BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 28, 2009
Cerpen : Sehari mencari kekasih
Nama Pena : JariJemari

Kelihatan Syikin menayang bunga ros yang buah hatinya bagi dengan mulutnya senyum memanjang. ‘tengah bahagia la tu’ pikir aku. Kalau tak, tak abis-abis dengan moodynya tu. Perempuan begitu la kena pujuk sikit hilang la rajuknya tu.


" Ayu, kau tengok la aku dapat ape ari ni" kata Syikin tersenyum bahagia sambil mencium bunga itu. Kan best kalau ada orangg bagi bunga kat aku gak..mengelamun pulak aku nie.


"Ala Ayu, kau pun boleh dapat gak bunga cam aku ni kalau kau ade boyfriend", kata Syikin lagi seperti dapat tahu ape yang aku fikirkan saat itu. Tu la saper suh kau mengelamun lagi. Petang-petang pon mengelamun..huhu


"Assalamualaikum".

"Waalaikummussalam", kami menjawab hampir serentak.


"Kau gi mane tadi Tina, aku tengok pagi-pagi dah kuar sampai aku pon kau lupa nak bagitahu eh, risau aku tau", kataku


"Kau risaukan aku ke, time kasih kawan. Aku pi jumpa buah hati aku la. Tiba-tiba dia ajak aku kuar lak..nak tolak sayang pulak sebab die nak belanja aku makan", kata Tina sambil tersengih.


"Ooooooo", sekarang faham la aku.


"Eh Kin, kau dapat bunga..wow..bestnyer..boyfriend aku tak penah pun bagi aku bunga", Tina bersuara sambil memuncungkan mulut setelah lama terdiam.


"Ha’ah..wangi tau..kalau kau nak jugak Tina.. kau mintak la dengan pakwe kau ape susah.. kan Ayu", jawab Syikin sambil memandang Ayu.


Antara kami bertiga aku saja yang masih tiada teman istimewa atau lebih tepat teman lelaki yang istimewa. Aku bukan tak nak berteman tapi memikirkan ada ke lelaki yang nak kat aku nie. Dah la tak cantik nama saja "ayu" tapi tak la ayu sangat pon. Dah mak bapak aku bagi nama tu mane bleh ubah-ubah kan. Teringin gak aku bila tengok kawan-kawan aku semua bahagia dengan adanya buah hati masing-masing. Dah lengkap hidup diorang. Tapi aku?? Masih sendiri lagi.. aku bukan apa, aku tidak mahu kecewa di kemudian hari. Aku dah remaja dah pon kalau nak kawin pun dah bleh kot..hehe


Umur aku pun dah 23. memang la aku masih seorang pelajar tapi tak salah kan bercinta sambil belajar. Adik aku dari sekolah rendah lagi dah ade kekasih tapi aku sampai sekarang aku jaga hati aku sendiri, tak beri pada saper-saper pun.





"Eh Ayu", kata Tina meyedarkan aku dari mengelamun.


"Ya Allah..kau ni buat terkejut aku jer lah", marah aku cover malu sebab mengelamun tadi.


"Kau tengah teringat kat sape ni hah". Aku hanya tersenyum malas nak layan si Tina nie. Dia nie memang suka mencungkil rahsia aku nanti terkantoi pulak.


"Nie aku nak bagitahu kau yang ada jejaka nie nak berkenalan dengan kau" kata Tina lagi


"Hah..jejaka mana pulak ni Tina?? Ada ke jejaka yang nak berkenalan ngan aku..kau tak salah orang ke nie Tina", jawabku dengan tidak percaya dengan kata-kata Tina yang aku dengar tadi. Lucu pulak aku bila dapat tahu ada lelaki nak berkenalan dengan aku.


"Ermm..ade la tu..kau ni wat-wat tak percaya lak ek..abis sampai bila kau nak sorang-sorang gini..kau tak sunyi ker selalu kena tinggal dengan kitaorang" Si Syikin ni pulak membebel.


"Ok ..Ok..tapi nape die gitau kau pulak, tak gentleman langsung.. kalau ye pon tak bleh ke bagitau aku sendiri.. face to face gitu..huhu", saje aku nak jual mahal.


Aku bukan jenis yang mudah-mudah nak terpikat nie. Kalau tak jumpa dengan kepala mata aku sendri jangan harap aku nak terima. Aku mesti la nak yang gentleman, caring, loving dan funny..hehe..sebab tu la kot aku tak de boyfriend sampai sekarang sebab angan-angan aku tinggi sangat kot. Ni la akibat banyak sangat membaca novel cinta. Nak yang perfect jer mane la korek. Manusia mana ada perfect itu la uniknya manusia. Sebab itu juga la ada pasangan lelaki dan perempuan dan mereka saling memerlukan untuk hidup bersama.



