BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 22, 2009
Cerpen : Kau pergi meninggalkan diriku
Nama Pena : Raiini94

Aku begitu amat mencintai Hairil tapi mengapa ini balasannya yang harus aku terima di atas semua
kesetiaan dan cinta yang telah aku berikan padanya.aku begitu rindu akan dirinya yang dulu
seorang yang manja dan penyanyang..seorang suami yang sabar kini bertukar menjadi seorang yang
panas baran..

Aku tahu ini semua mungkin salahku kerana aku tidak mampu memberinya zuriat kerana aku tidak
sesempurna wanita diluar sana.aku juga sebagai seorang wanita ingin sekali mempunyai
Zuriat yang lahir dari rahimku sendiri tapi apalah dayaku untuk melwan takdir…

------------------------

"Zarina!Zarina!hoi!Zarina!bukak pintu nie!!!!Zarina kau pekak ke haa????!!!
Aku terkial-kial membuka pintu untuk suamiku…aku memandang pada jam di dinding,jarum jam
telah menunjukkan hampir pukul 2 pagi..
"Ma…maaaa…aaaff..bang,tadi Ina tertido.."jawabku dalam keadaan gugup..
"maaf!maaf!maaf!!!! tak ada benda lain ke yang kau nak kata…haaa???!!!balas Hairil kasar…
Aku hanya berdiam diri kerana aku tahu mungkin suamiku sedang keletihan memandangkan dia
baru pulang dari kerja..
"a.aa…abang dah makan?"tanyaku
"eeee….aku punya pasal la aku dah makan ka belum..yang kau nie menyibuk sangat nie nape???!!"
Balas Hairil kembali sambil menuju ke bilik tanpa merasa bersalah..hatiku bergitu sayu apabila
diperlakukan seperti itu..

------------------

Aku kecewa sekali dengan layanan Hairil yang begitu kasar tapi aku redha di atas apa yang berlaku
kerana aku tahu ini dugaan bagi diriku..aku selalu mengharapkan masih ada sinar kebahagiaan
dalam perkahwinanku..aku juga selalu mengharap agar kami dikurniakan cahaya mata..walaupun
aku tahu peluang aku untuk hamil adalah amat tipis,semua ini terjadi ialah apabila aku menhadapi
masalah di bahagian rahimku yang menyukarkan aku untuk hamil..

Hari berganti hari aku masih lagi seperti selalu..menghadapi ranjau kehidupan dengan penuh
penderitaan..sehinggalah di suatu malam..

"Abang!nape abang buat Ina macam nie…?Ina dah bagi seluruh jiwa dan raga Ina pada abang..tapi
nape abang sanggup buat Ina macam nie..bang…kenapa??"kataku.
"hey!Zarina!!kau dengar sini baik-baik ek..kau tu mandul..aku nak kan anak.. kau tahu tak..!!aku
tahu seandainya aku berkahwin dengan Ika sudah tentu dia mampu memberi aku zuria bukanye
macam kau!!!!!!!!!!"tengking Hairil padaku..
"sampai hati abang buat Ina macam nie?...
"aku peduli apa sama ada kau suka atau tak aku tetap akan berkhwin dengan Ika..titik!!!!"balas Hairil

----------------

"u..?u dah bagi tahu kat wife u ke yang kita akan berkahwin?"Tanya Ika dengan gaya yang begitu
menghairahkan..
"mesti la sayang u jangan risau k.. semuanye I dah uruskan asalkan kita kawin ye.."kata Hairil
"hahahaha!!thanks sayang.."balas Ika sambil tersenyum…kerana dia pasti yang cita2nya untuk
menguasai semua harta Hairil akan berjaya tidak lama lagi setelah mereka berkahwin nanti…
"untuk u apa pun I sanggup lakukan walaupun nyawa I jadi taruhannye…"balas Hairil..
"ee..u nie nakal tau…hehehe"kata Ika dengan nada yang begitu galak…

------------------

‘Hm hari ini hari jadi Ika aku harus membeli sesuatu untuknya..pasti dia suka..’ bisik Hairil dalam
hati..

