BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Jumaat, Julai 10, 2009
Cerpen : Hah! Kerana Aku?
Nama Pena : Org Ganu

Penatnya hari ni…Mana tak penatnya, sehari suntuk aku kat dewan bedah menyelesaikan apa yang patut . Sampai pening kepala aku dibuatnya .Nasib baik ada dua tiga orang doktor lain membantu aku, kalau tak memang bertambah-tambah lah penatku kerana semuanya terpaksa dibuat sendiri . Huh,aku mengeluh berat . Kadang-kadang rasa menyesal la pulak ambil bidang doktor pakar bedah ni . Memang la best tapi masalahnya capek dong!

Aku menyusuri jalan ke rumahku, sebenarnya bukan rumah yang aku beli tetapi rumah orang tuaku . Hehe besar-besar panjang pun masih nak duduk kat celah ketiak mak ayah lagi tapi tak apa lah ,at least aku tak payah susah-susah nak memasak kerana mak aku kan tukang masakku yang terhandal abad ini . Bukan aku tak pandai memasak tetapi masakan mak aku paling best di dunia ni, so rugi tu kalau tak merasa masakan dia . Err..aku pandai masak meggi je sebenarnya .Muahaha..Sedang aku dok melalut di dalam hati bagi menenangkan jiwa yang berserabut , akhirnya sampaila juga aku di perkarangan rumah banglo orang tuaku yang tidak lah sebesar mana. Ada kolam pun bukan kolam renang tetapi kolam ikan je.

Eh, aku mengerutkan dahi,peliknya .Kereta siapa tu yang parking kat stesen aku hah? Ni yang aku hairan ni . Aku mengamati kereta tu, kereta BMW kelabu asap plat number WDR 1234 .Aihh takkan kereta baru abang aku kot. Bukan ke dia baru beli kereta sebulan lepas ? Ni yang aku musykil ni . Hurmm..nak tak nak terpaksa la aku parking kat tepi jalan di luar pagar rumah . Tak apa lah ,sekali sekala walaupun di dalam hatiku geram dengan pemilik kereta tu . Aku ni memang pantang kalau ada orang cuba ambil hak aku walaupun melibatkan perkara kecil sekali pun .

" Ma! Oooo Ma !" Laungku sebaik sahaja menjejakkan kaki ke dalam rumahku . Aik,apasal sunyi semacam je rumah ni? Aku salah masuk rumah ke? Biasanya kecoh je dengan bunyi TV dan bunyi mak aku dok memasak . Mana pergi semua orang ni.

"Abah..ma!" Aku laung lagi namun hampa .Launganku tidak bersahut. Pelik lah,biasanya kalau diorang pergi ke mana-mana mesti kunci pintu namun kalini bukan setakat pintu tak berkunci,tingkap pun terbuka luas seperti ada penghuni di dalam . Aku menggaru kepala yang tidak gatal sambil melangkahkan kaki untuk menuju ke dapur. Entah-entah mak aku tu tertidur kat dapur kot. Yela ,mak aku tu memang kuat mengantuk dan tertidur di siang hari .Tengah cakap dengan aku pun sempat lagi dia tidur .Biasala penyakit orang tua-tua memang macam tu.

"Aaaaa!!!" Aku terjerit nyaring apabila tiba-tiba seorang lelaki muda yang kacak bergaya yang langsung aku tidak kenali muncul di hadapan ku.Dia kelihatan terkejut melihatku .

"Pencuri!!" Aku menjerit lagi lantas terus cuba mengorak langkah untuk lari dari situ namun belum sempat aku berbuat begitu, lelaki itu menarik tanganku.Aku mula ketakutan dan jantungku berdegup kencang. Aku sudah dapat menjangka bahaya sedang mengejarku. Oh tidak! Apa aku nak buat ni..Lelaki itu mengemaskan lagi pegangannya apabila aku cuba meronta.

"Maaf,saya bukan pencuri," katanya lembut namun matanya tajam menikam anak mataku. Peluh dingin mula memercik di dahiku. Alamak apa semua ni?

"Habis tu awak siapa? Perogol?" Tanyaku dalam ketakutan . Tiba-tiba dia tertawa. Aik,apasal gelak pulak .Dahla gelak macam pontianak.Aku rasa macam nak nangis la pulak apabila diperlakukan sebegitu .

" Ya!" Jawapannya membuatkan air mataku mengalir laju.Aku ketakutan yang amat sangat. Dia cuba mencium pipiku.

"Lepaskan saya! Lepaskan saya!" Aku menjerit lagi sambil meronta hebat. Tiba-tiba aku terdengar suara lelaki lain di belakangnya sedang mentertawakan aku. Aku mengalihkan pandangan ke arah lelaki itu.

"Abang long!" Jeritku . Terkejut dengan situasi tersebut .Kenapa abang long ketawa . Dan siapa lelaki di hadapanku ini? Dia juga turut tertawa.Tanpa kupinta perlahan-lahan pegangannya di lenganku dileraikan . Aku memandangnya hairan sambil mengesat air mataku. Hish,tak pasal-pasal tanggal bedakku.

" Abang Long,apa semua ni?" Soalku sambil menjeling tajam ke arah abangku yang memang kuat menyakat tu. Namun dia tidak menjawab soalanku sebaliknya terus ketawa.Aku jadi geram. Eii..muka aku cam badut ke nak gelak macam tu .

"Abang long!!" Tengkingku.Abang long dan lelaki dihadapanku serta-merta berhenti ketawa . Terasa kepalaku dah berasap kerana terlalu geram dengan mereka.

"Apa semua ni??" Tengkingku lagi .Geram sangat.Mataku yang dah memang sedia bulat dibulatkan lagi .

"Ops..sory..sory saya nak gurau je tadi .Abang awak yang suruh," lelaki di hadapanku dah mulai kaget .Hah,tahupun takut .

"Abang long yang suruh??" Aku meninggikan suara sambil bercekak pinggang.

"Haha soryla Farah,abang nak bergurau je tadi .Ni kawan abangla.., Naim," kata abangku sambil ketawa.

" Abang ni melampaula!" Aku terus menolak kasar tubuh lelaki yang Abang Long panggil Naim itu dan terus berlari menuju ke bilikku di tingkat atas.Aku mendengus geram .Terasa panas membahang wajahku apabila diperlakukan sebegitu .

"Farah! Kejap!" Laungan abangku tidak aku hiraukan.Eii geram betul la! Nak bergurau tu berpada-pada la sikit ,ni begurau sampai nak gadai maruah aku.Gila! Sampai sahaja di bilikku, aku menghempas pintu bilikku kuat-kuat dan terus menghempaskan diri di atas katil sambil menekup mukaku dengan bantal . Perasaanku bercampur-baur , geram,marah,malu dan benci .Semuanya ada . Huh! Tak guna punya abang! Sedang aku dok mengutuk abangku dan lelaki gila tu, mataku kian layu dan akhirnya aku tertidur.


-----------------------------


Selesai solat maghrib , aku segera turun ke bawah untuk mengisi perut yang berkeroncong dari tadi lagi . Lama gila aku tertidur tadi,nasib baik tersedar sebelum maghrib sempat gak aku sembahyang asar. Nasib baik tak terlepas waktu solat.Huh,ni abang aku punya pasal la. Gara-gara marah sangat kat dia sehinggakan aku lupa nak menunaikan tanggungjawabku sebagai seorang muslimah .

Aku terkejut besar apabila melihat lelaki gila a.k.a Naim berada di meja makan bersama-sama ahli keluargaku. Ya Allah,apasal dia masih berada di sini?? Aku meraba-raba kepalaku.Alamak aku tak pakai tudung la. Macam mana ni.Dia dah tengok rambutku.Amaaa…tidak..aurat ma..Dia bukan muhrimku. Aku kalut dan terus berlari ke ruang solat rumahku dan mencapai tudung ‘basahan’ ibuku dan kemudian kembali semula ke dapur . Kedengaran riuh rendah keluargaku mentertawakan aku.Aku merasakan wajahku merah padam dengan reaksiku sebentar tadi. Sebijik macam nampak hantu.

"Hahaha kenapa kak ngah lari macam nampak hantu je?" Soal adik bongsuku yang berusia 15 tahun . Aku hanya memuncungkan mulut. Ni gara-gara lelaki gila tu la.Huh!

