BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 01, 2009
Cerpen : Cinta Kenduri
Nama Pena : Jejaka Kejora

Siti memasuki bilik Qistina. Kipas berpusing laju. Rakan baiknya itu sedang membaca majalah hiburan, kegemaran nombor satunya. Kali ini dia nekad untuk memaksa Qistina mengikutinya ke kenduri kahwin rakan sekerja mereka, Zulaikha. Sejak semalam, sudah berpuluh-puluh kali dia mengajak. Segala ceramah sudah diberi. Tapi kawan yang seorang ini tak makan saman.
"Marilah ikut, Qis. Sekali sekala saja makan free." Siti puas mengajak.
"Kau ni dari semalam lagi. Aku ikutlah, cik puan datin..." Qistina membuat keputusan.
Tidak terbayang keceriaan terpamer di wajah Siti. Apa yang disangkanya, ribut taufan Qistina tapi sebaliknya persetujuan yang begitu mudah. ‘Kalau dari semalam macam ni kan senang’ desis hatinya. Sudah beribu gelen air liur dibazirkan, akhirnya begini saja memujuk Qistina. Siti tersenyum sambil menggeleng-gelengkan kepala.
"Apa kau tunggu lagi? Jom la mak cik." Qistina sudah siap berpakaian.
"Mak datuk, cepatnya kau siap. Alien ke?" Terbeliak biji mata Siti.
"Setakat pakai baju, nenek aku pun lagi laju daripada kau."
"Perli nampak.. Kau tak mandi ke?" Siti musykil. Selalunya Qistina mandi sampai setengah jam tiga minit dan dua puluh satu saat.
"Semalam aku dah mandi. Cepat la melaram tu." Jawapan Qistina memecahkan derai tawa Siti.
‘Semalam cerita lainlah’ Siti bermonolog lagi. Malas rasanya nak menegur Qistina. Nanti meletus pulak perang dunia macam selalu. Mereka pun segera menuju ke rumah Zulaikha. Akhirnya kahwin juga Zulaikha dan Norman. Sudah bercinta dekat lima tahun. Kalau tak kahwin, ingin dikutuk semahunya. Fikirannya menerawang jauh. Seketika kemudian, Siti ketawa sendirian. Tiba-tiba, bahunya dicuit Qistina.
"Hoi, mengelamun ke?! Nasib baik tak redah orang." Wajah Qistina mencuka.
"Ampun, Qis. Aku tergelak ingatkan Zu dengan Man. Kahwin jugak diorang kan?" Siti tersen yum.
Qistina hanya mengangguk. Kereta yang dipandu Siti menderum laju di atas permukaan jalan kota raya Kuala Lumpur. Bandar metropolitan yang semakin pesat membangun. Selepas beberapa minit, Siti dan Qistina tiba di destinasi mereka. Siti mencari tempat yang teduh untuk memarkir kereta. Kemudian, mereka jalan beriringan ke rumah pengantin kira-kira 200 meter di hadapan. Sambil itu, mereka rancak berbual melihat kemeriahan majlis. Mereka sedang ketawa ketika tiba-tiba Siti terlanggar seseorang. Kedua-duanya jatuh ke tanah.
"Hei, jalan tu tengok la orang." Seorang lelaki menengkingnya. Manakan tidak, nasi dan air yang dibawa telah tumpah.
"Sorry la, encik." Siti meminta maaf.
"Naik la lori dengan sorry kau." Lelaki itu berlalu pergi.
"Seronok, Ti?" Gelak tawa Qistina masih bersisa.
"Kau ni tak baiklah, Qis. Aku kena sembur, kau boleh gelak-gelak lagi." Siti menyapu rumput di bajunya.
"Aku ingat kau dah jatuh kolam. Gila hensem mamat tadi tu." Qistina masih sempat memuji.
"Banyak la kau jatuh kolam. Tak layan aku. Hensem tapi biadap. Macam monyet." Siti masih marah.
"Monyet tak hensem, Ti." Ketawa mereka berderai.

