BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 28, 2009
Cerpen : Sampaikan hasrat
Nama Pena : shiera

Alkisah, tersebutlah kisah seorang remaja perempuan bernama Suraya yang tinggal bersama neneknya di sebuah kampung perdalaman. Ibu dan bapanya tinggal di Kuala Lumpur. Suraya merupakan anak tunggal Datuk Mustafa dan Datin Azmah. Hubungan mereka agak renggang kerana mereka jarang pulang ke kampung untuk menjenguk anak mereka.

Pada suatu malam yang sunyi, di sebuah pondok…….

"Su…."terdengar satu suara yang lemah memanggil Suraya. Dengan pantas Suraya bergegas meluru kearah suara itu.

"ya.. nek!"ucap Suraya sambil bersimpuh di sebelah neneknya yang terbaring lesu di atas katil usang milik neneknya.

"Suraya.. kalau nenek dah tak ada nanti, nenek mahu kamu menjual rumah dan tanah belakang rumah tu. Nenek nak kamu sedekahkan kepada rumah kebajikan di hujung kampung tu ya"

" Nenek… apa yang nenek cakapkan ni?"

" Ne..nenek rasa dah sampai masanya nenek pergi. Jaga diri kamu baik-baik ya cu." Kata nenek sambil menekan-nekan dadanya menahan sakit.

"nenek…." Panggil Suraya berkali-kali, tetapi tubuh itu telah kaku dan dingin.

"NENEK…."jerit Suraya sekuat hatinya.


Keesokan harinya, selepas pengebumian jenazah...

"Suraya… mama nak cakap sikit dengan su boleh tak?"kata Datin Azmah sambil mendekati Suraya dan mengusap kepala anaknya itu.

"Emm.."jawab Suraya dengan semyuman paksa di bibir.

"Esok, mama dan papa dah nak balik Kuala Lumpur. Suraya ikut mama ya"

"Tapi ma…"

"Dah..dah..tak ada tapi-tapi lagi. Sekarang mama nak anak mama tinggal dengan mama mulai hari ini. Sayang tak payah risau pasal sekolah. Mama dah daftarkan nama Suraya."

"Baiklah mama…"

"Wah, rancak nampak …" Tiba-tiba muncul seorang lelaki yang masih segak walaupun umurnya sudah mencecah 50-an.

"Oh..bang ingatkan siapa tadi. Jomlah join sekali"ajak Datin Azmah.

"Eh..Suraya nak ke mana tu. Duduklah dulu berbual dengan papa dan mama."kata Datuk Mustafa sambil pandangannya dihalakan kearah Suraya.

"Takpe lah pa… Suraya nak kemaskan pakaian yang nak dibawa ke sana nanti."kata Suraya sambil berlalu pergi.

Datuk Mustafa dan Datin Azmah berpandangan....





"Hah..Suraya, kita dah sampai dah"kata mama.

Suraya terpegun melihat rumah banglo tiga tingkat di hadapannya itu yang diberi nama "Mahligai Suraya". Lantas dia bertanya mamanya tentang nama rumah itu. Mama beritahu Suraya bahawa dia memberi nama itu kerana ketika papa membeli rumah itu, mama sedang melahirkannya.

" Jomlah Suraya kita masuk ke dalam. Jangan malu-malu ini kan rumah Su jugak"

"A’ah Su jomlah nanti papa kenalkan Suraya dengan bibik dan Mak Jah." "em..Pak Mat tolong ambil beg dalam kereta ya!"arah Datuk Mustafa kepada driver nya.

"Baik Datuk."ucap Pak Mat sambil berlalu.

" Mak Jah, bibik kenalkan ini anak saya Suraya. Dia sekarang di Tingkatan 3. sebelum ni, dia tinggal di kampung bersama neneknya"jelas Datin kepada dua orang maid nya yang kelihatan kehairanan.
Sebaik sahaja Datin Azmah memperkenalkan siapa Suraya kedua mereka tersenyum kerana persoalan di benak mereka sudah terjawab. Lalu…

"Oh…ini anak Datin"jawab mereka serentak.

"Mak Jah, tolong bawa Suraya ke bilik ya… saya nak keluar dengan datuk sekejap."

"Suraya, mama pergi dulu ya"lalu meninggalkan Suraya bersama dua orang orang gajinya.