"Memang ada hantu pun.Hantu berkepala hitam,entah dari planet mana dia datang.Tiba-tiba je muncul," kataku separuh menyindir sambil mataku tajam mengerling ke arah Naim .Dia hanya tersenyum kelat .

"Farah, tak baik cakap kat tetamu macam tu," kata abah tiba-tiba. Memahami yang aku sedang mengutuk Naim.Aku hanya mendengus kasar .

"Hurmm..tetamu ke perogol?" Soalku selamba.Hatiku masih panas dengan perlakuannya siang tadi.

"Farah!!" Abah meninggikan suara tiba-tiba.Terkejut kot dengan kata-kataku.

"Kamu ni mulut tu jaga sikit!" tegas abah. Ish apa la abahni,tak patut marah aku depan-depan macam tu .Aku menarik muka tanda protes.

" A’ah la Farah.Tak baik cakap macam tu," sahut Abang Long. Ceh, nak cover line la tu.Aku hanya menjeling tajam kepadanya. Abang long hanya tersengeh,huh sebijik macam arnab .Ye la memang gigi dia macam arnab pun, gigi tupai besar kat bahagian depan. Haha..sempat lagi aku mengutuk.

"Kak ngah!" Aku tersentak apabila ibuku memanggil namaku. Semua mata memandangku .Apasal pelik sangat ke aku ni.

"Kenapa?" Soalku macam orang bodoh je.

"Kau tu nak berdiri lama mana lagi .Tak nak makan ke?" Owh..baru perasan ,aku dah lama rupanya berdiri di penjuru meja makan ni. Eh,mana tempat yang biasa aku duduK? Mataku terencap pada Abang Long. Dia ambil tempat aku! Nampak tempat kosong tu kat sebelah Naim je. Abang Long mengangkat kening sambil tersengeh , sengaja mahu mengenakanku. Ish,ni aku tak suka ni. Nak tak nak aku duduk jela sebelah mamat tu kerana terlalu lapar.

"Ha, macam tu la," aik apa hal mamat ni, tiba-tiba je cakap macam tu.

"Macam tu apa?" Soalku kasar.

"Hehe tak ada apa-apa..," jawabnya ringkas sambil tersenyum kepadaku.Errr..apasal aku rasa semacam ni .Senyumannya..kenapa senyumannya manis sangat membuatkan jantungku berdegup kencang. Aihh aku ni kenapa,tiba-tiba jadi macam orang tak siuman je.

"Kak ngah,tutup la mulut tu sikit," aku tersentak apabila Shasya tiba-tiba menegur. Ya Allah apa aku buat ni? Sempat lagi aku berangan time makan.Dahla aku tak perasan yang aku pandang Naim tak berkelip-kelip .

"Kak Ngah suka abang Naim ek?" Aku menjegilkan mata apabila adikku, Syasha seakan memerli aku. Suka? Tolong sikit. Muka kerek macam dia tak ada selera aku nak suka . Aku hanya diam,malas nak melayan kerenah Shasya .Kedengaran Naim tergelak halus . E’eh suka pulak dia . Benci!

" Kamu nak tinggal sini berapa lama Naim?" Soal abah tiba-tiba . Eh,dia nak tidur sini ke?Siapa dia ? Kenapa sesuka hati je nak bermalam di sini.Tak malu! Kata-kata itu hanya bergema di dalam hati.Aku hanya diam,menunggu butir bicara dari Naim.

" Kalau mak cik dan pak cik izinkan,saya ingat nak tinggal kat sini sebulan..," kata-kata itu membuatkan air yang ku minum tersembur tepat mengenai wajahnya .Terkejut bukan kepalang dengan jawapannya. Sebulan???

" Farah!!" Jerit ibuku . Mungkin bengang dengan tindakan spontanku.

"Err..sory.." jawabku sepatah . Aduhh,apa aku buat ni..Kelihatan Naim masih tergamam .Habis mukanya kena semburan sirap yang didatangkan khas dariku.Hehe..aku tergelak kecil.Kelakar tengok reaksi Naim . Padan muka!

"Apasal Farah terkejut sangat ni?" tanya Abang Long. Naim hanya menjeling tajam kepadaku.Geram la tu.Haha..

"Ye la..abah ni,suka-suka hati je nak bagi orang yang tak dikenali dok sekali dengan kita . Dah la sebulan pulak tu," kataku straight to the point. Malas nak menyembunyikan ketidak puasan hatiku ini.Mana mungkin aku tinggal dengan mamat yang tak tahu malu ni selama sebulan.Sehari pun aku tak nak.Humph!

"Farah, try cakap elok-elok sikit dengan kawan abang ni .Naim duk jauh,kat Sabah .Dia datang sini pun atas urusan kerja,so abang yang kasi dia tumpang duk kat rumah kita buat sementara waktu," sampuk Abang Long. Hek eleh…yela tu .Aku masih tidak berpuas hati .Naim sudah mula tidak senang duduk.Itu la..siapa suruh buat perangai awal-awal lagi,kan dah kena reject !

" Tak apala pak cik.Kalau Farah tak suka saya dok kat sini,saya boleh cari tempat tinggal lain," belum sempat aku meneruskan hujah untuk menyatakan rasa tidak puas hatiku,Naim lebih pantas mencelah.

"Tahu tak apa," jawabku sambil tersenyum puas. Macam tula..dah tahu orang tak suka,tarik diri la awal-awal .Hahaha..aku tergelak jahat di dalam hati .

" Dah..dah.Jangan ikut sangat cakap Farah tu.Dia tu memang macam tu.Pak cik dan mak cik tak kisah sangat pun," kata-kata abah membuatkan aku sekali lagi tidak puas hati.

"Abah.."

"Farah diam! Kenapa degil sangat ni.Abah tak pernah ajar kamu biadap dengan tetamu.Kamu tu dah umur dekat 30,sepatutnya kenalah bertimbang rasa.Ni masih lagi perangai budak-budak" aku terdiam mendengar leteran abah. Lah..sedihnya kena marah kat abah gara-gara si Naim makhluk asing ni.Terasa diri ini dipinggirkan.Huhu. Shasya hanya memandangku kasihan . Dia juga turut terkejut dengan kata-kata abah yang tidak diduga.Yela mana pernah abah meninggikan suara semenjak aku bergelar dewasa.

"Abahnya..dah la tu.Tak baik bergaduh di depan rezeki.." kata ibuku lembut . Ma..tolong la bela Farah.Aku merayu di dalam hati namun tidak terluah oleh kata-kata dek sedih dengan kata-kata abah sebentar tadi.

" Hurmm..yela..makanlah," suara abah mula mengendur. Aku tidak membantah dan hanya mendiamkan diri sepanjang makan malam itu. Namun tidak ada seorang pun yang tanya kenapa aku diam .Ma dan abah lebih suka bercakap dengan Naim berbanding dengan aku.Sampai hati..terasa diriku dipinggirkan kini.Uwaaa…

--------------------------

Wah..seronoknya hari ini tiada apa-apa tugas yang perlu aku lakukan di hospital .So,aku gunakan masa ini untuk membelai pokok-pokok bungaku yang pelbagai spesies di belakang rumahku. Melihat bunga-bunga yang berwarna-warni membuatkan hatiku tenang. Hah! Sebenarnya aku ni pencinta alam..suka sangat pada keindahan flora dan fauna.

Sedang aku sibuk menyiram pokok-pokok bunga kesayanganku , Naim tiba-tiba muncul di hadapanku membuatkan aku terkejut beruk sehingga tanpa kusedari pancuran air yang deras mengalir dari pemancur di tanganku terhala ke arahnya .Bajunya basah kuyup .Aku tergamam dan kemudian ketawa .Hahaha..padan muka. Lawak betul la, sebijik macam anak kucing yang baru jatuh dalam longkang. Mendengar aku ketawa macam tak ingat dunia ,tanpa ku duga Naim merampas pemancur air dariku dan menghalakan pula ke arahku.Tawaku terhenti .Habis basah kuyup baju t-shirt yang ku pakai.Kurang asam punya Naim!

"Hoi, awak ni kenapa hah?!" Soalku kasar.Benci betul.Berani dia balas dendam ye.Ingat ni rumah bapak dia yang punya ke?Aku meraup muka beberapa kali menanggalkan sisa air yang melekat dan membasahi wajahku.

"Hello cik Farah, kira adil la.Awak yang start dulu kan?" jawabnya selamba sambil tergelak sinis. Hish..mamat ni memang nak kena ni.