************

"Jauh fikiran, Mal." Teguran Mak Jah mengejutkan Akmal.
Segelas susu dihulurkan dan Akmal menyambutnya. Diletak di sudut meja kerjanya. Mak Jah duduk di katil. Seperti selalu, malam ini dia ditemani Mak Jah lagi. Sekurang-kurangnya untuk menceritakan apa yang dialaminya sepanjang hari. Kalau diharapkan ayah dan ibunya, pasti dia akan kesepian. Mereka selalu sibuk dengan kerja dan perniagaan.
"Tak jauh pun, dalam kawasan KL ni." Suara Akmal semakin perlahan.
"Dalam maksud ayat kau tu, Mal. Kau dah jumpa calon isteri ke?" Mak Jah meneka.
"Calon kekasih la. Pandai la Mak Jah ni. Selalu tahu apa yang saya nak cakapkan." Akmal hanya tersengih sumbing macam kera.
"Aku yang besarkan kau, Mal. Tak payah nak tipu aku." Mak Jah membidas.
"Mal suka dia la, Mak Jah. Entah bila dapat jumpa dia lagi." Akmal mengharap sesuatu yang tak pasti.
"Bila kau jumpa budak tu?" Mak Jah cuba mengorek rahsia sulit negara.
"Kat kenduri Norman anak Datuk Harun petang tadi." Akmal merenung jauh.
"Berdoalah kepada Tuhan, nak. Hanya kepada Dialah kita berserah hidup dan mati." Mak Jah bersyarah lagi.

************

‘Macam manalah boleh lambat ni?’ Siti tergesa-gesa bersiap untuk ke pejabat. Hari ini dia akan terlewat lagi. Dia harus cepat. Kalau terlalu lewat, pasti akan menjadi mangsa sindiran berapi mulut laser Tan Sri Kamal. Sudahlah dia orang kanan syarikat selaku ketua pegawai pemasaran Kamal Corporation. Yang paling penting, dia perlu menghadiri mesyuarat penting syarikat hari ini. Gigi digosok ala kadar. Mandi pun tidak bersabun. Baju disarung cepat. Sarapan yang disediakan Qistina tidak dijamah. Qistina hanya menggeleng-gelengkan kepala.
Segera dia memecut kereta mewahnya. Hasil titik peluh bekerja, itulah yang dimilikinya. Asal ada kenderaan menghalang, pasti dihon dengan kuat. Perangkap laju tidak dipedulikan lagi. Bukan sekali dua dia disaman, sudah lali. Namun, dia tetap akan lewat kerana terperangkap dalam kesesakan lalu lintas. Dia melepaskan kemarahan pada stereng kereta. Itulah yang selalu dilakukannya setiap kali lewat. Paling teruk, tangannya akan membengkak. Hon ditekan bertubi-tubi.
Dia berlari ke lif. Teguran selamat pagi oleh para pekerja tidak diendahkannya. ‘Lambat pulak lif ni’. Dia perlu sampai ke tingkat dua puluh. Dia melihat jam. Sudah 9.30 bermaksud mesyuarat sudah berlangsung kira-kira setengah jam. Habislah dia menjadi sasaran bedilan meriam mulut cabul Tan Sri Kamal. Dia memarahi diri sendiri. Apabila lif sampai di tingkat dua puluh, dia tidak menanti dan terus ke bilik mesyuarat.
"Maafkan saya terlewat lagi." Siti segera duduk di kerusinya apabila masuk.
"Saya ingatkan kamu cuti bersalin." Mahu saja dia mencurah kopi di depan mata ke muka Tan Sri Kamal.
Semua wajah yang terlibat dalam mesyuarat itu memandangnya. Tiada lagi rasa malu di hati kerana ini bukan kali pertama dia terlewat. Sudah beberapa kali ditegur namun dia sendiri tidak mengerti mengapa dia harus terlewat. Dia hanya berpura-pura tidak mengerti. Mesyuarat terus berlangsung sehinggalah di hujungnya, Tan Sri Kamal berdiri bersama seorang lelaki. Lelaki yang dilanggarnya tempoh hari.
"Sekarang saya perkenalkan anak saya yang baru tamat pengajian di Amerika, Akmal Kamarul. Dia akan menggantikan tempat saya selaku bos besar di syarikat ini. Siti, saya mahu kamu berurusan serta merta esok untuk tujuan pemasaran."
Siti tercengang. Senyuman manis Akmal disambut dengan wajah kelatnya.

