BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Julai 13, 2009
Novel : Sehangat cinta 8
Nama Pena : gurl_88

Ikhmal memandang lama telefon bimbitnya.Sudah berkali-kali dia menghubungi Lin tetapi satu pun panggilannya tidak dijawab oleh gadis itu.Resah membelit hatinya.Dilemparkan pula pandangannya ke arah kolam renang di hadapannya.Air kolam yang jernih itu tidak sejernih hatinya.Rawan dihatinya hanya dia saja yang tahu.Dia mendail sekali lagi nombor Lin.Lama dia menunggu panggilannya dijawab namun sekali lagi dia hampa.Dia bangun menghampiri kolam renang.Dia melabuhkan duduknya di birai kolam renang tersebut.Kakinya dicecahkan ke dalam kolam.Dia mengeluh dan terus mengeluh gusar memikirkan apa yang terjadi antara dia dengan Lin.Salah dirinya tidak berterus-terang dengan Lin.Salah dirinya juga kerana cuba menguji hati Lin.Akhirnya hatinya sendiri yang teruji.Dia memandang air di dalam kolam renang.Wajah Lin seakan muncul terapung di atas air.Wajah yang tiap saat dirinduinya itu bagaikan tersenyum kepadanya.

"Apa yang dimenungkan tu? Jauh benar mama nampak lamunan kamu ni Mal."Pn.Ana menyusul di belakang Ikhmal.Dari tadi dia melihat anak bongsunya itu asyik melayan perasaan di tepi kolam renang.

"Tak ada apalah mama."Ikhmal menghadiahkan senyuman kepada mamanya menutup kemuraman di wajahnya.

"Mama tahu kamu ada masalah.Kongsi dengan mama ya?" Pn.Ana turut duduk di birai kolam seperti Ikhmal.Bezanya kakinya tidak dicecahkan ke dalam air kolam.

"Benda kecik je ma..tak ada apalah."Ikhmal menyembunyikan resahnya.

"Tak kisahla benda kecik ke besar.Ceritalah kat mama.Mana tahu mama boleh tolong."Pn.Ana ingin menyelami hati anaknya itu.

"Mama.."Ikhmal tidak meneruskan kata-katanya.Perlukah dia meluahkan masalahnya kepada mamanya?

"Ya..Mal cakap je."Pn.Ana mengusap lembut bahu anaknya.

"I’m in love ma."Lambat-lambat Ikhml bersuara.

"Oo anak mama ni sudah jatuh cinta.Apa masalahnya? Takut nak bercinta?"

"Bukan.Mal rasa Mal dah kehilangan dia.Semua tu salah Mal.Mal tak jujur dengan dia."

"Kalau Mal betul-betul cintakan dia,Mal berusahalah jangan kehilangan dia.Yang penting lepas ni Mal kena jujur dengan dia.Kejujuran penting dalam sesebuah hubungan Mal.Tidak kiralah hubungan Mal dengan dia ke,dengan kawan-kawan Mal ke.."Pn.Ana tersenyum.Anaknya itu sudah jatuh cinta.Hatinya cukup senang.Impiannya untuk melihat Ikhmal berkahwin semakin hampir.

"Mal akan cuba tawan hati dia.Mal akan dapatkan dia untuk jadikan menantu mama."Dia berazam nekad.

"Baguslah.Boleh mama tahu siapa calon menantu mama tu?"

"Buat masa ni rahsia.Nanti Mal bawa dia jumpa mama dan keluarga kita ya."Hatinya sedikit lega setelah berkongsi perasaan dengan mamanya.

"Dengan mama pun nak berahsia.Okey,mama akan tunggu Mal kenalkan dia pada mama."Pn.Ana tidak mahu mendesak Ikhmal.

"Thanks mama.."Tubuh Pn.Ana dipeluk erat.

"Manja betul anak bongsu mama ni.Mama masuk dulu ya,nak masak"Pn.Ana bangun lalu mara ke dalam rumah.