"Tu aku tak tau tapi die suruh sampaikan salam untuk kau", Tina berkata.


"Ermm..ok..waalaikummussalam tapi...salam je ke?? takde kirim benda laen?? Bunga ke coklat ker..kenyang gak aku nanti.." jawabku sambil ketawa terkekeh-kekeh sekadar nak bergurau.


Saper agaknye ye?? Tertanya-tanya gak aku siapa gerangannya tapi malu la pulak nak tanya lebih-lebih lagipon diorang ni bukan bleh percaya sangat nanti aku teruk aku dibulinya nanti..niaya akuu...dah la tak de tempat nak mengadu.


Agak-agak sape ye??..mungkin kawan Aiman, si Tina punyer boyfriend kot..sebab kalau kawan Tina bermakna kawan aku jugak sebab kami bertiga memang kawan baik selalu pergi kelas bersama makan bersama tidur pon bersama tapi katil lain-lain la, hatta pergi tandas pun bersama kalau kat kampus semuanya bersama la dengan kata lain. Sape tak kenal dengan TAS and the geng. Kami boleh dikatakan glamour jugak la kat kampus..hehe perasan pulak aku nie..kami bertiga memang aktif boleh dikatakan semua aktiviti yang diadakan di universiti itu kami join..bukan ape cari pengalaman..baru la badan jadi sihat..body aku pon bleh tahan ape tapi kenapa takde lelaki yang nak dekat dengan aku ye?? Aku masih tiada jawapan untuk soalan itu..masih dalam pencarian..




"Ayu….", Syikin memanggil aku.


"Ermm..naper???"


"Kau tak sunyi ker masih tiada teman special??" Tanya Syikin tiba-tiba. Kenapa la soalan ini yang kau tanya aku Kin..Soalan memang senang tapi susah untuk aku menjawabnya Kin. Aku dekan tiap-tiap semester tapi nak jawab soalan Syikin ni aku tak reti nak jawab dan aku tak tahu tahu apa jawapannya.


"Maaf kalau aku buat kau terasa, aku bukan ape aku risau kan kau..kita dah nak habis stadi pon tapi kau masih single lagi"


"Sape la yang nak kat aku ni Kin, aku tak secantik Siti Nurhaliza tu, tak seayu Ayu Raudah tu cuma nama aku je Ayu Amira" kataku dengan buat lawak untuk menutup sedihku. Siapa yang tak nak berteman Kin..aku pon nak macam korang..ade orang selalu teman, ambil berat, penyayang tapi aku belum bertemu jodoh lagi.


"Kau ingat senang ke nak mencari cinta?? Nanti kalau aku dapat cinta tapi aku merana camner"


"Cinta memang begitu la Ayu, dalam becinta kita tak selalu bahagia.. Cinta itu kan ketawa dan airmata..akn ke itu lagu favourite kau.."


"Aku cabar kau mencari cinta dalam sehari" Kata Tina tiba-tiba.


"Sebab kalau aku tak buat gini tentu sampai bila-bila pon kau masih sendiri sebab aku tahu kau pantang dicabar kan??"


"Hah..ape korang nie..gila ke ape?? Idea gila la woii" Aku kena cari cinta dalam satu hari?? Mati la aku wey..korang nak aku mati ker?? Merepek je lah kau ni Tina.


"Ha ah..kau mesti buat..i know u can do it.."


"Ermm..kalau aku dapat korang nak bagi aku ape?? Aku nak habuan boleh..kalau tak aku takkan ikut idea giler korang nie.." Aku tak akan ikut saje-saje kalau dapat habuan bagus gak..mana la tahu kot-kot aku berjaya nanti. rezeki ditangan Tuhan. Aku harap Tuhan bantu aku..tawakkal sajalah.


"Ok..kalau kau dapat kami belanja kau sebulan..Ok tak"


"Okay..settttt", aku bersetuju sebab aku memang pantang dicabar tambah-tambah lagi yang mencabar aku tu kawan aku sendiri..aku mula berfikiran jahat..alah bukan susah pon nak dapat cinta aku boleh upah saper nanti boleh aku makan free selama sebulan..aku tersengih-sengih bila memikir idea nakal untuk mengenakan diorang nie..geliga gak otaka aku ni kan..hahaha…


"Tapi kau tak boleh tipu kami tau, mane la tahu kot-kot kau upah org ker untuk sehari tu kan.", kata Tina. Ish..ish… diorang nie semua yang aku pikir diorang bleh baca..tak boleh jadi nie..biasa la dah memang kami bertiga nie macam kembar sampai ape yang aku pikir pun mereka dapat baca. Kantoi lagi aku..


