BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Sabtu, Ogos 29, 2009
Cerpen : Aku dan Kamu
Nama Pena : MissZ

Pada waktu petang,kawasan sekolah memang agak sunyi.Hanya beberapa orang pelajar saja yang masih berada di sekolah sama ada untuk latihan kokorokulum atau mengulangkaji pelajaran.Begitu juga aku.Aku masih berada di sekolah walaupun waktu persekolahan telah tamat dua jam yang lalu.

"Pening pula kepala aku dok menghadap buku Biologi ni lama-lama…"Rungut aku kepada teman baikku,Diana.

"Relakslah.Kalau kau pening sangat,apa kata kau pergi jalan-jalan keliling sekolah ni.Dapat cuci mata tengok Tom Cruise kau tu."

Kata-kata temannya itu hanya dibalas dengan jelingan.Bukan dia tidak tahu siapa yang dimaksudkan oleh Diana.Adam Hazrieq.Pelajar senior tingkatan lima.Adam Hazrieq adalah salah seorang pelajar cemerlang di sekolah itu.Sama ada dari segi kokurikulum mahupun ko-akademik.Mukanya pula memang kacak.Baru tengok kelibat semua pelajar perempuan dah cair,belum lagi dia bersuara.Begitulah hebatnya aura seorang pelajar yang bernama Adam Hazrieq.

"Oi mak cik!Apa yang kau termenung tu?"Sergah Diana.

"Kau ni kalau tak kacau aku tak boleh ke?Dah tu kalau nak tegur tu perlahanlah sikit.Ni tak,boleh gugur jantung aku dibuatnya…"Marah aku.

"Sara,aku nak pergi kantinlah.Jom temankan aku."

Sara hanya menurut tanpa sebarang rungutan mahupun bebelan.Hayunan langkah Diana terlalu laju seperti mengejar telefon bimbit yang sedang berdering.Sara memang sudah lali dengan perangai kawan baiknya itu.Setiap kali ke kantin langkahnya dihayun besar-besar,tetapi bila ke perpustakaan langkah yang besar itu berubah menjadi begitu lemah.Itulah dia Diana Farisha binti Hisham.

"Eh Diana,kau nampak tak paper aku atas meja ni tadi?"Soal Sara dalam keadaan panik.

"Mana aku tau.Tadi waktu kita pergi kantin kau tak bawak sekali ke?"Jawab Diana sambil membantu rakannya itu mencari kertas yang hilang.

"Maaf.Kertas ni awak punya ke?"Tegur satu suara yang amat ganjil.

Sara dan Diana berpaling untuk melihat tuan yang empunya suara.Saat mereka berpaling,wajah mereka berubah seperti orang nampak hantu.Terkejut.

"Sorry.Ni kertas awak ke?"Tanya lelaki itu sekali lagi.

"Ya.Tu memang kertas saya.Awak jumpa dekat mana?Tanya Sara.
"Saya jumpa kertas tu dekat koridor sana tadi.Pandai awak tulis cerpen.Ada bakat."Puji lelaki itu.

"Saya cuma tulis untuk isi masa lapang je."Balas Sara.

Mata Sara sedari tadi tidak mampu untuk melihat wajah lelaki itu.Walaupun tidak melihat wajahnya,tetapi Sara tahu bahawa lelaki itu ialah Adam Hazrieq.Diana pula sudah tidak berkelip-kelip melihat wajah lelaki idaman ramai itu.

"Kenapa?Awak macam takut-takut je nak cakap dengan saya?Dari tadi saya tengok awak cakap sambil tunduk macam saya nak makan awak..."

"Tak ada apa-apa."

"Oh,saya lupa nak kenalkan diri.Nama saya Adam.Adam Hazrieq."Ujar lelaki itu sambil menghulurkan tangan tanda salam perkenalan.

"Saya Sara Amylea."Balas Sara sambil menyambut salam lelaki tersebut.

Saat itu mata mereka bertemu untuk seketika.Tetapi tidak lama setelah dikejutkan oleh deheman Diana.

"Hari dah petang.Sara jom balik.."Ajak Diana.

"Saya balik dulu."Kata Sara kepada Adam.



Malam itu Sara menyambung cerpen tulisannya.Sambil jari-jemarinya ligat menaip bait-bait perkataan di atas papan kekunci itu.Tetapi fikirannya tetap melayang pada peristiwa siang tadi.Dia masih ingat betapa redupnya mata lelaki itu.Saat itu dia mula berangan.Tetapi angan-angannya itu musnah apabila telefon bimbitnya berdering minta diangkat.

"Hello Di.Kau nak apa?"

"Aku nak cakap kat kau yang besok tak payah bawak buku sebab esok kita ada raptai pertandingan kebudayaan"

"Tadi kau tak cakap pun"

"Sebab tadi aku tak cakaplah sekarang ni aku cakap.Eh,dahlah mummy aku dah menjerit tu.Bye..."



"Mana ahli yang lain?Giliran kita dah nak sampai ni."

"Tu..Tengah bersiap."

Sudah menjadi kebiasaan bagi sekolah tersebut untuk mengadakan malam kebudayaan pada setiap tahun.Tetapi baru pada tahun inilah Sara mengambil bahagian dalam pertandingan ini.Diana yang beria-ia menyuruhnya masuk.Sedangkan dia memang tidak berminat.

"Hai Sara."

