BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Ogos 25, 2009
Novel : Mahligai Ketulusan hati 6
Nama Pena : PUTRIE LYANNA ARIENNA MUHAMMAD

Demam peperiksaan akhir tahun melanda semua murid di SMK Kayangan. Peperiksaan inilah yang akan menguji pemahaman mereka tentang pelajaran yang diajar sepanjang tahun selain menentukan kelas mengikut prestasi yang dicapai pada tahun hadapan.
Berkat kesungguhan Yana menuntut ilmu dan bantuan yang dihulurkan oleh Amirul, Yana bersyukur mendapat tempat top 5 dalam kelasnya dan seluruh tingkatan empat. Tanpa bantuan Amirul yang meminta rakan-rakan universitinya dahulu memberikan tusyen percuma, Yana tak akan mencapai kedudukannya kini. Tiara pula mendapat tempat top 8 di dalam kelas dan seluruh tingkatan empat.
Menjadi kebiasaan kebanyakan sekolah akan memanggil ibu bapa untuk menandatangani buku laporan kemajuan anak mereka pada hujung tahun sebelum tamat sesi persekolahan untuk Tahun 2009. Pelbagai ragam yang ditunjukkan segelintir ibu bapa.
Ada yang menjatuhkan maruah anaknya sendiri di hadapan guru tingkatan seperti menujal kepala, memarahi anak, memukul anak dan juga ada yang menangis mengadu nasib. Walhal, ianya berpunca daripada keghairahan mereka untuk mengejar harta dunia tanpa menitik beratkan soal pelajaran anak. Ada yang mendiamkan diri apabila para guru melaporkan kelakuan anaknya di sekolah kerana menahan malu akibat perbuatan anak.
Pelbagai lagi lakonan dan air mata yang terdapat pada sesi antara ibu bapa dan para guru tetapi berbeza pada Yana kerana kedua orang tuanya tidak akan hadir pada setiap majlis atau aktiviti yang meibatkan keluarga kerana tugas tersebut sudah menjadi tanggungjawab Cikgu Azley untuk memikulnya.

Pada cuti akhir tahun sesuai mengikut janji yang diikat pada Syawal lepas, mereka akan bercuti di kampung sehingga seminggu lagi sekolah bermula. Persiapan sekolah Yana sudah dibeli sebelum cuti sekolah bagi mengelakkan budget yang dikumpul oleh Amirul terguna bagi keperluan yang lain.
Yana sedikit kekok kerana selama ini ibu dan ayahnya yang akan membeli segala keperluan dan peralatan persekolahan. Walaupun serba kekurangan, ayahnya akan memastikan Yana mempunyai sekurang-kurangnya satu set pakaian sekolah yang baru.
Mereka bertolak awal pagi bagi mengelakan kelewatan untuk sampai ke destinasi. Mengantuk merupakan perkara yang tak dapat dielakkan. Amirul terpaksa berhenti pada hentian yang berdekatan apabila dia mula terasa mengantuk. Yana membeli sekilo buah dokong untuk dimakan sepanjang perjalanan pulang ke kampung di perhentian.
Sukar untuk Amirul memakan buah tersebut sendirian kerana dia harus menumpukan perhatian semasa memandu. Sedikit kesilapan bakal meragut nyawa mereka berdua dan juga pemandu yang lain. Yana menyuapkan Amirul isi buah dokong yang dikopeknya ke dalam mulut Amirul. Setelah itu dia menyuakan kembali tangannya untuk Amirul meluahkan semula biji buah dokong itu untuk dibuang. Amirul pada mulanya enggan tetapi dia terpaksa akur dengan kehendak Yana.
Mereka sampai ke destinasi tepat jam 3 petang dan disambut oleh mama, ibu, ayah dan papa. Selain itu terdapat juga dua buah keluarga saudara mereka yang ingin menumpang tidur sebelum berangkat pada keesokan harinya.
Pada keesokan harinya, mereka menziarahi makam arwah datuk dan nenek mereka di Tanah Perkuburan Plentong. Alang-alang mereka berada di Johor, baik mereka menziarahi makam datuk dan nenek!

