BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Ogos 26, 2009
Novel : Alia 17
Nama Pena : kaira_syuma

"Alia… oooo …Alia. mana pulak budak ni pergi. Dah penat kaki aku cari dia ni, tak juga jumpa," Alim merungut sambil menjerit memanggil adiknya. Habis sekitar rumah di jelajahnya, namun kelibat Alia tidak juga kelihatan. Setelah penat, Alim duduk di kerusi yang disediakan di bawah pokok mempelam di depan rumahnya.
"Alim, dah jumpa adik kamu?" Suara Pak Alwi kedengaran dari beranda rumah mereka.
"Belum lagi, Ayah. Entah ke mana budak tu pergi. Dah jadi isteri orang pun malas." Alim membebel. Telefon bimbitnya berbunyi menandakan ada mesej.
‘Kjp lagi abg sampai. Jgn bagi tau Alia. Surprise,’ Alim tersenyum setelah membaca mesej tersebut.
15 minit kemudian, Syah sampai. Kehadirannya disambut oleh Alim dan ayah mertuanya sahaja.
"Lim, Alia mana? Tak nampak pun dia?" Soal Syah hairan.
"Entahlah bang. Dari pagi tadi tak nampak batang hidung dia, tak tahu dia kat mana. Puas dah Alim cari kat kawasan rumah ni, tak juga jumpa," Alim menjawab panjang lebar.
"Ye ke? Biasanya, kat mana dia selalu lepak?" Soal Syah ingin tahu.
"Errr… agak-agak… kalau dulu, dia memang suka sangat kat tepi sungai belakang rumah ni. Kalau tak pun, dia ke kebun, mungkin tolong nenek dan Atok ." Alim menggaru dahinya. Syah tersenyum.
"Ok. Takpe, abang pergi cari dia. Pinjam motorsikal kejap ye," Syah segera mencapai kunci motor dan menunggang dengan berhati-hati menuju ke sungai belakang rumah keluarga mertuanya. 5 minit kemudian dia sampai. Alia tiada di sungai. Kemudian dia menuju pula ke dusun dan nasib baik dia tahu jalan menuju ke dusun. Dari jarak 100 meter, dia ternampak Alia sedang memungut sesuatu. Pada masa yang sama, Alia turut memandang kearahnya. Syah tersenyum melihat wajah merah Alia yang terkena sinaran matahari. Sama ada malu atau memang merah terkena cahaya matahari namun tetap nampak cantik.
"Assalmualaikum. Nek, Atok, Alia," Syah menyalami tangan nenek dan atok Alia. Akhir sekali, dia menghulurkan tangannya kepada Alia. Teragak-agak Alia menyambut tangan itu.
"Ehemmm," Alia menjeling Syah yang tidak melepaskan tangannya. Syah angkat kening. Alia faham maksud suaminya itu. Dengan penuh rasa hormat, Alia mencium tangan Syah. Syah tersengih lalu mencium dahi Alia dengan lembut sekali. Alia menggosok dahinya yang dicium oleh Syah sebentar tadi. Gelagatnya itu menjadi bahan ketawa datuk dan neneknya.
"Bila Syah sampai?" Soal Atoknya perlahan sambil menjemput Syah duduk di pondok rehat mereka.
"Baru sampai. Terus ke sini tadi." Jawabnya tenang. Alia leka membancuh air untuk di hidangkan kepada mereka.
"Mama dan datuk kamu sihat?" Tok Man bertanya ketika Alia sedang menghidang air kopi untuk mereka.
"Mereka sihat. Mama dan datuk kirim salam." Syah menjawab sopan.
"Nek, Tok, Alia nak ke sungai tu. Nak tengok pancing yang Alia pasang tadi," Alia berkata sopan dan sedia untuk melangkah. Syah tersentak. Air yang dia minum tersembur keluar bila mendengar Alia memancing. Alia menjeling tajam. ‘Nak ketawakan aku lah tu.’ Bisiknya kurang senang. Syah tergelak kecil.
"Pandai ke Alia memancing?" Syah sengaja menyakitkan hati Alia.
"Tak pandai. Cuma ikan bodoh je yang makan umpan kail saya tu," Alia menjawab kasar.
