BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Julai 20, 2009
Cerpen : Kerana cemburu
Nama Pena : gennieviana

Hari ini merupakan saat bahagia bagi Zahra, dia akan berkahwin dengan pemuda yang baru dua kali ditemuinya, itupun hanya dari jauh, tetapi dia sudah jatuh cinta pertama dengan pemuda itu. Imran merupakan anak kepada kawan ayahnya, ayahnya banyak terhutang budi pada keluarga Imran. Oleh itu sebagai menghormati dan meneruskan lagi tali persaudaraan, ayahnya bersetuju mereka dikahwinkan itupun kerana permintaan Dato’ Mansur ayah Imran. Mulanya Imran tidak bersetuju berkahwin atas pilihan keluarganya tetapi setelah melihat gambar Zahra dia terus bersetuju.


Zahra yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Akauntan, belum setahun bekerja kini terpaksa berhenti kerana kemahuan Imran sendiri. Dia mahukan seorang isteri yang berada di rumah. Zahra agak hairan tetapi tidak membantah malah merasakan Imran pasti seorang pemuda yang baik. Zahra yang sedang mengelamun terhenti apabila ibunya memanggilnya.


"Apa yang kau fikirkan tu Zah? Mengelamun pula, dah siap ke, pengantin lelaki dah sampai tu.."


Zahra hanya tersenyum lalu bangun mendekati ibunya. Baju pengantin yang dipakainya sedondon dengan pengantin lelaki iaitu biru laut. Dia tersenyum kegembiraan, ibunya juga senyum, dia lebih gembira kerana akhirnya anak sulungnya berkahwin juga. Hanya sekali lafaz, Nurafika Zahra binti Mohd Nordin kini sah menjadi isteri kepada Zafrul Imran bin Dato’ Mansur.


Setelah penat melayan tetamu, Zahra meminta kebenaran daripada keluarganya untuk berehat. Dia rasa sedikit pening mungkin kerana keletihan tetapi apabila memasuki biliknya pening itu terubat. Dia melihat langsirnya dipasang baru berwarna biru laut kegemarannya. Katil yang bercadar juga biru laut banyak dihiasi bunga-bunga dari taman ibunya. Kemudian dia beralih kearah meja soleknya. Rupanya aku kelihatan nampak cantik disolekkan fikir Zahra, dia tersenyum-senyum melihat cermin hingga menampakkan lesung pipit kecil sebelah menyebelah bibir bawahnya.


Zahra bergerak ke atas katil. Baru dia teringat hari ini merupakan malam pertama bagi dia. Dia mula merasa sedikit takut kerana dia tidak mahu begitu awal disentuh. Lagipun dia belum mengenali sangat pemuda yang kini adalah suaminya. Namun sebagai seorang isteri dia harus mengikut kata suaminya. Zahra menunggu kedatangan Imran sehingga dia terlelap sebentar. Kemudian dia terjaga dan terkejut Imran juga berbaring di depannya sambil memandangnya.


"Eh..abang, bila abang masuk, zah minta maaf sebab terlelap, erm...tetamu semua dah balik ke?", Zahra cepat-cepat bangun dan duduk berhadapan Imran tetapi Imran masih berbaring sambil memandangnya tanpa menjawab soalan Zahra. Dia jadi hairan dengan perlakuan Imran yang tersenyum-senyum.


"Kenapa bang, ada yang tak kena ka? Kenapa abang tenung Zahra macam tu?", soal Zahra lagi sambil meraba pipinya kalau-kalau ada yang tak kena.


"Tak ada apa-apa, Zahra memang cantik, tak puas abang memandang Zah, erm...pening zah dah ok?", Tanya Imran sambil memegang dahi Zahra takut-takut dia demam.


"Zah dah ok dah, erm...abang nak...", Zahra tidak meneruskan niatnya untuk bertanya, dia harap Imran faham akan maksudnya.


"Eh..tak, abang belum puas nak berdua dengan Zahra, lagipun abang nak isteri abang ni cantik sentiasa...", kata Imran sambil tersenyum.


"Jadi abang tak nak zah macam ni?", Tanya Zahra lagi sambil tangannya membuat bulatan berdekatan perutnya yang bermaksud mengandung.


"Bukan, tentulah abang nak tapi abang nak fikir yang itu kemudian...", katanya lalu bangun dan duduk memandang zah lagi.


"Janganlah tenung zah macam tu, zah rasa malu pula..."


"Opps..abang minta maaf, jom tidur, tak sabar nak peluk isteri abang ni lagipun besok abang kena kerja sebab ada meting untuk projek baru abang."


Zahra mengangguk, dia bangun memastikan pintu berkunci dan menutup lampu kemudian berbaring di sisi Imran. Dia rasa ada kehangatan menusuk kalbunya, lebih-lebih lagi bila Imran mengucup bibirnya terasa kebahagian itu adalah miliknya. Dia harap dia akan kekal bahagia bersama suaminya sampai bila-bila.


Pagi itu Zahra bangun agak lewat dan mendapati suaminya sudah tiada. Mungkin dia sudah pergi pejabat fikirnya. Lalu dia mandi dan bersiap untuk turun ke bawah. Sedang dia menyikat rambutnya dia ternampak secebis nota dari Imran.


