BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 21, 2009
Cerpen : Mungkinkah Terjadi
Nama Pena : bulaNSiang

Teman baik Maisarah hari ini akan melangkah ke gerbang perkahwinan. Maisarah sudah siap menyarungkan baju kebaya merah jambu ke tubuhnya. Selandang putih pemberian arwah ibu disematkan kemas untuk menutup rambutnya.

'Mana si Shiela tak sampai lagi ni?'

Tin…tin…kedengaran bunyi hon kereta.

'Hah!!! dah sampai pun makcik ni.'

"Assalamualaikum,"

"Wa'alaikumussalam Pn. Shiela. Lambatnya kau, penat aku tunggu tau. Sampai dah nak cair dah mekap aku ni."

"Sori la aku lambat sikit cari kasut tak jumpe..hehe,"

"Tulah kau…sikit sangat koleksi kasut kau tu, nak cari pun payah,"perli Maisarah.

"Janganlah marah Cik Sarah oi…kang muka kau berkedut, dah takde sape nak masuk meminang,"

"Banyak la cekadak kau. Sama je macam kakak aku tak abis-abis cakap pasal kawin. Dah calon pun takde nak wat macam mane?"

"Kau tu yang memilih sangat,mane nak ade,"

"Eh! Cik abang kau sihat?" Maisarah cuba lari dari tajuk asal.

"Sihat…maklumlah orang keje kat hospital kan.Yang kau ni saje je ubah topik kan,"

"Asyik bab yang sama je bila orang jumpe aku, bosan kau tau tak,"

"Takpe kau jangan sedih dan gusar. Mana tau kang tersangkut sorang dua kat majlis si Mira tu,"

"Erm, yolah…,"malas Maisarah nak melayan Shiela.

-------------------------------------------

‘Berkawan biar seribu, berkasih biar satu.'

Itu adalah ungkapan yang sering dia dengar dari mulut rakan-rakannya yang sepsis kasanova. Lelaki yang tidak tahu apa yang diinginkan dalam kehidupan mereka. Tidak sama sekali akan terjadi terhadap Ezam,kerana dia tahu apa matlamat sebenarnya. Bukan sukar didekati, tetapi mencari wanita yang sesuai dijadikan isteri dan teman hidup. Sehingga kini dia masih sendirian tanpa teman istimewa.

Pernah sekali semasa di sekolah menengah dia jatuh hati pada Ketua Kelab IT. Tanpa berselindung Ezam telah menulis sepucuk surat, meluahkan perasaannya. Malangnya, keesokan harinya dia telah diberitakan yang pelajar tersebut berpindah bersama keluarganya ke Sarawak. Kepada Ezam dititipkan sepucuk warkah yang berbunyi:

‘Saudara Ezam…Maafkan saya kerana tidak dapat memenuhi permintaan saudara. Tetapi kita boleh terus berkawan walaupun jauh di mata. Jika ada jodoh kita akan bersua lagi.'

-------------------------------------------

Pemegang Ijazah Sarjana Muda Teknologi Maklumat dari UPM ini sedang berjinak-jinak dengan dunia peniagaan secara online. Semenjak berhenti kerja sebagai penolong pengurus sebuah restoran makanan segera Maisarah bertungkus lumus memajukan dirinya. Berbekalkan sedikit pengalaman dia nekad bekerja sendiri. Rupanya kata orang bukan senang untuk senang. Namun cita-citanya untuk menjadi usahawan tidak mudah mematahkan semangatnya. Mujurlah rakan-rakannya banyak membantu.

-------------------------------------------

"Ezam, malam dinner kat rumah ye. Ada hal yang Papa dan Mama nak bincangkan dengan kamu,"

"Baik Papa. I'll try to make it," Ezam tak berani berjanji.

"Jangan balik lambat sangat. Kang sibuk sangat dengan kerja kat office tu sampai terlupa pulak,"

"InsyaAllah Papa. Ezam tak lupa," balas Ezam.

Malam itu Puan Fauziah menghidangkan nasi ayam istimewa, pudding roti dan karipap daging. Semua itu makanan kegemaran Ezam. Tidak mahu mengecewakan permintaan orang tuanya, sebelum pukul 6.00 petang Ezam telah sampai di kediaman Encik Azhar dan Puan Fauziah. Itulah insan bernama Ezam, tidak pernah mengecewakan ibubapanya dalam semua hal.