Setelah seminggu mereka di situ, tiba-tiba Siti Amira bertandang ke rumah. Aku mula rasa kedatangannya ini bakal mengundang masalah dalam hubungan aku dan Yana. Ternyata sangkaan aku memang tepat! Siti Amira menagih kembali cintaku. Aku menerangkan kepadanya bahawa aku sudah mempunyai isteri tetapi dia tetap ingin kembali padaku tanpa mengetahui siapa sebenarnya isteriku yang sah.
Sejak kecil, Siti Amira memang mempunyai ramai peminat kerana dia memilik wajah bujur sirih dan putih gebu tanpa sedikit cela. Amirul juga merupakan salah seorang antara lelaki yang mendambakan cinta walaupun ia digelar ‘cinta monyet’ sekalipun daripada gadis tersebut. Apabila dia berusia 13 tahun, dia mengetahui dirinya sudah ditunangkan tetapi mamanya tidak beritahu siapakah tunangnya itu. Clue yang diberikan ialah orang yang kamu sayangi. Pada waktu itu dia masih belum bisa menilai perasaannya sendiri sehingga dia menyangka tunangnya ialah Siti Amira.
Sewaktu Amirul berusia 22 tahun, Amirul pulang ke kampung untuk menemui Siti Amira dan melafazkan ‘cinta’ padanya dan ingin menyunting Siti Amira menjadi pendamping hidupnya walaupun ramai kawan-kawan sekampung mereka meminta Amirul untuk berfikir semula tindakannya itu. Amirul mengatakan bahawa dia dan Siti Amira sudah bertunang sejak kecil tetapi kawan-kawan mereka kata mustahil kerana Siti Amira berkata dengan megah bahawa dia masih belum berpunya. Semasa datuknya nazak, dia diminta untuk pulang ke kampung dan berada di sisinya untuk dia menyampaikan amanat terakhir iaitu bernikah dengan Yana tetapi dia tidak dapat menyampaikan amanat itu sendiri kerana Amirul terlewat beberapa minit selepas arwah menghembuskan nafas terakhir.
Selepas datuk mereka dikebumikan, Amirul mengambil keputusan untuk bertemu dengan Siti Amira. Dia mahu Siti Amira berada disamping dirinya tatkala dia kesedihan tetapi apabila tiba sahaja di hadapan rumah Siti Amira, dia terlihat Siti Amira sedang bermain kasih dengan anak penghulu kampung sebelah. Selama ini dia menafikan segala khabar daripada teman-temannya termasuk Yana tentang keselingkuhan Siti Amira terhadap ‘CINTA’ mereka. Apabila Amirul mendekati Siti Amira, Siti Amira bertindak kasar dengan menampar dan memanggil dirinya ‘orang gila’ di hadapan anak penghulu kampung sebelah, Bidien. Maruah seorang lelaki dirobek-robek kasar.
Amirul mula mempercayai dengan segala khabar tentang Siti Amira. Dia ingin meminta maaf daripada teman-temannya kerana tidak mendengar segala nasihat mereka terutamanya Yana, sepupu yang menyayangi dirinya umpama seorang abang. Dia juga ingin bertanya kepada kedua ibu bapanya tentang siapakah Siti Amira dan siapakah tunangannya itu. Belum sempat dia bertanya, peguam keluarga membaca wasiat yang diamanatkan oleh datuknya pada malam hari kematian datuk selepas kenduri tahlil. Di situlah teka-teki hatinya diselesaikan. Dia mula tidak keruan apabila mengetahui siapakah Nur Lyanna Arienna!
Siti Amira kembali menagih cinta Amirul. Sebetulnya bukan untuk menagih cinta tetapi untuk menumpang kesenangan yang diwasiatkan kepadanya. Itulah yang didengar daripada orang kampung tanpa dia sedari harta tersebut untuk masa depan Amirul dan Yana apabila berkahwin kelak!
Amirul menjemput Siti Amira masuk ke rumahnya dan memanggil Yana.
" Yana, kita ada tetamu! Mari sini sekejap!" laung Amirul.
Yana ketika itu sedang sibuk di dapur untuk menyediakan juadah makan malam. Kebetulan hanya tinggal mereka berdua di rumah pusaka arwah atuk mereka kerana kedua-dua ibu bapa mereka terpaksa keluar ke kota untuk beberapa hari bagi menghadiri satu majlis keraian di salah satu keluarga mereka.
Yana terkocoh-kocoh ke ruang tamu untuk melihat siapakah tetamu yang hadir itu.
‘ Kak Siti Amira!’
Hati Yana gundah-gulana apabila terlihat Siti Amira.
Yana menuju ke arah Amirul yang duduk bertentangan dengan Siti Amira.
" Ada apa, abang?" Soal Yana penuh berhati-hati supaya perasaannya tidak diketahui secara mendadak.
Siti Amira seperti tidak percaya apabila yang dilihatnya bukanlah seorang budak hingusan dan comot serta bertocang dua tetapi di hadapannya kini ialah seorang gadis belasan tahun tetapi mempunyai raut wajah yang matang dan sedap mata memandang. Dia mulai cemburu apabila Amirul menarik tangan Yana untuk duduk di atas pangkuannya.
Yana kekok. Amirul sengaja membuat begitu agar Siti Amira mengerti siapa sebenarnya Yana tetapi betapa bengapnya Siti Amira masih menganggap Yana adalah sepupu atau adik kepada Amirul walaupun telah melihat adegan tersebut.
