BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Ogos 21, 2009
Cerpen : Malam Education Night
Nama Pena : nOr_1804

Malam yang di sangka indah tidak semestinya indah. Inilah malam yang telah di lalui oleh seorang gadis yang mengharapkan sesuatu pada malam yang terindah buat dirinya. Siapa duga, malam ini telah membuatkan diri si gadis ini menjadi terlalu sedih dan kecewa dalam diam. Adakah dia berpeluang untuk mengembalikan keindahan itu? Ah..sudah tentu tidak, ini kerana malam itu hanya berlaku sekali dalam hidupnya. Si gadis itu terlalu mengharapkan sesuatu yang indah akan berlaku dalam hidupnya tapi akhirnya keindahan yang diharapkan itu bertukar menjadi sayu tanpa di sedarinya. Inilah perasaan yang telah dirasai oleh si gadis hitam manis ini yang bernama Nor.

Saat yang dinantikan telah tiba. Malam ini 7 Julai 2009 adalah malam education night bagi semua pelajar yang mengambil kos diploma pendidikan dan bahasa. Malam yang bertemakan kerjaya dan arabic itu kan diserikan lagi dengan pelbagai persembahan dan jamuan makan-makan. Sebelum tiba hari education night, Nor masih ragu-ragu untuk membuat keputusan sama ada untuk menghadiri majlis itu atau tidak. Sara masih tertanya-tanya kepada dirinya. Ketibaan malam itu telah membuatkan Sara berada dalam keadaan yang resah dan gelisah. Bagaimana ea?, aku tidak mempunyai pakaian yang menarik untuk malam esok? Aku mungkin tidak secantik teman-temanku yang lain? Hmm...tak apalah... mungkin malam esok belum tiba waktunya untuk aku menghadiri malam education night.

Malam education night....

Akhirnya Sara telah membuat keputusan untuk menghadiri malam yang terlalu indah buatnya sehinggakan terukir sebuah senyuman di bibirnya dalam tidak disedarinya. Senyuman Sara tidak lah dapat membuatkan jejaka yang diminati nya dalam diam menaruh hati kepadanya. Sara adalah seorang gadis yang tidak mempunyai perwatakan yang menarik seperti teman-temannya yang lain. Penampilannya malam ini juga, kurang menarik berbanding teman-temannya yang kelihatan terlalu mnarik dan jelita. Walaupun di hati Sara terasa terlalu rendah diri dengan penampilannya, Sara tetap mengukirkan sebuah senyuman yang manis. Malam yang di nantikan telah tiba. Terasa gementar di hati Sara. Malam yang di harapkan akan bertemu dengan jejaka yang telah membuatkan hidupnya gelisah dan tertanya-tanya siapakah dia sebenarnya telah tiba.

Tepat 8.30 malam, Sara bersama-sama rakannya telah bergerak untuk menghadiri malam yang penuh indah untuk mereka semua, iaitu malam education night. Sambil berjalan-jalan dengan rakan-rakannya sambil bergelak ketawa untuk menuju ke dewan biru, Sara merasakan sesuatu di hatinya. Sesuatu perasaan yang tidak pernah dilaluinya sebelum ini. Sara merasa amat gementar. Akhirnya perjalanannya bersama-sama rakannya telah tiba di destinasinya. "Kak Lin, Sara takutlah nak masuk dulu,apa kata Kak Lin masuk dulu. Ok x?" kata Sara kepada Kak Lin. "Apa yang hendak ko takutkan? Tu haa..ketua kelas kita. Dah jom masuk. Yang lain pun dah bergerak tu. Jangan ko nak mengada-gada Sara." kata Kak Lin kepada Sara. Sara terasa gementar untuk memasuki ke dalam dewan. Dengan perasaan yang gemuruh dan gementar, akhirnya Sara bersama rakannya memasuki jua ke dalam dewan biru yang penuh dengan keindahan. Didepan dewan,ketua kelas mereka memberikan mereka semua nombor. Ketua kelas berkata " Cantik lah Kak Faz malam ini". "Pandai-pandailah ko Amy oi" balas Faz kepada ketua kelas mereka. Teman yang lain tertawa melihat gelagat Amy yang mengusik Kak Faz. Setiba di dalam dewan, Sara bersama-sama temannya mencari tempat untuk duduki. Terlalu penuh di dalam dewan itu. Walaupun begitu masih nampak kesempurnaan majlis itu. Depan...belakang..kiri..kanan..mereka semua tercari-cari tempat untuk diduduki. "Lin,depan tu ada kosong. Jom gerak pergi depan." kata Kak Liza kepada Kak Lin. Sara hanya mengikut sahaja. Tiba di ruang depan, Kak Lin menegur Kak Liza "Wei liza, mana ada tempat kosong. Ko ni kan Liza. Eeee....sabarlah jelah". Liza, Sara dan teman-teman yang lain hanya ketawa bila melihat Kak Lin marah dengan tiba-tiba. "Lah,Anip gak kan yang kata kat sini ada tempat kosong..mana aku tahu.ko nir Lin janganlah marah" kata Kak Liza.

