BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 17, 2009
Novel : My Miss Bodyguard 12
Nama Pena : Nural Aidan

Jam menunjukkan pukul 1 pagi. Joanna bangkit dari baring, badan yang lenguh diregangkan. Bahang panas katulistiwa menyebabkan tidurnya tak lena. Butang kawalan penghawa dingin ditekan ketahap paling sejuk. Ahah... sekarang baru rasa cam kat US dulu2. Heheheh..... Ish... dah tengah2 malam ni haus pulak aku. Alang2 dah bangun baik aku pergi minum. Pas tu baru sambung tido balik.

Joanna terus berlari ke dapur, yakin bahawa malam dah terlalu larut, dan umat di dalam rumah itu semunya dah tidur, Joanna mengambil jalan mudah untuk turun ke tingkat satu. Yeahaa!!!! Dari tingkat dua Joanna melompat. Fulamak, oklah ni, landing cantik punya, ermm... kiranya aku punya stamina still ditahap maksimas lah kan??? Mak bangga you. Hahahaha... no wonder, i am still the best agent in the whole wide world... Huhuhuhu!!! Ceh perasan.

Mug putih berbunga halus dicapai, dah air mineral yang berada di dalam mesin air (errr... ni nama saintifiknya aku tak tau...;P) dimasukkan ke dalamnya. Sekali teguk habis dikerjakan Joanna. Hem... sungguh buruk perangai. Nasib baik tak ada org, kalau tak sah takde yang nak aku ni jadi menantu diorang. Alamatnya jadi anak dara tualah aku... Ermmm... tak pe kot janji duit banyak. Ish... choi!!!! X mau... kang tak pasal2 bila dah tua aku dok kat umah bakti. Sdeynya... Tapi anak2 skng pun bkn boleh harap tak memasal je hanta kita kat umah org tua. So no pointlah kalau aku kawin, ngandungkan diorang pas tu beranakkan susah2 ye tak??? Maka cik akak dan cik abang kat luar sana tu, sayangilah ibu bapa anda ye...

Selesai menghilangkan dahaga Joanna kembali menapak ke biliknya. Namun seketika kemudian langkahnya terhenti. Kehadiran bunyi suara seseorang menarik perhatian Joanna. kini posisi dirinya pantas diubah ke posisi berjaga-jaga. Dengan penuh berhati2 Joanna mencari dari mana datangnya suara tersebut, dan milik siapakah suara itu. sejenak melintas di minda Joanna, mungkinkah suara itu milik penyerang mereka tempoh hari. Adakah penyerang mereka sudah berani untuk datang menyerang hingga ke rumah. Ya Allah... elakkanlah semua itu. Aku tak mahu sesiapa yang lain terlibat dalam kes ni.

Joanna mengimbas kembali bagaimana Dato' Alwi begitu cemas tatkala mengetahui sesuatu yang buruk berlaku pada anak bujangnya. Kak Tania siap nangis2 lagi. Aku sure punya kalau tak sebab kerja dia yang berlambak tu confirm malam tu juga dah terpacul depan pintu rumah. Namun mereka berdua seperti biasa tidak mahu Daniel tahu bahawa mereka telah sedia maklum dengan kejadian yang berlaku. Daniel pun sebenarnya menghalang Joanna dari memberitahu perihal tersebut kepada mana2 ahli keluarganya. 'Aku tak mau diorang risau,' ringkas tapi jelas maksud Daniel pada ketika itu.

Semakin hampir dengan suara itu Joanna makin pasti bahawa ianya bukan milik musuh. Pistol yang tergenggam dimasukkan kembali ke dalam poket pijama. Suara yang tadinya sayup2 semakin jelas di telinga. Joanna berhenti di hadapan bilik sembahyang, dari balik pintu dia melihat sesusuk tubuh yang sedang asyik menghadap Allah. Merdu suara pemilik tubuh itu melagukan irama ayat2 suci menyentuh jiwa Joanna. Siapa dia ni??? Joanna menyelak tirai jarang yang tergantung di muka pintu. Semakin jelas tubuh milik pemuda itu. Pantas Joanna menelan liur... Daniel????

Nafas Joanna sesak tiba2, jantungnya berdegup pantas. Matanya kaku meneliti setiap inci perbuatan Daniel. Paling menarik tatkala lelaki itu melagukan surah al-fatihah. tak dapat Joanna gambarkan betapa bacaan merdu lelaki itu menggoncang jiwanya sebagai hamba.

Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
Engkaulah sahaja yang kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
Iaitu jalan orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan jalan orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula jalan orang yang sesat.

Tanpa sedar terjemahan dari ibu segala surah itu berlegar di minda Joanna. Hampir sebulan lebih bekerja dengan Daniel dia tak pernah mengetahui bahawa lelaki itu mampu mengalunkan ayat al-quran sebaik ini. Ish... wat dosa aku je selama ni kutuk2 dia. Baik jugak mamat ni rupanya.

Dek kerana asyik melihat tingkah daniel Joanna tidak sedar bahawa lelaki itu kini telah melafazkan salam pertama. Seketika kemudian, lelaki itu meneruskan ibadahnya. Bertasbih dan berzikir ke hadrat Allah. Akhir sekali lelaki itu menadah tangan melafazkan doa pada yang esa. Jelas di telinga joanna segala permintaan lelaki muda itu.

"Ya Allah ya tuhanku... kau pencipta langit dan bumi... kau menciptakanku, ahli keluargaku dan semua kenalanku Ya Allah. Kau ampunkanlah ibu bapaku Ya Allah, berkatilah hidup mereka, kau sayangilah mereka kerana aku terlalu sayang akan mereka. Ya Allah, kau ampunkanlah dosa kakakku. Kau berikanlah jodoh yang terbaik untuknya, sesungguhnya dia berhak mendapatkan yang terbaik setelah apa yang dilaluinya. Ya Allah, kau ampunkanlah dosa mak Mah dan Pak Abu, sesungguhnya mereka amat mengasihani dan menyayangiku. Panjangkanlah usia mereka. kerana merekalah tempat aku bermanja. Ya Allah, kau tempatkanlah ibuku di sisi kekasih2mu ya Allah sesungguhnya dialah wanita terbaik yang pernah aku kenali. Ya allah, aku tau setiap kejadian yang Kau jadikan ada hikmahnya, setiap ujian ada tujuannya. Namun aku tak mampu Ya Allah, aku tak mampu. UjianMu terlalu berat kali ini. Kau berilah kesudahan yang indah hdalam hidupku Ya Allah, aku tak sanggup membahayakan nyawa orang disekelilingku. Ya Allah, kau tamatkanlah ujian ini dengan cara yang terbaik yang Engkau ada. Sesungguhnya kau yang lebih mengetahui...."

"Ya Allah, aku tahu ada yang ingin memburuku. Kau lembutkanlah hati mereka, biar mereka kasih dan simpati padaku. Sesungguhnya aku terlalu mentah untuk kembali kepadamu. Banyak lagi amalanku yang belum sempurna di hadapanMu Ya Allah. Banyak lagi kekosongan dalam ibadahku Ya Allah. Ya Allah, sesungguhnya Kau sahaja yang memahami apa yang ada di dalam tubuhku, dalam hatiku... Ya Allah, Kau lindungilah Nur Joanna Aisyah dalam setiap langkahnya. Jauhkanlah dia dari malapetaka apatah lagi sewaktu dia bertugas untuk melindungiku. Sejujurnya aku amat sayang akan dia Ya Allah. Kau kabulkanlah doaku......."

Nafas Joanna sesak tiba2... Kakinya lemah... Sure kalau time ni org nak tembak dia tak kan mampu lari punya. Daniel sebut nama aku dalam doanya??? Dia cakap dia sayang aku??? Joanna dapat merasakan bahang panas naik hingga ke muka. Joanna... calm down... bertenang... Mamat tu cakap dia sayang kau, tapi sebagai apa tak ada kan??? Dalam doa dia pun dia sebut nama semua org yg rapat ngan dia. Dia maybe sayang ko sebab kau bodyguard paling best yang dia ada. Tol tak????

Merasakan terlalu lemah untuk berdiri Joanna duduk di atas sofa yang terletak di ruang keluarga yang ada di tingkat dua. Jantungnya yang berdegup kencang. Seumur hidupnya tak ada org yang pernah mendoakan keselamatanya kecuali ayah. Namun doa-doa itu hilang saat ayahnya menghembuskan nafas terakhir ketika dia berusia 5 tahun. Nak harapkan mama??? belum sempat aku kenal siapa dia dia dah tinggalkan aku. Ayah kata satu hari nanti mama akan cari dia kembali. Menyesal sebab tinggalkan anak dia yang comel ni. Err... comelkah aku??? hahaha. Air mata terharu yang mengalir diusap. Erk... aku nangis??? Wargh... dah tak cool lah ni.

