BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Ahad, Jun 28, 2009
Novel : Pelangi Kasih 1
Nama Pena : alia maisarah

Alamak!!!Bos aku la,mana nak sorok muka aku yang cun ni.Aku mencari – cari tempat yang boleh menyorokkan wajahku yang merah seperti udang kena rebus.Aku ternampak buku menu di atas meja restoran yang aku pergi lantas mengambil dan menutup wajahku berpura – pura membaca.Sebaik bukunya muat untuk tutup muka.Lega…

"Saudari,boleh saya duduk di sini.Tempat lain semua dah penuh la.Sini je yang kosong,"seorang lelaki yang tidak ku kenali meminta keizinan.
"Boleh.si…"aku tidak sempat menghabiskan kata – kata kerana tergamam.Bibir kelu tanpa suara.
"Eh Cik Syahira rupanya.Awak pun makan kat restoran taraf 2 bintang ni ke?kaya nya.Bukan ke kerja sebagai setiausaha tak banyak sangat dapat income.Elok makan kat gerai tepi jalan la"dalam nada sinis lelaki itu bertanya.
Ini dah kes menghina.Dia ingat dia seorang je ke yang ada duit dan boleh makan kat restoran macam ni.Ah lantaklah,malas nak gaduh.Buat bodoh jela.Anggap jela depan aku ni patung yang boleh berkata- kata.Lantas aku menjeling muka di hadapanku.Pe hal plak renung muka aku macam tu.Aku mengalihkan mata dan menoleh sekeliling mencari seseorang.
"Waiter!!"lantas aku memanggil pelayan yang sejak tercongok melihat drama pendek dan tak best.
"Saya nak lauk tomyam 2,mangkuk besar punya,ikan siakap masak sweet sour,2 air fresh oren dan…Encik Amirul ada nak tempah apa – apa lagi ke?"Aku mengalihkan pandangan ke hadapan.Dia sekadar menggeleng dan tersenyum.Apa yang lawak sangat pun tak tahu la aku.
"Oklah.Itu saja,"Lantas pelayan itu beredar untuk menyiapkan pesanan aku.
"Cik Syahira ni memang kuat makan ke?Order banyak – banyak,mampu ke habiskan?"Tanya Encik Amirul sambil merenungku.Ish,dia ni kalau tanya pandang tempat lain tak boleh ke,asyik pandang muka aku je lagi tadi.Alamak lupa plak nak jawab soalan dia.
"Saya kan nak makan dengan Encik.Almaklumlah,encik ni kuat makan,so saya order la banyak – banyak supaya nanti tak berebut makanan dengan saya,"dalam nada menyindir aku menjawab.Encik Amirul sekadar tersenyum mendengar jawapanku.Eh,gila agaknya mamat depan aku ni,orang sindir dia senyum.Agaknya kalau aku marah mesti dia ketawa.Lantas aku tersenyum kecil.
"Awak ni pe pasal plak senyum sorang – sorang?Ada benda yang melucukan ke?Nak share?"Encik Amirul bertanya.Nak mampus agaknya kalau aku kongsi dengan dia.
"Tak ada apa – apa lah,saja sedekah kat encik,"Aku tersenyum lagi.
"Boleh tak awak jangan panggil formal sangat kat saya.Sekarang kan kita bukan dalam pejabat,awak panggil jela nama saya,"
"Saya tak pandai la Encik Amirul.Saya memang dah biasa panggil encik macam ni,"
"Alah,panggil je la saya Amirul or Amir,saya rasa macam kat pejabat plak bila Cik Syahira panggil saya macam tu,"
"Ok lah.Pape jela.Amirul pun panggil jela nama saya,Syahira atau Ira,"
"Ok,"Setelah selesai sesi suai kenal di luar waktu pejabat,makanan yang dipesan pun tiba.Fuh,sedapnya.Aku menggosok – gosok tangan tanda sedap.
"Eh,awak ni pe hal?"dia memandang aku pelik.Aku lagi la memandang dia dua kali pelik.
"Pe hal plak?"
"Awak gosok – gosok tangan macam nak makan saya plak,"dia menjawab sambil tersenyum.Eee,perasannya mamat ni.Aku gosok tangan sebab makanan ni nampak sedap.
"Amirul,saya rasa awak ni terlebih perasan la.Saya gosok tangan sebab makanan ni nampak sedap,bukannya awak,"aku menekankan perkataan makanan.Biar padan muka dia.
