BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Rabu, Jun 17, 2009
Novel : Hadirmu, Takdirku 7
Nama Pena : Kak Lyne

Bab7
Hari-hari berikutnya dalam semester itu berlalu pantas. Apabila Jeffry datang ke kafetaria beramai-ramai dengan rakan-rakannya, dia buat macam tidak pernah mengenali Hana. Macam Hana tidak wujud langsung dalam dunia ini. Peristiwa Hana ke parti harijadi Mona sudah di lupakan oleh semua. Mula-mula dulu mereka sering juga sindir dan perli-perli Hana apabila mereka berada di kafetaria. Tetapi oleh kerana Jeffry dan Hana tidak pernah kelihatan berbual dan bersama-sama lagi, peristiwa tersebut telah hilang sensasinya dan tidak diperdulikan lagi.

Tetapi melihat Jeffery berdampingan dengan Lily, Mona, Ann dan lain-lain didepan matanya, hati Hana terhiris luka terutama melihat mereka saling berjenaka ketawa dan berrpeluk-pelukan tidak kira lelaki atau perempuan. Perasaan Hana tidak langsung diambil kira oleh Jeffery. Walaupun sebenarnya, di belakang mereka semua, Hana dan Jeff saling berhubungan. Hanya Ramli dan Mastura tahu mengenai perkara itu, walapun Ramli sebenarnya tidak merestui perhubungan itu. Dia rasa ada orang yang akan terluka dalam perhubungan ini dan orang itu adalah Hana. Tetapi dia dapatkan rasakan Hana dan Jeffery tidak akan mendengar nasihatnya. Dengan yang demikian Ramli agak menjauhkan diri dari Jeffery dan Hana.

Jeffery dan Hana bertemu pada waktu malam apabila kafetaria di tutup dan bila Hana sudah selesai kerja. Mereka pergi makan di tempat-tempat yang Jeffery pasti tidak akan dikunjungi oleh rakan-rakannya. Kadang-kala Hana terasa Jeffery seperti mengelak dari terserempak dengan kawan-kawannya.
Hana pernah cuba bertanya kepada Jeffery, macamana jika mereka terserempak dengan rakan-rakan Jeffery yang lain?

Jeffery membalas, tidak mungkin kerana kawan-kawannya tidak akan datang ke situ.

"Jeff hendak relaks ok, dan Jeff hanya hendak menghabiskan masa hanya bersama Hana."

Menurut Jeffery lagi, dia tidak mahu berkongsi Hana dengan orang lain. Jawapan Jeffery walaupun mengembirakan hati Hana, tetapi kadang-kala membuat dia terasa Jeffery seperti malu jika ada rakan-rakannya nampak dia bersama Hana.

Hana juga dilarang keras oleh Jeffery dari berbaik dengan mana-mana lelaki lain termasuk juga Ramli. Jeffery memang tidak suka berkongsi Hana dengan sesiapa. Sebaliknya larangan itu hanya untuk diri Hana kerana Jeffery tidak pula macam tu. Jika di kawasan kampus dan di kafetaria, dia tidak segan silu bertepuk tampar, berpelukan dengan Lily dan kawan-kawan perempuan yang lain. Hana cuma mengeluh dan menerima keadaan ini, demi sayangnya kepada Jeffery.

***********************

"Hello Hana, "
"Hello Jeff, "
"Hana, hujung minggu ni kita pergi Port Dickson hendak tak?"
Umm ..umm..Hana… Hana … umm. Port Dickson?
"Kita celebrate . . Kan Jeff dah habis exam."
Pergi Port Dickson? Tak mahulah Jeff. Nanti Mak Chak marah.
"Alah, bukan kita dua saja. Kawan-kawan Jeff pun ada. Ramli dan Mastura pun akan pergi juga. Kami nak enjoy sebelum semua orang balik ke kampung masing-masing."
"Betul kawan-kawan Jeff lain -lain ada?"
"Iye!" Jeffrey seperti sudah mula hilang sabar. Mendengar suara Jeffrey yang makin meninggi, Hana mengalah.
"Kalau macam tu ... Nanti Hana bagitahu Mak Chak."

*****************************

Pagi Sabtu Jeffrey datang menjemput Hana. Mak Chak sangat susah hati, tetapi dia cuma dapat memandang sahaja Hana keluar dari rumah fletnya itu dengan membawa sebuah beg kecil berisi pakaian persalinan untuk mandi-manda di Port Dickson nanti. Setelah Hana berlalu pergi, Mak Chak menggeleng-gelengkan kepalanya sendirian. Dia tidak dapat memujuk Hana supaya jangan pergi mengikut Jeffery ke Port Dickson. Walaupun tidak melawan dengan kasar, Hana tetap membuat keputusan untuk pergi juga.

