BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Ogos 17, 2009
Novel : When Love Comes 13
Nama Pena : Ayu Firhan

Ezreena mengatur langkahnya perlahan-lahan. Sesekali kakinya menyepak-nyepak batu-batu kecil yang terdapat di tepi jalan. Fikirannya ketika itu tidak menentu. Peristiwa yang baru berlaku sebentar tadi masih lagi bermain-main di benaknya.

Sungguh, dia memang takut sekali semasa Syahrer mendekatinya tadi. Fikirnya lelaki itu akan mengapa-apakannya, dan oleh kerana terlalu takut berada dalam situasi seperti itu, air matanya menitis tanpa dipinta. Tetapi mujurlah akhirnya tiada apa-apa yang terjadi.

Tapi... yang aku tak faham, kenapa dia buat semua tu, hah?? Apa motif dia sebenarnya?? Takkan betul-betul nak buat something kat aku kot?? Kalau ye pun, kenapa nak suruh aku bukak specs dulu?? Supaya aku tak nampak apa yang dia cuba nak buat kat aku?? Huh, macam la aku terus jadi buta kalau bukak specs. Ish, tak logik.. tak logik..

Habis tu, kenapa ya?? Nak tengok rupa aku tanpa specs?? Huh, macam la rupa aku ni dapat berubah lepas bukak specs. Tu lagi la tak logik. Ingat aku ni alien ke dapat tukar-tukar rupa?? Eh, ke specs aku ni yang ada kuasa supernatural, hah?? Dapat tukar rupa si pemakai?? Sebab tu dia interested nak tengok, fikir Ezreena. Dia tergelak sendiri dengan idea itu. Cermin matanya lantas dibuka lalu dibelek-belek.

Hurmm.. takde apa-apa pun, biasa jer. Habis kenapa dia cakap specs ni tak sesuai dengan aku?? Nampak pelik sangat ke?? Aku rasa okey jer. Nak kata old-fashioned, tak jugak sebab setahu aku ni yang the latest model. Orang lain pun ramai apa yang pakai specs model macam ni. Takde pulak orang cakap apa-apa. Selama ni pun takde orang yang comment pasal specs aku. So, apa masalahnya pulak?? Heish, mamat tu memang pelik la.. tak faham betul aku..

Ponn!! Ponn!! Tiba-tiba kedengaran bunyi hon dari belakangnya. Ezreena sedikit terkejut. Rupa-rupanya tanpa disedari dia telah semakin ke tengah jalan raya sehingga mengganggu kenderaan yang lalu di situ. Dia lantas bergerak ke tepi bagi memberi laluan kepada kereta itu.

Ponn!! Kereta tadi membunyikan hon sekali lagi. Ezreena jadi geram. Ish, apa lagi ni?? Aku dah bagi laluan pun masih nak hon-hon lagi ke?? Tak cukup luas ke jalan raya tu?? Dia bergerak sedikit lagi ke tepi sambil terus melangkah.

Sebuah Honda Civic berwarna silver berhenti betul-betul di sebelah Ezreena. Langkah Ezreena terhenti serta-merta. Dia cuba mengintai siapa yang memandu kereta tersebut tetapi tidak jelas kerana tingkapnya yang disadur dengan warna gelap.

"Hai Ez.. Assalamualaikum.." sapa si pemandu setelah tingkap kereta diturunkan. Ezreena segera merendahkan kepalanya untuk melihat wajah si pemandu.

"Oh.. Ery.. Waalaikumsalam.." jawabnya kemudian. Satu senyuman dilemparkan kepada lelaki itu.

"Baru habis kelas ke??" tanya Fiqry ramah. Ezreena angguk. Wajahnya sedikit berkerut kerana menahan pancaran matahari yang amat terik tengahari itu.

"Jomlah naik sekali. Kebetulan saya pun nak balik jugak ni," pelawa Fiqry.

"Err.." Ezreena berfikir-fikir seketika. Dia sebenarnya agak segan dengan lelaki itu. Walaupun sudah agak lama kenal, dia masih berasa sedikit janggal untuk menganggap Fiqry seperti kawan biasa. Mungkin kerana jarak umur mereka yang hampir mencecah 3 tahun. Bagi Ezreena, Fiqry masih adalah seniornya, jadi dia perlu menghormati lelaki itu sepertimana yang sepatutnya dilakukan oleh seorang junior.

