BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 31, 2009
Cerpen : Tangga, Ain & Am
Nama Pena : Pennywords

"Zarul Irham!!!" lantang kedengaran suara Ain Najwa dari sebelah. Zarul Irham yang sedang leka mengulangkaji pelajaran di balconynya memandang Ain Najwa sepi.
"Apa kau nak, Ain?" cermin mata diletakkan di sisi. Buku setebal dua inchi itu ditutup. Segala perhatiannya diberikan kepada Ain Najwa, gadis 18 tahun yang berketinggian 156 cm itu.
"Tak ada apa. Saja nak kacau kau. Aku boring lah... Kau sejak masuk Matrik ni, semakin boring pulak rasanya!" Zarul Irham menggeleng perlahan. "Apa sepesis manusia lah kau ni? Aku kacau kau dulu, kau maki hamun aku. Ni, aku aman dengan kau pun takkan jadi masalah jugak?"
"Tapi, Am.... Dulu perangai kau macam setan. Sekarang ni, perangai kau macam budak nerd! Isyh, malu sih aku nak mengaku jiran." Ain Najwa sudahpun bertenggek di pagar paras pinggang yang memisahkan balcony kondominium milik keluarga Ain Najwa dan Zarul Irham.
"Ain, if u dont have anything important left to say, may I excuse myself?" Zarul Irham mengambil semula bukunya. "Tapi, Am…." Belum pun sempat Ain Najwa menghabiskan ayatnya, Zarul Irham sudahpun melangkah masuk.

SETAHUN LALU,
"Ain, Affat sihat?" Ain Najwa mengetap bibir, geram. Sejak seminggu yang lalu, Ain Najwa telah digosipkan dengan Affat, lelaki yang sangaaaatttt 'macho' di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Hormat ini.
Affat, pelajar lelaki 5 Sains Beta yang perangainya mengalahkan gadis ayu melayu terakhir. Bukannya nak menghina Affat, tapi perbuatan Zarul Irham itu sememangnya dah melampau!
Entahlah... dari kecil, dia dan Zarul Irham agak rapat. Segalanya dikongsi bersama. Tapi, sejak dia dan Zarul Irham mula melangkah ke dunia remaja, mereka sering bertikam lidah. Sape lagi yang mulakan, Zarul Irham lah!
Bukan setakat kes dia dengan Affat, macam-macam lagi lah yang Zarul Irham dah lakukan. Bukan sikit, tapi banyak!
Yang pertama, of course lah kes Affat, tu. Secondnya, boleh pulak Zarul Irham ni jadi match-maker antara dia-Harith; pelajar tingkatan lima di Sekolah Menengah Kebangsaan Puri Vijaya. Yang cantiknya, boleh pulak Zarul Irham sendiri yang menjadi punca dia-Harith berpisah. Kelakar, kan?
Yang ketiga, mengheboh-hebohkan kepada seluruh sekolah tentang crush Ain Najwa terhadap Zaqwan. Ehem, perhatian lah ye. Zaqwan ni adalah jejaka yang TERhandsome di SMKDH ni. Tapi, itu kata aku. Kata orang lain, dia adalah jejaka kedua handsome selepas.......
Zarul Irham bin Shaari.
Bukan setakat tu je, macam-macam lah si Zarul Irham ni dah buat dengan seorang gadis bernama; Ain Najwa binti Awaluddin. Walaupun, kenangan-kenangan yang memalukan itu masih Ain Najwa tak dapat lupakan, tapi hati dia tak boleh tahan bila melihat kebaikan Zarul Irham.
Hairan. Setelah lima bulan tak berjumpa, Zarul Irham telahpun berubah. Bukan raut tampannya yang berubah... jauh sekali betuk tubuhnya yang ala-ala kurus melidi macam Qi Razali tu. Tapi..... perangainya. Atau mungkin dia yang berubah.
No more stupid jokes.... no more prank-ing. No more- nothing.
Hairan bin ajaeb. Apa yang dah merubah Zarul Irham... Atau mungkin... Siapa yang merubah Zarul Irham. Terdetik cemburu di hati Ain Najwa. 'Ah... pesetankanlah!'... Ain Najwa menepis jauh perasaan yang tak patut hadir dalam dirinya.