"E’eh cakap saya lak.Hei,yang awak datang tiba-tiba tu buat apa hah?Jangan cakap awak nak kenakan saya lagi! Dahla tak malu nak duk kat rumah orang!" aku meninggikan suara .Kalau ikut hati nak jek aku cekik-cekik leher dia.

"Okla..okla saya minta maaf," ceh,belum apa-apa lagi dah mengalah.Tahupun takut.

"Hurmm..tahupun nak mintak maaf.Ingatkan makhluk asing terus,tak reti nak mintak maaf," sindirku .Dia hanya ketawa.Lahh..lucu sangat ke kata-kataku ni.Musykil betul.

" Kenapa awak ketawa?" soalku hairan bercampur geram.

"Awak ni kan,kalau tak marah tak boleh ke? Tapi comel gak tengok awak marah," kata-katanya membuatkan aku mencebik.

"Tak payah la awak nak puji saya .Saya tahu awak ada udang di sebalik mee kan? Ni saya nak tanya sikit,awak ni tak tahu malu ke nak dok kat rumah orang yang bukan saudara awak? Kalau saya, saya malu tahu tak?" Soalku lagi.Ambil kau, sampai matipun aku tak akan sesekali suka akan kehadirannya.Makhluk asing!

" Awak,saya mintak maaf kalau kehadiran saya di sini mengangggu awak," aiseh,skema semacam je ayat aku dengar ,macam bahasa baku pun ada .A’ah lupa la pulak,dia kan orang Sabah,so slang dia mungkin lain sikit.

"Kalau dah tahu,kenapa awak dok kat sini lagi?" kata-katanya langsung tidak berbekas di hatiku.Maaf la ye,hatiku ni memang keras sikit. Tak akan mudah cair dengan pujuk rayu.

" Saja, saya suka tengok awak," dah sudah…apa la mamat ni merepek pulak ni. Tapi kenapa aku rasa semacam je ni . Aku pegang dadaku. Eh,berdegup kuat la..Hish,kenapa dengan aku ni?

" Hurmm..merepek!" Kataku sambil melangkah pergi dari situ. Rimaslah duduk lama-lama dengan mamat Sabah tu .

"Tunggu!" Panggilannya membuatkan langkahku terhenti.

" Hurmm..ada apa lagi?" soalku malas . Dia hanya tersenyum kepadaku.Lah..apa hal senyum-senyum lak ,macam sumbing je aku tengok cara dia senyum . Dia hanya menggeleng. Entah apa lah maksud gelengannya itu..

"Awak ni nak apa lagi hah? Awak datang sini nak buat kerja ke atau nak menggatal dengan anak dara orang?! Ke..memang kerja awak nak mengurat anak dara orang?" hah tu dia! Pedas kata-kata yang aku lemparkan kepadanya . Namun dia masih tersenyum manis,makin lebar pulak tu.Kejap..kejap ,Naim ni betul ke tidak ni,ke biol?

"Err..awak nak ke topi saya tu?" Topi?? Aku hairan dengan soalannya. Serentak dengan itu,aku memandang bendalah di tanganku. Aik,topi merah siapa pulak ni ? Macam mana boleh ada dalam tanganku. La..tak perasan pulak masa aku kena pancur air tadi, aku terambil topi di kepalanya .Macam mana boleh terambil tu aku tak ingat pula. Hehe malunya . Aku tersengeh menutup rasa maluku.

"Maaf," kataku sepatah seraya menghulurkan topi itu kepadanya semula.

"Hehe,awak ambil la buat kenang-kenangan .Saje je nak test awak," erk? macam ni pun dikatakan satu test. Ingat aku budak-budak ke. Aku hanya merengus geram dan berlalu masuk ke dalam rumah. Aku mahu salin bajuku yang basah kuyup..Naim la ni punya pasal,habis baju jadi mangsa!

" Kejap Farah," aku menjeling tajam ke arahnya.Apa mende lagila yang si Naim ni nak.

"Apa lagi hah?" soalku kasar.Memang langsung tak pandai nak berlemah lembut. Tak ada maknanya aku nak berlemah lembut dengan lelaki yang tak tahu malu ni.

" Pagi ni awak free tak?" soalannya membuatkan aku mengerutkan dahi. Hish, aku free ke tak ke, apa kaitannya? Takkan nak ajak aku dating kot.

"Hurmm..boleh la..kenapa?"

"Saya nak ajak awak teman saya pergi jalan-jalan. Bosanlah duduk rumah je tanpa buat apa-apa.."

" Teman awak pergi jalan-jalan? Huh, sory la banyak-banyak. Tak ada masa! Awak ajak jela Abang Long!" Sesuka hati dia je nak ajak aku keluar. Entah apa agendanya lagi. Kalau untuk balas dendam padaku ,baik tak payah!

" Tapi Abang long awak pagi-pagi lagi dah keluar. Tolong la teman saya..saya tak biasa lagi dengan selok belok jalan kat sini..please..," hai..ni aku lemah ni, rayuan dia cukup menyentuh perasaanku ditambah pulak dengan mukanya yang dah kuyu untuk menagih simpati. Serba salah pula aku dibuatnya.

" Hurmm..oklah," jawabku lambat-lambat. Wajahnya berubah ceria .

" Thanx awak! Kul 9 am sharp kita pergi ye..saya nak bersiap sekekap," dia terus berlalu dari situ tanpa menunggu jawapan dariku. Pukul 9 am? Aku melihat jam di tanganku. Sekarang pukul 8.50 am..Hah?! Gila apa! Mana aku sempat siap , nak mekap lagi,nak salin baju lagi , nak pakai kasut lagi. Hish! Budak ni saja je nak kenakan aku. Dalam geram ,aku terpaksa jua melangkah masuk ke dalam rumah.


---------------------------


Sepanjang perjalanan, aku lebih banyak mendiamkan diri. Tidak tahu nak cakap apa dengan Naim. Sepatah Naim tanya sepatah aku jawab. Aku betul-betul tak ada mood nak borak dengan dia. Tak tahulah kenapa. Naim pula seperti faham dengan kedinginanku, dia akhirnya turut terdiam sambil melayan lagu-lagu yang berkumandang dari corong radio.

Tiba-tiba Naim memperlahankan kereta dan kemudian mengundurkan keretanya beberapa meter ke belakang .Seketika kemudian dia memberhentikan keretanya di bahu jalan. Aku hairan. Apasal dengan dia ni? Nak main kereta ke ?

" Kenapa awak undur kereta?" Soalku hairan.

" Awak tunggu sini sekejap ye..," tanpa menjawab soalan aku dia terus keluar dari keretanya.Dia tertoleh-toleh ke belakang. Aku turut menyoroti langkahnya .

Dia melangkah perlahan ke arah seorang wanita tua yang bertongkat dan memakai cermin mata hitam . Wanita itu seperti teragak-agak untuk melintas jalas. Orang buta ke? Getusku di dalam hati. Seketika kemudian Naim memimpin tangan orang tua itu untuk melintas ke seberang jalan . Aku tergamam, Naim sanggup memberhentikan kereta semata-mata nak tolong orang buta itu melintas jalan? Aku sedikit terharu. Baiknya hati Naim..huhu.

" Sory sebab menunggu lama..," katanya sepatah sebaik sahaja dia masuk kembali ke dalam kereta. Aku terdiam. Rasa terharu ku membuak-buak. Ish, kenapa dengan aku ni?

" Farah, are you ok?" Aku tersentak mendengar soalan itu. Dia perasan ke mukaku berubah?

" Err.. tak ada apa-apa..," aku terus mengalihkan pandangan ke arah lain apabila menyedari Naim merenung wajahku tanpa berkelip sambil tersenyum. Seketika kemudian terdengar dia tergelak halus lalu meneruskan pemanduannya. Aduhh, apasal jantungku tiba-tiba berdegup kencang ni. Tak kan lah kerana dia tolong orang buta tu aku dah berkenan kat dia kot. Alah..aku rasa Naim ni sengaja nak tunjuk baik padaku semata-mata nak pikat aku kot. Egoku membantah perasaanku dari terus hanyut dibuai rasa terharu .


------------------------


Pipiku dipuput lembut oleh angin Laut China Selatan . Aku menghirup puas-puas udara segar yang terdapat di pantai Batu Buruk ini. Setelah penat berjalan-jalan di sekeliling Bandar Kuala Terengganu, Naim membawaku ke pantai ini. Katanya dia sudah lama teringin nak berkunjung ke sini .Aku tidak membantah ajakannya kerana aku pun sudah lama tidak berkunjung ke kawasan pantai kerana kesibukan kerja yang melampau.