Ezam tidak tahu-menahu tujuan makam malam tersebut, tetapi dari nada suara papanya dia dapat menghidu sesuatu yang serius ingin dibincangkan. Usai menjamu selera mereka semua bersantai di ruang tamu.

"Macam ni, Ezam. Mama dan Papa dah sepakat. Sampai masanya kami menerima orang baru di rumah ni," Encik Azhar mula menyusun kata-katanya.

"Kamu paham kan maksud Papa," memang jarang dia membincangkan hal itu dengan anak tunggalnya.

Tapi Ezam mengerti apa yang cuba disampaikan oleh Encik Azhar. Dia hanya diam sambil menunggu kata-kata seterusnya.

"Kami tahu kamu memang belum ada calon kamu sendiri. Jadi kami telah berbincang untuk menjodohkan kamu dengan anak Uncle Mail, Nurul Iman namanya" sambung Puan Fauziah.

"Kalau kamu setuju hujung minggu ini kita akan pergi merisik. Kami tahu perkara ini agak tergesa-gesa, tapi perkara baik tak elok dilengahkan,"

"Ezam ikut saja. Baik pada mama dan papa. Baik jugalah untuk Ezam,"

'Erm...Nurul Iman. Manis namanya. Mesti orangnya lemah lembut, sopan santun dan yang penting beriman. Paras rupanya? Ahh…itu perkara kedua. Kalau mama dan papa dah berkenan mesti yang terbaik untukku. Aku gembira jika orang tuaku turut gembira.
Tiada yang lebih indah selain kebahagiaan yang dapat kuberikan kepada mereka. Itulah tujuan anak-anak dilahirkan di dunia.'

-------------------------------------------


"Hello Sarah. Kau kat mana?" terdengar suara Shiela di hujung talian.

"Aku kat rumah la. Kat mana lagi. Kau call aku ni meti ada apa-apa kan."

"Memang la aku ada hajat ni. Kau busy tak petang ni?"

"Tak. Kenapa?"

"Aku nak ajak kau kuar lah. Bosan giler dok kat umah sorang-sorang. Laki aku balik lambat sikit arini., ada kecemasan,"

"Ala…ciannya kawan aku ni. Nasib kau la nak berlakikan tuan doktor,"

"Nak wat camne dah jodoh aku. Aku redha jelah. Lagipun kan orang tua-tua kata'sayang isteri, tinggal-tinggalkan'. Eh! Kau ni dah dah melalut dah, anyway jadi tau petang ni,"

"Aku ok je. Asalnya segala perbalanjaan kau settlekan kay, Pn. Shiela,"

"Ok. No problem punya,"

"Kau amik aku pukul 3, kay?"

"Alright,"

-------------------------------------------

"Sarah, kau tengok tu. Cantiknya kasut ni. Ni fesyen paling latest ni. Takde lagi dalam koleksi aku,".

Salah satu tabiat buruk Shiela ialah dia pantang kalau tengok kasut. Setiap kali keluar membeli-belah paling kurang satu pasang dirembatnya. Bukan dia tak mampu, tetapi dia tidak akan memakai semua kasut yang dimilikinya. Hanya sebahagian sahaja yang digunakan yang selebihnya akan kekal di dalam kotak tanpa diusik. Shiela boleh dikategorikan sebagai "Imelda Marcos" Malaysia.

"Memanglah cantik. Tapi bukan ke baru je dua minggu lepas kau beli yang baru. Aku rasa itu pun kau tak pakai lagi kan," maisarah cuba menasihati Shiela.

"Minggu lepas pun aku baru beli satu. Memang aku masih simpan lagi. Tapi aku tak bolehlah tengok kasut-kasut ni, mesti nak beli punya,"

"Kalau camtu, jom kita pegi tempat lain. Tak pun kita balik jelah, dah lewat ni,"

"Alah, aku nak beli jugaklah," Shiela merayu rakannya.

"Dah banyak barang kita beli ni. Kang tak larat pulak nak bawak," pujuk maisarah pula sambil menarik tangan Shiela.

Tiba-tiba, buk!!!

Shiela jatuh terduduk di atas Maisarah. Habis berterabur barang-barang yang diberi oleh mereka.