Selepas saja pulang dari pejabat Hairil terus menuju ke pusat beli-belah untuk membeli sesuatu
sebagai kejutan buat kekasih hatinya itu…

Ketika sedang leka memilih rantai buat Ika..tiba-tiba Hairil terpandang sepasang kekasih yang sedang
leka memilih pakaian di kedai yang berhampiran…Hairil begitu mengenali susuk tubuh yang sedang
berada di kedai berhampiran dengannya…dengan penuh perasaan amarah yang begitu menggila
Hairil menuju ke arah pasangan tersebut..

"Hey!Ika!apa yang kau buat dengan jantan nie haa..???!!"Tanya Hairil
"Eh..mana ada sayang.. nie kawan I je…"kata Ika dalam keadaan yang begitu resah..
"Sayang?bila masa I nie kawan u??u tu kan girlfriend I.."kata lelaki yang bersama Ika itu..
"eeeeee…u nie boleh diam tak buat serabut otak je.."kata Ika kembali…
"hei!dah la kau tak payah nak berlakon lagi la dengan aku,aku dah tahu sekarang sapa kau nie"
Kata Hairil sambil berlalu pergi meninggalkan Ika..
"Hairil tunggu!!!!!!Hairil!!!"jerit Ika namun jeritan itu tidak dihiraukan oleh Hairil..

-------------------------------

Ketika sampai dirumah Hairil mendapati rumahnya kosong dan kelibat Ziana tiada dirumah.
‘ke mana Ina pergi agakya…?’bisik hatinya..tiba-tiba..Hairil merasakan sesuatu yang pelik dan dia
segera ke biliknya dan Zarina..

"Ina?Ina?..."panggil Hairil..tetapi bilik itu jugak kosong tiada penghuninya…Hairil melihat ke arah
almari dan dia mendapati pakaian milik Zarina tiada di situ.. ‘eh!mana Ina pergi?jangan..jangan…’
"Ina!!!!!!!!!!!!!!!!!!"jerit Hairil..

-------------------

Beberapa bulan kemudian…

Keadaan Hairil menjadi tidak terurus sejak kehilangan Zarina..kini barulah dia sedar bahawa
pentingnya Zarina dalam hidupnya..tetapi ia sudah terlambat kerana Zarina telah pergi menghilang
kan diri…sudah banyak tempat dia cuba untuk mencari Zarina hingga lah pada suatu hari..
dia mendapat suatu panggilan telefon

"assalamualaikum..nie Encik Hairil ke?"Tanya seseorang perempuan di talian.
"waalaikumussalam..ya saya Hairil..boleh saya tahu siapa di sana?"Tanya Hairil kembali..
"saya Rozita kawan Zarina..dia sekarang berada di hospital boleh encik datang sekarang?"
kata Rozita..
"ha???apa??Zarina masuk hospital??tapi kenapa??"kata Hairil dengan nada yang tergejut..
"susah saya nak terangkan..pe-pe pun encik datang je kat hospital ya.."kata Rozita..
"a…ya baik..baik..saya datang sekarang.."jawab Hairil..

Setelah setengah jam berlalu Hairil sampai juga di hospital..di hadapan pintu kecemasan Hairil
telihat seorang wanita seperti dalam keresahan.

"a…ni Cik Rozita ke?saya Hairil suami Zarina…"kata Hairil.
"ha..hm Encik isteri Encik sedang berada di dalam.."kata Rozita dengan nada keresahan..
"ma…macam mana boleh jadi macam ni..apa yang berlaku pada Zarina???"Tanya Hairil..
"Encik tak tahu ke yang isteri encik tengah hamil dan sekarang dia sedang mengalami komplikasi
untuk melahirkan anak…??"Tanya Rozita dalam keadaan binggung.
"Ya Allah!!!!!............Ina!!!!"jerit Hairil kecewa dengan sikapnya terhadap Zarina…sungguh dia tidak
pernah mengetahui bahawa Zarina sedang mengandungkan anak sulung mereka..

setelah 2 jam menunggu akhirnya seorang doktor keluar dengan kekesalan..
"doktor???macam mana keadaan isteri saya sekarang..???"Tanya Hairil keresahan.
"bawa bersabar encik..encik mendapat anak lelaki dan isteri encik mengalami pendarahan yang
teruk.dia dalam keadaan kritikal sekarang dan dia ingin sekali berjumpa dengan encik.."kata doktor
pakar sakit puan itu.