"Jomlah.. takkan awak nak jalan kaki jer panas-panas macam ni. Kesian la kat kulit awak tu. Nanti kena sunburn kang tak cantik pulak," pujuk Fiqry lagi. Dia segera turun dari kereta lalu membukakan pintu untuk Ezreena. Ezreena tiada pilihan lain melainkan terpaksa menerima pelawaan itu.

"Thanks.." katanya lalu terus masuk ke perut kereta.

"Awak dah makan??" tanya Fiqry setelah Honda Civic itu meluncur di jalan raya. Wajah gadis di sebelahnya dikerling sekilas. Ezreena geleng.

"Kita makan kat luar nak??" ajak Fiqry.

‘Erm.. nak ke tak nak.. nak ke tak nak.. Kalau aku cakap nak, nanti nampak macam tak tau malu pulak. Tapi kalau cakap tak nak pun mesti dia akan paksa ikut jugak,’ Ezreena berfikir-fikir sendiri.

"Nak tak??" tanya Fiqry lagi.

"Erm.. saya ikut jelah. Lagipun awak yang drive," akhirnya Ezreena menerima sahaja ajakan Fiqry. Fiqry tersenyum gembira. Dia terus memandu keretanya keluar dari kawasan kampus.

Lebih kurang dua puluh minit kemudian, Fiqry membelokkan keretanya ke sebuah kawasan yang menempatkan banyak bangunan deretan kedai. Ezreena memerhatikan kedai-kedai yang terdapat di situ. Ada pelbagai jenis kedai termasuklah butik pakaian, kedai kasut, salon, restoran, dan macam-macam lagilah. Semuanya nampak cantik dan eksklusif. Mesti mahal barang-barang kat sini, fikir Ezreena.

"Hah.. dah sampai pun. Jom turun. Kita makan kat kedai yang kat hujung sana tu, ya??" ujar Fiqry sambil menunjukkan ke arah sebuah restoran yang terletak di hujung salah sebuah deretan kedai itu. Keretanya diparkir di salah sebuah petak kosong yang bertentangan dengan bangunan kedai.

Ezreena angguk lalu turun dari kereta. Sebaik sahaja kakinya memijak tanah, tiba-tiba dia merasakan dunianya berpusing-pusing. Kepalanya tiba-tiba pening. Matanya juga mula berpinar-pinar. Ezreena mengedip-ngedipkan matanya beberapa kali sebelum mula melangkah untuk menyeberangi jalan.

"Ez..!!" jerit Fiqry apabila melihat Ezreena yang terus melangkah tanpa menyedari kehadiran sebuah kereta yang sedang meluncur ke arahnya. Dia yang ketika itu baru berpaling setelah mengunci keretanya dengan pantas menarik lengan Ezreena, menyebabkan gadis itu terus terjatuh ke dalam pelukannya. Jantung Fiqry bergetar hebat tatkala kepala Ezreena menyentuh dadanya.

"Awak tak apa-apa??" tanya Fiqry. Kereta yang hampir melanggar Ezreena tadi dijelingnya sekilas. Kat tempat macam ni pun nak bawak laju-laju. Tak tau peraturan ke, desisnya geram. Tubuh Ezreena masih lagi dipeluk erat. Fiqry mula berasa hairan apabila Ezreena sedikit pun tidak bergerak di dalam pelukannya. Soalannya sebentar tadi juga tidak disahut. Wajah Ezreena yang tersembam di dadanya diangkat.

"Ez..!! Ez..!! Kenapa ni??" tanya Fiqry sedikit cemas apabila melihatkan keadaan Ezreena yang sudah tidak sedarkan diri.

"Ez..!! Are you okay??" panggil Fiqry lagi. Pipi gadis itu ditampar-tampar perlahan namun tiada respon. Mata gadis itu masih terpejam rapat. Fiqry lantas menggendong tubuh Ezreena lalu dimasukkan ke dalam kereta. Setelah itu dia terus memandu keretanya menuju ke klinik. Nasib baiklah ada klinik yang terletak tidak jauh dari kawasan itu. Tidak sampai lima minit kemudian, dia sudah tiba di klinik itu.

