BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Julai 01, 2009
Cerpen : Ara rindukan Abang
Nama Pena : Miss Gurl Mia

"Abang,abang sibuk tak hujung minggu ni?".Tiba-tiba soalan dari mulut Ara terpacul ketika Anuar sedang asyik menonton television.

"Erm,kenapa sayang tanya ni?Haa…ni mesti nak ajak abang jalan-jalan kan?".Anuar tahu,sejak kebelakangan ini dia telah banyak menghabiskan masanya di pejabat.Kerjaya sebagai doctor amat memerlukan pengorbanan dari semua aspek termasuklah masa dengan isterinya.

"Ermmm…mesti tak boleh kan??"..Fatima Azzahra bertanya kembali..

"Sape cakap tak boleh?Ok,hujung minggu ni kita pergi jalan-jalan kat pantai nak??".Anuar tidak mahu isterinya terus kesepian ditinggalkan.

"Yeka ni abang!!!waaaaa sayangnyaaa kat abangg.."terus Ara memeluk kemas suaminya itu.
...................
Mereka berjalan menyusuri pantai.Ara sangat gembira hari ini.Suaminya membawanya berjalan-jalan.

"Abang,semalam abang janji nk belikan aiskrim?"."Eh,ade ke abang janji macam tu?"Saja Anuar ingin mengusik isterinya.."Alaaa abang nii..semalam kn ade abang janji..bencinya.."Ara menarik muncung yang panjang."Alalalalala merajuk dah dia.."Sikap manja isterinya itulah yang menjadikan Anuar bahagia sepanjang berada di samping Ara..

"Alalala…tengok tu…langsung tak nak pandang muka abang. Meh abang belikan.Abang gurau je la..sayang niii.."

"Hehehehehehehehe….baby nk dueeee.."."Amboi,banyaknya..tak boleh!1 je cukup.Nanti makan banyak-banyak sakit perut pulak.Perut sayang tu bukannya kuat sangat".Anuar memarahi isterinya.

"Yela-yela..Kuat bebel la abang ni".Ara tersenyum lebar apabila mendapat askrimnya.
....................

"Sayang,nak dengar cerita tak ni?Tanya Anuar ketika mereka berehat di balkoni rumahnya.

"Apa die?".."Arini abang nak cerita pasal "niat" .Semalam ada sorang ustaz ni cerita masa abang solat zohor.Nak dengar tak?"…"Nakk…abang cerita la.."Ara sangat suka mendengar suaminya bercerita tentang-tentang agama.Dia tahu dia sangat cetek agama.Dengan adanya Anuar die boleh mengetahui banyak ilmu agama.Bersyukurnya dia dikurniakan suami sebaik Anuar.

"Tahu tak cerita pasal burung ababil?"..Dengan perlahan Ara hanya menjawab dengan gelengan.

"Ok..dulu kan,ada tentera arbahah namanya.Mereka nak serang kota Mekah.Pastu ada sorang ni,abang lupa name die,Abdul Mutallib tak silap,Dia bagitau,Allah takkan melepaskan Kota Mekah hancur macam tu je.Akan ada pembalasannya.Tiba-tiba,masa dieorg nak serang Kota Mekah tu,Allah turunkan burung ababil yg bawa 3 biji batu kecil dari neraka.Sayang paham-pahamlah kan,sekecil mana pon batu tu,tapi kalau dari neraka,memang besarla azabnya.Semua tentera arbahah dan penduduk kat situ mati tau.Then,Aisyah tanya la nabi,apa hukum penduduk yg mati tu.Nabi jawab,atas niat mereka.If mereka ada kat situ sbb nk berdagang,so dieorg masuk syurga.Tapi yang niat tak betul tu masuk neraka la…."panjang lebar Anuar menceritakan kisah itu kepada isterinya .

"Ooooooooooo…..jadi semua atas niat kan abang?"Ara berminat untuk bertanya.

"yer sayang..jadi semua yang kita buat kena la ada niat yang betul..Sayang..meh sini kat abang".Anuar menarik tangan Ara dan terus mendudukkan Ara di atas ribaannya.Anuar memeluk kejap isterinya.Ara sangat selesa diperlakukan begitu.

"Haa…sekarang abang nak sayang cerita balik kat abang".Anuar sengaja mahu melihat reaksi isterinya

"Ala abang ni…Ara fahamla bang..".."Kalau faham kena la cerita balik kat abang"..Anuar hanya tersenyum kecil melihat isterinya itu tergagap-gagap menceritakan balik kisah tadi.Tangan Ara tak henti-henti menggusap2 lengan Anuar dan akhirnya dia dapat menceritakan semuanya dengan betul

"Muaaah…kan pandai isteri abang ni..".."Hehehehehe…yerlaaa…ni kan sayang abang..mestila pandai"Terus Ara merangkul tengkuk Anuar dan memeluknya manja..
....................