"Alia, kenapa kasar sangat. Tak baik buat suami kamu macam tu," Nek Aton menegur cucunya yang bercakap kasar. Alia mencebik bibirnya bila melihat Syah tersenyum menang. Kemudian dia beredar menuju ke sungai yang menjadi tempat untuk dia menghilangkan rasa bosan.
‘Orang tua tu memang suka sangat nak sakitkan hati aku. Kenapalah dia sering datang dalam hidup aku,’ Alia berbisik sendirian. Kadangkala Alia hairan mengapa semua perkara yang terjadi dalam hidupnya sangat memenatkan dan juga memalukan dirinya. Mengapa berat sangat ujian yang dia terima. Mampukah dia menghadapinya seorang diri. Alia mengeluh.
"Seronok memancing sorang-sorang?" Alia terkejut dan hampir jatuh ke dalam sungai bila ditegur secara mengejut oleh Syah.
"Cikgu….." Alia mencekak pinggang. Syah tergelak besar. Lucu bila melihat wajah pucat Alia.
"Apa yang kamu menungkan tu?" Soal Syah dalam sisa gelaknya. Alia menjeling tajam sambil menggigit bibirnya menahan marah.
"Tak tahu nak bagi salam ke? Kalau saya ada penyakit jantung tadi, kan dah jadi arwah saya dibuatnya." Alia bersuara kasar.
"Tahu. Saja nak buat gempak sikit. Kalau Alia pengsan tadi, boleh jugak saya buat CPR. Tentu best." Syah masih tersenyum. Mulut Alia muncung sambil terkumat kamit memarahi Syah.
"Alia tak melatah lagi?" Soal Syah perlahan sambil mengambil tempat duduk disisi Alia. Alia berganjak sedikit memberi ruang untuk Syah duduk disebelahnya.
"Tak." Jawabnya ringkas.
"Ada ikan tak dalam sungai ni?" Syah melontar seketul batu ke dalam sungai.
"Cikgu!!!!!" Alia menjerit sekali lagi. Syah tetap tersenyum. Seronok dapat mendengar suara Alia yang sedang marah itu. Kemudian mereka sama-sama mendiamkan diri. Masing – masing tidak tahu bagaimana mahu memulakan bicara.
"Ahad minggu depan saya berlepas ke Pakistan. Jumpa papa. Lepas tu terus ke Arab Saudi sambung belajar," Syah memberitahu tujuannya ke kampung tersebut. Alia terkejut, tetapi masih dapat disembunyikan dari pengetahuan Syah.
"Owh.. tak balik ke sini lagi?" Soalnya selamba.
"Kenapa? Tak nak jadi isteri saya lagi?" Syah sengaja mengusik Alia.
"Ye," Alia menjawab terus. Syah tergelak.
"Alia….Alia….. sekali Alia dah jadi isteri saya, selamanya akan jadi isteri saya." Syah menggenggam tangan Alia. Alia tersentak dan berusaha menarik tangannya, namun tidak berjaya. Akhirnya Alia membiarkan tangannya terus digenggam oleh Syah. ‘Sedihkah aku?’ Bisiknya sendirian sambil menatap wajah tenang Syah. ‘Hati ni pun berdebar semacam. Kenapa ye?’ Alia terus bermonolog sendirian tanpa sedar dia sedang berbalas renungan dengan Syah.
"Owhhh… mak ikan melompat," Alia menjerit dan hampir terjatuh ke dalam sungai namun sempat di tarik oleh Syah. Mereka sama-sama menarik tali pancing.
"Cepat Alia, dah dapat ikan tu." Syah bersuara riang. Seronok bila umpan pancing Alia dimakan ikan.
"Ikan apa tu?" Soal Syah hairan sebaik sahaja ikan tersebut berjaya ditangkap.
"Cikgu tak kenal ikan ni? Ini namanya ikan keli," Alia menjawab sambil memukul kepala ikan tersebut dengan kayu.
"Siapa cakap saya tak tahu? Saya sengaja nak uji Alia. Mana tahu, pandai memancing, tapi tak tahu nama ikan," Syah sengaja menyakitkan hati Alia. Alia menjeling sekilas sebelum memasang umpan dan melontar tali pancing ke sungai.
