BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 15, 2009
Novel : Will You Be My Chocolate 15 ( akhir )
Nama Pena : ButTerFly_GurL87

"Assalammualaikum." Aku memberi salam sebaik saja kakiku melangkah masuk dalam rumah kami. Aku tergamam sebaik saja aku terpandang ruang tamu kami yang dipenuhi dengan bunga mawar dan kad-kad yang bertabur atas lantai.

Aku berjalan masuk ke dalam dan duduk bersimpuh berhampiran kad-kad yang berterabur. Ku buka dan baca satu persatu kad yang ada, semuanya berisi ucapan maaf dari Daniel. Hati aku terharu dengan kata-kata yang diungkapkan, air mataku menitis jua ketika membaca kad yang paling besar dan terakhir. Isi dalamnya sungguh membuatku gembira dan terharu sekali.

'Maafkan abang, sayangku....

Sayangku...ketahuilah saat ini, abang sudah pun meninggalkan 'kekasih hati' abang yang dulu kerana abang tak sanggup sekali lagi melukakan perasaan 'kekasih kesayangan' abang sorang ni. Abang mintak maaf atas kesalahan yang abang lakukan selama kita bersama. Abang dah banyak melukakan hati sayang, namun hati sayang tetap tegar memaafkan segala kesalahan abang. Sungguh mulia hati sayang, hanya abang yang bodoh tidah pandai menilai sayang. Sayang, I love you so much......

Love u 4ver,
Abang (^o^)


Aku melipat kad itu dan menyeka air mata yang mengalir. Tiba-tiba, aku terasa hangat dari belakang badanku, rupa-rupanya Daniel memelukku dari belakang. Aku memalingkan badanku menghadapnya, kucapai tangannya dan kukucup penuh kasih.

"Aku mintak maaf dengan ko." Ucapku penuh tulus ikhlas.

"Abang maafkan segalanya. Abang pun mintak maaf sebab banyak buat salah dengan sayang abang." Dia mengelus pipiku lembut dan menyeka sisa air mataku.

"Abang janji takkan biarkan sayang menangis lagi." Dia memelukku hangat. Aku membalas pelukkannya erat dan kejap.

"Will you be my chocolate?" soalku dalam sisa sendu.

"Why chocolate?" soalnya semula.

"Sebab coklat mampu membuatkan sedih jadi gembira dan gembira menjadi lebih gembira lagi. Hanya coklat mampu mencairkan hati kita." Ujarku padanya.

"Kalau macam tu...Abang sanggup jadi coklat sayang untuk selamanya." Dia lantas mencempung badanku.

"Satu lagi, jangan panggil abang, ko lagi tau dan jangan bahasakan diri sayang tu aku dengan abang." Tegas dia mengarahku. "Cuba sebut abang...cepat.." paksanya.

"Ab....aba..aban.."

"Betul-betullah sayang..."

"Abang...."

"Ye sayang...." aku tersenyum manis padanya. Semanis coklat pemberiannya padaku waktu kecik dulu. Aku menguatkan lagi pautan dilehernya dan kulagakan hidungku dan hidungnya yang mancung.

Pap! Pap! Pap!

Bunyik tepukan menggamit suasana kami yang romantis sebentar tadi. Kami berpaling kebelakang, kelihatan daddy,mummy, mama, papa, dan Mimi memandang kami dengan gembira.

"Nampak gayanya, tak lama jelah kita nak timang cucu." Ujar mereka serentak membuatkan aku tertunduk malu.

"Yea...yea...nanti Mimi dapat anak buah." Serentak dengan itu, aku berlari ke bilik dengan muka merah menahan malu diusik begitu sekali.


"Sayang, nape ni? Pucat je abang tengok?" soalnya sambil mengusap lembut belakangku.

"Takde apalah bang. Sayang ok jer.." uwek..uwek.. aku mengeluarkan isi perut lagi.

"Perut kosong tu. Ke masuk angin?"