"Sayang, jangan lupa berkemas pakaian dan barang-barang, sebab abang nak bawa sayang balik ke rumah kita, tengahari nanti kalau abang tak dapat jemput, abang akan suruh driver kita jemput sayang ok.."


Zahra rasa sedikit sedih sebab belum sehari dia berkahwin dia terpaksa meninggalkan ibu dan ayahnya serta dua lagi adik lelakinya. Namun sebagai isteri dia harus menjalankan tanggungjawabnya di rumah suaminya.


Tengahari itu, dia terdengar bunyi hon kereta di depan rumahnya, pasti itu Imran fikirnya lalu menjenguk di depan pintu tetapi yang keluar adalah pak Hassan, driver Imran. Pasti Imran sibuk katanya sendirian.


"Puan, ada barang-barang yang perlu diangkat?", pak Hassan bertanya sebaik berdepan dengan Zahra.


"Ada dekat ruang tamu, tolong angkat ye..", kata Zahra, dia kemudian memeluk ibunya yang ada di sisinya.


"Ibu, rasa berat hati lah nak tinggalkan ibu.."


"Dahlah Zahra tak perlu nangis, ibu faham lagipun kau dah ada suami, kena jaga makan minum, pakaian, dan sakit suami, jangan pula derhaka."

"Baik, ibu...ayah, minta maaf kalau Zahra dah susahkan ayah terutamanya untuk perkahwinan Zahra.", kata Zahra sambil mencium tangan ayahnya penuh hormat.


"Budak ni, nak minta maaf pula, ayah gembira sebab Zahra dah bersuami, takdelah ayah susah hati nanti..", kata ayahnya sambil tersenyum.


"Ah..angah, achik, akak pergi dulu, jaga ibu dan ayah baik-baik tau...", katanya kepada dua adiknya yang masing-masing berumur 18 dan 20 tahun.


Selepas mengucapkan selamat tinggal, kereta yang dinaiki Zahra mula bergerak ke rumah dua tingkat berwarna putih kepunyaan Imran. Perjalanan mengambil masa hanya sejam untuk sampai.


Zahra memasuki rumah Imran, setiap sudut rumah itu ada lukisan tergantung, semuanya cantik, sofa pula seperti baru, di satu bahagian dalam rumah itu terdapat rak-rak yang menyimpan piala-piala dan banyak gambar tergantung. Sedang dia memerhati setiap gambar itu dia terkejut kerana ada suara dari belakangnya menyapa.


"Puan dah sampai? Nak mak jah sediakan air?", kata seorang perempuan yang dalam lingkungan 50-an. Mak Jah merupakan pembantu rumah Imran tetapi Imran menganggapnya seperti ibu, Mak jah adalah pengasuhnya sejak dari kecil. Zahra memandang ke arah suara itu dan mengangguk.


"Puan duduklah dulu, mak jah buatkan air ye.."


Kehadiran Zahra menjadi penyeri rumah putih itu, sejak dia ada, Imran selalu balik ke rumah untuk makan. Kalau sebelum ini imran hanya menyuruh mak jah masak jika dia sudah bosan makan di luar. Dalam beberapa minggu dia menjalankan kehidupan sebagai isteri, dia belum nampak sikap Imran sebenar, dia hanya tahu Imran penyayang.


Suatu hari, di petang minggu, semasa Imran dan Zahra sedang duduk di balkoni, handphonenya berdering minta diangkat lalu dia mendapatkan handphonenya di meja solek dan menjawabnya.


Agak lama juga dia menjawab panggilan itu membuatkan Imran rasa curiga. Dia mendekati Zahra lalu mengambil handphone di tangan Zahra dan Zahra terkejut dengan perbuatan suaminya. Suaminya mendengar itu adalah suara lelaki lalu dia menjawab.


"Awak siapa, awak nak apa dari isteri saya?", Imran meninggi sedikit suaranya.


"Erm..saya...kawan baik Zahra, saya cuma mengucapkan tahniah...", belum sempat dia menghabiskan kata-kata lalu dia memotong.


"Terima kasih, dah cukup, tak payah lebih-lebih, dia dah jadi isteri saya...", katanya lalu menutup handphone Zahra dan meletakkan semula di meja solek dan berlalu semula ke balkoni.


Zahra hairan melihat sikap suaminya. Lalu dia mendekatinya.


"Kenapa abang buat macam tu? Dia tu kawan baik Zah, dia selalu tolong Zah sewaktu di kampus dulu...", Zahra memandang suaminya yang sedang membaca surat khabar.


"Abang, dengar tak, zah tanya ni, kenapa..."


"Abang tak suka zah bercakap lama-lama dengan lelaki, entah dia nak apa kita tak tahu walaupun dia kawan baik Zahra dia mungkin ada niat lain...", Imran memotong pertanyaan isterinya.


"Tak mungkinlah, zah kenal dia bang, dia tu..."


"Zah, boleh tak zah dengar kata abang? Abang tak suka zah cakap dengan lelaki lain..", kata Imran agak kasar. Dia menghempas surat khabar di meja lalu pergi ke arah katil. Zahra mengikuti suaminya dia jadi serba salah dan mahu membela diri tetapi ibunya sudah berpesan dia harus mengikut kata suaminya.

