BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 14, 2009
Novel : Sehangat cinta 11
Nama Pena : gurl_88

Ikhmal melangkah perlahan menuju ke bilik papanya.Dia tahu papanya memanggil dia untuk memperkenalkannya dengan setiausaha baru.Dia mengetuk pintu bilik sebelum memulas tombol pintu.
"Hai pa.."Dia menegur sejurus sahaja menapak masuk ke dalam bilik pejabat papanya.Dia mengerling sekilas kepada seorang gadis yang duduk di atas kerusi berhadapan dengan Dato’Shuib.Wajah gadis tersebut tidak dapat dilihatnya dengan jelas.
"Hai Mal..papa rasa Mal tahu kenapa papa panggil Mal ni kan?"Dato’Shuib bertanya.
"Ye papa."Ikhmal membalas pendek.
"Good.Okey kenalkan setiausaha baru Mal,Mira Eliza."Dato;Shuib senyum sambil tangan kanannya mengarah kepada Mira.
Ikhmal sedikit tersentak.Nama itu bagaikan dekat dengan dirinya.Dia menoleh kea rah Mira.Gadis itu sedang tersenyum manis kepadanya.Senyuman itu seperti biasa dilihatnya.Benarlah kata abang Ikhwan,Mira memang cantik.
"Salam kenal En.Azam Ikhmal."Mira bangun sambil menghulurkan tangannya kepada Ikhmal.
Ikhmal cuma tersenyum.Huluran tangan Mira disambut lembut.Matanya tidak lepas dari meratah setiap inci wajah Mira.Sudah lama dia tidak menatap wajah itu.
"Mal,papa ada meeting sekarang.Mal terangkan pada Mira apa yang patut ya."Dato’Shuib mengambil fail kuning di atas mejanya lalu langkahnya di atur keluar bilik.
"Kecilnya dunia ni kan.Tak sangka kita berjumpa kat sini."Ikhmal bersuara setelah papanya beredar.Bibirnya menguntumkan senyuman.
"Ya,sangat tak sangka.Yang lebih tak sangka saya akan kerja dengan En.Ikhmal."Mira membalas kata-kata Ikhmal.Dia merenung wajah Ikhmal.Lelaki itu tetap kacak seperti tiga tahun dahulu.Lelaki yang tidak jemu mengejarnya tiga tahun lalu.Lelaki yang tidak putus-putus meluahkan kata cinta kepadanya tiga tahun lalu.
"Awak dengan Kamal dah kahwin?"Ikhmal bertanya ingin tahu.Gadis yang digilainya tiga tahun lalu kini muncul kembali dalam hidupnya.Dia teringat kembali betapa hancur hatinya apabila Mira memilih Kamal sebagai teman lelaki,bukan dirinya.
"Kami dah putus."Mira tunduk.Kisah lama antara dia dengan kamal telah lama disimpan rapi di sudut hatinya.
"I’m sorry.."Ikhmal berkata lembut.Wajah Mira tidak lepas dari matanya.
"Tak apa."Mira mambalas pantas.Entah mengapa tiba-tiba dia berasa kekok dengan Ikhmal.Renungan mata Ikhmal seolah-olah menembusi hatinya.Seolah-olah meragut ketengangan jiwanya.
"So,ada berhubung lagi tak dengan kawan-kawan kita masa universiti dulu?"Ikhmal kembali mengimbau kenangan sewaktu dia belajar di Universiti Malaya.Kenangan pahit dan manis masih tersimpan elok dalam kotak ingatannya.
"Ada juga kadang-kadang.Mereka sibuk dengan urusan masing-masing.Ada yang dah kahwin,beranak pinak."Mira senyum.
"Saya gembira jumpa awak kembali.Dan saya harap kita dapat berkerjasama dengan baik."Ikhmal turut tersenyum.Gembira? Tapi untuk apa? Hatinya telah tertutup rapat untuk Mira.
"Saya akan cuba yang terbaik.Kalau saya ada buat salah,tegur-tegurlah ya."Mira merendah diri.Terasa kerdil dirinya apabila berhadapan dengan Ikhmal saat itu.
"Insyaallah.."Ikhmal mengangguk.Bibirnya tidak putus mengukirkan senyuman.
------------------------
Ikhmal setia berdiri di balkoni biliknya.Pertemuannya dengan Mira petang tadi sedikit sebanyak mengganggu emosinya.Dia sudah melupakan gadis yang bernama Mira Eliza.Malah hatinya kini sudah mempunyai penghuni.Noorul Hazlin..telah menjadi penghuni tetap di hatinya.Tapi megapa ketika itu wajah Mira kembali menerpa di ruang mindanya?
