BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 01, 2009
Cerpen : Bunga dandelion di bawah pohon fir
Nama Pena : Kaizar

Clannkkk... bunyi yang berdesir dan langsing itu memenuhi segenap ruang Dewan Makan Sekolah Menengah Sains Miri. Tray-tray yang bersusun di sudut sebuah meja jatuh satu-persatu. Kesemua pelajar yang sedang enak menjamah selera dan berbaris mengambil makanan terperanjat. Bunyi boo kedengaran dari sebelah lelaki.

"Hah tu lah Nisya! Tak sabar-sabar nak ambil air. Tengoklah apa yang telah terjadi!," herdik Asfida Liyana kepada Erniza Syafira.

"Sorilah Asfi. Nisya tak sengaja. Baru je air nak penuh dalarn cawan Nisya, tiba-tiba terlanggar tray Asfi,"pujuk Erniza. Gelasnya yang terjatuh sebentar tadi dikutipnya semula.

"Nak maafkan Nisya? Tengok ni, basah seluruh baju Asfi," Asfi menunjuk ke arah baju kurung hijau kebiru-biruannya yang dibasahi air.

Pertelingkahan antara Erniza dan Asfira menarik perhatian semua pelajar yang berada di dalam dewan makan ketika itu.

"Apahal bergaduh ni? Tak boleh bawa bertenang ke?" seorang makcik dewan makan yang bernama Makcik Senah segera meleraikan pergaduhan yang mengundang kebisingan itu.

"Huh!," Asfida segera berlalu dari situ dan menuju ke arah asrama puteri untuk menukar bajunya yang basah dengan hati yang panas membara. Manakala Erniza berlari keluar dengan tangisannya. Para pelajar menyambung kembali aktiviti mereka. Suasana bingit kembali...
-------------------------------------------

Seminggu berlalu.....

Asfida Liyana keluar dari Makmal Fizik bersama rakannya. Mereka sedang berbual apabila salah seorang daripada rakannya bertanya.

摘h, korang nak lunch kat mana? Dewan makan or kantin?" soal Hasmira Azurin.

"Mmm ... aku tak makanlah. Lepas solat Zohor aku nak terus ke kelas,"jelas Asfida.

"Oklah. Kami pergi dulu," rakan-rakannya melambai-lambaikan tangan mereka.

Selesai solat Zohor, Asfida berjalan ke kelas. Jarak antara surau yang berada dalam kawasan asrama dan blok kelas hanya memakan masa lima minit.Asfida berjalan keseorangan. Angin sepoi-sepoi bahasa menjamah pipinya yang gebu dan halus. Bersalahkah aku memarahi Erniza tempoh hari? Persoalan menghantui fikirannya. Rasa bersalah yang tertanam di dalam hatinya menyebabkan Asfida hilang selera makan.

鉄eharusnya sebagai umat Islam kita harus memaafi antara satu sama lain. Sedangkan Rasulullah SAW. sendiri memaafkan umatnya, inikan pula kita sebagai manusia biasa." Nasihat Ustazah Rokiah temgiang-ngiang di telinganya. Sememangnya betul apa yang dikatakan oleh guru Pendidikan Islam itu kerana sikap saling memaafi sesama insan dapat membentuk perpaduan sejagat dan ukhwah Islam. Sedang fikiran Asfida berkecamuk, tiba-tiba dia tertendang sesuatu yang agak keras.

摘h, diari siapa ni?? hatinya bertanya lantas Asfida tunduk mencapai diari tersebut. Di atas diari tersebut tertulis "DIARI FIR 99? Keinginannya untuk membuka diari itu membuak-buak. Perlahan-lahan tangannya menyelak halaman pertama diari tersebut. Namun demikian, segera ditutupnya semula diari tersebut. Asfida beristighfar sebentar.

"Kita tidak boleh membuka keaiban orang lain melainkan dengan keizinan daripada orang tersebut," pesanan Ustaz Mohd. Azhar segera terlintas di fikirannya. Tanpa membuang masa, Asfida segera ke Balai Menunggu untuk membuat pengumuman tentang kehilangan diari tersebut.

"Perhatian kepada seseorang yang dipanggil Fir. Sila tuntut diari anda di balai menunggu," pengawas yang bertugas di balai tersebut membuat pengumuman sebanyak dua kali. Hati Asfida lega setelah mendengar pengumuman tersebut dibuat lantas melangkah menuju ke kelasnya.

Seseorang menuju ke Balai Menunggu namun Asfida sudah jauh dari situ.

"Assalamualaikum boleh saya tuntut diari saya?" Erniza Syafira berkata dengan nada yang agak termengah-mengah.

"Oh, Diari Fir ya? Nah, ini dia," pengawas yang bertugas di Balai Menunggu menyerahkan diari itu kepada Erniza.

"Emm ... boleh saya tahu siapa yang menjumpai diari ini?tanya Erniza sebaik sahaja diari tersebut dicapainya.

"Nama sebenarnya saya tak tahu tapi dia gelarkan dirinya sebagai Dandelion," terang pengawas yang bertag nama Hafisyam itu.

"Ooo .... Thanks," ujar Erniza dan berlalu dari situ.