Tanpa serang kata lagi Hairil terus berlari menemui Zarina yang sedang terbaring lemah di atas katil
dengan wajah yang pucat..
"Ina..?Ina?..abang datang Ina.."kata Hairil.
"abang?"panggil Zarina lemah.
"ya…sayang..abang di sini sayang"kata Hairil
"abang?Ina minta maaf abang sebab keluar rumah tanpa keizinan abang..ampunkan Ina bang..
Ina bersalah pada abang"kata Zarina lemah..
"Ina?Ina jagan cakap macam tu..abang yang salah..abang yang patut mintak maaf daripada Ina..
abang telah banyak melukakan hati Ina dan buat Ina menderita"kata Hairil.
"abang?semua kesalahan abang Ina dah maafkan..bagi Ina abang lah segala-galanya..pada Ina"
balas Zarina lemah..
"Ina?lepas ni Ina ikut abang balik ye kita bina hidup yang baru bersama anak kita ya.."kata Hairil
Sebak..
"maafkan Ina..bang Ina rasa masa Ina sudah hampir sampai..Ina mintak abang halalkan makan
minum Ina selama nie..ampunkan semua kesalahan Ina dan jaga lah anak kita ni dengan baik ya
bang kerana dia saja lah bukti cinta Ina pada abang..ingat ya bang.."kata Zarina
"Ina jangan cakap macam tu Ina kena sembuh.."balas Hairil.
"abang Ina rasa masa Ina sudah hampir sampai janji ya bang jaga anak kita baik2 dan jangan
abaikannya.."Kata Zarina..
"baiklah..baik Ina abang janji.."kata Hairil..setelah itu Hairil melihat dada Zarina berombak dan
selepas itu Zarina telah pergi menghadap illahi ..

----------------

3 tahun kemudian..

Hairil merasakan begitu singkat masanya bersama Zarina.. kini Zarina benar2 telah pergi jauh
meninggalkan Hairil bersama anak mereka yang telah diberi nama Mohamad Hazrin Zairi.
‘Ina?abang berjanji pada Ina yang abang akan sentiasa memberi kebahagiaan dan akan menjaga anak
kita dengan sebaik yang mungkin..abang doakan Ina bahagia di sana..ya sayang’bisik Hairil..




Pernah ada rasa cinta antara kita
kini tinggal kenangan
ingin kulupakan semua tentang dirimu
namun tak lagi kan seperti dirimu

oh kekasih
jauh kau pergi meninggalkan diriku
disini aku merindukan dirimu
kini kucoba mencari penggantimu
namun tak lagi kan seperti dirimu…

-tamat-
-----------------------

Helo..harap maaf ya sekiranya cerpen saya nie banyak kelemahannya..almaklum la saya baru
15 tahun..harap anda semua dapat memberi tunjuk ajar agar saya dapat memperbaiki lagi penggunaan
bahasa dan ayat saya ya…..:)
posted by Penulisan2u @ 9:14 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
29 Comments:
  • At 22/7/09 12:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow bru umo 15 tp dh karang cerpen family..
    god job...

     

  • At 22/7/09 2:24 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..
    tahniah..
    cerpen niy menarik gak..
    wlaupun ringkas, tp terselit gak pngjrn..
    x sngka umo bwu 15 da dpt garap cerpen unsur famliy..
    msty krgn pun bgs..
    k... gud luck!!!

     

  • At 22/7/09 3:28 PTG, Anonymous kekwa said…

    good job.........

     

  • At 22/7/09 3:33 PTG, Anonymous gennieviana said…

    jalan citer yang best,
    harap dpt bca lbh byk karya dr awak...

     

  • At 22/7/09 4:43 PTG, Blogger my_za2l said…

    wa.
    teror.
    hee~

     

  • At 22/7/09 6:19 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cdh nye..
    tp cerpen ni mmg best..
    gud luck..