" Awak nak aiskrim ?" Entah bila Naim datang semula ke tempat aku duduk .Tadi dia kata nak beli aiskrim. Melihat aiskrim yang berwarna-warni membuatkan air liurku kecur. Sudah lama aku tak makan aiskrim. Kali terakhir makan semasa aku di tingkatan 5. Kempunan la pulak.He..

" Boleh juga," jawabku sambil tersengeh. Dia tersenyum dan menghulurkan salah satu aiskrim Cornetto di tangannya kepadaku.

" Awak memang minat ke jadi doktor?" Soalnya tiba-tiba sedang aku asyik menikmati keenakan aiskrim. Aku menoleh kepadanya sekilas kemudian mengalihkan semula pandangan ke arah laut yang terbentang luas.

" Yeah..itu minat saya sejak kecil..," jawabku sepatah.

" Owh..bagusnya awak..hebat lah awak boleh jadi doktor..," ish dia ni, ada ke jadi doktor dia kata hebat? Aku rasa jadi doktor lah paling menyusahkan kerana sering bermain dengan nyawa orang. Silap sikit, mungkin nyawa pesakit melayang.

" Tak hebatpun..jadi doktor banyak risikonya awak..kita kena sentiasa berhati-hati dalam merawat pesakit. Satu kesilapan kita memberikan satu impak yang besar . Silap hari bulan,mungkin pesakit tu boleh meninggal . Lebih-lebih lagi sekarang ni musim orang menyaman doktor . Even kesilapan kecil pun boleh naik mahkanmah," bersungguh-sungguh aku menjelaskannya . Memang jauh di sudut hatiku berharap benda-benda tu semua tidak terjadi terhadapku. Seboleh-bolehnya aku akan cuba menjadi doktor yang terbaik dengan izin Allah.

" Saya percaya ,awak seorang doktor yang bagus..saya doakan semoga awak dapat menjadi doktor yang terbaik.." kata-kata yang berunsur semangat dari Naim sedikit sebanyak menyenangkan hatiku. Sesungguhnya baru sekarang aku tahu yang Naim seorang yang peramah dan low profile.

" Thanks, awak pun tak kurang hebatnya.Engineer gaji lagi mahal apa..mesti ramai awek berebut-rebut nak kat awak," kataku separuh berseloroh. Maklumla Naim tu handsome, bergaya dan berduit pulak tu. Awek mana yang tak berkenan .Naim tergelak kecil.

" Walaupun ramai awek berebut nak kan saya tapi saya cuma berkenan kat seorang awek ni je..," mendengar kaat-kata itu aku memandangnya penuh rasa ingin tahu.

" Siapa awek tu? Wahh bertuah betul dia..," soalku ingin tahu. Lega hatiku kerana dia sudah ada awek. Tak ada la aku perasan dia nak kan aku . Yela..dari tadi lagi aku macam tidak keruan apabila dia asyik tenung muka aku.Naik rimas aku dibuatnya!

" Erm..awak nak tahu ke?" Senyuman manis penuh makna terukir di bibirnya. Eh, dia ni macam nak main-mainkan aku je.

" Kalau awak tak keberatan la..saya nak tahu," jawabku mendatar.

" Awek yang saya berkenan tu ada kat depan mata saya sekarang ni..," katanya sambil mengenyit mata. Aku menelan air liur. Suapan aiskrim terhenti seketika.

" Mengarutlah awak ni!" Walaupun aku membentak keras, aku tidak dapat menghalang rasa berdebar di hatiku ini.

" Im serious! Saya sukakan awak.." Tegasnya membuatkan aku kelu, tidak tahu apa yang harus diperkatakan .Renungannya yang cukup romantis seakan mampu menggetarkan jiwa wanitaku.Tengah aku syok-syok melayan perasaan, tiba-tiba hujan turun dengan lebat. Huh, nasib baik! Aku dan Naim lantas berlari ke kereta . Adegan romantik itu tergendala..


------------------------


" Hoi Naim, kau dari mana ni? Siap angkut adik aku lagi ni?" Soal Abang Long tiba-tiba sambil mengenyitkan mata penuh makna sebaik sahaja aku pulang ke rumah. Aku mencebik. Menyibuk je Abang Long ni.

" Aku pergi ronda-ronda kota raya. Nak tahu gak Kuala Terengganu ni macam mana..," kata Naim sambil tangannya pantas meletakkan barang-barangan yang dibeli di bandar tadi di atas meja di luar rumahku.

" Pergi ronda-ronda ke, pergi dating?" Abang Long mengangkat keningnya sebelah sambil memandangku. Naim hanya tersengih.

" Mengarutlah Abang Long ni! Tak ada masa Farah nak dating!" Bentakku. Aku merengus geram . Abang Long semakin galak mentertawakanku. Naim pula tersenyum-senyum .Serta-merta adeganku dengannya tadi bermain di tubir mata. Eii menyampahnya aku!

" Hehe tak nak ngaku lagi ye..tu tedy bear besar tu siapa punya..wow baru seminggu Naim dok sini, dah dapat hadiah ek," Abang Long terus menyakatku.Aku menjegilkan mata . Wajahku membahang panas. Bukan aku yang nak pun tedy bear tu, Naim yang beriya-iya nak belikan untuk aku tadi. Apa dia ingat aku budak kecil ke nak main mainan tu semua? Aku tak nak dia nak belikan jugak. Lepas tu tak pasal-pasal aku kena sakat.Huh!

" Dahla, malas Farah nak layan Abang Long! Mengarut je lebih!" Aku membentak keras lalu mula menghayun langkah laju untuk meninggalkan mereka di situ. Tanpa aku sedari, baru beberapa tapak aku melangkah, tiba-tiba aku tersadung pasu bunga di tengah-tengah laluan masuk ke rumahku. Tanpa dapat aku elak, aku hampir terjatuh tergolek di situ tetapi tiba-tiba aku rasa ada tangan kasar memaut pinggangku. Aku pula dengan spontan memaut leher orang itu. Mataku terpejam rapat tanpa aku sedari . Apabila aku membuka mata, aku terkejut beruk apabila melihat Naim sedang merangkul tubuhku. Mata kami bertautan . Dia merenung aku dan aku juga turut merenungnya dalam tanpa mengeluarkan sepatah pun perkataan. Entah mengapa aku rasa dunia seperti berhenti berputar. Lama kami begitu .

" Woi!! Udah udah la tu..jangan nak buat drama telenovela kat sini pulak!" Ledakan ketawa Abang Long menyebabkan aku kembali ke alam nyata. Aku yang seperti terkena kejutan elektrk lantas menolak kasar tubuh Naim yang begitu rapat denganku. Jantungku berdegup kencang, rasa nak luruh pun ada. Maluku bukan kepalang apabila Abang Long tidak habis-habis mentertawakan aku. Naim turut tersipu malu. Kerana tidak tahan dengan rasa debar di hatiku, aku berlari pantas meninggalkan mereka dan terus ke tingkat atas. Dadaku turun naik. Tidak! Aku harapkan perkara tadi tidak berlaku! Aku meraba-raba pipiku. Kenapa rasa panas semacam. Ya Allah..malunya!!


------------------------


Semenjak peristiwa tempoh hari , aku sering mengelak dari bertembung dengan Naim. Setiap kali bertembung dengan dia, pasti peristiwa itu segera bermain di tubir mata dan setiap kali itulah jantungku seperti mahu tercabut. Renungannya, senyumannya cukup menusuk kalbu. Aihh!! Apa aku melalut nih. Tak mungkin aku dah jatuh cinta pada mamat tu. Enggak mungkin!

Aku menarik nafas lega apabila melihat kereta Naim tiada di rumah. Kalau tidak , boleh kena heart attack aku kalau dia ada di situ. Aku yang baru pulang dari kerja perlahan-lahan memakir kereta di tempat yang sudah aku tetapkan. Biasanya kereta Naim yang menyibuk di situ. Hari ini aku berjaya mendapatkan kembali hak aku.Heheh.