"Ok lah saya nak makan dulu,awak pun makan la cepat.Saya takut nanti awak kena berebut dengan saya plak,"kata encik Amirul.Eleh,nak sindir aku la tu.Aku hanya diam semasa makan sebab nak cover cun beb.Teruklah kalau manusia di depan aku ni tahu yang aku kuat bercakap.Setelah kenyang,aku beredar untuk membayar.Encik Amirul sekadar mengikut aku dari belakang.Cis,jadi bodyguard tak rasmi plak.
"70 je cik,"kata juru wang yang berada di kaunter.Dengan bangga dan penuh bergaya aku membuka beg tangan mahal aku.Eh,mana duit yang aku keluarkan dari bank tadi.Puas aku selongkar isi dalam beg sampai berterabur tetapi duit masih belum jumpa..Encik Amirul sekadar memerhati,bukannya nak tolong bayarkan.Hampeh betul mamat ni.Dia yang makan banyak tadi,tapi time bayar buat dek je.
Setelah pasti yang aku lambat lagi akan keluarkan duit,dia segera menghulurkan duit RM50 2 keping.Ingatkan laki kat belakang aku ni tak ada duit,rupa – rupanya kedekut.Selepas juruwang memulangkan baki,encik Amirul segera menarik jari – jemariku dan melangkah keluar.
"Eh,apa pegang – pegang ni??Lepaslah.."aku berusaha untuk melepaskan jariku dari genggaman gorilla di sebelahku.Semakin aku berusaha untuk melepaskan,semakin kuat dia menggenggam.
"Awak ni Syahira,saya dah tolong bayarkan pun awak tak nak ucap terima kasih,makin kena marah adalah,"Ish,mengungkit plak laki ni.
"So,awak nak saya ucapkan terima kasih kan.Terima kasih ye,"sambil aku mengucap terima kasih,kaki aku memainkan peranannya.
"Aduh,sakitnya,"Lantas dia segera berhenti berjalan dan melepaskan genggaman.Padan muka berani – berani pegang tangan aku yang suci ni,kan dan kena pijak kaki.Aku segera beredar ke parking untuk mengambil kenderaan.
Aku melangkah ke pejabat dengan perut yang penuh.Baru hendak duduk di kerusi yang berada di bilikku,intercom di mejaku berbunyi.
"Cik Syahira,sila masuk ke bilik saya,"suara Encik Amirul memanggil.Cepatnya dia sampai,mesti bawa macam palesit. Aku segera beredar ke bilik pengarah dengan membawa buku catatan.
"So Cik Syahira,best tadi makan kat restoren?"tanya Encik Amirul sekadar berbasi – basi sambil menyelak fail yang berada di atas mejanya.
"Best sangat – sangat sebab tadi ada pemuda baik hati yang bayarkan,jimat duit saya,"kataku sambil duduk dan menunduk muka apabila Encik Amirul mengangkat wajahnya.Sebenarnya,semenjak aku kerja disini,aku tidak pernah merenung dan memandangnya,takut tergoda.Iyela,Encik Amirul ni bolehlah dikatakan satu pakej yang lengkap kerana handsome dan kaya.Untung sesiapa yang dapat.Aku tersenyum lagi.Tak sempat aku berangan dengan lebih jauh,suara kasar dihadapan aku mematikannya.Menyibuk betul.
"Cik Syahira,awak catat tak apa yang saya cakap tadi,"
"Be…belum..Boleh encik ulang balik apa yang perlu di catat,"dalam nada malu aku bersuara.
"Sebenarnya saya belum cakap apa – apa lagi sebab saya tengok awak berangan,"kedengaran suara ketawa Encik Amirul.Cis,dia kenakan aku la plak.Tak apa,esok – esok ada lagi untuk balas dendam.
"Saya nak ajak awak datang rumah saya la Sabtu malam,ada party harijadi mummy saya,"
"Kenapa encik Amirul nak ajak saya plak?" tanya ku.Takkan lah tak ada perempuan lain kat dunia ni sampai nak ajak aku.
"Mummy saya yang suruh saya jemput awak.Dia kata dia nak kenal dengan awak dengan lebih dekat lagi,"jelas encik Amirul sambil tersenyum.Lain macam je senyuman bos aku ni,nak goda agaknya.No way,aku tak akan terpikat dengan senyuman memukau bos aku.