" Yana ingat lagi tak inikan Kak Siti Amira. Waktu kita kecil-kecil dahulu, kakak ini yang selalu kacau Yana!" Amirul sengaja mencipta kemesraan antara mereka agar Siti Amira tidak mengganggu dirinya lagi serta Yana.
Yana merenung Siti Amira dari bawah hingga ke atas. Siti Amira yang berada di hadapan matanya kini terlalu kebaratan. Apakah dia lupa di sini ialah kampung? Siti Amira memakai mini skirt yang agak ketat berwarna hitam dan dipadankan dengan T-shirt sendat yang menampakkan setiap lekuk badan berwarna putih dan jarang sehingga boleh lihat warna pakaian dalamnya. Rambutnya separas bahu itu diluruskan dan diwarnakan dengan warna keperangan.
‘Tak malu agaknya! Sedarlah diri tu sikit, awak tu orang kampung. Buatlah cara orang kampung!’getus hati Yana.
" Yana tak akan lupa perkara itu. Abang, biar Yana buatkan air ya? Tumpang lalu, kak!"
Amirul menganggukkan kepala. Yana dilepaskan dengan berat hati kerana itu adalah kali pertama dia bertindak sedemikian dan dia ingin melanjutkan kemesraannya tetapi segera dibantutkan mengenangkan Siti Amira berada dihadapannya.
Yana ke dapur untuk menyediakan air sebagai adab mempunyai tetamu. Ikutkan hati, lantaklah!
Setelah dipastikan dengan tepat kelibat Yana menghilang, Siti Amira mengambil peluang tersebut untuk mendekati Amirul. Dia berjalan ke arah Amirul dengan jalan gedik dan duduk di atas pangkuan Amirul seperti yang dilakukan oleh Yana sebentar tadi.Siti Amira memujuk rayu Amirul supaya hubungan mereka dapat diteruskan.
Amirul hanya membatukan diri. Puas dia menolak tubuh Siti Amira supaya berada jauh dari dirinya tetapi semakin ditolak semakin galak Siti Amira menggodanya. Iman di hati harus diteguhkan kerana apabila berdua pasti ada yang ketiga. Amirul juga bimbang Yana akan misunderstanding dengan apa yang dilihatnya.
Yana menatang dulang yang berisi tiga gelas air dan sedikit kudapan ke ruang tamu untuk dihidangkan kepada tetamu. Yana terlihat adegan ‘bisa’ di hadapan matanya sendiri. Siti Amira berkelakuan tidak senonoh dengan suaminya. Amirul pula hanya mendiamkan diri apabila Siti Amira semakin rakus dengan godaannya. Mahu saja dia membaling gelas pada muka mereka. Siapa yang rela apabila suaminya asyik dipeluk, dirayu dan dibelai di depan mata sendiri? Begitu juga aku!
Yana meletakkan dulang di atas meja dan terus berlalu. Sempat juga Yana menjeling tajam ke arah mereka.
Amirul tahu bahawa hati dan perasaan seorang insan yang bernama Nur Lyanna Arienna robek dan berkecai umpama kaca yang pecah berderai! Amirul terus berdiri dan menolak sekuat hati tubuh Siti Amira sehingga jatuh ke lantai papan. Siti Amira terkejut dengan perlakuan Amirul. Selalunya seorang lelaki sentiasa mendambakan segala perlakuannya tadi terhadap Amirul tetapi sangkaan Siti Amira sangat meleset bak krisis ekonomi yang melanda global pada hari ini.
" Kenapa ni?" Soal Siti Amira dengan suara yang agak kuat sambil menggosok punggungnya yang sakit akibat hentakan pada lantai papan rumah tersebut dengan menggunakan kedua telapak tangannya.
" Amir, dulu awak tak macam ini! Kenapa awak berubah? Awak dah ada pengganti saya ke? Kejamnya! Saya tinggalkan Bidien semata-mata menagih cinta awak kembali tapi apa yang saya dapat? Biarlah Yana nampak! Biar dia sedar kedudukan dia hanyalah sebagai sepupu bukannya sebagai isteri! Entah benar atau tidak awak dah beristeri. Saya cintakan awak, Amir!" Siti Amira berpura-pura menangis untuk memancing simpati Amirul.
Amirul menampar muka Siti Amira sekuat hati dan menengkingnya seperti dia pernah ditengking dahulu.
" Kau fikir kau siapa dalam hidup aku? Kau bukan sesiapa tahu tak! Cinta... Aku silap besar dahulu apabila memikirkan perasaan cinta itu hanya untuk kau. Bila aku sedar, sebenarnya perasaan aku kepada kau tak lebih dari simpati kerana perangai kau yang busuk. Cuma aku ni buta dulu tapi sekarang aku sedar cinta aku hanya pada Yana sejak dia diilahirkan lagi. For your information, Yana is my legal wife! Sekarang aku nak kau berambus dan jangan kau tunjukkan wajah kau sebelum kau benar-benar berubah di hadapan aku dan isteri aku. BERAMBUS!"
Siti Amira terkejut apabila dirinya ditampar dan diherdik sebegitu. Selama ini, dia tidak pernah dilakukan sebegitu rupa oleh kedua orang tuanya. Tambahan lagi apabila Amirul mengatakan bahawa Yana adalah isterinya. Siti Amira mula bersikap kurang siuman semenjak peristiwa tersebut kerana dia tidak dapat menerima tamparan yang hebat serta tidak menerima kenyataan bahawa dia kalah dengan Yana! Baginya, Yana tiada keistimewaan berbanding dirinya. Hanya budak hingusan!