ZARUL IRHAM menyepikan diri di dalam bilik. Assignment yang bertimbun, alhamdulillah berjaya disiapkan. Ain Najwa..... dah berubah rupanya budak kecik tu. Well, tak lah berubah sangat. Ketinggian still sama jerk. Haha, minah tu still paras ketiak aku! Titt...titt.. One message from Ameer;
+Am, lepak jom!
+X,kot.
+Sombonk, ko skang e?
+BZ ah. Bkn sombonk.
+Hw's ur girl?
+Cbok ah ko. G jejauh! Jgn nak kacau, BZ body pasal MY GIRL!
+weekkk:P ngan aku pn nk jelez.
+bkn jelez, ngenk! Langkah b'hati2..
+blah ah ko!
+jmpe lu laen kali, bro!
+yelarh..

My girl from next door.... Ain Najwa Khaleed. Ah, kenapalah budak tu susah sangat nak faham perasaan aku nih? Satu sekolah boleh teka, takkanlah otak minah ni lembap sangat sampai perasaan aku ni pun dia tak boleh nak teka?!
Sememangnya, sejak Ain Najwa melangkah ke usia remaja, hati pertama yang gadis itu ketuk tentulah Zarul Irham hanya jaraknya tiga tahun.
Dengan lesung pipt di pipi kirinya dan perangai yang kadang-nakal kadang-baik dan kadang-manja itu, Zarul Irham terpikat. Aneh, mungkin sekadar cinta monyet antara Zarul Irham yang berusia 16 tahun dengan Ain Najwa yang sedang merangkak di tahun pertama di sekolah mengengah.
Tak ramai yang perasan dengan kecomelan Ain Najwa... Tapi, tak kesahlah! Maybe Ain Najwa is what people call; one in a million. Or she is the hidden beauty. Ah, sudahlah kau Zarul Irham. Ber falsampah pulak.
Dia pernah luahkan, tapi kenapa Ain Najwa pura-pura tak paham. Atau mungkin, minah tu memang tak paham. Malu pun ada gak bila difikir-fikirkan.

"AIN, kau tengah buat ape tu?" Zarul Irham menegur Ain Najwa yang sedang bersendirian di tangga yang berhadapan dengan tasik di belakang bangunan kondominium mereka.
"Tengah menjahit!" Ain Najwa menjeling. Macam tak nampak pulak! "Marah, nampak...." Zarul Irham tersengih.
"Taklah, geram. Apa kau nak ni Am?" Ain Najwa membetulkan tudungnya yang berkelepek ditiup angin yang sepoi-sepoi bahasa. "Aku nak cakap something dengan kau, Ain." Ain Najwa merenung Zarul Irham.
"Cakaplah, aku dengar ni." Ain Najwa melemparkan senyuman.
"Aku suka kau!" Zarul Irham akhirnya meluahkan perasaannya. Aduh... malunya.... lebih-lebih lagi bila minah ni melopong jer mulut dia. Aku cium kang baru tau!
"Mak kau terbagi kau telan ubat gegat ke?" Ain Najwa bertanya, lurus. Zarul Irham menggeleng keras. Ih, dia ingat aku ni main-main ker?
"Banganglah kau ni, Am. Main-main lak! Buang masa aku jer. Dasar babooncit!" Ain Najwa mencicit lari setelah menarik rambut Zarul Irham.
Iih, mamat ni. Boleh pulak dia main-main dengan aku bab-bab perasaan tu. Hisy, kalaulah apa yang dia cakap tu betul. Mau aku pengsan. Hahaha, Am... Am...