"Maaf, cik. Saya tak sengaja," dihadapan mereka berdiri seorang lelaki beria-ia meminta maaf.

"It's ok. Salah saya tak tengok kiri kanan," sambung Maisarah. Dia mengurut-ngurut kakinya yang dihempap Shiela. Sakitnya hanya tuhan yang tahu.

"Cik tak ape-ape ke? Perlu ke saya bawa cik ke klinik?"

"Tak pe. Sikit je. Shiela kau ok tak?"

"Hehe…aku ok," jawab Shiela dengan sengihan.

"Kalau camtu jom kita blah," Maisarah mengheret tangan Shiela tanpa mempedulikan sang jejaka yang terpinga-pinga sendirian.

-------------------------------------------

Enam bulan. Tempoh yang telah ditetapkan kedua-dua belah pihak selepas mereka bertunang. Puan Fauziah telah bersiap sedia dengan tempahan untuk perkahwinan Ezam dan Nurul Iman. Daripada pelamin sehingga warna pinggan makan semuanya dipilih dengan teliti. Dia mahu majlis persandingan anak tunggalnya berlangsung dengan sempurna.

Nampaknya, hubungan Ezam dan Nurul Iman tiada masalah. Segalanya berjalan dengan lancar seperti yang diharapkan. Meskipun sekejap tempoh perkenalan antara keduanya, pertemuan yang kerap merapatkan mereka.

"Awak saya nak tanya soalan ni,"

"Apa dia? Tanyalah,"

"Kenapa sebelum saya tak pernah jumpa awak?"

"Dulu ada jugak beberapa kali ayah bawak saya sekeluarga ke rumah awak. Tak kelibat awk tak pernah ada,"

"Macam mana nak jumpa kalau saya takde kat rumah. Lepas darjah enam saya masuk sekolah asrama kat kedah sampai tingkatan lima. Lepas tu, 4 tahun saya belajar kat New Zealand. Abis terus keje kat syarikat papa." Panjang lebar Ezam menjelaskan.

"Erm..yelah. Masa awak belajar dulu takde ke sapa-sapa yang awak berkenan. Manalah tahu ade minah saleh yang jatuh hati ngan awak ke," Nurul Iman cuba menduga Ezam.

"Takde lah. Saya sibuk belajar. Mana ada masa nak bercintan-cintun ni,"

"Ye ke?" terasa lapang dada Nurul Iman kerana segala persoalan yang selama ini membelenggu jiwanya telah terungkai. Dalam diam dia mula menyemai perasaan sayang pada pemuda di hadapannya.

"Iya. Awak tak percaya ke?" bimbang juga Ezam jika bakal isterinya tidak mempercayai kata-katanya. Sesungguhnya dai juga telah jatuh hati pada anak gadis Encik Ismail ini.

Walaupun kedua-duanya tidak bertepuk sebelah tangan, namun tiada ungkapan ‘I love you' atau ‘saya sayang awak' yang diungkapkan keluar dari bibir mereka. Masing- masing menunggu ketika yang sesuai untuk meluahkannya.

-------------------------------------------

"Ish…mane pulak aku punye purse ni?" kelam kabut Maisarah mencari beg duitnya sejak dari malam tadi.

Takkan tercicir kot. Semalam masa aku keluar ngan Shiela masih ade dalam beg ni. Sekarang dah takde pulak. Aduh! Gawat ni. Mykad aku, kad bank, kad kredit…sumer dalam purse tu.

"Assalamualaikum…," tiba-tiba terdengar suara lelaki memberi salam.

"Wa'alaikumussalam," Maisarah membuka pintu.

Eh! Macam pernah Nampak je mamat ni. Bukan ke dia yang terlanggar aku kat Mall semalam?

"Cik Maisarah ke?"

"Ye saya. Encik ni yang semalam…,"belum sempat Maisarah menghabiskan ayatnya lelaki itu menjawab.

"Betullah tu. Saya nak mintak maaf pasal hal semalam."

"Macam mana encik tahu nama da alamat saya ni? Takkan lah nak minta maaf pun sampai susah-susah cari rumah saya,Encik…"

"Zahrin.Sebenarnya saya datang ni nak pulangkan dompet Cik Maisarah yang tercicir," ujar Zahrin lalu dihulurnya beg duit Maisarah.