Akhirnya..dapat jua tempat untuk mereka duduk. Itu pun dibahagian belakang. Tanpa disedari, ketika majlis bacaan doa, Sara terkejut kerana jejaka yang dicari-carinya ada berhampirannya. Penampilan si jejaka yang di minatinya itu terlalu menarik. Dengan berpenampilan kerjaya. Rambutnya. " Aduhai..tergoda jua daku. Ah...ensem..comel.." segalanya diberikan kepada si jejaka yang diminatinya itu. Penampilan yang hanya memakai baju kemeja lengan panjang berwarna putih berserta satu baju hitam telah menampakkan kehenseman dan kecomelan jejaka yang di minatinya. "Aduhai...ensemnya dia" kata Sara dalam diam telah membuatkan temannya tertanya-tanya. "Wei Sara! Ko dok senyum-senyum tu, ko senyum kat sape haaa.....?" Tegur Kak Lin kepada Sara. "Tu! Budak tu datang lah Lin. Hensemnya." kata Sara kepada Kak Lin. "Sudah-sudah lah Sara ooiii.....jangan dok tenung jew budak laki tu" merunggut Kak Lin kepada Sara. Dalam diam Sara tetap merenung jejaka yang dia sendiri tidak ketahui namanya sehinggalah sekarang. Renungan demi renungan di berikan kepada si jejaka yang tidak menyedari tindakan Sara tersebut. Sara merasa terlalu gembira sehinggakan Sara memaklumkan kepada temannya yang lain selain Lin tentang kehadiran jejaka yang di minatinya. Tapi.... tiada respon diberikan oleh temannya. Walaupun begitu, Sara tetap dengan tindakannya yang asyik merenung si jejaka yang di minatinya sekian lama. Pertemuan pertama telah membuatkan Sara menyimpan perasaan dan mulai menyukai si jejaka ini. Tetapi, Sara terpaksa mengikuti rakannya Kak Lin dan Kak Liza untuk duduk di bahagian depan sekali. Untuk di renung wajah jejaka idamannya dengan lama tidak kesampaian. "haiii....apakan daya..." Sara berbisik didalam hatinya.

Majlis yang bermula dengan penuh kemeriahan menambahkan keserian majlis itu. Persembahan nyayian, nasyid, sajak, tarian, cabutan bertuah dan sebagainya berjalan dengan lancar. Sara tetap tidak berputus asa untuk melihat jejaka idamannya. Kegembiraan terserlah di wajah Sara yang hanya berpenampilan biasa. Setelah persembahan tarian, semua yang menghadiri majlis ini telah dipersilakan untuk menjamu selera oleh pengacara majlis malam ini. Sara mengikut temannya untuk mengambil makanan, sambil melalui setiap meja, Sara tercari-cari jejakanya. "Mana dia ini? Aduhai...tak nampak lah pula..hmm...haa...tu pun..ensemnya." kata Sara dalam diam. Bila ketemu, renungan demi renungan di berikan tanpa disedari jejaka itu. Ketika mereka semua berbaris untuk mengambil makanan, rakannya Kak Ain yang mengetahui perasaannya terhadap jejaka tersebut menegur Sara setelah jejaka yang diminati oleh Sara berlalu berhampiran dengan. " Wei Sara!". kata Kak Ain kepada Sara telah mengejutkan Sara yang sibuk dengan rakannya yang lain. "Apa dia Kak Ain?". kata Sara. " Tu haa....pakwe ko." kata Kak Ain kepada Sara. Sara yang terkejut menjadi kaku dan terkejut melihat jejaka yang diminatinya ada berhampirannya. Renungan diberikan kepada jejaka tersebut. "Ensemnya dia. Aduhai..." berbisik Sara sendirian melayan perasaan gembiranya itu. Dengupan jantung bermula, seperti ingin terus menerjahnya. Aduhai..indahnya saat ini. Sebelum Sara berlalu meninggalkan ruang jamu selera, sempat juga Sara memerhati dan merenung jejaka tersebut.