"Cik Suraya jom Mak jah bawa ke bilik"kata Mak Jah sambil membimbit beg Suraya ke atas.

Suraya membantuti langkah Mak Jah ke atas di mana terletak biliknya.


Beberapa hari kemudian….di sekolah suraya,

" Murid-murid, ini saya memperkenalkan murid baru. Namanya ialah Suraya Aznira binti Mustafa. Saya harap kamu semua dapat menyesuaikan diri dengannya" kata Cikgu Izra kepada murid-murid tingkatan Tiga Wawasan.Cikgu Izra menyuruh suraya memperkenalkan dirinya kepada rakan-rakan.

"Assalamualaikum, nama saya Suraya Aznira binti Mustafa. Saya berasal dari Kampung Teluk Saga dan berhijrah ke sini mengikut keluarga saya yang tinggal di Taman Melati. Saya ingin mengucapkan selamat berkenalan kepada anda semua."terang Suraya panjang lebar.

Suraya bertanya kepada gurunya tentang tempat yang akan didudukinya. Dan akhirnya Cikgu Izra menyuruhnya duduk di sebelah seorang budak lelaki yang terkenal dengan perangai machonya iaitu Izam Amsyar bin Datuk Iskandar. Izam merupakan seorang lelaki yang hensem dan ramai peminat. Dia juga sangat sombong dan belagak,maklumlah anak orang kaya.

Sewaktu Suraya ingin pulang dari sekolah, dia terdengar orang sedang menjerit memanggil namanya lalu,dia berpaling dan alangkah terkejutnya dia apabila terlihat seorang lelaki dengan wajah bengis menikam anak matanya…

"HOI!! Betina, beraninya kau duduk di sebelah aku. Kau tak layak la bodoh. Kau kenal aku siapa? Aku ni anak Datuk Iskandarlah. Kau anak sapa..kot..kot.. anak pengutip sampah tak? Hei, kau mana setaraf dengan aku!" katanya sambil menunding jari kearah dadanya dan ketawa dengan kuat. Sambungnya lagi…

"Tu..kau tengok baju kau tu. Entahkan gosok entahkan tidak" katanya sambil menunjuk kearah baju suraya yang sudah lusuh itu.

Berdesing telinganya mendengar segala sindiran dan ejekan itu. Suraya tidak mengendahkan ejekan lelaki itu lalu berkira-kira ingin berlalu dan sekali lagi hati suraya di sakiti dan kali ini sindirannya tak dapat tertahan di hati lantas suraya membidas semula apa yang dicakapkan oleh lelaki itu.

"HEEII kau!!!’ Tenking suraya dengan kuat. "kau ingat aku teringin sangat nak duduk sebelah kau ke? Itupun Cikgu Izra yang suruh aku duduk kalau tak sampai mati aku tak akan duduk di sebelah kau…dan satu lagi, yang kau kata harta kau banyak tu pun ianya bukan harta kau, itu harta ‘BAPAK’ kau. Oh ya…sebelum terlupa, kau tu bukannya hensem sangat. Jika nak dibandingkan dengan tapak kasut aku, tapak kasut aku lagi hensem daripada kau."bidas suraya sambil mengayuh basikalnya untuk berlalu pergi.

Kejadian itu telah membuatkan sekolah itu gempar.

Sambil termanggu-manggu,Izam bersuara di dalam hati "Eh, boleh tahan leser jugak mulut minah ni. Aduh! Malunya aku ramai orang tengok tadi. Jatuhlah reputasi aku selama ini. Tengoklah perempuan, aku akan buat kau terkeluar dari sekolah ni" dengan azam yang membara, Izam berlalu pergi.



Beberapa bulan kemudian....

"Aduh, sakitnya kepalaku!" kata suraya sambil menekan-nekan kepalanya yang tiba –tiba berasa berat itu. Tiba-tiba suraya jatuh pengsan.

Suraya di bawa ke bilik rawatan di sekolahnya. Pulang daripada sekolah, Suraya ke klinik berhampiran dan doktor mengesahkannya bahawa dia ada kanser Otak di tahap kritikal. Suraya pulang ke rumah. Hatinya terasa mahu pecah apabila dia disah kan menghadapi kanser.
Ibubapanya sentiasa sibuk dan tak pernah meluangkan masa bersamanya. Suraya terasa sunyi yang amat sangat. Hanya sebuah diary yang dapat menemaninya dan tempat untuk dia meluahkan apa yang terbuku di hatinya.