"Awak tahukan perasaan saya terhadap awak?"Ikhmal menatap raut wajah gadis di hadapannya.Gadis yang sering menganggu lenanya.Gadis yang selalu membuatkan hatinya gelisah.
"Ye,saya tahu.."Mira serba salah.
"Dah tu kenapa awak tak boleh terima saya?"Ikhmal resah.Resah kerana Mira menolak cintanya.
"Awak,cinta tidak boleh dipaksa.."
"Tak boleh ke awak bagi saya peluang? Saya akan buat awak jatuh cinta pada saya.."Ikhmal merayu.Dia benar-benar sukakan Mira.
"Saya minta maaf.."Mira memandang tasik dihadapannya.Wajah kecewa Ikhmal tidak sanggup dilihatnya.
"Please wak.."
"Saya memang tak boleh."
"Tapi kenapa?" Ikhmal menggengam tangannya sendiri.Mengumpul kekuatan yang masih bersisa.
"Sebab saya dah ada pilihan hati."Mira berkata lambat-lambat.Berat hatinya untuk berterus terang dengan Ikhmal.
Ikhmal diam.Hatinya terasa seperti diragut kuat.Jantungnya seakan berhenti berdenyut.Kecewanya semakin menggunung.Ternyata dia tidak mempunyai peluang untuk berdamping dengan Mira walau sedikit pun.
"Siapa dia?"Gugup Ikhmal bertanya.
"Kamal.."
"Nampaknya saya memang tiada peluang langsung."Ikhmal mengeluh keras.
"Mungkin awak akan berjumpa dengan gadis yang lagi terbaik untuk awak selain daripada saya."Simpatinya tumpah buat Ikhmal.
"Harap-harap.Saya minta maaf.Saya tak tahu pasal awak dengan Kamal.Saya takkan ganggu awak lagi."Ikhmal bersuara perlahan.Dia lemah,dia tewas dengan perasaannya sendiri.
"Kita tetap kawan macam dulukan?"Mira menduga.
"Ya,kita tetap kawan.."Ikhmal senyum hambar.Dia tidak akan mengorbankan persahabatannya dengan Mira semata-mata kerana cintanya ditolak oleh gadis itu.Ikhmal melontarkan pandangan kea rah tasik.Air tasik yang tenang tidak dapat menenangkan hatinya.Hanya tuhan saja yang tahu betapa hancur hatinya.Hanya tuhan saja yang tahu betapa sakit hatinya.
Ikhmal meraup mukanya perlahan.Kenangan lalu masih mampu membuatkan hatinya tersentuh.Kenangan itu tidak mungkin akan dilupakannya.Dia berjalan menghampiri katil lalu merebahkan tubuhnya ke atas katil.Mindanya berkecamuk.Fikirannya berserabut tiba-tiba.Bagaimanakah dia akan menghadapi hari-harinya bersama Mira.Akan kembali semulakah cintanya terhadap Mira? Akan berubahkan hatinya? Atau dia tetap akan tetap setia dengan Lin?
------------------------------------
"Bertunang?"Lin menyoal sedikit terkejut.
"Ya.."Ikhmal senyum manis.Wajah terkejut Lin mencuit hatinya.
"Kenapa tiba-tiba je?"
"Tak boleh? Saya nak ikat awak.Saya tak nak awak lari daripada saya."Ikhmal mencuit manja hidung Lin.
"Awak tak ikat saya pun,saya tetap tak lari dari awak."Lin turut tersenyum.
"Saya tahu..sebab saya dah ikat hati awak kan?"
"Ya,hati saya dah terikat dengan awak.Saya takkan lari dari awak melainkan bila awak lepaskan saya."
"Syhh..jangan cakap macam tu.Saya takkan sesekali melepaskan awak.Saya janji.."Ikhmal meletakkan jari telunjuknya di bibir Lin.
"Jangan berjanji wak..saya takut awak tak dapat pegang pada janji tu."Lin mengalihkan tangan Ikhmal dari bibirnya.
"Insyaallah sayang..saya akan cuba pegang pada janji saya.Saya tak nak kehilangan awak."Ikhmal senyum.Bolehkah dia? Mampukah dia?
"Sekarang ni memanglah kan awak tak nak kehilangan saya.Tapi masa akan datang tak siapa yang tahu."Lin membalas.Raut lelaki kesayangannya direnung manja.
"Kenapa awak cakap macam tu? Tak percaya pada saya?"