SEMENJAK sesi luahan perasaan yang tak menjadi dengan Ain Najwa itu, Zarul Irham berazam untuk meng-nyah kan saja perasaan anak teruna mudanya. Jadi, dia merancang berbagai-bagai rancangan yang boleh memalukan Ain Najwa. Entah kenapa, dia sendiri tak tahu!
Kadang-kala, ada jugak lah rasa rindu dekat budak kecik yang agak ting-tong tu. Entah macam mana, kan? Ada jugak keistimewaan budak istimewa tu. Zarul Irham kemudiannya ketawa sendiri.
"Am, jom makan!" panggilan dari Puan Salhah mematikan lamunan Zarul Irham.
"Sebelum tu, boleh tak Am tolong Mak? Tolong hantarkan lauk ni dekat rumah sebelah." Zarul Irham membuka matanya seluas-luas. Mak ni, orang baru nak lupakan anak dara orang sebelah ni....
"Alah, halal aje lah lauk tu. Malas lah Am nak bagi." Zarul Irham bersuara malas.
"Isy, budak ni! Am ikut je lah cakap Mak! Bukannya orang lain, jiran sebelah kita jugak!" Zarul Irham mengangguk malas akhirnya. Puan Salhah tersenyum, puas dengan kemenangannya.

AIN NAJWA yang sedang sibuk membasuh pinggan di dapur, terkocoh-kocoh ke depan bila mendengar Puan Nina memanggilnya.
"Ain, tolong bukak pintu, tu. Tengok siapa pulak yang bertandang. Mak nak tengok Melodi ni hah." Ain Najwa memuncung.
"Mak ni, pintu tu 12 langkah je dari Mak. Ain jugak ke, yang kena bukak?"
"Bukak je lah! Budak ni, lawan pulak cakap Mak sendiri." Ain melangkah longlai ke pintu.
Gedegang! Bunyi pintu Ain tutup sebaik sahaja melihat muka yang terpampang di bola matanya. Tudung di belakang pintu dicapai.
"Ha, apsal?" Ain Najwa memberanikan diri selepas memastikan keadaan dirinya 'selamat'.
"Waalaikumussalam, Ain Najwa binti Awalludin." Ain Najwa tersengih, mendengar teguran Zarul Irham.
"Assalamualaikum, Zarul Irham bin Shaari."
"Nah, mak aku kasi." Belum sempat Ain Najwa mengucapkan terima kasih, Zarul Irham sendiri terlebih dahulu meletakkan tumperware itu di tangannya dan berlalu pergi.
Ain Najwa, terpinga-pinga di pintu. Sebelum tersenyum dan menutup kembali daun pintu rumahnya.
Puan Salhah dan Puan Nina yang melihat adegan pendek itu, tersenyum.


AIN NAJWA memandang Puan Nina yang sedang sibuk berdehem kepadanya sejak dari tadi. "Kenapa, Mak ni?"
"Ain, Mak nak tanya sikit, boleh?" Puan Nina mula mencucuk jarum.
"Apa dia? Mak tanya ajelah." Ain Najwa mulai pelik. Mak aku ni terlebih makan jamu Sri Puteri ke?
"Ain, ada sesiapa?" Ain Najwa memandang Puan Nina dengan pandangan pelik.
"Sesiapa? Maksud Mak?" Megat yang sedang bermain di kakinya, diusap.
"Maksud Mak... dah ader yang punya ke?"
"Ada..ada... Ain Najwa ni harta Ahmad Albab yang punya!" Ain Najwa berseloroh.
"E'eh anak dara ni. Mak tanya betul-betul ni!"
"Ehem! Betullah Mak... Ain ni, siapa yang nak? Pendek je. Rileks lah Mak.... Kalau tak ade anak teruna orang yang berkenan dengan Ain, Ain kawen je dengan Megat, ok Mak?"
Megat yang mendengar namanya disebut, mengiau manja sambil menguis kaki Ain Najwa manja.
"Ain nak tengok Mak sembelih Megat ni, Ain cubalah main-main lagi dengan Mak!" Ain Najwa tergelak.
"Iya lah Mak.... Ain ni tak ada sesiapa. Single and available. Puas hati Mak?"
"Puas.... Puas sangat-sangat-sangat!" Ain Najwa mengerling Puan Nina. Megat yang dari tadi mengingau, diletakkan di luar, makin aku layan, makin kau bising ye Megat!