Tubuh Ezreena lantas digendong masuk ke klinik. Sementara menanti doktor yang memeriksa keadaan Ezreena, Fiqry duduk di ruang menunggu. Dia sangat takut ketika ini. Dia amat bimbangkan keadaan Ezreena yang tiba-tiba sahaja jatuh pengsan tadi. Kenapa dia tiba-tiba pengsan?? Kereta tadi dah terlanggar dia ke?? Ya Allah.. mudah-mudahan dia tak apa-apa. Fiqry berdoa di dalam hati.

Tidak lama kemudian, doktor yang memeriksa Ezreena keluar dari bilik rawatan. Fiqry segera menghampiri doktor itu.

"Macam mana keadaan kawan saya, doktor??" tanya Fiqry dalam nada cemas.

"Bertenang, encik. Kawan encik tak apa-apa. Dia cuma pengsan kerana terlalu letih dan kurang rehat. Dia juga mengalami sedikit dehidrasi kerana cuaca yang panas ni. Tapi encik jangan bimbang, kami dah masukkan air dalam badan dia. Buat masa ni, dia masih belum sedar lagi. Nanti bila dia dah sedar, encik boleh la bawa dia pulang. Tapi pastikan dia dapat rehat secukupnya dan minum banyak air," terang doktor tersebut.

"Baiklah doktor, saya faham. Erm.. boleh saya tengok dia??"

"Boleh, masuklah," kata doktor itu lalu beredar.

Fiqry lantas masuk ke bilik rawatan itu lalu menghampiri katil Ezreena. Wajah Ezreena yang nampak lesu ditatap lama. Nasib baik awak tak apa-apa, Ez. Kalau tak, saya pun tak tau apa akan jadi. Ez.. kalaulah awak tahu betapa risaunya saya tadi. Saya takut sangat kalau apa-apa terjadi pada awak. Saya takut yang saya akan kehilangan awak. Sungguh, saya tak sanggup kehilangan awak, Ez.. Saya sayangkan awak.. bisik Fiqry dalam hatinya.

Perlahan-lahan Ezreena membuka matanya. Ruang di sekeliling dipandang. Tempat itu agak asing baginya. Kat mana aku ni?? Macam mana aku boleh ada kat sini?? fikir Ezreena. Dia cuba mengingat kembali apa yang telah berlaku. Perkara terakhir yang dia ingat ialah wajah Fiqry yang sedang menunjukkan ke arah sebuah restoran. Kemudian dia ingat dia turun dari kereta. Lepas tu, apa yang terjadi?? Wajah Fiqry yang sedang tersenyum di sebelahnya dipandang.

"Awak dah sedar?? Syukurlah awak tak apa-apa," kata lelaki itu.

"Kat mana ni?? Macam mana saya boleh ada kat sini?? Apa yang berlaku??" tanya Ezreena. Suaranya kedengaran sedikit lemah.

"Kita kat klinik. Awak nyaris kena langgar kereta tadi. Lepas tu tiba-tiba je awak pengsan, jadi saya pun terus bawa awak ke sini," jawab Fiqry. Senyuman jelas terpancar di wajah lelaki itu.

"Awak.. bawa saya??" tanya Ezreena. Fiqry angguk.

Wajah Ezreena tiba-tiba merona merah. Dia bawa aku?? Maksud dia.. dia angkat aku ke?? Ke dia just papah aku jalan jer?? Eh, tapi orang pengsan mana boleh jalan sendiri, kan?? Ahh.. so memang confirm la dia dah dukung aku tadi.. Adoii.. malunya.. Ish, kenapalah aku boleh pengsan tadi, memang buat malu jer.. detik hati Ezreena.

"Doktor cakap awak tak apa-apa. Cuma kurang rehat jer. Lepas ni awak dah boleh balik terus," terang Fiqry.

Ezreena angguk perlahan tanda mengerti. Dia cuba bangun walaupun kepalanya masih terasa berdenyut. Wajahnya dikerutkan sedikit menahan sakit.