"Ara,kau nak pegi camping tak?"Tanya Aisyah kawan sekuliahnya dulu.Mereka sangat rapat.walaupun alam kuliahnya di Universiti Malaya dah lama habis,mereka tetap berhubung sampai sekarang.

"Camping kat mana?.Ramai ke yang pergi?.Kat mana camping tu?".Bertubi-tubi soalan dari Ara

"Kot ye pon bagila aku jawab satu-satu.Ramai la jugak.Kawan-kawan satu kuliah ngan kite dulu.Tapi yang anjurkan camping ni,budak UPM.Sape eh name die…Tuan Muhammad ape ntah…"Aisyah sememangnya lupa nama lelaki yang menganjurkan kem itu.Tetapi,tidak bagi Ara.Jantungnya tiba-tiba berdebar-debar.

"Aisyah,sape nama laki tu?Cuba kau ingat balik Sya..pleaseeee…"Ara merayu kepada Aisyah
"Esh,yang kau ni kenapa?Yela-yela.Aku tengah ingat la ni..Tak silap aku Tuan Mohd Hakimi kot!".

Ara seakan mahu pengsan mendengar nama itu.Dia yakin itulah orangnya.Orang yang tidak dapat dilupakan selama 12 tahun lamanya.Kimi,kekasih pertama nya ketika zaman sekolah rendah.Walaupun perasaan sayang telah di curahkan sepenuhnya kepada Anuar,tetapi dia tetap menginginkan satu pertemuan dengan Kimi.Semua tahu cinta pertama sukar dilupakan.

"Sya,aku nak pegi gak"Ara memberi jawapan tanpa meminta izin dari suaminya dahula.Biasanya Ara tidak akan berkelakuan begini.

"Aiii…takkan tak tanya suami tercinta dulu kot.Biasanya selagi mamat tu tak kasi,kau takkan nak nya pegi".Aisyah yang perasan akan perubahan Ara menjadi pelik."Takpe.Nanti aku bagitau la die".Ara menjawab ringkas
....................

"Abang,hujung minggu ni Ara nak pegi camping ngan kawan-kawan kat Sekayu.Boleh yer".Ara meminta izin tanpa memberitahu perkara sebenar.

"Camping?Aii…sejak bila pulak isteri abang suka camping-camping ni.Tak payah pegi la sayang.Jauh tu.Nanti jadi apa-apa susah tau".Anuar merangkul pinggang Ara kemas.

"Ala abang…takpela..Ara bukan pegi jauh pon.Ara tahu la jaga diri.Ara nak pegi jugak.Ara dah janji ngan kawan Ara".Ara membantah kata-kata suaminya.Tanpa disedarinya,Anuar berkecil hati.Tidak pernah Ara melawan kata-katanya begitu sekali.DIa melepaskan pelukan dan turun kebawah untuk menenangkan hati.
....................

Pagi esoknya,Ara sibuk mengemas barang-barangnya untuk pergi camping tanpa menghiraukan Anuar yang sedang menjeling ke arahnya.Dia gelisah sebenarnya.Dia takut.Dia tahu dia tidak sepatutnya melanggar arahan suaminya.Tapi,hati kecilnya tetap menginginkan pertemuan itu.Tiba-tiba hon dibunyikan.Ara bergegas ke pintu.

"Aisyah!.Masuklah dulu.Aku tengah kemas ni."Ara melaung dari dalam rumah
"Abang layan Aisyah dulu yer.Ara nak kemas sikit lagi ni"
"Ok…Aisyah..masuklah.Lama ke korang pegi ni?Macam besar sangat je beg kau tu?".Anuar bertanya
"Eh..takkan Ara tak cerita kot ngan kau.Haha..takdelah lama.3 hari jer.".Aisyah tersenyum malu ditegur begitu
"Beriya-iya je korang nak pegi ni?.Best sangat ke?"Saja Anuar menginginkan kepastian
"Esh…aku biasa-biasa jer…tu ha…isteri kesayangan kau tu…Dengar je nama pengurus camping ni terus nak pegi..Kawan lame dia kot."