*********

Pintu bilik diketuk dan sebaik dibenarkan masuk, dia segera melakukannya dan menghempas pintu. Tidak dipedulikan dengan siapa dia berhadapan. ‘Anggap dia macam cicak, dah la kurus kering’ pinta hati Siti. Akmal hanya ketawa melihat sikap Siti. Ternyata kemarahannya masih berbekas walaupun sudah seminggu peristiwa itu berlalu. Pendendam rupanya minah ni, itulah yang difikirkan Akmal.
"Sila duduk." Akmal menjemput.
"Tak perlu ajar saya." Siti menghempas fail yang dibawanya.
"Senyumlah sikit, Cik Buta." Akmal ketawa geli hati. Menawan, gejolak hati Siti berkata.
"Jangan panggil saya macam itu, Encik Biadap." Siti cuba memandang ke tempat yang lain.
"Pendendam jugak awak ni. Patutnya awak yang mintak maaf." Akmal mengemaskan fail di mejanya yang berterabur.
"Cukup sekali. Orang biadap macam encik ni tak layak dapat permintaan maaf." Siti membentak, agak kurang ajar sebagai heroin cerpen ni.
Terkejut Siti apabila melihat Akmal bangun dari kerusi dan menuju ke sebelahnya. Akmal melutut tanpa mempedulikan kemungkinan dia akan dipandang staf lain. Jatuhlah standardnya selaku anak Tan Sri Kamal. ‘Aku terpesona’ bisik hati kecil Siti melihat tindakan spontan Akmal Kamarul. Belum pernah Siti melihat orang kaya yang mempunyai hati semurni Akmal. Dia telah tertawan.
"Maafkan saya..." Akmal memegang tangan Siti.
"Ya, saya maafkan encik. Tolonglah bangun. Apa kata staf nanti." Pandangan Siti meliar.
Akmal kembali ke tempat duduknya. Senyuman kepuasan kerana berjaya mencairkan wanita idaman di hadapannya. Sudah lama dia mencari di manakah gadis yang menakluk hatinya semasa kenduri itu. Selepas pulang, dia menyesal kerana menengking gadis itu dan berhajat memohon maaf. Hari ini cita-citanya tercapai dan doanya dimakbulkan.
"Janganlah berencik-encik dengan saya. Panggil Mal saja dah cukup." Akmal memulakan semula perbualan dan menghulur salam persahabatan.
"Siti... Siti Amirah." Ringkas balasan Siti dan dia menyambut salam yang dihulurkan.
"Sebagai balasan atas nasi dan air saya yang tumpah, saya nak nombor telefon awak." Pandangan mereka bersatu.