"Baik-baik Hana, kita ni asai dari kampong. Depa ni orang kaya. Hang bukan padan dengan budak Jeff ni, Hana. Mak Chak risau betui tengok Hang. Mak Chak takut budak jantan tu nak mainkan Hana.\'

"Mak Chak janganlah risau. Jeff budak baik, Mak Chak," kata Hana lembut. Tidak ada apa yang Mak Chak katakan yang akan dapat menghalang Hana. khirnya AMak Chak hanya melihat sahaja Hana pergi, mulut telah terkunci tetapi hatinya berdebar-debar risaukan sesuatu. Mak Chak benarkan Hana pergi setelah puas Hana memujuknya dan bila dia dengar Ramli dan Mastura pun akan pergi juga. Kalau tidak Mak Chak memang tidak akan benarkan Hana pergi dengan Jeffery begitu sahaja.

Tiba di Port Dickson, mereka mandi laut sepuas-puasnya. Setelah mandi mereka makan tengahari di Tanjung Biru. Hana begitu gembira menghabiskan masa bersama Jeffery sepanjang hari. Menjelang petang mereka berjalan berjalan menyusuri pantai Tanjung Biru. Inilah pertama kali Hana menjejakkan kakinya ke Pantai Port Dickson. Selama ini dia dengar sahaja tentang Port Dickson. Sememangnya pantainya tidak secantik mana. Terlalu banyak pembangunan yang sedang dijalankan.

Bagi Hana, semuanya indah belaka. Begitu romantik sekali. Inilah yang dia impikan selama ini. Mereka berjalan menyusuri pantai sambil berpegangan tangan. Matahari sudah hampir mencecah kaki langit. Cahaya jingga menerangi kepulan-kepulan awan, berlatarkan langit yang berwarna biru keunguan lembut. Angin pantai bertiup nyaman. Mengindahkkan suasana petang. Hana tidak mahu hari ini berakhir. Dia sungguh bahagia hari ini. Jeffrey pula menumpukan sepenuh perhatian kepada Hana. Begitu perihatin dan lembut dengan Hana, tidak langsung cuba melukakan hatinya macam selalu.

Mereka duduk di pantai menikmati keindahan petang di tepi laut sambil memerhatikan matahari yang sudah mencecah permukaan air laut. Hana sedih hari ini akan berakhir, bermakna mereka sudah patut berangkat pulang ke Kuala Lumpur. Singkatnya Hana rasakan hari ini. Kalau boleh Hana tidak mahu hari ini berakhir.

"Tadi Jeff cakap kawan-kawan Jeff yang lain akan datang. Mana yang lain, Jeff?" Tiba-tiba Hana bertanya, baru dia teringat yang rakan-rakan Jeffrey yang lain belum tiba walaupun hari yang indah ini sudah hampir ke penghujungnya, Malam sedang menanti gilirannya untuk muncul pula.

"Kejap lagi sampai. Mari kita tunggu di bilik hotel."

Hana sungguh terkejut.

"Hotel? Kenapa?"

Dia ingat mereka akan balik setelah hari menjelang malam.
"
Yelah, Jeff telah book bilik hotel! Jom kita pergi. Lambat-lambat lagi nanti hotel akan lepaskan bilik kita pada orang lain. Sekarang sudah lebih pukul 6.00 petang.."

"Tak mahulah, kalau kita dua sahaja."

"Tak apa! Sekejap lagi mereka sampailah."

Hana terpaksa mengikut Jeffrey, walaupun hatinya rasa tidak sedap. Jeff memandu kereta ke perkarangan Hotel Delta Paradise. Kemudian mereka masuk ke lobi hotel. Jeffrey memaut pinggang Hana sambil membawanya ke kaunter. Hana malu di perlakukan sedemikian. Tapi tangan Jeffrey bagaikan besi mencengkam pinggangnya dan tidak mahu melepaskannya. Keadaan begini mengingatkan Hana di malam majlis hari jadi Mona. Hana juga risau dengan pandangan orang lain. Tetapi dilihatnya tidak ada sesiapa yang perdulikan mereka.

