BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Ogos 10, 2009
Cerpen : Cinta Nur Kasih
Nama Pena : hasrindu ismail

PEREMPUAN... Terlalu banyak rahsia dirimu yang perlu diselami dan dirungkai satu-persatu oleh insan yang bergelar LELAKI. Yang pasti, bukan mudah memiliki sekeping hati seorang dara yang bukan sahaja indah paras rupanya, malah elok budi pekertinya.

Dirimu ibarat ‘Sebutir permata di celahan kaca, kerdipnya sukar untuk dibezakan'.
Berulang kali dia mendengar alunan lagu ‘Nur Kasih', nyanyian kumpulan In-Team. Spontan, wajah manis itu hadir dalam fikirannya, sejak kali pertama bertemunya di atas pertemuan yang tidak di sangka, namun dipertemukan dengan takdir Allah Yang Maha Esa.

Siapa dia? Sekali lagi dia menyoal dirinya sendiri.

Lantas, ada sesuatu yang dilakar pada kain kanvas putih itu. Hampir siap. Hasilnya amat membanggakan. Lakaran potret wajah seorang gadis yang berwajah lembut sambil menghadiahkan sekuntum senyuman ikhlas buatnya. Dia perasan ada suatu ‘pemanis' di bawah kanan bibirnya. Dari situlah, jiwanya mula bergelora dek panahan cinta yang tidak bermata.

Fairizal mempercepatkan langkah untuk ke syarikat ayahnya, Datuk Ahmad Mokhtar Ilyas iaitu selaku Pengarah Penerbitan Penulisan Kreatif di Kuala Lumpur. Sempat dia mengerling jam tangan ‘silver'nya yang berjenama CASIQ, tanpa menyedari ada sesuatu di hadapannya.

Buk !

Habis semua buku yang dibawa Mashitah jatuh bertaburan di kaki lima kedai serbaneka itu. Bukan 1, tapi 4 buah semuanya. Boleh tahan tebalnya. Tapi, tiada riak marah terukir di wajahnya. Hanya perkataan ‘maaf' terbit dari bibirnya walaupun bukan salahnya.

Dia ?

Pandangan mereka bertemu. Beberapa saat, lantas cepat-cepat Mashitah mengalihkan pandangannya ke arah lain. Jantungnya berdebar.

‘Astaghfirullah- Alazim... ‘ Istighfar Mashitah dalam hatinya.
Belum sempat Fairizal ingin bertanya dengan lebih lanjut, gadis itu pantas pergi dahulu setelah mengutip buku-bukunya.

‘Mungkin ada hal kot...' Dia bemonolog dalam hatinya. Perasaan bersalah semakin bersarang di hatinya. Lidahnya kelu, walaupun hatinya meronta-ronta untuk berbicara. Namun, Fairizal berharap agar dapat bertemu kembali dengan gadis itu. Dia yakin akan pertemuan itu. Insya-ALLAH...

Fairizal mancapai sebuah novel yang menarik perhatiannya sejak semalam lagi. Boleh tahan tebalnya. Buku novel berwarna hijau pucuk pisang, warna kesukaannya.
Novel "CINTA NUR KASIH", karya Maya Kaisara. Wanita. Hatinya terus tertumpu kepada insan yang ditemuinya tempoh hari.

CINTA NUR KASIH...
‘Seindah namanya yang terukir, menyimpan pelbagai jawapan yang meniti di bibir seorang insan yang dianugerahkan oleh Allah SWT dengan sekeping hati dan perasaan. Sekiranya cinta itu meminta untuk dikongsi, terimalah dengan seadanya dan menjaganya sebagai SATU amanah Allah tidak seharusnya disia-siakan kehadirannya dalam hidup seseorang.'

‘Bersyukurlah...kerana dia lebih memilih dirimu untuk meminta izin sebelum singgah dan menetap di hatimu...'

"Macam mana pulak gambar Mashitah ada dalam bilik ni ?" tersentak Fairizal dari lamunannya pabila kakaknya menerjah masuk ke biliknya.

"Hah! Tu la...mengelamun, sampai orang beri salam pun tak berjawab." Hasnira geli hati melihat adiknya yang cepat-cepat menyorokkan sesuatu darinya. Dia menggeleng.