"Kalau saya takde kat sini nanti, Alia jangan nakal tau. Belajar sungguh-sungguh. Dapat keputusan yang baik, supaya senang masuk university." Syah bersuara perlahan. Alia hanya mendiamkan diri. Tidak tahu jawapan apa yang perlu di jawab. Perasaannya bercampur-baur. Syah merenung wajah Alia yang sedang leka memancing.
‘Abang akan rindukan semua tentang kamu Alia. Alia tetap isteri abang dunia akhirat.’ Syah masih merenung Alia. Dia yakin sebenarnya perasan yang hadir dalam dirinya selama mengenali Alia adalah perasaan cinta. Benarlah, cinta itu buta. Ia boleh berlaku pada sesiapa sahaja, samaada orang yang kita kenal atau tidak, perasaan halus itu tetap hadir tanpa kita sedari.
"Alia…" Syah memanggil Alia dengan suara yang perlahan sekali. Hampir tidak kedengaran. Alia berpaling seketika.
"Awak panggil saya?" Soalnya pula. Syah hanya tersenyum sambil menggeleng kepala.
Alia kembali merenung pancingnya. Sekali lagi Syah memanggilnya.
"Cikgu ni kenapa?" Soal Alia rimas.
"Dari tadi cikgu renung saya, tak jemu ke?" Alia berpaling dan membalas renungan Syah.
"Tak. Saya nak bawa kenangan dan wajah ini ke mana sahaja saya pergi," Jawabnya sambil menangkap gambar wajah Alia dengan telefon bimbitnya. Kemudian Syah mengeluarkan sesuatu dari poket baju jaketnya. Kemudian Syah membetulkan kedudukan telefon bimbitnya dan mencapai tangan Alia lalu dia menyarungkan cincin ke jari manis Alia. Alia terkejut dengan tindakan luar jangkaan yang dilakukan oleh Syah. Cincin silver itu comel dan menarik rekaannya.
"Cantik," Tanpa sedar Alia memuji. Syah tersenyum senang.
"Saya tempah khas untuk kita berdua. Saya sengaja buat kecil supaya ia tidak terlalu menonjol dan orang lain tak berminat dengannya. Jadi ia tak mudah hilang atau di curi," Syah menggenggam jari-jemari Alia.
"Terima kasih," Ucapnya perlahan.
"Kenapa cikgu buat semua ni?" Soal Alia lemah sambil menundukkan kepalanya. Syah berpeluk tubuh kemudian menghembus nafasnya perlahan.
"Tak tahu. Mungkin sebab saya sayangkan perhubungan ni atau mungkin saya sudah jatuh cinta pada Alia?" Syah bersuara perlahan dan wajahnya kemerahan mungkin sebab malu dengan luahan hatinya. Siapa sangka, hubungan mereka yang dulunya dingin berakhir dengan perkahwinan. Alia hanya mampu tunduk memandang kakinya. ‘Cintakan aku? Biar betul? Dia sengaja hendak mainkan perasaan aku saja,’ Alia termenung seketika sebelum membalas kata-kata Syah.
"Tapi….saya…." Alia mendongak memandang wajah Syah.
"Takpe. Saya faham. Dan saya tak memaksa Alia terima saya. Biar masa yang menentukannya ok. Sekarang Alia tumpukan perhatian dalam pelajaran. Minggu depan takde orang nak ganggu Alia lagi. Tak tahu bila kita akan berjumpa lagi," Syah mengeluh lemah.
"Saya akan jaga cincin ni baik-baik." Alia tersenyum.
"Ikan ni, masak apa yang paling sedap?" Syah membelek ikan keli yang sudah mati itu.
"Cikgu nak masakan yang macamana? Nanti saya buat yang istimewa," Alia tersenyum manis. Syah turut tersenyum.
"Serius saya katakan. Saya memang akan rindukan senyuman, rajuk dan wajah kamu yang sedang marah bila saya tiada di sini nanti," Syah bersuara serius sambil merenung wajah Alia. Alia tunduk kembali.
"Betulke? Ataupun, bila tiba di sana nanti, cikgu jumpa ramai perempuan cantik, yang lemah lembut dan matang dari saya, cikgu tentu lupakan saya," Alia menjawab sinis.
