BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Ogos 17, 2009
Novel : Kerana kau 10
Nama Pena : dyadila @ Dia Adila

“kenapa Encik Adam tak habiskan?"

“emm saya dah kenyang" Ayuni memandang makanan yang masih banyak dipingan Adam.

“tak sangka awaklah wanita yang penumbuk Fariz tu" Adam menyedut milo ais di depannya. Wajah tenang Ayuni dipandang lama.

Hubungannya dengan Ayuni bertambah baik malah lebih baik dari sebelum ini. Ayuni jenis yang mudah didekati dan wanita itu bijak menyesuaikan diri. Entah kenapa dia sendiri berasa sangat selesa bila berhadapan dengan wanita ini. Iris matanya seperti ingin menyampaikan sesuatu tapi tidak diluahkan dengan kata-kata. Itulah Nur Ayuni Balqis.

“tak tahulah Encik Adam apa yang merasuk saya hari tu..mungkin Encik Fariz menguji tahap kesabaran saya" Ayuni tak senang bila peristiwa itu disebut kembali. Dia hampir nak melupakan segalanya tapi kenapa mesti diingatkan kembali.

"maaf kalau saya buat Awak tak selesa" sudah beberapa kali dia meminta Ayuni membuang panggilan Encik itu tapi semakin ditegur semakin dia selesa dengan panggilan itu.

"ehh tak adalah saya ok je"

"dah lama awak kerja dengan Neraca Holding?"

"emm baru lagi..apa yang pasti saya jumpa Encik Adam dulu sebelum saya masuk ke Neraca Holding"

"jadi kita di Neraca Holding nampaknya sama-sama baru"

"sama tapi tak serupa...Encik adam masuk je terus jadi bos..saya kuli je" kata-kata itu membuatkan Adam ketawa kecil.

"sayapun bermula dari bawah Ayuni..bertahun saya berkerja di tempat orang sambil belajar, lepas tu Datuk panggil saya balik jadi peluang ini saya rasa adalah yang terbaik" terang Adam. Senyuman dibibirnya masih tak hilang.

’emmm ke sebab kau bakal menantu Datuk..balik sebab nak jaga hati tunang kau..’bisik hatinya. Ayuni mencebik, meluat pula dia mendengar pengakuan Adam.

"ni tak apa ke Encik adam keluar makan dengan saya? Tak ada siapa marah" sengaja dia menduga.

“sepatutnya saya tanya soalan itu kepada awak..ni terbalik pula, siapa pula nak marah ayuni..lagipun kita makan bukan buat apa pun"

“manalah tahu" sekali lagi lelaki itu ketawa. Berkerut dahi ayuni, aku buat kelakar ke?

"saya suka tengok muka awak macam tu" kenyataan itu membuatkan ayuni bertambah pelik.

"muka saya? Kenapa?"

"bila awak buat muka keliru, muka menunjukkan awak macam ada sesuatu nak cakap tapi tak keluar di mulut awak tu"

"jadi Encik Adam tengok muka saya macam badutlah macam tu?"

“kalau muka badut macam awak ni mesti saya akan tengok hari-hari...comel sangat" kata-kata itu membuatkan Ayuni terkedu. Nampaknya dia berjaya meneruskan rancangannya.

‘kau akan tahu siapa sebenarnya Ayuni, aku akan pastikan perempuan tu juga akan rasa apa yang aku rasa. Aku akan pastikan keluarga kau juga akan rasa’ bisiknya dalam hati. Mata adam dipandang lagi. Kali ini pandangan yang seakan mengoda sengaja menimbulkan rasa di hati lelaki itu.

“tak sangka saya akan jumpa Encik Adam di Neraca Holading" Adam tersenyum.

“kalau awak tak sangka saya lagilah terkejut, rupanya awaklah orangnya yang sentiasa meniti di bibir Fariz"

“Encik Fariz menyata saya ke?"