"Sape?"Ringkas Anuar bertanya…"Tuan Mohd Hakimi"…Terkedu mendengar jawapan itu.Tapi Anuar sengaja tidak mahu menunjukkan reaksi negatifnya…."oh…tu memang kawan lamanya.."Sedih di hati hanya Tuhan yang tahu.Dia tahu isterinya tidak akan menduakan dia.Dia yakin Ara hanya mahu berjumpa..Dia tahu Ara tidak mahu mengecewakan hatinya itulah sebab Ara tidak menceritakan hal sebenarnya. Tapi,hati kecilnya tetap sedih.Sedih dengan sikap Ara yang tidak mahu berterus-terang.Selepas Ara pergi,Anuar kembali bersiap-siap.Dia ada kursus selama seminggu.Kesempatan ini akan digunakannya untuk menenangkan fikiran.Sengaja dia tidak memberitahu Ara terlebih dahulu.Jiwanya tengah kacau.."Biarlah Ara gembira dulu.."Hatinya bermonolog sendirian.
...................

Semasa camping itu,mata Ara tak henti-henti melilau mencari seraut wajah yang dia ingin sangat berjumpa…

"Cik dah check in tempat?"..Seorang lelaki tiba-tiba menyoal sambil melemparkan sebuah senyuman.
"Belum..nantilah saya check in.Saya tengah tunggu kawan saya.".Ara menjawab malas.Yang dia inginkan adalah satu pertemuan!...Aisyah meluru mendapatkan Ara..

"Eh,asal kau tak cakap ngan dia?"Aisyah bertanya dengan muka penuh minat.Dia ingatkan Ara akan senang bila berjumpa dengan kawan lamanya itu…"Kenapa aku kena cakap ngan dia pulak?"Ara pelik dengan pertanyaan kawan baiknya itu.

"Laaa…diakan kawan lama kau.Tuan MOhd Hakimi.Pengurus camping ni!"…Rupa-rupanya Ara telah tersilap..Orang yang dimaksudkan oleh Aisyah bukanlah orang yang ingin dijumpainya.Tiba-tiba,muncul wajah suami tercinta di benak fikiranya..Rasa bersalah terus menghambat dirinya.Tiba-tiba,kakinya tersepak kayu tajam dan menyebabkan luka yang dalam.

"Ya Allah….sakitnyaaaaaa!!!!"..Ara meraung sekuat hati…Ya Allah…inilah balasan yang Kau tunjukkan kepada ku kerana melanggar arahan suami…Sakit ya Allah…Abang…tolong Ara…Kemudian Ara pengsan..Ara tidak sedarkan diri ketika dia dibantu oleh Aisyah dan kawan-kawanya yang lain.

"Elok kita bawak balik je dia ni.Takpe,nama korang nanti saya gantikan dengan peserta lain.".Bagitau pengurus itu kepada Aisyah

.........................

Sudah 3 hari suaminya tidak balik ke rumah.Ara sangat rindukan Anuar..Pagi tadi Aisyah telah datang dan membersihkan lukanya dan memasak untuknya.Dia tidak larat untuk bangun walaupun sekajap.DIa hanya mengagahkan diri untuk bangun solat sahaja.Kakinya masih bengkak,di tambah lagi dengan demamnya.Deman merindukan Abang Anuar.Sudah puas mereka mencari Anuar.Tapi sorang pon tidak dapat memberi jawapan.Ara juga sudah tahu yang Abang telah pun mengetahui niatnya ke camping itu.Perasaan bersalah begitu terasa.Dia hanya menginginkan suami tercinta pulang ke rumah.

Malam itu,Ara tidur sendirian lagi.Biasanya dia akan tidur berbantalkan lengan Anuar dan berselimutkan tangan Anuar yang pasti akan melingkari tubuhnya.Walaupun banyak kerja,Anuar akan menidurkan Ara terlebih dulu.Kalau Ara tertidur di sofa,suaminya itulah akan mendukungnya masuk ke dalam bilik.Ara merindukan semua itu…

"Abang…Ara rindu abang…bile abang nak balik…Ara tak boleh tidur..Ara takut tidur sorang-sorang…abang balik la…".Ara bercakap seorang diri.Tiba-tiba,perutnya sakit.Mungkin sebab tidak makan tengahari tadi.Rindunya kini lagi mencengkam jiwanya kerana kebiasaannya,ketika dia sakit perut,pasti suaminya akan mengurut-urut perlahan sampaila dia terlena.Anuar tahu cara handle isterinya yang manja itu.Kalau sudah terlena takdela bunyi merengek-rengek sakit dari mulut comel isterinya itu.Ara merasakan dirinya sangat beruntung.suaminya terlalu baik untuk dirinya.Dia tidak sabar menunggu kepulangan Abang Anuar dan ingin meminta ampun.
...................