"Awak okey ke??" tanya Fiqry prihatin. Ezreena angguk.

"Saya tak apa-apa, cuma pening sikit jer," jawab Ezreena. "Jomlah kita balik," sambungnya lalu cuba turun dari katil.

"Eh.. awak rehatlah sekejap lagi. Lepas tu baru kita balik. Awak kan masih pening lagi tu," halang Fiqry.

"Takpe.. saya okey," kata Ezreena lalu cuba berdiri. Akhirnya Fiqry turut mengalah. Dengan penuh hati-hati dia cuba membantu Ezreena untuk berdiri.

"Takpe, saya boleh jalan sendiri," tolak Ezreena lembut apabila Fiqry menawarkan diri untuk memapahnya berjalan. Dia sebenarnya masih malu dengan lelaki itu setelah mendapat tahu yang Fiqry telah mendukungnya tadi.

Ezreena berjalan perlahan-lahan menuju ke kereta sementara Fiqry pula mengawasi langkahnya dari belakang. Sesekali langkah gadis itu kelihatan terhuyung-hayang. Fiqry cepat-cepat bersedia untuk menyambut gadis itu setiap kali dia nampak seperti hendak jatuh. Bimbang sungguh dia yang gadis itu akan terjatuh.

"Kita pergi makan dulu, ya??" ujar Fiqry setelah mereka masuk ke kereta. Ezreena menggeleng perlahan.

"Kenapa?"

"Saya tak ada seleralah," jawabnya perlahan. Kepalanya yang masih sedikit pening ketika itu membuatkan selera makannya turut hilang walaupun sebenarnya dia memang lapar.

"Tapi awak mesti makan jugak. Tadi doktor kata awak pengsan sebab tak cukup tenaga. Jadi awak mesti makan supaya tenaga awak tu pulih semula. Lagipun, kan awak tak makan lagi tadi?? Mesti awak lapar, kan?? Kita makan, ya??" pujuk Fiqry. Akhirnya Ezreena mengangguk.

Fiqry terus memandu keretanya menuju ke deretan kedai tadi. Dia meletakkan keretanya betul-betul di hadapan sebuah restoran. Kemudian mereka berjalan seiringan masuk ke dalam restoran itu.

"Awak nak makan apa??" tanya Fiqry setelah mereka duduk. Ezreena membelek-belek menu di hadapannya tanpa perasaan. Nama-nama serta gambar-gambar makanan yang ada dalam buku menu tersebut tetap tidak dapat membangkitkan seleranya. Dia menjungkit bahu.

"Saya pesankan untuk awak, ya??" tanya Fiqry lagi. Ezreena angguk sahaja.

"Dik, bagi kami nasi dengan ayam BBQ dua, sup tomyam special dua, dengan fresh orange dua," kata Fiqry kepada pelayan yang berdiri di sebelahnya. Ezreena membeliakkan mata mendengar menu yang dipesan oleh lelaki itu.

"Banyaknya," ucapnya setelah pelayan tadi beredar.

"Mana ada. Okeylah tu untuk sekali makan. Kita kan berdua, jadi saya pesanlah dua set,"

"Tapi.."

"Awak kan tak sihat sangat sekarang ni, jadi mesti makan banyak sikit. Lagipun tadi doktor pesan suruh awak makan bnyak-banyak. Kalau tak, nanti awak pengsan lagi, siapa yang susah?? Awak jugak, kan?? Saya pun susah jugak terpaksa angkat awak pergi klinik macam tadi," ucap Fiqry separuh bergurau.

Akhirnya Ezreena terpaksa akur. Dia tidak mahu menyusahkan Fiqry lagi. Cukuplah sekali dia membuatkan lelaki itu susah tadi. Malah sekarang ini pun dia rasa seperti sedang menyusahkan lelaki itu dengan karenahnya. Jadi dia tidak mahu Fiqry terus susah semata-mata kerananya.

Tidak lama kemudian, makanan yang dipesan mereka tiba. Ezreena memandang makanan di hadapannya. Larat ke aku nak habiskan semua ni?? Macam banyak sangat jer, fikirnya. Namun tangannya tetap mengangkat sudu dan garfu di atas meja. Perlahan-lahan sesudu nasi disuap ke dalam mulut. Hmm.. sedap jugak, desisnya lalu terus menyuap sesudu nasi lagi.