"Abang, Zah minta maaf, lain kali zah tak buat lagi, maafkan Zah bang..", dia memujuk suaminya, dalam hati dia membuat andaian sendiri, pasti suaminya cemburu.


"Janji tak buat lagi k, sebenarnya abang tak mahu zah bercakap dengan lelaki lain, abang rasa zah tak peduli kan abang lagi..", kata Imran memandang Zah yang duduk didepannya.


"Abang cemburu ye...", katanya lalu dia ketawa kerana Imran mencuit pinggangnya, Imran jadi malu kerana Zahra tahu sikap cemburunya.


Beberapa bulan selepas itu, Imran membawa isterinya pergi bercuti, dia sebenarnya ada urusan perniagaan yang perlu dibincangkan dengan pelabur dari luar Negara. Mereka mengadakan perjumpaan di sebuah resort pastinya berhampiran pantai. Zahra begitu gembira kerana dibawa bersama, Zahra memang sukakan pantai.


"Abang, boleh tak temankan zah pergi pantai kejap? Tak sabar nak sentuh air laut...", kata Zahra yang sedang memandang pantai melalui tingkap bilik yang mereka pilih untuk menginap. Sengaja Imran memilih bilik yang berhadapan dengan pantai.


"Abang ada urusan sikitlah sayang, kalau tak sabar juga nak pergi sana, Zahra pergi sendiri ye, nanti abang cari zah dekat sana lagipun sekejap je ni, nak sambut pelabur abang yang dari luar Negara tu, besok baru meting..", panjang lebar kata-kata Imran sambil membetulkan tali lehernya.


"Mari zah betulkan, nampak senget sikit...", kata Zahra lalu tangannya dengan lembut membetulkan tali leher Imran berwarna biru gelap. Imran memerhatikan muka Zahra lalu memegang tangan Zahra yang lembut.


"Macam mana nak betulkan tali leher kalau abang pegang tangan Zah?", Tanya Zahra manja.


"Isteri abang hari ni cantiklah...", kata Imran lalu mencium tangan Zahra.


"Abang ni suka usik zah, dahlah nanti abang lambat, nah jam tangan zah pakaikan k..."


Selepas mencium dahi isterinya, Imran berlalu menuju ke lobi resort. Selepas sejam dan suaminya belum juga tiba, Zahra bersiap mahu ke pantai. Oleh kerana tidak mahu kulitnya gelap, dia memakai losyen sunblock untuk muka dan tangannya. Dia mencapai cermin gelap sebelum melangkah keluar pintu.


Semasa sedang bermain air, Zahra dikejutkan oleh seorang pemuda yang memakai topi sedang membawa kemra yang disangkutkan dilehernya. Lelaki itu mengambil gambar Zahra yang sedang bermain air membuatkan dia sedikit terkejut.


"Awak nampak comel...", kata lelaki itu menyebabkan Zahra takut dan mahu beredar dari situ. Tetapi pemuda itu menahannya dari depan.


"Cik tak perlu takut, saya bukan orang jahat, saya cuma nak ambil gambar..."


"Semua orang boleh mengaku bukan orang jahat lagipun awak ambil gambar saya tanpa izin saya..", kata Zahra lalu mahu memintas lelaki di depannya. Tetapi lelaki itu sekali lagi menahannya.


"Tunggu cik, saya minta maaf sebab itu, saya rasa cik sesuai jadi model saya, siapa nama cik?"


"Saya tak mahu, awak boleh cari orang lain lagipun saya dah kahwin, ketepi saya nak balik ke bilik..", lelaki itu memandang jari kanan perempuan itu dan ternampak cincin emas bertaktha berlian tersarung di jari manisnya.


"Oh...saya minta maaf, saya tak tahu, erm...boleh saya tahu nama puan?", lelaki itu tersenyum pada Zahra, nampak kacak juga fikirnya tetapi tidak setampan suaminya.


"Nurafika Zahra, awak boleh panggil Zahra..", katanya mula menyenangi lelaki tersebut tetapi dia masih takut kerana suamniya pasti marah jika dia bercakap dengan lelaki lain.


"Sedap nama tu, saya Iskandar, jurufoto untuk majalah pelancong, boleh tak kalau saya ambil gambar puan?"


"Saya dah lambat ni, awak cari lah orang lain...", kata Zahra lalu cuba memintas lagi tetapi lelaki itu masih mahu mengejarnya.


"Tak lama sekejap je, sekali klik, puan boleh pergi tapi saya nak puan senyum, puan nampak cantik..", kata lelaki itu yang sudah bersedia mahu mengambil gambar tetapi tiba-tiba lelaki itu rebah dipukul seseorang dari belakang. Rupa-rupanya Imran.


"Abang, sakit tangan Zah...", kata Zahra merayu minta dilepaskan. Dari pantai itu lagi Imran menarik tangan Zah dengan kuat, tidak menghiraukan kata-kata zah yang kesakitan dan tidak juga menghiraukan orang memandang ke arah mereka, dia membawa zah balik ke bilik lalu dilepaskan. Zahra mengosok-gosok pergelangan tangannya yang nampak lebam.