Berlalulah Sara dari kawasan tersebut. Setiba di meja, Sara masih tetap tercari-cari jejaka tersebut risau hati nya bila si jejaka tiada di tempatnya. " Aduhai..mana lak dia nie" berbisik Sara pada dirinya. Sara mengikuti rakannya Kak Faz untuk mengambil minuman. Ketika berlalu dari situ, Sara menunjukkan kepada Kak Faz jejaka idamannya itu. "Kak Faz, nampak tak? Dia ada kat situ?" kata Sara kepada Kak Faz. "Ane ada cik Sara oii..Kak Faz xnampak pun.cukup-cukuplah Sara". Balas Kak Faz kepada Sara. Dalam diam Sara sempat merenung mata jejaka idamannya. Terasa indah ketika itu. Seperti dunia miliknya. Ketika dibahagia makanan. "Sara,ko pergi tengok jak air kat sana tu". Kata Kak Faz kepada Sara. Sara hanya mengeikut sahaja. "Kak Faz...tak adalah". Kata Sara sekembali kepada Kak Faz. Fik berlalu dengan membawa jak air. Lalu Kak Faz menegur Fik "Fik,ko tolong lah akak ambilkan jak air .ko Fik macam inikan". " Kak Faz ini...ini jewlah jak air yang Fik ada" kata Fik kepada Kak Faz. Setelah mengambil semuanya, Sara dan rakannya berlalu ke tempat mereka. Sebelum tiba ke tempatnya, Sara sempat merenung jejaka idamannya. Mata mereka bertentangan sementara. Kebahagiaan tercipta. Ah..bahagianya. "Oi Sara!." jerkah Kak Faz ketika memerhatikan tingkah laku Sara itu. "Apa?" kata Sara dengan terkejut setelah Kak Faz menegurnya. Ketika majlis bermula kembali Sara masih dengan sikapnya yang tercari-cari jejaka idamannya itu. Tidak berputus asa si Sara ini. Cuma dirinya diselubungi dengan rasa takut untuk memulakan perkenalan. Ketakutan tidak dapat diatasi oleh Sara. Sara merasa gembira. Walaupun begitu, dalam dirinya masih merasa kecewa dengan sahabatnya yang tidak dapat membantunya untuk mengenali siapa si jejaka tersebut. Sahabatnya terlalu sibuk dengan majlis yang di lancarkan itu sehinggakan tiada masa untuknya. Kekecewaan tetap dirasainya. Kesedihan tetap terserlah. Sara tidak berputus asa untuk menoleh ke belakang hanya untuk melihat jejaka idamannya. "Sara...cukup-cukuplah ko pandang kat belakang". Kata Kak Faz kepadanya. Sara hanya tersenyum kepada rakannya itu.