Daniel menutup lampu bilik sembahyang. Sudah menjadi kebiasaan untuk dia bangkit dan mengerjakan sunat tahajud pada waktu malam. Emm... bukanlah dia baik sangat, tapi tabiat sewaktu belajar dulu tak mampu dikikis. Memandangkan ia perkara yang bagus Daniel mengambil keputusan untuk meneruskannya. Sekurang-kurangnya dia tenag. Selalunya dia hanya solat di biliknya sahaja. namun memandangkan hari ni Mak Mah buat operasi laundry... abis sejadah dalam biliknya dicuci. So... buat malam ni dia bersolat di bilik sembahyang. Oklah cuma kena jalan sikit. Malam2 jalan sensorang kat dalam rumah besar ni seriau juga. Ish... apalah aku ni baru je ngadap Allah, tapi kecut gak. Hahaha...

Langkah daniel terhenti tatkala melihat susuk putih yang sedang duduk di atas sofa. Alamak.... ni yang aku lemah ni. baru fikir dah muncul. Hai... bilik aku pulak kena seberang tempat tu baru bleh sampai. Macam mana ni??? err... hantu takut tempat cerah kan??? So baik aku bukak lampu. Terang sikit, mesti dia cabut... Ish... teori manalah mamat ni pakai. Daniel memetik suis lampu di dinding. Err... knapa hantu ni tak lari???? Eh... jap, macam kenal je hantu ni.

"Aisyah???" suara Daniel yang ada bunyi hairan menyapa Joanna. Joanna tersentak. Pantas selendang yang berada di kepala dibetulkan. Air mata bersisa dilap. Ish... mamat ni, org nak layan blues pun dia kacau.

"Kenapa tak tidur lagi ni???" Daniel kembali bersuara setelah Joanna tidak menjawab panggillannya seketika tadi.

"Err... saya tengah berfikir tuan," ish... apa punya jawapanlah yang aku beri. Dah malam2 buta gina apalah yang aku pikir. Fikir bila nak tiur adalah.

"Fikir??? Ko fikir apa???" hei.. minah ni, org malam2 buta g tido, dia sibuk berfikir pulak.

"Errr...macam2. Sebab fikir macam2lah saya tak leh tidur," Daniel tertawa kecil mendengar kata2 Joanna. Hish... kalau ikut perasaan aku nak je aku cubit pipi comel minah ni. Astaghfirullah... merepek je lah aku ni.

"O... ye ke???"

"Ye lah.. Yang tuan ni ada kat sini pulak apasal??" Ceh dah tau pura2 tak tau lak aku ni.

"Haus, aku gi minum tadi," Daniel pantas menjawab. Aku tak bohong tau, sebelum senbahyang tadi aku memang g minum air.

'Ish...mamat ni, nak sorok2 plak. lantak kaulah.'

"Aisyah, kalau aku tanya kau satu benda boleh???" Daniel kini melabuhkan punggungnya di sofa yang bertentangan dengan tempat duduk Joanna.

"What is it?" Joanna masih tunduk. Dia tak mahu daniel melihat sisa air mata yang masih tinggal.

"Kau nak kahwin ngan aku tak?" Joanna tersentak. Pantas dia memandang wajah Daniel. Ish... gila ke apa mamat ni. Aku ngan dia macam anjing ngan kucing ada hati dia ajak kahwin. sesia je aku puji dia tadi. Masih gila lagi rupanya mamat ni.

Daniel ketawa besar melihat reaksi Joanna. Dia dah agak mesti Joanna tercengang plus tergamam plus terkedu dan macam2 ter lagilah bila mendengar gurauannya tadi. tegok sampai sekarang membisu seribu bahasa. Seronok aku tegok dia terdiam. kalau tak 24 jam mulut kecik dia tu membebel tak berenti.

"Ish... dahla ko ni, aku gurau je. Hahahaha... kan tercengang. Aku sebenarnya nak tanya kau, kau dah tau ke sapa yang serang kita toari?"

Joanna menarik nafas lega. Ish... mamat ni, bab kahwin pun dia bleh wat lawak. Tak paham aku. "O... pasal hari tu saya ada beberapa nama." Daniel mengangguk tanda berminat.

"Siapa?" tanya Daniel ingin tahu.

"Ok, melalui kajian yang saya buat, macam yg saya kata tohari, memamg tu colt special edition, Rattlesnake. Dalam dunia ni ada 2000 je yang dijual. Kat malaysia hanya ada seorang je yang pakai gun jenis tu. Dan saya pasti bukan dia yang guna....." Daniel merenung mata Joanna minta kepastian.