Bilik hotel di sewa oleh Jeffrey, sungguh mewah. Seumur hidup Hana dia belum pernah masuk ke dalam mana-mana bilik hotel. Apatah lagi yang se cantik bilik hotel itu. Padahal Hotel Delta Paradise itu bukan hotel lima bintang pun. Tetapi pada Hana, semua yang dilihatnya begitu baru buat dirinya dan semuanya nampak begitu mewah. Setelah masuk, Jeffrey memasang penghawa dingin dan televisyen. Jeffrey terus menghempaskan dirinya di atas katil.

Hana termangu-mangu melihat keadaan bilik hotel dan kelakuan Jeffery. Dia menjadi begitu resah. Tidak tahu apa yang hendak dilakukan. Hana berdiri di hadapan tingkap sambil memerhatikan permandangan laut di hadapannya. Matahari kian condong hampir di telan laut. Langit bertukar menjadi merah. Senja merangkak tiba. Kerisauan Hana makin meningkat.

"Bila kita nak balik ni?"
"Kan Jeff katakan kita akan bermalam di sini."

Hana makin terkejut. Seingat dia, Jeffery tidak pernah berkata begitu. Tetapi takut dimarahi Jeffery lalu dia pura-pura tidak dengar kata Jeffrey dan cuba mengalihkan topik perbualan.
"Abang Ramli, Kakak Mastura dan lain-lain mana,"tanya Hana.
"Kejap lagi mereka sampai," kata Jeffrey selamba sambil menonton televisyen dari atas katil.

"Hana ingat nak tunggu mereka di bawah sajalah Jeff. Tidak selesa Hana berada di bilik berdua-duaan begini. Tak baik.\'
"Kejap lagi bila dia orang datang, kita buka bilik sebelah. Tengok tu ada pintu. Nanti yang perempuan duduk satu bilik. Yang lelaki duduk satu bilik lagi. Faham? Puas hati!" terang Jeff, kemudian dia perli.

"Takut sangat!" Jeff semakin kurang sabar melihat Hana yang kelihatan cemas. Hana lihat Jeffery makin marah dengan kelakuan Hana, lantas dia mendiamkan diri. Memandang luar tingkap, memerhatikan siang yang telah hilang dan senja yang sudah merangkak tiba. Makin di luar sana menjadin kian kelam, makin risau hati Hana.

Tiba-tiba Jeffrey bangun lalu menghampiri Hana yang masih berdiri di tingkap memerhatikan keadaan di luar. Jeffrey kemudiannya memeluk Hana dari belakang. Hana terkejut, lalu cuba melepasi diri dari dakapan Jeffrey. Tetapi tidak berdaya. Jeffrey memang jauh lebih kuat darinya. Hana terus meronta-ronta.

Jeffery nampak macam cuba mengawal kemarahannya apabila Hana cuba membebaskan dirinya. Melihat itu, Hana berhenti meronta agar dapat meredakan kemarahan Jeffrey. Dia cuba mengelak dari Jeffery dengan lembut.
"Maaf! Jeff, Hana ingat Hana hendak turun ke bawah sahaja."
"Apa yang Hana takutkan?.. What? What is wrong with you?" Tanya Jeffery agak kasar.

Hatinya mula mengelegak melihat Hana yang cuba melepaskan diri darinya. Tidak mengerti kerana Hana cuba mengelakkan diri dari bermersa dengannya.

"Hana bukan takut. Tapi Hana tak biasa macam ni. Biar Hana tunggu kat bawah okay."

Sekali lagi Hana cuba melepaskan pelukan Jeffrey dan kali ini dia berjaya. Dia berjalan menuju ke pintu. Jeffrey makin naik meradang. Dia ingin berdua-duaan dengan Hana. Dia ada berita penting untuk beritahu Hana. Datuk dan Datin sudah buat perancangan untuk menghantar Jeffery ke US lebih awal dari di jangka. 4 Minggu lagi dia akan ke US. Jadi dia ingin menyampai berita itu kepada Hana sebelum Ramli dan rakan-rakan lain tiba. Dia ingin menatap wajah Hana sepuas-puasnya sebelum dia berangkat. Dia ingin memeluk Hana dan mengucup Hana sebelum dia pergi. Itu sebab dia merancang semua ini dengan mengajak Ramli dan kawan-kawan untuk menginap di Hotel malam ini. Jeffery tahu kalau ada Ramli dan Mastura, baru Hana akan ikut dia ke Port Dickson. Jadi bolehlah Jeffery dan Hana menghabiskan masa bersama-sama sepanjang malam sehingga hingga besok di tepi pantai. Tetapi Ramli dan yang lain-lain belum tiba lagi dan Hana pun asyik dalam kegelisahan.