Tiba satu saat, ketika Sara menoleh kebelakang, jejaka yang diminatinya itu tiada di mejanya. "Sudah balik ke dia? Kemana dia?". Sara mula tertanya-tanya sambil kesedihan mula menyelubungi dirinya. "Ko kenapa Sara? Muka sedih jew?". tanya Kak Faz kepada Sara. Rakan-rakannya mengajaknya mengambil gambar, tetapi Sara menolak kemahuan rakannya. "Sara! Sini!". kata Kak Faz kepada Sara dengan penuh kegeraman. "Sara,sinilah..tak seronok lah lau Sara tak ada sekali". Kata Kak Lin kepada dirinya. "Tak apalah Kak Lin dan Kak Faz,korang ambil jewlah gambar tanpa Sara.Sara tak kisah pun" kata Sara dengan penuh kesedihan. Kesedihan yang dirasainya amatlah sukar untuk diluahkan. Di lihatnya persembahan yang ada dengan penuh kesedihan. Di toleh jua ke belakang dengan harapan si jejaka yang diminatinya masih berada di situ. Tapi...hanya kesedihan terus menyelubungi dirinya. Si jejaka yang diharapkan akan berada di situ, tetap tiada..pelik kan.. akhirnya, temannya yang lain telah mengambil keputusan untuk pulang. "Sara jom alik". Kata Kak Liza kepada Sara. Sara hanya mendiamkan diri sahaja. "Nor,Ain,Su,Amani..jom alik ".ajak Kak Faz kepada mereka. "Sara...jom alik lah Sara oi..." tegur Kak Lin dengan sikap Sara. "Baiklah Kak Lin".kata Sara kepada Kak Lin dan kepada rakan-rakannya. Sara yang tidak mahu pulang dan masih mengharapkan kehadiran jejaka tersebut akhirnya akur dan berangsung pulang bersama rakan-rakannya.

Sebelum itu, rakan-rakannya berhenti di satu meja untuk bertemu teman yang lain. Tanpa disedari, jejaka yang diminatinya itu masih berada di situ. Terasa seperti tidak mahu balik saja. Kegembiraan terserlah kembali. Direnung wajah jejaknya itu walaupun seketika. Sara akhirnya bergerak mengikut temannya. Sementara temannya mengambil gambar, Sara berkata "Kak Lin jap ea,Sara nak jumpa Kak Mas jap". "Ok,pergilah." kata Kak Lin kepada Sara. Setelah itu, Sara kembali kemeja tadi untuk meminta tolong Kak Mas agar mengambilkan gambar si jejaka idamamnya. Sementara menunggu Kak Mas menghabiskan perbualannya dengan pasangannya, Sara masih sempat merenung wajah si jejaka yang diminatinya. "Ensem nya awk malam ini" berbisiklah Sara sendiri dalam hatinya.. Tanpa disedari, jejaka yang diperhatikan tadi akhirnya bangun dan bergerak menuju ke luar. Sara terus meninggalkan temannya itu. "Kak Mas,tak apalah ea,Sara pergi dulu ok". Kata Sara kepada Kak Mas. Lalu Sara mengejar si jejaka itu. Tanpa disedari, dengan sekelip mata si jejaka yang diminatinya hilang entah kemana. Dicari-cari tidak juga ketemu. Kesedihan akhir terserlah diwajah Sara. Kekecewaan tetap dirasainya. Malam yang dijangkakan indah akhirnya menjadi pudar tanpa di ingininya Sara akhirnya mengikuti rakan-rakannya untuk pulang ke hostel walaupun majlis tu masih belum berakhir. Malam yang di jangka indah telah pun berakhir...
Adakah Sara masih berpeluang untuk mengenali si jejaka yang diminatinya??
Ah...sudah tentu tidak..kesedihan terus dirasai Sara yang berkulit hitam manis ini...
Tapi...Sara bertekad untuk terus mengenali jejaka tersebut....
Sem 4 masih ada....
Berakhirlah sebuah kisah...


Harap pembaca dapat memberi pandangan terhadap penulisan saya ini. Ini adalah penulisan saya yang pertama. Saya harap pembaca seronok membaca cerita ini.
posted by Penulisan2u @ 6:23 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
50 Comments:
  • At 21/8/09 9:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln cite slow..
    just nk ckp gdis tu mnt kt jjaka pilihn
    tp ap yg sdih sgt?
    xphm

     

  • At 21/8/09 10:33 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbesh langsung..
    ayt berbelit2..
    ending ntah ape2..

     

  • At 21/8/09 11:01 PG, Blogger nailofargurlz said…

    still x fham aper motif citer nih..