Oh suara tu.Aku kenal suara tu.Eh memanglah aku kenal.Itukan suara Adam.Suara Adam?Apa dia buat kat sini?Dia pun ambil bahagian juga ke?

"Kenapa muka awak pucat semacam?Gemuruh ke?"

"Tak delah.Awak buat apa kat belakang stage ni?Ada ambil bahagian juga ke?"

"La..Awak dah lupa ke?Kan saya kena gantikan Afiq jadi Sultan Melaka dalam teater muzikal ni."Ujar Adam selamba.

"ohh..."

"Ini bermakna aku kena berlakon dengan dia.OMG...Tak sanggupnya rasa..Kenapa aku yang kene pegang watak Puteri Gunung Ledang ni.Bagilah aku watak Puteri Santubong ke,Puteri Sejinjang ke?Kan senang."Rungut Sara di dalam hati.

Pementasan mereka berjalan dengan baik.Walaupun Sara agak gugup apabila bertentangan mata dengan Adam tadi.Tapi semuanya berjalan lancar.Tak ada apa-apa masalah.

"Sara jom kita pergi minum kat kantin..."Ajak Diana.

"Ok..Tunggu sekejap aku nak buka wig ni.."

Apabila rambut palsu yang dipakai oleh Sara terbuka,maka terserlahlah rambutnya yang hitam berkilat itu.Sara memang seorang gadis yang cantik.Raut wajahnya memang sempurna.Dia berdarah kacukan Melayu-British.Jadi tidak hairanlah kulitnya berwarna cerah.





"Pementasan tadi tu bestkan?"Tanya Diana.

"Oklah..Not bad."

"Oh...Tapi kan..Tadi ada orang tu nampak gugup gila kat depan Sultan Melaka tu.Kenapa ek?"Soal Diana dalam nada mengusik.

Pertanyaan Diana dibalas dengan cubitan di peha Diana.Akhirnya mereka ketawa bersama.Memang itulah mereka berdua.Sentiasa gembira.Tetapi gelak tawa mereka terhenti apabila dua lelaki kacak datang menghampiri mereka.

"Hai..Happy nampak?Boleh saya duduk dekat sini?"Soal Adam.

"Oh..Sure,duduklah."Balas Sara.

"Saya nak kenalkan.Ini sepupu saya nama dia Daniel Faiez.Dia pelajar baru kat sekolah ni.Dia baru je balik dari U.K."

"Hai, saya Daniel..Tapi awak semua boleh panggil saya Danny."

Kelihatannya Danny lebih mudah mesra dengan orang lain jika dibandingkan dengan Adam.Adam lebih pemalu dengan perempuan.Tetapi Danny tidak dia dengan gembira menghulurkan salam perkenalan kepada Sara dan Diana.Ketika bersalaman,mata gatal Diana tidak bekelip-kelip meamandang Danny dan begitu juga Danny.Hai,jatuh cinta pandang pertama ke?

"Danny,awak memang lahir di U,K atau berhijrah ke U.K?"Tanya Diana untuk memulakan perbualan.

"Saya memang lahir di U.K.Ayah saya berasal dari sana."

"Oh...Patutlah handsome semacam.."balas Diana dalam nada berbisik.

"Apa awak cakap tadi?"

"Emm..Tak ada apa-apa..Hehe.Sara jom kita pergi dewan."

"Jom"

"Emm Sara"Panggil Adam.

"Yup."
"This is my number.Saya harap awak boleh call saya."

"Oh..Sure.Bye"

"Alamak.Ada orang cucuk jarum.."Usik Danny kepada Adam.

"Kenapa kau jealous?"

"Tak delah.Tapi Diana tu cute kan?"

"Em oklah.Tapi dia tak dapat lawan kecantikan Sara."



Pada malam itu,sara masih lagi memegang telefon bimbitnya.Dia masih berfikir sama ada hendak menelefon Adam ataupun tidak.Setelah lama berfikir,dia mengambil keputusan untuk menelefon Adam.

"Hello..Hai Adam.It’s me Sara."Sapa Sara dalam keadaan gugup.

"Hai.Lama saya tunggu awak call."

"Kenapa awak tunggu?"

"Tak ada apa-apa .Cuma saya nak mengenali awak dengan lebih dalam lagi.Bolehkan?"

"Boleh."

"Kalau macam tu kita jumpa esok.Awak bawaklah Diana sekali nanti saya ajak Danny"

"Ok."

"Bye..."

Ketika itu hati Sara telah melonjak riang.Dia tidak sabar untuk memberitahu Diana tentang perkara tersebut.Tetapi dia masih dapat mengawal dirinya agar tidak menjerit ketika bercakap dengan Diana nanti.

Setelah menelefon Diana,dia mencapai buku notanya.Sebatang pen yang terselit di buku itu ditariknya.Otaknya mula memikirkan tajuk dan jalan cerita yang baru untuk cerpennya.Pen di tangannya mula menari-nari di atas buku nota tersebut.Tanpa di duga bukannya tajuk ataupun jalan cerita yang ditulisnya.Tetapi nama Adam Hazrieq yang terukir indah di atas helaian tersebut.

Dia juga tidak sedar berapa lama dia teringatkan jejaka tersebut.Ketika dia mengerling ke arah jam tangannya,jam telah pun menunjukkan pukul 12.30 pagi.Patutlah kelopak matanya terasa berat.Dia kemudiannya meletakkan buku notanya di dalam laci,lalu bingkas masuk ke dalam selimut.Dia tidak mahu terlewat untuk hari esok.