Ada misi terbaru iaitu memujuk Yana! Amirul mula rasa gelisah apabila hubungan Yana dan dirinya mulai dingin sejak petang tadi. Paling tepat sejak kemunculan Siti Amira! Selepas menghalau Siti Amira, Yana tidak pernah membuka mulut untuk bersuara dengannya. Puas Amirul memujuknya dengan belaian tetapi ditepis. Sukar untuk memujuk insan yang hatinya terluka dihiris belati tajam.
Waktu makan malam, setelah Yana menghidangkan makanan dan menyendukkan nasi ke dalam pinggan, Yana masuk ke bilik dan mengurungkan dirinya. Dia tidak mahu menatap muka Amirul lagi! Geramnya!!
Masing-masing tidak dapat melelapkan mata. Yana teringat peristiwa siang tadi manakala, Amirul tidak dapat menatap dan mendengar suara Yana. Masing-masing terasa asing walaupun ianya hanya sebentar. Amirul mula memikirkan cara untuk memancing Yana keluar. Hebat sungguh permainan rindu. Amirul bingkas bangun dan keluar dari biliknya dan menuju ke ruang tamu. Dia memasang lagu KETULUSAN HATI daripada Anuar Zain. Secara kebetulan, lagu tersebut merupakan lagu favourite mereka. Setiap baris amat bererti buat diri mereka. Sengaja Amirul memasang dengan sedikit kuat untuk mengumpan Yana keluar dari bilik tidurnya.
Ternyata umpannya menjadi! Yana keluar dari bilik setelah terdengar muzik kegemarannya. Yana akan menjadi terlalu asyik menghayati setiap bait lirik yang terkandung sehingga habis iramanya. Tanpa dia sedari, Amirul duduk bersebelahan dengannya. Habis sahaja lagu, barulah ia sedar lagu itu adalah umpan untuk memancing Yana keluar dari bilik. Yana cuba untuk bangun dan beredar ke dalam biliknya semula tetapi Amirul lebih pantas menghalang pergerakan Yana.
Amirul mendepa tangannya untuk menghalang Yana beredar. Dia harus bertindak sedikit agresif supaya salah faham ini harus diselesaikan dengan segera. Tidak sanggup lagi dia harus berjauhan dengan Yana kerana cinta dan hatinya kini hanya untuk Yana!
" Apa ni? Yana nak masuk biliklah! Abang jangan halang Yana boleh tak? Buatnya abang terlanjur, rosak segalanya tahu tak! Nanti, abang harus terus bertanggungjawab dengan Yana! Kesian Kak Siti Amira tertunggu-tunggu sampai abang ceraikan Yana!" Kata yang keluar daripada mulut Yana adalah secara tidak sengaja kerana mengikut perasaan amarahnya yang mengepung emosi.Amirul sedikit terperanjat apabila mendengar perkataan cerai.
Yana masih mencuba untuk melepaskan diri daripada Amirul.
" Yana, cubalah dengar dulu apa yang abang nak katakan. Abang tahu Yana sakit hati tapi apa yang Yana lihat semuanya tiada kebenaran. Yana tak lihat sepenuhnya! Jadi tolong jangan buat abang terdesak!" rayu Amirul.
" Baik, abang ada dua minit untuk menceritakan perkara sebenar! Yana nak tidur dah ngantuk."
" Yana dua minit takkan menyelesaikan salah faham Yana. Andai benar ada sekelumit cinta untuk abang, Yana harus mendengar dengan penuh perasaan cinta walaupun cinta itu bukan untuk abang."
Yana kaku setelah mendengar kata-kata Amirul sebentar tadi. ‘Abang bukan hanya sekelumit cinta tetapi Yana memang mencintai abang sepenuh jiwa dan raga Yana!’
Amirul melihat Yana tidak lagi melawan, dia mengambil kesempatan ini untuk menceritakan apa yang terjadi.
Yana menyesal dengan perlakuannya dan memohon ampun daripada Amirul atas kesilapannya untuk tidak mendengar kebenaran tetapi hanya percaya apa yang dilihat tanpa melihat dari awal hingga akhir.
" Sekarang dah percaya?"
" Dah!"
"Yana boleh tak kalau Yana berlaku jujur dengan abang seperti abang yang berlaku jujur dengan Yana?" pinta Amirul dengan tiba-tiba. Kini mereka harus berbicara dari hati ke hati untuk mengenal pasti perasaan sendiri.
