BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Ogos 19, 2009
Cerpen : Tomboy Vs Nerd II
Nama Pena : Org Ganu

Aku mundar-mandir di depan pintu bilik kecemasan. Sudah 3 jam Norman berada di dalam namun kelibat doktor atau jururawat masih belum kelihatan. Aku mulai resah. Ya Allah..tolonglah selamatkan Norman..aku tidak sanggup kehilangannya saat ini . Aku benar-benar menyesal kini kerana tidak pernah menjadi isteri yang baik untuknya . Aku dah banyak menyusahkannya. Dia jadi macam ni pun sebab aku. Kalau aku tak cari pasal dengan lelaki gendut tadi, Norman tak kan setenat ini. Ya Allah..tolonglah makbulkan doa hambaMu yang hina ini..Air mataku lebat mengalir semenjak tadi . Aku benar-benar takut jika Norman pergi meninggalkan aku untuk selama-lamanya. Tidak! Norman tak kan tinggalkan aku! Tak kan pernah! Hatiku meraung hebat .

" Yah!" Lamunanku mati apabila melihat ibuku terkocoh-kocoh mendapatkan aku yang berada di situ.

" Mak!! Ampunkan Yah mak..semua ni salah Yah..," aku terus memeluk ibuku.

" Yah..apa yang berlaku sebenarnya ni? Kenapa dengan kau ni Yah? Kenapa muka kau lebam sana sini? Kenapa?!" Ibuku menyoalku bertalu-talu menyebabkan aku kelu . Aku meraba mukaku. Benar, akibat dibelasah teruk oleh kumpulan lelaki gendut itu, mukaku jadi begini. Badanku juga luka-luka tapi nasib baiklah tidak teruk. Aku hanya menerima rawatan pesakit luar je.

" Yah..jawab soalan mak. Kenapa?" Ibuku semakin mendesak. Dia menggoncang tubuhku beberapa kali. Aku hanya mampu menangis dan menangis.

" Sebenarnya tadi..Yah bergaduh dengan satu kumpulan samseng tadi. Lepas tu Norman tiba-tiba datang nak selamatkan Yah..tapi dia kalah mak. Dia kena pukul teruk. Dia sekarang tak sedarkan diri. Semuanya salah Yah mak..ampunkan Yah..ampunkan Yah..," aku merayu pada ibuku. Wajah ibuku merah padam mendengar penjelasanku. Dadanya turun naik menahan amarah. Seketika kemudian, dia menujah kepalaku beberapa kali.

" Yah! Berapa kali mak cakap. Kau tu perempuan bukan laki. Jangan cari gaduh dengan orang. Tengok apa jadi! Kau ni memang anak sial!!" Tengkingan ibuku menyebabkan lidahku kelu. Aku anak sial? Ye aku memang anak sial. Memang patut ibuku berkata begitu .Aku isteri yang tak guna! Aku anak yang tak guna!

" Mak..maafkan Yah..Yah menyesal sangat sekarang Mak..ampunkan Yah ye mak..Yah janji lepas ni Yah tak kan jadi lelaki lagi. Yah akan jadi perempuan..," aku meneruskan rayuanku pada ibuku sambil memegang erat kedua-dua lengannya. Kelihatan ibuku turut menitiskan air mata. Hatiku bertambah sayu melihat keadaan itu.

" Kau mintak lah ampun dengan suami kau..syurga kau di bawah tapak kaki suami sekarang..," mendayu-dayu suara ibuku. Hatiku sebak mendengar kata-kata itu. Benar aku sudah banyak kali menderhaka pada Norman, suami aku yang sah.

" Maaf puan, semua ni saudara Encik Norman ke?" Aku dan ibuku berpaling serentak kepada seorang jururawat yang tiba-tiba datang menegur. Kami mengangguk serentak . Hatiku berdegup kencang. Aku tidak sabar-sabar ingin mengetahui keadaan Norman . Aku berharap sangat semoga dia selamat.

" Macam mana dengan dia nurse?" Laju ibuku bertanya. Aku tidak bisa berkata ketika ini kerana terlalu takut.

" Alhamdulillah puan, dia selamat..," jawab jururawat itu sambil tersenyum . Aku menarik nafas lega . Alhamdulillah..Akhirnya Allah mengkabulkan permintaanku.

--------------------------------

Aku berteleku di sisi Norman yang masih tidak sedarkan diri. Rupa-rupanya maksud ‘selamat’ yang diperkatakan oleh jururawat tadi adalah stabil walaupun Norman tidak sedarkan diri. Aku tidak akan senang hati selagi tidak melihat Norman membuka mata. Aku mahu menebus kembali kesalahan dan kekhilafanku terhadapnya. Maafkan aku Norman..maafkan aku..Kini hanya tinggal aku dengan Norman di dalam bilik khas ‘High Dependency Unit (HDU) itu. Ibuku pulang seketika untuk mengambil apa yang patut untuk dibawa ke sini. Wayar-wayar yang berkeliaran di sekeliling Norman dan tubuh Norman yang penuh dengan balutan serta lebam-lebam menambahkan lagi rasa resah gelisahku .Air mata yang mula kering kembali bertakung di tubir mata .

" Norman..bangunlah Norman..berapa lama lagi kau nak tidur?" Kataku dengan suara yang serak-serak basah. Aku mencapai tangan Norman lalu kukucup dan mengusapnya lembut. Namun, Norman masih begitu , langsung tidak menunjukkan tanda-tanda akan sedar.

" Norman..tolonglah jangan buat aku macam ni..maafkan aku Norman..aku banyak bersalah kat kau..bangunlah Norman..," aku masih belum berputus asa . Aku mengharapkan dia mendengar rayuanku namun Norman tetap tidak berganjak dari kondisinya sebelum ini. Aku mengeluh berat.

" Aku tahu kau marah aku, sebab tu kau tak nak bangun kan? Kau kata kau cintakan aku..kalau kau cintakan aku..bukalah mata tu. Aku nak tengok kau sedar..Aku janji lepas kau sedar aku akan jadi isteri yang baik untuk kau..Aku akan buat apa sahaja untuk kau..Aku janji..Kalau kau nak tahu akupun cintakan kau sangat-sangat..Please Norman..buka mata kau..tolonglah.." Tangisanku semakin kuat bergema sebaik sahaja menghabiskan kata-kataku. Aku kemudian membenamkan mukaku ke dadanya . Aku sudah putus harap. Sia-sia saja aku merayu padanya saat ini kerana aku tahu dia tidak akan mendengarnya. Aku buntu.

" Burd..beratnya kepala awak..sakitlah..," aku tersentak apabila mendengar suara garau menegur. Norman! Aku terus mendongak melihat mukanya . Dia sedang tersenyum padaku dan kemudian dia tergelak kecil.

" Norman!!" Aku terus memeluk tubuhnya kerana terlalu gembira melihat dia sedar.

" Ouchh!!" Norman menjerit kuat.

" Kenapa?" Soalku bingung.

" Awak peluk saya kuat sangatla..sakit..ganas betul bini saya nih..," katanya sambil mengerang kesakitan. Aku tersipu malu sambil menggaru kepala yang tidak gatal . Tindakan spontan nak buat macam mana..sampai tak sedar yang Norman sedang sakit.

" Sorry..aku tak sengaja..," aku kembali duduk berteleku di sisinya . Bibirnya kelihatan pucat namun bibir itu tetap mengukir senyuman manis buatku. Wajahnya kelihatan sungguh tidak bermaya.

" It’s okay..comel jugak muka awak bila awak nangis ek? Hidung merah macam strawberi..mata macam mata anak kucing yang comel..," bulat mataku mendengar ulah Norman .

" Amboi..sempat lagi kau kutuk aku ek. Sebab kau la ni aku nangis..," jawabku sambil tanganku merayap mencubit lengannya.

" Aduhh..sakitla awak..awak tak kesiankan saya ke? Kan saya tengah sakit ni. Nak main cubit-cubit pulak..," Norman mengerang lagi.

" Dah tu, mulut kau tu laser sangat..," aku berpaling ke arah lain. Tidak sanggup bertentang mata dengannya. Hatiku tidak keruan apabila bertentang mata dengannya.