"Kami nak kau buktikan pada kami"


"Nak bukti camne lak nie?? Banyak songeh la korang nie", kataku tapi diorang hanya tersengih-sengih saje nk kenakan aku la tu. Ni yang aku tak suka nie..



"Kita buat pertemuan pastu kami nak kau dan jejaka pilihan kau tu lafazkan cinta antara satu sama lain dihadapan kami..boleh??"


"Ish korang nie memalukan aku je lah.. tak mau lah"


"Ok ok..kami gurau jerk..aku percayakan kau..aku Cuma nak kau bahagia..aku harap kau cari la pasangan yang sesuai dengan kau. Ini untuk masa depan kau gak..nanti bile dah bekerja tentu dah tak de masa nak mencari cinta..ini la masanya"


"Kalau kau tak berjaya aku dan Kin akan kenalkan seseorang untuk kau nanti erkk.." kata Tina.


"InsyaAllah aku terima cabaran korang..tapi kalau aku tak dapat jugak itu bermakna aku masih belum bertemu jodoh..aku dah berusaha tapi Tuhan yang menentukan.", kataku mengakhiri perbualan sebelum masing-masing melelapkan mata.


Mataku masih belum mahu tutup. Jam kat handsetku sudah menunjuk pukul 2 pagi. Otakku ligat memikir perkara yang bakal terjadi esok. Esok hari minggu.

Esok aku kena mencari kekasih??? Giler kawan-kawan aku nie..aku ni perempuan, gadis lak tu..ini bermakna aku kene mencari lelaki?? Ish..mati aku..kat mane aku nk cari lelaki nie..lelaki banyak kat mane ye..kat disko?? Ish..tak bleh-bleh..lelaki kat situ semua tak boleh pakai..abis tu kat masjid?? Kalau kat masjid memang la ade tapi kat masjid ni ade ke lelaki yang muda-muda pergi..biasanya kat masjid semua yang berumur sumer dah dapat pangkat datuk-datuk…lagi haru dibuatnya…tak sesuaii…hisy..tak nak la aku..tak de taste..huhu. habis tu mane aku nak cari kekasih nie..


Risau lak aku..diorang ingat senang ke nak cari kekasih nie?? Mesti la nak kene kenal hati budi dulu pastu baru boleh jadi kekasih..takkan nak main tangkap jer..kene la sesuai dengan diri kita jugak..dengan kata lain serasi..


Lelaki ni pun bukan Pampers pakai buang tu. Diorang gak ada hati dan perasaan. Tak pe..tak pe.. Esok cuti kan…so esok aku akan sahut cabaran diorang..mana tahu masin mulut diorang dan aku akan dapat kekasih esok..


Wah..kalau la ia benar-benar terjadi seronok giler la aku. Memang saat-saat ini yang aku tunggu..aku memang mengidamkan seorang kekasih tapi cuma belum berjumpa je lagi. Jodoh aku tu masih bertapa dan malu-malu nak jumpa ngan aku..hehehheh...kuang...kuang..kuang....


Ah...dari aku berangan baik aku tidoo..esok lain cite yea… sekarang masa untuk tdoo..naniteee……ta raaa......

**********


"Hai Ayu...pakai cantik-cantik ni nak ke mana lak.."


"Datingg...." selamba ku menjawab pertanyaan Syikin itu. Diorang berdua sedang menonton tv semasa aku hendak keluar.


"Hah?" Melopong mulut Syikin mendengar jawapanku..haa…padan muka korang…hahahahah…


"Aii…cepatnyer dapat boyfrenz..dalam mimpi semalam ker??" Tina lak bersuara.


" Well..tengok la saper...wakakakaka" aku hanya mampu gelak dengan tingkah laku kawan-kawan ku nieh...puas hati aku kenakan diorang..


"Ok la korang..aku kuar dulu eh..aku sahut cabaran korang..." macam Explorace pun ada tapi dalam kes aku ni mencari Lelaki..heheh


Memang niatku nak kuar jalan-jalan arini..tapi kali ni aku nak kuar sorang-sorang tanpa ditemani sesaper..aku yakin aku boleh...aku akan pergi ke tempat yang aku suka..


