BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, September 12, 2009
Cerpen : Cikguku sayang
Nama Pena : sofi

1

"Mak, along kata along tak nak, along tak naklah!" sedikit tinggi suara Afifah. Wajah ibu yang penuh pengharapan ditatap tajam.

"Mak tak faham dengan kamu ni. Tu, Angah dah dapat anak dah! Kamu? Kahwin pun belum. Bila ada orang masuk meminang, hah, asyik nak menolak. Fi, terimalah ya! Si Azman tu budak baik. Dah lama dia sukakan kamu. Terima, ya." Zaleha masih berusaha memujuk.

"Kalau mak terima pinangan Azman tu, mak aje yang kahwin dengan dia." Usik Afifah.

Mata ibunya membulat.

"Kamu ni, Fifi. Jangan nak mengarut! Tak sanggup ayah nak bermadu dah tua-tua macam gini!" Sahut si ayah yang dari tadi memerhati isteri dan anak bertikam lidah. Gurauannya membuat Afifah tersengih.

"Abang ni, perkara macam gini pun nak bergurau." Marah Zaleha.

"Awak ni, Leha. Biarlah Fifi tu. Dah dia tak nak kahwin lagi, jangan le dipaksa-paksa. Insya-Allah nanti adalah jodoh dia tu!" Balas Ariffin sambil menunjukkan ibu jari tanda bagus kepada anaknya. Afifah membalas gembira.

"Yelah tu! Entah bila, entah. Umur dah le nak masuk 25, boyfriend tak ada. Orang datang pinang, tolak. Memilih sangat! Tunggu anak raja mana le agaknya." Zaleha masih tidak berpuas hati.

‘Anak raja gopal, mak! Hisy.... apa le aku ni. Datang anak raja gopal betul-betul baru tau. Tapi... kalau dia macam Syah Rukh? Boleh jugak kot?’ bisik hati Fifi. Wajahnya manis dengan senyuman menguntum di bibir.

Tiba-tiba telefon berbunyi. "Along, Husin ni."

Husin ialah adik iparnya, suami Nora. Husin seorang doktor yang bertugas di Hospital Selayang. Pastinya Husin menelefon untuk memberitahu tentang kepulangan Nora dan ‘baby’ mereka ke rumah. Semalam, adiknya itu bersalin di hospital tersebut.

"Ada apa, Sin? Nora dah boleh balik ke?" Afifah menyoal dengan riang. Tidak sabar untuk melihat wajah anak saudara yang baru lahir.

"Nora dah boleh balik tapi Afif kena tahan pulak. Doktor kata untuk 24 jam aje. Bimbang anak saudara akak tu dapat jaundice."

Jadi, Afifah telah dipilih untuk menjaga ‘baby’ di hospital. Dia gembira aje. Seronok dengan tanggungjawab itu. Afif, nama yang Nora pilih diambil sempena namanya. Afif bermaksud lemah lembut. Sambil merenung wajah mulus itu, dia berbisik; Lemah jangan, lembut pun jangan. Lemah lembut tak apa. Tapi kena tegas, macam mak long, tau!


2
Afifah dan Husin melangkah seiringan menuju ke tempat parkir kereta. Di tangannya, Afifah sedang menggendong Afif. Tubuh kecil itu didakap erat, cuba dilindungi daripada terik mentari yang memancar.

Dr Husin memerhati seorang lelaki yang sedang bersusah payah menukar tayar kereta di sebelah kereta Wajanya. Ingin menghulurkan bantuan namun pada pemerhatiannya, lelaki itu sudah hampir menyelesaikan tugasannya. Peluh membasahi baju kemeja lelaki itu. Berdiri tidak jauh ialah seorang perempuan yang kegelisahan. Isteri dia, kut. Bisik di hati.

"Hai, tayar pancit, ya. Maaf, tentu susah saudara nak buat kerja. Kereta saya rapat sangat dengan kereta saudara ni!" Ucap Husin ramah.