"APA MAK?!!!" suara Ain Najwa terkeluar dengan lantangnya. "Cuba Mak ulang sekali lagi dekat Ain." Puan Nina masih tenang melipat kain sambil melihat reaksi over anak daranya itu.
"Lah, apa Ain nak kisahkan, hari tu Mak tanya, Ain cakap Ain tak ada siapa-siapa." Ain Najwa mencerlung kepada Fakhruddin, abangnya yang sedang ketawa berdekah-dekah.
"Mak bukannya nak suruh Ain nikah kahwin dengan dia lusa. Mak suruh Ain bertunang je, sebelum Ain pergi PLKN." Ain Najwa terdiam.
"Mak ni... Tak sabar-sabar agaknya nak Ain lepas dari tanggungjawab Mak dan Abah." Ain Najwa bersuara lirih, lantas masuk ke dalam bilik.
To Am : jumpe kt tangga. Nk cakap cket.
Reply from Am: ok.

AIN NAJWA duduk diam, resah di anak tangga 'retreat'nya itu. Kedatangan Zarul Irham dinantikan dengan penuh debaran.
"Ain...." Ain Najwa tersentak tatkala mendengar suara Zarul Irham. Rileks Ain.... Kau boleh... On the mark... ready...get...set....
"AM!!! Kau dah gila ke ha?! Aku tak mahu bertunang dengan kau! Aku ni muda lagi tau!!! Baru 18 tahun! Aku tak nak! Aku tak mahu! Am.... aku tak mahu! Kau tolong lah aku...." go... lirih suara hati Ain.
"Ain! Rileks dulu, boleh tak? Am yang dengar ni pun boleh jadi kacau." Ain Najwa tersentak lagi. Am? Dia ni kena angin kus-kus ke?
"Sebenarnya, Am pun tak tahu apa-apa pasal rancangan mak Am dengan mak Ain. Serious, Am betul-betul tak tahu. Am pun, baru tahu tadi jugak. Tapi..."
"Tapi apa?! Huhu... Am.. aku tak nak! Aku muda lagi.... Aku tak nak kawen!" Ain Najwa merengek.
"Ain. Apa yang Ain nak risaukan? Bertunang je kan.... ke, sebenarnya Ain tak mahu kawen dengan Am?" Ain Najwa terdiam. E'eh, mamat ni. Semacam sentimental lah pulak.
"AH... er.. itu... em...Ain... eh?... er...." tergugu-gagap Ain Najwa sebentar.
"Ain, AM sebenarnya dah lama suka dekat Ain. Kenapa Ain tak pernah nampak? Am pernah bagitahu Ain, tapi kenapa Ain tak mahu dengar? Ain ingat Am main-main pulak. Am betul-betul kecewa." Zarul Irham akhirnya berhati-hati menuturkan kata.
"Habis tu, kalau Am suka dekat Ain, kenapa selalu buat Ain sakit hati?"
"Sebab Am ingat, Ain tak suka dekat Am. So, Am nak lupakan Ain. Ain ingat tak, waktu Am 'cupid'kan Ain dengan Harith. Am sengaja buat macam tu sebab.... sebab... Am nak Ain bercinta. Sebab Am nak diri Am semburu. Tapi, Am kesian tengok Ain. Sebab Am tahu, Harith tu playboy tahap cipan. So, nak-tak-nak, Am terpaksa 'clash'kan korang. Ain, Am buat tu semua sebab tak nak Ain sedih-sedih...
Kenapa Am gosipkan Ain dengan Affat pulak? Sebab Am sengaja nak buat Ain malu. Sebab Ain dah buat Am malu dengan diri Am. Ain gelakkan Am waktu Am cakap Am sukakan Ain. Itulah.... bodoh jugak kan Am dulu?" Ain Najwa mengangguk.
"Zarul Irham Shaari memang agak bodoh." Ain Najwa tergelak kecil.
"Lepas tu... Am tak puas. Am jealous, kenapa Ain suka sangat dekat Zaqwan tu. So, Am bocorkan rahsia Ain. Kesian kat Ain, tapi itulah.... waktu Am luah perasaan tahap leleh haritu, Ain boleh pulak gelakkan Am. Inilah padahnya."
Ain Najwa terdiam. Dalam hati... dia berfikir. Kalaulah dia bagi peluang untuk Zarul Irham terus bercakap dulu, mesti benda-benda macam ni tak jadi dan diorang boleh live happily ever after.
"Ain, Am tak nak paksa Ain. Cukuplah Ain tahu yang Am suka kat Ain. Dari dulu sampai sekarang. Am harap, Ain akan happy. Am akan tetap tunggu Ain balik dari PLKN. In fact, Am akan tunggu Ain sampai bila-bila. Am akan tunggu Ain balik. Am akan tunggu Ain balas perasaan Am. Am akan tunggu sampai Ain ready. Bye, assalamualaikum." Dan.... Zarul Irham terus berlalu.

