BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 17, 2009
Novel : Cinta Di Hati Ini 10
Nama Pena : Inua Itis

MATA Hafiz membulat apabila ternampak sekeping nota yang berada diatas meja solek. Dia menjadi risau apabila kelibat Liyanna langsung tidak kelihatan di segenap sudut rumahnya. Dia mengesyaki Liyannalah yang meninggalkan nota tersebut. Dia terus membacanya. Sah memang Liyanna yang menulis nota tersebut.

‘Saye balik kampung! Sorry sebab tak sempat nak bagitau awak..take care, ok.. – Yanna. ’

Hafiz sudah mengagak perkara ini tentu berlaku. Sejak bertembung dengan Ika hari itu, sampai sahaja dirumah, Liyanna terus berkurung dalam bilik. Entah apa yang dibuat oleh isterinya, dia pun tidak tahu.

Yang pastinya, dia tidak mahu mengganggu perasaan Liyanna yang berkecamuk. Marahkah dia? Hati Hafiz tertanya-tanya. Baru sahaja dia berbaik-baik dengan isterinya tetapi sekarang hubungan mereka kembali dingin.

Tiba-tiba telefon rumah Hafiz berbunyi nyaring meminta untuk diangkat. Hafiz terus menuju ke telefon itu lalu mengangkatnya.

"Hello, assalamualaikum!" ujar Hafiz.

"Hi, Fiz…you remember my voice?" seorang perempuan bersuara lembut di corong telefon.

"No..who is this?" soal Hafiz. Suara tadi diam. Agak lama.

"Hello? Kalo taknak cakap, tak payah la telefon.." kata Hafiz sinis lalu ingin meletakkan gagang. Ada lagi perkara yang penting perlu diselesaikannya dari melayan entah siapa gerangan yang menelefon itu.

Dimanakah kampung Liyanna? Hanya itu yang berada dihatinya sekarang. Dia ingin pergi ke kampung isterinya itu untuk memujuk Liyanna. Dia juga ingin mengenali dengan lebih dekat keluarga mentuanya. Aku mahu membahagiakan Liyanna, isteriku..maafkan abang, Yanna..kata hati kecil Hafiz.

"Sampai hati Fiz lupekan suara Ika.." rupanya Ika yang menelefonnya. Sungguh dia tidak perasankan suara gadis itu. Ika kedengaran seperti sebak.

"Ika? Ape lagi yang Ika nak? Fiz sibuk!" tegas Hafiz tanpa mempedulikan perasaan Ika. Selama ini, adakah Ika mempedulikan perasaannya sewaktu meninggalkan dirinya? Langsung tidak kisah sama ada dia hidup atau mati. Hafiz menguatkan ego dan dendamnya.

"Fiz, dengar cakap Ika ni..Ika masih sayangkan Fiz..Ika tak dapat lupekan Fiz.." suara Ika sudah terketar-ketar. Dia memang sengaja membuat suara begitu.

"Sayang? Kalo Ika sayangkan Fiz, Ika takkan tinggalkan Fiz hari tu.." ujar Hafiz dengan satu keluhan berat. Dia rasa terbeban saat mengingati peristiwa itu.

"Ika bergurau aje time tu, Fiz..Ika tak sangka yang Fiz anggap serius..Ika tunggu Fiz call Ika lepas tu, tapi Fiz langsung tak call Ika.." Ika berpura-pura membuat suara sedih. Dia berharap agar lakonannya itu berjaya buatkan Hafiz cair.

"Bergurau? Bergurau ke macam tu? Gurau yang melibatkan hati dan perasaan Fiz? Forget it, Ika..just disappear from my sight..please, jangan ganggu Fiz lagi..!"

"Tapi Fiz…Ika just nak uji Fiz time tu..pecaye la, Fiz..I still love you so much, sayang…please give me one more chance…" Ika mencuba lagi untuk memujuk Hafiz.

"Forget it, Ika..dah terlambat sekarang ni untuk Ika menyesal..Fiz dah ade isteri.." Hafiz melepaskan keluhan kecil selepas berkata-kata.

"Tapi Fiz tak cintakan dia, kan? Ika tau Fiz hanya cintakan Ika aje..Ika yakin sangat, Fiz..please..kite jumpe, Fiz? Ika nak bincang dengan Fiz face to face.."