‘Tau tak apa!’ Kamal membebel dalam hati sambil berdiri meluruskan badan yang sudah sengal. Lenguh. Wajah Azita direnung sekilas. Wajah yang sedang mencuka. ‘Nak buat camne? Dah tayar ni nak pancit!’

Dia menoleh ke arah suara yang ramah tadi. "Nasib baik ada tayar spare....."

Senyuman yang dihulur mati demi terpandang seraut wajah yang jelas terkejut mendengar suaranya.

"Cikgu?"

"Fifi?"

Serentak mereka memanggil sesama sendiri.

"Tak sangka jumpa awak lagi, Fifi. Apa khabar?" Kamal bertanya mesra. Pandangan hanya untuk Afifah.

"Baik, cikgu. Isteri cikgu ke?" Soal Fifi menyembunyikan keresahan.

"Ini...."

"Azita." Wanita itu menghulurkan tangannya. Secepat itu juga dia berpaling ke arah Kamal dan berkata, "Mal, jom balik. Dah lama sangat kita kat sini!"

Azita terus sahaja masuk ke dalam kereta. Kamal tidak mempunyai pilihan selain menuruti kemahuannya.

"Sin, ari dah panas. Afif pun nak balik jugak ni!"

Husin menepuk dahi. "Ha,ah! Oh, ya. Saya Dr Husin. Ini anak sulung saya, Afif. Dan ini..."

Afifah segera meningkah. "Ala, cikgu dah kenal kita le! Kan, cikgu? Balik dulu!"


3
Kamal gelisah. Sejak pertemuan tempoh hari, wajah itu asyik mengganggu tidurnya. Menggangunya di siang hari juga. Tak dapat hendak dilupa.

"Datang sini ni, nak jenguk mak ke, atau nak bermenung?"

Kamal segera menoleh ke arah ibunya yang sedang terbaring di atas katil. Tersenyum dia. "Mak ni, ada ada aje!" jawabnya.

"Mak ke atau kamu ke yang ada-ada aje?" balas ibunya.

Belum sempat menjawab, seorang lelaki berkot putih memasuki bilik itu bersama seorang jururawat. Kamal mengamati wajah doktor tersebut. Rasa pernah jumpa, tapi di mana, ya?

"Makcik ok ari ni?" Soal doktor itu ramah.

"Biasalah, doktor. Dah tua..."

"Eh, doktor ni ke yang letak kereta kat sebelah kereta saya ari tu? Ingat saya lagi? Yang tukar tayar..."

Dr Husin segera menyambut huluran tangan Kamal.

"Memang betul. Sayalah tu." Dia menjawab.

"Isteri, eh maaf, anak doktor camne? Sihat?" soal Kamal. Wajah jadi merah sebab sudah tersasul. Nasib baik tidak terlanjur menyebut nama Fifi. Kalau tidak, tentu dah kena penumbuk doktor ni, fikirnya.

"Alhamdulillah, isteri dan anak saya sihat dua-dua."

"Oh, doktor dah kahwin, ya? Makcik ingatkan belum lagi. Nampak muda." Balas puan Rahmah sambil mengerling ke arah anaknya. "Jangan jadi macam anak makcik ni. Dah 30 tahun tapi bila cakap fasal kahwin aje, mesti mengelak."

Husin merenung wajah Kamal sekilas. Kehairanan. Bagaimanapun, dia tidak bertanya tentang Azita. Biarlah. Itu adalah hidup peribadi lelaki itu.

"Saya pun dah tua, makcik. 33 tahun dah umur saya ni. Baru kahwin tahun lepas. Mujur budak perempuan tu nakkan saya." Husin ramah memberitahu sambil tangannya sibuk mendapatkan bacaan tekanan darah puan Rahmah.

"Agaknya, Fifi masih macam dulu jugak ke? Suka nangis?" Tidak dapat Kamal menahan kata-kata. Lancar sahaja soalan itu keluar dari bibirnya.