" Pasal apa?" Soal Yana semula dengan kehairanan.
" Pasal Adam! Benarkah Yana nak berpisah dengan abang? Secara jujur dan tulus, abang mencintai Yana sejak kita kecil tapi abang tak perasan dengan semua itu. Abang menjadi semakin yakin apabila Yana telah menjadi isteri abang,"pengakuan Amirul.
Air mata Yana mula bergenang dan membasahi pipinya. Amirul memujuk dengan mengusap kepala Yana dan mengucup syahdu ubun-ubun isterinya.
Yana juga mengakui tentang perasaannya terhadap Amirul. Dia juga menceritakan bila dan bagaimana dia berpisah dengan Adam. Amirul juga tidak menyangka bahawa dia bukannya bertepuk sebelah tangan. Mengenai penceraian, mereka berharap agar perkara tersebut tidak berlaku.
"Apakah benar abang akan mnceraikan Yana?" soal Yana.
"Yana, abang tidak akan menceraikan Yana kerana mahligai yang kita bina ini akan dihiasi dengan cinta dan kasih sayang." Yana tanpa segan memeluk Amirul.
Amirul mula terasa ingin bermesra dengan lebih lanjut tetapi perkara dan alasan yang sama membantutkan niatnya. Amirul berlalu dan menuju ke bilik air. Yana faham dengan tindakan Amirul sebentar tadi.
‘Aku rasa aku sudah bersedia untuk menjalankan kewajipan atas suamiku. Status aku sebagai pelajar tidak akan menghalang kewajipan aku. Kasihan aku melihat suamiku yang harus menahan dan mematikan gelora batin yang dahagakan air untuk membasahkan kolam asmara yang kontang. Asmara bukan kerana nafsu tetapi selain tanggungjawab, aku akan mengisi mahligai ini. Ketulusan Amirul sudah mengukuhkan lagi mahligai ini.’
Ketulusan hati Amirul mencintai Yana turut mendorong niatnya untuk menjadi isteri yang sempurna untuk suaminya.
Yana bertekad untuk menjalankan kewajipannya. Dia berjalan dan mengetuk pintu bilik air bertalu-talu sehingga Amirul membuka pintu bilik tersebut. Alangkah terkejutnya apabila dia mendapati Yana hanya menggunakan tuala sebagai penutup tubuhnya.
" Yana, kenapa pakai macam ini? Abang..."
Yana menutup mulut Amirul dan menarik tangan suaminya menuju ke kamar tidur suaminya itu. Amirul hanya mengikut sahaja tanpa berkata-kata.
" Abang, Yana nak abang jadikan Yana sebagai isteri abang pada malam ini! Yana sedar sepatutnya perkara ini sudah lama Yana wajib tunaikan tetapi kita terpaksa akur dengan status Yana sebagai murid sekolah menengah," kata Yana.
"Yana, abang tak akan memaksa Yana untuk melakukan ini. Janganlah Yana terasa terbeban dan simpati apabila abang berkelakuan seperti ini. Rumah tangga tidak dibina hanya semata-mata menginginkan hubungan intim tapi lebih daripada itu."
Yana memeluk Amirul, " Abang, Yana sudah bersedia bukan kerana perasaan simpati atau rasa tanggungjawab tetapi Yana ingin menjadi milik abang sepenuhnya. Sudikah abang menerima Yana sebagai isteri dan bukan sebagai murid sekolah menengah pada hari ini dan seterusnya? Bukankah daging yang halal dimakan adalah halal disisi agama."
" Abang sentiasa akan menerima kesudian Yana untuk menjadi isteri abang selamanya. Abang akan bertanggungjawab terhadap apa yang akan berlaku termasuk juga jika Yana membawa anak abang pada suatu hari nanti. Assalamualaikum."bisik Amirul.
" Wa’alaikumussalam, abang!"
Malam itu adalah yang menjadi saksi pengakuan cinta pasangan tersebut dan hubungan kelamin itu adalah sebagai jaminan pada masa akan datang. Malam itu jugalah malam pertama bagi mereka sebagai sepasang suami isteri. Melayari bahtera di lautan cinta. Yana tidak takut berumah di tepi pantai, Amirul pula tidak gentar dilambung ombak.