Ermm...nak gi mana yer..aku pandang kiri-kanan..masih tak tahu nak pergi mana. Blur pulak..huhuuu...oleh kerana tak tahu tempat nak tuju aku tahan sebuah bas yang kebetulan lalu depan aku. Dalam bas aku pikir lagi mana aku nak tuju..haa....pi window shopping je lah...kebiasaan hari minggu kan..mesti ramai kaum adam yang lepak-lepak..pe salahnya aku cuci mata..heheh..

Aku dah tahu tempat aku nak tuju..Mid Valley..tunggu aku eh..


Sampai saja kat Mid Valley tu aku terus masuk ke KFC..isi minyak dulu..tangki dah kosong nanti tak larat nak jalan pulak kan...selepas bagi makan kat sang perut aku tu..aku jalan-jalan keliling kedai-kedai..sekadar window jer..kalau ada yang berkenan nanti akan ku beli lah..boleh tahan gak manusia kat sana..sesak nafas aku dibuatnya..macam-macam ragam boleh tengok..


Aku pergi ke tempat kesukaanku..pe lagi..kedai buku lah...MPH..dari aku tambah dosa tengok ragam-ragam manusia tu baik aku tengok buku..novel-novel kegemaranku..aku memang suka membaca.


Oleh kerana syok sangat aku membaca sinopsis novel aku secara tak sengaja melanggar sesesorang.


"Maaf.." sepatah aku berkata.


"Tak pe..leka awak baca" kata lelaki itu. Aku pandang dia sekilas..malu lak nak pandang lama-lama..dah la aku langgar dia. Comel gak..heheh...eh..sejak bila lak aku jadi gatal nieh..aduhaiii...


"Ermm...maaf..saya tak perasaan awak tadi"


"Oh..tak mengapa...saya ok je awak..tak luka pun" jejaka itu selamba menbalas. Pandai gak wat lawak..ada sense humor nampak...salah satu ciri yang aku cari pada kaum adam nieh.


"Bagus lah…" aku bagi buku lima kang baru tahu…geram pulak akuu..buat lawak 20 sen pulak..


"Awak sorang je ke?" tanyanya tukar topik.


"Eh tak la..bertiga ada malaikat kiri kanan saya nieh..awak tak perasaan eh" balasku mengenakannya. Tak kisah la sebab aku bukan kenal makhluk ni pun..jumpa secara tak sengaja kat sini pastu cari pasal dengan aku pulak. Aku layan je.


"Oh yeke..kalau camtu tak jadi la saya nak mengorat awak..baru saya terniat nak makan berdua ngan awak..nampaknya tak jadi lah..awak dah ada bodyguard" katanya sambil memuncungkan bibir.


"Yups cik abang." Aku kembali menatap novel yang masih ditanganku.


"Tapi…kalau saya nak jugak tak boleh ker??" Dia masih mengekori langkahku. Rimas pulak aku…..nak baca pun tak senang. Sepasang mata tu asyik memandangku je.


"Nak per? Tak faham"


"Nak makan ngan awk"


"Naper saya lak?? Nak mintak ganti rugi ker?? Kata awak tak luka apa-apa." Aku naik heran lak dengan laki nih. Ada ke die ajak aku makan berdua. Dia pun dating sorang gak ke. Hati aku tertanya-tanya.


"Entah..hati saya teringin nak awak teman. Jatuh hati kut..heheh" katanya.


"Ish..awak nie…suka suki je lah"


"Awak datang sorang gak ker?" aku bertanya.


"Tak la. Ramai…cuba awak tengok sana..sana..sana..dan sana" katanya separuh berbisik sambil tunjuk ke arah kiri kanan depan belakang.


"Mereka sumer saudara saya" sambungnya lagi sambil tersengih-sengih malah mengangguk-ngangguk lagi. Giler…ada ke dia kata semua manusia yang ramai dalam kedai buku tu saudaranya. Macam-macam. Nak aja aku mencubit lengannya tapi aku masih menjaga adab pergaulan.


Aduh..ape la malang nasib aku ari ni..jumpa ngan orang "gila" la pulak..hahaha..balik-balik aku pulak yang terkena. Tapi aku terhibur..ada gak teman nak berborak bertekak..betol tak..tak la aku keseorangan..mesti kalau orang lain tengok diorang kata kami pasangan kekasih. Mulut aku pun kadang-kadang muncung kadang-kadang tersenyum tergelak dengar celotehnya. Lawyer yang sijilnya tak sempat diiktiraf.