Pintu dan tingkap rumah tertutup kemas . Aku mencongak sesuatu, ma dan abah pergi mana ye? Owh, baru aku teringat yang mereka pergi ke kenduri kahwin sepupuku.Mungkin Naim dan Abang Long pun ikut sekali kerana kasut mereka tiada di situ. Almaklumlah sekarang ni cuti sekolah. Aku terus mencapai kunci rumah dari beg sandangku lalu membukanya .

Ahh tenangnya hati apabila tiada sesiapa di rumah ini. Aku kemudian menghempas punggung di sofa. Aku memejam mata rapat.Letih sangat. Hari ini aku terpaksa membuat tiga pembedahan besar (major surgery) yang mengambil masa paling kurang pun 3 jam setiap satu pembedahan. Pinggangku terasa sakit.Urat leherku seakan bersimpul. Kepalaku terasa berat. Akhirnya aku tertidur di situ.

" Farah…," Sayup-sayup kedengaran suara lelaki memanggil namaku. Ish, siapa pulak kacau ni. Ni mesti Abang Long .Dia suka sangat kacau aku tidur. Aku enggan membuka mata. Berat sungguh mata ini seperti ada beban berat tergantung terjuntai pada kelopak mataku.

" Farah..bangun..," suara itu memanggil aku.Terasa ada tangan kasar yang mengusap lembut pipiku. Aku merengus geram. Abang long ni kacau lah! Eii, aku pantang betul lah kalau ada orang nak kacau aku tidur ni. Dengan malas, aku membuka mata perlahan-lahan. Aku berpaling ke arah suara tadi. Mataku yang masih kabur hanya dapat melihat wajah itu samar-samar dan makin lama makin jelas. Dan..

" Arghh!!" Aku menjerit kuat apabila melihat Naim sedang merenungku tajam .

" Apa awak buat kat sini?!" Aku terus mengambil bantal lalu menutup dadaku. Aku khuatir dia akan berbuat apa-apa padaku.Kelihatan dia tersenyum penuh makna tanpa menjawab soalanku. Aku yang sedang panik terus berdiri dan ingin meninggalkannya namun dia lebih pantas memaut lenganku dan merentap kasar lenganku sehingga aku kembali terduduk.

" Duduk dulu..temankan saya borak sekejap," katanya lembut. Matanya galak meratah wajahku yang masih sembab .Alahai, bala apa pulak nih. Gerun lah aku tengok renungan berbisa dari Naim. Jantungku berdegup kencang. Badanku sedikit bergetar. Apa lagi apabila melihat ma dan abah serta abang long belum pulang. Hanya tinggal kami berdua sahaja kini.

" Jangan takutlah, saya baru balik je ni. Tadi saya tengok awak tidur kat sini, so saya kejutkanlah.Lagipun dah nak lewat petang ni.Tak baik anak dara tidur petang..nanti hilang seri," terangnya panjang lebar seperti memahami perasaanku ketika ini. Sempat lagi dia berseloroh.

" Setakat nak kejutkan tak apala.Ni kenapa sampai nak pegang-pegang saya?!" Marahku. Sesungguhnya aku bengang betul sekarang .Berani dia usap-usap pipi aku tadi.

" Sory..saya tak sengaja..," jawabnya selamba.

" Tak sengaja awak cakap?! Hei, awak ni belajar hukum agama ke tak? Lelaki mana boleh pegang wanita yang bukan muhrimnya!" Aku menggertaknya. Kelihatan dia sedikit terkejut. Huh! Sah sah dia ni tak belajar bab agama.

" Saya mintak maaf banyak-banyak..saya betul-betul tak boleh kawal perasaan saya tadi..," kedengaran suaranya bergetar. Aku memandangnya geram.

" Huh, alasan! Sudah lah! Hei, apa tujuan awak datang sini hah?! Ini ke niat awak? Nak jatuhkan maruah anak orang?!" Amarahku semakin menjadi-jadi. Orang macam Naim ni mesti di ajar. Renungan dia nampak sangat yang dia ni gila seks. Aku sudah bersiap sedia sekiranya apa-apa berlaku.

" Kenapa awak cakap saya macam tu?" Katanya sayu. Aku tidak menjawab sebaliknya hanya menghempas satu keluhan kasar. Tak paham-paham lagi ke?

" Suka hati sayala nak cakap apa pun. Hei, awak dengar sini, terus terang saya cakap , saya tak suka awak ada kat rumah ni!" Aku membentak keras. Dia tertunduk .

" Baiklah kalau awak tak suka saya kat sini, saya boleh pergi. Tapi saya nak awak tahu satu perkara..," katanya lagi, kali ini ada getar pada suaranya. Namun, kata-kata sayu yang meniti dari bibirnya langsung tidak menyentuh perasaanku.

" Tahu apa?" Soalku kasar.

" I love you so much..and I hope you will be the queen of my heart forever..,I hope so.." aku terkedu mendengar kata-kata hikmat itu. Dadaku berkocak hebat. Kenapa aku rasakan seperti ada perasaan halus menular di segenap ruang hatiku? Dari sinar matanya, aku dapat melihat keikhlasan pada kata-katanya .Kata-kata itu cukup untuk membuai perasaanku .

" Assalamualaikum!!" Laungan salam membantutkan perbualan kami. Aku mengarahkan pandangan ke muka pintu. Kelihatan ma dan abah sudah melangkah masuk ke dalam rumah.

" Waalaikumussalam..," sahut Naim sambil tersenyum .Lagaknya seperti tiada apa yang berlaku. Aku hanya menjawab salam itu dalam hati. Dalam diam, aku masih memikirkan kata-kata yang Naim ungkapkan sebentar tadi. Benarkah apa yang diperkatakannya? Kenapa aku terasa bahagia sangat apabila mendengar perkataan itu? Aduhh, aku ni apasal hah? Rasa macam orang tak betul pulak.Ish!


----------------------------


Aku tergesa-gesa turun untuk bersarapan . Pagi ini aku terbangun lewat kerana semalam aku tidak boleh tidur kerana memikirkan kata-kata Naim semalam. Entah mengapa, hatiku benar-benar tersentuh dengan kata-katanya namun egoku yang kuat menghalang aku daripada mengakui bahawa aku sebenarnya mempunyai perasaan yang sama dengannya.

Aku hairan melihat seperti ada sesuatu yang kurang di meja makan itu . Dalam diam , aku memerhatikan seorang demi seorang yang berada di situ. Abang Long, Shasya, Ma ,Abah, Naim? Mana Naim? Ye Naim tiada di situ. Aku mula berasa tidak sedap hati.

" Farah, kenapa dok tercegat kat situ tu. Marilah makan.Kau dah lewat kan?" Sapa Abah tiba-tiba .

" Mana Naim?" Itulah soalan pertama yang terpacul dari bibirku sebaik sahaja melabuhkan punggung.

" Hai, kenapa tiba-tiba tanya? Dah rindu ke?" nada suara Abang Long seperti menyindirku. Rindu? Aku rindu dia ke?

" Tak adala..biasanya Naim ada sekali makan. Dia tak bangun lagi eh?" Tanpa segan silu aku bertanya. Hatiku berkocak hebat ingin tahu ke mana perginya Naim. Biasanya dia tidak pernah bangun lewat.

" Hurmm..Naim dah balik Sabah dah..pagi-pagi lagi dia dah pergi..," kata-kata Abang Long seolah-olah menyentap perasaanku. Ma dan Abah hanya memandangku tanpa mengeluarkan sebarang kata. Mereka menggeleng-gelengkan kepala namun aku tidak mengerti maksud gelengan itu.

" Apa?! Kenapa tak cakap dengan Farah?" Ternyata aku benar-benar terkejut dengan berita yang aku baru dengar.

" Nak cakap kat kau buat apa, kau bukan tak suka dia ke?" Abah yang dari tadi mendiamkan diri menyindirku tajam . Air mataku mula bergenang di kelopak mata.

" Entah Kak Ngah ni, kesian Abang Naim..dia datang sini semata-mata nak jumpa Kak Ngah. Tapi Kak Ngah pulak layan dia macam tu. Kesian Abang Naim…," sampuk Shasya . Hatiku tiba-tiba pedih mendengar kata-kata itu.

" Ye Farah..sebenarnya dah lama dia berkenan kat Farah. Salah abang jugak..abang yang promote Farah kat dia masa abang pergi Sabah hari tu. Dia datang dari Sabah dan cuti sebulan semata-mata untuk kenal Farah dengan lebih rapat, bukan atas urusan kerja macam Abang Long cakap dulu..," sambung Abang Long pula. Aku semakin tergamam. Betul ke Naim datang sini semata-mata kerana aku? Dan bukan atas urusan kerja seperti yang Abang Long maksudkan? Soalan itu bertalu-talu menerjah ruang benakku .Hatiku sebak.