"For your info, she’s my present and my future..you’re my past! Dah la, Ika..takde ape lagi yang Fiz nak bincangkan dengan Ika..Fiz sibuk..Fiz ade banyak bende lagi untuk di settlekan..assalamualaikum!" Hafiz bersuara lemah lalu terus meletakkan gagang telefon.

Dia tidak mahu lagi mendengar suara gadis yang telah mengecewakan hatinya dahulu. Tidak mahu lagi terpedaya. Liyanna adalah gadis terbaik yang dia perlu jaga hatinya.

Liyanna adalah pilihannya yang terbaik sebagai isteri. Itulah yang diberitahu kepada hatinya berkali-kali supaya hatinya tidak terus dibuai perasaan lamanya terhadap Ika.

Ika menggetap bibirnya setelah talian telefon diputuskan oleh Hafiz. Wajahnya merah padam menahan marah yang teramat sangat. Rancangannya tidak berjaya. Entah apa yang dibuat oleh Liyanna sampaikan Hafiz langsung tidak mahu mendengar kata-katanya.

Dia begitu sakit hati sekali apabila membayangkan wajah Liyanna sedang bermesra dengan Hafiz dan bersuka-ria membelanjakan harta Hafiz yang sepatutnya menjadi miliknya. Liyanna telah merampas semuanya dari dia dan dia perlu meragutnya semula dari gadis itu.

"Argghhhhhhhhhh…ko tunggu aje, pompuan tak tahu malu! Hafiz akan jadi milik aku jugak walau macam mana pun! Ko jangan harap dapat miliki harta dia!" Ika sudah terjerit-jerit seorang diri di dalam biliknya. Dia sudah menjadi seorang yang sangat obses dan gila dengan harta kekayaan. Hafiz!! Jerit hati Ika dengan sekuatnya.



LIYANNA duduk termenung di beranda rumahnya yang berada dibawah suatu pohon yang rendang. Sudah lama dia disitu, memikirkan tentang banyak perkara. Kebanyakannya ialah tentang masalah rumah tangganya.
Agaknya bagaimanalah keadaan suaminya itu tanpa dirinya? Adakah keperluannya cukup? Ah, macamlah dia tak pernah berdikari sendiri sebelum ini semasa mereka bertelingkah pada malam pertama perkahwinan mereka dahulu.

Sebulan juga suaminya itu menguruskan diri sendiri tanpa bantuannya walau sedikit pun. Tapi selepas mereka berbaik-baik, dua bulan juga Liyanna menguruskan keperluan Hafiz. Dapatkah dia biasakan dirinya tanpaku? Berdebar hati Liyanna saat terbayangkan wajah kacak suaminya.

Rindu pula rasanya hendak menatap wajah itu. Rindu? Ah, buat apa perlu dirindu wajah lelaki yang hatinya tidak pernah kau miliki..dia hanya menyintai Ika selama ini..kasih sayangnya buat gadis itu memang tidak pernah luput..Liyanna bersoal-jawab di dalam hatinya sendiri lalu dia merasa sebak sendirian.

Mengapa hatiku perlu merasa sebak begini sedangkan aku sendiri yang mencipta jurang untuk lelaki itu menyayangi diriku? Berkawan? Ah, itu sememangnya suatu alasan yang dicipta oleh kau kerana kau ego! Ego mahu menerima dia sebagai suami setelah kau mendapat tahu mengenai dia mengahwini kau bukan kerana cintakan kau!

Dan kau tidak mahu memberinya peluang langsung untuk menyayangi diri kau..bagai ada suatu suara yang sedang berbisik di cuping telinganya.

"Tidakk.." ucap Liyanna perlahan sambil menutup kedua belah telinganya. Matanya sudah berkaca-kaca.
"Ape yang tidak tu, Na?" sapa satu suara dari belakang Liyanna. Dia menoleh. Ibunya sedang tersenyum memandang ke arahnya. Mak Nab terus duduk disebelah anak sulungnya itu.

"Mak..takde ape-ape la..Na teringatkan Mel..dia cakap nak ikut sekali..tapi ade hal pulak.." bohong Liyanna.

"Iye ke? Ingatkan Mel sampai nangis?" duga Mak Nab. Dia tahu Liyanna ada masalah dengan suami. Ibu manalah yang tidak mengenali anak-anak mereka?

"Iye, mak.." ujar Liyanna pendek. Dia mengesat airmata yang hampir tumpah.

