sampai aku sengih sowg2 dpn pc
    laen kali wt lg best dr ni ok... - sizukas

     

  • At 12/9/09 11:48 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambung la lg...
    kisah anak2 plk...

     

  • At 12/9/09 12:48 PTG, Blogger ~:: Izzati ::~ said…

    hahaha...
    lawak..
    best r...
    tul 2 smbung agy ek, writer...
    thumb up!!!

     

  • At 12/9/09 1:46 PTG, Blogger miz ruha said…

    best sgt...

    jd painkiller...

    haha....

     

  • At 12/9/09 1:48 PTG, Blogger iriz said…

    besh giler...
    hahahaha..
    swit je diorg due ni..
    nak lagi!!

    suke3...:):):)

     

  • At 12/9/09 3:04 PTG, Anonymous adaaa. said…

    yes!
    ada continue dia.
    best2.
    thanx writer.
    mmg menunggu.
    anyway,
    keep it up~~~

     

  • At 13/9/09 11:35 PG, Anonymous kiyosaki said…

    ade unsur kejenakaan..
    haha..
    besnyer..
    swit sngt..
    sbb sudi menunggu 8 taon..
    bnyk besabar je..
    huhu

     

  • At 14/9/09 3:23 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Sweet!

     

  • At 14/9/09 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah3......best3...
    sambung lgi pun xpeee....
    tlong emailkn gak leh ak..???

    w.eira90@yahoo.com

     

  • At 14/9/09 7:02 PTG, Blogger ardeela said…

    best nyer kalau dpt jadi echa...
    kan,kan,kan?

     

  • At 15/9/09 9:19 PG, Anonymous azyan aka azzy said…

    kalaulah benar cinta seperti itu ada, aku ingin memilikinya.. (jiwang jap..hehe)

     

  • At 15/9/09 1:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..

     

  • At 15/9/09 5:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best arrr....many2 thumbs up for writer....very good job...

     

  • At 16/9/09 12:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hope..cetim pun akan selalu intai aku n tgu aku cmni..tapi..mungkin ke? aku separuh mati rindu gile kat die pun die xtau..huhu..ntah kenal aku ke x pun xtau la..
    -sweet story writer..nice sesangat..-
    p/s-td aku jmp abg bazar..hehe

     

  • At 16/9/09 9:08 PTG, Anonymous ikhlas jujur said…

    salam....klakornye..AMEK gynea jadi doc..hahahaha.. degree doc amek medical degree dulu r(5-6 taun)..pas2 , baru la ley sambung buat specialist lam bidang gynea..huhuhuhu..tapi cite ni ok-0k jerk n bley tahan..

     

  • At 16/9/09 11:33 PTG, Anonymous nazla_44256 said…

    best gilez citez neh...
    aq nk cari suami cam alil jgk lh...
    coool jeeeee...
    hahahaaaa...

     

  • At 17/9/09 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2...
    tahniah kpd penulis

     

  • At 18/9/09 9:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler...
    writer
    tlg emailkn leyh x

     

  • At 18/9/09 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa!!!!
    bestnyer!!!
    CONGRATES!!!

     

  • At 18/9/09 6:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes!sweet!mntap!aku senyum jer...
    tp aku nk ty,,gynaecology 2 ley amik as main course 4 1st degree ke????

     

  • At 19/9/09 1:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet...sng nye tunggu 8 tahun..cm susah nk jadi dlm real world..mane nak bace first part?can anybody tell me?

     

  • At 19/9/09 1:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ni kisah tul ke?

     

  • At 23/9/09 2:59 PG, Blogger AkMa said…

    bukan enjoy reading dh...sronok gilerr plak jadinye..
    lalalala... ^_~

     

  • At 24/9/09 7:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best giler...
    Penceritaan pun sweet..
    Tahniah buat penulis..

     

  • At 24/9/09 3:34 PTG, Anonymous teddybear said…

    sweeeetttnyeeee......
    ni baru la btl...
    kejar cita-cita baru lah cinta....
    baru hdup bhgia harmoni...
    bkn apa....
    khdpan pun dah stabil n matang bila ssorg tu nak kawin
    ada setuju smua???? :)

     

  • At 25/9/09 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhu..
    mne la alil aq ni..
    xjmpe2..
    hihikss

     

  • At 26/9/09 7:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la jugak..
    dari 5 bintang bgik 4 bintang..

     

  • At 26/9/09 11:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaaaaaaaaaaa.............
    gila comey=)
    nk lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 12/10/09 6:21 PTG, Anonymous abez hafizza said…

    nk jugak...
    cte b4 ni...sk8er_gurlz5007@yahoo.com
    besh333

     

  • At 15/10/09 1:12 PTG, Anonymous amka said…

    best citer nie!!! sy suke..harap sy mempunyai jodoh seperti alil..tahniah writer!!!

     

  • At 16/10/09 4:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet gler

     

  • At 17/10/09 8:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nye citer ni .

     

  • At 20/10/09 12:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hik..hik..
    best lorr..
    congrates writer..tq
    -najjah-

     

  • At 20/10/09 9:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh2..
    congrats writer!!
    bleh tlg emailkan jgk??

    nuraina_syafeena@yahoo.com.my

     

  • At 25/10/09 6:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nih..sweet story..
    writer yg best..
    sronok dpat jdi echa..
    sweetttttt !!!!!

     

  • At 10/11/09 9:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweettttt. .
    gud job writer!!
    ak pon nk jgk. .
    tlg emailkn eh???

    iffa_najwa@yahoo.com

     

  • At 24/1/10 6:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle! yg first td da gelak sorg2 cam org gle da. two thumbs up! nothing's perfect kn?

     

  • At 3/2/10 1:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok baca.... tq...

     

  • At 11/4/10 1:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetttttt...besttttttttt...
    writer..can u send to my email..part 1 n part 2...
    tqvm...

    titanium001@live.com

     

  • At 26/10/10 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk jd echa.....hehehe
    sweet sgt...

     

  • At 31/10/10 1:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memg best la cite ne..sweet sgat...memg happy la lau dpat jd echa..heheh

     

  • At 18/11/10 11:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet sgt..nk jdi cm echa...
    eee...bestnyer cite ni..
    thumb up 2 writer..
    sengih+gelak sorg2 bca cite ni..
    senyum xabis...hahaha

     

  • At 28/3/11 7:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Bezz..setia betul.
    ~Good Luck penulis~

     

  • At 24/6/12 3:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...love it so much

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group