Tiba-tiba telefon bimbit Jeffery berbunyi. Jeffrey terus menjawap. Hana terhenti di pintu hotel cuba menangkap perbualan telefon Jeffery. Agaknya abang Ramli dan Kakak Mastura sudah sampai.

"Habis tu macamana? Tak jadi datang ke? ............Okaylah!" jerit Jeffrey. Mukanya marah padam.

Rancangan mereka nampaknya akan tergendala.

Jeffrey bermasam muka setelah menamatkan perbualan telefonnya itu. Matanya memandang kosong ke arah televisyen.

"Kenapa Jeff?" tanya Hana, menghampiri Jeffery cuba mengurangkan kemarahan Jeffery. Dia tidak jadi keluar dari bilik itu.
Jeffrey merenungnya lama-lama kemudian dia melabuhkan dirinya di atas katil. Hilang perasaan hatinya untuk bergembira hari ini. Dia geram, rosak rancangannya.
"Kenapa Jeff?" Hana duduk semula di hujung katil.

"Kereta Steven rosak, kena masuk workshop. Maybe late night baru mereka tiba atau they have to cancel the whole thing."
"Habis tu yang lain-lain kawan Jeff mana?"
"Semuanya sampai lewat masing-masing ada hal. Okay!!!!!" Jeff muncung macam budak kecil yang tidak dapat permainannya.
"Kalau macam ni Hana nak baliklah Jeff." Kata Hana.

"Sikit-sikit nak balik…sikit-sikit nak balik!" bentak Jeff tiba-tiba. Hasratnya untuk bersama Hana terbantut. Kali ini Hana betul-betul buat dia naik berang.

"Nak balik sangat baliklah. Pergilah!" Jeffery merampas beg tangan Hana lalu di campaknya ke arah pintu.
Anak tunggal Datuk Hisham sudah mengamuk. Beginilah kebiasaannya bila anak manja tidak dapat apa yang di inginkannya. Hana cuba meredakan kemarahannya.

"Habis tu kawan-kawan Jeff tak datang, takkan kita nak duduk berdua-duaan di bilik ini. Hana takut. Kalau kawan-kawan Jeff ada tak pelah." Hana cuba dengan lembut.

"Asyik-asyik kawan-kawan Jeff! Asyik-asyik kawan-kawan Jeff! Apa Hana kawan dengan Jeff, sebab nak kawan dengan Jeff ke nak mendekati kawan-kawan Jeff? You want to use me to get into their circle ke? Itu aje ke tujuan Hana berkawan dengan Jeff?\' Tiba-tiba Jeffery membentak.

Hana hanya mengelengkan kepalanya tetapi dia tidak menjawap jerkahan Jeffrey. Jeffrey selalu naik marah bila melihat Hana tidak pernah melawan kata-katanya, Hana menurut saja, menerima sahaja serkahan Jeffrey. Kelembutan Hana di lihat sebagai satu kelemahan yang membuat Jeffery lebih marah. Hati dia menjadi sakit dan kini dia ingin menyakitkan hati Hana.,
"Aku tahu kau tu "budak kantin\', kau nak guna aku ni untuk berkenal-kenalan dengan anak-anak datuk. Aku tahu.!" Jeffrey melepaskan kata-kata tanpa berfikir lagi.

"Memang betul selama ini apa yang Mona cakap. You just want to grab the opportunity to be amongst us!!!. I should have known better! You are just the "budak kantin!\'

Hana terdiam mendengar Jeffrey menghinanya. Inilah kali pertama Jeffrey betul-betul menghina Hana seperti rakan-rakannya yang lain dengan mengelarnya "budak kantin". Selama ini Hana ingat Jeffrey bukan seperti mereka.

"Sampai hati Jeff cakap macam tu." Katanya perlahan. Air matanya mengalir. "Hana sedar Hana ini siapa.\'

Hana membelakangkan Jeff lalu menangis perlahan-lahan.
Jeff baru tersedar, dia tidak sepatutnya cakap macam tu.
Lalu dia bangun dan melutut di belakang Hana yang sedang duduk di hujung katil. Tiba-tiba Jeffrey memeluk Hana dari belakang. Jeffery memeluknya kemas. Bau harum rambut Hana menyelinap ke seluruh urat sarafnya. Di daerah itu, ada satu tempat tertentu yang dia suka. Dia selesa di situ lalu di benamkan hidungnya di batang leher Hana.