"Saya percayakan awak.Sangat percaya.Saya cakap macam tu sebab hati dan perasaan seorang boleh berubah."
"Memang..tapi saya akan pastikan hati saya hanya untuk awak Lin.."Ikhmal menggenggam erat tangan Lin.Cintanya terhadap Lin semakin mekar berbunga.
Lin mengangguk perlahan.Tenang hatinya mendengar kata-kata Ikhmal.Kalau boleh dia pun tidak mahu kehilangan Ikhmal.Lelaki itu telah menjadi pemilik seluruh hatinya.
"Dan saya pun nak cinta awak hanya untuk saya je."Ikhmal kembali menyambung katanya.
"Cinta saya memang untuk awak seorang.."Lin meleretkan kata-katanya.Dia bahagia saat itu.
"Thanks sayang..so macam mana?"
"Macam mana apa?" Lin bertanya tidak mengerti.
"Pasal tunangla sayang..setuju tak?"
"Terpulang pada awaklah.Saya ikut je."
"Okey..kalau macam tu saya akan bincang dengan mama nanti.Kalau tak tunang pun,kita kahwin terus jelah ya?"Ikhmal sengih.Dia sudah tidak sabar untuk hidup bersama Lin.
Kahwin? Lin membuntangkan matanya.Sungguh dia tidak bersedia lagi untuk menjadi isteri Ikhmal.Masih banyak yang perlu dipelajarinya lagi untuk menjadi seorang isteri yang baik.
"Awak janglah main-main.."Lin mula merengek.
"Lahh..main-main apa pulak.Saya serius ni."Ikhmal menongkat dagu.
"Kita tunang dulu.Lepas tu baru kahwin boleh?"
"Awak ni macam nak tak nak je kahwin dengan saya."Nadanya dibuat seperti merajuk.Bibirnya sengaja dimuncungkan.
Lin tergelak kecil melihat reaksi Ikhmal.Lelaki itu cepat benar merajuk.
"Saya nak kahwin dengan awak.Tapi kita buat satu-satu dulu.Kalau terus nak kahwin kelam kabut jadinya.Kita kena rancang elok-elok dulu."Lin menarik hidung Ikhmal mesra.
"Yelah-yelah.Janji dapat kahwin dengan awak."Ikhmal kembali tersenyum.Wajah Lin ditatapnya tidak puas.
-----------------------------------
Ikhmal termenung di mejanya.Dia sendiri tidak tahu apa yang difikirkannya.Kerja-kerjanya yang bertambun di atas meja dibiarkannya.Matanya terarah ke luar bilik.Dinding kaca yang memisahkan biliknya dengan ruang luar bilik membolehkan dia dapat melihat dengan jelas keadaan ruang pejabat di luar bilik.Matanya terhenti di satu sudut.Kelihatan Mira tekun menaip sesuatu di computer.Dia terus memerhati dan memerhati.Gadis itu masih tidak berubah.Wajah itu masih mampu membuatkan matanya terpaku.Dia mengeluh lemah.Mengapa Mira hadir sekali lagi dalam hidupnya? Mengapa Mira hadir di saat hatinya telah dicuri oleh orang lain? Dia berharap perasaannya terhadap Mira tidak akan berulang kembali.Dia berharap cintanya terhadap Mira tidak akan tumbuh lagi.Dia mahu tetapkan hatinya hanya untuk Lin.
"Masuk.."Ikhmal tahu Mira yang mengetuk pintu biliknya.Dia leka memerhatikan Mira sehinggalah gadis itu bangun menuju ke biliknya.
"Maaf ganggu."Mira berkata perlahan.
"Tak apa.Duduklah."Ikhmal mempelawa ikhlas.
"Ni kertas kerja yang En.Ikhmal minta semalam."Mira menyerahkan sebuah file di tangannya kepada Ikhmal.
Ikhmal menyambut.Dibeleknya helaian kertas di dalam file tersebut.Matanya meniti pada barisan perkataan yang tertaip elok.Sesekali dahinya berkerut.
Mira memandang lama Ikhmal yang leka meneliti kertas kerja yang diserahkannya tadi.Entah kenapa hatinya bergetar hebat.Lelaki itu berjaya menggugat hatinya.Tidak seperti tiga tahun lalu,cinta Ikhmal begitu sukar sekali hinggap di tangkai hatinya.Tapi kini? Kini mengapa hatinya begitu mudah terusik dengan Ikhmal? Kini mengapa matanya ingin terus menatap wajah Ikhmal? Kini mengapa dia mendambakan Ikhmal?