"Saya tak pasti lagi la Encik Amirul sebab saya ada temujanji dengan orang lain,"Ish,pergilah la ajak si Tina tu ke,ini aku plak yang kena,makin masam la muka Tina bila dapat tahu aku pergi dengan jejaka idaman dia.Sempat lagi aku mengomel di dalam hati.
"Ok,tapi yang penting jadi or tak, saya akan jemput awak,"
Pe hal pulak macam tu.Ini dah kes memaksa.Mak bapak aku pun tak ada memaksa aku.Menyampah.Aku mengomel lagi di dalam hati sambil memasamkan muka.Tak tahulah muka aku ni macam mana bila masam.
"Ingat saya tak tahu ke yang awak kutuk saya dalam hati.Tak baik kutuk orang dalam hati.Kalau tak puas hati kena luahkan.Saya takut nanti awak sakit tekanan perasaan je,"
"Sebenarnya Sabtu ni saya ada date dengan tunang saya,dia ajak berbincang pasal perkahwinan kami,"panjang lebar aku menerangkan.Muka Encik Amirul terus berubah kelat apabila mendengarnya.Tulah.tadi nak tahu sangat,kan sekarang mulut tu terdiam.Padan muka kena tipu.Ya Allah,saya mintak ampun sebab terpaksa berbohong sunat.
"Saya tak tahu pulak awak sudah bertunang. Siapa nama tunang awak?"
"Eh,…"Alamak,apa aku nak jawab ni.Padan muka aku siapa suruh bohong.Aku sempat lagi mengutuk diri sendiri di dalam hati.
"Takkan lah nama tunang sendiri pun tak tahu kot,"
"Nama dia Nazmi,"sebaik ada nama membe lelaki yang aku teringat.Kesian lah membe aku terpaksa jadi tunang tak rasmi aku.Ni Encik Amirul punya pasal la.
"Nazmi bin apa??"Ish,banyak songel plak bos aku ni.Bertimbun – timbun la dosa aku.
"Saya mana boleh bagitahu Encik,sebab takut nanti encik cari tunang saya dan belasah dia,"Ish,apa yang aku melalut ni.Tak apalah janji aku dapat lepaskan diri.
"Apahal plak saya nak belasah dia tiba – tiba je?Awak ingat saya ni orang gila ke sampai nak belasah orang yang tak bersalah,"Encik Amirul bertanya dengan muka yang serius kepada aku.Tiba – tiba mulut aku melancarkan kata – kata yang aku rasa tak masuk akal pada diriku.
"Sebab Encik Amirul kan suka saya,so mana lah tahu …,"Muka encik Amirul sudah bertukar warna menjadi merah kerana malu.Cutenya muka dia.Lama aku memandang.Aku cepat – cepat istigfar dalam hati apabila tersedar dari merenungnya.
"Eh,awak.Awak boleh keluar dulu lah.Pasal hari Sabtu nanti kalau awak nak join just telefon saya.Nanti saya ambil awak kat rumah awak,"dengan muka yang menunduk dan suara yang tergagap Encik Amirul menjawab.Apahal ntah bos aku ni,malu tak bertempat agaknya.
"Oklah saya keluar dulu,"Dengan langkah laju aku beredar dari bilik Encik Amirul.Bukan apa,banyak lagi kerja lain daripada layan bos aku ni.Semasa aku melangkah keluar,aku terlihat Tina yang merenung aku macam singa lapar.Apa hal plak minah ni?Tak pasal – pasal je merenung.Bagi la aku bernafas dengan sempurna dulu.Sedut..hembus…sedut…hembus…dah ok.Aku melangkah ke dalam bilik aku.Banyak lagi kerja aku yang bertimbun dan minta di bereskan segera.
"Eh Tina,mata kau macam dah nak terkeluar lah merenung aku.Cukup – cukup lah tu,"aku menjerit dan menutup pintu bilikku.Kedengaran gelak ketawa teman – teman dan suara marah Tina.Aku melihat handphone yang berada di atas meja.Satu mesej di terima.Nombor pelik,mesejnya lagi pelik.
‘Saya suka awak.Izinkan saya berada disisi awak’
Uwekk!!Nak termuntah.Siapa punya kerja la ni.Tak ada kerja lain agaknya selain mengacau orang.Aku menyambung kembali kerja yang tertangguh.Malas hendak memikirkan gerangan pengirim mesej tersebut.