" Sory wak..saya gurau je..erm..apa awak janji tadi? Boleh ulang sekali lagi?" Kata Norman sambil mengenyitkan mata . Pipiku tiba-tiba membahang panas. Kalau macam tu, Naim dengar lah apa aku cakap tadi? Alamak..malunya..

" Oh, jadi kau dah sedar la tadi ek? Jahatla kau tipu aku!" Aku membentak keras. Wajahku masam mencuka.

" La..mana ada tipu..saya cuma nak dengar awak cakap dengan saya. Saya suka dengar suara awak..," dia tersengeh seperti kerang busuk. Bahang panas di wajahku semakin bertambah. Ish, macam mana aku boleh tak perasan dia dah sedar.

" Bila masa aku cakap dengan kau..perasan..," aku cuba berbohong namun aku tidak mampu untuk menutup getaran suaraku. Harap-harap pembohongan aku menjadi. Namun, kata-kataku membuat Norman tergelak.

" Kenapa gelak?" Aku menjeling tajam padanya.

" Saya tahu awak tipu kan..ok lah just forget about it. Tapi, saya nak awak cakap sekali lagi janji awak tadi..boleh?" Kata Norman sambil mengenyit mata kepadaku .

" Hurmm mana ada aku janji..kau mengigau je tu..," aku cuba menutup malu . Rasa nak tarik balik je janji tu..

" Oooo tak nak ngaku ek..tak pe..tak pe..saya nak pengsan balik lah kalau macam ni . Good bye honey..," wajah Norman kelihatan sangat kecewa denganku. Seketika kemudian dia menutup mata dan tubuhnya tiba-tiba kaku tidak bergerak-gerak. Suasana sunyi sepi. Aku panik. Apa yang dah berlaku?

" Norman, kau jangan nak main-main dengan aku. Bangun Norman! Bangun! Jangan buat aku takut!" Aku menggoncang tubuhnya beberapa kali. Tak kan kerana aku cakap macam tu Norman pengsan lagi kot. Sah sah si Norman ni nak tipu aku.

" Norman!!" Aku menjerit nyaring di telinganya .

" Aduhh..sakitnya telinga saya..kuatnya suara awak..nak pecah gegendang telinga saya tau! Hish awak ni..," gertak Norman tiba-tiba. Aku mendengus geram. Ceh, berani dia main-mainkan aku.

" Hah padan muka! Siapa suruh main-mainkan aku!" Aku mengeraskan suara. Hatiku panas.

" Awak ni..saya nak bermanja sikit pun tak boleh..kata nak jadi isteri yang baik..awak ni mungkir janji la..," Norman memuncungkan mulutnya sampai boleh diikat.

" Dah la malas aku nak layan kau..," kataku sambil terus mengorak langkah untuk keluar dari biliknya. Sebenarnya aku malu dengan Norman. Ye lah..entah apa aku merapu padanya tadi , alih-alih dia dapat mendengarnya satu-persatu.

" Burd..awak nak ke mana tu? Tolonglah jangan tinggalkan saya sorang-sorang kat sini..takut..," Norman menjerit-jerit seperti anak kambing yang kelaparan susu. Namun aku tidak peduli. Aku perlukan masa untuk menghilangkan rasa segan yang teramat ni!

--------------------------

Hari ini Norman dibenarkan pulang ke rumah setelah seminggu berada di hospital . Jauh di sudut hatiku, aku bersyukur sangat kerana Norman bisa bernafas seperti dulu dan mampu menjalankan kehidupannya seperti biasa setelah apa yang berlaku. Jika terjadi apa-apa pada Norman, sudah pastinya aku akan rasa bersalah seumur hidupku.

" Burd..jauhnya termenung. Teringat kat saya ek?" Aku tersentak apabila Norman datang menjengah tiba-tiba. Hish, budak ni..kalau bagi salam dulu tak boleh ke? Kurus semangat aku, terkejut.

" Kau ni, bila-bila bagi salam la dulu. Ni main sergah je..," aku memarahinya . Dia tersenyum sumbing .

" Baiklah wahai Badariah ku sayang..assalamualaikum w.b.t..," aku hampir tergelak mendengar ucapan salam yang macam orang nak mula berucap.

" Ha..macam tu la..Amalkan buat macam tu selalu ye..," kataku separuh menyindir .

" Baiklah sayang..abang akan tunaikan permintaan sayang..," kata Norman selamba. Sayang? Abang? Eii kenapa terasa loya semacam jek tekak aku mendengar perkataan tu. Sejak bila Norman pandai berabang sayang ni. Tapi memang aku perasan, semenjak di hospital hari tu..Norman bukan lagi Norman yang dulu yang agak nerd dan skema. Dia seperti sudah berubah menjadi orang lain atau lebih tepat lagi macam lelaki sejati. Ke ni semua hanya ilusi?

" Sayang..kenapa diam ni? Tak suka ke abang panggil sayang macam ni?" Norman merapatkan tubuhnya denganku. Jantungku berdegup kencang , rasa macam nak pecah dada ni. Norman ni demam ke? Pelik semacam je aku tengok perangainya.

" Err..kau ni kenapa? Tiba-tiba je panggil aku macam tu?" Suaraku bergetar. Aku menelan air liur beberapa kali sehingga kering tekakku apabila kali ini Norman merangkul pinggangku pula.

" Kenapa salah ke? Kita kan suami isteri..Tak boleh ke sayang panggil abang manja sikit..," tekakku semakin loya mendengar kata-katanya. Sah-sah Norman kena penyakit ‘jiwa’ ni.

" Norman, kau ok ke tak ni? Kau jangan nak main-mainkan aku..," aku cuba menjauhkan diri darinya sedikit demi sedikit. Rangkulannya aku cuba leraikan tetapi kejap sangat la..susah!

" Sayang..I love you..," aku terpana mendengar ucapan itu yang dibisikkan dekat di telingaku. Aku semakin tidak keruan dan..

" Aduhhh!!!" Tanpa aku sedari, aku tergolek jatuh ke belakang dari bangku itu tanpa sempat aku bergantung pada sesiapa . Belakang dan kepalaku berdenyut-denyut kesakitan. Dengan susah payah aku bangun . Norman kelihatan panik.

" Awak tak apa-apa ke?" Soal Norman dalam resah. Suaranya sudah berubah nada seperti sebelum ini.

" Hah tak apa-apa kau kata..sebab kau la ni aku jatuh!" Marahku .Terasa wajahku membahang panas. Aku mengusap belakangku perlahan-lahan. Aduhh sakitnya.
" Maafkan saya ye..saya tak sengaja..saya tak dapat kawal perasaan saya tadi..maafkan saya..," Norman berkali-kali meminta maaf. Aku memandangnya pelik. Norman kembali kepada sifatnya yang dulu, suka mintak maaf dan blurr. Ish, betul-betul peliklah budak ni sekarang. Sekejap jadi gentleman, sekejap jadi nerd..ada split personality ke mamat ni? Aku pula bingung melihatnya.

" Erm..tak apa..aku cuma nak tanya sekali lagi...kau ni ok ke tak ni?" Aku mengulangi soalan tadi kerana aku yakin Norman sudah kembali ke alam nyata kini.

" Ok je..kenapa?"

" Erm..tak ada apa-apa..," aku malas nak mengungkit pasal tadi kerana aku takut Norman kembali kepada sikapnya yang tadi. Tak tahu kenapa aku geli melihat dia begitu. Mungkin aku tak biasa kot . Yela selama ni mana ada lelaki yang berabang sayang denganku.

" Tapi boleh tak saya nak mintak something..saya harap awak tunaikan. Awak kan cakap nak buat apa sahaja yang saya nak..," Norman berkata lembut. Alahai..dia dah mula la tu nak mengungkit janji aku tempoh hari. Hish, kenapa la aku boleh membuat janji seperti itu..aku benar-benar rasa menyesal sekarang.

" Permintaan apa?" Soalku malas.

" Boleh tak lepas ni awak pakai pakaian perempuan?" Aku terlopong mendengar permintaannya yang satu ni. Pakai pakaian perempuan? Aku terdiam seketika. Mindaku mencongak sesuatu. Aku membayangkan aku pakai baju perempuan. Oh no..tak mungkin. Mesti kelakar.

" Kalau aku kata tak boleh, kau nak buat apa?"