“emmm tak adalah...Cuma Fariz adalah seorang ketua yang pentingkan mutu kerja, dia tak suka pekerja yang campur adukkan urusan peribadi dengan kerja. Jadi kita kena faham" Adam membela kawan baiknya.

“kita akan dikatakan profesional kalau boleh asingkan peribadi dengan kerja. Tapi siapa berani jamin yang kita tak akan terganggu kalau ada masalah sentiasa bermain dalam minda kita ni..lainlah kalau masalah tu kita boleh padam, macam kita padam dengan pemadam di atas kertas",

“maksud awak?"

“kita manusia Encik adam..ada hati ada perasaan, memang saya akui kita kena pisahkan dua aspek tu tapi sebagai manusia dan bukan robot, saya masih tak mampu nak lakukannya..dalam sikap profesional sekalipun kita perlukan nilai kemanusiaan. Mungkin orang kaya macam Encik adam tak akan faham"

“awak terlalu cepat menilai orang Ayuni"

“bukan menilai tapi saya bercakap melalui pengalaman.."

“maksud awak orang kaya tak ada perasaan?"

“saya tak kata orang kaya tak ada perasaan, tapi perasaan dan pengalaman mungkin berbeza"

“kenapa awak kata macam tu?" adam masih tak puas hati

“perasaan dan pengalaman berbeza misalnya mungkin bagi Encik adam meninggalkan makanan yang masih banyak ini adalah sesuatu yang biasa tapi bagi kami orang miskin setiap apa yang kami dapat kami perlu hargai termasuklah makanan" jawapan Ayuni membuatkan adam memandang ke arah nasi goreng madu di depannya. Masih banyak sedangkan makanan ayuni habis dimakan.

“ini belum cukup untuk awak membuat kesimpulan" ayuni tersenyum lelaki ni memang sengaja nak mencari pasal.

Ayuni dan adam berjalan meninggalkan restoran Seri Melayu, langkah ayuni yang laju membuatkan adam berlari anak mengejarnya dari belakang.

“mungkin bagi orang seperti Encik adam duit 10 sen ni tak membawa makna tapi bagi orang seperti saya 10 sen sangat bermakna" ayuni berhenti di hadapan seorang pengemis lalu memasukkan duit syiling itu ke dalam bekas yang tersedia di depannya. Pengemis itu tersenyum dan berterima kasih.

“tapi..."

“tapi saya tak cakap yang semua itu teruk, Cuma pengalaman dan perasaan kita berbeza, mungkin disebabkan itu Encik Fariz juga tak boleh menerima cara saya" mulut adam terkunci. Kata-kata itu membuatkan dia hilang punca.

****

Adam memandang syiling 10 sen ditangannya, lama dia memikirkan apa yang dikatakan oleh Ayuni tengahari tadi.

“weii..kau ni kenapa dari tadi aku tengok pandang duit tu kenapa?"

“emmm tak ada apalah"

“kau tak ada duit ke?"

“hishh kau ni kalau tak ada duit dah lama aku mintak kau"

“habis apa masalah kau? Aleyya?" pertanyaan Fariz membuatkan dia tersenyum.

“kau ni nampak sangat adik kau tu masalah besar aku" ketawa Adam membuatkan Fariz menarik rapat kerusinya dekat ke arah Adam.

“aleyya buat hal lagi ke?" Fariz bertanya risau. Mukanya serius.

“kau rasa?"

“hishhh akupun tak tahulah..dia tu manja sangat mama dengan papa aku tu manjakan sangat dia, dia buat apa dekat kau?"

“dia suruh aku carikan kekasih untuk kau...yang jadi masalahnya siapalah yang nakkan harimau macam kau ni..semua perempuan tak tahan" adam ketawa kuat. Sengaja mengusik sahabatnya itu. Adam bangun menjarangkan dirinya.

“kurang asam punya kawan, kau tahu berapa ramai perempuan yang menangis sebab aku tolak cinta diorang? Kau tak tahu tahap kehebatan kawan kau ni" Fariz berlagak angkuh. Sengaja dia menayangkan muka machonya kepada Adam.

