BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Julai 06, 2009
Novel : Alia 14
Nama Pena : kaira_syuma

"Hoi budak!!!! Kalau aku kata aku tak suka kau, jangan mimpi kau nak jadi kekasih aku. Sekali lagi kau hantar bunga ke, coklat ke, aku bagi kau sebiji," Alia menumbuk pipi Salman. Ketika itu semua pelajar kelas 5B sedang bersedia untuk memulakan pelajaran pada pagi itu. Salman jatuh terduduk.
"Dan kau Sara, kalau kerana Salman tu, kita bergaduh, bermasam muka, aku pun malas nak berbaik dengan kau." Alia berlalu meninggalkan kelas 5B dan berlari ke tandas. Ajay dan Ariy mengejar dari belakang. Begitu juga dengan Ros dan Imah. Maziah, Hafiz dan Fizan menghampiri Sara. Sara menangis.
"Sudahlah Sara. Memang bukan salah Alia, Salman yang syok sendiri. Semua tu tak benar," Maziah memujuk Sara. Dan kejadian itu menjadi buah mulut pelajar dan sampai ke telinga pengetua. Alia dan Salman di panggil ke bilik guru.
"Alia, Salman. Apa semua ni? Kenapa sampai bergaduh?" Soal Cikgu Sahri, guru disiplin. Alia memandang wajah tenang Pn.Hamidah.
"Dia yang ganggu saya dulu, cikgu. Hantar bungalah, hantar coklatlah, hantar macam-macam. Lepas tu, dia cakap kat Sara yang saya ni tergila-gilakan dia. Sara pun salahkan saya dan membenci saya," Alia berkata sayu. Salman mendiamkan diri. Memang salahnya, setelah tahu yang Sara meminatinya, dia ingin membalas dendam untuk memisahkan Sara dan Alia. Semuanya gara-gara Alia yang terang-terangan menolak cintanya.
"Salman, kamu ke sekolah ni, sebab nak belajar, kan? Sekarang bukan masa untuk berkasih-kasihan. Sekaranglah masa untuk kamu belajar, bila dah berjaya, dapat kerja yang elok, baru fikir tentang cinta. Masa tu nanti, kamu akan jumpa lebih ramai lagi gadis cantik kat luar sana kelak," Cikgu Sahri memberi nasihat. Salman tunduk merenung lantai. Alia cuba menenangkan hatinya. Kalau ikutkan hati yang marah, mahu saja dia memukul Salman secukupnya.
"SPM tinggal 4 bulan lagi. Bila lagi kamu nak mula belajar?" Soal Pn.Hamidah agak marah. Salman dan Alia tunduk memandang lantai.
"Baiklah. Saya maafkan kamu berdua kali ini. Sekarang balik ke kelas kamu." Alia dan Salman beredar meninggalkan bilik pengetua.
"Alia, tunggu dulu," Alia menghentikan langkahnya apabila di panggil oleh Pn.Hamidah. "Salman, awak balik ke kelas awak. Jangan buat perkara yang sia-sia lagi." Pesannya. Salman angguk kepala dan beredar.
"Petang nanti datang ke rumah sekejap. Ada barang yang saya nak bagi pada kamu," Pn.Hamidah menyuruh Alia duduk . Cikgu Sahri sudah beredar menginggalkan mereka berdua sahaja.
"Betul apa yang terjadi tadi tu?" Soalnya lembut.
"Ye. Dia sakit hati bila saya tolak cinta dia. Lepas tu, saya bagi tau dia yang Sara meminatinya. Saya rasa dia yang menyebabkan Sara benci pada saya." Alia menjawab tenang. Lega setelah meluahkan apa yang tersimpan semenjak beberapa minggu yang lalu.
"Awak kena terangkan pada Syah. Dia dah marah-marah semenjak heboh kat sekolah ni kamu sedang bercinta," Pn.Hamidah tersenyum melihat menantunya itu. Alia terkejut mendengar kata-kata dari mulut Pn.Hamidah.
"Marah?" Soal Alia pelik. 'Budak ni. Itu pun dia tak tahu. Kasihan pulak aku tengok,' Pn.Hamidah geleng kepala melihat Alia menggigit jarinya sambil berfikir.
"Kenapa pulak dia nak marah,Cikgu?" Soal Alia lagi. Pn.Hamidah menepuk dahinya kemudian menggeleng kepala.
"Tanya dia sendiri. Awak boleh masuk kelas. Berbaiklah dengan Sara tu. Kasihan mereka yang lain, serba salah mereka kerana kamu berdua." Alia angguk kepala.
Sepanjang perjalanan ke kelas, Alia masih memikirkan kenapa Syah marah-marah sehingga tanpa sedar dia terlanggar seseorang ketika hendak menaiki tangga. Alia mendongak memandang orang yang sedang memeluknya.
"Errrr. Cikgu," Alia menolak tubuh lelaki yang memeluknya itu. Alia memandang sekeliling. 'Nasib baik takde orang lain,' Alia mengurut dadanya kemudian berlari pantas ke kelasnya.
"Pantasnya dia berlari. Tak sempat aku nak cakap apa-apa," Syah bercakap sendirian. Loceng sudah berbunyi menandakan pertukaran mata pelajaran. Syah berjalan pantas untuk masuk ke kelas sebelum kelasnya bertukar menjadi pasar sayur.
"Selamat pagi, cikgu," Semua pelajar mengucap selamat padanya.
"Pagi," Syah menjawab perlahan. Matanya memandang wajah Alia yang muram dan lesu. Timbul rasa belas dihatinya mengenangkan pelbagai perkara menimpa Alia semenjak dia mengajar di sekolah tersebut. Kini tinggal dua minggu lagi dia menjadi guru sandaran di sekolah tersebut.
"Kerja rumah yang saya bagi kelmarin sudah siap?" Soalnya pada anak-anak muridnya. "Letak atas meja, saya nak tengok," Semua pelajar meletak buku latihan mereka di atas meja. Syah menyemak satu persatu buku latihan pelajarnya.
"Siapa yang ajar kamu buat ni?" Soal Syah marah. Hafiz tersengih menatap wajah garang cikgunya.
"Hari ni tak meniru lagi?" Soal Syah perlahan sambil matanya melirik ke arah Alia.
"Tak berani nak meniru lagi cikgu. Alia dah bertukar jadi monster." Jawabnya sambil di sambut oleh gelak ketawa pelajar yang lain.
"Pandai pun. Ni tidak, asyik nak meniru je." Syah tersenyum melihat Hafiz tersenyum bangga bila di puji.
"Buku awak mana?" Soal Syah marah. Semua mata memandang wajah Alia yang selamba dan wajah Syah yang bengang.
"Lupa," Jawabnya sepatah.
"Berdiri kat luar," Alia bergerak perlahan menuju ke luar kelas dengan wajah selamba. Di luar Alia menyanyi kecil, sekejap berdiri, sekejap duduk.
"Alia, masuk." Suara Syah memecah kesunyian. Dengan langkah malas, Alia masuk semula ke dalam kelas dan duduk di kerusinya. Beberapa minit kemudian loceng berbunyi.
"Kerja rumah yang saya beri tu, jangan lupa dibuat. Alia, saya nak kamu siapkan kerja yang saya bagi tu, esok saya nak tengok. Dan, habis waktu kelas nanti, saya nak awak cuci tandas guru," Syah mengingatkan pelajarnya sebelum beredar.
"Apa? Tadi dah kena hukum berdiri kat luar. Ada lagi hukuman rupanya?" Alia berkata kasar. Syah hanya angkat bahu dan berlalu meninggalkan Alia yang tidak puas hati. Hubungan mereka semakin tegang.