**********

"Sedap tak?" Akmal terus menyuap makanan.
"Dengan Mal semuanya sedap." Siti tersenyum.
Sudah tiga bulan berlalu sejak mereka bersua muka di pejabat Akmal. Dia tidak pernah menyangka hubungan mereka akan serapat ini. Tetapi apakan daya. Mana mungkin dia tidak tertawan dengan kelembutan, keramahan, kesopanan dan kehebatan Akmal. Akmal seorang yang puitis, romantis, baik hati, penyayang dan memiliki ciri-ciri lelaki idamannya. Tetapi mereka belum ada sebarang ikatan. Masih sahabat, teman tapi mesra.
"Buka mulut." Mana mungkin dielak suapan Akmal. Nanti apa kata pelanggan restoran mewah itu yang lain. Senyuman mereka serentak.
Itulah yang menyenangkan hatinya setiap kali bersama Akmal. Siti akan dilayan seperti puteri raja dari kayangan. Sudah lama dia tidak merasakannya. Kali terakhir bersama Faruk suatu masa dulu. Tapi sayang, Faruk curang. Dia harus melupakannya. Sesekali pandangan mereka bersatu, pasti senyuman terukir. Dia tidak tahu, apa mimpi Akmal mengajaknya makan di restoran mewah malam ini. Selalunya mereka akan makan di hotel yang menjadi tempat kebiasaan mereka. Tiba-tiba ada panggilan di handphonenya.
"Hello!"
Sebak hati Siti. Lima minit perbualan yang penuh duka. Tidak sanggup dia mengherdik insan yang pernah bertakhta di hatinya itu. Faruk memohon untuk kembali. Namun dia tidak mahu. Dia tidak ingin dilukai lagi. Tetapi dia akui, dia masih sayangkan Faruk. Tidak pernah ada lelaki lain sejak dia berpisah dengan Faruk. Hinggalah kemunculan Akmal dalam hidupnya. Perasaannya bercampur baur. Perlukah dia menerima semula kehadiran Faruk? Atau perlukah dia mengecewakan hati yang pernah dicintainya itu? Kecurangan Faruk benar-benar mengguris perasaannya.
Pertanyaan Akmal bertalu-talu tidak dilayan langsung. Dia ingin menenangkan perasaan. Dia berlari ke kolam renang di luar restoran. Dia duduk di satu kerusi yang kosong. Langsung tidak menghiraukan panggilan Akmal semasa dia berlari tadi. Siti sedar Akmal menghampiri namun dia belum bersedia untuk bersoal jawab dengan Akmal. Biarlah Akmal memahami perasaannya sendiri. Dilihat susunan lilin "I LOVE YOU" di kolam. Romantik sungguh, tetapi dia tidak sempat menghayati keindahan itu.
"Kenapa Siti nangis?" tanya Akmal perlahan.
"Faruk nak kembali." Air mata Siti makin lancar dan Akmal hadir di sisi untuk meminjamkan bahunya.
Beberapa minit berlalu, lencun bahu Akmal dek penangan air mata Siti. Akmal hanya merelakan bahunya dipinjam oleh insan tersayang. Dia tidak menyangka susunan lilin di kolam khas untuk Siti dilihat lebih awal. Dia harus melamar secepat mungkin. Dia harus. Sebelum Siti bertanya, dia harus memulakannya. Dia lelaki sejati. Pantang keturunannya menyerah sebelum bertarung.
"Lupakanlah dia, Siti." Itu yang mampu diucapkan Akmal.
"Ya, Mal. Cantik kan susunan lilin tu." Kepala Siti diangkat dan cuba mengalih topik perbualan mereka.
Inilah masa yang paling sesuai. Akmal menarik tangan Siti dari tempat duduk mereka ke tepi kolam. Dia memberi isyarat kepada seorang lelaki dan terdengarlah bunyi tembakan. Bunga api memancar ke ruang langit. Tertulis perkataan, ‘Akmal Kamarul sayang Siti Amira’. Air mata Siti menitis lagi. Dia menekup mulut kerana terharu. Sungguh romantis jiwa Akmal. Dia menggenggam erat tangan lelaki itu.
"Sudikah Siti menjadi kekasih Mal?" Akmal melutut di sisinya dengan sejambak bunga yang diberikan oleh seorang pelayan.
Siti sekadar menarik tangan Akmal untuk bangun dan menghadiahkan senyuman paling manis ke dalam mata jejaka itu. Hanya itu yang mampu dilakukan tanda persetujuannya. Sejambak mawar merah bertukar tangan. Tepukan gemuruh kedengaran. Tidak disangkanya ramai penonton yang menyaksikan drama itu. Seingatnya, tadi kolam itu kosong. Ini pasti kerja buah hatinya, Akmal Kamarul. Dia mencubit manja tangan Akmal.

*********

"Aku nak kau tinggalkan Akmal." Itulah amaran Daniella petang tadi.
"Takkan sama sekali!" Siti berkeras.
"Kau akan menyesal!" Daniella tersenyum sinis.
Panas sungguh rasa hati Siti. Daniella mengugut untuk mencederakan Akmal jika Siti berdegil. Mana mungkin hati kecilnya sanggup menerima berita kecelakaan menimpa Akmal yang disayanginya. Dia rela berkorban dan meninggalkan Akmal demi keselamatan kekasihnya itu. Dia bercadang untuk bercuti dan menenangkan perasaan di Pulau Langkawi.
"Kau dah nekad, Ti?" Qistina pula memujuknya supaya tidak pergi.
"Aku tak rela jadi apa-apa dekat Mal. Aku sayang dia, Qis." Siti menangis lagi.
"Kita lodge police report nak?" Qistina mencadangkan sambil memegang tangan Siti.
"Daniella tu gila, Qis. Aku takut dia bunuh Mal. Aku tak nak." Sebak beraja di hati Siti. Dia menangis di pangkuan Qistina.
"Tak perlulah sampai membawa diri, Ti. Aku rayu kat kau." Qistina cuba memujuk lagi.
"Kau kawan baik aku kan, Qis? Aku mintak tolong sangat. Janganlah bocorkan rahsia aku dekat Mal." Siti menangis teresak-esak.
"Tapi.." Qistina belum sempat mengakhiri ayatnya.
"Please, Qis... Kau kawan baik aku." Siti terus mengalirkan air mata.
"Macam budak kecik. Iyalah, aku janji." Janji termeterai dan Siti memeluk sahabat baiknya.