"Maaf kak, Tak perasan pun tadi. Waalaikumussalam... Siapa tadi akak cakap ?" Sengaja Fairizal bertanya kembali.

"Akak cakap, ni gambar Mashitah, mana kamu dapat ? Oh... Curi-curi ambil gambar orang yer... Tau la orang tu minat melukis..." Hasnira sengaja mengusik adiknya.

"Taklah... Saya melukis melalui gambaran hati saya, kak. Tak tahu pulak namanya Mashitah." Fairizal buat-buat tak kisah, walaupun hatinya mula memekar dek mengetahui namanya.

"La... Kamu tak kenal ke ? Dia kan kerja sekali dalam syarikat ayah. Seorang penulis... Orangnya baik, sopan-santun, berbudi bahasa. Hah! Bukunya yang laris di pasaran sekarang berjudul ‘ Cinta Nur Kasih'. Akak pun ada baca... " Akaknya mula merungkaikan satu persatu jawapan yang dinantikannya, sekaligus merungkaikan persoalan yang hadir dalam dirinya.

Ternyata dunia ni kecil sahaja. ‘Maya Kaisara' dan ‘Mashitah', 2 nama berbeza dari individu yang sama, dan memiliki hati naluri yang sama. Fairizal bersyukur dan tidak sabar menanti hari esok pabila senja mula melabuhkan tirainya, tatkala azan Maghrib berkumandang.

Dia menyusuri kawasan yang sama, tempat perlanggarannya denga insan itu. Dia mencari wajah itu, tapi hampa. Akhirnya, dia melangkahkan kaki untuk terus ke pejabat ayahnya. Mana tahu kalau rezekinya, dapat berjumpa dengan insan tersebut.

Betul tekaannya. Sewaktu Fairizal mulai memasuki perut lif. Gadis itu ada juga.

"Maya Kaisara, itu nama awak, kan ?, Gadis itu menoleh. Fairizal sengaja menyoalnya.

\"Saya dah pun baca novel awak. Cantik, indah bahasanya." Fairizal mula bersuara memecahkan kebisuan antara mereka.

"Saya Fairizal, saya kerja kat sini. Awak ?" Dia perasan gadis itu masih segan untuk berbicara dengannya. Ternyata wanita di sebelahnya itu mungkin lebih suka berbicara melalui penulisan. Dia membuat telahan sendiri.

"Saya Mashitah. Gembira dapat berjumpa dengan awak. Saya pergi dulu yer. Jumpa lagi... Assalamua'laikum... " Mashitah mula melangkah keluar dari perut lif saat pintunya terbuka di tingkat 3, Bahagian Penerbitan Karya. Emm... Akhirnya dia bersuara jua. Walaupun hanya beberapa saat, itulah yang dinantikannya.

Mashitah terkejut dengan sesuatu yang berada di atas mejanya. Ada sejambak bunga ros putih dan terselit sekeping kad yang comel. Dia tersenyum.

‘Assalamua'laikum...
Saya suka baca novel awak. Ternyata awak banyak menulis daripada berbicara, saya akuinya. Penulisan awak melambangkan diri awak yang sebenarnya. Izinkan saya untuk mengenali diri awak...'

Ikhlas,
Ahmad Fairizal.

Malam itu, hatinya tenang, setenang wajah yang mulai bertakhta di hatinya ketika itu. Entahlah, sama ada dia menyedari ataupun tidak, telah wujud suatu perasaan dalam dirinya yang sukar untuk diluahkan. Adakah dia benar-benar telah terkena panahan sinar permata yang dicari-carinya selama ini ? Namun, walaupun sinar itu mengenanya, belum bisa untuk dia mengambilnya takut-takut ada empunyanya.

"Tak salah kan kita menyukai seseorang, walaupun tanpa pengetahuannya. Setiap manusia dianugerahkan Allah SWT dengan hati dan perasaan. Itu hak masing-masing, saling memiliki perasaan untuk menyintai dan dicintai. Kita berpeluang untuk meluahkan, tapi terpulanglah pada individu tersebut sama ada menerima ataupun tidak. Sesungguhnya, rezeki, jodoh pertemuan, ajal dan maut ketentuan-Nya." Lembut kata-kata Hasnira. Fairizal mengerti.