"Sebab dia dah wakaf kat muziumlah tuan." pantas joanna memberi penjelasan. Daniel mengangguk faham.

"Yang saya tahu ada 7 suspek, semuanya expert in weapon and good gunners. Insya-Allah dalam seminggu dua lagi saya mampu kecilkan lagi skop." daniel yang mendengar hanya mengangguk2. jam dinding yang berbunyi dua kali menandakan malam sudah larut.

"emm... dah malam sangat dah ni, saya masuk tidur dulu ye tuan?" Joanna meminta izin. lama2 kat sini, mau pecah jantung aku ni dibuatnya.

"Ok... oh... sebelum tidur fikirkan jawapan untuk soalan aku tadi.." Berkerut dahi Joanna.

"Soalan apa tuan??"

"Kau nak tak kahwin ngan aku??" Daniel mengulang kembali soalannya sambil tersenyum nakal. Joanna dah rasa macam nak pengsan.

posted by Penulisan2u @ 2:39 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
52 Comments:
  • At 17/7/09 7:31 PG, Blogger Suhaidah Tan said…

    huh bez sungguh lah...
    klu boleh bgi lah log klu ada..
    kalau pnjangan kan siit lgi bez bngat huhu

     

  • At 17/7/09 10:09 PG, Anonymous adoyai said…

    bez2...
    de blog x?

     

  • At 17/7/09 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm....smkn hr smkn best...
    aa le...klw ada blog kn snng...

     

  • At 17/7/09 1:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu dia tanya ngan I..
    terus jer jwb YES..
    bkn senang oo nak jumpa lelaki sanggup bangun malam2
    buat Qiamualaill

     

  • At 17/7/09 2:21 PTG, Blogger keSENGALan teserlah.. said…

    wawaaaaaa..
    comey bangat..
    say yes la aisyah..
    huhu...
    smbung2..

     

  • At 17/7/09 9:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la novel nih,
    erm tumpang tanya writer ade blog x? manalah tahu,cerita ni da abeh ker..
    =)

     

  • At 18/7/09 11:16 PG, Blogger shakirah said…

    tahniah penulis,,,,cuma panjangkan cerita supaya x bosan

     

  • At 18/7/09 12:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahh!!! best ler....!!
    huhuh....
    cpat2 ye smbung tuhh...
    xde blog ke?????
    xde blog ke??
    xde blog ke????

     

  • At 19/7/09 5:46 PTG, Anonymous pulutpanggang(ieda_20388@yahoo.com) said…

    keep it up bebeh..truskan sambung cter ni k..best bangat sih!!..hehehe..

     

  • At 19/7/09 11:41 PTG, Blogger Lily Angella said…

    bglah blog....
    kalo ada lah

     

  • At 20/7/09 4:34 PTG, Anonymous narima said…

    sambungan yang menarik..
    teruskan berkarya..
    ada talent jd penulis novel nih..he3...
    x sabar tunggu sambungan..
    good luck..

     

  • At 21/7/09 10:53 PG, Blogger in_an said…

    wah makin lme makin best..sambung2..

     

  • At 30/7/09 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    henti spi situ je kew????
    sambung lg...
    crite y da menarik wlau d awal2 kurg fhm sgt..
    anyway, good work.
    keep up all the good work..

    zre_ida@yahoo.com

     

  • At 30/7/09 1:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk ede n3 bru ni?...da x sbar da ni...writer cpt2 upload ne bru tau. nk tau pe jwpan joanna kt daniel..

    lucy...

     

  • At 30/7/09 7:06 PTG, Anonymous Nural Aidan said…

    Salam...kepada para pembaca harap bersabar...sambungan cerita ni sy akn masukkan x lama lagi...xternal hard disk saya corrupt...insya-allah lepas btlkan balik saya akan uploadkan...maaf ye....

     

  • At 11/8/09 6:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lama lagikah sambungannya ni?stak sabar nak tau n3 strusnya..hope boleh upload cpt2 ya?

     

  • At 11/8/09 11:21 PTG, Anonymous minah indon said…

    kok..lmbt bangat sih??gue udah lama nunggu neh..

     

  • At 14/8/09 10:09 PG, Blogger acucute said…

    Lambat sambungannya ni...
    Tak sabar lah...
    Cepatlah...

     

  • At 18/8/09 5:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bile nak smbong nih..tak larat nk tungu da..tiap ari bukak..tp,tkde pon,huuuu...