"Dari semalam mak tanye pasal suami Na..dia tak ikut sekali ke?" duga Mak Nab lagi. Dia memandang wajah Liyanna dengan penuh rasa keibuan.

"Dia sibuk, mak.." pendek lagi jawapan Liyanna. Dia malas mahu bercakap tentang Hafiz.

"Erm..kalo ada masalah, bagitau aje kat mak ni..ingat mak tak kenal anak mak ke?"

"Tak ade ape-ape la, mak..betul!" Liyanna menundukkan wajahnya, mahu menyembunyikan sendu yang jelas terbayang.

"Kalo macam tu, mak malas la nak tanye lagi..Na sembang la sendiri dengan Hafiz, ye?" ujar Mak Nab lalu bangun.

Dengan pantas Liyanna mengangkat mukanya saat terdengar kata-kata ibunya. Hafiz dilihatnya sedang berdiri disebelah Mak Nab. Senyumannya mekar dibibir.

Mak Nab menepuk-nepuk lembut bahu menantunya sambil tersenyum penuh makna lalu dia terus bertapak dari situ. Semoga mereka berbahagia selalu..doa Mak Nab didalam hatinya.

"Ape awak buat kat sini?" soal Liyanna apabila Mak Nab sudah dilihatnya memasuki perut rumah.

"Kenape tanye camtu? Kite kan janji nak datang same-same aritu? Tapi awak mungkir janji, datang sorang-sorang.." cebik Hafiz berpura-pura merajuk.

"Bile kite janji? Saye tak pernah cakap nk bawak awak!"

"Ape-ape aje…saye anggap awak nak bawak saye aritu..so, saye datang la.." Hafiz tidak mahu mengalah.

"Dah la..saye masuk rumah dulu!" Liyanna segera bangun.

"Nak masuk tu, taknak ajak suami sekali ke?"

"Buat ape nak ajak? Kalo nak masuk, masuk aje la..takkan saye kena dukung awak masuk kot?" Liyanna pula mencebik lalu memeluk tubuh memalingkan wajahnya dari Hafiz.

"Kalo awak taknak dukung saye, biar saye dukung awak, nak?" ujar Hafiz dengan pandangan nakal. Senyumnya melebar saat ternampak jelingan tajam Liyanna yang tiba-tiba menoleh.

"Dah la..buang mase aje layan awak ni!" cebik Liyanna lalu ingin berlalu dari situ. Tanpa dia sangka, Hafiz menarik tangannya lalu tubuhnya sudah rapat ke tubuh suaminya. Begitu hampir sekali sehinggakan dia dapat mendengar setiap deruan nafas Hafiz. Hatinya berdebar saat itu.

"Jangan nak merepek kat sini, boleh tak? Kalo mak ngan adik-adik saye nampak, tak malu ke?" wajah Liyanna sudah memerah. Dia menjauhkan diri dari Hafiz setelah itu.

"Biase la suami isteri..nak malu apenye?" Hafiz tersengih. Kelakar betul dia melihat wajah merah padam isterinya itu.

"Layan awak lame-lame..jadi gile saye dibuatnye..ok la..awak nak memerap kat sini, saye tak kisah..tapi saye nak masuk dulu, ok? Bye!" Liyanna terus melangkah masuk ke dalam rumah. Muncung mulutnya sepanjang 10 inci.

Hati Hafiz terasa ceria saat berbicara dengan Liyanna. Seronok dia mengusik isterinya. Sungguh gadis itu mempunyai keistimewaan yang tersendiri yang membuatkan hati lelakinya tersentuh sedikit demi sedikit. Tanpa Liyanna, hidupnya sunyi dan tidak ceria. Hati…adakah aku sudah mula menyayangi isteriku? Soal Hafiz kepada hatinya berkali-kali. Dia tersenyum senang hati seorang diri.



JAM sudah menunjukkan pukul 12 tengah malam. Sejak bertikam lidah dengan suaminya petang tadi, Liyanna hanya berkurung di dalam biliknya. Sudah beberapa kali dia terlelap tetapi selalu sahaja terjaga apabila asyik bermimpikan wajah suaminya. Sudah gilakah dia?