"Kakak ipar saya tu? Kuat nangis? Tak tahu pulak saya. Dia..."

"Kakak ipar? Bukan dia isteri doktor ke? Ari tu....."

Husin tergelak besar. Sejak tadi, dia mengesyaki Kamal sangat ingin mengetahui tentang Afifah. Dan kini, lelaki itu kelihatan begitu terdesak. Ada apa-apakah di antara kedua-duanya waktu di sekolah dahulu? Afifah memanggil lelaki ini, cikgu. Dan cikgu ini pula memanggilnya, Fifi. Panggilan Fifi itu hanya istimewa untuk keluarga dan rakan-rakan rapat kakak iparnya. Jadi, mmm...ada rahsia ni!!

"Cikgu mengajar di mana sekarang?" sengaja melengahkan masa. Soalan Kamal tidak berjawab. Ingin sahaja Husin ketawa besar melihat gelagat lelaki itu yang kelihatan geram kepadanya.

"Anak makcik ni bukan cikgu. Dia jurutera di Dubai. Balik cuti sebab makcik sakit." Puan Rahmah ramah memberitahu.

Kamal menambah. "Dulu, selepas peperiksaan akhir kat UM, saya mohon jadi guru ganti kat SMKHM. Yelah, daripada relaks buang masa, baik kerja. Betul tak, doktor? Masa tu saya kenal dengan Fifi dan kawan-kawannya. Saya ajar sabjek Fizik di T6, kelas Fifi."

Terangguk-angguk kepala Husin mendengar.

"Saya garang. Fifi tu pernah kena tengking dengan saya. Dia terkejut sampai masuk hospital." Dan Kamal leka bercerita kejadian yang berlaku antara dirinya dengan Afifah lima tahun dahulu. Husin dan puan Rahmah ternganga mendengar.

"Melampau betul kamu, ya! Ada ke buat kat anak murid macam tu?" Marah puan Rahmah.


4
"Hai, doktor Husin ni memang nak kena. Dah dekat setengah jam aku tunggu dia, batang hidung dia pun tak nampak. Ajak makan tengah hari sama-sama. Ni dah dekat pukul satu dah ni, tak fasal-fasal aku kena dengan bos sebab balik lewat karang. Hisy...nak tunggu ke tak? Nak tunggu, tak nak, nak tunggu, tak nak..."

"Assalamualaikum." Rungutan demi rungutan terhenti bila ditegur oleh bisikan lembut itu.

"Sapa pulak mamat yang bagi salam ni?"

Afifah menoleh. Bulat sepasang mata terpandangkan bekas gurunya yang sedang tersengih melihat dia.

"Dah tak boleh nak cakap apa lah tu! Macam dulu, bila saya tegur aje, awak mesti panik. Apa khabar, Fifi?"

Kamal tidak menunggu jawapan. Dia terus sahaja duduk di hadapan gadis itu. Wajah manis itu ditatapi untuk meleraikan rindu yang terpendam sejak lima tahun dahulu.

"Awak tunggu siapa? Suami?" Kamal Amir bertanya.

"Ha, ah." Ringkas jawapan yang terlahir.

Kamal menyandarkan tubuh ke belakang. "Pelik awak ni. Kan awak masih dalam pantang? Kenapa ada kat tempat ni? Bukan awak sepatutnya duduk di rumah ke? Berurut? Berbengkung? Apa lagi ya?" Soalnya galak.

"Bertungku, tidur, jaga baby...." Afifah menyambung.

"Betullah tu! Tapi...tak kan baru 5 hari dah dating dengan suami? Mana boleh? Awak kena sabo, tau!" Kamal terus sahaja mengusik.

Pipi Afifah sudah merah padam. Menyampah benar dia diusik bekas gurunya itu. Seperti dulu, Kamal tidak akan boleh mengawal kata. Mulut laser itu pasti akan mengeluarkan bicara yang menyakitkan hatinya.