" Saya wajibkan awak pakai pakaian perempuan mulai sekarang!" Aku terkedu apabila Norman tiba-tiba mempamerkan ketegasannya. Tengok, dah berubah sikap lagi dah. Pelik memang pelik lah suamiku ini.

" Norman..dulu kau ok je aku pakai macam ni? Ok what aku pakai macam ni? Aku dah ambil alih tugas kau tu kira dah cukup bagus dah..,kenapa dengan kau sebenarnya ni? " aku cuba mempertahankan diriku. Aku tidak sanggup meninggalkan baju Jessie dan kasut sport kesukaanku. Aku juga tidak mahu baju kemeja yang aku beli mahal-malah terbiar macam tu je.

" Awak nak tahu sebabnya?" Norman berkata lembut tapi tetap tegas di telingaku.

" Hurmmm..," malas aku nak bercakap.

" Sebab awak isteri saya and..saya suami awak. Seorang isteri perlu menurut perintah suaminya. Kalau tak dikira derhaka..," kata Norman. Mulutku sedikit ternganga mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Norman. Aku sedang bermimpikah?

" Tapi..,"

" You must!" Mulutku semakin luas ternganga apabila dia menyergahku begitu. Norman kemudian melangkah pergi meninggalkanku yang tercengang di situ. Aku terduduk kebingungan. Perlukah aku menurut perintahnya? Tapi aku dah janji dengannya. Arghh semaknya otak aku nak fikir!

----------------------------

Wajahku sudah masam mencuka. Dari tadi lagi, setiap pakaian yang aku pilih pasti Norman tidak menyukainya. Si Norman ni cerewet bangat sih. Dia nak aku pilih sendiri baju kat kedai pakaian perempuan ni lepas tu dia tak berkenan pulak . Aku akhirnya sudah malas lagi memilih kalau semua yang aku pilih semuanya tak kena! Naik malu aku dengan jurujual di sini . Mana taknya, masuk kali ni dah dekat 20 kali aku mencuba baju yang aku berkenan. Ni dah lebih. Mentang-mentanglah aku bersutuju untuk menunaikan janjiku padanya, dia buli aku macam ni pulak.

" Kenapa dengan kau ni Norman? Kau suruh aku pilih baju lepas tu kau tak suka pulak . Kalau macam tu, baik kita balik jelah!" Bentakku keras . Hatiku sudah cukup panas kini. Norman tersenyum kelat.

" Sorry la awak..saya bukan tak suka..tapi..pakaian yang awak pilih tak sesuai la untuk awak sebagai perempuan muslim. Semua yang awak pilih yang jenis baju tak ada lengan , lepas tu bertampal sana-sini. Hish, tak elok lah..tak ubah macam mat saleh," jawab Norman bersungguh-sungguh.

" Norman..kau ni kan tak ikut trend semasa la..Kan sekarang memang pakai macam ni. Kau jugak nak aku pilih pakaian perempuan, so..ni lah dia!" Bidasku. Pada pandanganku, pakaian seperti itu tak ada cacat celanya. Bukan seksi pun, baju tak ada lengan je.

" Tapi pakaian tu tak cantiklah untuk awak..," Norman masih mempertahankan pendiriannya. Hish, naik rimas pulak aku. Dilayan kan salah, tak dilayankan salah pulak. Nanti aku dikatakan menderhaka pada suami pulak .

" Hurmm..kalau macam tu, kau pilihlah. Aku dah penat!" Aku mendengus geram. Malas mahu melayan kerenahnya yang semakin hari semakin melemaskan aku.

" Ok..kalau saya, saya nak awak pakai pakaian kat sana tuuu," Norman memuncungkan mulutnya ke suatu arah. Aku menyoroti pandangannya. Mataku buntang melihat pakaian itu.

" Kebaya!!" Aku terjerit kecil. Hah! Tak mungkin. Aku paling alergik dengan baju kebaya nih. Aku sudah merasai betapa tak selesanya aku pakai pakaian tu semasa majlis perkahwinanku dulu.

" Kenapa awak terkejut?" Norman pelik melihat aku yang sedang terlopong.

" Norman, aku boleh terima kalau kau suruh aku pakai pakaian lain, tapi bukan kebaya! Tak mau!" Aku membantah keras . Tak sanggup aku nak ‘mendera’ diri memakai pakaian itu.

" Ala..awak pakailah..saya suka tengok awak pakai kebaya masa kita baru kahwin dulu. Cantik..tolonglah awak..pakai untuk saya..," alahai Norman dah mula mengungkap skrip mendayu-dayu la pulak. Ni yang aku lemah ni. Nak tak nak aku terpaksa akur dengan permintaannya walaupun pahit untuk aku telan. Aku teragak-agak mencapai baju kebaya yang dihulurkan lalu ke bilik persalinan yang ada di situ. Aku harap Norman akan cakap aku tidak sesuai pakai kebaya ni. Jadi, selamatlah aku.

Aku melangkah perlahan-lahan keluar dari bilik persalinan. Tengok, belum apa-apa lagi dah naik rimas aku. Terasa sendat di sana-sini. Nak bernafas pun susah. Ni Norman punya pasal la. Menyampahnya aku..Aku mencari kelibat Norman . Kelihatan Norman sedang berborak dengan jurujual tadi . Seketika kemudian matanya berkalih kepadaku. Perbualannya terhenti dengan serta-merta. Matanya tidak berkelip memandangku. Mulutnya sedikit ternganga . Tubuhnya kaku seperti patung. Apa tak kena dengan aku pulak nih? Aku melihat kebaya yang tersarung di tubuhku berkali-kali. Nak kata terkoyak atau kotor, tak ada pulak tapi lagak Norman macam tak pernah tengok aku je. Gerun pulak aku tengok dia merenung begitu. Dia mula melangkah menghampiriku namun reaksinya masih begitu. Tiba-tiba..

" Toiingg!!" Kepala Norman terhantuk pada tiang tengah kedai itu .Dia meraba-raba kepalanya sambil mengerang kesakitan.Aku pula, tidak dapat menahan diri dari tergelak besar . Hai, apa la yang tak kena dengan Norman ni. Ada-ada jela.

" Awak ok ke?" Soalku dengan sisa gelak masih kedengaran. Dia juga turut tergelak . Wajahnya merah padam menahan malu. Keadaan itu semakin menggeletek hatiku.

" Saya ok la..Cuma hati saya je yang tak ok..," gelakku mati tiba-tiba.

" Kenapa pulak?" Soalku hairan.

" Yela..jantung saya berdegup kencang bila tengok awak pakai kebaya ni. Cantik sangat. You are so beautiful honey..," aku terpana mendengar kata-katanya yang cukup romantis di telingaku. Aku menelan air liur. Nafasku mula tidak stabil apatah lagi apabila melihat dia merenung dalam anak mataku . Dunia seperti berhenti berputar seketika .

" Err..maaf encik, puan kami dah nak tutup kedai ni..puan nak ke baju kebaya ni?" Aku kembali ke alam nyata apabila jurujual tadi menegur. Ya Allah, dah nak tutup kedai. Rupa-rupanya dah 3 jam aku berada di kedai ini bersama Norman.

" Nak..tolong kira ek," pantas Norman menjawab . Dia menghulurkan kad kredit kepada jurujual tersebut.

" Kebaya ni encik nak saya bungkuskan ke?" Soal jurujual muda itu lembut.

" Tak payah, biar isteri saya pakai terus..," jawab Norman selamba. Jurujual itu akur.

" What? Kau nak aku pakai baju macam ni pi jalan-jalan. No no..I won’t!" Aku membentak keras. Tak nak lah aku, aku tak nak jadi someone yang bukan diri aku!

" No no..you must!" wajah Norman berubah serius. Suaranya dah mula tegas. Ini aku tak suka ni.

" No!" Aku membidas lagi.

" Yes!" (Norman)

" No!" (Aku)

" Yes!"(Norman)

" No!" (Aku)

" No!" (Norman)

" Yes!" (Aku)

" Good..so let’s go..," Norman tersenyum puas. Alamak, macam mana boleh terkena ni. Erm..nampaknya terpaksalah aku mengorbankan diri sekali lagi. Muncungku mula memanjang. Geram sungguh aku! Tak sangka Norman ni boleh tahan jugak tegasnya . Setakat ini aku tidak pernah menang kalau bertekak dengannya .Kalau dulu, dia selalu mengalah dan meminta maaf denganku tapi kini dia sudah berani membidas kata-kataku. Ternyata dia benar-benar berubah. Satu perubahan yang menyiksakan hidup aku. Huh!