AIN NAJWA resah di dalam bilik. Sejak semalam, handphone nya diusung ke sana ke sini. Majlis pertunangan dia dan Zarul Irham telahpun dibatalkan. Mak kata, Am yang mintak.
Semalaman Ain Najwa berfikir. Mungkin betul apa yang Aliyah cakap dulu;
Kau ni... entah-entah ada jodoh dengan Irham. Tu sebab tak pernah lekat dengan mana-mana guys. Entahlah Ain... kadang-kadang tu, aku tengok kau ni macam ada perasaan je dekat Irham. Mata tu, selalu je pandang dia. Lidah tu, selalu je sebut nama dia. Entah-entah... hati tu dah ada pun insan nama Zarul Irham.
Ain Najwa tersenyum. Maybe, betul. Aku suka Am. Tapi, takkan aku nak pergi confess tetibe dekat dia. Isy, mamat ni pun satu. Tak nak ke tanya perasaan aku? Hii... dahlah esok pagi aku nak blarh dah... PLKN tu dah lah lama. Tiga bulan... kalau dia jumpa minah lain macam mana? Gigit jari lah aku. Tiitt...titt..
From Irham: nnt ble balik, leh main Nintendo Wii baru Am. Ayah Am br beli.
"Mak, Am mana?" Ain Najwa akhirnya menebalkan mukanya untuk bertanya. Puan Nina yang sedang mengacau kuah lemak (pergh! Kecur air liur!) tersenyum sumbing.
"Itulah, dulu disuruh bertunang tak mahu! Kan sekarang dah merindu-rindu!" pipi Ain Najwa terasa panas.
"Alah, Mak ni! Ain tanya aje. Iyalah, dah dua hari Ain balik dari PLKN, tak nampak pun penghuni-penghuni rumah sebelah kita ni." Mendengar kata-kata Ain Najwa, Puan Nina memperlahankan api.
"Diorang sume dah pindah sebulan lepas. Pak Cik Hassan dapat tawaran bekerja dekat Australia. Tak tahulah pulak bila bal.... eh, Ain! Nak ke mana? Hai, lah budak ni! Aku tak habis lagi bercakap!" akhirannya Puan Aina mengomel sendiri sambil melihat Ain berlari keluar. Megat, si kucing parsi jantan mengejar Ain Najwa dari belakang.
Ain menghabiskan masa selama sepuluh minit, menangis bersendirian di tangga 'retreat'.
Dan di saat kau benar-benar mahu pergi... Seperti ku bernafas dalam air....
"Sampai hati Am tinggalkan Ain. Am kata nak tunggu Ain. Am tak tahu, Ain suka Am. Tapi, Ain malu nak cakap. Penat Ain tunggu Am tanya Ain. Sebelum Ain pergi hari tu, Am kata Am akan tunggu juga Ain balik. Am janji, nak bagi Ain main Nintendo Wii Am yang baru tu. Sia-sia je Ain beli CD game, ingatkan nak main dengan Am. Ain ingatkan nak buat Am happy." Megat yang dari tadi setia di pangkuan Ain Najwa, berlalu pergi. Mungkin, dah tak tahan dengar coloteh kesedihan Ain Najwa.
"Am tahu tak, Ain suka Am! Am dengar ke tak ni?!" kemudian Ain Najwa menangis lagi.
"Am dengarlah, Ain...." tangisan Ain Najwa berhenti. Perlahan-lahan, Ain Najwa menoleh.
Terpampang di ruang matanya, Zarul Irham sedang tegap berdiri, memakai t-shirt Warner Bros, jeans dan sneakers Adidas sambil memandangnya penuh makna.
"Kan senang kalau Ain cakap dari dulu je dekat Am? Ain...Ain... dah msuk PLKN pun pendek jugak paras armpit Am. Nanti camne Am nak peluk Ain?" Zarul Irham mengenyit mata.
"AM!!!" Ain Najwa membentak.
"Okay...okay... sorrylah sayang. Jom, kita main game Nintendo Wii baru yang Ain beli tu, jom!" ajak Zarul Irham.
Ain Najwa menggeleng, "kenapa Am ada dekat sini? Mak Ain kata family Am dah pindah gi Australia."
Zarul Irham ketawa besar. "Alah, Cikna chong Ain je tu. Mana ada Am pindah. Melancong je, dari minggu lepas. Sepatutnya sampai sini semalam tapi flight delay. Lagipun, Am ingat janji Am. Am takkan tinggalkan Ain dan kalaupun Am 'tak ade' sekalipun, jasad Am still ade untuk sambut Ain." Zarul Irham berkata perlahan.
Ain Najwa menggeleng lagi, "Am jangan cakap yang bukan-bukan. Ain tak suka."
Zarul Irham tersenyum nakal, "Awak sayang kat kite eh?"
Ain Najwa tersenyum malu.
Megat pula mengingau, bajet paham ah drama swasta neh.
Puan Nina dan Puan Salhah yang menonton dari kejauhan, mencalit ibu jari mereka.
Encik Awaluddin dan Encik Shaari hanya menggeleng melihat drama anak-anak mereka dan reaksi isteri-isteri mereka. ***TAMAT***