     

  • At 21/8/09 2:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nor ker sara?kt atas NOR....jln crite guna nama SARA?pening jugak

     

  • At 21/8/09 11:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ntahpapentah..

     

  • At 22/8/09 5:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sorry to said...xbest...
    betol jln ceter slow and xde excitement...
    keep on working..

     

  • At 22/8/09 9:15 PG, Anonymous Dekstop~ said…

    cte apa ni???
    satu scene jek?
    sory to say..langsung tak best..
    mcm teliti sgt setiap pe yg watak tu buat..
    suka dalam diam..biasala tu
    tp nor tu mcm angau sgt la..nyampah plak..huhu
    sorry yer..

     

  • At 22/8/09 11:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kenapa jlan cerita ni nmpk sara tu gedik sgt.asyik pandang laki tu jek.mcm xde keje lain dah.sorry kpd penulis

     

  • At 22/8/09 12:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tol 2...pneng ckit r bce
    cter nie..xphm p0n...soie ek..
    sye p0n rse gak aw yg sara/nor
    2 gedik gler siott!!!!dlm hti mse
    tgh bce..rse cam nk kte jer kt dye yg
    dye 2 gedik..trlbey plak..huhu..cter nie
    cam xde kne mngene p0n...plek3..

    ``~farah97~``

     

  • At 22/8/09 8:58 PTG, Blogger Ainish Aien said…

    so sorry to said...
    but this story xbest..
    mb sbb ni tlsn prtm..
    prnggn pnjg sgt wat pmbc png...
    and cara pnlsn xmmuaskn..
    sorry pnulis...

     

  • At 22/8/09 9:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nieh boring..
    pompuan tu pun cam gatal jerk..(sory la dah ak rse camtu)
    maybe penulis patut tukar style menulis..

     

  • At 23/8/09 7:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan giler...
    dalam banyak2 cerpen yg dibaca yg ni bosan sgt
    apa motif citer ni???

     

  • At 23/8/09 9:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btol cte ni x best la...
    jln cte dia x leh pham..
    part 1 mcm best tgh2 dah mula pening...
    ok try lg ek;

     

  • At 23/8/09 3:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aslkm...nmpaknya penulisan sy y pertma nie tidak mendapat sambutan sgt...ap2 pun trm ksh lah coz sdi memeberi commnt...lagi pun perwatakn utma dlm cita nie adlh SARA..cuma terdpt kesilapan di bahagian atas..
    harap pembca sdi mmberi cmmnt..n sy akan cuba untk m'baiki semula penulisan sy ini utk cerpen y seterusnya...

    trm ksh..
    aslkm...

     

  • At 23/8/09 8:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best la cite nie..
    boring gler..
    mcm kat unisel jew..

     

  • At 24/8/09 12:38 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sekom,sya rsa sya nk thu prsmbungan crita nih......ia bkn xmenarik tpi diowg yg xleh memahaminye.....good luck 4 penulis.....

     

  • At 24/8/09 11:42 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam ape r...
    ntah r nak kate...
    ejaan pun bnyk salah...
    semak dulu sebelum pos k...

     

  • At 25/8/09 11:53 PG, Anonymous lyna said…

    xpham r cerita ni

     

  • At 25/8/09 11:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pnglaman cdirik kew??mg r cdey lau cm2..

    tp siyes ckp cite ko mmg xbeh lnsung...!tahpape tah...

    nyesal aq bce dowh...bengang plak aq..huhhu..

     

  • At 25/8/09 12:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tajuk nye x masal..

    dah malam nak NIGHT lagi

    MALAM education NIGHT

     

  • At 25/8/09 12:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    babun punyer hampeh
    bsn,boring,hampeh
    bosan sebosan-bosnyer
    bring sebring-bringnter
    hampeh tahp taiko

    sory to say i hate it

     

  • At 25/8/09 7:18 PTG, Blogger ziela said…

    adusshhh!!
    sorry ye kepada penulis..
    saya bru baca yg permulaan, dh ilang mood..
    spoil btl la!!
    jgn la wat salah besar cmtu skali..
    dh elok2 nama die NOR, yg awk g tukar jd SARA tu apasal??
    mmg sy x baca langsung yg seterusnya sbb permulaan cerita dh menspoilkan mood saya..
    and, bile baca komen2 kengkawan lain, sy rasa nasib baik sgt ay x menghabiskan pembacaan..
    so, pape pn pada penulis..
    harap teliti balik cter2 yg awk nk postkn..
    good luck..