-------------------------------

" Awak marah saya lagi ke?" lagak Norman seperti orang bersalah. Aku langsung tidak memandang wajahnya .

" Tak la..saya suka..suka sangat..," sindirku. Satu senyuman sumbing aku hadiahkan padanya. Keriuhan waktu malam di taman di hadapan KLCC semakin menyerabutkan otakku yang sudah sedia serabut. Serabut dengan Norman la ni..

" Ala..awak..jangan macam ni..I’m so sorry okay. Saya cuma nak awak serlahkan kecantikan awak. Selama ni kecantikan awak tak nampak sebab awak selalu pakai pakaian macam laki. Saya lagi suka penampilan awak macam ni..Percayalah..," pujuk Norman. Entah mengapa hatiku senang sekali mendengar pujukan itu. Aku dapat merasai betapa ikhlasnya dia menutur kata-kata itu .Tanpa aku sedari, satu senyuman terukir di bibirku.

" Ha..macam tu la isteri saya..," Norman tersenyum lebar .

" Aku isteri kau ke?" Aku cuba menyakat.

" Kenapa awak cakap macam tu?" Norman terkejut mendengar soalanku yang tidak masuk akal.

" Yela..kan kita ni sekadar suami isteri atas kertas je. Tak kan kau dah lupa?" Aku terasa ingin tergelak apabila melihat wajah Norman berubah resah.

" Tapi, itu dulu. Kan awak dah janji..,"

" Sikit-sikit janji, janji..janji! Aku dah bosan la. Lupakan je la janji bodoh tu!" Aku buat-buat memarahinya .Norman terpempan mendengarnya. Entah lah, aku pun tak tahu kenapa mesti aku nak kenakan dia dengan cara ini. Mungkin ini satu cara nak mempermainkannya. Hehe..

" Awak…awak tak patut cakap macam ni. Saya cintakan awak..saya kahwin dengan awak bukan sebab mak saya yang suruh tapi sebab saya yang nak kan awak..please Burd..jangan buat saya macam ni..," mata Norman berkaca seolah memohon simpati.

" Kalau saya nak buat jugak awak nak buat apa?" Soalku lambat-lambat. Rasa kesianla pulak nak mempermainkannya dengan cara begini.

" Saya..,"

" Aaaaa!!! Tolong..tolong!!" Perbualan kami terhenti dengan tiba-tiba apabila mendengar jeritan seorang wanita separuh abad yang kebetulan lalu di situ. Beberapa orang lelaki sedang memegang erat lengan perempuan itu. Salah seorang daripada mereka sedang menghunus pisau kepadanya . Orang ramai yang terdapat di situ bertempiaran menyelamatkan diri.

" Hei ,perempuan gemuk! Mana kau nak lari hah?! Aku nak kau bayar hutang kau sekarang!" Tengking lelaki berparut wajahnya . Sah sah ini kuncu-kuncu along.

" Tolonglah encik..saya janji akan bayar hutang kamu esok. Sekarang ni saya tak bawak duit..," rayu wanita itu.

" Arghh..kau jangan nak bagi alasan bodoh la! Kau ingat dengan cakap macam ni kau boleh lari!!" Lelaki itu menarik kasar rambut wanita itu. Wanita itu mengerang kesakitan. Aku mula naik angin. Kurang ajar punya samseng. Dengan orang yang lagi tua pun diorang biadap gila.

" Jangan Burd..jangan masuk campur, saya tak nak benda dulu terjadi lagi..," Norman memegang lenganku pantas. Namun , jiwaku memberontak untuk pergi membelasah kumpulan lelaki itu. Diorang ni mesti diajar supaya jangan jadi kurang ajar!

" Tapi Man..kau tak tengok ke mak cik tu macam nak kena bunuh je..tak kan kau nak biarkan macam tu je..," aku berang. Aku cuba meronta minta Norman melepaskan aku dan membiarkan aku melunaskan hasratku.

" Betul tu..tapi bukan ni caranya..," kata Norman lembut. Dia mencapai telefon bimbitnya lalu mendail beberapa nombor.

" Hello polis, di depan KLCC ada samseng yang sedang memeras ugut mangsanya..," Norman memandangku sekilas dan meneruskan percakapannya. Aku tergaman. Rontaanku beransur lemah.

" Settle..," Norman tersenyum puas. Benar, pergaduhan bukan jalan penyelesaian . Hanya pihak berkuasa berhak menjatuhkan hukuman kepada penjenayah, bukan aku. Baru kini aku sedar. Tidak lama selepas itu, anggota polis datang menyerbu dan mereka lari lintang pukang .Wanita itu selamat.

" Mak cik tak apa-apa?" Aku terus mendapatkan wanita itu apabila suasana tegang kembali reda.

" Mak cik tak apa-apa nak..terima kasih banyak-banyak sebab tolong mak cik..," suara wanita itu bergetar. Ternyata dia masih takut dengan apa yang berlaku. Aku menggosok perlahan bahunya bagi menenangkannya. Aku memandang Norman di sisiku. Dia hanya tersenyum melihatku .Aku turut membalas senyumannya. Norman telah berjaya menyedarkan aku tentang sesuatu….

----------------------------

Aku mencari kelibat Norman. Mana pulak menghilangnya si Norman ni. Tadi ketika aku bangun nak mandi , Norman masih tidur tapi bila aku siap mandi je, Norman tiba-tiba tak ada. Aku menggaru kepala yang tidak gatal . Selalunya Norman akan bangun kalau aku kejutkan dia. Tapi hari ni, dia boleh bangun sendiri pulak. Habis sekeliling rumah aku cari namun kelibatnya masih tidak kelihatan. Seketika kemudian , aku mendengar bunyi tumbukan di luar rumah. Aku terus berlari ke halaman rumah. Hah, itupun Norman. Kelihatan dia sedang menumbuk-numbuk ‘boxing bag’ yang tergantung di suatu sudut di situ. Aku hairan, sejak bila Norman pandai main boxing ni.

" Norman, kau tengah buat apa tu?" Sapaanku yang tiba-tiba membantutkan tumbukannya. Peluh memercik di seluruh tubuhnya. Aku terpaku melihat wajahnya tanpa cermin mata dan tubuh sasanya yang hanya bersinglet. Jarang aku dapat melihat dia dalam keadaan begini. Nampak macho sangat.

" Belajar boxing..," jawabnya ringkas.

" Hai..sejak bila kau reti belajar boxing ni? Bukan kau tak pandai nak berlawan ke?" Aku tergelak kecil mendengar jawapannya. Bukan niat aku untuk merendah-rendahkannya tapi aku tidak percaya yang budak nerd belajar boxing.

" Memang saya tak pandai..yang tak pandai tu saya nak buat saya jadi pandai.."

" Tapi, untuk apa? Kau nak lawan dengan siapa?" Aku semakin hairan melihat perubahan sikapnya yang ketara. Semakin hari , sikapnya semakin berubah menjadi lebih matang dan lebih kepada kelakian. Pelik tapi benar.

" Saya tak ada nak lawan dengan siapa-siapa pun. Saya cuma nak belajar ilmu mempertahankan diri untuk melindungi saya, awak dan keluarga kita..," aku terharu mendengar penjelasannya. Nampaknya dia begitu bersungguh-sungguh untuk berubah dan menjadi pelindungku.

" Hah, kalau macam tu, tak payah susah-susah nak belajar boxing..kau belajar je dengan aku..aku boleh ajar kau taekwando..," kataku penuh semangat.

" Bagus jugak tu! Baik saya setuju!" jawab Norman tanpa berfikir panjang. Aku tergelak melihat semangatnya yang berkobar-kobar. Sebijik macam budak yang baru nak masuk sekolah. Suka sangat la tu..