"Taklah...Cuma terkena buatan orang jer ni..." ujar aku perlahan.

"Sape berani buat sayang abang macam ni? Cakap cepat dengan abang!!" dengan muka penuh garang dia memandang mukaku meminta jawapan.

"Abanglah yang buat...lagi mau tanya ke?" aku sengaja membuatkan dia tertanya-tanya.

"Bila masa pulak abang yang buat? Cuba cakap apa yang abang dah buat kat sayang?" soalnya lagi.

"Abang tak paham ke?" dia menggelengkan kepalanya. Kutarik tangannya dan kulekapkan tangannya ke perutku yang kempis namun berisi 3 minggu.

"Paham tak?" dia menggerakkan tangganya ke perutku.

"Betul ke ni?" dia tersenyum memandangku.

"Betullah." Aku menganggukkan kepala.

"Yahooooooooo.............." dia melompat-lompat gembira dengan kedatangan orang baru.

"Jap...nak tipon semua orang." Penuh semangat dia menelipon family kitaorang. Aku tertawa melihat kerenahnya.


"Sayang, betul ni tak apa?" soalnya lagi seolah-olah tak mahu melepaskan aku pergi.

"Betullah, abang." Aku memicit hidungnya lembut.

"Abang risaulah. Jom, abang anta sayang sampai dalam." Dia memujukku lagi.

"Takpe, sayang masih mampu lagi. Bukan sarat lagi pun." Aku menolak pelawaannya untuk menghantarku sampai ke dalam hostelku.

"Kalau macam tu, hati-hati ye sayang.." pesannya entah kali ke berapa.

"Ok, bang. Take care..." aku mencapai tangannya dan aku menyalaminya. Dikucup lembut dahi dan pipiku tanda kasih.

Tuk! Tuk! Tuk! Cermin tingkap kereta diketuk dari luar. Kelihatan member aku kat luar kereta sambil merenung tajam kearah aku. Aku turun dari kereta, dan mendekati mereka.

"Jom, aku terangkan kat korang, naiklah dulu kereta. Janganlah marah aku. Sorilah...." aku tak putus memohon maaf pada mereka bertiga. Setelah berkali-kali pujuk, baru mereka lembut hati dan menaiki kereta suamiku.

"Korang, sebenarnya, aku dengan Daniel dah hampir setahun nikah. Sorilah kalau aku sembunyikan perkara ni." Aku memohon maaf sekali lagi.

"Apa sebenarnya terjadi ni?" akhirnya rahsia kami terbongkar, tapi takpelah, perkara elok tak baik berahsia.

"Sampai hati tak bagitau kitaorang. Merajuklah macam ni." Gurau mereka. Aku panik melihat member aku dah berubah air muka.

"Jangan risaulah. Gurau jer." Qure meleraikan kepanikanku.

"Korang ni..." mereka ketawakanku.

"Kitaorang sekarang menanti orang ketiga tau." Kata Daniel sambil mengusap perutku yang masih belum nampak perubahan lagi.

"Ye ke. Tahniahlah...Bila nak bersanding ni?" soal mereka serentak.

"Nilah yang aku nak bagitau nanti. Takpelah korang dah tau pun. Aku bersanding dalam 2 minggu lagi. Bukan apa, takut perut ni membesar, tak muat pulak baju." Kami tergelak.

"Aku nak jadi pengapit ko ek?" Yaya mengofferkan dirinya.

"Aku pun nak..." Yana tetap tak mahu mengaku kalah.

"Korang jangan berebut tau. Mimi, adik ipar aku pun nak jadi pengapit gak. Korang cakaplah ngan dia ek." Aku menambahkan lagi kekusutan.

"Saje je ko..." marah mereka.


"Encik, pertemuan kita ni mungkin berakhir sampai sini saje. Kita jumpa dalam kelas jelah lepas ni." Ujarku perlahan.

"Apa maksud awak?" soalnya.