Adam tersenyum dia akui apa yang dikatakan Fariz betul. Teringat ramainya peminat lelaki itu sehinggakan ada diantara mereka yang sanggup menemui Datin Normah semata-mata menunjukkan rasa cinta mereka.

“kau ni aku tanya seriuslah" tanya Fariz tak puas hati.

“ apa makna seposen ni bagi kau?"

“aikk pelik soalan tu...kenapa kau tanya aku macam tu?"

“ni yang aku tak boleh cakap dengan kau ni mesti kau jawab dengan soalan balik..."

“masalahnya soalan kau lari dari tajuk perbincangan kita..." Fariz menegakkan lagi hujahnya.

“entahlah ada seseorang yang membuatkan aku terfikir sesuatu yang selama ini aku tak fikir dan mungkin kau juga tak pernah fikir" fariz pelik, lama wajah temannya itu dipandang.

“emm hebat juga orang tu sampai boleh buat kau terfikirkan seposen ni" Fariz ketawa. Terasa ada sesuatu yang mengelikan hatinya.

“ dahlah baik kau pergi balik bilik kau" ketawa Fariz masih belum reda.

“aikk halau bos nampak?" kata-kata Fariz membuatkan Adam tersenyum. matanya menghantar langkah temannya keluar dari bilik. Pintu ditutup perlahan. Adam bersandar di kerusi fikirannya masih memikirkan kata-kata Ayuni. Tiba-tiba pintu biliknya dibuka kembali.

“aku bagi kau duduk di kerusi tu bukan untuk fikir masalah seposen tu..tapi untuk kau uruskan hal-hal syarikat..so baik kau kerja dari melayan perasaan kau tu" Fariz sempat berpesan.

“baik bos.." Adam ketawa kuat, sibuk betullah si Fariz ni. bisik hatinya. Tapi dia sedar Fariz adalah seorang bos yang tegas dalam urusan kerja. Tak kiralah dengan keluarga sendiri sekali pun.

****

“Datuk semuanya dah sah…dia anak Datuk" Laporan DNA itu bertukar tangan. Datuk mansur meneliti laporan ditangannya. Betullah apa yang disangkanya selama ini. Patutlah setiap kali dia menatap wajah Ayuni terasa sayang yang melimpah terhadap wanita itu.

“Datuk...Datuk" panggil Borhan beberapa kali.

“jadi selama ni dia tahu saya ini Papanya?" Tanya datuk Mansur seperti baru sedar dari mimpi?

“itu saya tak pasti Datuk..mungkin juga dia tahu atau ada kemungkinan juga dia tak pernah tahu" jawapan Borhan membuatkan dia memegang kepalanya. Mampukah dia menghadapi anak yang selama ini di abaikan? Mampukah dia bedepan dengan Ayuni setelah apa yang dilakukan? dia sendiri takut memikirkan andaian yang bermain di fikirannya.

“lepas ni Datuk nak buat apa?"

“entahlah Borhan sayapun tak tahu apa nak buat..tapi saya kena tebus semula apa yang saya dah buat selama ni..saya dah banyak dosa"

“macamana dengan keluarga Datuk sekarang? Mereka boleh terima dia?" soalan Borhan lagi. penyiasat upahannya itu memang bijak. Bijak dalam mentafsir semua masalahnya.

“itu saya tak pasti, apa yang saya patut buat sekarang jumpa Ayuni anak saya"

Matanya masih lagi belum mampu dilelapkan. Satu demi satu peristiwa bersama Ayuni bermain di fikirannya. Kenapalah selama ni aku tak boleh tangkap yang dia anakku? Matanya mirip Mardiana..serupa, wajah mulus cantiknya juga mirip Mar..maafkan abang Mar sebab biarkan anak kita menderita. Adakah dia dapat menerima abang sebagai papanya.
“ehh..papa baru balik?" Fariz memerhatikan langkah papanya yang meniti dalam gelap. Lampu ruang tamu dipasang.