p/s/s; 2nd cerpen after Upik Ana & Apek and Cinta Tak Bersegi:)
GANSAMHAMNIDA~
posted by Penulisan2u @ 4:26 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
42 Comments:
  • At 31/7/09 10:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ta sesuai la tunang mude2
    pelikla bace.. ta bestla.parents dorg mmg pelik.

    (:~D)
    ske komen

     

  • At 31/7/09 11:19 PG, Blogger a.s.m.a said…

    memng pelik tp sweetla..
    kena pulak nama aku ain hahhaa

     

  • At 31/7/09 12:32 PTG, Blogger Nurul 'Atiya said…

    haha..
    best ah cte nih..
    agk plik skit..
    tp syok!

     

  • At 31/7/09 2:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    takbesh..cinta budak2..

     

  • At 1/8/09 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xpe lah tunang awal2..
    kn bgus..dpt mgelak kn drpda maksiat..
    good job..

     

  • At 1/8/09 10:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang bez.
    cinta remaja yang pelik..=)

     

  • At 1/8/09 10:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apalaaa..ingatv tunang awal tu leh buat semua ke?
    tunang bukan lesen tau...

     

  • At 2/8/09 2:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tu lah fahaman org melayu kite neh....xnak bukak minda...sape yg komen or fikir tunang boleh elak maksiat tue mmg kene rujuk qur'an n jadih balik lah....tunang is not a license to do everything okey....lainlaa kalo ckp kawen awal....boleh di'consider' lg....

     

  • At 2/8/09 11:01 PG, Blogger norain ishak said…

    wahahah..semangat aku nak bacer sebab ade name aku..ihihi..jap2 aku nk bacer..