"Saya pulangkan balik cincin encik bagi tempohari. Maaf sebab saya simpan buat khazanah jap dan membuatkan encik ternanti-nanti jawapan dari saya." Kuhulurkan kembali bekas cincin padanya.

"Takpe, saya maafkan." Dia mencapai bekas cincin tersebut.

"Encik, jemputlah ke majlis saya nanti." Kuhulur sekeping sampul yang berisi kad jemputan ke majlis persandinganku. Aku pun berpaling dan meninggalkan dia memandang sepi langkahku kearah Daniel yang setia menanti aku.


Hari persandingan....

"Wau..mama nampak cantiklah.." Daniel memeluk aku dari belakang dan mengusup lembut leherku.

"Abang...macam mana abang boleh ada kat sini ni? Lagi ½ jam kita nak sanding dah tau. Ishk...abang ni..."

"Saja nak tengok sayang abang dulu. Orang lain tak boleh tengok dulu selain abang." Ujarnya.

"Dah...sat lagi kita tengok lagi yer..Sayang nak siap ni. Dah lambat ni bang.." aku menolak lembut badannya.

"Ok..sori kacau. Cepat tau...abang tak sabar nak bersanding ni..." dia tersengih sambil berlalu pergi.

Aku kini lengkap dengan pakaian pengantin berwarna gold, member aku tak habis duk menyakat dan memuji aku. Terkekek-kekek ketawa dengan hati yang senang. Dari jauh terdengar paluan kompang menandakan ketibaan pengantin lelaki.

"Jom, mama. Papa dah tiba.." usik mereka. Kami pun keluar dan melangkah jalan kearah pengantin lelaki yang segak menanti ketibaan pengantin perempuan. Kelihatan sedondon sekali pasangan pengantin berjalan seiringan menuju ke pelamin.

4 tahun kemudian...

Alia berlari dengan agak laju sambil ketawa terkekek-kekek diusik oleh atuk-atuknya. Akhirnya, dia berjaya ditangkap dan dicempung oleh Tok Wannya. Tok Chik hanya memandang dan ketawa dengan kemengahan, penat main kejar-kejar dengan cucu sulung dia masih tak hilang.

"Alia, mari sayang kat mama." Dia berlari dan merempuh aku yang tengah sarat mengandung kali kedua dan disahkan kali ni kandunganku kembar tiga.

"Alia sayang, sakit mama tu. Jalan elok-elok, jangan lari. Jatuh nanti." Pesan papanya.

"Takpe bang. Tak sakit pun. Meh sini kat mama. Makan coklat dengan baby." Aku memujuknya yang muka dah tegang kena tegur dengan papanya.

"Nak...nak...ceklet.." dia menepukatangan tanda gembira dapat coklat kesukaannya.

"Meh duduk kat papa. Sebelum tu...kiss papa dulu."

Ccccuuuupp!!!!sebuah kucupan terlekat pada pipinya. Habis basah pipi dia dengan air liur Alia.

"Asal basah pipi papa ni. Nak kena ni dia ek..." dipeluk Alia dan digeletek sepenuh hati samapi lembik Alia dibuatnya. Dikucup-kucup pipi Alia yang mongel, aku memandang mereka dengan gembira. Sebuah keluarga besar yang cukup harmoni sekali.

Member aku pun masing-masing bakal mengakhiri zaman bujang maing-masing dalam masa terdekat ni. Masng-masing rebut nak kawin dulu. Paling tak sangka Qurelah, akhirnya terbongkar rahsia yang dia akan berkawin dengan encik Sham. Terjerit kegembiraan campur terkejut mendengar kenyataan Qure tuh.. Siapa sangka, jodoh mereka sudah tertulis untuk bersama.

"Sayang, termenung ek...?" soalnya.

"Alia mana?" aku mencari kelibat Alia yang tak kelihatan di sekitar kedudukan kami.

"Alia ada dekat dalam dengan atuk-atuk dan nenek-nenek dia tu." Jawab suamiku, Daniel.