*********

Sudah dua minggu dia menyimpan dukanya sendirian. Rindu pada Akmal sudah tidak mampu ditanggung Siti. Namun dia tidak rela membunuh kekasihnya itu. Biarlah Daniella memiliki Akmal tetapi dia tidak sesekali akan bercinta lagi. Dia berjanji pada dirinya sendiri, ini kali terakhir. Cinta yang dianyam kini musnah kerana nenek sihir itu. ‘Daniella, aku benci kau!!!’ hati Siti menangis. Hanya dia dan Tuhan yang mengetahui tangisan jiwanya saat itu.
Dia berjalan di tepi pantai dengan perasaan rindu bersulam benci. Dia rindu akan Akmal dan benci akan Daniella. Mengapa cinta dia dan Akmal harus diuji? Malam ini bintang bergemerlapan. Tetapi di manakah bintang hatinya yang paling terang. Walaupun dia cuba menjauhkan diri, tetapi dia mengharapkan Akmal ada di sisinya saat itu. Menemaninya kala dia kesepian. Tapi dia sedar semuanya hanya mimpi yang tak sudah.
"Dunia ini terlalu kejam." Siti menjerit. Tidak dihiraukan reaksi tetamu pantai yang lain.
"Tidak!" Suara nakal seperti itu malas hendak dilayannya.
"Akmal Kamarul, di manakah kau?" Siti menjerit lagi sekadar memuaskan hatinya.
"Aku di sini, sayang!" Dia berpaling.
Dia seperti tidak percaya. Baru dia sedar suara yang sama menjawab kata-katanya tadi. Air matanya begitu mudah menitis dan tumpah lagi. Melihat Akmal yang dicintainya itu hadir saat dia memerlukan sangat mengharukan. Akmal berdiri di sisi Qistina. ‘Jagalah kau, Qis!’ hatinya mengancam Qistina. Tetapi sudut lain hatinya memuji kewajaran tindakan Qistina itu. Dia sendiri tidak tahu bagaimana melepaskan rindu kepada Akmal.
Akmal berlari ke arahnya dan dia melakukan perkara yang sama hinggalah mereka berhadapan lagi. Dia berasa selamat dalam renungan Akmal. Mana boleh peluk, haram woo... Dia tidak mahu saat ini berakhir. Dia mahu selamanya di sini. Cinta mereka bersatu lagi disaksikan bintang-bintang dan rembulan mengambang penuh. Qistina menghampiri mereka. Dia melepaskan pandangan Akmal dan memeluk Qistina.
"Qis yang bagitahu ke mana Siti lari." Akmal tersenyum. Ketika itu, Qistina sudah berlalu dan lidah Siti kelu untuk berbicara.
"Maafkan Siti." Siti cuba untuk berbual.
"Siti tak salah pun." Akmal juga berasa janggal. Dulu mereka sangat mesra.
"Siti cuma nak Mal selamat." Siti membalas. Mereka sedang berbaring di pasir pantai.
"Daniella kemalangan." Akmal menceriakan Siti.
"Jangan biarkan Siti terkapai lagi.." Genggaman tangan mereka bersatu tanpa dipaksa, bukan atas kerelaan mereka.
Siti dan Akmal terus bahagia. Cinta mereka kembali diikat di bawah sinaran bulan dan bintang seperti mana cinta mereka disatukan dalam suasana yang sama suatu masa dahulu. Kenangan itu singgah di benak fikiran Siti dan dia tersenyum lagi. Akmal pula senang melihat senyuman buah hati pengarang jantungnya yang dirinduinya. Dua minggu masa yang diambil untuk membuka mulut Qistina membocorkan rahsia.
"Mal janji takkan tinggalkan Siti, cinta kenduriku..." Mereka ketawa bahagia bersama.

p/s : Aku buat dalam masa sejam je.. my first karya.. response will improve myself
posted by Penulisan2u @ 3:19 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
21 Comments:
  • At 1/7/09 10:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la... tp too short n xpress sgt...title too direct...so element of suprise 2 x de...maybe better next time...? gd luck...