" Abang Long, Naim kat mana? Farah nak jumpa dia!" Teriakku dalam tangis tiba-tiba membuatkan semua orang yang berada di situ terkejut. Abang Long seperti serba salah untuk mengatakannya.

" Abang Long, cakaplah Abang Long! Tolong Farah..," aku merayu dalam sendu.

" Sekarang dia kat airport, rasanya sempat lagi Farah nak kejar dia..," tanpa mendengar kata-kata seterusnya dari Abang Long aku terus mencapai kunci kereta lantas mendapatkan kereta lalu terus memandu ke tempat yang dinyatakan. Aku benar-benar rasa bersalah sekarang. Aku benar-benar menyesal kerana terlalu ego untuk menyatakan cinta kepadanya. Aku harap aku belum terlambat untuk mengejarnya. Kerjaku terpaksa aku tinggalkan untuk seketika.


----------------------------


Suasana di Lapangan Terbang Sultan Mahmud penuh sesak dengan pengunjung. Ya Allah, bagaimana aku nak cari dia ni? Tempat ini luas, susahnya nak cari. Aku seperti rusa masuk kampung, terkial-kial seorang diri di situ ,tidak tahu harus ke mana. Aku cuba pergi ke balai berlepas namun pengawal keselamatan yang berada di situ menghalangku. Aku merayu pada pengawal itu supaya membenarkan aku masuk untuk mencari Naim di situ namun langsung tidak diendahkan.

Akhirnya aku sudah putus harap. Air mataku lebat membasahi pipiku. Aku terduduk lesu di kerusi yang terdapat di situ. Orang ramai yang lalu lalang di situ langsung tidak aku hiraukan. Aku sudah tidak tahu perlu buat apa lagi..Ternyata Naim benar-benar merajuk denganku. Memang patut Naim berasa begitu. Aku memang kejam. Aku memang perempuan yang tidak pernah bersyukur. Kerana keegoanku aku terlepas orang yang aku cinta, orang yang telah menjadi cinta pertamaku. Aku tidak habis-habis mempersalahkan diriku sendiri . Sedang aku melayan perasaan , tiba-tiba terasa bahuku disentuh lembut. Aku terus berpaling.

" Naim!" Aku menjerit nyaring dan terus terbangun apabila melihat Naim sedang berdiri di sebelahku.Dia memandangku sayu. Kemudian bibirnya mengukir senyuman hambar. Kalau ikutkan hati, nak je aku peluk dia tapi hukum agama membantaskan perlakuanku itu.

" Farah..," katanya sepatah tetapi suaranya cukup romantis di telingaku. Aku menyeka perlahan air mataku. Senyuman meniti di bibirku. Hatiku berbunga riang melihat dia belum lagi berlepas.

" Naim..maafkan saya..saya banyak buat salah kat awak..saya..saya..," aku ingin mengungkapkan kata-kata hikmat itu namun ia seperti tersekat di kerongkong.

" Saya apa?" Soal Naim ingin tahu. Dia merapatkan tubuhnya dengan tubuhku. Terasa nafas hangatnya menghembus pada dahiku.

" Saya cintakan awak..," aku terpaksa menepis segala rasa seganku demi mempertahankan cintaku. Naim tersenyum bahagia mendengarnya.

" Saya cintakan awak jugak..," katanya dengan nada yang lebih romantik dari tadi. Matanya yang redup merenungku lama dan aku turut merenungnya dengan penuh kasih sayang. Terasa jiwaku bergetar dengan renungannya itu. Ahh..bahagiannya hatiku saat ini.

" Awak..tolong jangan tinggalkan saya..saya tak sanggup kehilangan awak..," tanpa segan silu aku merayu dengan penuh harap.

" Saya tak kan ke mana-mana sayang..hati saya milik awak," katanya sambil meletakkan tangannya di dadanya. Aku tersenyum bahagia.

" Thanx Naim..," jawabku dengan esak tangis masih kedengaran.

" Sudikah awak jadi suri hidup saya untuk sepanjang hayat saya?" Soalnya setelah aku beransur tenang. Kali ini, dia duduk melutut di situ dan sebentuk cincin bertatahkan berlian dihulurkan kepadaku. Aku terkedu. Pipiku terasa membahang panas apa lagi apabila melihat orang ramai sedang mengerumuni kami , seakan tidak mahu melepaskan peluang untuk menonton adegan romantik itu. Ya Allah, malunya aku…

" Naim, apa awak buat ni..bangun cepat..malu saya..," aku berbisik perlahan. Tidak tahan lagi melihat diri menjadi tontonan ramai.

" Sudikah awak terima lamaran saya untuk menjadikan awak suri hidup saya?" Dia mengulangi soalan itu tanpa mempedulikan rayuanku.

" Ye Naim..saya terima," pantas aku menjawab sambil tertunduk malu. Naim lantas berdiri lalu lengan baju kurungku ditarik lembut dan cincin itu diletakkan dalam telapak tanganku. Aku mengambil cincin itu lalu disarungkan perlahan ke jari manisku. Tiba-tiba kedengaran bunyi tepukan gemuruh bergema di sekelilingku .Orang ramai di situ bersorak girang. Alamak! malunya..huhu. Sesungguhnya perasaanku bercampur baur ketika ini antara malu, terharu dan gembira..


---------------------


" Good job Naim!!" Suara kuat Abang Long di sebalik pintu biliknya menarik perhatianku yang kebetulan lalu di situ.

" Semua ni atas pertolongan kau jugak..," kata Naim sambil ketawa terkekeh-kekeh. Aku hairan. Apa yang mereka suka sangat itu. Telingaku bergerak-gerak untuk mendengar perbualan mereka dengan lebih lanjut.

" Aku rasa nak terburai je urat perut aku tengok Farah kalut gila bila aku cakap kau dah balik Sabah hari tu..," sambung Abang Long lagi sambil meneruskan sisa gelaknya. Tiba-tiba hatiku panas. Apa maksud semua ini? Namun aku masih bertahan di situ .Rasa ingin tahuku membuak-buak.

" Thanks bro..kerana kau ,aku dapat Farah. Sporting betul la ma dengan abah kau. Kalau bukan kerana korang, aku tak tahu lah macam mana lagi nak pikat Farah tu..bukan senang tu..Huii kalau aku tak dapat dia, merana la hidup aku nanti..," kata-kata Naim bagaikan menyentap tangkai jantungku .

" Hah! Aku tolong bukan free..pasni kalau kau tak belanja aku, siap!" Kelihatan Abang Long menepuk-nepuk bahu Naim. Naim tersengeh seperti kerang busuk.

" No problem bro!" Katanya lagi diselangi dengan gelak tawa. Panas hatiku sudah tidak boleh dibendung lagi.Aku terus menyerbu masuk ke dalam bilik Abang Long.

" Abang! Naim! Apa semua ni!" Gertakku tiba-tiba membuatkan mereka tergamam .Mereka berpaling sesama sendiri.

" O’ooo kantoi..," kata mereka serentak .Aku mula mencapai bantal kecil dari atas katil lantas melemparkannya pada Abang Long. Kurang asam punya abang, sanggup dia mempermainkan perasaanku. Rupanya semua ini satu rancangan antara dia dengan Naim.

" Abang Long nak pergi mana tu!!" Jeritku kuat. Abang Long lari lintang pukang keluar dari bilik itu. Aku cuba mengejar namun Naim lebih pantas menghalang .

" Sampai hati abang tipu Farah!" Marahku.Tanganku menumbuk-numbuk dada sasanya. Air mataku hampir menitis.

" Tak sayang..abang tak tipu..," Naim resah.

" Habis tu apa semua ni?! Abang jahat!"

" Abang tak ada maksud nak tipu sayang..abang terpaksa buat macam tu sebab abang cintakan sayang. Abang benar-benar ikhlas mengahwini sayang..Trust me k..,I love you so much sayang.." suara garaunya mengetuk gegenadang telingaku. Tanpa aku sedari, aku sudah berada dalam pelukannya.Ubun-ubun kepalaku dikucup lembut. Amarahku kian mengendur dek terkena penangan ayat-ayat cintanya. Aduhh, mudahnya hatiku cair pada kata-katanya ,kata-kata dari seorang lelaki yang baru sahaja bergelar suamiku sebulan selepas peristiwa di airport itu.

