BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Ogos 31, 2009
Novel : Sayang Cinta 1
Nama Pena : shiera

BAB 1
Pagi yang cerah itu menyinari hari-hari yang indah buat dua orang adik-beradik itu. Hari ini merupakan hari pertama sesi persekolahan di mulakan. Suasana di rumah banglo tiga tingkat milik Datuk Mukhriz itu jelas kelihatan ceria dengan deraian ketawa penghuni-penghuninya yang sedang menjamu selera.
” Papa, Opie tak sabar nak ke sekolah baru tu. Semasa opie kat sekolah lama dulu ramai yang tak sukakan Opie. Opie harap kat sekolah baru nanti, ada yang sudi berkawan dengan Opie.” Adu Sofia kepada papanya.
" Alah, sayang papa gerenti kat sekolah baru nanti ramai yang akan berkawan dengan Opie." Kata Datuk Mukhriz seakan memujuk anak sulungnya itu. Sofia tersenyum dengan pujukan papanya.
" Eleh, semua orang tak nak kawan dengan kak Opie sebab perangangai Kak Opie yang macam jantan tu. Cuba Kak Opie ubah penampilan Kak Opie supaya lebih cun." Jefry iaitu anak bongsu Datuk Mukhriz menyampuk.
" A"ah , betul kata Si Jefry tu. Cuba ubah perangai Opie yang macam jantan tu. Tengoklah rambut tu, pendek macam lelaki. Nanti pergi sekolah nanti orang ingat kau lelaki." Datin Azmah mengiakan apa yang dikatakan oleh Jefry.
" Alah, mama ni selalu je dengar cakap Si Jefry ni. Semua yang Opie buat semua tak kena. Bencilah." Sofia menarik muka masam.
" ya la. Mama mintak maaf. Dah la tu, nanti lewat nak ke sekolah pulak." Datin Azmah memujuk semula anaknya itu.
" Okey, hari ini kamu berdua pergi dengan papa. Lain kali kamu berdua kena pergi sendiri. Papa ada banyak kerja yang nak dibereskan kat pejabat. Papa dah belikan kamu berdua motor. Kamu boleh pergi berdua."
" Tak nak lah pa naik motor. Apa kata kalau papa belikan Opie basikal. Opie suka naik basikal."
" Emm... ikut suka hati Opie la nak naik apa. Nanti papa belikan basikal buat Opie." Datuk Mukhriz mengikut saja kemahuan anak sulungnya itu.

*************

Hari ini merupakan hari kedua persekolahan. Sofia terlambat untuk ke kelasnya. Sampai sahaja di hadapan kelas Tingkatn 4 Rose 1 , dia ternampak gurunya sudah masuk ke kelas. Sofia memberi salam sebelum masuk ke kelasnya. Guru kelasnya merenung kepadanya dengan pandangan yang tajam.
" Kamu, mari sini. Siapa nama kamu? Kenapa kamu lewat masuk ke kelas saya ? kamu tahu sekarang sudah pukul berapa?" soal guru kelasnya iaitu Cikgu Raudah.
Sofia mara ke depan mendapatkan gurunya. " Nama saya Sofia Azlin binti Mukhriz. Maaf cikgu saya terlewat."
" Kamu tahu kamu sudah sepuluh minit terlewat kelas saya. Hari ini first time saya mengajar awak semua tetapi dah ada orang yang buat hal. Lain kali, setiap kali masa saya, kamu pastikan yang kamu masuk dulu sebelum saya kalau tak…" belum pun sempat Cikgu Raudah memarahi Sofia, loceng berbunyi menandakan waktu matematik sudah tamat. Rupa-rupanya sudah lama Sofia di bebeli oleh cikgu matematik itu. Masa matematik digantikan pula oleh masa Sejarah.

*************************
Loceng yang berbunyi menandakan sudah masuk waktu rehat. Sofia masih setia di atas kerusinya. Dia berasa malas untuk menjejakkan kakinya ke kantin sekolah memandangkan perutnya yang sudah kenyang dan moodnya hilang disebabkan oleh guru matemtiknya.
" Hoi kawan-kawan nak tahu tak… ada budak tu kan dia kan kena marah kat cikgu tadi. Kesian…" selesai berkata-kata, Zakuan dan rakan-rakannya ketawa dengan kuat sekali.
Terasa panas telinga Sofia apabila mendengar suara-suara sumbang itu mengutuknya. Tahap kesabarannya kian memuncak apabila terdengar pula suara-suara sumbang dari pihak perempuan mengutuknya. Tiba-tiba...
" Damn!!!" semua yang berada di dalam kelas itu terkejut. Suasana dalam kelas itu sunyi dengan serta-merta.
" Eh, korang semua boleh tak berhenti mengumpat aku? Aku tahu korang tak suka aku lebih-lebih lagi kau. Aku tahu sejak hari pendaftaran lagi kau tak sukakan aku. Aku benci korang semua." Sofia menjeling tajam kearah Zakuan lalu berlalu meninggalkan kelasnya.
Zakuan termanggu-manggu sendirian. Dia berasa sangat bersalah tetapi egonya yang melarangnya untuk meminta maaf daripada Sofia. " Ah buat penat aku je minta maaf daripadanya, daripada aku minta maaf daripadanya baik aku minta maaf daripada kucing." Zakuan berbisik di dalam hati.
Sofia berlari untuk ke tandas. Di dalam perjalanan dia terlanggar seorang pelajar lelaki yang boleh tahan kacaknya. Pelajar itu merupakan pelajar form 5. Dia meminta maaf daripada lelaki itu lalu berlalu meninggalkan lelaki itu bersendirian.