Telinganya bingit mendengar nada dering telefonnya.Dengan malas dia bangun untuk menjawab pamggilan tersebut.

"Hello.."

"Hello Cik Sara Amylea..Kau dah bangun ke belum.Kalau belum cubalah intai jam di dinding."

Sara pantas melihat ke arah jam di dinding biliknya.Alamak,dah pukul 8.30.Dia ada masa lagi satu jam setengah saja sebelum pukul sepuluh.Tanpa mengucapkan apa-apa dia terus mematikan talian dan mencapai tuala mandi miliknya.Selesai mandi,dia puas menyelongkar almari untuk mencari pakaian yang harus dipakai.Setelah semuanya siap,dia mencapai beg tangan miliknya lalu keluar mendapatkan pemandu peribadinya.

"Pak Mad,tolong hantar saya pergi Mid Valley."

Itulah kehidupan Sara Amylea Dato’ Razak.Hidupnya selalu sunyi apabila berada di rumah.Papa dan mamanya selalu berada di luar negara.Jadi,tinggallah dia dengan pembantu rumahya.Kakaknya yang sulung sedang melanjutkan pelajaran di Jepun.Sebab itulah Sara lebih suka menghabiskan masa hujung minggunya bersama Diana.

"Sorry Diana lambat sampai.."

"Mana ada lambat.Sekarang baru pukul 9.50 pagi.Kita janji pukul sepuluh.Oklah jom kita masuk."

Mereka pun berjalan seiringan masuk ke dalam pusat membeli-belah yang terkenal itu.Sementara menunggu dua jejaka tersebut.Mereka lebih senang berborak dan bergurau senda bersama.

"Tu pun diorang dah sampai.."Sorak Sara girang.

"Hai girls.."Tegur Danny yang sememangnya peramah.

"Hai..."Balas dua gadis tersebut serentak.

"Sara,jom ikut saya."Pinta Adam.

"Wait a minute.Kalau Sara ikut awak,saya nak ikut siapa?"Soal Diana dengan muka yang monyok.

"Dah gaharu cendana pula,sudah tahu bertanya pula.Awak ikut sayalah..Biarlah dia orang tu dating."Balas Danny dalam nada mengusik.

Mereka pun berpecah mengikut pasangan masing-masing.Sara mengharapkan sesuatu yang romantis.Diana pula mengharapkan Danny mengenalinya dengan lebih mendalam.Masing masing hanyut dalam perasaan masing-masing.Semuanya berangan.



"Sara,saya nak kenal dengan awak boleh?"Pertanyaan Adam memecahkan kesunyian antara mereka berdua.

"Ok.Saya kenalkan diri saya Sara Amylea binti Hisham.Saya lahir pada 22 Disember 1992.Tempat lahir saya di Houston,Texas.Saya berdarah kacukan Melayu-British.My mom orang melayu but my dad orang British.Hobi saya menulis.Saya suka menulis cerpen atau novel pada masa lapang.Saya suka membaca juga,saya suka baca buku biografi dan novel thriller.Saya suka makan western food.Air?Saya suka jus buah-buahan.Saya ada seorang kakak yang sedang belajar di Jepun.Nama dia Sara Eryanna.Ok,itu sedikit-sebanyak tentang diri saya.How about you?"Jelas Sara panjang lebar.

"Ok.Nama saya Adam Hazrieq bin Azman.Saya lahir pada 25 November 1991.Tempat lahir saya sama dengan awak.Saya pun berdarah kacukan.Tapi saya berdarah kacukan Cina-British.Emak saya berbangsa British dan ayah saya berbangsa Cina.Jangan risau,ayah saya memang penganut agama Islam.Hobi saya,saya suka surfing,saya suka baca buku tulisan Robert Kiyosaki.Makanan?Emm...Semua saya makan.Minuman kegemaran saya air mineral sebab baik untuk kesihatan.Saya ada seorang kakak yang sedang belajar dalam tahun akhir di U.K.Nama dia Allya Natasya."

"Wow..Awak banyak persamaan dengan saya."

"Emm...Awak ni lain daripada yang lainkan?"

"Kenapa awak cakap macam tu?Hidung saya terbalik ke?"

"Bukan macam tu.Selalunya,orang cantik,pandai macam awak ni mesti dah ada orang punya.Tapi awak tak ada.Kenapa?"

"Woo...Soalan bonus.Saya tak jumpa lagi orang yang saya suka."

"Macam mana kalau saya kata awak dah jumpa?"

"Kenapa awak cakap macam tu?"Tanya Sara dengan perasaan hairan.

"Macam mana kalau saya kata saya..."

"Saya..Apa?"Soal Sara suspens.

"I love you..."

Sara tergamam seketika.Dia tidak menyangka lelaki yang selama ini hanya dapat dicintainya dari jauh,kini meluahkan perasaannya.Dia rasa gembira macam nak melompat,rasa teruja dan macam-macam lagi.Tapi mulutnya tidak mampu untuk membalas perkataan yang sama.Hanya matanya sahaja yang merenung tepat ke dalam mata jejaka di hadapannya.