"Ermmmm" Aku buat tak tahu jer..buat lawak bodoh jer kejenya.


"Awakkk….saya nak nombor fon awak boleh??" Tanyanya mengubah topik. Aku dah agak..laki ni mesti nak ngorat aku..muka boleh tahan..perangai tak tahu lagi..patut ke aku ambik peluang nie..aku kan nak cari kekasih..hatiku berkata-kata. Blurr..tak tahu nak wat keputusan.


"Soriyy…saya tak jual nombor telefon." Mulutku pantas berkata-kata walaupun hatiku berkata ‘bagi je lah..ni la peluang kau..jangan jual mahal sangat nanti tak de kaum adam nak pun. Andartu la kau nanti’. bodohnya akuu…huhuuu


"Please…saya ikhlas nak berkenalan dengan awak…." Kata-katanya menusuk kalbuku.


"Tak nak lah..ok la awak..saya pergi dulu" kataku meminta diri.


"Tunggu…awak nak gi mana..saya nak ikut boleh??"


"Aik…awak tak de keje lain ker nak ikut saya nieh?? "


"Ada…saya keje part time arini…keje saya arini mengorat awak.." katanya tergelak-gelak…mengada…saja nak kenakan aku la tu..hampas tebu btoii laa...


"OoooOoo….dapat baper sen awak buat keje tuh??" aku masih melayannya walaupun hatiku geram.


"Owh…free je awak…kerana awak..tak de charge pon"


"Memandai jer awak nih"


"Gurau je…awak comel la…tak takut ke kuar sorang-sorang ni..dah la comell…bahaya taw awak…jalan sorang-sorang camni"


"Sekarang pun saya dalam bahaya…saya dah la tak kenal awak..awak lak mengekori saya..takut saya taw"


"Ohh..yeke..soriy eh awak tapi saya tak de niat jahat pun..just nak kenal dengan awak je"


"Owh…."


Aku berjalan memasuki pasaraya. Lelaki tanpa nama itu pulak terus mengekoriku. Aku ingin lari daripadanya.


"Awak....awak nak gi maner?" Aku bertanya.


"Ikut awak"


"Ikut saya??"


"Yups..tak boleh ker?"


"Ermm…."


Terdetik niat jahat untuk melarikan diri..otakku berfikir suatu tempat.


"Awakk…saya nak ke sana….nak ikut?" Aku menunjukkan ketempat yang aku ingin tuju. Tapi dia hanya tersenyum memandangku. Aku pulak hairan memandangnya sebab tempat itu adalah tempat yang menjual pakaian dalam wanita…huhuu….tak tahu malu betul laa….



"Nak..nak..." Apa..dia ingat aku tak berani datang sini. Ini Razlan lah. Pantang dicabar tambah-tambah lagi yang mencabar tu wanita. Tak salah pun kan kalau masuk ke situ. Teman awek katakan..heheh….aku tengok tak de notis pun yang mengatakan lelaki dilarang masuk..kui..kui..kuiii….


"Hah??" Aku pulak yang terkejut kambing..padan muka akuu…aduhh..camne aku nak lari nieh..dia memang nak ikut aku lah.


"Jomm.." Dia berjalan menuju tempat itu.


"Awak nak beli ker?"


"Tengok-tengok la dulu"


"Awak pakai saiz apa erk?"


"Watpe awak nak tahu"


"Sajer..nanti bolehlah saya hadiahkan untuk awak" katanya bersahaja dan tergelak kecil.


"Eeii....ngada je lah awak nieh..." giler la laki nieh...camne nieh tapi nape aku layan je die..makk....tulunnnn...


"Awak....lihat nie....yang ni cantik..sesuai kot untuk awak" katanya sambil memegang sehelai baju dalam yang berwarna pink dan meminta aku melihatnya.


"Awakk...."


"Matching dengan yang ni tentu cantik" Dia mengambil pula seluar dalam yang berwarna pink untuk disesuaikan dengan baju dalam tersebut.


"Dah..dah...." aku pulak yang malu membawanya ke sini. Penjual yang ada kat situ senyum-senyum memandang kami. Niat aku untuk menjauhkan diri tapi sebaliknya pulak yang terjadi. Dia terus mengekoriku. Aku menarik tangannya keluar dari pasaraya itu.


"Lembutnya tangan awak"


"Ops..sorry" Aku segera melepas tangannya. Aku baru tersedar aku memegang tangannya tadi. Aduh..malunya..camne la aku boleh luper nieh..Ampun ya Tuhan..aku tak sengaja.


