BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 22, 2009
Cerpen : Cinta Berdarah
Nama Pena : Dahlia Zahra

Amalina begitu menyukai dan meminati artis remaja zaman kini yang semakin popular dengan lagu Bila Terasa Rindu iaitu Gadaffi Ismail Sabri atau lebih dikenali dengan nama glamornya, Dafi.

Baginya lagu itu begitu sesuai untuk dirinya apatah lagi dia kini sedang hangat bercinta dengan seorang anak teruna inspektor iaitu anak Lans Koperal Omar, Amir. Umur mereka sebaya lebih-lebih lagi mereka berdua merupakan polis pelatih di tempat yang sama.

Suatu hari, ibu bapa Amir, Lans Koperal Omar dan isteri, Puan Arianna, datang ke rumah Amalina. Tujuan mereka datang ke situ adalah untuk meminang Amalina atas permintaa Amir, satu-satunya anak teruna mereka.

"Rashid, Salmah, kami berdua ingat nak meminang anak dara kamu yang sorang tu untuk anak lelaki kami, Amir. Itulah tujuan kami bertandang di rumah kamu ni," Lans Koperal Omar menyatakan hajat mereka berdua menemui Lans Koperal Rashid dan Puan Salmah yang juga merupakan ibu bapa Amalina.

Lans Koperal Rashid dan Salmah saling berpandangan sambil menguntumkan senyuman segar. Kemudian pandangan mereka beralih pada wajah Lans Koperal Omar dan Puan Arianna silih berganti.

"Beginilah ye, Omar. Serahkan segala urusan pada kami. Amacam? Setuju tak? Atau ada apa-apa bantahan?"Lans Koperal Rashid seakan-akan berkias. Puan Salmah tersenyum sambil mengangguk perlahan mengiyakan kata-kata suaminya.

" Apa maksud kamu, Rashid? Kamu berdua terima pinangan ni tanpa bertanya pada Amalina dulu ke pasal benda ni?" Lans Koperal Omar mengajukan soalan yang bertubi-tubi.

Lans Koperal Rashid menarik nafas seketika. "Bukan begitu, Omar. Amalina yang cakap awal-awal lagi kat saya dengan isteri saya ni. Dia kata bila Amir masuk minang, terus setuju. Tak payah susah-susah nak fikir dua tiga kali. Maklumlah orang dah suka sama suka," Lans Koperal Rashid memberitahu perkara yang sebenar. Lans Koperal Omar menghela nafas lega.

" Baiklah. Kalau macam tu, eloklah kita aturkan pernikahan mereka secepat yang mungkin," Puan Arianna yang dari tadi mendiamkan diri mengemukakan cadangannya.

"Hummpphh..bagus sangatlah tu. Lagi cepat lagi bagus. Cepat kita timang cucu," giliran Puan Salmah membuka bicara. Mereka ketawa mendengar kata-kata Puan Salmah sambil mengangguk-angguk tanda setuju dengan kata-kata itu tadi.

KINI, Amalina sudah sah bergelar tuning Amir. Mereka berdua bakal melangsungkan pernikahan mereka setelah mereka tamat menjalani latihan polis tak lama lagi.

"Ina, agak-agak apa plan abah dengan ibu kita pasal perkahwinan kita tu nanti," Amir mengajukan soalan itu pada Amalina tatkala mereka berdua sedang berehat di sebuah pondok. Kebetulan hari itu mereka tidak terikat dengan mana-mana latihan.

Amalina memandang wajah Amir dalam-dalam. Dia mengukir sekuntum senyuman. "Hhhmmm…entahlah. Ina yak berapa pasti lagi. Kadang-kadang pemikiran ibu dengan abah susah nak kita faham. Lagipun dia orang yang cakap yang dia orang uruskan semuanya. Dia orang kata lagi, kita berdua just tunggu dan lihat."