--------------------------------

" Ok..kau cuba buat apa yang aku ajar tadi. Aku try tumbuk kau tapi kau cuba tepis macam aku cakap tadi ok..,kali ni aku nak kau buat betul-betul.." aku memberikan arahan. Seharian suntuk aku mengajar Norman asas-asas taekwando. Susah jugak nak ajar orang yang tak tahu apa-apa ni. Kena ajar satu-satu. Tapi nasib baiklah Norman tu suami aku, kalau tak..tak ada maknanya aku nak ajar.

" Baik, kita mulakan..," giliran Norman memberi arahan. Aku terus melayangkan tumbukan padu pada wajahnya .

" Ouch!! Sakitnya!! " Norman menjerit .Lah..kena lagi. Hish, pertahanan Norman masih tidak cukup kuat. Masuk kali ni dah dekat 5 kali aku menumbuk mukanya sampai lebam-lebam dah ha..

" Sorry..," aku pula tidak habis-habis minta maaf. Nak buat macam mana, aku tak pandai nak melepaskan tumbukan dengan perlahan .

" It’s okay..kita buat sekali lagi boleh?" Norman masih belum berpuas hati . Aku pula mengeluh berat.

" Dah la tu Norman..kau kena berlatih lagi. Sehari mana cukup nak belajar ni semua..dah la..jangan degil .We stop it now!" Aku memberikan arahan sekali lagi. Kali ini lebih tegas.

" Tapi, saya belum berjaya tepis tumbukan awak tu..," Norman tetap tidak puas hati. Aku menggelengkan kepala beberapa kali.

" Esok-esoklah pulak kita sambung..aku penat la. Muka kau tupun dah teruk dah aku tengok. Meh aku sapukan ubat..," kesian pulak aku tengok muka Norman yang dah tak macam rupa orang. Aku benar-benar rasa bersalah kini. Tak ada niat langsung nak mencederakannya tapi nak buat macam mana Norman la degil sangat.

" Ya Allah..Yah! Apa kau dah buat kat Norman ni?!" Aku tersentak apabila ibuku tiba-tiba datang menjengah. Hish, mak aku ni..macam halimunan la. Selalu muncul dengan tiba-tiba. Salam pun tak kasik.

" Yah mana ada buat apa-apa..Yah cuma ajar dia je..," aku menjawab .

" Ajar apa sampai lebam-lebam macam ni hah? Kau nak bunuh suami kau ke? Kau ni kan tak serik-serik! Tak cukup lagi ke kau kena belasah teruk dulu?! " Marah ibuku. Aku hanya mampu tersenyum kelat.

" Mak..Burd tak buat apa-apapun..Norman yang nak belajar dengan Burd. Dia tak sengaja tumbuk muka Man..," Norman cuba membelaku. Aku mengangguk laju.

" Ya Allah budak ni..belajar apa la sampai bertumbuk laki bini ni..," ibuku memegang kedua-dua belah kepalanya seakan tidak percaya dengan apa yang berlaku.

" Belajar taekwando mak..," jawab kami serentak .Ibuku tercengang.

" Hai..apa nak jadila dengan anak menantu aku ni..orang suruh bermanja dia bertumbuk..orang suruh timang anak..dia pi timang bantal pulak..hai Yah..Yah..apa nak jadila dengan kau ni..," ibuku ternyata begitu kecewa denganku. Tapi aku geli hati pula mendengar perkataan yang keluar dari mulut ibuku. Bijak betul.Hehe..Aku dan Norman hanya tersenyum sesama sendiri. Ibuku pula sudah terduduk di situ mengenangkan anak menantunya yang tak berapa betul.

--------------------------------

Aku menghempaskan diri ke katil. Penat sungguh hari ni. Semakin hari semakin banyak pulak problem di tapak projek sampai tak menang tangan aku di buatnya . Tapi, nasib baiklah gaji lumayan, tak ada la aku penat dengan sia-sia . Bestnya tidur saat ini. Aku pejam mata rapat-rapat bagi menghilangkan rasa penat yang teramat .

" Arghh!!" Aku terkejut beruk apabila kedengaran suamiku menjerit di bilik sebelah. Apa tak kena pulak dengan Norman ni. Aku terus terbangun dan meluru ke biliknya.

" Norman?! Kenapa dengan kau ni?" Aku menggaru kepala yang tidak gatal apabila melihat Norman yang sedang duduk bertinggung di atas meja tulisnya.

" Tuuu…takuttt..," lagak Norman macam budak kecil .Mukanya ketakutan. Dia menghalakan jari telunjuknya ke suatu arah.

" Hah? Tikus?! Sebab tu je ke kau takut?" Norman mengangguk perlahan. Aku tergelak besar. Norman ni buat malu kaum je. Harapkan badan je sasa tapi semangat ciput. Dengan tikus pun nak takut??

" Lahh kau ni jangan buat lawak lah..tikus tu bukan boleh makan kau pun..," ketawaku masih bersisa.

" Awak..tolonglah saya halau tikus tu..saya takut sangat..tolonglah..," mata Norman sudah berkaca seperti mahu menangis. Ketawaku mati dengan serta-merta. Nampaknya Norman benar-benar serius dengan ketakutannya. Kerana malas nak layan kerenahnya, aku terus mencapai anak tikus itu.

" Hurmm comel jugak tikus ni, kenapa kau takut sangat?" Aku menunjukkan tikus itu pada Norman.

" Arghhh!! Burd jangan buat saya macam ni..buang dia cepat!!" Norman terjerit-jerit. Hish, ni tahap kritikal fobia dia nih. Ketawaku meledak lagi. Aku semakin galak mengenakannya dengan anak tikus itu. Dia melompat atas katil lalu selmut ditebarkan menutupi tubuhnya. Aku hanya mampu menggelengkan kepala melihat telatahnya. Lebih pada perempuan! Penakut!

" Norman..heh bangunlah, aku dah buang dah tikus tu..," aku menggoncangkan tubuh Norman namun dia langsung tidak bergerak. Aku goncang dan goncang tapi masih begitu. Akhirnya aku buka selimut pada mukanya dengan kasar. Tidak semena-mena Norman tiba-tiba menarikku ke dalam pelukannya. Aku digulingkan sehingga terbaring di atas katil itu. Dia menghempap aku. Aku cuba meronta tapi pegangannya sungguh kejap.

" Norman, kau ni apa hal? Lepaskan aku lah!" Marahku. Norman tersenyum penuh makna.

" Sayang..I love you..," aku terpempan apabila Norman mencium pipiku. Apa tak kena dengan Norman ni. Tiba-tiba aje berubah sikap.

" Heh, lepaskan akulah..kau dah gila ke?! Kau..," belum sempat aku menghabiskan kata-kataku bibir Norman sudah menyentuh bibirku sehingga membuatkan aku tidak bisa berkata-kata. Aku cuba melawan tapi tidak tahu kenapa kudratku begitu lemah malam ini. Aku cuma mampu membiarkan Norman mencium setiap inci leher dan wajahku. Akhirnya aku terkulai layu dalam dakapannya.

-----------------------------

Aku cepat-cepat memakai baju kemeja dan seluar slack. Tali leher aku pakai kasar. Hari ini aku pakai balik pakaianku yang sudah lama aku tinggalkan kerana terlalu geram. Hatiku benar-benar panas kini. Jiwaku terbakar dengan api kemarahan. Kepalaku terasa berasap. Tak guna punya Norman! Sampai hati dia merogol aku semalam. Ini satu paksaan bukan dengan rela hati. Aku mendengus kasar. Pintu bilik aku hempas kuat.

" Burd, maafkan saya..saya tak sengaja semalam..," Norman sudah berkali-kali meminta maaf namun langsung tidak menyejukkan hatiku. Huh, benci-benci! Tak sanggup rasanya nak fikirkan apa yang berlaku semalam.

" Aku tak mahu dengar apa-apa lagi! Aku benci kau! Aku benci kau" Aku membentak keras. Aku tolak kasar tubuhnya yang menghalang laluanku. Wajahnya semakin resah.

" Burd..jangan la macam ni..saya buat macam ni sebab saya teringin sangat nak anak.."

" Ohh nak anak ye..jadi kau ngaku la kau sengaja buat macam tu kat aku! Aku tak rela tahu tak? Tak rela!"

" Tolonglah Burd, jangan buat saya macam ni..saya betul-betul mintak maaf..saya janji saya tak buat lagi..," Norman masih belum puas merayu.