     

  • At 2/8/09 2:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ermmm best..
    tak pe tunang dulu pun..
    heheh

     

  • At 3/8/09 4:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite nie best daaaa.....comey sgt2..huhu...bestnye jd ain...jln cte pon klaka...ayt pon gile2...agaknye org yg xske cite ni, makcik2 da kot..huhu

     

  • At 3/8/09 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    isy,mane ade ade tunang leh elak maksiat!hubungan yg halal adlah hbgn yg sah iaitu kahwin. actually,w/pun kuar berdua-duaan ngan tunang pun dikira berdosa tau. tp,klu nk kuar gak kene ade sorng muhrim ikut skali.

     

  • At 3/8/09 5:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btol..sye setuju
    ckp org ats ni..

     

  • At 3/8/09 5:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    setahu ak,tunang ni sbg tande je..
    sbb xnk di kebas org..
    dn sbg prsediaan utk memikul tanggungjawab
    slps dh kawen..dkt quran xde pown ckp tunang ni halal..
    hrp xde sape slh phm

     

  • At 3/8/09 7:33 PTG, Anonymous pennywords said…

    ayoyo..
    naper nih?
    jangan lah gado2..
    rileks..
    Am ni tunang awal dengan Ain sebab nak cop lah,
    nanti tkda lah dikebas orang...

    okay?
    insyaallah, kalau citer ni berlaku kat mana2,
    Am takkan buat apa2 kat Ain.
    insyaallah, mak Am dah bagi ajaran Islam yang cukup dekat Am ni:D

    meseg tersirat:
    *kepada lelaki yg dah suke tahap gaban kat awek2 anda, jangan lah tunggu. halalkan lah (kahwen lah pe lagi) apa yang patut. sebelum disambar helang..
    arasso?

     

  • At 4/8/09 4:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kjp..pnulis slh tlis kot..ad part bhgn ats 2 dy tlis nm Ain Najwa Khalid..pas 2 tkr ke Ain Najwa Awaludin..prlu tliti lbh kot..

     

  • At 4/8/09 5:23 PTG, Blogger Honey said…

    plek ar..but nice

     

  • At 4/8/09 11:29 PTG, Anonymous kedahmari said…

    tunang bkn cara tuk mngelakkn maksiat...
    tp tunang 2 perlu dlm proses mngenal psngn masing2...
    mngkn am nak brtunang dgn ain sbb die nak knl hti budi ain cmne dlu...
    n nak cop ain 2 dlu...
    bkn nak mngelakkn maksiat..
    tunang xmnghalalkn cara...
    harap phm ye org d ats...

     

  • At 5/8/09 3:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    lain2...
    ////////////////////////////
    786356567089-209-89765445
    muoiuodiponbgtyu3io[;
    ,msnz
    .,fcjnbkcigc
    BAGUS!!!!!!!

     

  • At 5/8/09 5:14 PTG, Anonymous wheezy said…

    plek gle cte nyh...
    tp mang sweet sgt

     

  • At 5/8/09 6:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Cute nya cite ni....
    sweet gile,gud job penulis...

     

  • At 6/8/09 9:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best jg tau..jln crita sweet sgt2..
    tunang muda pn ok jg.. kwin muda pn xda mslh..

     

  • At 6/8/09 12:19 PTG, Blogger mojako said…

    bestnyer citer ni..bagus2

     

  • At 6/8/09 12:49 PTG, Anonymous adoyai said…

    cter bez..jln cter mnaik..tp..
    cinta bdak2 plak..
    adoi..

     

  • At 6/8/09 3:29 PTG, Blogger JAY said…

    ha ha ha.
    bysyht siot citer ni. yang paling syok bab kucing tu ah. ko bagi nama MEGAT. kejadah la..teringat member yg duk lepak kat moden.
    btw; cool la gak.

     

  • At 6/8/09 3:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam..cter ok lah..not bad..pa pown, wat yg tbaik ehh..daa..