Mereka terdiam seketika, "Ok. Kalau macam tu, kita kena sama-sama tunggu dan lihat." Dia menguntumkan senyuman yang mampu mencairkan hati mana-mana perempuan.

KINI, hari yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba jua. Mereka berdua sedondon mengenakan pakaian pengantin yang serba putih bak mutiara. Amir kelihatan segak dan bergaya manakala Amalina kelihatan anggun dan feminine mengenakan pakaian pengantin tersebut.

"Semuanya sudah bersedia? Pengantin lelaki? Pengantin perempuan? Para hadirin? Bagaimana?" Tok kadi yang juga merupakan tok imam Masjid Abu Hurairah bertanya. Para hadirin mengangguk perlahan tanda mereka sudah bersedia untuk memulakan majlis pernikahan itu termasuklah pasangan pengantin itu.

Tok kadi menghulurkan tangannya lalu disambut oleh Amir sebagai pengantin lelaki. Tangannya digenggam kemas.

"Aku nikahkan dikau, saudara Amir bin Omar denganAmalina Asma’ binti Rashid Zaidi dengan mas kahwin sebanyak 1,111 ringgit tunai."

Kemudian Amir menulang satu per satu kata-kata tok kadi sebentar tadi. Dia menarik nafas panjang. "Saya, Ami bin Omar terima nikahnya, Amalina Asma’ binti Rashid Zaidi dengan mas kahwin sebanyak 1,111 ringgit tunai," Amir melafazkan akad nikahnya dengan lancer meskipun waktu itu hatinya berdegup dengan kencang sekali.

"Sah??" tok kadi bertanya kepada para saksi.

"Sah," mereka menjawab serentak dan sebulat suara.

"Alhamdulillah," mereka semua memanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi diketuai oleh tok kadi. Pasangan pengantin mengukir senyuman. Tanpa sengaja, air mata Amalina gugur mengalir ke pipinya yang gebu.

MALAM itu merupakan malam yang sangat suram. Pasangan pengantin baru itu duduk bersama di birai katil. Tangan lembut Amalina digenggam erat. Mata mereka saling bertembung.

"Ina, andai kata abang tak dapat nak temankan Ina seumur hidup. Dan abang pun tak tau macam mana perasaan ni boleh ada dalam diri abang," nada suaranya perlahan.

Riak wajah Amalina jelas menunjukkan reaksinya yang terkejut mendengar kata-kata Amir. Hatinya menjadi sebak. Matanya berkaca-kaca.

"Kenapa abang cakap macam tu? Jangan lah abang layan perasaan macam ni. Ni semua mainan perasaan je," pegangan tangan mereka berdua bertambah erat. Tubuh Amalina ditarik ke tubuh Amir yang sasa. Mereka berpelukan dan sebuah ciuman hangat kemudiannya singgah di dahi Amalina. "Abang sayangkan Ina."

KEESOKAN harinya, majlis persandingan mereka berdua dilangsungkan secara besar-besaran. Ramai tetamu kehormat yang hadir ke majlis persandingan mereka yang gilang-gemilang itu. Pasangan pengantin kelihatan bagai pinang dibelah dua, sepadan mengenakan pakaian pengantin berwarna kuning.

Namun begitu, kemeriahan majlis persandingan pasangan anggota polis tersebut bertukar menjadi riuh-rendah apabila 3 orang pemuda yan bertopeng menyerang majlis itu dengan melepaskan beberapa das tembakan di udara.

" Omar! Omar! Keluar kau sekarang! Omar!" salah seorang daripada lelaki tersebut berteriak memanggil Lans Koperal Omar manakala yang lainnya mengacukan pistol kepada para tetamu yang hadir yang masing-masing sedang meniarap di atas lantai.

"Lans Koperal Omar mengeluarkan pistol dari seluar baju Melayu kuning yang dipakainya. Dia mengisi beberapa butir peluru ke dalam pistol.