Naim kemudian cuba merapatkan bibirnya ke bibirku. Hatiku menjadi tidak keruan. Kerana itu, aku menolak tubuhnya kasar dan pelukannya terlepas. Aku melangkah laju untuk keluar dari bilik itu.

" Eh Farah, nak ke mana tu?" Naim bingung melihat perlakuanku tanpa diduga.

" I hate you ! Menyesal Farah jadi isteri abang! " Kataku kasar.

" Farah!" Sahutan Naim tidak aku hiraukan. Aku memandangnya sekilas dan menghadiahkan jelingan tajam padanya.Dia sungguh panik mendengar jawapan itu. Aku cuba menahan gelak melihat reaksi mukanya. Hahaha..kan dah terkena..Itu lah siapa suruh nak tipu aku! Namun jauh di sudut hatiku, aku berasa amat bahagia kini…
posted by Penulisan2u @ 7:04 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
81 Comments:
  • At 10/7/09 8:21 PG, Anonymous Melissa said…

    wow!! cutenyer cte ni..huhu best2!
    sempi gle ayat..mudah faham.sanggup tu datang dari sabah
    semata-mata nak pikat ank org..satu cte yg lain sikit dari biasa..congrates!!

     

  • At 10/7/09 9:07 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet n so funny! i can't stop laughing..hehehhee

     

  • At 10/7/09 10:02 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Salam

    Saya suka hasil karya anda...simple dan santai...ayat yg mudah difahami dan tidak meleret2...'good paragraphing'-senang nak baca...best of luck!
    ~Z.A.~

     

  • At 10/7/09 10:16 PG, Anonymous nad said…

    best cite ni....
    ayat yg bagus n tersusun cerita ni
    bace pn x membosankan...
    tahniah...teruskan usaha anda

     

  • At 10/7/09 10:26 PG, Blogger azuan said…

    sangat2 best!!
    ayat mudah faham dan tersusun..
    buat banyak lagi yea...hu3

     

  • At 10/7/09 11:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sgt2 cite nieh...
    gud job..hehe

     

  • At 10/7/09 12:51 PTG, Blogger miz ruha said…

    huhu....
    cite yg best...
    dlm mse sebln jth cinta...
    n pas2 kawen...
    hehe....soo sweets...
    gud job org ganu...

    cite tomboy vs nerd pn best gak...
    hehe...

    ade blog x..?

     

  • At 10/7/09 1:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    kah..kah..kah..
    trglek saye mmbcanya ......nice

     

  • At 10/7/09 1:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah leh tahan cite ni
    good job penulis

     

  • At 10/7/09 1:50 PTG, Blogger shakirasweetgirl said…

    waduh..best bangat!bbrape kali aku trkekeh2 cam beruk je kat cni..

     

  • At 10/7/09 2:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la cite ni. tahniah! ganu duk kat ane? saya pn org ganu..

     

  • At 10/7/09 2:15 PTG, Anonymous serena said…

    wakakaka bestlah cte ni..sakit perut aku gelak.
    aku suka cte sempoi cmni..relex je bce
    x boring
    tahniah org ganu! u did a very good job
    cte tomboy vs nerd pun mantoppp..

     

  • At 10/7/09 2:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waduuhh santai gilak cte ni..best!
    bagus betul la Naim tu, sanggup cuti n datng dari jauh semata-mata nak tackle Farah..haha pelik tapi benar.

    ~Mass~

     

  • At 10/7/09 2:21 PTG, Anonymous adoyai said…

    bez gler cter ni..

     

  • At 10/7/09 2:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jujur sy ckp..first citer ni sy x suke..mmg x bez langsong..menympah pon ade..but..ending dye i suke..anyway sume karya awk mmuaskan hati..moge teros maju ke hadapan..tp.law ade smbungan kn beshh???

    *mineko_helios*

     

  • At 10/7/09 6:49 PTG, Blogger .:farah:. said…

    haha..
    best ler cite neh..
    gee~

     

  • At 10/7/09 7:03 PTG, Anonymous Linda said…

    best2! x tahula pe yg tarik perhatian sy utk membacanya..
    mungkin sbb ayat2 dia yg mudh faham n sempoi n jalan cte yang menarik membuatkn saya tertarik..i like it
    teruskan usaha yer..al the best!

     

  • At 10/7/09 7:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    besh!

     

  • At 10/7/09 8:33 PTG, Anonymous memey said…

    so sweet..kelakar la weii..ahahaha

     

  • At 10/7/09 8:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagus2...sanggup naim datng jauh2 sbb nak tacle anak dara yg kuat imam,,

     

  • At 10/7/09 9:03 PTG, Blogger Org Ganu said…

    salam semua..thanx for all the comments
    i know ayat dalam cte ni terlalu sempoi n tak ikut bahasa melayu yang sebenarnya coz sy buat cte ni masa otak tgh serabut n tak de idea nak sambung novel tidak seindah mimpi saya tu..
    anyway..thanx v.much to all yg sudi membaca n menyokong karya saya..sokongan anda amat sy hargai..

    wassalam

     

  • At 10/7/09 10:18 PTG, Anonymous nad said…

    cite ok... jln cite pn ok,bahasa sempoi, n relek je bace...cume konpius ckit lah... naim asal dr sabah, n bercuti sebulan d smnanjung??abes tu die dtg ke semenanjung naik kete bmw ke?? bukan naik flight?emmm utk mem'positif'kan pikiran sy anggap je la die sewa sepnjang die dok d semenanjung nih...btol x penulis???hehehhehe

     

  • At 10/7/09 10:41 PTG, Blogger Org Ganu said…

    hehe btol2..dia sewa kete actually..sy terlupa nak mention kat cerpen, ingatkan tak de orang perasan.=p

     

  • At 11/7/09 1:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best
    memang best..............
    nampak kelainannya
    tahniah pd penulis

     

  • At 11/7/09 4:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    comel

     

  • At 11/7/09 6:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Good job...

     

  • At 11/7/09 9:17 PG, Anonymous Ira said…

    salam...
    best la cerpen ni, gaya bhs yg mudah faham and structure (paragraphing) cite teratur and mudah utk dibaca...

    tahniah Org Ganu...good job.
    harap2 anda dpt wat karya yg lbh mantap^^.

    ir.cherryblossom@gmail.com

     

  • At 11/7/09 12:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah...cite ni best...teruskan berkarya ye org ganu...bgs2..sy suka sume cite awk...
    ~nadz~

     

  • At 11/7/09 12:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    errmm..best jln cite dia,mudah nk faham,ayat yg tersusun..cite yg sgt santai..tahniah...

     

  • At 11/7/09 2:28 PTG, Anonymous Farisya said…

    best2! bahagiannya sape2 yg dapat naim..heheh

     

  • At 11/7/09 2:42 PTG, Blogger nurulfzz said…

    yeah..jln cter yg best..bahasa pon sempoi.relaks je ble bace.congratz!

     

  • At 11/7/09 4:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    so sweet..aku suka cte camni..betul2 sempoi n tak boring
    u actually a good writer, congrates!
    u medical student kat ne?

     

  • At 11/7/09 4:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    beshnyer cite neh...

    so sweet...

    good job 2 penulis muah!=)

    **mis jue**

     

  • At 11/7/09 6:06 PTG, Blogger Farrez Hakim said…

    wakaka cte ni best betol..kuat betul iman Farah ek..
    tu lah ciri2 wanita idamanku..ngehehehe

     

  • At 11/7/09 6:12 PTG, Anonymous ==>Benny007 said…

    nice story..cte yg masih menarik walopun tak de kontroversi mcm cte lain..
    tahniah!

    p/s : no plat kete wujud ke?;-p

     

  • At 11/7/09 6:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gle! cool je cte ni..lepak je bce ni
    good job writer!

     

  • At 11/7/09 6:39 PTG, Anonymous Dedee SMKTM1 said…

    best!

     

  • At 11/7/09 6:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suma comment samer je..org yg samer ke anta??hukhukk..btw..nice story..cam pnh baca novel yg cerita lbeh krg ni jgk..