     

  • At 1/7/09 10:59 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btl tu.. citer nie tlmpau short n xpres le..
    pastu tlmpau fantasi sngt..
    hope wat citer yg lbh baik lagi..

     

  • At 1/7/09 12:03 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    well so far so good...Good plot..tapi kenapa cepat sangat...? Give ur best for ur next carpen :)...Sweet.

     

  • At 2/7/09 1:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dalam mase sejam je wat cite ni?? bestla

     

  • At 3/7/09 2:34 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good try laaaaaaaa.....................

     

  • At 4/7/09 11:13 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm...peluk tu da memang HARAM..
    pegang tgn pun HARAM gak...
    papepown, cite nie best wlupun d buat dlm mse 1jam..
    gud job writer..

     

  • At 5/7/09 7:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cam bas express.. rilex la bro.. nak gi mane wat cepat-cepat ni? but anyway, crite yg dah cukup menarik walopon di buat dlm mase 1 jam.. n, sape daniella tu? tetibe je masok dlm crite ni? x bagi slm plak tuh..

    < ALULA >

     

  • At 5/7/09 9:37 PTG, Anonymous kin n mariam said…

    ok...lahhh.....simple sgt
    jalan citer yg bese
    good luckk
    we still suport u...
    tp kalo blh selitkan la unsur2 islamik yea...

     

  • At 6/7/09 6:14 PTG, Anonymous Ira said…

    salam.

    cite ni sweet but terlalu pendek n short cut sane sini...
    dh mcm sinopsis lak...if possible, sblm masukkan ssuatu character...introduce dulu backgroundnya...xde la readers tertanya2...

    oh, i agree if anda dpt selitkan unsur islamic dlm cite...just sbg pngajaran n teladan for all.thx.

    papepun, sy kagum coz anda mampu tulis cerpen yg bagus dalam masa 1 jam. hope u keep it up and make better stories next time. ganbatte na~ ja ne^^.

     

  • At 6/7/09 6:25 PTG, Blogger princess_diary said…

    direct..
    i like it
    btol la..
    climax cepat..tp best..

     

  • At 8/7/09 4:29 PTG, Blogger A'al said…

    huhu.pendek sangat lar...jadi macam tak best lak...Tapi best gak la...try lagi la yer...

     

  • At 8/7/09 8:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boleh la..dalam sejam 2...

     

  • At 10/7/09 4:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    btoi lar...
    Pendek sgt..
    baru nak feel..
    xkn daniella 2 accident aje..
    sambung la lg cter nyer...
    -pWiCeSs miA-

     

  • At 13/7/09 12:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    x best r cite ni..
    tajuk cinta kenduri but knl kt kenduri kejp je
    relx r bro, jgn nk cpt sgt wt cter smpai jln cte pn x mnrk n watak trgantung..
    thu la nk wt cerpn cpt dr org lain tp agk2 r..huhu
    ni bkn pertandingan sape cpt wt cerpen..
    sory r bro, i tgur berjela2..
    hope dpt wt nice story...
    bia lmbt asalkn cter best...

     

  • At 15/7/09 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ambik lah masa
    wat cerpen nie..
    x paham sgt..
    cuba lg ye...

    zanash

     

  • At 1/8/09 12:25 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    good try...
    igt qis yang cinta kenduri
    i'll support u anyway...
    good luck

     

  • At 11/5/10 4:28 PTG, Anonymous annies said…

    romantik giler budak akmal ni kan. kalau lah dpat pakwe mcm tu mesti best kn. hehehe.. tahniah penulis.

     

  • At 27/9/10 1:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eee mcm bercinta org putih...try cita y realiti agama islam...bersentuhan kulit dh selau sgt....wat ehem trus lg bgus....

     

  • At 4/12/10 8:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yo..ad lg lelaki cmtu skrg nih.
    mcm xda je rasanye..

    -fadra-

     

  • At 29/12/10 4:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bole la..yg bab peluk memang la haram..memang betul..tp bab pegang2 tangan..apa cerita??

     

  • At 2/6/11 1:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pada saya cerita ni best.macam cerpen2 yg lain juga. moga anda hadir dgn cerpen lain

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group