"Saya suka kerja awak.Kemas dan teliti.Namlaknya ayah saya tidak silap pilih pekerja."Ikhmal menutup kembali fail di tangannya.
"Biasa saja.Itu saja yang mampu saya buat."Mira merendah diri.
"Kerja awak bagus."Ikhmal terus memuji.Dia sangat berpuas hati dengan hasil kerja Mira.
"Terima kasih.."Mira senyum gembira.
"Sekarang dah lunch hour.Awak tak keluar makan ke?"Ikhmal bertanya tiba-tiba.
"Entahlah.."Mira berkata perlahan.Sebenarnya dia tidak biasa dengan kawasan pejabat tersebut.Dia sendiri tidak tahu hendak makan di mana.
"Entah? Mana boleh macam tu.Jom saya belanja awak."Ikhmal berkata laju.
"Err tapi En.Ikhmal.."Mira serba salah.Bolehkah dia keluar makan berdua dengan Ikhmal.Nanti apa pula kata pekerja lain?
"Tak ada tapi-tapi.Nanti kita boleh borak panjang."Ikhmal bingkas bangun.
Mira terpaksa akur.Perlahan-lahan dia berjalan membuntuti langkah Ikhmal yang semakin jauh di hadapannya.
…..
Mira memandang lama nasi goreng kampung di pinggannya.Tiba-tiba seleranya mati.Dan dia sendiri tidak tahu mengapa.Dia memandang Ikhmal di hadapannya sekilas.Lelaki itu sedang enak menyuap mee goreng ke dalam mulut.
"Kenapa tak makan?"Ikhmal bertanya setelah dia perasan nasi goreng di pinggan Mira langsung tidak terusik.
"Saya kenyang.."Dia berbohong.
"Makanlah sedikit.Nanti lapar."
"Tak apa.En.Ikhmal makanlah.."
"Mira,di luar pejabat awak panggil saya Ikhmal je.Kita kan kawan.Saya tak nak nanti percakapan kita terbatas.Di luar pejabat,saya kawan awak bukan bos awak.Boleh?"Ikhmal kurang selesa Mira ber encik-encik dengannya.
"En.Ikhmal tak kisah?"
"Saya tak kisah."Ikhmal membalas pendek.
"Baiklah Ikhmal..Mira senyum mengusik.
"Haa macam tu lah.."Ikhmal turut senyum.
"Boleh saya nak tanya sesuatu?"Mira meminta izin.
"Apa dia?"
"Ermm awak dah kahwin?"Lacar sahaja soalan itu terpacul dari bibirnya.
"Belum.."Ikhmal memandang Mira sekilas kemudian dia meneruskan suapan ke mulutnya.
"Takkan tak kahwin lagi."Mira tidak percaya.Masakan lelaki sekacak Ikhmal mesih hidup bersendiri.Masakan lelaki berkerjaya hebat seperti Ikhmal tidak mempunyai suri hati.
"Kenapa? Tak percaya? Saya memang belum kahwin.Tapi akan kahwin tak lama lagi."Ikhmal berterus terang.Dia tidak mahu menyembunyikan statusnya.
Hati Mira bagai ditoreh mendengar jawapan Ikhmal.Akan kahwin tak lama lagi? Maknanya lelaki itu sudah mempunyai pilihan hatinya.Dia berasa kecewa tiba-tiba.
"Baguslah macam tu.."Mendatar sahaja suara Mira.
"Nanti saya jemput awak datang ke majlis saya ya."Ikhmal senyum.Wajahnya berseri-seri.
"Jangan lupa jemput saya tau."Mira senyum kelat.Ikhlaskah kata-katanya sebentar tadi?
"Insyaallah saya tak lupa.Makanlah sikit Mira."Ikhmal mendesak.
"Saya kenyang.."
"Sampai hati awak kan.Saya bayar awak tak nak makan pula."Ikhmal buat-buat kecewa.
"Awak ni..yelah-yelah saya makan sikit."Nak tak nak Mira terpaksa juga menyuakan sesudu nasi goreng ke mulutnya.Dikunyahnya perlahan-lahan.Sungguh dia tiada selera saat itu.
Ikhmal tersengih melihat reaksi Mira.Dia memerhati Mira lama.Matanya tidak puas meratah setiap lekuk penjuru wajah Mira.Rambut Mira yang mengerbang lembut ditiup angin sedikit menyentap hatinya.
-------------------------
Lin dan Ikhmal melangkah beriringan masuk ke dalam rumah.Pn.Ana sedia tersenyum di pintu.Pantas Lin menyalami tangan bakal ibu mentuanya.
"Lin sihat?"Pn.Ana tersenyum gembira.Sudah lama dia tidak bertemu mata dengan Lin.