Seminggu kemudian.Ting tong!Ting tong!..Bunyi loceng rumah Ara berbunyi.Ni mesti Aisyah lupa bawak kunci ni.Walaupun kesihatan Ara makin pulih tetapi Aisyah tetap menjenguk kawan rapatnnya tiap-tiap hari..Begitu akrabnya hubungan mereka.
Loceng menjerit lagi…

"Kejap la…Aku turun ni Sya.."Dia tidak boleh jalan laju-laju.Kakinya masih lagi terasa sakitnya.Apabila dia membuka pintu,wajah yang amat-amat dirinduinya sedang tersenyum manis ke arahnya.Ara tanpa membuang masa memeluk Anuar dan terus menangis teresak-esak di dada bidang suaminya itu..

"Ara rindukan abang sangat..Ara mintak maaf"Perlahan suara Ara terdengar di sebalik tangisannya itu.Anuar hanya tersenyum…
"Yer sayang ….abang tahu…abang pun rindukan isteri abang ni..Dahla nangis…tak comel la.."Anuar ingin mengusik Ara.Dia tahu nanti ada je yang menjerit tu.."Aaaaaaaaaaaaaaaaa….Ara comel laaaaaa…"…"Kan dah cakap..Hehehe.."..

"Apa yang abang cakap?"Tanya Ara pelik..

"Takde pape la…peluk abang kat dalam la sayang..malu orang tengok depan pintu ni..Meh abang dukung masuk baby yang manja ni.. lain kali niat kena betul tau tak.Tak ingat dah apa abang cerita dulu pasal niat?Haa.tengok,niat tak betul nk pegi camping ni...tu la kene kaki ni.. sakit lagi ae kaki ni sayang??Hehehehe"…

"Abang tanya apa?Ara hairan macam mana suaminya tahu tentang itu semua.

"Takde apa la sayang..Muaah…Jom masuk".Ara tengelam dalam pelukan suaminya.Soalannya tadi terbiar begitu sahaja.Anuar mencium pipi isteri kesayangannya itu..

Sebenarnya Aisyah telah Berjaya menghubungi Anuar sejak kejadian kaki Ara terkena kayu tajam tu.Tapi Anuar mintak dirahsiakan dulu.Tiap-tiap hari Aisyah ditugaskan Anuar untuk menjaga Ara.Dia lah yang suplly semua ubat yang difikirkan Ara,Aisyah yang mengambilnya di klinik.Anuar tahu keadaan Ara kerana Aisyah menceritakan semua kepadanya.Dia juga tahu betapa Ara menyesal atas perbuatannya.Anuar bersyukur rumah tangga nya diselamatkan Allah.Semoga mereka dirahmati oleh Allah….
SEKIAN…
posted by Penulisan2u @ 3:47 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
33 Comments:
  • At 1/7/09 10:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice story..

     

  • At 1/7/09 11:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok jgk citer nie....
    beri pngjrn spye jgn lkukn pkr yg x elok..
    nasiht secre lmbut...
    apa2 pun good job writer..

     

  • At 1/7/09 1:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hrmm.. cter ni biase2 je xde rs sdih pn

     

  • At 1/7/09 3:33 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aish..takkan nak sedih je kot

     

  • At 1/7/09 5:07 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aiii...besnyer kalau suami aku romantik cam anuar tuh...
    swett2!!

     

  • At 1/7/09 5:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    2 laaa...siape sruh tak dengar cakap suami.kan ad je bende tak kena.mak sy biasa ckp,klu ayh ckp jgn, baik jangan buat.ada la tu akibatnya.huhuhuhuhuhuhu...nice..

     

  • At 1/7/09 10:29 PTG, Blogger Org Ganu said…

    nice!

     

  • At 2/7/09 5:59 PTG, Blogger siti raudhah said…

    wahuhhaha; buhsan
    isteri terlalu manje je. cam dak dak pon ade gax.
    ade lg ke suami mcm tuh; na lyn ister mcm tuh. cam gedix jeh :P
    haha

     

  • At 2/7/09 8:36 PTG, Anonymous aNa cOmey said…

    sweet nya hubby dya!!!

     

  • At 3/7/09 9:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    HEHEEHHHE MANJE NYE.....
    MORAL CITE JGN CUBA2 NAK MENIPU SUAMI...