Keesokan harinya .....

"Hafisyam, boleh tolong buat pengumuman kepada Dandelion? Ada bungkusan untuk dia... saya pergi dulu ya," Erniza berlalu dari situ setelah bungkusan itu diserahkan kepada Hafisyam.

"Ok," Hafisyam terus mencapai mikrofon, "Perhatian kepada Dandelion, sila tuntut bungkusan anda di Balai Menunggu."

Beberapa minit kemudian, Asfida Liyana sampai di Balai Menunggu- Bungkusan yang diserahkan oleh Hafisyam dibukanya di situ juga. Ada sekeping kad dan sejambak bunga dandelion di dalamnya. Harum semerbak. Kad yang tercatat \'Terima Kasih\' itu dibukanya.

Teistimewa buat Dandelion,

Terima kasih kerana menjumpai diari saya. Betapa murninya hati hamba Allah seperti Dandelion. Terimalah kad ini dan jambangan bunga dandelion sebagai salam perkenalan

Asfida Liyana tersenyum.

撤engumuman ini ditujukan kepada Fir. Ada bungkusan untuk anda di Balai Menunggu," Hafisyam yang masih bertugas membuat pengumuman.

Erniza Syafira yang sedang menelaah pelajaran di dalam bilik bacaan asrama puteri terdengar pengumuman yang ditujukan kepadanya lalu menuju ke Balai Menunggu.

"Hafisyam, bungkusan untuk saya dari Dandelion ke?? Erniza menyambut bungkusan yang diajukan oleh Hafisyam.

"Ha\'ah", ringkas jawapan Hafisyam.

Apabila bungkusan itu dibuka oleh Erniza, dia lihat ada botol kecil yang mengandungi buah dari pokok fir yang berwarna-warni beserta kad yang kecil.

Khas buat Fir,

Salam perkenalan dari saya. Bolehkah saya berjumpa dengan Fir petang ini di bawah pohon fir dalan Taman Muhibbah (Taman P1BG) ?

Dandelion

"Terima kasih, Hafisyam," ucap Erniza Syafira sebelum beredar dari Balai Menunggu.

Erniza Syafira bersandar pada batang sepohon fir di Taman Muhhibah. Kemudian, dia duduk di pangkal pohon fir sambil memerhatikan keindahan bunga dandelion yang memutihi kawasan tersebut bagaikan gumpalan kapas yang lembut. Sesekali dia akan memandang jam di tangannya. Dia hampir terngadah apabila seseorang berlari-lari anak ke aralmya. Matanya ditenyeh-tenyeh beberapa kali.

"Asfida Liyana!" jantung Erniza Syafira terasa terhenti seketika.

"Emiza Syafira!", begitu jugalah yang terjadi kepada Asfida Liyana.

Erniza cuba melarikan diri dari situ tetapi ditahan oleh Asfida.

"Tunggu sebentar, Nisya. Selama ini Asfi memendam perasaan bersalah. Maafkanlah Asfi, Nisya?pujuk Asfi. Butiran jernih mengalir di pipinya. Nisya terdiam seketika sebelum memeluk Asfi secara tiba-tiba. Begitu erat dakapan mereka berdua.

"Asfi, telah lama Nisya memaafkan Asfi," tutur Nisya dalarn tangisnya.

-----------------------------------------

"Nisya, Nisya," laungan itu mengejutkan Erniza Syafira daripada terus menerawang ke masa silam.

Lamunannya bernoktah di situ.

"Tunggu sekejap," laung Nisya dari bilik asramanya. Hari ini merupakan hari bersejarah baginya kerana dia akan berpindah ke Sekolah Menengah Sains Kuala Selangor. Dengan membimbit bagasinya, Nisya menuruni tangga dengan cepat. Asfi sedang menunggunya di depan asrama. Asfi membantunya membawa beg besar ke tempat letak kereta di mana ibu bapa Nisya sedang menanti.

Sesampainya ke sisi Proton Perdana milik keluarganya, Asfi dan Nisya memasukkan beg-beg yang dibawa mereka tadi ke dalam bonet kereta.

\'Papa, Mama, Nisya dan Asfi ke sana sekejap, ye.. ." Nisya menuding ke arah Taman Muhibbah.

Dengan berpegangan tangan, Nisya dan Asfi menuju ke Taman Muhibbah. Mereka berteduh di bawah pohon fir yang memayungi ratusan bunga dandelion. Keadaan senyap seketika. Lidah mereka terasa kelu seketika.

"Nisya," Asfi memecah keheningan antara mereka berdua, 的ngat lagi tak pokok fir dan bunga dandelion ni?"

"Ingat. Di sinilah kita menyatukan tali persahabatan. Asfi, andai Nisya per..." kata-katanya terhenti apabila Asfi menyentuh bibir Nisya dengan tangannya.

"Biarpun kita saling berjauhan, hati kita tetap satu. Bagaikan fir dan dandelion yang saling bergantungan antara satu sama lain ini. Pohon fir meneduhi ratusan bunga dandelion agar tidak layu dimamah panahan cahaya matahari dan dandelion inilah yang menceriakan pokok fir," Asfi berbicara dengan nada yang sedih.