"Come on Sara.Say something.Sebenarnya saya mula cintakan awak sejak awak tingkatan satu lagi.Awak ingat lagi tak waktu minggu orientasi pelajar tingkatan satu.Saya adalah salah seorang pengawas bertugas yang mengelolakan pelajar.Waktu saya tengok awak.Saya mula jatuh cinta.Tapi waktu tu saya belum ada keberanian nak cakap.Sampailah dua bulan yang lepas waktu saya jumpa cerpen tulisan awak di koridor.Barulah saya ada kesempatan untuk bercakap dengan awak.Boleh awak jadi kekasih hati saya?"

"Nope.Kecuali kalau awak boleh ungkapkan perkataan I LOVE YOU tu dengan perasaan penuh romantis."Balas Sara.

"Awak ni buat saya takut je.Ok,I love you sayang.."Terdengarlah ungkapan yang begitu romantis dari bibir lelaki tersebut.

"I love you too.Sebenarnya saya pun macam awak.Saya dah lama cintakan awak.Tapi saya tak sangka yang awak pun cintakan saya.Waktu kali pertama kita bertentangan mata,saya rasa perasaan cinta saya semakin kuat pada awak."

"Thank you..."

"Hai Sara.."Jerit Diana dengan terlalu gembira.

"Kita orang dah nampak dan dah dengar semuanya.Semua yang berlaku tadi kita orang record dalam hp kita orang.So,kalau tak nak video penuh romantik ni tersebar satu sekolah,kau kena belanja kita orang makan."Ugut Danny.

"Diana..Kau ni.Kenapa kau tak cakap yang kau mengintai kita orang."

"Kau ni,mana ada orang mengintai kena cakap.Kalau cakap confirm kena halau."

"Betul,betul,betul"Balas Danny.

Tiada talian hayat yang diterima.Walaupun Sara dan Adam tahu yang mereka hanya bergurau untuk menyebarkan video tersebut.Jadi,mereka pun berjalan beriringan menuju ke Restoran Kenny Rogers untuk makan.



SETAHUN KEMUDIAN....

Adam telah mendapat keputusan SPM.Dia menjadi pelajar cemerlang tersebut dengan memperoleh 13A1 dalam semua pelajaran yang diambilnya.Begitu juga dengan Danny.Mereka juga mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran di luar negara.

"Sara,I harap sangat yang you takkan lupakan I."Ucap Adam sewaktu ingin berangkat ke U.K.

"I takkan pernah lupakan you.I akan ingat you sampai bila-bila.Cinta I hanya untuk you seorang"

"Hulurkan tangan you."

Sara menghulurkan tangannya kepada Adam.Seutas gelang platinum yang begitu cantik telah tersarung di pergelangan tangannya.Di belakang gelang tersebut terukir indah perkataan ‘1437 Adam’.1437 yang membawa maksud I love you forever itu membuat hati Sara tersentuh.

"I pun ada hadiah untuk you."

Sara menghulurkan sebuah kotak kecil berwarna hitam yang dihiasi dengan reben kepada Adam.Di dalam kotak itu,ada seutas rantai kunci yang terukir nama mereka berdua.Rantai kunci itu ditempah khas oleh Sara sebagai hadiah.

"I harap you keychain tu kemana saja you pergi."

"Sama juga dengan you.Jangan buka gelang tu walau kemana pun you pergi."

Sara hanya membalas dengan anggukkan.

"Nampaknya satu lagi kisah cinta dapat dirakam menggunakan hp aku ni."Diana mencelah.Dia berjalan beriringan dengan Danny menuju ke arah Sara dan Adam.

"Kau ni memang nak jadi paparazzi eh?"Soal Sara.

"Tak adelah.Aku cuma ada projek je nak buat dengan video and gambar-gambar kita tu."Balas Diana selamba.

Tidak lama selepas itu,pengumuman bagi penerbangan telah diumumkan.Mereka terpaksa berpisah walau hati tidak rela.Sara dapat membaca bibir Adam membisikkan kalimah cinta sebelum dia melangkah pergi.

"Cantik cincin.Siapa bagi?Soal Sara kepada Diana apabila terlihat sebentuk cincin di jari manis Diana.

"Danny.Actually,selama ni kita orang couple.Tapi saja je tak nak tunjuk depan kau orang.Nanti kau pula jadi paparazzi."

"Ohh..Patutlah nampak mesra semacam.Melekat macam belangkas.Couple rupanya.Tapi kita kene terima kenyataan yang kita kena tunggu selama empat tahun untuk jumpa dia orang balik."Ujar Sara dalam nada yang kecewa.

Mereka berdua tenggelam dalam emosi masing-masing.Muzik instrumental memenuhi ruang kereta yang mereka naiki.Masing-masing memikirkan hari-hari yang bakal dilalui tanpa orang yang mereka cinta.




Setelah empat tahun menunggu,hari yang dinantikan tiba juga.Sara dan Diana telah menggenggam segulung ijazah.Begitu juga dengan buah hati mereka.Selepas majlis konvokesyen berlalu,mereka berdua terus menuju ke KLIA.Masing-masing sudah tidak sabar hendak menyambut buah hati masing-masing.

Setelah satu jam menunggu,orang yang mereka nantikan tiba di depan mata mereka.Danny yang tidak dapat mengawal rasa rindunya,terus memeluk Diana.Tetapi berlainan dengan Adam,dia lebih senang berjalan tanpa memandang jauh lagi ingin memeluk Sara.Sara terpingga-pingga.Tetapi Sara masih berfikiran baik.