*********************

Petang itu, dua beradik itu duduk bersantai di ruang tamu rumah mereka.
" Abang... abang...Abang!!!" Zakuan memanggil abangnya.
" A…apa? Maaf abang tak dengar kau panggil abang tadi." Ujar Zafuan sambil terpinga-pinga.
" Ewah-ewah, abang sekarang dah pandai mengelamun ye." Zakuan memperli abangnya sambil tangannya menyiku abang kesayangannya itu.
" Ish... kau ni pandai-pandai aje. Bila masa pulak aku duk mengelamun." Marah Zafuan dengan serkap jarang adiknya yang boleh dikira betul juga.
"Ek-eleh. Betul ke ni? Entah-entah rindukan makwe kat sekolah kot." Zakuan sudah maklum dengan perangai abangnya yang tidak mudah jatuh cinta dengan mana-mana perempuan. Lebih-lebih lagi dengan perempuan yang gedik.
Zafuan merupakan ketua pengawas di sekolahnya dan merupakan seorang yang pandai lagi terkenal di sekolahnya. Ramai perempuan yang cuba untuk memikat Zafuan tetapi semuanya tidak berjaya. Dia lebih suka berkawan daripada menjalinkan sebarang perhubungan dengan orang lain.
" Dahlah. Malas aku nak layan engkau ni. Eh, kau kenal tak seorang gadis yang berambut pendek, potongan macam lelaki, matanya bundar , bulu mata lentik, hidungnya kecil dan mancung macam orang arab dan di tepi mulutnya terdapat tahi lalat macam bibir siti nurhaliza? Kau kenal tak orang itu?" tanya Zafuan kepada adiknya dengan bersungguh-sungguh.
" Dia budak form berapa?"
" Kalau aku tahu, tak ada lah aku tanya kau. Hei kau ni payahlah. Takpe lah aku chow dulu. Memang susah cakap dengan orang yang tak faham jiwa aku ni." Selesai berkata-kata dia berlalu meninggalkan adiknya.
" Kita pulak yang dikata tak faham jiwa dia. Jiwa masing-masing, masing masing la yang faham." Zakuan berkata-kata sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. Seraya dia terfikir orang yang dimaksudkan oleh abangnya. Tiba-tiba dia teringat sesuatu. " Adakah abangnya menyukai... Ish tak mungkin. Takkan abangnya menyukai perempuan yang macam itu. Dia bukannya taste abang aku." Hatinya berkata-kata dengan hairan.