'Alamak, malunya aku. Punya lah kalut sampai purse cicir pun aku tak pasan. Mana taknya. Semalam bila aku tengok muka mamat ni aku macam dah terjatuh cinta at first sight la. Muka dia yang macam Arjun Rampal tu cute sangat. Jadi aku pun cepat-cepat ajak si Shiela cabut sebelum perkara tak diingini berlaku. Hehe. Ari ni tiba-tiba pulak dia muncul depan pintu rumah aku. Apakah makna semua ini?'

"Terima Encik Zahrin. Tak tahu lah saya kalau saya jumpa purse saya ni,"

"Panggil saya Zahrin je. Maaflah saya terpaksa buka dompet Cik Maisarah. Nak tengok alamat. Semalam saya nak pulangkan tapi dah lewat sangat,"

"Awak dah tolong saya. Tak tahu saya nak balas budi awak macam mana,"

"Takde apa yang saya harapkan pun. Dah memang tanggungjawab saya,"

Hubungan Maisarah dan Zahrin menjadi rapat sejak pertemuan tersebut. Sikap Zahrin yang kelakar dan romantis berjaya menambat hati Maisarah.

-------------------------------------------

Ezam merenung jauh ke luar tingkap. Pandangannya terhenti pada sebiji bintang yang bersinar terang. Di kala malam yang gelita ada satu cahaya yang bisa menyerlah. Kehadiran Nurul Iman di dalam hidupnya seperti bintang yang satu itu cantik dan suci.
Esok akan menjadi hari paling bersejarah dalam hidupunya. Perkahwinannya dengan Nurul Iman memberikan tanggungjawab baru yang harus dipikulnya. Ezam berdebar-debar kerana mulai esok banyak yang akan berubah. Meskipun dia sudah bersedia, keyakinannya untuk membahagiakan insan yang bergelar wanita sedikit goyah. Lamunannya terhenti tatkala dia dikagetkan dengan ketukan yang kuat di pintu biliknya.

"Ezam! Ezam!," suara mamanya agak kuat.

"Ya ma. Kenapa ni?" dilihat En. Azhar tercegat di sebelah Puan Fauziah yang merah matanya.

"Ada… berita kurang baik," tersekat-sekat suara papanya.

"Kenapa pa? Apa yang berlaku?"

"Tadi Uncle Mail call. Nurul Iman…dia kemalangan,"

"Hah! Kemalangan? Macam mana dengan keadaan dia pa? Is she alright?,"

"Ezam, Papa nak kamu bertenang ye. Nurul Iman dah meninggal dunia," kata-kata Encik Azhar membuatkan jantung ezam bagai direntap serta-merta. Terngiang-ngiang dibenaknya perbualan terakhirnya dengan Nurul Iman petang tadi di telefon.

"Awak sayang saya tak?"

"Mestilah sayang. Kalau tak saya tak sudi kawin dengan awak,"

"Kalau tiba-tiba saya takde kat sisi awak, awak sedih tak?,"

"Apa maksud awak? Tak baik tau cakap macam tu. Kan esok awak akan jadi milik saya dan akan sentiasa di sisi awak hingga akhir hayat,"

"Saya nak mintak maaf kalau saya ada menguris hati awak tanpa disedari,"
"Awak takde salah ape pun,"

"Tapi awak maafkan saya kan,"

"Iya…Tapi kenapa awak cakap macam ni?" Ezam berasa agak pelik.

"Barulah senang hat saya. Mudahlah nanti saya nak pergi,"

"Awak nak pergi mana?" lama juga Ezam menunggu jawapan dari Nurul Iman
"Kejap lagi saya nak pergi amik kek kat kedai,"

-------------------------------------------


Sebentar tadi Maisarah dihubungi seorang wanita yang menggelarkan dirinya Kak Su. Mereka perlu bertemu segera jika Maisarah tidak mahu menyesal seumur hidup. Yang paling pelik dari mana wanitu itu memperolehi nombor telefon bimbitnya? Hanya tuhan yang Maha Mengetahui.

Dari kejauhan dia dapat melihat seorang wanita duduk bersendirian di bangku batu itu.
Perlahan-lahan dia menghampirinya.

"Kak Su…," wanita itu menoleh.