"Maybe dia penat."Ucap Sara dalam hatinya.

Di dalam kenderaan,Diana sibuk berbual mesra dengan Danny di bahagian hadapan.Tetapi Sara di belakang hanya senyap.Tiada suara yang kedengaran antara mereka berdua.Adam lebih senang melayan perasaannya sendiri.Sara membuang jauh pandangannya di luar jendela melihat pemandangan malam.

Setibanya mereka di rumah Adam,Adam sempat berpesan pada Sara.

"I nak jumpa you besok.Pukul sepuluh tempat biasa."

"Ok."Hati Sara berbunga riang mendengar pelawaan itu.

Hampir semalaman Sara tidak dapat melelapkan mata untuk menunggu hari esok.Dia sudah tidak sabar hendak meluangkan masa dengan kekasih hatinya.Hampir pukul empat pagi barulah matanya terasa begitu mengantuk.Lalu dia terlelap.



Pada pukul sembilan pagi,Sara telah bersiap-siap untuk pergi berjumpa dengan Adam.Dia sudah tidak sabar lagi.Rasa rindu di dalam hati semakin menggila.Perasaannya terlampau gembira.Dia memandu ke Mid Valley dengan hati yang girang,dengan harapan Adam telah menunggunya di sana.

"Hai Adam."Sapa Diana sebaik saja dia sampai di Restoran Kenny Rogers.

"Hai,duduklah,"jawab Adam endah tak endah.

Sara semakin pelik dengan perangai Adam.Selalunya Adam akan bangun apabila dia datang.Tapi hari ini Adam lebih suka membelek menu di tangannya.

"I sebenarnya nak cakap sesuatu dengan you."Suara Adam memecah kesepian antara mereka berdua.

"What?"

"I rasa kita dah tak serasi."

"Kenapa you cakap macam tu?Kita tak pernah bergaduh pun."Balas Sara dengan perasaan terkejut.

"Ya.Kita memang tak pernah bergaduh.Tapi I rasa antara kita dah tak ada chemistry.So,I rasa baik kita putus."

"Adam,sampai hati you buat I macam ni.Empat tahun I tunggu you balik.I tak pernah lupakan you.Gelang yang you bagi ni,tak pernah I tanggalkan sejak empat tahun yang lalu.Tapi bila you balik,you cakap you nak putus.Kenapa?Kalau you dah ada girlfriend lain ,you cakap?"Balas Sara.Air mata sudah mula bergenang di tubir mata.

"I tak kata I ada girlfriend.I cuma rasa kita tak serasi.Itu aje."

"Tapi tak logik you nak tinggalkan I macam tu aje.Mesti ada sebab."Sara sudah mula menangis.Nada suaranya sudah mula perlahan bercampur dengan esak tangisnya.

"Tak ada"


"Fine.Kalau itu yang you nak kita putus.Nah.You ambil balik gelang yang pernah you bagi dekat I dulu.Tapi,I nak you ingat Adam.Selagi nyawa I tak terpisah daripada jasad I.I akan akan tetap cintakan you"balas Sara sambila berjalan keluar menuju ke keretanya.

Dia memandu dalam keadaan emosi yang terganggu.Sepanjang perjalanan,air mata tidak henti-henti mengalir di pipinya.Dia tidak sangka Adam akan melakukan perkara tersebut pada dirinya.Dia terlalu kecewa.

Sampai sahaja dia di rumah,dia terus berlari menuju ke biliknya.Telefon bimbitnya dicapai.Saat itu dia hanya terfikirkan Diana.Dia ingin mencurahkan perasaannya kepada Diana.Dia tidak mampu menanggung semua itu sendirian.

"Hello Diana.Boleh tak kau datang rumah aku sekarang?Ok .Thanks"Sara bercakap dengan suaranya bercampur dengan esak tangis.

Tak sampai dua puluh minit,Diana telah pun memunculkan diri di rumah Sara.Pantas dia menghayun langkah menuju ke bilik Sara.Dia risau Sara akan melakukan perkara yang tidak waras.Sebaik saja Diana membuka pintu bilik Sara,Sara terus sahaja memeluk Diana sambil berkata,

"Adam dah putuskan hubungan kami"

"Sabarlah Sara.Mesti dia ada sebab kenapa dia tak nak teruskan hubungan ni."Balas Diana dalam nada memujuk.

"Tapi dia kata kami dah tak ada chemistry.Kenapa?Selama ni kami tak pernah bergaduh.Tiba-tiba,dia kata kami tak ada persefahaman.Empat tahun aku tunggu dia.Ini balasan dia pada kesetiaan aku.Aku rasa macam aku ni sampah.Dia suka-suka hati ambil dengan buang aku.Aku rasa macam aku ni tak ada maruah."Ujar Sara dengan penuh emosi.

"Engkau tak tahu apa yang berlaku Sara.Maafkan aku..Aku tak dapat beritahu apa sebeanarnya yang berlaku.Maafkan aku.Aku dah berjanji yang aku tidak akan beritahu apa-apa kepada kau"tetapi semua itu hanya terucap di dalam hati Diana.



Dua minggu sudah selepas Adam memutuskan hubungan mereka.Sara masih lagi bersedih.Sudah dua minggu dia tidak menjamah makanan yang dihidangkan.Wajahnya menjadi pucat.Sudah dua minggu jugalah dia mengurung diri di dalam bilik.Dia langsung tidak mahu bercakap dengan sesiapa.Sehinggalah satu malam Diana muncul di dalam biliknya.