Aku cepat-cepat berjalan mendahuluinya. Tapi dia jugak menpercepatkan langkah bagi mendapatkanku.


"Awak nak apa lagi ni??"


"Nak makan ngan awak"


"Tak nak"


"Kalau awak tak nak selagi tu saya ikut awak"


"Saya report polis nanti"


"Amboii..dasyattnye awk niehh…sy main-main je lah tapi awak ada bukti ke nak tuduh saya nanti"


Aku tidak mempedulikanya. Oleh kerana aku berjalan cepat-cepat aku terasa aku berlanggar pulak seseorang. Saper pulak yang buta nih..sakit bahu aku.



"Oitt…buta ker?" Aik..laki nie…marah aku lak…die yang langgar aku..aku nampak handphone ditangannya. Ini mesti berjalan sambil bermesej dengan awek. Syok sangat sampai orang pun tak nampak. Tapi aku pun salah gak..huhuuu..


"Maaf ye encik…kekasih saya langgar awak tadi." Aik..bila pulak aku jadi kekasihnya..suka hati mak bapak dia jer..


"Sayangg…tunggu laah…" Razlan masih mengejarku. Tak malu betul la…dah la orang ramaii…geli pulak lidah akuuu..saham aku pun jatuh!


Aku tahu Razlan tak kan berputus asa. Dia akan mengejarku selagi dia tak dapat apa yang dia nak.


Aku berhenti tiba-tiba dan berpaling memandang ke arahnya.


"Ok..jom makan tapi awak belanja pastu belanja saya tengok wayang pastu belanja saya shopping..boleh??" Aku dah lapar balik sebenarnya makan tadi pun isi untuk pagi tadi..petang-petang ni lapar balik ler..sian pewut aku dah berbunyi lagu dandut pun.


"Ooo…mata duitan eh"


"Terpulang la pada awak" Aku tak kisah..kalau dia tak nak aku boleh pi sorang..susah apa kan.


"Ok..ok…jommm" Razlan mengalah.


Kami memasuki food court yang terdapat di situ. Boleh tahan jugak orang kat situ. Aku memesan keuy teow tomyam dan milo ais manakala Razlan memesan nasi goreng dan air teh O ais. Kami makan dengan penuh nikmat.


"Lapar sangat nampaknya awak nie..tak makan bape lama nih??" Tanya Razlan tiba-tiba.


"Makan untuk minggu depan"


"Wahh…pandai eh loyar buruk…muka cantikk tapi otaii…suker..suker…" Dia tersengih-sengih dan tersenyum-senyum memandangku.


Eh eh suka pulak dia kat akuu…aku sajer nak wat dia menyampah ngan aku pastu cepat-cepat blah tapi terbalik pulak….Ya Allah…lindungilah aku hambaMu yang kerdil lagi comel ini..pelik betul la laki nie…nape die suke aku eh..aku ni ada daya tarikan ke?? Entahh…


"Apa nama awak eh??" tanyaku..teringin lak nak tahu nama manusia di depan aku ni. Mana tahu kot-kot leh wat kawan…tak salah kan..tak pun leh wat spare part…heheh…lebih jahat lagi aku nak jadikan dia mangsa aku untuk aku dapatkan makan free nanti…wahh…syoknyerr…..save duit aku..


"Razlan. Awak?"


"Ayu"


"Ooo…patut la muka ayu jer..nice name" die tersengih..aii..puji ke perli..


"Awak tak de keje ke duk mengekor saya nieh?"


"Saya tertarik ngan awak dan nak berkenalan dengan awak. Saya bosan duk rumah sebab tu mari jalan-jalan ni dan terjumpa lak dengan awak..tak sia-sia la saya datang."



"Ooooo…"


"Aaah"


Kami berborak-borak sambil makan. Lepas makan kami menonton wayang dan Razlan menemaniku membeli barang. Razlan juga menghadiahkan aku teddy bear dan sekuntum bunga ros. Bestnyer…saat itu aku rasakan hati aku terpaut padanya. Inikah yang dikatakan cinta?? Saat pertama aku terasa diriku dilamun cinta.


"Nah..untuk awak." Razlan menghulurkan sekuntum bunga dan teddy bear sederhana besar kepadaku. Aku terpinga-pinga memandangnya.


"For me?" Aku bertanya blur.


"Tak la..untuk moyang awak" haha…aii pompuan nie wat blur-blur pulak..haaa…kan dah kena ngan aku.