"Maisarah. Duduklah,"

"Apa hajat Kak Su nak jumpa saya?,"

"Akak harap sarah lupakanlah Zahrin,"

"Maksud Kak Su? Saya tak faham,"

-------------------------------------------

Percutian kali ini cukup berbeza dari yang sebelumnya. Mengubat luka di hati, membawanya ke tempat yang indah dan mendamaikan itu. Hembusan bayu yang segar menerbangkan serpihan kedukaan yang bersarang di lubuk kalbunya.

-------------------------------------------

"Sarah, ada sesuatu yang amat penting yang Sarah harus tahu tentang abang. Sesuatu yang akan mengubah hidup kita sebentar lagi,"

'Akhirnya, Zahrin akan mengaku jugak. Aku harap dia sedar semua kesalahan dia selama ini. Kesilapan dia mengabaikan isteri dan anak-anak. Aku tak kisah mengorbankan kebahagiaanku demi insan yang lebih berhak. Lagipun Zahrin tak layak mendapat kasih sayang dariku. Hanya insan yang yakin dan mampu mengubah manusia seperti Zahrin yang sanggup hidup bersamanya. Wanita seperti Kak Su, cekal dan tabah. Doaku usaha Kak Su dimakbulkan tuhan. Pintaku Zahrin insaf dan bertaubat.'

"Abang dah pikir masak-masak, abang cintakan Sarah dan ingin Sarah jadi suri di hati abang,"

Panggg!!! Bagaikan satu tamparan hebat singgah di pipi Maisarah.

"Apa kau dah gila ke Zahrin?" rasa hormatnya pada lelaki itu terus lenyap. Seperti semasa mula-mula mereka bertemu, ditinggalkan Zahrin keseorangan terpinga-pinga.

-------------------------------------------

Jarinya memetik tali gitar mengalunkan irama kesedihan. Desiran ombak turut sama memainkan irama petangnya. Kenangan indah bersama Nurul Iman bersilih ganti memenuhi kotak fikirannya sebelum hilang dibawa angin pantai. Bersama memori itu Ezam mendendangkan lagu lukanya.

Tiap saat kita bersama,
Sampai bilakah harus ku memendam rasa,
Sering kali hati bertanya,

Lagu daripada kumpulan Spider bertajuk ‘Mungkinkah Terjadi'.

Namun jika tak tercapai harapanku,
Selamanya dirimu tetap ku sanjungi.

Sesusuk tubuh melintas di hadapan Ezam. Pemilik wajah lesu itu amat dikenalinya. Raut yang mengingatkannya kepada kisah silam semasa di tingkatan dua.

"Maisarah,"

"Eh…Awak. Ezam bin Azhar," terbit senyuman di wajah Maisarah.
posted by Penulisan2u @ 4:53 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
8 Comments:
  • At 21/8/09 10:26 PG, Anonymous bulaNSiang said…

    harap maaf sebenarnya cerpen ni ada sedikit kesilapan dan saya harap pembaca tidak membacanya dahulu...saya telah menghantar draf yang telah dibetulkan dan dikembangkan sedikit jalan ceritanya..tapi sebelum tu akan ada 2 lagi cerpen MUNGKINKAH TERJADI yang akan tersiar...ini yang pertama...yang ketiga adalah yang saya rasa terbaik...terima kasih

     

  • At 25/8/09 3:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la ur story. different from the others...nice try..keep it up

     

  • At 25/8/09 12:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x bleh bc r nie..
    em kay..

     

  • At 25/8/09 2:07 PTG, Anonymous Azzrinsha said…

    tk fhm ar cta ni...sekejap tentang ezam, sekejap maisarah...hmm..tapi apa2 pun ok gak...good job...

     

  • At 25/8/09 2:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    NTAH PAPE..HUHU

     

  • At 26/8/09 12:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best ah.. mcm de smbungan jek.. cpt2 la smbung yek.

     

  • At 4/9/09 2:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita nie sy phm jgk la walaupun mmg d sdkt mistake..
    tp yg ketiga tjuk ape??
    pening2..hihihi..
    sun..

     

  • At 6/9/09 10:57 PTG, Blogger alyaazmi31 said…

    salam.. cerita ni bagus !! leh kasi 3 star..! erm.. jalan cerita culup simple tapi banyak menyentuh hati. walaupaun ada beberapa kekeliruan tapi ok.. harap teruskan usaha penulis menggarap lebih banyak cerita sebegini...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group