     

  • At 11/7/09 7:15 PTG, Blogger Org Ganu said…

    assalamualaikum..
    thanx for the comments
    sy harap pembaca dapat beri komen yang jujur supaya sy dpt tahu mana silap sy..tak kisah la nak kutuk or nak kata papepun..insyaAllah sy akan terima dengan hati yg terbuka. setiap komen anda amat berguna utk sy menghasilkan karya yg lebih mantap pada msa akan dtg..
    to tanpa nama yg tanya sy student mne, sy malaysian student la..he..
    to benny007, no plat kete tu just rekaan semata-mata ok =)

    wassalam

     

  • At 11/7/09 9:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam orang ganu,
    secara jujur saya cakap cerpen awak memang sangat menarik dan mudah faham
    tak ada apa yang kurang dalam cerita ni coz
    saya suka bangat sama cerpen kamu! Cuma ada silap taip sikit-sikit tapi itu tak mencacatkan cerpen..
    saya akan selalu menyokong karya awak, gud luk!

    ~Ning~

     

  • At 12/7/09 1:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eiyeeeerrr
    farah tuh terlalu menjengkelkan laaa...
    kalo aku jd naim, aku tros blah jek...biarkan die ngan ego die tuh.....
    biadap giler...

     

  • At 12/7/09 12:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best giler citer nih..!
    gempak2..
    simple jer tp pnuh b'makne..
    good job..
    troskn..!

     

  • At 12/7/09 6:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hohoho..so sweettt..
    congrats ye org ganu.
    all ur novel yg sy baca stkat ni mmg best..
    simple word n i enjoy it..
    keep it up..

     

  • At 12/7/09 7:56 PTG, Blogger my_za2l said…

    wah!
    mesti naim tu hensem kan?
    haha
    ORG GANU!
    best sangat (:

     

  • At 12/7/09 8:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wah..not bad..i like it..ahackszz2...

     

  • At 13/7/09 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la..not bad.gtu2 jer cter dia..nice story la...

     

  • At 13/7/09 8:08 PG, Blogger Org Ganu said…

    salam..thanx semua..But sy sndiri rasa cte ni perlu diperbaiki lagi..

     

  • At 13/7/09 6:18 PTG, Anonymous yanti said…

    best gak...
    i like it..
    good job..
    keep it up

     

  • At 14/7/09 4:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la citer ni..teruskan usaha.
    sambil baca2 citer ni, apa kata anda join saya untuk menambahkan pendapatan anda..
    click link ni utk maklumat lanjut http://www.surfjunky.com/?r=hasma85

     

  • At 14/7/09 6:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Ok la...not bad.gaya penyampaian cerita yg sgt simple..

    Riz

     

  • At 15/7/09 2:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aish,x sangka nh semuo idea abe long
    tapi betuil ko dah kawen:?

     

  • At 15/7/09 2:56 PG, Blogger Org Ganu said…

    Betul la..diorng dah kawen.=)
    Kalo ada masa, u can read my 1st cerpen long2 time ago in penulisan2u but it's very childish i think..hehe.U can go to this link :

    http://penulisan2u.blogspot.com/2008/11/cerpen-dua-hati.html

     

  • At 15/7/09 8:01 PG, Blogger Farrez Hakim said…

    ok je cte 2 hati tu..i pernah baca

     

  • At 15/7/09 9:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x jmpa pom...........

     

  • At 15/7/09 11:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sepatut nyer naim a.k.a orang gila ckp
    ye aku pencuri,untuk curi hatimu..........
    br best ha3

     

  • At 16/7/09 2:09 PTG, Blogger Suhaidah Tan said…

    hye awk heheh bez2...ceh padahal saya dah bca kat blog saja nyebuk kat sini...Dari sabah hehehe..which part of sabah?tawau ke?hehehe

     

  • At 16/7/09 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    indah sangat..tak slh naim 2 datang dari jauh..
    romantik betul..adegan paling best bila farah tersembur air kena muke naim...kelakar....
    teruskan menulis cite2 yang best lagi k..
    wa'laaaah...

     

  • At 17/7/09 5:21 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    org ganu good job!!!
    Cite2 u memang best2..

    At la my YM (dhamirah_dekno) klo nak berkongsi pendapat ke k..

    (^_^) dhamirah (x_x)

     

  • At 19/7/09 11:22 PTG, Blogger ~imia nuriz~ said…

    hahaha..
    ak da nek gile bce citer ni..
    best gilak...
    len dr y len..
    ending die sweet sgt!
    gud job wrier n keep it up!

     

  • At 20/7/09 12:55 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    well, good cerpen i think!!
    simple but padat!!
    syok giler kena serang kat dapur!!
    sempoi je c naim mengaku dia perogol kononnya..
    haha..

     

  • At 20/7/09 5:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sporting betul la abang long tu..
    siap promote adik kat mmb lak tu..
    dah la ensem n gantang..hehe sweetnyer
    tp heroin tu kasar sgt la..bagila dia lemah lembut sikit..mesti Naim lagi sayang..;-p

     

  • At 21/7/09 2:43 PG, Blogger LaST_BuT_nOt_LeAsT said…

    hehehe..comey

     

  • At 22/7/09 3:17 PTG, Blogger A'al said…

    wah.family yg sporting gle siot.best klau dpt family cam ni.best arr citer ni.garang tul minah tu.Tengking tengking tu bagi die mainan jer.citer ni pun bgs arr,contohnyer minah tu marah2 naim pegang die,die pun tutup aurat walaupun kt umah cendiri mase nmpk ade Naim yg bkn muhrim die kt umah.

     

  • At 22/7/09 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetnyer ending dier..
    a'ah la garang betul si Farah tu
    tapi kan..memang kalau dalam islam,
    suara pompuan pun aurat,
    so meby farah nak jaga aurat suara kot
    wink wink..hehehe

     

  • At 22/7/09 10:25 PTG, Blogger Org Ganu said…

    hehe..betul2..=)

     

  • At 23/7/09 4:35 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    okla..not bad..

     

  • At 23/7/09 5:47 PTG, Anonymous syira said…

    sweet sgt..and funny..can't stop me from laughing ehehe
    keep it up..

     

  • At 23/7/09 11:31 PTG, Anonymous ara said…

    so3 sweet..
    crite cm nie r pembca nk bc2 n bc gi..
    anywhre keep it up..

     

  • At 24/7/09 9:38 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    naim n farah ...
    sweet cerpen,
    nama pun simple
    hmmm

     

  • At 25/7/09 11:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa bestnyer kalau dapat family sporting macam tu..

     

  • At 28/7/09 11:12 PG, Anonymous SWEET PRINCESS said…

    syok gler cite ne..
    pndai org ganu reka cite..
    teruskan usaha b'karya k..
    sy tunggu cerita awk yang seterusnya..
    gud luck...

     

  • At 3/8/09 4:46 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    betul la..best gilerr citer ni..comel n sweet lar..

     

  • At 7/8/09 8:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best..betul2 kaw la..hehe
    teruskan berkarya k! sy suka bce karya org ganu
    sempoi jek

     

  • At 12/12/09 10:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alah,,,
    mk n ayah farah 2 mcm mk n ayh aku gak...
    jns y sporting...
    bayang kan,,,
    mk aku sndiri y suruh aku cr pakwe skrang..
    pd hal umur aku bawu 19...
    n perangai aku pown cm farah gak...
    garang ngan laki-laki...
    sbb 2 smpai skrang x da pakwe... hahahaha...
    tp mane r tau an kalu dpt pakwe cm naim 2...
    memang berbaloi-baloi...
    hahahaha

     

  • At 14/6/10 11:54 PG, Blogger Fanaa Azhar said…

    wowww! sportingnye parent farah :D
    best best. nak gak parent camtuuh. haha.
    nyway, cerita nie klakar, andd jalan ceritanye chomell!

     

  • At 15/6/10 2:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    waaa..bestnye....

     

  • At 16/9/10 3:18 PG, Anonymous paradize dremz_esya said…

    congrats penulis..
    cite ni mmg best..

     

  • At 15/12/10 4:50 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST CITER NIYH....

     

  • At 20/12/10 6:23 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cute nye cte ni.....
    smpai trsnym srang2...
    ehehehehehe
    keepon writing k.....
    :)-H33 Yn6mT-

     

  • At 6/4/11 11:47 PG, Anonymous Agus@ kayu jabon said…

    mampir nich...
    menarik sekali blog anda dan saya menyukainya..
    salam....

     

  • At 13/6/11 7:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    BEST BEST!!!!! sy pun suke mamat name naim, tp dia suka member sy.. :( tp citer ni menarik!! love it..

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group