*********************

Sebulan kemudian... di tempat letak basikal di sekolah.
" Eh, Opie. Awak dah nak balik ke?" tanya Surain Aqma, merupakan satu-satunya kawan baik Sofia dan merupakan orang yang pertama ingin berkawan dengan Sofia.
" A"ah saya dah nak balik ni."
" Jom kita balik sama-sama. Lagipun hari ini saya balik jalan kaki sahaja. Rumah kita pun dilorong yang sama kan? Saya teringin nak lihat rumah awak."
"Emm.. baiklah. Ta...tapi.. orang tua saya tiada di rumah. Awak tak kisah kan." Ujar Sofia mengharapkan bahawa Surain membatalkan hasrat untuk ke rumahnya. Dia tidak mahu Surain tahu yang dia merupakan anak orang kaya.
" Kenapa awak ke sekolah dengan basikal? Ayah awak kerja apa?" tanya Surain.
Belum sempat Sofia menjawab tiba-tiba, datang Zakuan dan rakan-rakannya. Mereka membuat bising dan mengacau-ngacau di situ.
" Kalau awak nak tahu Cik Surain sayang, dia ni anak tukang kebun je kalau tak pun anak pencuci tandas." Ujar Zakuan dengan nada angkuh dan mengejek-ejek Sofia.
" Eh tak baik cakap kat Opie macam tu. Kalau mak bapak dia tukang kebun dan pencuci tandas sekalipun, kita tak boleh nak mengejek-ejek dia macam tu.mereka pun manusia macam kita jugak. Lagipun mana awak tahu Opie orang miskin? Entah-entah dia lagi kaya daripada awak tau." Ujar surain walaupun dia sendiri tidak mrngetahui akan pekerjaan orang tuanya Sofia.
" Ish, awak tak nampak ke dia datang ke sekolah dengan menaiki basikal je. Lainlah kalau dia bawak motor ke atau pemandu yang hantar. Ni tak apa kelas naik basikal. Dah la basikal buruk "
" Sudah!!! Dah cukup ke kau nak menghina aku. Aku tahu aku siapa. Dah aku nak balik. Kita pulang bersama lain kali lah ye Ain. Nanti saya ajak awak pergi kat rumah saya. Boleh awak berkenalan dengan mak bapak saya." Ujar Sofia sambil berlalu menaiki basikal nya.
" Awak ni tak baik tau cakap Opie macam tu. Awak tahu kan yang Opie tu sensitif orangnya. Kenapa awak buat dia macam tu? "
" Sebenarnya bukan niat saya nak sakitkan hati dia. Tetapi apabila nampak je muka dia saya rasa macam nak... Ish tak payah cakap lah. Menyakitkan hati je. Oh ya, boleh saya nak mintak nombor telefon Opie?"
" Awak nak buat apa? Kalau awak nak kacau dia saya tak nak bagi."
" Bukan saya yang mintak tapi abang saya yang nak. Saya harap awak tak kisah."
" Saya tak ada nombor telefon Opie." Bohong Surain dan ada riak cemburu di wajahnya. Dia memang sudah lama meminati Zafuan iaitu abang kepada Zakuan.
" Oh ye ke. Takpelah nanti saya usahakan sendiri. Saya balik dulu ya. Jumpa lagi esok." Zakuan pelik akan perangai Surain yang berubah mendadak. Tadi kata tak nak kasi. Sekarang kata tak tahu pulak.

********************

Di rumah...
" Woi, Zakuan kau dapat tak nombor budak yang abang cakap hari itu." Tanya Zafuan.
" Em... tak. kawan dia tak nak kasi. Saya nak buat macam mana? Eh abang, kau tak syok ke kat Surain Aqma tu hah aku tengok dia macam suka kat kau je?"
" Entahlah aku sebenarnya suka kat Sofia tu je. Hati aku dah memang tertarik kat dia je. Aku dah tak tahu nak buat ape."
Zakuan menarik nafas lega kerana abangnya tidak menyukai Surain tetapi sebaliknya menyukai Sofia. Zakuan sememangnya amat menyukai Surain Aqma.
posted by Penulisan2u @ 2:24 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
7 Comments:
  • At 31/8/09 11:20 PG, Anonymous wawa said…

    ada blog x permulaan yg bgus sy
    ska bca nvel nie

     

  • At 31/8/09 4:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ar!! .. cepat upload next n3 erk
    -fara-

     

  • At 1/9/09 8:37 PTG, Anonymous shiera said…

    maaf ar kalau citer nie tak bape best......ni novel pertama saya.....harap ade yang sudi membaca...sila beri komen sekali.....mungkin sambunganya lambat sbb sy nak menghadapi ujian pmr tak lame lg.......maaf yer......

     

  • At 28/5/10 5:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagi saya jalan cerita menarik.tapi ader sedikit kelemahan.sila wat research byk2.dialog jgn terlalu formal.ikut cara kita ckp seharian.saya rasa klu adik ubah,mungkin lebih menarik..congratulation.....usaha lagi k..saya xsabar nak baca yang seterusnya...

     

  • At 12/6/10 4:09 PG, Anonymous shima said…

    best giler.. first baca saya rasa saya dah tahu jalan cerita yang nak disampaikan. dua perkara yang saya terfikir sama ada abang dia si zafuan or zakuan yang akan couple dengan sofea. bahasa percakapan mudah difahami tapi nak komen sikit kalau boleh gunalah bahasa yang kita betul-betul selalu pakai sebab awak guna lewat tapi lebih sesuai guna lambat. lagi satu bahagian yg zakuan cakap budak kena marah tu awak ade tersilap tulis. sepatutnya kena marah dengan cikgu bukan kat cikgu. gaya penulisan awak okey tapi saya harap awak semak ejaan betul-betul. maaf banyak-banyak sebab komen yng menyakitkan hati...

     

  • At 12/6/10 4:11 PG, Anonymous shima said…

    awak ada bakat n jangan sia-siakan bakat awak.. all the best.. semoga awak berjaya dlm pmr nanati...

     

  • At 9/10/15 10:53 PG, Blogger Mohammad Mamat said…

    Ad x smbungan cerita ni...best lh cerita ni..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group