"Suka hati sayalah! Itu suami saya, cikgu peduli apa?" ‘Hah, kan dah kena? Ingat aku ni, Fifi yang dulu ke? Lembik aje. Kuat nangis?’ marah Afifah dalam hati.

Kamal ketawa besar membuatkan Afifah bangun dan menutup mulutnya. Menyedari perbuatannya, Afifah malu sendiri. Bertambah malu bila Kamal mengusik lagi, "Hai, Fifi. Kalau Husin nampak apa yang Fifi buat tadi, mesti dia marah, tau."

"Cikgu le! Ngada-ngada gelak besar macam tadi tu, buat apa? Apa yang lucu sangat?" Afifah menyoal.

"Hmm...telatah awak ni boleh buat saya jatuh cinta pada awak, awak tahu tak, Fifi?" Soal Kamal. Matanya tajam memerhati Afifah. Kali ini senyumannya mati. Serius riak wajahnya.


Afifah berpura-pura ketawa. Terasa pedih hatinya. "Cikgu kan dah kahwin. Isteri cikgu ari tu cikgu nak letak kat mana?"

"Kalau saya belum kahwin?"

"Ala.. kenapa sekarang? Dulu, cikgu tinggalkan saya macam tu aje. Konon cintakan saya tapi cikgu pergi sampai saya tak boleh nak cari cikgu. Tanpa pesan. Tanpa alasan." Lemah Afifah mengungkit cerita lama.

"Tapi sekarang, saya dah balik, kan? Saya dah jumpa awak semula. Dulu saya pergi, sebab saya nak cari diri saya. Berat nak tinggalkan awak tapi saya nekad. Sepanjang masa berjauhan dengan awak, saya berdoa agar hati awak kekal pada saya. Agar cinta yang tak pernah saya lafazkan pada awak, dapat saya luahkan satu hari nanti. Bukan saya tak risau awak jatuh cinta pada orang lain. Tapi, saya yakin, kalau ada jodoh kita, tak akan ke mana. Betul, kan?"


5
Afifah sudah tidak tahu untuk membuat apa lagi. Pelbagai alasan sudah diberi namun Kamal Amir bin Osman masih terus-terusan mengganggu. Siang, malam, pagi atau petang, telefon bimbitnya pasti menjadi mangsa. Sekejap-sekejap, missed call. Sekejap-sekejap, sms. Curahan rasa rindu, ungkapan cinta yang meresahkan jiwa mudanya, mengharu-birukan hidupnya yang aman makmur dan tenteram selama ini.

"Cikgu kan dah kahwin?" Soalnya bila Kamal mengajaknya berkahwin.

"Laa....kan kuota saya ada lagi tiga?" Kamal membalas sambil ketawa.

"Kalau macam tu, cikgu kena ingat yang saya ni masih isteri orang." Balasnya garang.

"Ya tak ya juga. Macam mana ni? Tapi, please.... saya tak boleh hidup kalau tak dengan awak, Fi. Tolonglah kahwin dengan saya. Saya sayang awak. Fifi, saya cintakan awak. Setulus hati!"
‘Alahai, lelaki. Lembut gigi dari lidah. Tak boleh hidup tanpa Fifi, konon? Abis tu, Azita tu siapa?’ Fifi menyoal diri.

"Along, along buat apa sorang-sorang dalam bilik ni? Jom turun. Kita ada tamu kat bawah." Nora memerintah.

"Malaslah...."

"Ek eleh, jangan nak cari fasal. Oh ya, tukar baju tu. Pakai baju kurung. Biar nampak manis sikit! Dan jangan lambat! Takut ada yang cari sampai kat sini karang. Satu kes pulak nanti!"