Dear diary,
Khamis, 1 jun

Hari ini aku pengsan di sekolah. Aku pergi ke klinik apabila aku pulang dari sekolah dan doctor mengesahkan aku mendapat penyakit kanser otak. Aku pulang ke rumah dan mendapati ibu bapaku tiada di rumah.. mereka terlampau sibuk sehingga tidak memi9kirkan aku langsung. Adakah aku ini hanya tunggul saja di rumah yang tidak dapat perhatian daripada mereka. Namun, aku redha dengan ketentuan ilahi.. berdasarkan laporan yang aku terima, jangka hayatku cumalah untuk sebulan lagi.. sempatkah aku menerima kasih saying orang tuaku dan sempatkah aku untuk menunaikan wasiat daripada nenekkuitu?

Suraya aznira binti mustafa

Suraya akhirnya terlena sambil mendakap diarinya.


Semasa di sekolah…..

Ketika Suraya melalui sebuah lorong kecil, dia terdengar suatu suara yang tidak asing bagi dirinya. Ya.. itu ialah suara Izam dan rakan- rakannya. Mereka merancang untuk mengeluarkan suraya daripada sekolah itu. Detik itu memang tidak lama lagi.




Suraya telah mempersiapkan dirinya untuk sebarang kemungkinan yang akan berlaku. Dia telah menyiapkan dua helai surat untuk diberikan kepada mama dan papanya dan satu lagi kepada jejaka yang selalu mendendaminya iaitu Izam. Selesai menulis surat itu, tiba-tiba kepalanya terasa berdenyut dan akhirnya dia pengsan.


"Suraya…suraya .. bangun sayang mama ada kat sini ni."kata mama nya sambil menangis memeluknya erat bagai tak mahu dilepaskan.

"Kenapa sayang tak beritahu yang sayang ada penyakit kanser? Mama tahu, mama dan papa telah abaikan Suraya selama ini. Mama dan papa nak minta maaf dengan Su. Maafkan mama ye."

"Su..su.. dah lama maafkan mama dan papa. Boleh tak kalau su buat dua permintaan?"

"Apa dia su?"

"Su..su nak mama berikan surat yang su tulis dalam laci meja bilik su tu kepada kawan su iaitu Izman. Yang kedua Su nak sangat peluk mama dan papa ,boleh kan?"

"Boleh su!" serentak mereka menjawab.

"Terima kasih mama,papa." Perlahan-lahan sepasang mata itu terpejam rapat dan tubuh itu menjadi kaku.

"SURAYA!!!!!!" terdengar jeritan kuat daripada Datin Aznah dan Datuk Mustafa.



15 jun, khamis...

Kepada bonda dan ayahanda yang anakanda sayangi,

Mungkin pada hari ini, ketika bonda atau ayahanda membaca surat ini, anakanda sudah tiada lagi di bumi yang indah ini. Bonda, maafkan anakanda kerana merahsiakan tentang penyakit anakanda ini. Anakanda tahu anakanda bersalah, tetapi tolong maafkan anakanda dan tolong halalkan makan minum yang bonda berikan kepada anakanda.
Ayahanda, maafkanlah anakanda ini. Satu permintaan yang nenda minta tidak anakanda kabulkan lagi. Anakanda harap sangat kalau ayahanda tolong sempurnakan hajat nenda yang tidak kesampaian itu. Ayahanda tolonglah jual tanah pusaka yang berada di belakang rumah nenda dan sedekahkannya kepada rumah kebajikan di hujung kampung itu. Ayahanda tolong menyelesaikannya dengan secepat mungkin supaya roh nenda aman di sana. Itulah harapan anakanda yang terakhir. Wassalam.

Suraya

"Hah, saat yang ku tunggu-tunggu sudah tiba. Hari ini, aku akan pastikan dia akan dibuang sekolah. Tapi, aku berasa pelik kerana dia sudah tiga hari tak datang sekolah" Izam tertanya-tanya sendiri.

"Izam!" panggil Cikgu Izra dan memberikan sepucuk surat kepada Izam.