"Hana selalu buat Jeff marah. Jeff beria-ria nak kita spend this weekend together," Jeffrey memujuknya dengan lembut. Hana yang tergamam dengan perbuatan berani Jeffery terus terhenti tangisannya.

"Jeff bercadang nak ajak Hana duduk di pantai sepanjang malam dan berbual panjang, tengok matahari terbenam. Lihat keindahan malam di pantai ini, esok we wait for the sun to rise dan betul-betul spend out time together." Jeffrey terus mengodanya.

"Hana nak tau kenapa?"

Hana cuba mengelakkan lehernya dari di kucup oleh Jeffery sambil menggelengkan kepalanya.

"Sebab kita dah tak banyak masa lagi. Jeff nak bagi tahu Hana pasal Jeff kene apergi ke US. Hana sibuk sangat dengan kawan-kawan Jeff. Mana Jeff tak marah." pelukan Jeff semakin kemas. Kucupan demi kucupan diberikan di batang leher Hana. Keharuman Hana mengasyikkan Jeffery. Hana yang tergamam dengan perbuatan Jeffrey yang begitu berani menjadi lebih terkejut dengan berita yang Jeffrey baru bagi tahu.

"Jeff akan ke US? Bila?" Tanya Hana perlahan sahaja suaranya sambil mengawal kegelian yang menerpa akibat kuncupan Jeffery di leharnya. Setahu Hana, Jeffrey kata dia akan belajar di sini. Mungkin dia akan bercuti di sana.

"Bulan depan."
"Bulan depan…. Berapa lama.? Bila Jeff balik.…?\' Hana masih tidak mengerti.

"In three years time, maybe more, maybe tak balik langsung.."

"Apa! Apa maksud Jeff ni?" Hana kini terkejut dengan jawapan Jeffrey. Hana cuba merungkai pelukan Jeffrey supaya dia dapat memandang wajah Jeffrey tetapi dia tidak berjaya. Pelukan Jeffrey semakin kemas di tubuhnya dan memerangkap kedua belah taangannya, Jeffrey terus memberi kucupan demi kucupan.

"Ayah dan Bonda have already made a plan to send Jeff ke US, tetapi lebih awal sikit dari the rest. Sebab Jeff pergi dengan ayah. He has some business to do.

Jeffery akan meninggalkan Hana! Seperti satu ledakan bom meletup dalam diri Hana.

Hana ingat selama ini Jeffrey akan sentiasa bersamanya, sambung belajar di Kolej itu lagi. Hati Hana terus diserbu perasaan sedih, sedih yang tidak terkira. Lemah tubuh badannya. Kesedihan Hana tidak dapat dibendung. Dakapan kemas Jeffery dibiarkan sahaja. Dia tidak bermaya untuk meronta-ronta. Dalam kebingungan begini, sukar hendak dia lepaskan dirinya. Yang terngiang-ngiang dalam ingatnnya ialah Jeffery akan pergi.


"Dalam masa empat minggu lagi, Jeff sudah tiada di sisinya lagi, Hana akan tinggal seorang diri. Tanpa Jeffrey di sininya lagi. itu sahaja kenyataan yang berulang-ulang dalam kepalanya. Dia tidak boleh membayangkan hidupnya tanpa Jeffrey. Sedihnya hati Hana, lemah jiwa raganya. Lemah seluruh badannya.

Dia tidak sedar yang Jeffery jadi semakin gagah dan berani manakala Hana sudah tidak berdaya melawannya akhirnya hanya menurut sahaja kemahuan Jeffery.
posted by Penulisan2u @ 3:53 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
5 Comments:
  • At 20/6/09 1:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uh uh uh uh

     

  • At 20/6/09 1:26 PG, Blogger Clay said…

    xde blog ke?

     

  • At 20/6/09 7:35 PTG, Blogger lyne said…

    Hi. lawati www.novel-lyne.blogsot.com

     

  • At 16/11/10 2:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bila cinta dan nafsu dah menguasai diri,,, yg haram pun jdi halal..boduh tul lar hana ni...

     

  • At 27/7/11 9:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    nape la hana tuhh sanggup ikut kemahuan jeff tuhhh...jef pon satu,klu syg,dier xkan ambik ksempatan terhadap hana...dier akn tunggu sampai dier kwin dgn hana tuhhh...............

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group