"Kenapa Zahra layan lelaki tu? Kan abang cakap, abang tak suka Zahra layan lelaki lain...", bentak Imran dengan tajam memandang Zahra.


"Zah tak layan bang, dia yang mengejar zah, dia kata nak ambi gambar zah, zah dah mengelak tapi lelaki itu tahan..."


"Patutlah Zah nak sangat pergi ke pantai, rupanya nak jumpa lelaki lain, zah memang tak tahu malu, dah bersuami nak jumpa lelaki lain..."


"Abang...zah tak macam tu bang, zah minta maaf sebab tak dengar cakap abang tapi bukan maksud zah nak sakitkan hati abang, zah cuma nak ke pantai nak pergi sentuh air, lepas tu tiba-tiba datang lelaki yang langsung zah tak kenal, zah terus nak balik tapi lelaki tu yang..."


"Yang apa? Jangan nak tipu abanglah zah, kalau tak kenal kenapa layan sangat lelaki tu, zah tu isteri abang, isteri kepada Imran anak Dato’ Mansur, abang tak nak nanti orang fikir abang beristerikan perempuan tak tahu malu...", Imran melepaskan kemarahannya dengan menumbuk cermin meja solek. Nasib baik hanya retak, tangan Imran berdarah terkena serpihan kaca. Zahra terkejut lalu memujuk suaminya.


"Abang, tolong maafkan Zahra, zahrah janji Zahra takan ke mana-mana tanpa abang...", rayu Zahra memeluk suaminya. Kemudian Zahra memegang tangan Imran dan membawa Imran ke katil. Dia mengelap tangan Imran yang berdarah dengan tisu lalu membalutnya selepas meletak minyak luka yang dibawa Zahra ke mana saja.


"Abang, marah Zahra lagi ka, abang...zahra betul-betul minta maaf..zahra..", air mata yang ditahan akhirnya mengalir juga ke pipi, dia langsung tak berniat mahu menyakiti suaminya. Kerana belas kasihan dan sayang yang amat dalam, Imran mengesat air mata Zahra, dia mula rasa bersalah.


"Abang minta maaf sayang, abang bukan nak buat zah menangis tapi abang memang tak suka bila zah bercakap dengan lelaki lain."


Imran memeluk isterinya yang masih mengalirkan air mata. Zahra tahu suaminya sangat sayang padanya dan dia tak salahkan suaminya bersikap seperti itu, dalam hatinya membuat andaian mungkin semua suami akan bersikap seperti itu apabila nampak isterinya bercakap dengan lelaki lain. Dia terlena dalam dakapan Imran.


Selepas kejadian itu, Zahra mula menyedari suaminya seorang yang panas baran dan cemburu yang amat tinggi. Tetapi Zahra tidak begitu ambil kisah selagi suaminya masih sayangkan dia, Zahra pasti akan tetap di sampingnya.


Sebulan selepas balik dari bercuti, zahrah mula rasa pening-pening setiap pagi, makan pun tidak berapa selera, tekak terasa loya dan kalau hendak makan pun Zahra rasa seperti nak muntah. Tengahari itu seperti biasa mak jah menyediakan makanan untuk zahrah, tetapi kali ini zahrah tidak langsung dapat memakannya kerana baunya betul-betul membuatkan zahra nak muntah. Dia berlari ke arah sinki. Mak jah kehairanan, dia menghidu bau makanan yang dimasaknya tapi tiada bau pun yang meloyakan, malah mak jah seperti lapar melihat makanan yag dimasaknya sendiri. Mak jah mula berfikir dan membuat andaian bahawa zahra mungkin sedang mengandung. Dia mendekati zahra.


"Puan sakit? Mak jah rasa puan kena jumpa doktor cepat-cepat..", kata mak jah sambil mengusap belakanga zahra.


"Tak payahlah mak jah, saya perlu rehat je, minta maaf mak jah saya tak dapat nak makan hari ini, mak jah dan pak hassan makan la, saya naik atas dulu..", kata Zahra kemudian berlalu ke tingkat atas.


Mak jah hanya memandang zahra berlalu, kemudian berlari anak ke arah pak hassan yang duduk di luar. Dia memberitahu sesuatu kepadanya lalu kereta yang pak hassan bawa keluar dari rumah itu. Sejam kemudian Imran datang menjenguk Zahrah yang sedang tidur.


"Abang, bila abang sampai? Dah lewat ke bang?", tanya zahra lalu cuba untuk bangun tetapi Imran menahan.


"Mak jah cakap zah sakit, abang datang cepta-cepat takut zah pengsan...", kata Imran tersenyum seperti hendak bergurau. Zahra juga tersenyum menampakkan lesung pipitnya membuat Imran bertambah senyumnya.


"Abang bawa zah pergi klinik ye..."


"Eh..tak apa la bang, zah tak nak susahkan abang..."


"Kalau tak nak abang susah, kenalah dengar cakap abang...", mereka tersenyum lagi, Zahrah mencubit manja pinggang Imran. Dia kemudian cuba bangun dibantu Imran.