Ikhmal memandang sepi telefon bimbit di tangannya.Nombor Lin didail buat sekian kali.

"Lin,please pick up the phone.."Ayat itu bagaikan pita rakaman yang berulang kali tercetus dari bibirnya.Dia terus menanti dan menanti panggilannya itu dijawab.

-------------------------------

Lin membiarkan telefonnya berbunyi.Dia tahu Ikhmal yang menghubunginya.Dari tadi telefonnya itu tidak berhenti berbunyi.Ditahan hatinya agar tidak menjawab panggilan itu.Dia tidak ingin mendengar suara Ikhmal.Dia takut hatinya akan tewas.Matanya dipakukan menonton rancangan di tv tetapi hatinya entah melayang ke mana.

"Angkatlah telefon tu.Kasihan Ikhmal."Su muncul dari ruang dapur.Dia membawa dua mug berisi air nescafe.

"Tak naklah aku."Lin membalas pantas.

"Apa salahnya kau angkat sekejap."Bunyi deringan telefon bimbit Lin dari tadi lagi membingit di gegendang pendengarannya.Mug berisi neskafe dihulurkan kepada Lin.

"Aku tak ada apa nak cakap dengan dia."Lin menghirup air neskafe yang disediakan oleh Su tadi.

"Tak kan kau nak biarkan telefon kau tu sampai esok pagi.Kalau kau angkat sekali,dia dah tak ganggu kau lah lepas ni."

"Kalau kau nak jawab,kau jawablah.Aku malas.."Lin mengangkat punggung dari sofa.Dia mengambil mug di atas meja sofa lalu terus menuju ke dalam biliknya.Telefonnya dibiarkan menjerit di atas meja di ruang tamu.

"Isshhh degil betul.."Hendak tak nak Su mencapai telefon Lin di atas meja.

"Hello awak.."Ikhmal lega panggilannya dijawab.

"Sori Ikhmal..ni Su.Lin tak nak jawab panggilan kau."Suara lesu Ikhmal seolah mengundang simpatinya.

"Please Su..tolong panggilkan dia kejap."Ikhmal merayu lemah.

"Tak guna Ikhmal.dia memang tak nak cakap dengan kau.Sudahlah Ikhmal.Jangan ganggu dia lagi."

"Aku ada hal nak bincang dengan dia.Kau pujuklah dia."Ikhmal resah di hujung talian.

"Dah berbuih mulut aku ni pujuk dia.Terima kenyataan kau tak ada jodoh dengan dia.Okey,bye."Su terus mematikan panggilan.Dihalakan langkahnya ke bilik Lin.

"Nah ambik telefon kau ni.Kasihan Ikhmal kau buat dia macam tu."Su menghulurkan telefon ke tangan Lin.

"Habis kat aku ni kau tak kasihanlah?"Lin menyoal.

"Adus..tak tahulah aku nak cakap macam mana.Pening aku tau tak.Sorang merajuk,sorang nak pujuk."Su mengeleng-ngelengkan kepalanya.Dia terus mengorak langkah ke ruang tamu.

Lin mencebik.Kalau Su pening dia lagi pening.Dia pening dengan perasaannya.Cintanya terhadap Ikhmal sukar diusir jauh.Entah mengapa saban hari hatinya mengalunkan lagu rindu bersulamkan melodi kasih.

--------------------

Ikhmal berlegar-legar dalam biliknya.Sekejap dia baring di atas katil.Sekejap dia bertenggek di tepi jendela biliknya.Sekejap dia menyandar di dinding.Hatinya benar-benar tak keruan.Tak keruan kerana seorang gadis.Dan semestinya gadis itu adalah Lin.Mengapa begitu sukar dirasakan untuk memujuk hati Lin.Dia seolah-olah hilang punca.Penangan cinta yang dilaluinya itu betul-betul menguji hebat perasaannya.