" I don’t trust you anymore!"

" Saya buat macam ni pun sebab mak saya nak sangat nak timang cucu..maafkan saya Burd.."

" Kalau kau nak sangat timang anak, kau pergi jela bela anak angkat. Bukan rogol aku!" Marahku kian memuncak. Apa lagi apabila mendengar alasan yang tidak munasabah dari Norman.

" Please Burd..jangan macam ni.." Norman kelihatan seperti mahu menangis. Arghh aku tak peduli semua tu!

" Sudahlah! Mulai hari ni aku tak nak tinggal dengan kau! Our relationship is over!! " Aku menengkingnya kuat. Aku mencapai beg kerjaku dan terus menghayun langkah kasar untuk menuju ke kereta. Norman cuba mengejarku.

" Awak nak pergi mana tu Burd? Burd, dengar dulu penjelasan saya..tolonglah Burd..please.. I beg on you..," rayuan Norman langsung tidak berbekas di hati. Aku memandang geram padanya dengan wajah yang menyinga. Aku terus menghidupkan enjin kereta dan menekan pedal minyak untuk blah dari situ.

Aku memandang cermin pandang belakang. Norman mengekoriku dengan keretanya. Aku mendengus geram. Aku terus menekan pedal minyak sekuat hati. Meter kelajuan semakin bertambah tapi Norman turut memecut mengejarku. Aku semakin angin. Buat apa dia ikut aku ?! Aku terus memecut. Tiba-tiba aku dengar bunyi tayar berdecit dengan kuat dan dentuman kuat di belakang ku. Aku memandang cermin pandang belakang.. Ya Allah!! Norman! Kereta Norman terbabas ke simpang jalan .Keretanya hampir melanggar pokok. Aku ternganga. Tanpa membuang masa aku terus membuat pusingan U dan terus menghampiri kereta Norman.

" Norman, bangun Norman!" Aku menepuk-nepuk kedua-dua belah pipi Norman yang tidak sedarkan diri. Kepalanya sedikit terluka. Aku membuka tali pinggang keledarnya. Air mataku mula merembes dengan laju. Ini semua salah aku! Kalau aku tak berdegil, Norman tak kan jadi macam ni. Ya Allah..apa aku dah buat ni?

" Norman..maafkan aku..tolonglah bangun..," bahuku terhinjut-hinjut menahan tangis apabila melihat Norman masih begitu. Tanpa berlengah masa aku terus mendail 999 .Seketika kemudian matanya bergerak-gerak .

" Burd..," akhirnya Norman bersuara. Aku menarik nafas lega .Syukur Ya Allah Norman dah sedar.

" Norman..ni aku Norman..Burd ni.."

" Burd..maafkan saya..saya tak sengaja..maafkan saya ye..," saat ini Norman masih mahu meminta maaf. Aku terharu.

" Aku dah maafkan kau..aku yang sepatutnya mintak maaf sebab buat kau macam tu..kalau bukan kerana aku, kau tak kan accident..maafkan aku ye..," aku mengusap lembut pipi Norman. Norman tersenyum bahagia. Nasib baik dia tidak mengalami apa-apa kecederaan.

" Thanx Burd.. I love you burd..,sooo much!" bisikan romantisnya kali ini berjaya membuatkan jiwa wanitaku berkocak hebat. Aku memeluk tubuhnya erat seperti tidak mahu melepaskannya lagi. Aku janji yang aku tidak akan menyakiti hatinya lagi..I love you too Norman..aku perlahan-lahan merapatkan bibirku ke bibirnya dan kami akhirnya tenggelam dalam dunia asmara..Tapi tidak lama kerana sebentar kemudian siren ambulans kedengaran . Kami tergelak kecil. Kacau daun betul lah!


---------------------------------

Hari ini hari pertama aku berhenti kerja . Ini pun atas permintaan Norman tapi kali ni bukan atas dasar paksaan. Kali ini aku dengan rela hati mahu menjadi suri rumah sepenuh masa. Semakin hari hubungan aku dengan Norman semakin baik dan hatiku semakin tertarik padanya lebih-lebih lagi selepas accident tempoh hari. Norman telah mengubahku sedikit demi sedikit. Daripada berpakaian macam lelaki kepada perempuan, dari pakai kasut sport kepada heel, dari tak pandai basuh baju dan kemas rumah kepada pandai. Aku pun tak sangka aku akan jadi seayu ni. Aiseh, puji diri sendiri kejap.

Apa aku melalut nih. Sebenarnya aku tengah memasak . Semua resepi aku ambil dari buku resepi yang Norman belikan. Ingatkan susah masak ni, rupanya main campak-campak je. Alah…kacang je. Semua hidangan sudah siap di sediakan di atas meja. Aku sudah telefon Norman agar dia pulang waktu tengah hari untuk makan bersama-sama. Sebentar kemudian kedengaran deruman kereta di halaman rumah. Pasti Norman dah balik .Aku turus meluru ke luar.

" Assalamualaikum sayang…," ceria sahaja wajah Norman hari ini.

" Waalaikumussalam, awalnya kau balik..," aku menyalaminya.

" Bukan ‘kau’.. ‘abang’ lah..kan sayang dah janji nak panggil camtu semalam..," Norman mencuit hidungku . Aku tersengeh. A’ah lupa pulak.

" Baiklah a..a..ab.bbang..," hish, apasal susah sangat nak sebut perkataan ni. Lidahku keras sangat la. Norman tergelak besar.

" Ha!! Macam tu la isteri abang..baru bunyi manja sikit..," Norman mengangkat kening beberapa kali. Aku malu sendiri.

" Dah la tu, jom makan. Yah dah masak special untuk a..abang tau. Mesti abang suka..," aku tersenyum-senyum. Norman memelukku tiba-tiba. Aku terpana.

" Thanx very much honey.."

" For what?" Aku hairan.

" Thanx sebab berhenti kerja untuk abang..thanx sebab sanggup jadi suri rumah untuk abang..and thanx for being my sweetheart..I love you sayang..," romantis sungguh kata-katanya. Leherku dikucup lembut. Tubuh badanku terasa lemah mendengar ayat-ayat cinta itu. Akhirnya aku turut membalas pelukannya. Hatiku sungguh bahagia kini.


" Abang rasalah kari ayam yang Yah buat ni..," aku meletakkan seketul peha ayam dalam pinggang Norman. Norman tidak lekang merenungku dengan senyuman manis tergantung di bibirnya.

" Sedap tak?" Soalku ingin tahu. Kelihatan wajah Norman kelat setelah merasanya. Dia tersenyum kelat tanpa mengeluarkan sepatah perkataan pun.

" Kenapa? Tak sedap ke bang?"

" Sedaaapppp sayang…tak pernah rasa kari ayam sesedap ni..ermmm" aku tersenyum puas mendengar pujian Norman. Nasib baik sedap. Baru pertama kali aku masak, dah berjaya buat kari yang sedap. Aku sedikit berbangga dengan diriku.

" Abang rasa la sayur ni pulak..," kali ini aku menghulurkan sayur air padanya. Dia merasa sedikit. Kemudian dia terbatuk kuat.

" Abang ok ke? Kenapa? Tak sedap sangat ke?" Aku kaget. Aku menghulurkan segelas air kosong padanya. Dia pantas minum sehingga habis.

" Eh tak la..sedap sangat la..abang cuma terkejut. Yela tak pernah merasa sayur air sesedap ni..," Norman memujiku bersungguh-sungguh membuatkan hatiku makin kembang.

" Kalau macam tu, Yah tambahkan lagi lauk ni ye.."

" Err..eh tak pe sayang..abang boleh ambil sendiri.." Aku akur.

" Sayang tak nak makan ke? Mehla makan sekali..susah-susah sayang masak..tak kan nak bagi abang makan je..," pelawa Norman. Senyumanku semakin melebar, kembang rasa hidung kerana Norman tak habis-habis memujiku. Aku merasa kari ayam pertama yang aku buat. Mataku bulat dengan serta-merta.

" Kenapa sayang?" Soal Norman tiba-tiba.

" Uweekkkkk… masinnyaa!!!!" Aku menjerit kuat. Norman ketawa terbahak-bahak. Oooo jadi Norman hanya menipu aku! Aku cuba pula sayur air.