Alia mencuci tandas guru dengan tekun sekali sambil menyanyi kecil.
"Alia, apa kamu buat ni? Habis basah kasut saya," Alia mendongak bila mendengar seseorang memarahinya. Glup!!!!! 'Harimau versi monyet,' Alia garu dahi yang tidak gatal.
"Errrr. Sorry cikgu. Tak sengaja." Jawabnya gugup. Namun dalam hati, Alia ketawa puas-puas. 'Padan muka. Itu balasan sebab buli orang yang tidak bersalah.' Alia tersenyum.
"Apa kamu buat kat tandas guru lelaki ni?" Syah memarahi Alia.
"La… cikgu yang suruh saya cuci tandas tadi." Alia menjawab keras. 'Takkan dah lupa. Sayang muka hensem tapi pelupa,' Alia berbisik sendirian.
"Saya tak suruh kamu cuci tandas guru lelaki. Tu tandas guru perempuan yang patut kamu cuci," Syah menunding jari ke tandas guru perempuan.
"Saya dah cuci pun. Tadi cikgu tak cakap pun cuci tandas guru perempuan saja. Cikgu suruh cuci tandas guru saja. Saya ikut je," Alia angkat bahu. Syah geleng kepala.
"Sudah. Balik lagi. Pening kepala saya ni. Suka sangat menjawab." Syah menyentuh kepala Alia. Alia menepis tangan Syah yang sedang membelai rambutnya. Bimbang ada mata yang memandang. Nanti kena tangkap basah kat sekolah pula. Alia segera beredar meninggalkan Syah yang tergamam bila tangannya di tepis kasar.