     

  • At 26/8/09 1:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape tema cite ni?????
    xbeshhh ar

     

  • At 26/8/09 11:03 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mf..kalo da admire sekalipun jgnla mcm tu sekali....
    nampak sngat mcm perempuan tu terhegeh2...hu3
    ke awk nak wat cite sebenarnyer guy tu just ilusi sara jer...
    ape pun all d best tu you...

     

  • At 26/8/09 11:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huish seb baik xbaca abeh..baru baca permulaan dh pening..sorry yer penulis..baiki lg yer..

     

  • At 26/8/09 11:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    maaf ye, sya juga kurang suka dengan cerita ini. bgitu juga dengan perenggan by perenggan yang dibuat. better klu setiap dialog ada perenggannye sendiri. jgn campur dengan perenggan penceritaan. banyak juga kesalahan ayat dan perkataan. maaf ye tpi teruskan usaha

     

  • At 26/8/09 12:06 PTG, Anonymous ara said…

    mmg slow r crite nie..
    pe2 pn nice try..

     

  • At 26/8/09 4:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kowng nie agak2lh nk kutuk cita owng ikut sedp kowng jew.kowang pk lah ap y penulis ini rasakan le kowng kutuk cita dia.sekurang2nya dia berusaha juga menghasilkan cerpen ini walaupun citanya kurng menarik seperti cerpen yang lain. cuba kowng ada kat tempat penulis ini,ap kowng ase le karya y penat2 kowng hasilkan free kena kutuk dengan seterknya..tentu kowng sakit hati dan rasa sedih coz karya kowng xdapt perhtian.kowng pk lah dulu perasaan penulis yang penat menghasilkan cerpen ini sebelum kowng nk bagi komen..sekurang2nya kowng bgilah komen2 yang dapt meransang semangt penulisa. bukan nya kowng kutuk dan menghina setiap hasil penulisan ini. aku kesian tgok penulis ini,free jew dia punya karya kena hina dan kutuk dengan kowng. ap2 pun kowng pk lah dulu seblm nk komen cerpen para penulis y lain

    cita ini nk kata menarik menariklah juga cuma ada setengah bhgian ini berbelit-belit dan berulang-ulang....
    ap2 pun sya harap penulis ini akan berusaha lebih untuk memperbaiki hasil cerpen nya kelak.

    SYAH_MIRA_89

     

  • At 26/8/09 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite x best
    ntah ape2
    serabut

     

  • At 26/8/09 6:31 PTG, Blogger anahraf said…

    orang bukan kutuk tapi beri pendapat..penulis kenala terima..camtuh la penulis..syah mira jgn emo sgt..1lagi apsal tajuk dia weird..berapa kali nak malam nyer..cukup aje la education night..xpayah la malam tu lagi

     

  • At 27/8/09 11:33 PG, Anonymous kelam said…

    percubaan yang bagus..
    tapi maaf..
    watak sara agak keterlaluan untuk dihayati..
    jadikan semua kritikan sebagai pendorong..
    bkn penghalang.. jangan ulang lagi kesilapan ini..
    semoga berjaya..
    amin..
    selamat berpuasa..

     

  • At 27/8/09 1:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    NI LAGI 1 CITE NTAH APE2.X DE KUALITI LANGSUNG

     

  • At 28/8/09 9:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    giler la komen korang lg pjg dr cerpen!!!! tp btl gk cite nie xde msej, yg aku phm sara dh saasau gler ngn mmat mstrious 2.... xyah lah aku koman lg sal pnulisan sbs korg pown dh byk gler komen bab pnulisan....apa2 pown truskn brkrya yea..jdkn teguran dn nasihat 2 sbg satu smngat utk brjaya....keep in touch

     

  • At 28/8/09 4:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpe..relax..ini karya yg pertama..don't give up k
    chaiyo!!!!