Dia tidak faham mengapa Hafiz perlu muncul di rumah dikampungnya itu. Tidak fahamkah Hafiz bahawa dia telah merelakan Hafiz untuk bersama semula dengan kekasih hatinya? Biarlah dia mengundurkan diri kerana dari mula lagi sememangnya hati lelaki itu bukanlah miliknya. Sepatutnya Hafiz bersorak gembira dengan ketiadaannya. Tapi..

Liyanna jadi resah dan gelisah sendirian serta berdebar-debar saat memikirkan ibunya yang pasti akan menyuruh Hafiz tidur di dalam bilik bersama dengannya sebentar lagi. Apa yang patut dilakukan sekiranya ia benar-benar terjadi? Liyanna sudah seram sejuk keseorangan.

Tiba-tiba terdengar ketukan yang bertalu-talu dipintu biliknya. Habislah! Apa yang patut dilakukan olehnya? Apa yang ditakutkan Liyanna sudah hampir berlaku. Dia menggelabah sendirian.

"Na..bukak pintu ni..takkan nak biarkan suami Na tidur kat luar? Kesian mak tengok dia tidur kat sofa tu.." suara Mak Nab kedengaran nyaring sambil mengetuk pintu bilik anak sulungnya itu.

Liyanna hanya diam membatukan diri, berpura-pura tidur. Dia amat berharap supaya ibunya terus berlalu apabila langsung tidak mendapatkan respon darinya.

"Na..mak tau Na belum lagi tidur..kalo Na dah tidur pun, mak tau Na mesti sedar ketukan kat pintu ni..mak kenal Na bukan jenis tidur mati.." ujar Mak Nab lagi cuba memujuk. Liyanna senyap lagi, tidak berani berkata apa-apa. Memang betul cakap ibunya itu bahawa dia bukanlah jenis yang tidur mati.

"Takpe la..mak ade kunci..kejap lagi mak bukak pintu bilik ni..Na tidur la, ye.." Mak Nab menggugut anaknya. Dada Liyanna berombak kencang saat terdengar kata-kata Mak Nab. Dia sudah kegelisahan sendirian namun dia menguatkan hatinya.

Langsung tiada sepatah perkataan juga yang keluar dari bibirnya. Mulutnya terkunci rapat. Dia mengharapkan semoga Mak Nab terus berlalu tanpa mengotakan kata-katanya tadi. Masih terdapat sekelumit harapan didalam hatinya. Ya Allah..tolonglah aku..

Tiba-tiba Liyanna terdengar daun pintu dikuak dari luar. Terus dia memejamkan matanya berpura-pura tidur. Ya Allah..bantulah aku..harapannya hanya pada Allah saja sekarang ini.

"Mekaseh, mak.." kedengaran suara Hafiz sedang bercakap-cakap dengan Mak Nab.

"Dah la..masuk tidur, ye?"

"Ye, mak..Fiz masuk dulu..selamat malam.." jawab Hafiz.

Pintu bilik ditutup perlahan selepas itu. Hafiz berjalan menuju ke katil yang sedang ditiduri oleh isterinya. Dia tersenyum memandang wajah Liyanna. Dia tahu yang isterinya itu berpura-pura tidur kerana sesekali bebola matanya kelihatan bergerak-gerak. ‘Tak reti cover la..’ kata hati kecil Hafiz.

"Ehem! Bestnye dapat katil…mesti tido nyenyak punye la malam ni!" Hafiz sengaja berkata begitu dengan agak kuat agar didengari oleh Liyanna.

Liyanna sudah berasa sangat gelisah namun dia cuba mengawal dirinya. Hafiz terus mendekati katil itu lalu duduk.

"Wahhh…empuknye tilam ni.." Hafiz melambung-lambungkan punggungnya di atas katil itu. Dia menunggu reaksi Liyanna. Namun tiada apa-apa reaksi juga dari isterinya itu.

Hafiz baring lalu merapatkan dirinya kepada Liyanna.

"Awak tido kat bawah!" dengan spontan ayat itu terkeluar dari bibir Liyanna apabila terasa tubuh Hafiz mendekatinya. Matanya masih dipejamkan. Dia tidak mahu memandang wajah suaminya.

"Kenape pulak?"

"Sebab saye tak biase tido berdua..tetambah dengan lelaki!" Liyanna memberikan alasan bodoh. Bukannya dia tidak tahu bahawa sememangnya apabila berkahwin, dia mesti tidur berdua dengan suaminya. Cuma, selama ini dia sudah biasa tidur seorang diri dalam bilik walaupun sudah berkahwin.