***********************
"Alia!!!!" Alia berlari meninggalkan Sara yang sedang memanggilnya. Sara mengejar Alia dan diikuti oleh mereka yang lain.
"Alia tunggu dulu. Maafkan aku." Sara menarik tangan Alia. Ketika itu mereka sedang berjalan pulang ke asrama selepas selesai kegiatan gerko pada petang tersebut. Alia menghentikan langkahnya.
"Maafkan aku. Ini semua salah aku. Aku… aku sakit hati bukan kerana Salman bercinta dengan kau. Aku sakit hati sebab kau bagi tau dia yang aku suka kat dia. Aku tak kisah pun kalau kau nak bercinta dengannya," Sara berkata sedih.
"Kau gila ke? Kau kenal aku sejak bila? Dan aku bercinta dengan dia? Tolonglah Sara. Banyak lagi perkara lain yang aku nak buat dari fikir tentang budak tu. Dan aku hanya nak tolong kau, aku nak sedarkan budak tu, bahawa ada orang lain yang suka kat dia. Aku tak nak dia membazir masa dengan perkara yang sia-sia," Alia berkata marah. Mereka yang lain mendiamkan diri. Membiarkan Alia dan Sara meluahkan apa yang tersimpan di hati mereka.
"Ok. aku minta maaf ye. Maafkanlah aku." Sara buat muka sedih sambil kedua-dua tangannya memeluk tangan Alia. Alia merenung wajah Sara.
"Belanja aku makan coklat. Budak tu punya pasal, aku terliur setiap kali tengok coklat yang dia beri. Tapi, Ros jugak yang kenyang," Mereka tergelak riang. Sara dan Alia saling berpelukan.
"Rugi aku tak tumbuk si Salman tu sekali. Kerana dia kita berdua bergaduh. Bagi free pun aku tak nak kat budak tu. Merosakkan suasana je," Mereka tersenyum mendengar Sara mengutuk Salman.
Petang yang dingin kerana hujan baru saja teduh. "Sara, temankan aku pergi rumah pengetua," Alia merenung Sara yang leka membaca novel.
"Eiii. Malas, lah. Kau ajak Ros tu," Sara muncung mulut ke arah Ros. Alia memandang wajah Ros dengan riak sedih.
"Laaa… Aku nak gunting rambut Maziah ni. Kau ajak si Imah tu, dia free. Imah, kau temankan Alia ke rumah pengetua kejap. Kasian dia ni," Ros menyuruh Imah menemani Alia sambil tangannya mengusap bahu Alia. Alia menepis tangan Ros yang berada dilehernya.
"Eiiii. Geli lah." Ros tersengih.
"Aku tak nak temankan kau. Aku nak berehat ni. Ala… macam tak biasa ke rumah pengetua tu, dulu kau kan selalu ke situ?" Imah menjawab selamba.
"Ok. Jangan menyesal. Kalau pengetua bagi aku makanan sedap, aku tak mahu bagi korang," Alia berkata sombong sambil berlalu.
"Ala… Katakan saja yang kau takut terserempak dengan Cikgu Syah. Kalau kau jumpa Cikgu Syah, bagi tau dia, kami kirim salam," Mereka berempat ketawa riang. Alia berdengus marah. Kawan-kawannya itu, bukan mahu menolong, semakin menyakitkan hatinya saja. 'Bagaimana reaksi mereka kalau tahu aku dah kahwin dengan Cikgu Syah tu?' Alia gerun memikirkan apa yang bakal terjadi. Tentu mereka menjauhkan diri darinya. Bukankah orang yang ditangkap berkhalwat akan dipandang serong. Alia mengeluh mengenang nasib diri. 'Kenapa aku diuji dengan ujian yang berat ini?' Soalnya pada diri sendiri.
posted by Penulisan2u @ 3:18 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
4 Comments:
  • At 6/7/09 5:22 PTG, Blogger Miss Kira said…

    ada gak smbgnnya..
    dah lma tggu...
    hehehe..
    syah majuk..
    alia pujuk la..
    ada blog x?

     

  • At 6/7/09 8:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hehehe....

    cian kat alia...tapi x sabar tunggu selanjut nyer..

    < M@ssFDya >

     

  • At 8/7/09 4:20 PTG, Blogger kaira_syuma said…

    http://hasilpenulisanku.blogspot.com/
    kalau ada masa free lawatlah blog saya di atas.
    TQ. hehehhee

     

  • At 26/7/09 2:03 PG, Anonymous anisyahirah_aniesha said…

    alhamdulillah...
    ada juga sambong nya
    cepat la ...
    sambong lagi

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group