     

  • At 28/8/09 11:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    urm..bnyknlah mbace novel2 kalu ad minat nk wat cter..
    bile nk wat cter,, cube byangkan diri sendiri yang menkan watak utama.. dengan care tu,kite leh luahkan ape prasan watak tu secara semulajadi!!

     

  • At 29/8/09 5:28 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pnye la smgt ak nk bace...
    alih2 bnde ni jek.....
    sengal tol...
    buang masa ak ja bace.....
    dh la pening ak tgk......
    wt la dlm paragraph....
    asingkn dialog ngn ayat2 len.....
    bru snang org nk bace.....
    adoiyai....

     

  • At 2/9/09 6:55 PTG, Blogger shada said…

    penulis..
    kamu student unisel ya???
    teruskan menulis
    harap dpt buat yg lebih baik dan terbaik..

     

  • At 3/9/09 12:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sory to say..crta ni mang xbest..mang xfhm...tah pape tah jln crta...

     

  • At 14/9/09 7:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    giler x besh la!!!
    sory 2 say that...
    kpd writer jgn putus ase k!!!
    man jada wajada

     

  • At 17/9/09 12:52 PTG, Blogger nhidayah said…

    mcm2 komen ade...but btl jgk pe y dorg ckp..penulis cam x de idea nk bt cte..tntg sara 2,cam da angau sngt da kt mamat 2.cite ni pn tntg bnd y sme je..

     

  • At 24/9/09 10:52 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nk tau x sbnrny sy slalu gak wat cam bnd si sara/nor ni wat hehe biase lah tu tp x de over sgt cam tu..cume cbe r wat cter 2 ad klimaks ini x nmpak pon klimaks...adeyy pusing kpala la try gne ayt yg biasa d gunakn oleh penulis2 yg bleh dkatakn PRO gak jgn gnkn ayat yg org bce pon boring..swie to say..not interesting...please try again...

     

  • At 26/9/09 3:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln crite x bape bst r...tp awk leh usaha ag....sbb ni br yg frst awk tulis

     

  • At 5/10/09 5:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sejujurnya sy nk gitau yg sy bc xabes pn citer ni...juz smpai kat amy usik kak faz 2 ja..coz rs xde mood n cm boring je nak hbes kan...xtau nak komen ap coz suma sm ja cam kat ats2 2...juz nak nsiht byk2 mmbc n try harder...teruskan usaha

     

  • At 6/11/09 4:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huwaaa!nsib bek ak jnis ske bc komen dlu. .huhu
    ak x bc pon cter nie, so xleh r nk bg komen. .huu
    ak bg owg slpas ak je bab komen mengomen nie. .
    to writer, gud luck..hee

     

  • At 8/8/10 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    weh...yg sebonar ea cite ni ttg apo? den xfhm pun..
    dh la membosankan je.. :-p
    sory 4 this comment..

     

  • At 5/12/10 6:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan...1st time bca cerpen plg bosan d cni..

     

  • At 2/1/11 5:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    first sye baca, sye teruja jugak! menarik! tapi ending dia tak menark, and citer ni short sgt. panjangkan la sikit, nmpk la jalan citer nye nanti! ^.~ biarlah Sara berjumpa dgn kebahagiaannya dgn jejaka misteri itu! tak best la dia x sempt berkenalan!

    ~Si uLat buKu~

     

  • At 20/4/11 12:26 PG, Blogger kata tersirat said…

    slm..trskn mnt menulis awk..yg mmberi komen mdh tok berkata2 tp ssh tok berkarya..all the best..

     

  • At 22/9/11 10:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam!!!citer nie tak brapa bestla...tp tak pe bab nie penulisan yg pertama..jdi kdp penulis knala byk bc crita2 romantik bru kita bleh bwat citer sndiri!!!truskan usaha anda dan cuba membuat citer yg lebih baik dri nie...

     

  • At 12/10/12 3:38 PTG, Anonymous buzzy said…

    sekurang2nya dia try buat ceta ne..yg dok komen2 pedas tu ayat awak perhati lh sikit...awak tulis apa tu aku x paham pon..by the way penulis teruskan usaha..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group