" Eeiiiyerr..pahitnyaaaa!!!" Aku terus berlari ke sinki dan memuntahkan segala isi perut ku di situ. Mataku berair menahan rasa loya.

" Sorry sayang..," Norman menepuk bahuku. Aku menunduk kepala kecewa. Nampaknya mission aku kali ini fail! Malunya…

-------------------------------

" Mak..," aku menyapa ibuku yang sedang sibuk mengupas bawang di dapur.

" Hah, ada apa?" Ibuku memandangku sekilas.

" Kat sini ada jual buah mempelam tak?"

" Ada je..Siapa yang nak makan? Setahu mak, kau tak suka mempelam.." Ibuku mengerutkan dahi. Pelik dengan permintaanku.

" Yah la nak makan mak..dari semalam terliur nak makan. Tak tahulah kenapa.."

" Hurmm..kau mengidam agaknya..," Ibuku tersenyum penuh makna.

" Apa kaitan dengan mengidam pulak and..kenapa mak senyum-senyum ni?"

" Mak rasakan kau ni dah mengandung..," mataku buntang mendengar ulah ibuku.

" Hish mak ni..mengarutlah! Mana ada Yah mengandung!" Aku tidak dapat menerima kenyataan kalau aku mengandung. Aku belum bersedia jadi ibu lah!

" Yah..mak ni dah banyak pengalaman..mak tahulah..," jawab ibuku bersungguh-sungguh.

" Alah, anak mak ,Yah sorang je. Macam la mak banyak kali mengandung.."

" E’eh budak ni ke situ pulak dia..Mak mengandung sekali kat kau pun macam-macam mak belajar tau..," ibuku sedikit berbangga dengan ‘bakat’nya.

" Tak kira..Yah tak caya jugak. Eh mak, Norman mana?" Soalku pada ibuku. Sengaja mahu mengubah topk .Hujung minggu ini aku menghabiskan masa di rumah ibuku .

" Entahlah, dari tadi tak nampak batang hidung..mak ingatkan dia dengan kau..," Ibuku hairan. Aik? Mana perginya Norman. Awal-awal pagi dah menghilang. Aku pun hairan jugak.

"Ish, biasanya dia tak macam ni mak..kalau nak pergi mana-mana mesti dia cakap kat Yah dulu..tak pun tulis mesej..," aku mengintai di sebalik tingkap kalau-kalau ternampak kelibat Norman.

" Norman ada kat sini la mak..," Norman tiba-tiba datang menyampuk. Mukanya kelihatan pucat lesi dan tidak bermaya,

" Abang? Kenapa dengan abang ni? Sakit ke?" Aku mula kerisauan. Aku membelek wajahnya beberapa kali. Sah sah dia sakit ni.

" Tak lah..demam biasa je..," jawab Norman lemah. Sebentar kemudian dia berlari ke sinki.

" Uwekk..uwekkk!" Norman memuntahkan isi perutnya. Aku terus mendapatkannya dan menepuk-nepuk belakangnya.

" Hah, ok apa macam ni? Abang tak ok ni..mehla kita pi klinik..," aku betul-betul risau melihat keadaannya. Norman mengangguk lesu.

" Mak, Yah pergi klinik dulu ye..," aku memandang ibuku.

" Hah, nanti jangan lupa check kau tu mengandung ke tak..," senyuman ibuku semakin melebar. Apa la tak kena dengan ibuku ni. Norman sakit, lepas tu suruh aku check diri sendiri pulak dah.

" Apa kaitannya mak?"

" Alahhh..check jela..," aku menggaru kepala yang tidak gatal .Apa-apa jelah ibuku ini.

---------------------------------------

" Bagaimana denga suami saya doktor?" Soalku sebaik sahaja doktor cina itu habis memeriksa Norman. Norman kelihatan benar-benar tidak bermaya.

" Saya tak dapat kesan sebarang sebab untuk sakit dia ni. Tapi saya rasa ini ada kaitan dengan puan..," aku sedikit tersentak mendengar penerangan doktor itu.

" Apa maksud doktor?" Doktor itu hanya tersenyum.

" Puan disahkan mengandung..kadang-kadang tanda mengandung suami yang dapat…tapi benda ni jarang berlaku," terang doktor itu dengan panjang lebar. Aku menekup mulut kerana terlalu terkejut. Mengandung?!! Biar betul!

" Yes!! Akhirnya abang boleh jadi ayah!" Norman pulih dengan serta-merta mendengar berita itu. Aku pula masam mencuka.

" Tahniah encik..puan..selamat menjadi ibu dan ayah..," doktor itu turut tergelak kecil melihat reaksi Norman.

" Semua ni sebab abang la ni! Yah tak nak anak lagi!" Aku menghentak kakiku beberapa kali di luar klinik tadi.

" Ala sayang..jangan macam tu..anak tu kan anugerah Tuhan..," Norman masih tidak lekang dari tersengeh-sengeh macam kerang busuk.

" Ahah ye la tu..eiii Yah tak mau!" Aku menjerit lagi.

" Sayang tak mau pun , anak tu dah ada dalam perut sayang..saya tak boleh buat apa-apa dah..," Norman menggelakkanku. Mukaku semakin masam. Eii menyampahnya…Seketika kemudian dia berlari ke longkang yang terdapat di situ.

" Kenapa?" Aku terpinga-pinga.

" Uwekkk…uwekkk!!" Norman muntah lagi. Aku tergelak sakan.

" Ha..padan muka. Kan abang nak Yah mengandung sangat. Rasakan..hahaha..," aku tergelak jahat. Aku menunjukkan isyarat ‘peace’ padanya .Norman memandangku geram.



p/s : thanx kepada yang sudi baca..kritikan dan komen anda amat saya hargai..=)

Cerpen sebelum ini : Novel :

Dua Hati Tidak Seindah Mimpi
Pengorbanan Ayah Cinta Thriller
Antara Kaca dan Permata
Tomboy Vs Nerd
Hah! Kerana aku?
Kisah Cinta Si Gadis OKU
posted by Penulisan2u @ 6:04 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
61 Comments:
  • At 19/8/09 7:40 PG, Anonymous Nugget KFC (^_^) said…

    waaaa best gler sambungan cte ne!
    suka sangat..lawak gle!!
    tahniah org ganu
    nanti sambung lagi ek..

     

  • At 19/8/09 8:32 PG, Anonymous nawty lulu said…

    wah beshnyer citer ni...
    stat bace tomboy vs nerd mmg tggu2 smbngnnye..
    memang x mgecewakan..
    sonok bce smpai gelak sowang2..
    hehehe...
    thanx writer 4 diz great stowy...

     

  • At 19/8/09 9:14 PG, Anonymous lyna said…

    best ar cerita ni,,,ada smng x

     

  • At 19/8/09 10:05 PG, Anonymous aNJe said…

    best giler...
    caya r nerd
    hahahah
    finally jd gak laki sejati
    bravo...

     

  • At 19/8/09 10:15 PG, Anonymous ARi3 said…

    sambung la lagi...best banget2 seyh.... hekhek...
    sambng ekk....

     

  • At 19/8/09 10:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..cte ni..aku ske la..sempoi gle beb..mmg layan..

     

  • At 19/8/09 11:13 PG, Anonymous rissell rehn said…

    u jgn tlalu pnjangkn sgt sesbuah scene tu...sya tau u bnyak idea,tp jgn muatkn smuanya dlm stu scene...xnmpk best...nmpk menular...ada certain part u kna cut off dn biar pmbca yg brimaginasi sndiri...bru nmpk lg romantis...tp u kna tau la kat mna yg ptut cut off tu...well,anywy..i luv tht romance humor scene..

     

  • At 19/8/09 1:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe blog org ganu????

     

  • At 19/8/09 4:50 PTG, Anonymous najie said…

    salam..
    sy rasa cter ni lbih dramatik n lg best klu wat novel plak...
    mkin best smbungannye...jatuh cinta tau..:)
    org ganu, seriously,all yr cerpen n novel mmg tahap 5 star n bole publishkan!well done..;dr_g

     

  • At 19/8/09 5:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler!