"Ayah Cu!!" Panggilan Daniel bersama ketukan di pintu biliknya mematikan lamunannya.

"Daniel.."Daniel tersengih sebaik sahaja Ikhmal membuka pintu.

"Bila Daniel datang ni?"Ikhmal bertanya ramah.

"Baru aje."Daniel menjawab pendek.

"Rindunya Ayah Cu kat Daniel."Dia terus mendukung Daniel.Kehadiran anak buahnya itu menceriakan hatinya yang rawan.

"Ayah Cu,nak coklat."Daniel tiba-tiba meminta.

"Daniel tak cakap nak datang..Ayah Cu tak beli coklat.Esok Ayah Cu belikan ya?"Dia mencium pipi tembam Daniel sambil kakinya lincah menuruni tangga.Dia tersenyum apabila Daniel mengangguk,akur dengan kata-katanya.

"Hai hensem.."Ika menegur sebaik sahaja kelibat Ikhmal tiba di ruang tamu.

"Hai beauty.."Ikhmal membalas sambil mengenyitkan matanya kepada kakak iparnya.

"Ika dan Mal ni saja je nak buat abang jeles."Ikhwan berseloroh.

"Alah abang ni,dengan adik sendiri pun nak jeles."Ika mencuit manja hidung suaminya.

"Haa sekarang Kak Ika dengan Abang Wan jangan nak buat Mal jeles pula.Jangan nak buat adegan romantik depan Mal"Katanya bergurau.Daniel dalam dukungannya di letakkan ke atas sofa.

"Itulah orang suruh kahwin cepat-cepat tak nak."Ika menyampuk kata-kata Ikhmal tadi.

"Tak ada jodohlah kak.Akak doa-doakanlah ye.Kenapa tak call Mal bagitau nak balik hari ni?"Mal memandang Ika menanti jawapan kepada soalannya.

"Sebenarnya kami tak rancang pun nak balik hari ni.Tapi semalam mama call suruh balik.Dia nak kenalkan dengan anak angkatnya."Ika menjelaskan.

"Anak angkat mama? Siapa bang? Abang tahu?"Matanya dialihkan ke arah Ikhwan yang sedang membaca majalah di hadapannya.

"Manalah abang tahu.Abang ingat Mal kenal."Jawab Ikhwan tanpa memandang wajah Ikhmal.

"Mal tak tahu pun.Kalau kak Ika tak cakap tadi memang Mal tak tahu.Ish ni yang musykil ni."Ikhmal tidak puas hati.Kenapa mamanya tidak memberitahunya?

"Tak apalah Mal.Nanti kita kenallah siapa anak angkat mama tu."Ika membalas.

"Mama mana kak?"soal Ikhmal.

"Ada kat dapur tu.Tengah sibuk memasak."Ika memuncungkan bibirnya ke arah dapur.

"Mal pergi dapur jap."Ikhmal terus meluru ke dapur.Sesampainya dia di dapur,hidungnya menangkap bau yang menyelerakan.Terasa kecur liurnya.

"Sedapnya bau..banyaknya mama masak.Siapa nak datang ni?"Dia ingin memancing jawapan mamanya.

"Anak angkat mama.."Selamba Pn.Ana menjawab.

"Siapa anak angkat mama?" Dia bertanya tidak sabar.

"Adalah.."Pn.Ana meleretkan kata-katanya meninggalkan tanda tanya di benak Ikhmal.

"Mama ni nak ambil-ambil anak angkat pula.Mal kan ada."Nadanya dibuat seperti merajuk.

"Memanglah Mal ada.Tapi Mal kan asyik sibuk sampai tak ada masa nak temankan mama pergi shopping."Pn.Ana membalas kata-kata anaknya.

"Alah mama ni.So mama tak nak bagitau la siapa anak angkat mama tu?"

"Nanti dia datang Mal tahula.Kita tunggu dia datang ya."Pn.Ana sibuk memotong tembikai.