"Sara, aku nak kau ikut aku."Kata Diana dalam keadaan cemas.

"Tak nak."Balas Sara.Suaranya begitu lemah sekali.

"Tapi ni penting.Kau kena ikut juga."

"Malaslah.."

Diana sudah tidak sanggup untuk memujuk.Dia terus menarik lengan Sara.Dia memaksa Sara untuk mengikutinya.Kemana arah tujunya Sara tidak pasti.Untuk melawan dia tidak berdaya.Dia merasakan dirinya begitu lemah.Di dalam kereta,mereka tidak berbicara walaupun sepatah perkataan.Sara pelik apabila Diana menuju ke arah Hospital Ampang Puteri.

"Kenapa kita pergi sini?"Soal Sara dalam nada hairan.

"Jom ikut aku.Nanti kau akan tahu."

Di lobi,kelihatan Danny sedang menunggu.Mereka menaiki lif menuju ke arah wad.Sara masih dalam keadaan kaget.Dia masih tertanya-tanya.Di hadapan pintu wad,dia menarik tangannya daripada genggaman Diana.

"Tell me the truth.Kenapa kau bawak aku kat sini.Siapa sakit?.Cakap dengan aku."

Ketika itu Diana sudah tidak mampu untuk berkata-kata.Dia hanya tertunduk dan kelihatan setitis demi setitis air matanya berguguran.

"Adam..."Balas Danny.

"Kenapa dengan Adam?"Tanya Sara dengan perasaan terkejut.

"Kau boleh tengok dekat dalam."

Pantas Sara mendekati pintu wad tersebut.Dia menolak pintu itu perlahan-lahan.Apabila pintu itu terbuka,terlihat sesusuk tubuh terbaring lemah di atas katil.Dia amat mengenali orang itu.Tubuh itu dipenuhi wayar.Dia bernafas menggunakan mesin bantuan pernafasan.Selepas itu dia tidak ingat apa yang berlaku.Dia pengsan.

Apabila dia sedar,dia berada di atas sofa.Kelihatan Diana di sebelahnya begitu juga Danny.

"Kau pengsan tadi.Doktor kata badan kau terlalu lemah."

Baru dia ingat yang sudah dua minggu pemakanannya tidak teratur.Dia terlalu memikirkan masalahnya dengan Adam.Dia bingkas bangun menuju ke arah katil Adam.Lalu terdengar sayup kalimah cinta dibisikkan.Pantas Diana mencapai tangan Sara.

"Sebenarnya..."Diana terhenti.Dia terlalu hiba.Lalu dia memandang ke arah Danny untuk meneruskan kata-katanya.

"Sebenarnya,Adam menghidap brain cancer.Sebab itulah dia nak putuskan hubungan antara kau dan dia.Waktu penyakitnya dapat dikesan,penyakitnya dah sampai stage tiga.Dah tak ada apa yang boleh dilakukan.Adam tak nak menjalani rawatan kemoterapi.Dia tak sanggup nak tengok kau sedih.Sebab tu dia putuskan hubungan ni."

Sara terduduk mendengar penjelasan yang keluar daripada mulut Danny.Dia kesal kerana menuduh Adam.Lalu dia meminta Diana meninggalkan dia dan Adam sendirian.Dia menuju ke arah katil,lalu duduk di sebelah Adam.Dia tahu Adam sedang koma pada waktu itu.Tapi dia pasti,Adam akan mendengar apa yang dia ucapkan.

"Kenapa you tak cakap dengan I yang you sakit.Sanggup you buat I sedih macam ni.I macam orang gila sejak you putuskan hubungan kita."Sara bercakap sambil memegang tangan Adam.

Tiba-tiba dia rasa Adam membalas pegangan tangannya.Dia kaget lalu dia memanggil doktor.Mengikut pernyataan doktor,Adam telah sedar.Tetapi keadaannya masih dalam keadaan lemah.Apabila doktor keluar,aku pergi kearah Adam.Adam senyum padaku.Aku membalas senyumannya walaupun hati ini masih sedih.

"You jangan banyak bercakap.You rehatlah dulu.Nanti bila you dah ok,kita boleh berborak lagi."Ujarku kepada Adam.

Adam hanya membalas dengan anggukkan.Lalu Adam melelapkan matanya.Begitu juga aku.Aku lena di sisi Adam.



Sejak hari itu,Adam menunjukkan perubahan yang positif.Dia sudah boleh bernafas seperti biasa tanpa memerlukan alat bantuan pernafasan.Dia sudah boleh bercakap.Kadangkala,Diana datang bersama Danny.Adam menjadi semakin ceria.

Pada suatu hari,Adam meminta dirinya ditinggalkan bersama Danny.Seperti ada sesuatu yang ingin disampaikan kepada sepupunya itu.

"Danny,aku nak kau tolong aku.."

"Tolong apa?"

"Dalam almari aku.Ada satu kotak.Aku nak kau tolong berikan kotak tu pada Sara bila aku dah tak ada nanti."

"Adam,aku tak nak dengar kau cakap macam tu.Ada perubahan positif dalam diri kau.Kau pasti boleh sembuh macam biasa."

"Tapi ajal dan maut di tangan Tuhan.Aku minta kau tolong aku.Janji pada aku?"