     

  • At 23/7/09 10:00 PG, Anonymous sweet princess said…

    cdihnyer..
    jahat tau laki dlm cerite nie..
    geram aku bca..rasa nk tumbuk2 je..
    bru aku sedar,rupa2nye cerita aje.. hihihi

     

  • At 23/7/09 1:31 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    Sorry to writer.
    Ada kelemahan sikit,Ayat dia mendatar sangat dan cara penulisan dialog tu perlu diperbaiki sedikit.
    Kekejaman lelaki tu xdapat dirasai org pembaca and kesedihan ina tu xdpt didalami org Pembaca.Tapi bagus sebab mencuba.

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 23/7/09 3:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer dia best tp tlalu rngkas...
    tp ok le coz awk blh wat citer yg bunsur famly wlupn usia awk yg muda...
    good job...

     

  • At 23/7/09 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud... pandai buat citer..
    mesti minat baca novel
    ringkas...

    < MassFDya >

     

  • At 23/7/09 10:46 PTG, Anonymous ara said…

    jln crite nie bez wlaupn pendek..
    kagum r 15 thn bleh wt story nie..
    de pglmn ea..haha..
    guwou je..
    anywhre keep it up..

     

  • At 24/7/09 4:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow.. i'm impressed. bwu 15 thn da leh tulis cite psl family.. gud job adik! truskn usaha ye. semoge berjaya..

     

  • At 25/7/09 3:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best3

     

  • At 25/7/09 5:11 PTG, Blogger HuDaCoMeL said…

    wah..bagus r adik ni..blaja btol2 taw...
    get A's...
    gudluck

     

  • At 26/7/09 10:18 PG, Blogger wan nur faraha'in said…

    assalamualikum adik..
    adik ni ade bakat menulis...so jgn sia2kan bakat adik tu ye...ape2 pon, cter ni bagus..

     

  • At 26/7/09 2:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wahhhh umur 15 tahun tp karya sebagus ini...kalo wat cmni dlm PMR or SPM, ade can dapat A/ 1A utk subjek Bahasa Melayu...tahniah buat penulis...

     

  • At 26/7/09 4:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    tahniah
    gud job
    cara penulisan macam org da cukup dewasa la

     

  • At 27/7/09 4:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    akak tabik kt adik..
    bru um0 15 taun da pndi wat cerpen..
    yg plg best adik b'jaya wat akak mntskn air mata bce crpn adik ney..
    gud job..
    keep it up..

     

  • At 27/7/09 7:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus jugak
    terleke kejap baca tdi
    tahniah la ye bleh ke tahap ini.
    apa-apa pun all the best.
    cerita yg best sangat

     

  • At 27/7/09 7:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gud2,,

     

  • At 1/8/09 12:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    1 permulaan yg bgs..
    teruskan usaha anda..
    jgn cepat pts asa..

     

  • At 2/8/09 7:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Don't give up

     

  • At 5/8/09 2:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bgos2..
    um0r xkesah..yg pntg cte bes..
    truskan usaha..;)

     

  • At 8/8/09 11:49 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hermm..not bad.
    cuma kisah2 mcmni brlambak kt pasaran..
    kreatif lg, cetuskan idea yg baru..
    gud luck

     

  • At 10/8/09 6:35 PTG, Anonymous NINIEBILL said…

    SERONOK SESANGAT TAU...........................................

     

  • At 11/8/09 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni t'lalu straight to the point...
    tp best
    ..........
    Jgelah si die selagi die masih bersame anda...huhuhu

     

  • At 13/8/09 4:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah, adik ade bakat jd penulis ni
    tahniah.. truskan berkarya

     

  • At 16/8/09 11:51 PTG, Anonymous Fara said…

    wow 15 tahun da pandai menulis yer..akak umur 18 tahun baru nak start menulis n minat nak menulis.. maybe coz minat gler ngan novel kot.. ader pengajaran.. best.. keep writing

     

  • At 6/9/10 10:20 PTG, Anonymous kirana said…

    ok boleh tahan..usaha lagi ye dik :)

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group