"Issh mama ni..nak rahsia-rahsia pula dengan Mal."Diambilnya buah tembikai yang telah siap dipotong oleh mamanya lalu disuapkan ke dalam mulut.

"Bukan mama nak berahsia.Mal,macam mana masalah hati hari tu? Dah selesai?Dah pujuk dia?"Pn.Ana bertanya ingin tahu.

"Ermm rahsia ma.."Ikhmal mengusik mamanya.Dia terus keluar dari dapur.

-------------------------

Ikhmal berlari-lari anak menuruni tangga.Dia tahu anak angkat mamanya telah sampai.Dia dapat mendengar bunyi enjin kereta di luar rumah.Dan hatinya meronta-ronta ingin tahu siapakah anak angkat mamanya itu.Setibanya di ruang tamu dia melihat mamanya bersalaman dengan seorang gadis di muka pintu utama.Dia hampa kerana wajah gadis itu tidak dapat dilihat kerana gadis tersebut membelakanginya.Dia mengeluh.Dia seakan dapat menghidu agenda mamanya.Mama..janganlah kenenkan Mal dengan gadis tu..Mal nak Lin je.Hatinya berdesis resah.Kemudian dia menghempaskan duduknya ke atas sofa.Remote tv dicapainya.Dia malas untuk menyertai makan tengahari yang diatur oleh mamanya itu.

"Mal..mari makan.."Pn.Ana menjerit dari ruang makan.

"Makanlah dulu ma..Mal kenyang lagi."Dia menolak mentah.

"Marilah makan sekali.Tak baik macam tu.Kita kan ada tetamu ni."Pn.Ana masih lagi mengajak.

Ikhmal bangun.Dia terpaksa beralah dengan mamanya.Langkahnya diatur malas ke ruang makan.Tidak lama kemudian langkahnya terhenti.Matanya melekat pada wajah anak angkat mamanya.Wajah itu memang dikenalinya walaupun matanya tidak menjamah keseluruhan wajah itu.Hatinya tiba-tiba berbunga riang.

"Hai semua.."Ikhmal menyapa girang.

Lin tersentak.Dia terus menunduk.Suara itu bagaikan sudah biasa di telinganya.Ikhmalkah itu? Dia mengeluh perlahan.Disangkanya lelaki itu tiada di rumah.Dari tadi dia berdoa agar dia tidak dipertemukan dengan Ikhmal di rumah Pn.Ana.Nampaknya kali ini dia tidak boleh mengelak dari Ikhmal.

Ikhmal menarik kerusi berhadapan dengan Lin.Dipandang wajah Lin lama.Dia begitu rindukan gadis itu.Lin menyebabkannya menjadi perindu yang setia,perindu yang rawan..

"Lin..ingat lagi tak Ikhmal?"Pn.Ana menyoal.

"Err ingat makcik."Lambat-lambat dia menjawab.Hatinya berirama rancak.Wajah Ikhmal langsung tidak dipandangnya.

"Ikhmal ni nakal sikit.Anak bongsu,biasalah."Sampuk Ikhwan yang duduk di sebelah Ikhmal.

Lin memandang Ikhwan sambil tersenyum.Siapakah lelaki itu? Abang Ikhmalkah atau saudaranya? Pn.Ana tidak pula memperkenalkan dia kepada lelaki itu.Dan mulutnya juga berat untuk bertanya.

"Tetamu dah sampai ya."Ika senyum.Dia menghulurkan tangan untuk bersalam dengan Lin.Dia menarik kerusi lalu duduk di sebelah Lin.

Lin cemas tiba-tiba.Itukah isteri Ikhmal? Wanita mengandung itulah yang dilihatnya bersama Ikhmal tempoh hari.Berdosanya dia kerana mempunyai perasaan cinta terhadap suami wanita itu.

"Kenapa lambat turun?"Ikhmal bertanya.Pertanyaan itu ditujukan kepada kakak iparnya.Perkataan ‘akak’ sengaja tidak disebutnya.