Fiqry tersenyum sendirian melihat gadis di hadapannya. Tadi kata tak ada selera. Sekarang bila dah makan nampak macam orang yang dah sebulan tak jumpa makanan pulak.

"Sedap??" tanya Fiqry.

Ezreena angguk sambil terus mengunyah makanannya. Entah bagaimana dia tiba-tiba menjadi berselera sekali. Mungkin kerana makanan itu memang terlalu sedap baginya. Atau mungkin juga kerana perutnya yang sudah terlalu lapar ketika itu. Maklumlah, sejak dari malam semalam lagi dia tidak ada menjamah apa-apa makanan pun. Jadi apabila makanan yang sedap seperti itu terhidang di depannya, seleranya terus timbul. Kepalanya yang tadinya pening juga sudah semakin reda setelah makan.

Setelah selesai makan, mereka terus pulang ke kampus. Sepanjang perjalanan mereka tidak banyak berbual. Cuma sesekali sahaja Fiqry bersuara memecah keheningan suasana. Ezreena pula hanya mengangguk, menggeleng, dan bercakap sepatah dua sahaja seperti kebiasaannya.

Setibanya mereka di kampus, Fiqry terus membelok ke asrama puteri dan menghantar Ezreena di hadapan bloknya.

"Bye Ez.." kata Fiqry setelah memberhentikan keretanya.

"Bye.." jawab Ezreena sambil menghulurkan senyuman manisnya.

"Ingat tau apa saya cakap tadi. Rehat cukup-cukup, jangan tidur lewat sangat. Kalau nak study pun, jangan sampai lewat sangat. Ngantuk je terus tidur tau. And jangan lupa minum air banyak-banyak. Cuaca panas sekarang ni, badan cepat hilang air. Faham??" pesan Fiqry seperti lagak seorang doktor sebelum Ezreena turun dari kereta.

"Faham, doktor Ery.. saya akan ikut cakap doktor tu," jawab Ezreena sambil mengangguk-angguk. Sejak bila la dia ni ambik Medic, nasihat panjang lebar mengalahkan doktor, desis hatinya. Fiqry tersenyum mendengar gelaran yang diberikan Ezreena itu.

Ezreena terus turun dari kereta namun baru beberapa langkah dia berjalan, dia berhenti lalu berpaling semula. Kereta Fiqry dihampiri lagi. Fiqry segera menurunkan tingkap keretanya.

"Ada apa??" tanyanya.

"Erm.. Ery.." panggil Ezreena.

"Yes?"

"Thanks so much for today.. and sorry sebab susahkan awak tadi," kata Ezreena lembut.

"Sama-sama.. It’s okay, memang dah tanggungjawab saya pun. Awak kan kawan saya," ujar Fiqry. Ezreena hanya tersenyum.

"Saya naik dulu, ya?? Bye.." kata Ezreena kemudian sambil melambai ke arah Fiqry. Fiqry angguk lalu membalas lambaiannya.

"Bye, Ez.. I love you.." bisik Fiqry perlahan setelah Ezreena mula melangkah. Langkah Ezreena diperhatikan sehinggalah kelibat gadis itu menghilang di sebalik pintu lobi. Setelah itu barulah dia memandu Honda Civic-nya ke asrama lelaki pula.
posted by Penulisan2u @ 4:12 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
6 Comments:
  • At 11/12/09 5:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cte nie..trus smbg plezz...tak sbr2 nak bce lg....

     

  • At 13/12/09 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ske nye..ble nak wat smbgan dye..tak sbr2 nie...ape jdik lpas nie....kak ayu..

     

  • At 19/12/09 5:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nak smbg????????da lme da nie..

     

  • At 2/4/11 12:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xde smbungan ker???????????????

     

  • At 14/4/11 6:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    d story was gud...nxt page plzzzz.....can't wait 2 read it...

     

  • At 18/2/12 4:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk sambungan...........
    plezzzzzzzzzz.......

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group