"Abang, thanks....Sayang bahagia sangat sekarang sampai bila-bila bersama abang dan lain-lain..." ucapku dengan penuh perasaan.

"Abang pun nak ucap thanks jugak sebab sayang sudi mencintai abang yang dulunya buaya tembaga." Tergelak dia bila menyebut perkataan buaya tembaga.

"Apa-apa pun, abang telah ditakdirkan jadi coklat sayang untuk selamanya..." aku mencuit hidungnya yang mancung.

"Sayang pun sama. My sweetie..." sebuah kucupan hangat singgah dipipiku...

-Sekian-
posted by Penulisan2u @ 6:34 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
12 Comments:
  • At 15/7/09 9:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhuhuhu bahagiany...bilala aku nak macam ni....

     

  • At 15/7/09 11:23 PG, Blogger shakirah said…

    bahagianya terharu betul nasib bek la buaya yembaga leh gak jual kalu buaya kat dalam sg tu dah mati dah si Una tu...kih...kih...kih

     

  • At 15/7/09 9:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya cerita ni...nnt bust cerita lain yg lagi best ek..jgn sia2kan bakat yg ada..hihi..tak sabar nj tunggu cerita baru dari penulis..
    ~nadz~

     

  • At 16/7/09 7:37 PG, Anonymous ButTerFly_GurL87 said…

    habis jugak cte ni...
    harap semue berpuas ati...
    sorylah klu cte ni x brape sgt coz cte ni 1st novel sy wat...
    dan jgn lupe bce cte bru sy yang bertajuk Buruk diPenulisan2u ni....(^o-)

     

  • At 16/7/09 9:29 PG, Blogger Zahidah Z said…

    wah
    touching giler cite ni
    best r
    buat r movie or buku ke
    bru puas
    hehe
    salam
    :)

     

  • At 17/7/09 3:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    slm..
    hm unisel.. adakah penulis belajar kt situ?
    penuh harmony citer ni...best..
    teruskan...

     

  • At 30/7/09 9:01 PTG, Blogger hey! si gadis; said…

    erk! cita ni membohsan kan lah
    cara penulisan x best mcm hani ramsul
    susuratap & yg lain...asyik ulang menda yg sama ja
    muntah darah lah
    sume ayt tuh leh dikatakan setiap n3 ada
    buhsan!
    dah l x tunjuk pn perasaan si una tuh
    tup2 dah nk abeh bawu habaq kata ska kat dany tuh

     

  • At 5/8/09 3:47 PTG, Anonymous ButTerFly_GurL87 said…

    thanks 4 komen...
    yup, sy mmg stud unisel pun...
    bkn susurataplah tp cucuratap...
    tme ksh ats teguran...
    cte ni akan dibuat balik memandgkan rmai yg x puas ati..
    mklmlah ni novel 1st yg dbuat...
    bhye tu muntah drh, g jumpa doktor..hehe..
    gurau jer...:p

     

  • At 9/10/09 10:21 PTG, Anonymous nurull said…

    gud!suke ending dia..:)

    teruskan menulis okeh

     

  • At 5/11/09 5:54 PTG, Blogger akira said…

    hahah..ya allah...expressnya penamat dia...huhu klo dia wat slow lg mesti lg ok, mantop, sweet n best!! huhu

     

  • At 26/1/12 1:36 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i loikee , very interesting story .. keep it up beb :D !

     

  • At 25/9/12 12:05 PG, Anonymous HelloKitty said…

    Best,Best,Best !! Tahniah !! Kembar 3 tuhh !! Kelakar.. Sweet.. Sakit hati sikit2 pown yer jugak :') Tapi novel nie memang Owesome !! Congrats to you okayy !! Buat la lagy novel yg best2 cenggini mesti ramai yg layann.. Termasuk saya :)) Banyak perasaan .. hehe ..
    GOOD LUCK TO YOU !!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group