"Baiklah aku janji."

"Aku nak kau maafkan semua kesalahan aku pada kau."

Danny tidak membalas dia hanya mengangguk.Lalu dia keluar memanggil Sara.Danny berlalu pulang setelah Diana keluar dari bilik Adam.

"Sara,boleh I duduk kat sebelah you?"

"Of course.."

Lalu Sara bangkit untuk membantu Adam.Adam duduk di sebelah Sara.

"Bagi I tangan you.."

Gelang yang dulu pernah tersarung di tangan itu,kini tersarung kembali.

"I nak you pakai gelang ni.Walaupun I dah tak ada nanti,I harap you terus pakai gelang ni."

"Adam.I tak suka you cakap macam tu.Percayalah kita akan bersama satu hari nanti."

"Allah maha berkuasa.Semua ketentuan ada pada Dia.Ajal maut tak boleh kita tentukan."Balas Adam.

Sara terdiam.

"Boleh I baring atas riba you?"

"Come.."

Adam baring lalu merenung anak mata Sara.Sara mengelus lembut rambut hitam milik Adam.Terubat rindu di hatinya selepas empat tahun berjauhan dari Adam.Kini Adam kembali ke pangkuannya.

"Sara,I penatlah.I nak tidur.I nak tidur lama..."

"Adam you takkan tinggalkan I.I love you."

"Tapi Allah lebih sayangkan I.You mesti berjanji dengan I yang you akan selalu ingatkan I."

"Ok."

"I love you sayang.I pergi dulu...."Kemudian terdengar perlahan bisikan kalimah syahadah dari mulut Adam.Dia telah pergi...Pergi meninggalkan Sara untuk selama-lamanya.

Sara menangis.Tapi dia percaya yang tangisan tidak akan mengembalikan Adam...Ingatlah Adam...I tetap cintakan you...



Jenazah Adam telah selamat disemadikan.Semua orang telah beransur pulang.Hanya Diana,Sara dan Danny yang masih berada di sisi kubur Adam.Danny menghilang untuk seketika.

"Sabarlah Sara.Kuatkan diri kau.Doakan Adam bahagia di sana."kata Diana.

Sara ketika itu hanya berdiam diri.Dia tidak menangis.Dia juga tidak tersenyum.Hanya dia dan Allah sahaja yang tahu perasaan dalam dirinya.Dia membelek gelang di tangannya.

"I love you Adam,"bisiknya halus.

Seketika itu,Danny kembali membawa sebuah kotak yang sederhana besar.Kotak berwarna hitam itu dihias cantik dengan reben berwarna perak.Danny menyerahkan kotak itu kepada Sara.Sara menyambut kotak itu.

"Adam yang suruh aku berikan kotak ni pada kau bila dia dah tak ada.Aku cuma tunaikan amanah yang dia beri."Ujar Adam tanpa ditanya.

"Sara,jom kita balik.Hari dah nak hujan.."

Sara berlalu menuju ke arah Toyota Vios miliknya.Kotak yang dibawa diletakkan di tempat duduk belakang.Dia memandu sambil melayan perasaannya.Perasaannya jauh melayang teringatkan Adam.

Sampai saja di rumah,Sara mengambil kotak hitam tersebut lalu membawanya ke bilik.Dia membuka kotak tersebut.Dia terkejut melihat apa yang ada di dalam kotak tersebut.Di dalam kotak tersebut terdapat lapan buah diari yang berwarna hitam.Lapan diari bermaksud lapan tahun.Dia kemudian mencapai sebuah album berwarna perak yang tertulis Aku Dan Kamu.
Perlahan-lahan dia membuka album tersebut.Hatinya sebak tatkala melihat gambar-gambar mereka.Banyak gambar miliknya yang tidak tahu bila diambil.Dia menutup album tersebut.Tidak sanggup untuk melihat lagi.Dia mencapai sekeping CD yang terdapat di dalam kotak tersebut.Sama seperti yang tertulis di album tadi Aku Dan Kamu.Dia mencapai komputer riba miliknya.Lalu dia memainkan CD tersebut.Apabila CD tersebut dimainkan,berkumandang lagu lucky dendangan Jason Mraz.Terpapar video mereka yang dirakam oleh Diana.Tatkala itu air matanya tumpah.

Kemudian dia keluarkan satu persatu diari tersebut.Terdapat sepucuk surat di dasar kotak tersebut.Perlahan dia membuka lipatan surat tersebut.

My Love,

Waktu awak baca surat ni,saya dah tak ada lagi di sisi awak.Saya harap awak dapat maafkan kesalahan saya pada awak.Saya juga berharap awak tak akan lupakan saya.

Saya nak awak selalu ingat yang saya sentiasa cintakan awak.Bacalah diari-diari saya.Banyak yang saya coretkan tentang diri awak.

Saya harap awak doakan kesejahteraan saya di sana.Saya yakin yang satu hari nanti kita akan bertemu.

Adam
Surat itu digenggam erat oleh Sara.



Kini,telah dua tahun Adam meninggalkan dirinya.Sara telah menjadi seorang pensyarah dan juga penulis yang berjaya.Dia juga telah mengubah penampilan dirinya.Kini dia tampil bertudung.