"Lepaskan dia orang semua! Dia orang tak ada kena mengena dalam hal kita! Apa yang korang nak?! Siapa korang?!" Lans Koperal Omar muncul di hadapan mereka sambil mengacukan pistolnya ke arah lelaki yang memanggilnya tadi.

Amalina dan Amir bangun dari pelamin mereka. Dalam hati, mereka berdoa agar Lans Koperal Omar tidak diapa-apakan.

" Husyyhh! Oma! Takkan kau dah lupa waktu kes rompakan dulu? Kau dah tembak kawan kita orang sampai mati. Kau memang kejam, Omar. Sekarang giliran kau pulak." Terus tangannya menekan picu pistolnya. Peluru yang dilepaskan betul-betul kena tepat pada sasarannya. "BANG!!"

Peluru itu menembusi dadanya di bahagian kiri Lans Koperal Omar. Sekali lagi kedengaran bunyi tembakan sebanyak beberapa kali. "BANG! BANG!"

Pistol Lans Koperal Omar jatuh ke lantai. Tubuhnya rebah ke bumi. Amalina dan Amir dengan segera mendekati tubuh kaku Lans Kopeal Omar.

"Abah! Abah!" Amir memeluk tubuh kaku Lans Koperal Omar. Puan Arianna turut memeluk tubuh suaminya itu dengan tangisan. Amir dikuasai dengan perasaan marah. Hatinya pedih dan matanya berkaca-kaca menahan air mata.

Dengan pantas, dia mencapai pistol Lans Koperal Omar yang tidak berapa jauh darinya. Segera dia menekan picu melepaskan beberapa das tembakan ke arah lelaki-lelaki bertopeng itu. Seorang terkena di bahagian perut dab seorang lagi di bahagian kepala. Manakala lelaki yang telah menembak mati ayahnya, terkena di paha kanannya. Akan tetapi, lelaki itu terus melepaskan tembakan dan malangnya peluru itu terkena di dada kanannya dan di tangan kananya. Lantas dia rebah ke bumi.

Amalina yang tadinya berdamping dengan tubuh kaku Lans Koperal Omar-kini dipanggil mayat, terus mendekati tubuh Amir. Air matanya mengalir dengan deras.

"Abang! Abang! Bangunlah! Jangan tinggalkan Ina! Abang!!" Amalina memeluk tubuh Amir yang sedang nazak.

"Sayang…maafkan abang. Abang harap… kita jumpa…kat akhirat sana…" suaranya lemah. Perlahan-lahan dia mengucap kalimah syahadah. Kesakitan yang dialaminya tidak dapat lagi ditahannya.

"Bang!!" kali ini air mata Amalina mengalir lebih deras. Dia memberanikan dirinya. Pistol yang digunakan Amir tadi segera dicapainya. Dia ingin menuntut bela atas kematian bapa mertuanya dan kecederaan yang parah pada suaminya.

Pantas, dia menekan picu pistol tersebut setelah dia menetapkan sasarannya. "BANG!!" Peluru itu betul-betul terkena di dada kiri lelaki bertopeng itu yang cuba melarikan diri. Lelaki itu terjatuh ke lantai. Dia menoleh ke belakang.

Pistol yang digunakan Amalina tadi terus dicampakkannya jauh-jauh. Dia memandang wajah Amir yang jelas menunjukkan reaksi yang teramat sakit.

"Abang tahan, ye," Amalina menggenggam tangan Amir. Dia tidak bersedia untuk kehilangan suaminya.
Tiba-tiba terdengar bunyi tembakan. "BANG!" Peluru itu menembusi tubuh Amalina dari bahagian belakang. Badannya terus rebah di atas tubuh Amir. Dahinya mengenai bibir Amir.