"Kenapa awak nak mengenali diri saya ? Saya tak sepadan dengan awak. Saya rasa awak lebih berhak untuk bertemu dengan insan yang lebih baik dari saya... " Mashitah mula meluahkan apa yang dirasainya tatkala pertemuan mereka di Taman Tasik Titiwangsa. Itu sahaja peluang yang ada, selepas waktu kerja. Ramai orang yang datang ke situ.

Ternyata ada riak terkejut dari air muka Fairizal yang berwajah redup, namun masih terserlah ketampanannya.

"Saya tak pandang itu semua. Sejak kejadian tersebut, saya merasakan ikatan jodoh itu ada dalam diri awak. Saya ikhlas untuk mengenali awak dengan cara yang sah. Kali pertama saya jumpa awak, saya dapat rasakan awaklah permata yang saya cari selama ini..." Mashitah memandangnya sekilas.

"... Dan izinkan saya bahagiakan awak. Bukankah awak juga pernah menulis, setiap wanita inginkan kebahagiaan, lebih-lebih lagi apabila bergelar seorang isteri di samping suaminya. Itulah kebahagiaan yang berpanjangan." Spontan Fairizal meluahkan apa yang tersemat di sanubarinya. Alhamdulillah, dia berjaya meluahkannya di bawah payung keizinan Allah SWT.

Mashitah menyedari keikhlasan di hati lelaki itu. Ternyata pena yang sebatang berjaya mengorek rahsia hatinya melalui penulisan. Namun, kasih bukan sekadar cinta, ataupun hanya dilafazkan lelaui kata-kata untuk mencukupi syarat berkasih. Mashitah melemparkan pandangannya jauh-jauh ke tengah tasik yang tenang airnya.

Hati Fairizal berbelah bahagi. Di tangan kanannya ada sekeping sampul yang berisi sekeping gambar seseorang yang bakal mengisi ruang dalam hidupnya. Kata kakaknya, pihak perempuan telahpun menerimanya dengan rela hati.

‘Ya Allah, sekiranya ini salah satu daripada ujian-Mu, aku redha. Sesungguhnya, segala pilihan-Mu adalah yang terbaik untuk diriku. Bukakanlah pintu hatiku untuk menerima kehadirannya dalam hidupku nanti... ‘ Fairizal pasrah dan beristighfar selesai mengerjakan solat fardhu Asar. Dia tunduk memandang sejadah seolah-olah wajah seseorang mulai terlukis di atasnya. Seseorang yang mula bertakhta di hatinya kini. Namun, siapalah dia untuk mengiayakan apa yang akan terjadi nanti.

Berulang kali Fairizal menatap wajah yang tertera pada foto itu. Bemimpikah dia ?

Dia ?

Hasnira tersenyum melihat adiknya tanpa disedari Fairizal akan kehadirannya di balik pintu.
Malam itu, selesai solat menunaikan solat Istikharah, jiwanya tenang. Fairizal berdoa lama. Dia menyedari perjalanan hidupnya dengan insan itu hampir sama dengan apa yang ditulisnya. Adakah ini suratan ataupun kebetulan. Yang pasti, hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui. Sesungguhnya, apa yang terjadi adalah perancangan dari-Nya.

Fairizal mencapai pena hitamnya, lalu menulis sesuatu...

‘Mashitah,

Diriku telahpun menemui permata itu yang rupa-rupanya kepunyaan dirimu,
Walaupun sinarmu tak dapat kututupi,
Namun,
Akan kulindungi sinarmu itu dengan cahaya keimanan dan ketaqwaan dari Ilahi,
Insya-Allah...dengan izin dan restu dari-Nya,
Semoga ikatan ini akan kekal buat selama-lamanya... Amin.'

Wassalam...

Ahmad Fairizal
2.30 pagi (11/11/2008)

TAMAT

posted by Penulisan2u @ 4:56 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
26 Comments:
  • At 10/8/09 11:04 PG, Blogger xy_yx said…

    kalo panjangkan lagi mesti best..
    huuhuhuh..

     

  • At 10/8/09 11:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh cter nih..
    tp pendek sangat..
    hope ada sambungan lerr

     

  • At 10/8/09 12:04 PTG, Blogger zha80 said…

    menarik ....
    tapi kenapa tergantung...
    kalu panjang lg mesti puas punya
    taniah buat penulis...