“hishh Riz ni terkejut Papa"

“haii papa terkejut? Macam buat salah je?" senyuman itu membawa sama rasa terkejut yang bersarang di hatinya. Datuk Mansur duduk di sofa sambil melepaskan keluhan berat. Terlalu banyak yang difikirkan.

“papa dari mana?" Fariz menghampiri Papanya.

“jumpa kawan papa dia baru balik dari Landon..papa tak nak kecutkan mama kamu..tu yang jalan macam pencuri tu" penjelasan Datuk Mansur, tahu apa yang bermain di fikiran anak mudanya itu.

“mama dah lama masuk tidur papa"

“riz tak tidur lagi?"

“dah tidur tadi tapi dahaga pula..tu yang bangun nak minum, lepas tu nampak ada orang tu terhendap-hendap nasib baik Riz tak pasang kekuda tadi papa" ketawanya kedengaran di sambut gelak Datuk Mansur.

“amboi papa hantar pergi belajar silat bukan nak suruh bersilat dengan papa.." sindir papanya membuatkan ketawa Fariz bertambah.

“riz tengok papa macam ada masalah je?"

“setiap manusia akan ada masalah Riz..tapi tak apalah nanti suatu hari papa ceritakan pada Fariz, Papa penat nak naik tidur" Datuk Mansur meninggalkan anaknya, memang badannya penat sangat. Ditambah pula masalah yang bakal timbul nanti. Perlahan langkah di atur sama dengan hatinya yang menghitung masa. Perlukan dia berjumpa Ayuni dalam masa terdekat ni?

****

Adam mengelap rambutnya dengan tuala. Dibiarkan saja tubuhnya dibelai angin malam. Dia hanya berseluar pendek memang itulah kegemarannya. Selesa rasanya untuk lena nanti. Lama dia memerhatikan hiasan lampu yang menghiasi metropolitan ini dari balkoni kondonya. Tenang malam ini, tapi tak setenang dirinya. Kenapa?

“Nur Ayuni Balqis" tiba-tiba nama itu meniti di bibirnya. Dia tersenyum.

Dia sendiri mengakui tarikan Ayuni sangat kuat, apa sahaja yang dilakukan oleh wanita itu terasa berkesan di hatinya. Malam ada kalanya dia sendiri sengaja mengadakan cerita untuk berada lama dengan wanita itu. Tapi kenapa?
‘hishhh tak akan aku jatuh cinta kot? Aleyya nak letak mana? Come on Adam jangan buat kerja gila’ bisik hatinya.

Dia kembali mengadap notebook kesayangannya masih ada yang perlu diselesaikan kalau dia terus melayan rasa sampai esokpun tak akan selesai.
posted by Penulisan2u @ 3:35 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
9 Comments:
  • At 17/8/09 9:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni unik arrr...
    tapi aku dh ikut kat blog memng best...
    chaiyo2...dyadila..

     

  • At 18/8/09 3:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape blognye?

     

  • At 20/8/09 7:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emmm...best...good writer..

     

  • At 22/8/09 8:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good story nmpak matang....:)
    sy tunggu next ep.

     

  • At 24/8/09 9:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape blog pnulis..???

     

  • At 25/8/09 8:50 PTG, Anonymous Rina marlina said…

    jalan cerita ni amat menarik sekali. gaya bahasa yang dugunakan pun agak menarik. apabila membaca cerita ini saya dapat menghayati watak di dalam cerita ini kerana penyusunan kata dan pengolahan serta jalan cerita yang amat menarik. cerita ini perlu diteruskan dan jangan biar ia terlalu lama terhenti di sini. para pembaca pastinya tertanya-tanya tentang cerita yang seterusnya.

     

  • At 3/9/09 1:32 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job

    best of luck !!!

     

  • At 31/10/09 1:22 PG, Blogger YONG JIAO XIU said…

    blog penulis: http://dyadilla.blogspot.com

     

  • At 19/8/11 12:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    LANDON yee... hehehe

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group