"Abang, semoga kita jumpa kat akhirat sana…" dia mengucapkan kalimah syahadah perlahan-lahan. Selepas itu, tiada lagi pergerakan tubuhnya. Amir juga begitu. Tubuhnya kaku tidak bergerak. Pasangan pengantin itu akhirnya menghembuskan nafasnya yang terakhir di situ, pada hari persandingan mereka.
posted by Penulisan2u @ 9:50 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
39 Comments:
  • At 22/7/09 10:22 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni ok... tp cepat sgt ar... bru nk feel dh bis... pape pn gud job!!

     

  • At 22/7/09 10:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni ok, n sdih sgt... tp simple sgt... gud job

     

  • At 22/7/09 10:25 PG, Anonymous PuteriQashrenna said…

    sedihnya.....tapi cerita ni mmg best. cuma ringkas ja. kalau dipanjangkan sikit..tentu akan menjadi sebuah cerita yang buat orang mengalirkan airmata...good luck...

     

  • At 22/7/09 10:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ala, cn2 je ke cte die, smple sgt lah...

     

  • At 22/7/09 12:34 PTG, Blogger bidadari cinta said…

    wah..menarik jugak ni..so simple..!

     

  • At 22/7/09 12:41 PTG, Blogger Blackroses said…

    jln cite ni sgt simple....x puas bce...

     

  • At 22/7/09 2:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer niey mmg best.. tapi ringkas lar..
    tak puas..
    k pe2 pon, gud job..
    truskn usaha..

     

  • At 22/7/09 5:04 PTG, Blogger syerah z. said…

    banyak nye tembak tembak.
    sedih je ending.
    tapi oke laa. best.

     

  • At 22/7/09 5:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    em mcm mne yek....ok ksluruhannye bgs..jln cerite trllu simple la....lg stu klu blh lin kli kurang kan typing error....

     

  • At 22/7/09 7:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuyooo...
    mentang2 polis men tembak2 tu..
    ramai lak yang kne tembak..
    best tu best..cume ending dy cpt sgt..
    pnguasaan bahasa tu kalo blh prtingkatkn lg..
    truskan usaha..
    SALAM...

     

  • At 22/7/09 10:59 PTG, Blogger farahleena said…

    best!!
    good job!

     

  • At 23/7/09 8:49 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    masa adegan tembak menembak tu lama sgt la....macam dalam gerak khas plak,,tp good work..can improve

     

  • At 23/7/09 6:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klaka n sdey y x sempat ngalir air mate..
    tambahkn plot suspens..
    pjg kn sket len crite t ae..
    bab tembak2 2 cm x logik n slow motion..
    lg, klo ley, sblm anta, check taiping error lu k.
    anyway, good work n keep it up.
    peace no angry =)

    zre_ida@yahoo.com

     

  • At 23/7/09 8:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rasa mcm mrepek jer cite tue?
    hahahahahahahaha..

     

  • At 23/7/09 10:25 PTG, Blogger KOMIE AROON said…

    mmg betul2 berdarah la cite nih

     

  • At 24/7/09 9:30 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Agak x logik cerita ini..
    mcm dak skolah rendah punya cerita...
    penggunaan ayat yg x menarik!!

     

  • At 24/7/09 3:36 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    endingnye cedey ler.....pasangan sehidup semati...pasnie wat r lg cite ya lbih besh....

     

  • At 24/7/09 4:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klakar lah citer ni,,,ayat die skema..
    ---sleepingcutie---

     

  • At 24/7/09 5:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mas kahwin stahu saye jarang yg ade mencecah RM100, apatah lagi la kalo 1111 ye...

     

  • At 24/7/09 10:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citer ni best wooooo...layan(^_^)

     

  • At 24/7/09 11:29 PTG, Anonymous Cik Wa said…

    Sdey la.. tp Best! i like it!

     

  • At 26/7/09 12:24 PG, Anonymous kedahmari said…

    citer dah ok
    penulis ade idea nak wat cite
    but plot cite nie cpt sngt
    anyway,
    keep it up ye writer...
    bnyak2 tulis..
    insya allah 4 d next karya u can write better than tis..
    cayok2!