"Errrr…Boleh tak Alia jangan panggil saya cikgu. Rasa peliklah." Syah tidak selesa bila Alia memanggilnya cikgu. Alia tersengih.
"Saya belum bersedia lagi nak ubah panggilan tu." Syah geleng kepala. Perangai Alia memang takkan berubah.
"Insya-Allah, saya takkan berubah. Alia jangan cari lelaki lain tau," Syah masih menggenggam tangan Alia.
"Tengoklah. Tak dapat nak janji. Kalau ada yang mengorat saya dengan muka ala-ala Syah Rukh Khan, ok jugak. Takkan nak lepaskan pulak," Alia bersuara selamba.
"Cubalah kalau berani," Syah menarik Alia ke dalam pelukannya.
"Ehhh…Cikgu buat apa ni? Lepaslah. Nanti orang tengok. Heboh lagi satu kampung." Alia menolak tubuh Syah. Syah ketawa besar. Alia hanya menggeleng kepala dengan gelagat nakal Syah.
"Jum balik. Nanti nenek dan atok bising pulak," Alia mengemas peralatan memancingnya dan beredar meninggalkan Syah yang terkial-kial memegang ikan keli tersebut.
"Alia, tolonglah. Macamana nak bawa ikan ni?" Syah akhirnya bersuara bila melihat Alia semakin jauh. Alia berpaling sambil bercekak pinggang.
"Hahhhh!! Nak bawak ikan tu pun tak tahu?" Alia menghampiri Syah. Syah tersengih cuma sambil geleng kepala.
"Nah, cikgu bawa ni. Biar saya bawa ikan ni," Alia menyerahkan peralatan memancingnya dan duduk mencapai tali lalu mengikat ikan keli tersebut. Mereka berjalan beriringan menuju ke pondok. Atok dan neneknya sudah bersedia untuk pulang ke rumah mereka.
"Hahhh…Sampai pun. Ingat tak nak balik tadi," Tok Man menyapa cucunya.
"Ada orang seronok sangat memancing tok," Alia menjeling ke arah Syah yang tersengih setelah mengenakannya.
"Dan ada orang tak tahu macamana nak bawa ikan keli ni," Alia mengangkat ikan keli tersebut. Syah tersengih.
"Sudahlah. Mari balik." Nek Aton segera naik ke atas motosikal suaminya.
"Alia kamu naik motor dengan Syah." Tok Man segera berlalu.
"Hahh…" Belum sempat Alia membantah, datuk dan neneknya sudah beredar. Syah tersenyum. Alia berdengus.
"Marilah. Dah lewat ni," Syah menghidupkan enjin motorsikal.
"Kalau tak nak, Alia jalan sorang diri," Syah bergerak perlahan bila melihat Alia teragak-agak hendak memboncengnya.
"Tunggu saya," Alia menarik baju Syah. "Tahu pun takut," Syah tersengih. Mereka segera meninggalkan kawasan dusun tersebut.

********************************
posted by Penulisan2u @ 1:38 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 26/8/09 9:39 PG, Blogger Melloran Hijau said…

    Cantik...saya minat...sambung lagi yer....

     

  • At 26/8/09 5:55 PTG, Anonymous wawa said…

    ala nape syah nak g jauh2 cian tgk alia
    msti alia windu gan syah nti lama syah
    x ggu dia kan22........bg lah blog cta nie
    pppplllllllzzzzzzzzzzz............

     

  • At 26/8/09 7:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hasilpenulisanku.blogspot.com

     

  • At 28/8/09 7:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet2....tp kalo ade smbgn sent kat email sye eh...suke sye membace nye....:)

     

  • At 31/8/09 7:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best lah jalan cerita ni....sambung lah lg
    ............saya akan tunggu sambung novel ini....selamat berkarya.........

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group