"Tidurkan Daniel tadi."Ika menjawab ringkas.

Lin menelan liur.Entah mengapa hatinya berdetik cemburu.Tapi untuk apa? Cemburunya tidak bertempat.Ikhmal bukan miliknya dan tidak akan menjadi miliknya.

"Makanlah Lin."Pn.Ana menjemput.Bibirnya menguntum senyum.

"Banyaknya lauk.Datin masak semua ni?"Lin bertanya ramah.Rasa gelisahnya cuba disorok sebaik mungkin.

"Jangan panggil datin.Panggil mama."Pn.Ana tidak selesa jika dia dipanggil datin.Walaupun suaminya berpangkat dato’,dia tidak berapa gemar jika dirinya digelar datin.

Lin mengangguk.Nasi di dalam pinggan ditilik lama.Dia berasa tidak selesa saat itu.Dia perasan mata Ikhmal tepat memanah wajahnya.Tiba-tiba timbul rasa menyesal menerima pelawaan Pn.Ana.

"Makanlah.Mama saya masak sedap."Ikhmal meletakkan seketul ayam masak merah ke pinggan Lin.Dia perasan riak resah pada wajah Lin.

Lin cuma mengangguk sambil tersenyum kelat.Disuapnya nasi perlahan-lahan ke mulutnya.Seleranya mati ketika itu.

"Sayur kailan ni pun sedap."Ikhmal menceduk sayur kailan daripada mangkuk lalu diletakkan ke pinggan Lin.

Lin rimas tiba-tiba dengan sikap Ikhmal namun ditahan hatinya.Lelaki itu menunjukkan sikap mesra dengannya walaupun isterinyal turut berada di situ.Ditoleh sekilas pada Ika di sebelahnya.Wanita itu hanya berlagak biasa sahaja.Hatinya berdetik hairan berkali-kali.

"Ni lagi sedap."Diambil pula udang masak sambal dan ditambahkan ke dalam pinggan Lin.Ikhmal menyembunyikan tawanya.Dia perasan jelingan mata Lin kepadanya.

"Mal..dah penuh pinggan Lin tu.Tak payahlah Mal baik sangat nak tolong ambilkan."Ikhwan mencelah.Dari tadi dia melihat perlakuan Ikhmal.

Ika hanya tersenyum.Sikap nakal Ikhmal memang tidak pernah berubah.Dari pandangannya dia dapat melihat Ikhmal seperti sukakan Lin.Tetapi bukankah Ikhmal sudah mempunyai pilihan hatinya?

"Dato’ mana puan?"Dia bertanya lembut sekadar untuk menutup resah di hati.Dia kekok untuk memanggil Pn.Ana ‘mama’.

"Ayah saya mesyuarat kat Langkawi."Ikhmal cepat-cepat menjawab bagi pihak mamanya.Dia tersengih-sengih.

Lin mengerling Ikhmal sekilas.Ramah sahaja lelaki itu menjawab.Dia berasa geram.Ingin sahaja ditenyeh-tenyehnya mulut Ikhmal dengan sambal belacan yang terletak elok di hadapannya.

--------------------------------

Ikhmal mengintai Lin di sebalik dinding.Gadis itu sedang rancak berbual dengan mamanya di ruang tamu.Dia mengeluh.Dia ingin mencuri peluang untuk berbicara dengan Lin.Laju langkahnya menuju ke dapur.

"Akak,tolong Mal boleh?"Ikhmal bertanya Ika yang sedang asyik mencuci pinggan.

"Tolong apa? Mal yang patut tolong akak cuci pinggan ni."Ika memandang Ikhmal sekilas.

"Kak,Lin tu lah gadis yang Mal cerita kat akak hari tu.Dialah gadis yang Mal cintai."Dia berterus terang.