Sampai di klinik dia menyuruh Zahra duduk sebentar, Imran terus menuju ke kaunter.


"Cik, ada tak doktor perempuan?"


"Ini klinik Dr Murad, tak ada doktor perempuan...", kata nurse yang menjaga kaunter, dia sedikit berkasar kerana pertanyaan itu difikirnya tidak logik.


"Saya tahulah ini klinik Dr. Murad, tanya pun jawablah baik sikit...", kata Imran membalas dengan sedikit kemarahan. Kemudian dia terdengar suara dari belakang.


"Assalamualaikum..."


"Waalaikumsalam..", Imran menolah lalu dia terlopong sebentar.


"Im...saya tak sangka jumpa kau di sini...", kemudian mereka bersalaman.


"Raz, akhirnya kau jadi doktor juga, dulu saya dengar dari kawan-kawan kita kau sambung belajar doktor selepas ambil ijazah business, betul rupanya kau jadi doktor...", kata Imran gembira kerana berjumpa dengan kawan sekolejnya.


"Ya tapi masih ada setahun lagi belajar sebelum jadi doktor yang sebenarnya, saya minta praktikal kat sini, klinik pakcik saya...kau datang sini nak buat apa, kau sakit ke?"


"Eh bukanlah, saya bawa isteri saya jumpa doktor, kat sini tak ada doktor perempuan ke?"


"Kau ni, masih lagi perangai lama, tak kan dah beristerikan dia kau takut dikebas orang pula...", tanya Razlan, dia tahu Imran dulu banyak peminat tapi hanya seorang yang diminatinya, jika ada lelaki lain kacau perempuan yang dia suka pasti diberi amaran.


Imran menumbuk lembut bahu Razlan sambil tersenyum, kemudian dia membawa Razlan berjumpa dengan Zahra. Mereka berkenalan tetapi Zahrah tak berani mahu bersalaman dengannya. Razlan kemudian membawa Zahrah ke bilik rawatan di sebelah bilik Dr Murad. Oleh kerana pakciknya tiada maka Razlan mengambil alih tugas tersebut. Razlan sudah biasa dan tahu tugas-tugas sebagai doktor jadi dia tahu apa yang patut dibuatnya. Tapi baru lima minit mereka berdua di dalam, Imran masuk tanpa mengetuk pintu dan kebetulan dia ternampak Zahra berbaring di katil. Dia menarik Razlan yang berdepan dengan Zahra.


"Kenapa zahra kena baring, kau nak buat sesuatu ke pada dia? Zahra berdiri, abang tak nak nanti dia apa-apakan zahra..", kata Imran, zahra terkejut.


"Abang, dia cuma nak cek je...", kata Zahra memaut tangan suaminya lalu berdiri.


"Cek apa? Tak kan Zah suka pula Razlan sentuh zah, zah ni dah melampau lah, hanya abang saja yang boleh sentuh zah...", suara Imran sedikit meninggi menyebabkan Razlan membela.


"Im, saya hanya menjalankan tugas lagipun saya rasa isteri kau ni mengandung."


"Mengandung?", Imran rasa terkejut sebab hanya sekali dia menyentuh Zahra, dan Imran seperti tak percaya baru sekali sudah membuahkan hasil.


"Ya...kalau boleh izinkan saya memeriksa usia kandungannya, jangan risau saya akan meminta nurse yang memegangnya.


Kemudian dia memanggil nurse dan mereka berdua menutup langsir di mana Zahra berbaring. Tidak lama kemudian Razlan membuka langsir dan duduk di mejanya, sementara nurse membantu zahra bangun, Razlan menyuruh Imran duduk.


"Tahniah Im, Zahra mengandung sebulan..", dia memandang zahra yang seperti pucat lalu menulis sesuatu di kertas.


"Ni kau bawa ke kaunter, nurse akan bagi zahra ubat, saya nampak zahra keletihan, baiklah kau bawa dia balik berehat...", Imran bangun dan mengucapkan terima kasih, dia tersenyum tanda gembira tetapi dalam hati dia tertanya-tanya betulkah itu anak dia?


Sampai di rumah, zahra terus ke bilik. Imran yang memandu kereta masih berada dalam kereta memikirkan sesuatu. kemudian dia keluar dan terus menuju ke bilik.


"Zah, anak siapa yang zah bawa sekarang?", zahra terkejut dengan pertanyaan suaminya, dia rasa seperti dihina kerana anak yang dikandungya adalah anak Imran sendiri.


"Abang, ni anak abang, kenapa tanya macam tu, abang tak suka ada anak ke?"


"Bukan tapi..."


"Hanya abang yang pernah sentuh zah, zah tak pernah ingkar kata-kata abang, kenapa pula abang rasa ini bukan anak abang? Zah tak pernah jumpa mana-mana lelaki sebab Zah masih waras lagi, masih tahu dosa bila curang pada suami."


Panjang lebar Zahra menerangkan, lalu air mata zahra tumpah lagi kerana kata-kata Imran yang menguris hatinya. Imran mula menyesali kata-katanya lalu memeluk isterinya erat.