"Sihat mama.."Lin menjawab sambil tangannya memegang erat lengan Pn.Ana.Mulutnya sudah biasa memanggil Pn.Ana dengan panggilan ‘mama’.
"Rindunya mama pada Lin.Ikhmal ni pun satu,bukan nak bawa Lin datang rumah selalu."Pn.Ana membebel perlahan.
"Alah mama ni..ni kan Mal dah bawa bakal menantu kesayangan mama ni.."Ikhmal memaut bahu mamanya.
"Dah puas mama desak baru nak bawa."Pn.Ana meneruskan bebelannya.
"Maaflah mama..Lin banyak kerja.Lain kali Lin akan selalu datang jenguk mama ya."Lin memujuk lembut.
"Tak apalah Lin.Mama faham..Jom kita duduk di ruang tamu."Pn.Ana menarik lembut tangan Lin.
"Lin dah sampai ya.."Ika bersuara apabila melihat Lin muncul bersama Ikhmal dan ibu mentuanya.
"Kak Ika pun ada ya.."Lin senyum.Dia menghampiri Ika lalu duduk di sebelah Ika yang sarat mengandung.
"Kak Ika duduk dengan mama.Abang takut nak tinggalkan dia sorang-sorang kat rumah.Dah sarat benar tu.."Ikhwan menyampuk.
"Sayang betul abang Wan dengan Kak Ika ye.."Lin mengusik.Bibirnya menguntum senyum.
"Macam saya sayang kat awaklah.."Ikhmal mencelah.Senyuman nakal terukir di bibirnya.
"Yeke.."Lin mencebik.
"Yelah..saya sayangkan awak tau.Sayang sangat-sangat.."Ikhmal duduk santai di atas lantai berhadapan dengan Lin.
Muka Lin memerah.Tiba-tiba dia berasa malu dengan kata-kata Ikhmal sebentar tadi.Yang membuatkannya lebih malu apabila Pn.Ana,Ikhwan dan Ika tergelak mendengar kata-kata Ikhmal tadi.
"Apa yang gembira sangat ni?"Dato’Shuib muncul dari tingkat atas.Dia melabuhkan punggungnya ke atas sofa di sebelah isterinya.
"Tak ada apa-apa.Budak-budak ni haa.."Pn.Ana menjawab.
"Mal kata nak bincang pasal pertunangan Mal dengan Lin.Macam mana?"Dato’Shuib menyoal.
"Ha’ah pa..Minggu depan boleh? Agak-agak sempat tak?"Ikhmal memandang papanya.
"Sempat tu memanglah sempat.Tapi kelam kabut sikitlah."Dato’Shuib menjawab.
"Lin okey ke kalau bertunang minggu depan?"Pn.Ana bertanya.Dia takut Lin tidak bersetuju dengan cadangan Ikhmal.
"Saya ikut Ikhmal je.."Lin bersuara perlahan.
"Kalau ikut saya..kita kahwin terus jelah.Tak payah tunang-tunang."Ikhmal mengusik nakal.
"Mal jangan nak ngada-ngada."Pn.Ana menyampuk.
"Alahh nak kahwin cepat pun tak boleh.."Ikhmal merengek.
"Sabarlah..dah tak sabar nak kahwin ye."Ika tersengih melihat telatah Ikhmal.
"Memanglah tak sabar.Abang Wan dah nak dapat dua orang anak dah.Mal ni belum kahwin-kahwin."Ikhmal membalas.
"Mal ni..entah-entah anak dia yang ramai daripada abang nanti."Ikhwan bersuara.
"Tengoklah nanti.Mal lawan abang Wan.Lin,nanti awak lahirkan anak ramai-ramai untuk saya ye.."Ikhmal senyum memandng Lin.
"Awak ni.."Lin malu tiba-tiba.
"Dah-dah.Betul ke Mal nak bertunang minggu depan?"Pn.Ana mengangkat kening.
"Betullah ma.."Ikhmal menganguk-angguk.
"Kalau macam tu nanti mama cakap dengan ibu Lin ya.."Mata Pn.Ana mengarah pada Lin.
Lin mengangguk cuma.Dia tahu pasti ibunya akan gembira.Dia memandang Ikhmal yang sedang tersengih.Lelaki itu kelihatan amat gembira.Ternyata dia tidak salah memilih Ikhmal sebagai teman hidupnya.
Ikhmal berbalas pandang dengan Lin.Gadis itu hampir menjadi milik mutlaknya.Rasa bahagia menyelinap ke seluruh hatinya.Dia akan memastikan Lin bahagis bersamanya.Dia akan memastikan Lin akan terus menikmati haruman cintanya.DIa juga akan memastikan Lin akan terus kekal di hatinya.
posted by Penulisan2u @ 6:09 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
34 Comments:
  • At 14/8/09 11:33 PG, Anonymous nad said…