"Ooo dialah orangnya.Cantik,patutlah Mal berkenan sangat."Ika tersenyum kecil.

"Boleh tak tolong Mal ni?"Ikhmal bertanya buat kali kedua.

"Tolong apa?"Ika mendongak memandang Ikhmal.

"Tolong lamar dia jadi kekasih Mal boleh?"

"Apa pulak akak.Mal nak dia lamarlah sendiri.Suruh akak pulak.."Ika mengelengkan kepalanya.Tangannya masih mencuci pinggan.

"Alah akak..please please..Mal tahulah apa nak buat lepas ni."Ikhmal menarik-narik baju Ika.Dia merengek bagaikan anak kecil.

"Isshh perangai sebijik macam Daniel.Awak tu dah tua."Ika memperli.Rengekan adik iparnya mencuit hatinya.

"Sesekali jadi Daniel apa salahnya.Boleh ya kak?"Dia tersengih menanti jawapan Ika.

"Mal lamar sendiri ye.Barulah gentleman sikit."Ika mengenyitkan matanya.

"Akak..tolonglah..akak lamar je.Lepas tu Mal tahulah apa nak buat."Ikhmal merayu.

"Ada upah tak?"Ika mengangkat kening.

"Akak ni tak ikhlas betul.Akak nak upah apa?"

"Akak nak katil baby,baju baby..lagi apa ya?"Mukanya dikerutkan memikirkan sesuatu.’

"Eii tamaknya akak ni.Nanti baby dalam perut akak tu jadi tamak tau."Ikhmal mencebik geram.

"Akak gurau jelah.Yelah-yelah akak tolong.Masalah cinta dia nk libatkan akak pula."Ika mengomel.

"Saaaayang akak.Muuahhh mmuaahh."Ikhmal ketawa gembira.

"Ika,Mal..temankan Lin kat luar tu.Mama nak bancuh kopi jap."Pn.Ana tiba-tiba muncul di dapur.

Yes! Hati Ikhmal menjerit.Peluangnya sudah tiba.Disiku kakak iparnya di sebelah.

"Akak pergilah.Dia sorang tu.."Ikhmal berbisik perlahan.

"Mal?"Ika menyoal.

"Mal mengintai di sebalik dinding je."Bersahaja dia bersuara.

"Ada-ada je Mal ni."Ika mengorak langkah ke ruang tamu.Mindanya menyusun ayat yang sesuai untuk dibicarakan dengan Lin nanti.

Ikhmal membuntuti Ika.Tapi dia berhenti di satu sudut.Dari situ dia dapat melihat Lin dengan jelas.Hatinya tiba-tiba berdebar.Apakah penerimaan Lin nanti?
posted by Penulisan2u @ 1:47 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
7 Comments:
  • At 13/7/09 4:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    whahahaaa
    cepatla propose, tak sabo!
    ehieheiehie

     

  • At 13/7/09 5:00 PTG, Anonymous sofi said…

    comelnya...
    suka ikhmal!
    cepat sbg, k...

     

  • At 14/7/09 9:43 PTG, Anonymous clarabell said…

    HEMMM.....ALAMAK JD ANK ANGKAT LA PULAK SI LIN NI...SO CUTE LA BAHAGIAN NI...GOOD TO YOU....

     

  • At 16/7/09 7:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cute..

     

  • At 17/7/09 5:48 PTG, Blogger zr_eida2211 said…

    alahai..
    cite nie suite sgt la..
    cpat la smbug..
    kalu ade novel..setebal mne n smahal mne pown,
    i la orag 1st y beli..
    coz cite nye menarik n xbosan.

     

  • At 21/7/09 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nur..
    best la cite nie..
    watak ikhmal best..
    sambung la cepat...

     

  • At 24/7/09 6:19 PTG, Blogger PUTRI said…

    lwklh Ikhmal..he2
    so sweet
    x sbo nk tau cter sterusnye
    cpt arr smbung..
    All The Best.gd Luck!!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group