Semasa makan malam bersama Sumaiyah,iaitu teman serumah aku,aku memberitahu hasrat Encik Amirul.
"Su,bos aku ajak datang rumah mummy dia Sabtu ni,"Sumaiyah yang sedang mengunyah,terus berhenti.Dia mengangguk – angguk kepala nya beberapa kali.Aku pun tak faham kenapa tiba – tiba Sumaiyah mengangguk.Lepas angguk lepas tu senyum penuh makna pulak tu,aku bertambah bengong melihatnya.
"So,kau pergi jelah.Kau bukan ada apa – apa kerja pun,"Sumaiyah memberi pendapatnya.
"Masalahnya majlis nya malam la mula.Dia ambil aku pukul 8 malam.Kalau mama aku tahu,nanti telinga aku kebas dengar ceramah percuma,"Aku teringat pesanan mama sehingga hari ini.
"Dah tu,tak kan kau nak hampakan hasrat bos handsome kau tu?"dengan mulut penuh makanan Sumaiyah bertanya. ‘Tak sopan betul perempuan ni’aku merungut dalam hati.
"Dia nak suruh kau kawin dengan dia la,"Aku tiba – tiba menyakat Sumaiyah.
"So,terima saja lah.Eh biar betul?"dia mengurut – ngurut dada tanda terkejut dan meminta air kerana tersedak.Terbatuk – batuk dia untuk meredakan sakit tekaknya.
"Eh kau nak ke dengan dia?"Aku menyakat lagi sambil menghulurkan air.
"Aku memang nak,tapi dia tu dah berpunya,"Dia mengambil air yang aku hulurkan dan meneguk dengan rakus. ‘Ya Allah perempuan ni.Minum la slow – slow.Kalau mama aku nampak,mesti dah kena kutuk’aku berkata – kata dalam hati.
"Mana kau tahu dia dah berpunya,berita sensasi ni.Siapa perempuan tu?"Aku bertanya dengan nada berminat.Aku ketika itu hendak menyuap terhenti kerana hendak mendengar berita sensasi ini.
"Syahirah Binti Saiffuddin,"Sumaiyah berkata dan menyambung kembali makan.
"Owh," Syahirah Binti Saiffuddin..aku mengulang – ngulang nama tersebut untuk mengingatkannya.Sedapnya nama tu.Eh,buka ke tu nama aku?
"Wei,apa hal plak aku?"aku bertanya lagi.
"Saja menyakat kau,tadi kau menyakat aku,"selamba Sumaiyah menjawab sambil menjilat jarinya.
"Tak baik kau buat aku macam ni,"dengan muka sedih aku menunduk ke bawah meja untuk mula berlakon.
"Eh Ira,aku main – main jela.Aduh,aku tak tahu pulak kawan aku ni sensitive sekarang,period eh?"ketawa Sumaiyah memecah kesunyian malam.
"Banyak la kau punya period,ingatkan nak pujuk aku.Tapi makin sakitkan hati aku ada lah,"Aku membuat muka sedih.
"Sori,sori.So,pe jawapan yang kau bagi kat bos kau tu,"Sumaiyah mula bertanya dengan nada serius.
"Aku cakap Sabtu ni aku jumpa tunang aku,"aku melangkah ke singki untuk membasuh tangan dan basuh pinggan.
"Eh,sejak bila kau dah bertunang?Aku tak tahu pun?"dengan pantas Sumaiyah mengejar aku dari belakang.Nak menyibuk la tu.
"Sejak aku dipaksa keluar ikut dia,aku nak naik atas dulu.Nak berehat,kau kemas meja makan tu elok – elok.Goodnight my friend,"selamba aku menyuruh dan mendaki anak tangga.
"Wei Ira,tak baik kau buat aku macam ni.Dah lah aku yang masak,"Sumaiyah menjerit dari bawah tangga.
"Ala kau kan baik,aku dah mengantuk sangat ni,selamat malam,"aku menjerit dari atas dan menutup pintu bilikku.Aku kebilik menunaikan solat insyak.Pesan mama tak pernah aku abaikan.Selepas mengemas telekung,aku berbaring di atas tilam,merenung siling yang kosong.Teringat wajah Encik Amirul aku mengeluh.Kenapa la time nak tidur kena berangan kan Encik Amirul.Tahap cinta aku ni dah parah agaknya dan perlu dirawat dengan segera.Mata semakin kuyu dan pandangan gelap.Adakah ini di namakan cinta?
posted by Penulisan2u @ 1:46 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 28/6/09 10:08 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gak cite ni. da blog x

     

  • At 3/7/09 10:38 PG, Blogger azura_a said…

    tanpa cinta kehidupan mungkin tidak menarik .............tahniah cerita agak menarik jugak.... tapi kenapa latar cerita di restoran jer.......

     

  • At 3/7/09 6:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hai! bole tak sesapa yang berminat kat sini nak baca cite saya kat agentame.blogspot.com? tolong komen ya cite saya kat situ..kalu nak tengok ep pertama, cari kat novel bersiri tajuk dia Strong Heart. bole ye... minta tolong sgt! komen anda sangat diperlukan..

     

  • At 3/7/09 7:20 PTG, Blogger Agent AME said…

    pembetulan...bukan agent ame tapi agentseoul.blogspot.com
    sorry...

     

  • At 1/11/10 11:04 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xder blo ker cter best ler syang lau buat spruh jer...huhuhu....6ti bgi blog kat sye...dkat email nurulnajwa92@gmail.com

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group