     

  • At 26/7/09 12:12 PTG, Blogger eitajimmy said…

    sakit perut gelak..penulis msti kes layan benar movie tamil kan..???

     

  • At 26/7/09 6:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cpt sgt ar citer nh.........
    amir plak mcm dah tau2 nk mati...........
    best lh gak...........
    layan jer...........

     

  • At 26/7/09 10:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuh..., rasa mcm tgok dlm tv je... klu wat novel mesti best..

     

  • At 26/7/09 10:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple sngt la....
    cpt sngt end.....huhu

     

  • At 27/7/09 12:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    oklah..not bad...tp ending dia terlalu awl...huh..panjgkan ckit lah lg best_blev_

     

  • At 27/7/09 8:47 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bagos la cter ni...best sangat..typing error tu bley la dimaafkan..all da bez!!

     

  • At 28/7/09 2:15 PG, Blogger V said…

    sangat hebat! permulaan yang menarik.. klimaks yg begitu mengasyikkan.. ending pulak.. terlalu cepat.. keep it up!

     

  • At 28/7/09 12:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    fuyoooh
    mse die nk bersanding plak die mati
    erm...ntah??

    (:~D)
    ske komen

     

  • At 28/7/09 1:35 PTG, Blogger ReD said…

    unik cter ni.. x pernah plak terfikir akan jadi situasi cmtu time majlis kahwin...

     

  • At 29/7/09 12:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jalan cerita macam best, tapi kurang pengolahan. x sempat nak feel, cerita dah habes. maybe can do better for your next cerpen. keep it up. good luck!

    p/s: check out my cerpen - This I promise you. feel free to comment. btw, nama pena kita lebih kurang sama ;)

    -dahlia-

     

  • At 29/7/09 12:55 PTG, Anonymous Lia Ania said…

    best laaa
    http://ay-mycollection.blogspot.com/

     

  • At 30/7/09 2:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    poyo giler..bagi aku cite ni xbest langsung..
    mane boleh polis tembak org sewenag-wenangnya!!!
    cite mepek mcm ni pun ade ker???
    dah la ayt skema gile..bnyak salah lak tu...
    so,pas ni wat cerpen,bace 2-3 kali dulu baru hantar k?
    mnyesal aku bace!!!mcm xde mseg yg nk disampaikan pun...

     

  • At 30/7/09 8:29 PTG, Anonymous Dahlia Zahra said…

    Sorry about the error typing. Lupa nak cek balik. Thanx for the comments. Saya menghargainya. Again, terima kasih.

     

  • At 8/8/09 8:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    gaya pnulisan dan bahasa prlu dtingkatkan lg.
    crita ni best, lain dr crita cinta yg lain..keep it up..

     

  • At 24/8/09 4:41 PG, Anonymous NuRiL Bahanudin said…

    Bg seorg budak yg usianya bru 15 thn..i thnk diz is nice try..
    But nxt time try 2 more real stry..
    Ade idea smua jdi..
    Pedulilah pd komen2 yg mghntam tu sbb bukan sng nak melahirkan sbuah idea...
    Untuk bjaya, kita kna jatuh bbrapa kli dlu, pastu brulah leh bdri dgn kukuh...

     

  • At 18/9/09 7:13 PG, Anonymous Dahlia Zahra said…

    mcam mana tahu yg saya ni 15 tahun? Pembetulan. 15 tahun 10 bulan. Thanks untuk semua komen yang diberi. Insya-ALLAH saya akan cuba untk menghasilkan karya2 yang terbaik di masa akan datang. Terima Kasih.

     

  • At 26/2/12 2:22 PTG, Blogger shueha izumi said…

    heheheh...mcm kelakar je citer nie,byk sgt tembak nye..lastly x tau sape yg tembak amalina tu.anyway good try

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group