"I’m your husband! I can’t see a reason why you’re telling me this nonsense? Apasal pulak tak boleh tidur dengan lelaki yang bergelar suami kepada awak?" Hafiz berkata-kata dengan begitu bernas. Didalam hatinya, dia sudah geli hati melihat kegelisahan Liyanna.

"Dah la..saye malas nak bincang-bincang sekarang..esok aje la kite cakap..pegi tido kat atas carpet tu.." Liyanna sudah bangun lalu memberikan bantal dan selimut kepada suaminya. Dia menolak-nolak tubuh Hafiz supaya turun dari katil.

Hafiz terkebil-kebil melihat reaksi spontan isterinya. Dia menjungkit bahu lalu turun dari katil tersebut. Dengan lemah, dia menapak ke atas carpet didalam bilik itu. Nasib badan..siapa suruh dia gatal sangat mahu mengusik gadis itu? Kan dah terima akibatnya..

Tetapi jika dia tidak mengusik Liyanna sekalipun, dia akan tetap disuruh tidur dibawah. Bukannya dia tidak tahu perangai keras kepala isterinya. Dia sudah mula mengenali hati budi Liyanna sedikit demi sedikit.

Semakin mengenali isterinya, hatinya berasa ceria dan bahagia. Mungkinkah dia sudah jatuh sayang pada gadis itu? Soalan itu juga yang selalu ditanyakan kepada hatinya setiap kali dia merasa bahagia apabila bersama Liyanna. Berkali-kali dia memikirkan persoalan itu namun belum lagi ada jawapannya.



LIYANNA membalikkan tubuhnya ke kiri dan ke kanan. Sungguh dia rasa tidak selesa pada malam itu. Tubuhnya terasa membahang semacam sahaja. Dia membuka matanya sedikit. Kesamaran malam tidak memungkinkan dia melihat ke dalam suasana gelap gelita begitu.

Dia merasakan seperti tubuhnya dirangkul oleh seseorang. Dia dapat mendengar deruan nafas yang begitu hampir dengan wajahnya.

"Siapa???" Liyanna hampir terjerit apabila menyedari keadaan yang sebenarnya bahawa dia sedang dipeluk erat oleh seseorang.

Dengan pantas bibirnya ditekup oleh orang itu. Liyanna cuba meronta-ronta meminta tolong namun pautan tangan orang itu terlalu kuat sehinggakan dia tidak berdaya untuk melawan.

"Yanna..Yanna..Fiz ni.." kedengaran suara Hafiz mengetuk ke gegendang telinga Liyanna. Begitu hampir sekali dirasakan bibir lelaki itu dengan mukanya.

Duppp!! Jantung Liyanna seakan berhenti berdegup sementara. Matanya membulat dan terkebil-kebil. Selepas itu, hatinya jadi berdebar tidak keruan. Sungguh hebat sekali ribut taufan yang sedang melanda hatinya. ‘Ape mamat ni fikir agaknye!’ hati Liyanna berkata-kata sendirian.

Setelah Liyanna bertenang sedikit, Hafiz melepaskan rangkulannya. Liyanna seperti sedang dalam kegelisahan. Tiada kata-kata yang keluar dari bibir gadis itu. Suasana sepi seketika. Hanya terdengar deruan nafas kedua mereka.

"I’m sorry, Yanna..saye tak berniat nak takutkan awak..saye.." Hafiz bersuara setelah lama diam.

"Ape..ape awak buat ni? Kenape buat camni?!" Liyanna hampir menjerit.

"Syhh..nanti semua orang terjage!" suara Hafiz separuh berbisik menyuruh supaya isterinya diam.

"Ermm..ape alasan awak melanggar janji?"

"Bile kite berjanji? Awak aje yang selalu buat keputusan sendiri..selame ni pun, saye tak pernah berjanji tapi awak je yang selalu buat keputusan.." jawab Hafiz geram.

Memang selama ini, isterinya itu selalu membuat keputusan sendiri dan konon-kononnya Hafiz juga menyetujui keputusannya. Geram betul Hafiz dengan sikap isterinya itu.

"Forget it..dah..pegi tido kat sane balik!" gumam Liyanna geram sambil menolak-nolak tubuh Hafiz supaya turun semula.

"Actually..saye..erm.."

"Ape? Kalo awak taknak tido bawah..biar saye aje yang tidur bawah tu!" ujar Liyanna bersungguh-sungguh.