Ibu, mama, papa dan ayah pulang pada keesokan harinya setelah bermalam sehari di rumah sedara tersebut. Mereka memberi salam tapi tiada yang menjawab. Pintu dan tingkap tertutup rapat. Mujur papa membawa kunci pendua bersama. Apabila pintu terbuka, mereka masuk ke dalam rumah tersebut dengan penuh berhati-hati.
" Nurul, mana anak-anak kita? Kenapa sunyi semacam?" Soal ibu Yana kepada mama Amirul.
" Tak tahu!" Ringkas benar jawapannya.
Mereka berpecah dan mula operasi untuk mencari Yana dan Amirul. Papa Amirul pergi ke bilik air dan mendapati tuala dan pakaian Amirul tersangkut di situ tetapi Amirulnya tiada. Ayah Yana melihat sekitar halaman tetapi tiada tanda-tanda mereka berada di situ. Mama dan ibu pula pergi ke bilik Yana yang terletak berjauhan sedikit daripada bilik Amirul. Pakaian tidur Yana dan pakaian dalamnya berselerak atas katil. Masing-masing mula terasa sesuatu. Ayah, papa, mama dan ibu berkumpul semula di ruang tamu.
"Abang, Nurul rasa somethinglah."Luah mama.
" Tadi, abang jumpa tuala dan pakaian Amirul tersangkut kat bilik air tapi orangnya tiada!"
" Saya dah tengok kat halaman rumah tadi tapi tiada tanda-tanda mereka berada di situ ataupun keluar sebab selipar mereka masih ada kat depan."
" Tadi, saya dengan Nurul ke bilik Yana tapi orangnya tiada! Pakaian dia berterabur atas katil."
Mama Amirul berkata semula, " kita belum tengok bilik Amirul lagi. Mari!"
Pintu bilik Amirul terbuka sedikit. Papa menolak pintu perlahan-lahan.
" Eh, itu tuala Yana!" Kata ibu.
Mereka melihat keadaan bilik Amirul yang sedikit tidak terurus. Pandangan mata mereka tertumpu ke arah sepasang pasangan yang nyenyak dibuai mimpi sambil berpelukan dalam selimut yang hanya separas dada. Cepat-cepat mereka menutup kembali pintu bilik dan bergerak ke ruang tamu tanpa mengejutkan mereka.
" Saya rasa mereka telah membuat satu keputusan yang tepat," kata ayah.
" Saya harap begitu juga setelah melihat keadaan mereka tadi," sokong papa.
" Tapi Yana masih belajar! Bagaimana pula kalau dia mengandung? Itu adalah perkara yang bermain dalam benak fikiran mama sekarang."
" Saya setuju dengan ayah dan papa, Nurul! Mereka sudah memikirkannya sebelum bertindak untuk melakukan hubungan tersebut. Kita hanya mampu berdoa agar mereka berkekalan sampai bila-bila dan tabah menjalani kehidupan."
Mereka mengangguk.