     

  • At 10/8/09 2:29 PTG, Anonymous aNJe said…

    yup...cm tergantung

     

  • At 10/8/09 3:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    baru tenhah syok-syok baca dah habis
    citer ni tergantung ke ^_^

     

  • At 10/8/09 4:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm tergantung lah..tgh fill2 nie tibe2 plak dah hbis..hrap ade smbugan coz nk tau ape yg terjadi kat diorg...

     

  • At 10/8/09 6:02 PTG, Anonymous ummiirfan said…

    salam...tahniah...best cerita ni...tapi xcukup la...minta sambung lagi....teruskan usaha

     

  • At 10/8/09 6:43 PTG, Anonymous Maryam Kamal said…

    ~tajuk cerpen kontroversi!

    Taula crite Nur Kasih tgh hot kat TV3 skrg..
    =D

    Erm, simple story.
    Nice!

     

  • At 11/8/09 11:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita menarik...
    tapi sayang tergantung..

     

  • At 11/8/09 4:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ok. terus menulis
    -zie-

     

  • At 11/8/09 7:14 PTG, Anonymous azie_lavender said…

    best cite nie...x tergantung pon..fairizal kawen ngan mashitah...

     

  • At 12/8/09 5:30 PG, Blogger syasya said…

    cerita ni best sbb ayat disusun dgn betul..x sakit mata nak baca...puas hati n ayat yang disusun pun berkualiti juga...tahniah penulis...

     

  • At 12/8/09 4:30 PTG, Blogger iman said…

    romantik... indah...

     

  • At 12/8/09 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tau citer ni...dah leh tulis novel tau...hehehe

    >sha_gurlz<

     

  • At 13/8/09 12:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btul2
    kalo wat vvel syok ni
    pe2 pun
    good luck

     

  • At 13/8/09 1:45 PTG, Anonymous syud slumber_jer2002@yahoo.com said…

    ermm..cite ni ade unsur Islamic. bagus2. ayat tersusun dan kronologi citer pun cantik. betul tu.. kadg2 org yg suka menulis ni x petah bicaranya. cuma bila perlu je.. kan kan?? GOOD LUCK penulis.. leh wat lg cite ye.

     

  • At 13/8/09 3:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    allhamdulillah.... penulisan yg menarik... sesuai dgn zmn skrg yg dahagakan cerita2 begini... teringat cerita nurkasih... rupa2 nya rmai org yg suka menonton.... teruskan usaha anda.... semoga berjaya... amin

     

  • At 14/8/09 4:05 PTG, Anonymous ameysha said…

    lowr..bwu nak syok bca...dah abiz!!!tp ap pon..thniah wat si pnulis

     

  • At 15/8/09 9:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm..x phm...citer ni tergntung...

     

  • At 16/8/09 1:08 PG, Anonymous syuhadaa said…

    penceritaan yang ringkas tapi cukup untuk membuat pembaca terpikat padanya. saya suka pada susunan bahasa yang digarap dengan begitu baik oleh anda. penulisan dikemaskan dengan jalan cerita yang tidak meleret-leret. saya benar-benar teruja tatkala membaca patah demi patah perkataan... penyampaian yang sangat berkesan...tahniah!!
    ~semoga terus cemerlang dalam berkarya~

     

  • At 16/8/09 11:46 PG, Anonymous Lia Ania said…

    best3......
    http://ay-mycollection.blogspot.com/

     

  • At 16/8/09 2:59 PTG, Blogger my_za2l said…

    best!

     

  • At 17/8/09 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Simple!
    Tapi...cukup menarik dengan gaya bahasa yang teratur dan cukup matang. TAHNIAH kpd PENULIS.

    eva
    (avern_eva88@yahoo.com)

     

  • At 27/8/09 8:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    slm..
    tahniah kpd penulis...
    seyez,,
    best sgt..
    cnta yg berlandaskan syarak..
    bgus sgt!

     

  • At 30/8/09 11:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ak lum baca dah tau gantung
    tp nak baca~~

     

  • At 9/12/09 6:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best mcm ni?

    cite mcm taik je

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group