    wah komen pertama.... best best nak lagi.... i dh agak dh mesti sectry ikhmal tu xgirl die, tp xgirl x jd....pasni mesti lin akn makan hati coz cinta ikhmal mule nak berbelah bahagi...ikhmal terkeliru...kuikuikui...cet mcm aku plak penulis die...hehehhehehe

     

  • At 14/8/09 9:59 PTG, Anonymous clarabell said…

    dah agak dah sectry 2 org lain.......makin suspen la cite ni..tp bnyk spelling error la

     

  • At 14/8/09 10:20 PTG, Anonymous miss casper said…

    i suke citer ni...xsabar nk tggu ending dier..leh cepatkan sikit x??plezzzzzzzzzz

     

  • At 15/8/09 7:05 PG, Anonymous pulutpanggang(ieda_20388@yahoo.com) said…

    hmm..ape agaknye ending cter ni yer..panjang lg ke writer? hope ur next chapter soon okay..jalan n gaye penceritaan yg bagus..keep it on..

     

  • At 15/8/09 9:10 PTG, Anonymous ckin said…

    yup..bes2..membuai hati...nak lagi2..upload la bebanyak..

     

  • At 16/8/09 8:34 PTG, Blogger gurl_88 said…

    hai..thanks 4 da support..
    pasal spelling error tu sori sgt2..xsmpat nk check..
    next chapter maybe lmbt sket sbb laptop ada probs sket skrg dan bz dgn kls..
    tggu next chapter k..
    daaa..(@_@)
    -gurl_88-

     

  • At 17/8/09 5:27 PG, Blogger khadijah said…

    huhuhuhuhuhuhu.....
    cerita nie best lah.....
    penulis cepat lah sambung.....
    tak sabar nk tau sambungan n kesudahan cerita nie.....
    by the way tahniah ya penulis.....
    teruskan usaha anda....

     

  • At 23/8/09 9:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala bile nak sambung n

     

  • At 24/8/09 10:39 PTG, Anonymous gadis kalut said…

    lambatnyer sambungan citer nie..da lbh 3 hr dok menunggu,,cptlaa abiskan

     

  • At 25/8/09 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eh sma nma ngn aq la...hehehe
    bla nk smbng???
    xsbr2 la nk tawu ksdhnnya...