"Actually, saye takut gelap..kenape awak tutup lampu tadi? Saye terjaga lepas tu tengok bilik ni dah gelap..so, saye naik la atas katil.." dengan pipi yang sudah setebal 10 inci, Hafiz menerangkan kepada isterinya.

Dia merasa sangat segan apabila terpaksa memberitahu Liyanna perkara yang dianggapnya paling mengaibkan sekali didalam hidupnya itu. Sejak berumur 10 tahun, Hafiz sudah begitu takutkan kegelapan. Semuanya gara-gara suatu peristiwa yang berlaku didepan matanya.

Peristiwa dimana pengasuhnya, Mak Tam yang dikenalinya sejak kecil telah dibunuh dengan kejam oleh perompak yang memasuki rumah mereka. Mak Tam adalah orang pertama yang paling rapat dengan Hafiz selain dari ibubapanya sewaktu dia masih kecil sehingga umurnya meningkat 10 tahun.

Suasana gelap gelita pada ketika itu. Hafiz sudah nyenyak tidur dengan ditemani oleh Mak Tam. Sudah menjadi kebiasaan Hafiz tidur bersama-sama pengasuhnya itu hampir setiap malam.

Mungkin kerana rapat dengan pengasuhnya itu, Hafiz memiliki sifat kesederhanaan dalam dirinya. Kerana tunjuk ajar dan didikan dari Mak Tam yang sentiasa diingatinya, Hafiz terdidik sebagai seorang lelaki yang baik dan penuh sifat rendah diri walaupun dia seorang anak orang berada.

Berbeza sungguh dirinya jika ingin dibandingkan dengan anak-anak orang kaya yang lainnya yang terlalu suka berjoli ke sana sini menghabiskan harta ibubapa mereka.

Mak Tam tiba-tiba terdengar seperti kaca yang pecah lalu dia terjaga dari tidur. Hafiz juga turut tersedar namun Mak Tam menyuruhnya supaya mendiamkan diri dan jangan bergerak ke mana-mana. Mak Tam lalu bangun menuju ke arah bunyi tersebut. Tanpa disedarinya, mulutnya sudah ditekup dari belakang sebaik sahaja dia melangkah keluar dari kamar itu.

Hafiz telah ternampak akan kejadian itu didalam samar-samar cahaya malam. Dia terlalu takut lalu menyembunyikan dirinya di dalam almari pakaian.

Hafiz nampak lelaki yang sedang memeluk tubuh pengasuhnya itu mengeluarkan sebilah parang. Walau sekuat mana Mak Tam meronta-ronta, kudrat wanitanya tetap tidak berdaya melawan kuasa seorang lelaki. Lalu..

"Allahhhh…" jeritan kuat Mak Tam masih kedengaran sehingga kini dicuping telinga Hafiz. Tubuh wanita tua itu jatuh terlentang lalu perompak itu pun melarikan diri bersama barang-barang yang sudah dirompaknya tadi.

Seminggu selepas kejadian itu, perompak itu telah ditahan oleh polis berdasarkan keterangan yang diambil dari Hafiz sebagai saksi utama kejadian tersebut.

Sehingga sekarang, Hafiz masih tidak dapat melupakan peristiwa itu. Sebab itulah, jika dia berada dalam suasana gelap, dia akan teringatkan Mak Tam dan jeritan suara Mak Tam pada malam peristiwa itu akan terngiang-ngiang di telinganya.

Raut wajah wanita tua itu yang berlumuran darah akan terbayang diruang matanya. Hafiz tidak habis-habis menyalahkan dirinya sendiri sejak berlakunya peristiwa tersebut.

Andai dia memberanikan dirinya untuk membantu Mak Tam, mungkin wanita itu akan dapat diselamatkan. Tetapi, apalah daya dia yang hanya seorang kanak-kanak berusia 10 tahun ketika itu. Setelah meningkat dewasa, dia menganggap itu sebagai takdir dan lambat-laun, Hafiz meredhakan segalanya.

"Awak..kenape diam ni?" terdengar suara Liyanna memanggil Hafiz yang dilihatnya sedang jauh mengelamun.

Peluh kelihatan memercik didahi lelaki itu. Apa agaknya yang difikirkan oleh suaminya? Soalan yang tiba-tiba hadir di benak Liyanna.