Aku ada moyang ker?? Otak aku ligat berfikir-fikir. Biar betul laki ni..ada ke nak bagi bear kat moyang aku?? Giler ke? Atau aku yang mereng nih..uwaaaa…aku perasan sendiri..dia bukan nak bagi aku tapi moyang aku pulak.


"Tapi saya tak de moyang la awak. Dah lama dia meninggal. Awak simpan je lah" Ayu masih blur-blur.


Aii pompuan nih takkan tak perasan yang aku bergurau. Aku tak segila tu. Ada ke nak ngorat moyang dier..tak patut..tak patut..lurus can pembaris rupenyer budak nih.


"Ayu…saya nak bagi awak la…takkan saya nak ngorat moyang awak kot..awak ni cam sodek lah.." Razlan mentertawakanku..terkena lagi akuu…uwaaaa….depan-depan dia kutuk aku.


"Thanks"


Aku terasa nak melompat saat itu jugak…dia bagi aku bungaaa…sonokkknyerrrrr….selama ni aku tak penah dapat bunga pun. Balik nanti boleh la aku tunjuk kat kawan-kawan aku..tentu diorang terkejut monyet nanti..tak sabar nak balik…


"Ayu..saya ada 3 permintaan..saya harap awak dapat tunaikan sebelum kita balik."


"Apa?"


"Ermmm Pertama…saya nak bergambar dengan awak boleh?"


"Boleh sangat" Amboii gatal lak aku nihh..hihihi...


"Kedua saya nak hantar awak balik boleh?"


"Boleh"


"Ok..ketiga saya nak nombor telefon awak boleh tak? Plezzz"


"Naper yang tu nombor tiga?"


"Sebab kalau ada gambar saja camne nak hubungi awak nanti..camne awak nak dengar suara saya nanti..kan kan"


"Emmm...yela tue...suka suki jer..perasan lebih."


"Nak bagi tak"


"Tak nak"


"Kalau tak nak saya cium awakk"


"Kalau berani buatlah"


"Jom ambik gambar"


Razlan memaut bahuku semasa ambik gambar, terasa bahagia lak saat itu. Dengan badannya yang kasar..jejaka idamanku lah. Lepas bergambar aku terasa pipiku dikucup lembut. Aiii...saper yang tak malu kiss aku nih.


"Weiii..ayu..bangun la subuh dah nak abis nih" Syikin mengoyang-goyang tubuhku.


Aku terpinga-pinga memandang Syikin. Aik...camne leh ada syikin lak ni?? Mana Razlan??


"Razlan??" panggilku perlahan dalam mamai-mamai lagi.


"Saper? Razlan?? Mana ada Razlan..ni aku lah weii…eeii…mimpi lagi rupanya budak nie….wooiii..bangun lah..subuh..subuh…." Syikin membebel pagi-pagi.


"Tu lah..tido tak basuh kaki…siap mimpi lelaki lagi….eeii…kau niee…" Tambah Syikin lagi sambil mengeleng-gelengkan kepalanya.


Aku bukak mata perlahan. Rupanya aku berada dalam bilikku. Aku terbawa-bawa dalam tidur kerana penat berfikir sebelum aku tidur semalam. Aku mimpi rupanya.......seronoknyerrrr mimpi tue....kalau betul kan best..huhu...tak de kekasih la akuu...uwaaaaa........alamakk...luper nak mintak nombor telefon dia..kalau tak leh call dia kan....agak-agak boleh ker???? Hehehehh...mengarut je aku nihh....
posted by Penulisan2u @ 5:49 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
28 Comments:
  • At 28/8/09 10:55 PG, Blogger marrismia said…

    gila tul cite ni anyway nice lol....

     

  • At 28/8/09 11:17 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alaaaa...x bestnyer, naper dye mimpi, dah rase cam real gler.

    however, cayalah wat author cerpen nie...sronok, cume ending dye x braper best.
    aja aja chaiyouk

     

  • At 28/8/09 11:52 PG, Anonymous azie_pks said…

    hehe bez gak cite nie...
    layannnn

     

  • At 28/8/09 4:11 PTG, Blogger Shaqyue said…

    best giler ah citer nie...
    kalo bebetul kan best...

     

  • At 29/8/09 12:20 PG, Anonymous cahaya indah said…

    mmg best sgt citer ni ever ending nyer hanya lah mimpi...n perenggan nyer pn baik n x terlalu pjg..congrate tok penulis

     

  • At 29/8/09 1:53 PG, Blogger cik misteriusha said…

    sengal ar citer nie,
    ke'sweet'an dy erm x logik akal
    tpi njoy bce..lwk btol

     

  • At 29/8/09 5:49 PG, Blogger miz ruha said…

    hahaha...
    patutlah sehari je mncri kekasih...
    dlm mimpi rupenyer...