Izam kehairanan dan duduk di tempatnya semula sambil membuka sampul surat itu.

"Ehm… sebenarnya cikgu ada berita sedih buat kamu semua. Seorang rakan kita iaitu Suraya Aznira telah menghadap ilahi pada dua hari lepas. Saya nak kamu semua menyedekahkan al-fatihah untuk arwah." Kata cikgu izra cuba menahan sebak.

Izam yang mendengar berita itu seakan tidak percaya. lebih-lebih lagi dia menerima sepucuk surat dari suraya.


Kepada Izam,

Maaf kerana telah menyakitkan hati awak hari tu. Sekarang saya sudah turut kata awak untuk meninggalkan sekolah ini. Tetapi, sekarang saya bukan sahaja meninggalkan sekolah ini,bahkan dunia ini juga. Saya dah tahu rancangan awak dan kawan-kawan awak,tetapi saya buat seperti tak tahu kerana saya yakin sebelum awak halau saya dari sekolah ini,saya telah pun terlebih dahulu meninggalkan sekolah ini. Akhir kata, sambutlah salam daripada saya. Wassalam.

Suraya,


Sesungguhnya,kita mestilah iklas dan menilai seseorang itu dengan lebih mendalam agar kita tidak merasa bersalah. Sayangilah seseorang itu,dengan sepenuh hati sebelum dia pergi meninggalkan kita.
posted by Penulisan2u @ 6:10 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
13 Comments:
  • At 28/8/09 7:46 PG, Blogger syasya said…

    ayat tunggang langgang...pastu susunan ayat pun x brapa betul...gaya bahasa macam budak sekolah jer yang buat cerpen nih..cerpen nih x cukup best la...sbb dah terlalu banyak cerpen yang lebih kurang sama macam nih...

    sory bnyk sgt komen...tapi itulah hakikatnya...sory kalau saya mcm mengutuk karya awak nih...but u must learn from your mistake..

     

  • At 28/8/09 8:56 PG, Anonymous shiera said…

    terima kasih kerana mengomen karya saya. sebenarnya, ini ialah karya yang pertama saya...kalau ada salah dan silap harap dimaafkan.saya akan berusaha sedaya upaya untuk memperbaiki kelemahan saya.sekali lagi terima kasih kerana telah mengomen karya saya.

     

  • At 28/8/09 1:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha..
    sah mcm cerpen budak sekolah..
    simple sgt laa..
    apa yang berlaku next pun senang ktorg nak imejin..try harder..
    buat yang lagi gempak 10 kali ganda dari cerpen neh..

     

  • At 28/8/09 2:07 PTG, Blogger Noriza said…

    sedih lar plak..
    ishk3.

     

  • At 28/8/09 6:01 PTG, Anonymous syu90 said…

    ermmm....
    bleh la thn....
    perbaiki susunn ayat ckit..
    gud try....

     

  • At 29/8/09 3:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih giler..
    nangis bace.. klu
    la btol kt dunia nie
    aderk orang cam jantan
    2... mmg nk sepak terajang jer..
    x guna btol.. naseb baek larr bulan
    pose.. sabo jew..
    nice story!

     

  • At 31/8/09 2:48 PTG, Blogger ziela said…

    simple sgt2.. pas2, mcm ada part yg x logik je.. huhu.. pape pn, try lg k..

     

  • At 31/8/09 3:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la gk...cte awk da bes..cme ssnan ayt tu je .bape ok..and 1 lg.ejaan 2 jge2 yup..pe pn nice story..cdiy gk..

     

  • At 3/9/09 10:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gunakanla ayat yg lebeh sesuai dan nampak matang....

     

  • At 5/9/09 5:43 PTG, Anonymous shaqyue said…

    cerita nice...tapi serius cakap nie macam cerpen budak sekolah rendah...so sorry ok

     

  • At 17/9/09 3:49 PTG, Blogger nhidayah said…

    cite best...sdih...p pndek sngt.olahan pn kurg so cite ni x berkmbang.usha lg ye.

     

  • At 4/10/09 6:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sdih tp..
    pnulis x pndai tok wt ia brkmbang la..

     

  • At 7/2/11 11:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln crta dia mcm bolh tahu dah..
    pmbca lain dpat agak..
    try lg yah!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group