"Abang minta maaf zah, abang gembira sebab kita akan ada anak tak lama lagi..", Imran mengucup dahi isterinya. Dia menemani isterinya berbaring sambil tangannya perlahan-lahan menyentuh perut Zahra.


Tiga minggu kemudian iaitu pada sebelah petang, Zahra didatangi oleh seorang tetamu lelaki yang tidak dikenalinya. Dia membawa sebuah beg dan berumur dalam lingkunan 30-an. Dia bertanya pada mak jah siapa lelaki itu tetapi mak jah juga tidak mengenalinya lalu dia menemui juga lelaki itu, Zahra sebenarnya takut jika Imran nampak dia bersama dengan lelaki yang tak dikenalinya tetapi kerana menghormati tetamu dia menegur lelaki itu yang sedang berdiri di ruang tamu.


"Maaf sebab buat encik tertunggu...duduk lah, erm, encik ni siapa, cari suami saya ke?", tanya zahra lalu duduk berhadapan dengan lelaki tersebut. Belum sempat dia menjawab mak jah datang menghidang air, selepas menuangkan secawan nescafe, dia kembali ke dapur.


"Saya Darwan Ariffin, peguam keluarga Dato’ Mansur. Saya menggantikan ayah saya yang merupakan peguam asal keluarga ini tetapi sejak ayah saya sakit saya menggantikan tempatnya dan mengambil tugas-tugasnya. Saya datang ni atas arahan Dato’ Mansur."


"O...macam tu, erm..suami saya masih belum balik, dalam sejam lagi mungkin dia akan sampai, kenapa encik tak ke pejabatnya?"


"Saya baru balik dari pejabatnya tapi setiausahanya cakap, dia ada meeting di luar dan akan terus balik ke rumah, jadi saya datang ke rumah sebab saya fikir dia dah balik..."


"Erm...boleh tak saya tahu tujuan En. Darwan datang? Ada apa-apa masalah ke?"


"O..tak ada apa-apa, saya cuma nak dia sahkan saya sebagai peguam keluarganya yang baru, Dato’ Mansur sudahpun tandatangan surat perjanjian ni...", Lelaki itu menghulurkan fail perjanjian kepada Zahra tetapi zahra menolaknya.


"Tak apa, saya rasa lebih baik biar suami saya saja yang melihatnya, erm...awak nak minum lagi, biar saya tuangkan...", kata Zahra dan seketika itu juga dia mendengar kereta yang dipandu pak Hassan tiba di depan rumahnya.


Dia cepat-cepat menuangkan minuman untuk lelaki tersebut kerana takut ketibaan suaminya tetapi belum sempat dia meletakkan kembali kaca yang berisi Nescafe itu, Zahra disergah oleh suara Imran menyebabkan kaca itu terlepas dari tangannya. Kaca itu terjatuh di lantai, ini membuatkan mak jah juga datang melihat apa yang berlaku.


"Apa yang kau buat ni? Siapa lelaki ni? Kenapa dia ada dengan Zahra? Apa yang kamu buat waktu abang tiada?", suara Imran meninggi bertanya pada zahra. Zahra hanya tunduk takut memandang suaminya.


"Hei, apa kau buat dengan isteri aku? Dia bawa kau kemari ke?"


"Eh, tak, saya...saya Darwan...saya ni...", gementar juga lelaki itu menjawab dan kerana itu Imran memotong.


"O Darwan, jadi kau selalu datang ke mari kacau isteri aku?"


"Abang, dia tu...", Zahra cuba bersuara tetapi Imran memandang isterinya dengan tajam.


"Dia apa? Kawan baik? Kekasih gelap? Jadi sekarang ni zah dah pandai bawa lelaki datang rumah?"


"Tidak abang, dia tu peguam, dia datang nak jumpa abang..."


"Abang tak percaya, abang tahu zah mesti ada hubungan dengan lelaki ini kan..."


"Abang, tolonglah bang, zah tak curang dengan abang, dia betul peguam...", Zahra mula merayu pada Imran sambil tangisannya mula kedengaran.


"Ya Imran, jangan salah faham, saya datang nak...", belum sempat lelaki tersebut menghabiskan kata-katanya Imran memandang dan terus menumbuk lelaki tersebut menyebabkan dia rebah di lantai, mulutnya berdarah, pak hassan terkejut melihat tingkahlaku Imran lalu cuba menenangkan keadaan. Dia cuba menolong lelaki tersebut dan menyuruhnya balik dahulu. Mak jah memandang dari jauh dia tahu sikap panas baran Imran tetapi dia sendiri tidak tahu apa yang perlu dilakukannya.


"Zah, cakap dengan abang, sejak bila zah dah pandai bawa lelaki datang rumah? Kenapa zah sanggup buat benda tak baik dalam rumah abang ni..", Imran benar-benar marah, dia seperti merasa dirinya dipermainkan tetapi dia tidak tahu dirinya dikuasai oleh cemburu yang tidak bertempat, cemburu buta.


"Apa maksud abang? Zah tak buat apa-apa bang..", kata zahra dalam tangisannya.


"Yang ini apa? Inilah hasilnya, patutlah abang ragu-ragu ini anak abang rupanya anak orang lain, entah lelaki siapa yang zah dah layan ni...", marah Imran sambil tangannya menunjuk perut Zahra.