Amirul memerhati wajah Yana yang disimbahi sinaran suria.
‘Terima kasih, sayang!’ Amirul mengucup dahi Yana.
Yana tersedar dari tidurnya apabila dia terasa seperti ditenung. Yana membuka matanya perlahan-lahan kerana silau. Alangkah malunya rasa apabila Amirul merenung ke arahnya semacam.
" Assalamualaikum, cinta!" Salam Amirul ku jawab dalam hati.
" Kenapa abang tenung Yana semacam ni?"
" Tak ada apa-apa. Selama inikan kita tidur berasingan jadi, abang tak dapat tengok Yana bila abang bangun."
" Malu Yana!" Yana menutup wajahnya dengan selimut.
" Tak payah malu sebab abang dah nampak lebih dari ini."
Amirul tersengih.
" Abang.....jahatlah!"
" Abang dah terlanjur ni... Abang kena bertanggungjawab tau! Jangan tinggalkan Yana ya? Yana sudah serahkan segalanya untuk abang dan InsyaAllah selamanya."
" Abang janji sayang! Abang tak akan sia-siakan peluang yang terindah dalam hidup abang. Hidup kita baru bermula dan abang akan bertanggungjawab atas apa yang berlaku pada Yana kelak."Amirul memeluk erat isterinya. Mereka mengakui bahawa mereka saling memerlukan untuk mengutuhkan lagi mahligai yang dibina.
Yana menyarungkan kemeja berwarna biru milik Amirul untuk menutup sebahagian tubuhnya. Rambutnya yang kusut dibiarkan. Manakala, Amirul membalut separuh tubuhnya dengan menggunakan tuala Yana. Mereka mengemas bilik tidur Amirul seperti biasa. Cadar diganti dengan cadar lain untuk dicuci.
Buka sahaja pintu bilik, alangkah terkejutnya mereka mendapati ibu, mama, papa dan ayah berdiri di depan pintu bilik sambil mencekak pinggang dan tersengih. Yana menyorok di belakang Amirul. Malunya! Tiba-tiba mereka gelak dan ternyata gelakan itu untuk mereka.
" Mama, papa, ibu, ayah.....bila balik?" Soal Amirul dengan gagap.
" Tak sangka pula anak papa dah gagap! Kita suruh jaga Yana bukannya ‘jaga’ Yana sampai bawa dalam bilik. Ini rupanya alkisah yang berlaku bila kita tak ada," sakat papa.
" Kami t..ta..tak..tak..buat apa-apa pun, papa!"
Yana memeluk Amirul erat dari belakang.
" Tak buat apa-apa... dia ingat kita tak nampak agaknya! Tak buat apa kalau kau pakai tuala Yana pastu Yana pakai baju kau. Keluar dari bilik siap bergelak tawa. Bagi mama cadar tu kalau betul korang tak buat apa-apa,"sakat mama pula.
" Yana, Amirul, kami tak kisah kalau kalian dah benar-benar memberi komitmen positif antara satu sama lain sebab kami sentiasa menyokong setiap perkara yang akan mengukuhkan lagi sesebuah institusi keluarga. Jaga Yana elok-elok!" Nasihat ibu.
" Terima kasih!"Amirul memeluk Yana seolah-olah tidak mahu berenggang sedikit pun.
Mama, papa, ayah dan ibu hanya menjadi pemerhati sambil di hati memanjatkan doa dan kata syukur.
posted by Penulisan2u @ 9:07 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 25/8/09 10:36 PTG, Blogger sya[E] said…

    haha..bley plk prntz deorg bantai sakat deorg..
    smbg lgi..

     

  • At 3/9/09 11:19 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    part yang makan buah dokong tu sebijik tiru cerita GEMERSIK KALBU..buat la idea sendiri...ayoooo

     

  • At 18/11/09 4:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni hnya sesuai untuk 18 thun keatas je tau.....

     

  • At 30/11/09 5:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie best .
    troskan usaha anda menulis novel yg terbaek .
    good luck yeah ! - liya

     

  • At 1/6/11 4:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite best sangat2,
    chaiyok and good luck 2 you.
    (^_^)!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group