     

  • At 3/7/09 1:28 PTG, Blogger sepatu biru said…

    heheehe.. cerita yg menarik..
    comel je mereka ni.. :)

     

  • At 4/7/09 1:23 PG, Blogger PriNcEsS_DeiYnA said…

    bagus cite yg lebey kepada moral value

     

  • At 4/7/09 10:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    isteri cm bdak 3 thn je..
    yg si suami lak cm da 40 thn je..
    huhu..
    btul3, memg gedik cte ni

     

  • At 4/7/09 11:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ade ke nk makan aiskrim sampai 2..
    eiiii...
    cm bdak2...

     

  • At 4/7/09 11:00 PTG, Blogger haz said…

    love this story..arap2 sye pon dpt laki cm nh gak,kuat agme..baik,lyn istri dgn baik..n cool..lg pon,nme pggln sye adlh ara..sme la dgn si istri tuh,,thnx pd kwn sye,sbb gtau sal cite yg syok gler nh!

     

  • At 5/7/09 10:42 PTG, Anonymous Miss Gurl Mia said…

    thanx pada yg memberi komen positif..sory coz cite ni sy tulis dlm mse 45min je.byk yg xkena.sori sngt..
    kisah ni is a true story..si suami mmg romantik tp isterinya mmg terlalu manja(tp suami dye ske dye mcm ni)huhu..thanx

     

  • At 6/7/09 6:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice stry..

     

  • At 7/7/09 6:35 PTG, Anonymous dhamirah_dekno@yahoo.com said…

    Woi, Best kot klo ade suami mcm tu,but that just a story..
    sapa yg jalan idup die mcm tu please let me know ok..
    nak mintak tips..
    ahakx..

    (^_^) dhamirah (^_^)

     

  • At 8/7/09 12:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweetnyer citer ni..

     

  • At 8/7/09 8:59 PTG, Anonymous ain said…

    untungnyer dapat suami cm2...he3..ramantiklah...teruskan usaha..k..

     

  • At 8/7/09 11:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnya citer dia ni laki dia tu baek btul beruntung btul dia dpat suami cam2 I LIKE THIS STORY

     

  • At 9/7/09 10:37 PTG, Anonymous kieyla said…

    not bad la...
    sweet la anuar...

     

  • At 10/7/09 10:09 PG, Blogger Lin said…

    hahaha..-suke2- cute n sweet. bagos dpt suami mcm neyh..

    tp, hep2..tamoh r mcm tu kuar umh xmntk izin suami.. tatot.

    seb bek dpt kwn yg baik.. sonok arr bca cite neyh..ehhehe.

     

  • At 11/7/09 1:04 PTG, Anonymous Miss Gurl Mia said…

    cite ni mmg real..cume part kua rumah je direka.
    huhu..
    act ntok tips dhamirah mintak...
    isteri die ni xpenah tinggikan suara kt suami dye..
    perasaan hrmat ni wt suami die syg kt die..
    lgi..stiap hri xkn miss ucp something love like luv u..miss u..
    hehe...then pling penting jgn bt bende yg suami tak suke..
    istri ni suke sgt mnje2 ngn suami die..2 yg wat suami rase diperlukan stiap mse..n hub jd mkin rpat..

     

  • At 11/7/09 9:35 PTG, Blogger A'al said…

    romantik arr.tapi ara 2 cam buddak2 je manjenyer.huhuhu.best gak arr citer ni...tak de la bace citer ni sampai bosan.

     

  • At 14/7/09 11:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sedih gak cerita ni...sekurang2nya bg pengajaran kt semua isteri2 termasuklah diri ku sendiri...

     

  • At 21/7/09 10:44 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best n sweet nye cte ni..bestnye dpt suami cn2,hehehehehe...pe plak gedik ble manja 2, x semestinye manja je gedik tau...

     

  • At 24/7/09 4:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    soo sweet........

     

  • At 3/8/09 10:11 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    alhamdulillah Allah mewujudkan kasih sayang dalam perhubungan yang menitik beratkan soal agama..nice story..

     

  • At 4/8/09 11:06 PTG, Blogger syasya said…

    cite ni best r...

     

  • At 5/8/09 2:56 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nice stry.. hubby i cm ne gak suke manjekn i..

     

  • At 8/8/09 7:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ske sgt cte ni..rmhtgga bhgia..
    aii, besnye lau dpt suami cm 2..yg pntg agama..
    tp nyampah tol r tang ara mnx eskrem 2..
    t'gedik2 n ngade2 ase..xtaw np..sori..;)
    cte ni real ek?? ara 'real' mmg cam ni ke??

     

  • At 24/1/11 6:05 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet n nice story:)
    hope i will get a hubby like anuar..really hope so!

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group