Zahra menampar pipi Imran untuk menyedarkan dia. Zahra mula hilang sabar, sampai hati suaminya menuduhnya bukan-bukan sehinggakan anak dalam kandungannya itu difikirkan anak hasil maksiat. Zahra melangkah bernekad mahu pergi dari rumah milik Imran, kerana baginya tuduhan itu sangat-sangat tidak boleh dimaafkan. Dia tidak sangka suaminya terlalu ego, cemburu yang melampau-lampau. Dia mula mengemas pakaian-pakaiannya dan mula menuruni tangga, tiba-tiba dia dikejutkan oleh Imran.


"Zah nak ke mana ni? Zah, abang bukan bermaksud nak halau zah, maafkan abang zah sebab tak dengar dulu kata-kata zah...", Imran baru tahu akan perkara sebenar setelah papanya Dato’ Mansur menelefon ke rumahnya. Papanya mendapat tahu mereka bergaduh dari peguamnya sebentar tadi.


"Abang, Zah nak minta cerai dengan abang, zah dah tak tahan lagi, dari awal perkahwinan kita hinggalah hari ini abang selalu tuduh zah yang bukan-bukan, abang ingat zah ni apa perempuan murahan? Zahra tak pernah curang dengan abang malah setiap kata-kata abang, zah ikut, semua kemahuan abang zah ikut tapi ini yang zah dapat bang, kata-kata yang kesat, kata-kata yang menyakitkan hati...", Zahra menangis semahu-mahunya tetapi dia tetap nekad mahu pergi dari rumah ini.


"Zah, jangan tinggalkan abang zah, abang sayangkan zah, abang cintakan zah sepenuh hati abang, cuma abang tak dapat kawal diri, abang jadi marah bila nampak zah dengan lelaki lain, abang tak suka zah bersama dengan lelaki lain...", Imran terduduk sambil memeluk kaki Zahra, dia merayu agar Zahra memaafkan.


"Zahra tak tahan dengan perasaan cemburu abang, Zahra bersabar dari awal sebab Zah juga sayangkan abang tapi Zah rasa lebih baik kita berpisah, ceraikan Zah bang, Zahra berjanji takan cari lelaki lain sebagai bukti bahawa Zah setia dan sayangkan abang dan abang boleh lihat anak kita bila-bila masa sahaja jika abang masih mengakui ini anak abang tapi Zah tak mahu tinggal dengan abang."


"Zah, maafkan abang Zah, maafkan abang...", kata Imran, suaranya semakin tidak kedengaran kerana menangis, dia melepaskan kaki Zahra sambil tertunduk di lantai, tangannya menumbuk lantai tanda kesal.


"Abang, halalkan makan minum zah dunia hingga akhirat, selamat tinggal sayangku...", lalu Zahra pergi meninggalkan rumah putih tingkat dua, meninggalkan kenangan pahit manis bersama insan yang dicintainya, pergi dengan sayu dan hiba kerana hati yang sungguh terluka, terluka bukan sahaja kerana sikap Imran tetapi kerana perpisahan yang tak mungkin dia akan tarik balik. Hanya di pintanya agar Imran menemui anak yang dikandungnya suatu hari nanti.


Tamat.
posted by Penulisan2u @ 4:02 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
27 Comments:
  • At 20/7/09 12:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuhhh..
    aku org first komen ni..
    bez citer ni tp ntah la..
    benci tui nga laki jenis cemburu xtentu pasal ni...
    melampau sgt

     

  • At 20/7/09 12:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    isk....

    ssh jgk kalo cemburut sgt ni...

    pakwe sy pon kuat cemburu gak, tp xdalah smpai tahap hantu cemburu mcm ni....

     

  • At 20/7/09 3:51 PTG, Blogger SaraGurL said…

    jln cter...best
    yg xbest...dgn imran yg cmburu tnpa usul periksa

     

  • At 20/7/09 5:07 PTG, Blogger nurul said…

    ala..npe x buat dye pnye ending 2 bes skit..
    wat la imran 2 jd bleh kontrol kew dye pnye pns brab 2..
    an ag bes..tp pe2 pn all the bez.....

     

  • At 20/7/09 6:02 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahaha..padan muke imran tuh..bagus2..

     

  • At 20/7/09 8:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cita dah bez dah
    buat la part 2.. hepi ending la bez sket.. walaupun dalam dunia realiti bukan semua perkara tu hepi ending

     

  • At 20/7/09 8:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    benci aku lelaki mcmni...sbb aku putus gan ex aku 7 tahun bercinta sbb dia cemburu aku reply friendster budak sekolah lama aku...bencinya...

     

  • At 20/7/09 8:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ada pengalaman bersuami org mcm tu...bertahun cuba bertahan...tp akhirnya terlerai jugak kesabaran bila baran & cemburu tu jd lebih ganas...

     

  • At 20/7/09 9:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hm..
    my bf pun kuat jeles jgk..
    kwn ngn laki lain pun tak bleh..
    sume kwan laki aku da takde...
    ingatkaan dia akan layan aaku baik2..
    tapi tak jugak..
    n dia selalu cakap aku menyakitkan aati dia..
    kalau aku menyakitkan ati dia, napaa tak tinggal ja aku?