     

  • At 19/8/09 6:18 PTG, Anonymous Hilmi said…

    hahah lawak..lawakk
    sakit perut aku gelak..
    thanx writer coz release tension sye..
    huahh

     

  • At 19/8/09 8:20 PTG, Anonymous Fiya said…

    lahh knapa mesti cut off??
    aku x rasa pn citer ni x best
    dari awal hingga akhir..lawak gle! hahah
    yeah..sokong tu, sambung la lagi..
    I fall in love wif Norman lar..so how eh? ;-p

     

  • At 19/8/09 8:52 PTG, Blogger Farrez Hakim said…

    good job! =)

     

  • At 19/8/09 10:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehe lawak la masa Norman takut tikus tu
    lepas tu wowww..hahah
    what i want to say is..this story is really funny n sweet!!
    i really like it

     

  • At 19/8/09 10:45 PTG, Anonymous aku la said…

    bagus....

     

  • At 19/8/09 11:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good..jalan cerita yang sangat mantap & tersusun
    senang nak paham

     

  • At 20/8/09 12:01 PG, Anonymous Twilight said…

    best r...lain dari yang lain
    Norman, Burd..hurmm nice name..huhuh

     

  • At 20/8/09 12:02 PG, Blogger syasya said…

    best giler la citer ni......kelakar sgt...tahniah untuk penulis...

     

  • At 20/8/09 12:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha

     

  • At 20/8/09 2:46 PG, Anonymous innocent said…

    hang da bukak mata aku ntuk tidak pndang rndah kat laki2 yg nerd sengal sntul pnakut dan sgala sseumpama
    actually stiap org boleh brubah ke arh kbaikan slagi azam knyakinan itu mantap dri hati...thanks again
    chayokkkk2

     

  • At 20/8/09 7:14 PG, Anonymous saffashapawi said…

    salam writer. i really really like this story. can you plese send this karya to me sbb mmg suke tomboy vs nerd niyh since bce yg part 1 punyer and mmg tggu2 smbungan yg second niyh. bes sngt2. i hope you can send karya tomboy vs nerd yg 1 and 2 niyh dkat email saye = saffas_94@yahoo.com..
    i'll be waiting.(loads of please...) arigato!!

     

  • At 20/8/09 8:34 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh..besh

     

  • At 20/8/09 2:57 PTG, Anonymous Tanti said…

    wow! kelakar banget sih!

     

  • At 20/8/09 3:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i like dis story.......
    good job.....
    truskn usaha kayh.......

     

  • At 20/8/09 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wakakaka kesian norman..

     

  • At 20/8/09 5:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syok gile cerita ni hahahaha...nati sya tnggu cerita y baru k...

     

  • At 20/8/09 5:27 PTG, Anonymous eiya0505 said…

    klakar la...
    good job..

     

  • At 20/8/09 10:48 PTG, Anonymous Kelly said…

    swetttnyer..huhu
    nak lagi..

     

  • At 20/8/09 11:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    makin mantap ah cter nih
    dah lama sy tunggu sambungannyer..
    waaa sambung la lagi..this is the best story i've ever read!

     

  • At 21/8/09 6:15 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kelakar siot!

     

  • At 21/8/09 7:04 PG, Anonymous VenT said…

    waaa romance humor..ske2~
    Comel la Norman tu..ske sgt!

     

  • At 21/8/09 8:49 PG, Blogger sarah said…

    cite best gila...keep it up....

     

  • At 21/8/09 10:53 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST WOOO
    2 THUMBS UP FOR U!!
    MACAM MANA LA AGAKNYE MASA BURD BERANAK NANTI EH
    MESTI LAWAK GLE..
    HEHE

     

  • At 21/8/09 11:26 PG, Blogger Org Ganu said…

    thanx for all comments
    visit my blog : http://www.meniti-impian.blogspot.com/

     

  • At 21/8/09 1:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    very good

     

  • At 21/8/09 3:17 PTG, Blogger ~Faniza~ said…

    best arh...
    good job...
    tahniah buat penulis..

     

  • At 21/8/09 10:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    seronok sangat baca citer ni
    tergelak sorang2 dibuatnyer..

     

  • At 22/8/09 4:05 PG, Anonymous budu said…

    apa r norman........
    anak tikus pn takut???
    hahahahahah x leh thn aku nk gelak
    nway i like this cerpen damn much!

     

  • At 22/8/09 9:18 PG, Anonymous Melly== said…

    hUAHUAHAHAH..skt perut..adehh

     

  • At 22/8/09 10:41 PG, Anonymous May yIng said…

    funny lorhh

     

  • At 22/8/09 11:04 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ..hahaha..
    ..lucu arr mak die time nmpk ank menantu die men tekwando tu..
    ..wahahaha..
    ..org ganu memg best..
    ..kang nnt sye blenje awak mamam kropok lekor erk!!..
    ..hehehe..

     

  • At 23/8/09 3:01 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story...tp ada part pening sket tp bg ak yg tgh panas ati ngn boy non muslim yg br blaja poser hr nih...MMg wt ak berair mata gelak...tQ writer

     

  • At 23/8/09 10:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ewww kelakarnyeeee
    plz..plz & plz sambung lagi yerr

     

  • At 27/8/09 2:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah

     

  • At 28/8/09 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestlah cte ni!

     

  • At 29/8/09 11:44 PG, Anonymous funny gurl said…

    hehehehe..

     

  • At 1/9/09 9:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    org ganu ni laki ke pmpn? ke nerd?? o tomboy..??heheh..nk ngowt leyh..bes la ko..cter plg bes pnh aku bce kt mesia nie..aku actly x ske membce..tp...mang aku nti2 kn ko nye karya..law ko bt novel ke kn..ko soh aku beli..msti aku beli pyer..insyaALLAH..n aku doakn spy ko ley g joh dr nie..tania2..!!

     

  • At 2/9/09 12:07 PG, Anonymous mek said…

    heheheee so sweetttt

     

  • At 2/9/09 10:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh gler la cita neh....
    pape pon good job...:)

     

  • At 5/9/09 4:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tak elok ckp kat anak sndr sial..
    ckp mak 1 doa..penulis kena alert skt..
    jgn sebarang tuliss..x elok dibaca org..
    just nk bgth,kalu terasa, ana minta maaf lah..

    -just frenz-

     

  • At 9/9/09 5:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet r citer ni..sempoi..kelakar..& romantik..he..
    la..lek r just frenz..ni just citer ok
    anyway keep it up k!

     

  • At 18/3/10 7:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best glew ar citer ney.... nk pcah prut aku dk glak...hak2

     

  • At 20/5/10 12:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...best...best...
    suke sgt2....bole bt kite tersenyum sorang2..hehehe

     

  • At 23/5/10 3:25 PG, Anonymous daniel jazrul said…

    fulamak.. bez ar citer sambungan ni.. aku yang tak minat nak baca novel pun terbaca sekali.. memang syok dan mengasyikkan.. fufufu.. bleh tumpang tanya tak...? writer ni dah kawin ke lom?? pempuan ker laki..? tp menurut firasatku..penulis novel ni semestinya seowang perempuan yg steady.. n i think i fallen in love with you.. fufufu.. eshh!! siyot tol!! jatuh cinta lah plak..hehehe.. anyway nice story.. bg aku lah.. kalau si norman ni tak jumpa si badariah ni.. kemungkinan besar dia akn fall in love ngn bdak laki.. coz he's 2 "jelly-like" boy.. so sad... huhuhu.. by the way compliments 2 the writer.. keep the gud work..!!



    ~love~
    danny..

     

  • At 12/10/10 12:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gler smbgn cter ni..
    mmg dh lme tggu..
    hehehe..
    klakar giler
    sweet la dorg berdua..
    pape pn good job!

     

  • At 28/12/10 5:43 PTG, Blogger dyra said…

    bestnye cerpen nie . memang feeling abes laa . part sedeh rase sdeh. part lawak rasa klaka sgt .

    tahniah org ganu :)

     

  • At 15/5/11 12:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez uw......

     

  • At 26/8/11 9:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mantap 2.....

     

  • At 1/10/11 9:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaaaaaaaaaa best la.............:)

     

  • At 14/1/12 12:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best2..^_^

     

  • At 10/11/13 5:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet nya norman ..
    this best cerpen ....
    <3<3<3<3<3

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group