Lamunan Hafiz terhenti. Matanya terkebil-kebil melihat suasana bilik itu yang sudah terang benderang. Rupa-rupanya Liyanna sudah membukakan lampu di dalam bilik itu.

"Ok, sekarang dah terang..tak takut lagi, kan?" senyum Liyanna.

"Iyer.." muka Hafiz sudah merah padam. Dia segan kerana Liyanna sudah mengetahui tentang kelemahan dia itu.

"Ape laa..lelaki pun takut gelap ke?" sengih Liyanna geli hati. Dia tidak mengetahui bahawa terdapat sejarah hitam disebalik ketakutan suaminya itu.

"Ermm..tido la, ok? Sorry saye mengganggu awak.."

"Takpe..awak pun tido la..saye dah tak tutup dah lampu ni..jangan risau!" sengih Liyanna lagi. Entah mengapa dia lucu apabila memikirkan seorang lelaki yang takutkan kegelapan.

Hafiz segera mengelap peluh didahinya yang mahu menitis. Dia menguntumkan senyuman manis buat isterinya.

"Thanks.." ujarnya lalu ingin turun dari katil.

"Eh..awak..takpe la..awak tidur la atas katil ni..tapi..ni, nampak tak bantal panjang ni? Jangan melebihi bantal ni, ok?" senyum Liyanna lalu dia pun berbaring membelakangi Hafiz.

Di dalam hatinya, dia mempercayai bahawa Hafiz tidak akan membuat perkara yang tidak disenangi olehnya. Dengan senyuman yang melebar, dia melelapkan matanya.

Mata Hafiz terkebil-kebil melihat sikap Liyanna yang berubah. Dia tersenyum akhirnya lalu berbaring disebelah Liyanna. Dalam hatinya, berbunga-bunga bahagia. Entah mengapa, perasaan begini tidak langsung dirasainya sewaktu bersama Ika dahulu. Inikah cinta sejati? Soalan itu juga yang hadir di benak Hafiz.
posted by Penulisan2u @ 1:53 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
7 Comments:
  • At 17/7/09 2:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lme jgak nk tggu smbungan cter ni dr yg sblumnye...
    hope 4 the next chap jgn la lme sgt ye..
    cter ni agak best ar even da byk cter yg lbh krg mcm ni..

     

  • At 18/7/09 7:09 PTG, Blogger Hana_aniz said…

    memang byk citer jenis cm ni. tp, jgn risau!! hehehe... sy peminat novel yg m'punyai jln citer sebegini! bez!! ada blog x??

     

  • At 19/7/09 2:11 PG, Blogger miss said…

    Tanpa Nama yg kat atas tu,
    awk xleh fikir cmtuh le..
    awk mna ada bca lg citer ni smpai abis kat blog penulis ni..
    sy dh lama khatam citer ni..
    mmg best..siap ada pihak penerbitan nakkan manuskrip crita ni tuk dinilai..best tau...
    awk xpcaye,msuk la blog penulis ni..
    rmai readers yg alert ngn bakat penulis ni..

    http://arminua.blogspot.com

     

  • At 19/7/09 5:55 PTG, Anonymous pulutpanggang(ieda_20388@yahoo.com) said…

    best2!!keep it on girl..hehe..sambung cepat2 sket yer..huhu..thank u..

     

  • At 27/7/09 7:43 PTG, Blogger Zazz!~ said…

    ades..maaf jika kurang best..
    maybe ni n3 terakhir kat p2u ni..
    nampak mcm xdpt sambutan..huhu
    kalo ade yg nk tau sambungannye n minat nk bace,
    visit my blog http://arminua.blogspot.com
    huhu sowi ek cerite ni xbest..

     

  • At 29/7/09 6:34 PTG, Anonymous saito said…

    saper cakap tak best????
    adeh!jgn ambik ati ngn org2 dlm p2u ni sis..
    byk novel+cerpen dlm ni yg dorg ikot..
    msti ter miss cite sis ni..
    apa2 pun..sy sokong sis tau..
    kat blog sis kan rmai readers?
    jgn risaulah sis..karya sis best..plz keep berkarya..

     

  • At 30/7/09 8:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl 2 sis..wlu sy ni silent reader je kt ur blog..
    tapi cite ni mmg bez..mrk xbca smpai abis 2 yg mcm xminat kut..jgn risu sis..we all supot sis :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group