    -nadfira-

     

  • At 20/7/09 9:56 PTG, Anonymous gennieviana said…

    sori la buat citer cam ni, bukn nak sakitkan siapa2,
    citer rekaan je ni,actually tunang sya pun kuat jeles gak,
    lebih-lebih lg bila sya ckp ngan ex-boy sya merajuk seminggu beb...bap tu sya ada tfikir nak tulis citer cam ni,
    tp tak minta-minta jadi mcm ni kat sya...
    huhu...

     

  • At 21/7/09 12:24 PG, Blogger kura-kura c0mey said…

    hurm~
    agak dasat gak tahap cmburu si imran tu
    hu3
    citer ni,ok~~~~
    ending dia sgt realistik..
    cume kan,kalau jd novel msti cam lg best la
    kan..kan...
    anyway,keep up the good work!!!!
    (>_<)/

     

  • At 21/7/09 4:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    arghhhhh..
    mendidih betul darah aku tengok sikap cemburu imran yang melampau-lampau tuh...
    padan ngan muke ko....
    ape punye laki daaa...

     

  • At 21/7/09 4:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kan dah dpt hadiah percume!!pang!!!amik ko..bior bernanah pon x pe ar..

    aku da agk da yg si imran tu ade sikap yg x baik..bla ar..

    bagus2 kpd penulis krana brjaya buat sume pmbce mrh..

     

  • At 21/7/09 11:17 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nampak mcm cemburu sgt tp yg perempuan tu pun satu hal.. dah jnji tak nak "layan"laki lain duk layan jugak.. kalu aku pun bengang.. siap tuang2 air lg.. iskk dah lebih...

     

  • At 22/7/09 2:28 PTG, Anonymous azhami said…

    hurm...best jgk cter nie huhuhu...
    mcm bf aku jer cmburu gler???/

     

  • At 22/7/09 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xsuke a imran 2..tol2 sebijik cam xbf aku..kuat jeles..jeles melampau2..kwn ngan laki xbole, kalo mau msg ngan dak laki seclaz pun, kene gtau dier..dier a tentukn bape msg aku bole msg ngan dak claz aku 2..dah la, pakse aku ptuskn hub ngan abg angkt aku..hp aku pun slalo dcheck nyer..mujur jgk aku dah putus..nauzubillah kalo aku kawen, n den dier jd cam imran ni..adeh..xmau den..

     

  • At 24/7/09 2:42 PTG, Blogger my_za2l said…

    ish,
    best la cite ni.
    bengang btol ngan imram tu.
    melampau seyh!
    bencibencibenci.
    pdn muke imran kene tinggal.
    hahaha
    (:
    good job writer!
    cerita lain dari yg lain.

     

  • At 24/7/09 10:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    awk.. ape kata awk smbg cte ni....
    plzzz...
    xkn xnk bg peluang kedua pd imran...

     

  • At 25/7/09 6:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    perghhhhhhhh!!!!!
    menyirap darah ako!!!!!!!!
    sayang pon ta yah la campai cham tu..!!
    ta dew masalah, cari masalah..
    haaa padan muka!!!!
    da ta pyh nak pujok2!!
    rasakan lah sendirik!!
    wat penulis..tahniah..
    best citer niy..


    -FARAHAN FAEEZ-

     

  • At 2/8/09 4:48 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak la
    sebenarnya aku suka laki kuat cemburu
    sentias dia fkirkan tentang kita
    aku selalu gak cari jalan supaya bf aku jeles
    ade yg mnjdi ade x
    hehehehe
    tp cter nie best ler
    nak dia bersatu kembali dengan husband dia

     

  • At 7/8/09 12:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita yang menarik........................
    tp sikat cemburu yang melampau sangat 2 ........
    boleh menyebabkn pergaduhan......

     

  • At 8/8/09 3:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Hmm...mmg best sbb bleh wat sume org mrah...

     

  • At 9/8/09 5:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    emm mmg de pun laki cam tu
    aku pun tgh kne skng ni
    xley nak kwn skit ngan laki
    seme xbley...
    kalo aku ni lawa sgt xper ar..
    emmmmmmmmmmmmm busan tp pe2 hal pun aku stil syg die..

     

  • At 16/8/09 10:00 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite nie..
    tapi laki tu cemburu mcm nk mampus!!!
    tapi bgs gak cite nie..
    good job penulis..

     

  • At 19/11/09 3:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ish..
    suami die tu jeles x btempat laa..
    ksian zhara..
    hish..
    ad jgak org mcm tu..
    slmt laa balak sy x mcm tu.. hihiih..
    tp crte nie best laa..
    mcm crte btl lak..
    gdluck..:)
    __sofea__

     

  • At 6/12/09 3:25 PTG, Anonymous TESDEC 306 said…

    best gler cerpen nie...
    spt ksah aq dgn bf aq jer...
    mana than dgn llaki kuat cmburu
    huhuhuhuhuhuhuhu

     

  • At 27/4/11 5:39 PTG, Blogger faridz said…

    sedih bhai cerita ni...
    tahniah kepada penulis

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group