     

  • At 25/8/09 12:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huwaaaaaa......gler x bez mcm nie....nek aku cakap aku dah dkat nak senteng sal acik blaja coz senyum sorang2 dpan lap...hehehe

     

  • At 1/9/09 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni best, bila nak sambung?

     

  • At 6/10/09 4:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nye???
    pnat tggu aw..

     

  • At 6/10/09 4:46 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila nak sambung ni
    lama nya sangat...sangat...sangat kan

     

  • At 23/10/09 11:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mmm..dah bln 10 nih..mane smbgan nyer..
    citer tgh panas nih..

     

  • At 27/10/09 11:22 PG, Anonymous lyna said…

    huhu
    aku yg terlwt
    p ble nak smbg nie
    syok bangat

     

  • At 4/11/09 12:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cptlar smbg...
    da lame da nie..
    hehe

     

  • At 24/11/09 5:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good luck!!!!


    ayezanur@yahoo.com

     

  • At 15/1/10 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni x update dah ke?

     

  • At 21/1/10 8:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ble nk smbg cite nie...
    best sgt...

     

  • At 14/2/10 11:51 PTG, Anonymous linda leo said…

    emm...rasa x sabar nak tgu jwpan joanna...cepat la sanbung ceti ni...ok laa good luck

     

  • At 2/4/10 9:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cerite.tahniah kepada pengarangnya

     

  • At 3/8/10 3:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bler nk smbg??? lme tggu....xder blog ker.....????

     

  • At 7/8/10 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bler nk smbg lg...bt novel pn ok nih

     

  • At 27/8/10 11:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best nyer...makin lama makin best makin menarik ...keep it up...n aisyah hopefully jawab la "yer saya setuju" yahooo!!! he he he oopss terlebih sudah...

     

  • At 27/8/10 11:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wat la lam novel ke...blog takder ker???....i'm waiting for the next chapter!!! chaiyok3!! ahaks ~_*

     

  • At 3/10/10 12:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke sangat!..huhu..smbung cpat skit ek..

     

  • At 5/11/10 4:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bla nak kuar cite ni..... cepatlah .... tak sabar nak bca dah nie.......

     

  • At 8/11/10 1:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    adoiya... cpt2 la smbg citer ni...
    best worr... x sbr tggu nx capter..

     

  • At 5/12/10 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler cite nie..
    ble nk sambung??
    x sabar nk bce.....
    plez cpat2 la sambung cite nie....

     

  • At 7/12/10 10:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez gilerr...
    cpt2 cntinue diz citerr yerr...

     

  • At 20/12/10 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..best...sambungla cepat2...

     

  • At 9/1/11 6:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mana ni?cpt la sambung cite nihh :(

     

  • At 21/3/11 2:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xder sambungan lg ker?cepatlh samb..dh xsbr nk bca next citer...huhuhuhu keep it up yer...nice cter

     

  • At 28/3/11 4:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xde smbungan meyh.. ade blog x???

     

  • At 25/4/11 12:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dah masuk tahun 2011 masih belum ada kesimbungan ni.. kot2 penulis pun tengah mencari siapa agaknya si pembunuhnya yek hehehehe....

     

  • At 16/5/11 12:07 PTG, Blogger EcHoeShaZuKo said…

    haila...gile r...tak nk bku kan ke cte ni?confirm tros p bli...heheh

     

  • At 2/11/11 8:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lah...bila nak sambung nie???sape musuh c dann tue...n jadi ker dorang tue kawen...huhuh....
    cepat2 lah sambung...

     

  • At 14/12/11 1:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so far so good.. crite yg baik..jln cerita yg agak jelas..cme ad bbrpe komen yg ingn diutarakan... lam crite ni byk sgt gne watak monolog...it is good tp sumtime owg akn skip tok bce skrip tu... then, jgn terlmpau tumpukan lam stu episod tu terlalu lme k.. pelbagaikan situation. it is good for your own good... pape pon.. nice story..hope leh truskan lg... i will wait for the next story....

     

  • At 31/12/11 10:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Harap dapat sambungan secepat yang mungkin :) Jangan biarkan saya dan juga orang lain ternanti-nanti sambungan cerita ini :) Btw , karya yang menarik.

     

  • At 26/1/12 11:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    takde sambungan keeeee... ape jadi

     

  • At 27/1/12 2:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bla nak smbung ??lmbt lg ka ??

     

  • At 5/11/14 2:30 PTG, Blogger suhaila saleh said…

    Nural aidan plz synak tau cerita seterus yea...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group