Afifah menjuihkan bibirnya. Bimbang dimarahi siibu, dia segera menukar baju. Baju kurung warna hijau lumut berbunga halus diserikan dengan tudung warna sedondon. Bibir dicalitkan sedikit gincu agar wajah yang agak pucat kelihatan sedikit bermaya.

Suara ketawa ketawa kedengaran di telinga. Riang berbual sehingga tidak menyedari kehadirannya. Hati tertanya-tanya siapakah tetamu istimewa ibunya itu. Sepanjang pagi Ahad itu, begitu sibuk bertungkus lumus di dapur namun yang menghairankan Afifah, ibunya tidak mempedulikan dirinya. Sepatah ditanya, sepatah dijawab. Dirinya tidak diendahkan. Soalannya tidak berjawab. Kata ibunya, nanti dia akan tahu juga!

Ya, dia sudah tahu. Di hadapannya, yang sedang duduk di atas sofa itu ialah cikgu Kamal. Santai dengan kemeja berwarna hijau lumut. Hijau lumut? Eh, macam berjanji pulak, bisik di hati. Tapi, siapakah yang lain-lain itu?

"Hah, dah turun pun dia. Fifi, mari sini." Panggil ibunya.

Pandangan sepuluh pasang mata terhadapnya menyebabkan langkah yang diatur terasa kekok. Melihat bibir masing-masing yang tersenyum menambahkan lagi kegugupan. Debaran jantung, alahai, bagai nak roboh dada.

"Mari sini, mak kenalkan tetamu mak pada kamu." Lengannya ditarik lembut. "Ini puan Halimah. Yang ini pula, puan Rahmah dan yang ni, Azita."

Afifah menyalami tangan ketiga-tiga perempuan itu. Terasa sayu pula rasa hati bila bersalam dengan Azita. Entah mengapa rasa kasihan kepada perempuan itu hadir. Kasihan kerana mendapat seorang suami yang seperti cikgu Kamal?

Wajah lelaki itu dijeling. Pandangan bertembung. Aduyai, berani betul cikgu nih? Tengok aku macam tu depan isteri dia? Nak kena?

"Hah, main mata pulak budak dua orang ni!"

Berubah air muka Afifah ditegur oleh puan Rahmah. Malunya tetapi...kenapa cikgu Kamal ketawa besar?

"Zita, you kena selesaikan masalah I ni. Tengok tu, dah terbeliak mata dia tengok I. Garang bakal isteri I ni."

Eeiii, rasa hendak sahaja Afifah menjerit. Rasa hendak sahaja dia menampar mulut jahat itu. Benci! Geram!

"Kami datang ni, nak pinang awak untuk Kamal, Fifi." Azita memulakan mukaddimah.

"Awak ni, sedar ke tidak? Relaksnya? Awak sanggup bermadu ngan saya?" Soal Afifah.

"Kalau Kamarul yang nak kahwin ngan awak, dah lama saya tarik rambut awak tu. Tapi, yang gilakan awak, Kamal, adik ipar saya! Jadi, rasanya tak ada masalah, kut!"

"Apa?" Bulat sepasang mata Afifah merenung wajah Azita. "Jadi....."

"Saya belum kahwin lagi lah, Cik Afifah oi. Saya nak kahwin ngan awak aje!"

Masing-masing tergelak mendengar kata-kata Kamal. Adus! Selama ini Kamal tidak berpura-pura sebenarnya. Memang lelaki itu ikhlas dengannya. Hanya dia...'arghh...geramnya!'

"Cikgu!!!"

"Isk, isk,isk...dah nak kahwin pun, panggil cikgu lagi. Nasib kamu le, Kamal!" usik puan Halimah kepada cucunya.


6.
"Kahwin juga kita, kan cikgu?" Afifah mendakap mesra tubuh sasa suaminya.

"Ada orang tu, nak kena plaster mulut dia!" Balas Kamal dengan wajah yang merah. Mahu dia tak marah. Usia perkahwinan mereka sudah hampir dua minggu namun bibir Afifah belum boleh lagi memanggilnya selain cikgu.