Diana dan Danny telahpun berkahwin.Kini mereka sedang menunggu kelahiran bayi sulung mereka.Sara?Dia masih single.Semua pinangan pada dirinya telah ditolak.Dia tidak mahu menerima cinta lelaki lain melainkan Adam Hazrieq.Lelaki itu adalah cinta pertama dan terakhirnya.
posted by Penulisan2u @ 12:32 PTG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
17 Comments:
  • At 29/8/09 9:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wow, cerita nie mmg best sangat2..
    cerita nie membuatkan saya mengalirkan air mata.
    tahniah kepada penulis cerpen nie..
    semoga awak akan berjaya selalu..
    Saya suka sangat sangat dekat cerpen awak nie..

    (^_^) Babe

     

  • At 30/8/09 8:18 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmm..to be honest,,cerita ni macam cerita biasa2..saya x salahkan penulisnya..tapi itulah hakikatnya..bagusla penulis ada idea tapi skop dia kecil sangat,mainan bahasa,,,,mmm..biasa sangat..watak utama pun terlalu putih sangat,,let's talk reality..saya bukan penulis yang baik tapi selalu dengar komen yg terbaik..kalau penulis nak menang anugerah sastera,atau beri sesuatu kepada masyarakat yang bukan semua orang ada[kebolehan menulis],let's talk reality..lagipun ramai orang belajar hakikat kehidupan melalui penulisan..SO,SEBAGAI PENULIS..mmm,fikirlah..maaflah kalau terkasar bahasa..Yang baik hanya dari ALLAH.yang kurang dari diri saya sendiri..

     

  • At 30/8/09 2:37 PTG, Blogger rini alik said…

    cerita ni sgt biasa..

    tiada yg menarik..

    cuba keluar dgn idea yg lbih kreatif ok??

    teruskan berkarya!!

     

  • At 30/8/09 8:21 PTG, Anonymous syu90 said…

    bleh la....
    bes jgk....
    tp cdey la adam dh mniggal...
    huhu...
    truskn lg bkarya...

     

  • At 30/8/09 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni biase...
    bg aku...xde improvement...
    dan yg plg pnting...sbg seorg Islam...
    kalo nk wat citer...tunjuk la nilai2 Islam...
    nape waktu sakit je br nk teringat Allah...
    tp in the same time bole plak wat bende yg Allah x suke...
    mmg perkare ni dah jd bende biase...
    tp bg sy sbg penulis...t'jwb sgt besar utk memberi sumbangan kpd pembaca....
    kalo nk wat cite...at least wat la cite yg mendidik masyarakat...

    sy mmg x gemar citer mcm ni...cinta manusia yg terlalu diagungkan...
    kt patut meraih cinta Allah...dan insyaAllah...Allah akn bg yg terbaik...

     

  • At 31/8/09 9:43 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni cm pernah bc.xhbs ctr cm dh tahu ending dia mcm mna..kira xda babak2 yg mencemaskn pembaca.cuba perbaiki..

     

  • At 31/8/09 1:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni ok n not bad...but still ada yang kena renovate.by da way,teruskan usaha anda !good luck

     

  • At 31/8/09 1:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huuu...xtau nk kte ape..pelik la..nape kebanyakkn penulis slalu bt watak yg trlalu perfect? kcukan la...ank org kaya la....blik dri oversea la...cube tmpilkn something yg biasa2...ank pesawah ke..cinta org kmpung ke...tringin nk bace something yg mcm tu. bru realistik ckt...

     

  • At 31/8/09 4:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Wah..romantiklah jugak mula-mula jer.Last-last biasa-biasa jer.Tak menusuk kalbu sangat.Buatlah karya yang lebih kreatif lagi.Chaiyok.

     

  • At 1/9/09 9:01 PG, Anonymous aNJe said…

    selalu notice
    watak2 utama mesti mixed blood
    y?
    watak anak jati malaysia xbagus ke?

     

  • At 1/9/09 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Citer nie mmg best..mmbuatkan sya menitiskn air mate...cinta pertama adalah cinta yang plg sukar utk dilupakan...tahniah kpd penulis..slng syg-menyangi...huh..k'laulah citer nie akhrnye adam ngan sara bersma kan best..but still good..truskan pnlisan anda..

     

  • At 2/9/09 9:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bes.name ayah dia razak ke hisham?ayah sara tu.emmm.cerita ni menarik dan romantik.tahniah kepada penulis

     

  • At 3/9/09 1:31 PTG, Anonymous misshoney said…

    xbest la
    cite budak2..

     

  • At 3/9/09 3:46 PTG, Blogger ++...piCaSa-mE...++ said…

    cite ni best sgt2..de romantik,happy,sedih..sume de la..mg cinta sara ni cinta sejati la..nice job..congrates..truskn b'karya..

     

  • At 6/9/09 1:44 PG, Anonymous zieya said…

    teruskan usaha..sy sokong kate2 pengulas di atas..
    nape watak utama perlu perfect?org berada dll..
    try watak yg lebih mencabar..apepun tahniah dan usaha lagi...

     

  • At 6/9/09 3:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer nie mmg sdh..berjaya menyentuh perasaan sy..
    tp jln citer mcm nie dh bnyk sngt org tulis..ape2pn u do a good job..xrmai yg mmpu mnls mcm nie..good luck

     

  • At 9/9/09 3:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nama watak utama macm saya ngan pakwe saya je....
    tapi sya harap ending kitaorang tak menyedihkan...
    pe2pun saya kasi 5 bintang:p
    -good luck-

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group