     

  • At 6/8/09 9:28 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahaha...aku suka la pat dia ckp dia harta milik ahmad albab tuh...sempoi beb...thumbs up 4 ur "kesempoian" teruskan berkarya...

     

  • At 7/8/09 1:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suka citer ni...nama aku Ain nama ehem2 aku plak Am samerla sukanya.....mcm dirancang2 plak....hahahahaha

     

  • At 7/8/09 7:47 PTG, Blogger HuDaCoMeL said…

    adui ai...
    bestnye...
    kalau aku jd ain tue...
    hehe...
    gatal...
    to da writer: teruskn usaha anda k...guoodluck

     

  • At 7/8/09 9:45 PTG, Anonymous han said…

    awk ni mzt ske Awal kn?hehe..

     

  • At 11/8/09 2:05 PTG, Anonymous Pennywords said…

    minat biasa2 je arh..
    nama tu ada sebab nya..
    tapi tkda kaitan dengan Awal. langsung takde..

    tqtqtqtq:D
    sape2 nama Ain, citer ni utk korang lah eh?

     

  • At 11/8/09 4:21 PTG, Blogger dreamer said…

    :)
    best story ni..
    gud luck writer...

    *umi kalsom*

     

  • At 13/8/09 6:33 PTG, Anonymous princess cute said…

    am n ain..kalau x silap 2 watak novel adam hawa..
    cite ok jee..
    tapi aku x suka kecik2 dah nak bertunag..
    x syok langsung..
    pas2 buat date kat tangga..x pasal2 kawin free..

     

  • At 16/8/09 3:15 PG, Anonymous Fara said…

    he3 suke citer ni.. n mostly name saye pun ain.. hahaha tapi sayang saye takdela tinggal kat kondo.. jiran yang hensem jauh sekali.. n mostly my parent takdela sesporting itu.. dari kecik they all selalu kate JANGAN COUPLE.. lastly even umur saye dah nak masuk 19 tahun pun saye tak pernah kaple.. pernah try for once tapi tak menjadi.. tak reti la nak kaple2 ni.. so live has go on without men.. yang penting study.. hu3 tapi yang haru skang ni they all asyik tanye saye ni da ader bf ker.. opss tibe2 jadi sporting lak parent ak ni.. tapi jawapanya tidak (sedey tul).. dan tak akan.. demi cite2 aku harus melepaskan cinta.. chewah berfalsampah lak!!
    love this story..
    keep writing..

     

  • At 16/8/09 3:09 PTG, Blogger my_za2l said…

    pelik-pelik.
    xbest langsung!
    cinta budak-budak mmg x best.
    haha.

     

  • At 17/8/09 10:26 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud job writer.. citer ni best n ley improve lg.. org yg suka kondem org tu x tentu ley tulis citer best..

    try ur' best again..

     

  • At 17/8/09 6:10 PTG, Anonymous Pennywords said…

    to dear 'condemners'..
    bagi lah cadangan, bleh ar pbaiki lagi after this:D

     

  • At 22/8/09 9:10 PG, Blogger mOoN said…

    bukan cinta budak-budak la...
    2 cinta remaja...
    x ramai yg tau cinta remaja ni
    bleh kekal ke jinjang pelamin...
    apapun,,gud work...
    very sweet story...=)

     

  • At 24/8/09 4:55 PG, Anonymous NuRiL Bahanudin said…

    even aku x brapa ske cinte bbudak..
    tp still nk kte, nice story, ayt2 dlam cite ni mang kena ngan jiwa aku ni...
    anyway writer, gud job, kip up the gud work..:)

     

  • At 17/12/09 3:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2 best... tung awl2 then kawen risiko nk mencurangkn diri pon kurg

     

  • At 14/3/11 4:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    apela korang ni..nk komen pon agk2 ar cket..
    blom tntu korng pnye crpn best..asyik nk mngutuk org je..

     

  • At 2/9/12 3:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jan kutuk org...dosa..bgilh sokongan..
    wat writer good story..teruskan usaha..
    cinta remaja yg wat hidup org gembira..hahaha
    10 star 4 u

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group