Nisya menghulurkan kedua-dua tangannya maka berdakapanlah dua sahabat di atas hamparan bunga dandelion dan di bawah teduhan pohon fir.
-------------------------------------------

Sudah dua tahun peristiwa itu berlalu namun masih segar dalam ingatan Asfida Liyana. Berpucuk-pucuk surat telah diterima daripada Erniza Syafira.

"Kak Asfi, ada surat untuk akak," seorang budak junior mengajukan sekeping surat kepadanya. Dengan pantasnya sampul surat itu dibukanya.

Sahabatku Asfida Liyana,

Assalammualaikum. Semoga Asfi sentiasa dirahmati Allah s.w.t. Tatkala surat ini sampai kepada Asfi, Nisya telah tiada di dunia ini.

Asfi, sepanyang persahabatan kita, Nisya tidak pernah menceritakan sesuatu kepada Asfi kerana takut Asfi akan menjauhi Nisya. Asfi, Nisya menghadapi penyakit leukemia.

Tahu tak mengapa Nisya terpaksa berpindah ke Selangor? Sebenarnya Nisya perlu menjalani pembedahan beberapa kali untuk menyembuhkannya. Tapi apakan dayanya insan melawan kuasa Allah s. W. t. Yang Maha Berkuasa ke alas makhluk-makhluk ciptaanNya.

Asfi, selama kita berkenalan, Nisya betul-betul bahagia berkenalan dengan Asfi. Biarpun kita berada di dua dunia yang berbeza, sentiasalah ingat bahawa persahabatan kita akan kekal selama-lamanya.

Sahabatmu,
Nisya

Surat itu digenggamnya erat. Beserta surat itu ialah sekuntum bunga dandelion dan sebiji buah fir yang bersatu dengan ikatan seutas tali. Diciumnya berkali-kali. Air mata yang selama ini tidak pernah mengalir kini membasahi pipinya

Nota kaki: Sekadar berkongsi karya yang ditulis sepuluh tahun yang lepas sewaktu masih seorang pelajar sekolah menengah di Sarawak.
posted by Penulisan2u @ 3:44 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
15 Comments:
  • At 1/7/09 4:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xberapa nk paham la...
    sori ek penulis...

     

  • At 1/7/09 11:10 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    jln citer nie kliru le...
    tp citer psl pshbtn psklhn...erm blh la..
    tp x baca pun spnhny..sory to say boring....

     

  • At 1/7/09 9:03 PTG, Blogger Org Ganu said…

    fuh, canggih ah tajuk cerpen tu..he..
    x de r boring sgt pun..ok je cte ni

     

  • At 2/7/09 1:31 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite pasal persahabatan ek..k la

     

  • At 2/7/09 4:06 PG, Blogger kaizar said…

    hehe, takpe. sebab citer ni pun ditulis time form 3 utk magazine sekolah so saje nak kongsi kat sini. but really thankful for all of you who read :)

     

  • At 2/7/09 4:10 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terharunya time asfi dpt surat dr nisya. kalo korang x rsa terharu,aku terharu coz aku ni sensitif orgnya. good job writter

     

  • At 3/7/09 2:12 PTG, Anonymous era said…

    seronok jugak..

     

  • At 5/7/09 7:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ape yg pelik/kelirunye...aku bace paham jek...xde ape yg memeningkan pon....

     

  • At 6/7/09 4:29 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita yang indah

     

  • At 8/7/09 8:45 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ustzh rokiah? ustz azhar?ehehe..knl2.
    msh mngajar smpai skarang tu ^_^

     

  • At 9/7/09 2:28 PTG, Blogger my_za2l said…

    saye x bace pon.
    nerd la cerita ni/
    haha
    (:

     

  • At 10/7/09 10:23 PG, Blogger Lin said…

    errr..ngaaa fhm sket2 r. tp suasana dlm cite ni indah. dandelion, taman, erm...psl watak tu x bape nk fhm..huhuh.. tp aku cube fhm2 kan jgk..pape pn ok r..

     

  • At 11/7/09 5:07 PTG, Blogger A'al said…

    best gak la citer ni.jarang arr org buat cerpen pasal kengkawan.menarik!tapi tak rase arr feel sedih.sori.

     

  • At 16/7/09 10:14 PTG, Blogger kaizar said…

    Wah, Tanpa Nama mungkin pernah bersekolah di sekolah yang sama... urm... singgah2 to my blog kalu ada masa!

     

  • At 21/7/09 1:23 PTG, Anonymous yangikhlas said…

    sekadar pandangan ikhlas :)
    penulisan kemas. space, tanda ", comma dan noktah diletakkan pada tempat yang sepatutnya.
    Itulah yang dinamakan ADIL :)
    Meletakkan sesuatu pada tempatnya.
    Mungkin cerita agak kebudak-budakan, yalah, zaman sekolah katakan.
    Kalau tak dipuji pun ,saya fikir karya anda ini TIDAK layak untuk dikatakan 'boring'.
    Tapi terpulang, setiap org punya ruang untuk memberi pendapat.
    Apa2 pun, teruskan usaha!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group