Afifah ketawa riang melihat riak wajah Kamal yang kelat.

"Oopps....sori. Abis tu, nak panggil apa, ek? Darling? Ayang? Hubby? Mana satu yang abang suka?" Soalnya manja.

Kamal segera mendakap tubuh isterinya. Mengucupi dahi. Turun ke pipi. Hinggap di hidung dan sebelum bibir bertemu, bisikan lunak kedengaran,

"Macam tadi.....sedapnya! Ya, Fi panggil abang aje! Abang suka sangat."


p/s: citer ni sambungan kembalikan indah. harap anda suka dan puas hati, ya.
posted by Penulisan2u @ 4:22 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
18 Comments:
  • At 12/9/09 10:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha.best cite ni.sweet sgt...tp rsnye ssh je nk jmpe lelaki mcm cikgu kamal yg setia dgn cinta di zmn skang ni.mcm angan2 je.apepn.tahniah ye penulis.xbosan bc,kalau pjg lg best.
    -erwani_roshan@yahoo.com-

     

  • At 12/9/09 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah... bestnyer..
    ada blog x???

     

  • At 12/9/09 1:15 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    haha..best sgt!

     

  • At 12/9/09 1:33 PTG, Blogger iriz said…

    best!...
    hahaha...swit je diorg due ni..:)

     

  • At 13/9/09 8:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pergghh sweet habes arr..
    ahaha

     

  • At 13/9/09 12:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet story... teruja lorh!!

     

  • At 14/9/09 12:26 PTG, Blogger nhidayah said…

    best nye cite ni..so sweet!!!congrate writer.bt i snyum sorg2..

     

  • At 15/9/09 9:31 PG, Anonymous azyan aka azzy said…

    kembalikan indah yang cikgunya luah feel dia kat depan pentas tu ke?? patut macam baca drama serias..hehe

     

  • At 15/9/09 1:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oklah hehehehehe...... klu lah ada lelaki yang setia camtu dalam dunia rea;iti ni kan baik

     

  • At 16/9/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cikgu cetim..manela die ye skrg? mesti cute ajar budak2 skola..jgn la die terpikat kat cikgu2 skola tu da..huhu hampa aku nnt:(
    -freesia _aya-

     

  • At 18/9/09 11:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet!

     

  • At 22/9/09 8:48 PG, Anonymous Lucifer said…

    Kiut laaa ^^ Citer yg bagus,heran ayah aku sbb aku suka sorang2 haha

     

  • At 10/10/09 1:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wey chantekk r cye neh ...hye untgnya ...xla mcm aku ,admirer kt ustaz praktikal kt skul dr form 5 smpai skunk ...tak jumpa2 jgk ...huhuhuhuh :-(

     

  • At 15/10/09 11:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita ni mmg sweet. tersenyum sorg2 bila aku baca cita ni. nasib baik bos sporting. mmg ada lelaki sperti cikgu kamal. cikgu yg kahwin gn student dia sendiri. cinta tu kan buta,tak mgenal sesiapa.

     

  • At 26/10/09 3:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku pun ske kat ckgu aku gak... ckgu mse aku kecik2..
    smpai skrg still contect...tapi.........
    skrg die da tawen...
    huhuhu...keciwa aku..

     

  • At 5/8/10 11:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sooooooo sweet... best la cite ni.. truskn menulis ye..

     

  • At 29/10/11 10:18 PTG, Blogger MiSs FaSiHaH aQiLaH said…

    sweet story ***** ten star *****

    sy pun suka dekat ustaz sy..~_^

    segalanya bemula dgn renungan matanya..*_*

    sukar utk sy terjemahkan feeling sy skrg ni..~_~

     

  • At 20/7/15 1:28 PTG, Blogger qaseh hazyla said…

    sweetnyerrr cerita dia...macam kena je dgn saya...hihi

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group