     

  • At 31/8/09 6:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giey lerr cter ni
    xborim pn...
    arap2 hepi ending tau
    lau bleh cptla ckit smbungny...
    da xsbr nk bca

     

  • At 1/9/09 3:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best ar kisah dia....kalau boleh di percepatkan sambungan kisah ni..

    x sabar nk tau ending dia.......

     

  • At 3/9/09 1:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt smbung citer nie.
    x sbr nak bca.

     

  • At 4/9/09 6:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer citer nie tp tlg cpt skit xsbr nak tggu ending dy

     

  • At 12/9/09 10:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    smbg cpt ckt la..
    xsbar nk tau cte nie..
    de blog x?

     

  • At 3/10/09 5:18 PTG, Blogger farah nur athirah said…

    best..jgn lah smpi mira 2 buat susah sudah..

     

  • At 4/10/09 1:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow,,best yer citer ni...
    kn bgus klu blh thu ending cpt...
    cpt la smbg citer ni...
    xsbr nk th ending ni...

     

  • At 10/10/09 1:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best citer nie..cpt2 la smbg
    hrp2 ikmal x blk semula kt ex dye..
    klau x mst lin kecewa..

     

  • At 10/10/09 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    harap lin and ikmal bersama hingga akhir story..

     

  • At 13/10/09 10:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mne smbgn ni?da dekat sebulan lebih tgu...jgnla delay lme sgt cz pembaca bole hilg mood tau..

     

  • At 13/10/09 6:35 PTG, Anonymous johana said…

    agak-agak lah kn,si mira tu nk dkt ikhmal ke???
    kalau nk ssh la...
    mesti tu ambik ati...
    alaaaa mira ko ngan aril sudah la ngan ikhmal tu rasenye x bleh kot....

     

  • At 16/10/09 8:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lme nye nk smbg.pembaca dah penat tnggu n

     

  • At 19/10/09 3:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sambungla cpt........

     

  • At 19/10/09 3:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mna smbgan ni....
    x sbr da nak taw ending of story...
    cpt la...plzzzzzzzzzzzzzz

     

  • At 19/10/09 8:35 PTG, Blogger gurl_88 said…

    hi...
    sori..
    bukan sngaja lmbt smbg..
    xsempat nk menyambung..
    bz dgn study,exam,assignment.awl bln dpn cuti sem..time tu sy akan smbg novel ni ye..
    plss truskn sokong sy...
    harap anda smua sudi menungguu..
    lin dan ikhmal akan kembali menyuntik emosi anda..
    thankksss!!

     

  • At 21/10/09 4:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana sambungan dia????????dah x sabar nak baca..............

     

  • At 29/10/09 8:44 PG, Anonymous qoaina said…

    comelnye cite nie...
    teruskn berkarya...

     

  • At 10/12/09 11:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hurry up writer,,
    mst blakunye konflik x lme lg,,

     

  • At 24/7/10 8:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    SALAM...bila lagi nak smbg ceta nie ???

     

  • At 30/7/11 1:05 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmg bez arhhh...cter nihhh......tp...mane smbungan nyer.....xsbr tol lh nk tau ending cter nihhh....lin n ikhmal mmg psngn yg sweet.....mira tuh suruh ngn aril je lh....jgn kcau ikhmal n lin....papun....cter nihhh...mmg bez sgt2.....congrate 2 penulis.....cpt kit bt smbungan dier...

    -NOOR'91-

     

  • At 19/1/12 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    saya suke,...n nak yg seterusnya!

     

  • At 7/4/12 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler citer ni.saya harap lin tu akan berkahwinlah dengan ikhmal.menyebok jer mira ngan aril tu.mira tu sepatutnyer jauh 2 sikitlan dengan ikhmal tu.dier yg tolak cinta ikhmal , sebok jer.kesian lin.

     

  • At 22/10/12 11:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Lma juga sambungan citer ni... Skarang dh 2012...

     

  • At 25/10/12 12:33 PTG, Anonymous ainan tasneem said…

    sebok lh mira tu....

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group