     

  • At 29/8/09 6:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam jarijemari..
    nice story..mmpi je..ingt da real da..
    pe2 pn thniah!
    kalo ade smbungn lg bes..mane tau mmpi jd realti ker..??
    keep up a gud work..!!
    -nik-
    niya1501@yahoo.com

     

  • At 29/8/09 12:44 PTG, Anonymous nurindah said…

    salam ramadhan,Jari jemari. hahaha..la,mimpi rupanya. Apapun, kak doakan Ayu (adik kak pun nama ayu juge,blom ada teman lagi) tu cepat2 dapat boyfren,merangkap bakal suami...:)

     

  • At 29/8/09 12:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha....best gak cite ni, lbih kurang cm ksh hdup aku je...pe2 pon thniah pd penulis ek..gud luck

     

  • At 29/8/09 9:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    layan..layan rupanya mimpi..hhaha..
    nice story..

     

  • At 29/8/09 9:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2....ingatkn real, rupanya mimpi...
    sama cm aku gak, tp bkn sehari la...
    mmber aku bg tempoh setahun until end of dis year...wawawa..
    x jumpa yg serasi lh ni..

     

  • At 29/8/09 10:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam ramadhan sumer..time kasih kerana sudi membaca cerpen saya yg x seberapa itu dan atas komen2 pembaca semua...thanks.. hidup msti enjoyy....-->JariJemari(^_^)

     

  • At 31/8/09 4:04 PTG, Blogger ziela said…

    hahaha.. mimpi je ke?
    sy igt pn mula2 tu btl die dh jmpe kekasih hati die..
    best2..

     

  • At 4/9/09 10:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ekekke..layan r citer nih..mmg best..tp part rpenye dia mmpi tuh da xbest..tp seriously mmg best!

     

  • At 4/9/09 1:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahahahah...
    bru nk ckp cte ni x bes..
    tp i like the ending..
    oke..
    tp ayt kasi up oke..
    bg org x borink time bce..
    n style watak lam ni ckp..
    bkn mnje2..
    tp ngade2..
    tu y x bes..
    komen iklas nie...
    amek bt pngajaran..

     

  • At 11/9/09 10:14 PG, Anonymous Azura said…

    ekekeke...terngaga mulut aku bc wei....

     

  • At 11/9/09 3:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    funny la citer nie.....
    sy suke...sangat...

     

  • At 28/9/09 10:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt citer ni..
    asyik gelak je..hehe
    tpi x syokla mimpi je...
    kn best klu real..

     

  • At 1/10/09 6:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    looo.gitu perakhiran rupanya.mimpi.tapi nak bagi taw.dari awal cite sampai terlangar mamat tu..cam kisah kite aje.apa pun part dialog nye bez.fun.

     

  • At 3/10/09 4:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    lawak giler citer ni,nk tergelak je..
    tp kne cover,kang aq plak dktakan giler coz gelak sorg2..
    citer pun best tp lg best klau Ayu jmpak Razlan btol2..
    papepun,gud job..

    -Dzilda-

     

  • At 3/10/09 6:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cute gile.. :-) bhase die sempoi x heavy dn menarik.. mimpi je kew bt la btl2.... hehe sy rse sy ade no razlan tu nk x hehe

     

  • At 4/10/09 6:39 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha,cite yg gler..
    tp bes gler...

     

  • At 7/12/09 1:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ek ek le..mimpi je??huh..

     

  • At 16/12/09 1:50 PG, Blogger Shafiqah Zainuddin said…

    aiyark!
    sabo je la.
    mimpi rupanya.
    haha.
    keep up the good work!

     

  • At 8/8/10 2:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aiyooo...mmpi ker...ingtkn btl2 td.. hehe.
    law ade laki mcm 2 best kan..bersngguh2 nk berknlan.
    tp kne ati2 gak.bru je knl dh trus cium2..huhu...
    tp nsib baik mmpi je.hehe...
    sweet story.. i love it..
    thanks...

     

  • At 14/1/11 10:11 PG, Anonymous comiez said…

    adus igtkn dh dpt pwe,mimpi je.cian lak kt ayu 2 ye.kempunan....

     

  • At 27/2/11 4:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ingatkan betul rupanya mimpi....bestlah juga

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group