BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 15, 2009
Cerpen : The vampire Vs. The budak syarahan
Nama Pena : Milly

Angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa itu menenangkan perasaan. Dari jauh, kelihatan seorang budak lelaki

dan seorang budak perempuan sedang betengkar.

"Mila, Atan, jangan gaduh.." Jerit Dahlia yang sedang menikmati minum petangnya.

Mila terkocoh-kocoh datang mendekati ibunya. Atan turut serta. Agaknya takut Mila mengadu yang

bukan-bukan kepada ibu saudaranya itu.

"Ibu, Atan ni jahat la. Dia suka sangat kacau Mila. Tak suka la bu" Dahlia tersenyum. Mendengar aduan

Mila, mindanya terbang ke suatu zaman yang tak mungkin luput dalam kenangan.

"Mila dan Atan nak dengar cerita tak" Wajah masam Mila berubah ceria. Dia seronok.

"Nak nak" Serentak Atan dan Mila menyahut. Mila mencebik Atan.

"Sibuk" Mila memarahi Atan. Atan tersengih.

"Dah tu Mila. Ibu nak cerita ni"

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


"Ops.. sorry, tak sengaja" Dahlia menjeling. Dalam hati, dia memarahi budak lelaki itu.

Budak lelaki yang berpakaian serba putih (Uniform budak tingkatan 6) itu hanya memerhati. Entah apa yang

di fikirkannya. Dahlia cepat-cepat berlalu.

Perhimpunan di setiap pagi sungguh memenatkan.

"Dah la panas, ada pulak budak takde mata nak cari pasal" Dahlia menggerutu seorang diri.

"Oi Lia, apa yang kau mumbling sorang-sorang tu" Jerit Mia.

"Aku bengang budak form 6 tu. Cam takde mata je langgar aku. Bongok" Marah betul Dahlia. Mia tertinjau-

tinjau mencari budak yang dimaksudkan Dahlia.

"Dah dah. Kau tak payah nak tengok muka dia. Jom pegi kantin" Dahlia menarik tangan Mia dan terus berlalu

ke kantin. Perutnya yang bekeroncong itu harus di isi dahulu sebelum kelas bermula.

Dahlia dan Mia adalah pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Seri Kembangan. Dahlia merupakan pelajar

yang erm..well-known jugak la di sekolah itu memandang kan keaktifannya dalam pertandingan pidato,

syarahan dan perbahasan.

Dalam perjalanan balik dari kantin, sekali lagi hatinya panas. Budak takde mata tu!

"Isk, berlagak betul. Buwek!" Dahlia menjeling. "Tak tau peraturan sekolah ke. Tak boleh pakai kasut

kulit pegi sekolah. Dah tu, cam handsome sangat pakai vest" Mia hanya melihat Dahlia bercakap seorang

diri.

"Aduh, gile ke apa kau ni Mia" Dahlia mengusap kepalanya yang sakit di pukul Mia.

"Kau ni kena sampuk dengan hantu pengetua ke Lia? Aku tengok dari lepas pengetua bagi ucapan, kau

bercakap sorang-sorang je."Dahlia sengih.

"Jom la. Nanti membebel pulak cikgu Shah tu. Dia tu bukan kau tak tau. Hitler sekolah ni. Huh"

Mereka mempercepatkan langkah. Takut di halau keluar dari kelas. Jatuh saham dowh!


"Haikal, u buat apa tu" Fina yang terkenal kerana kegedikannya itu mencuba nasib mendekati Haikal yang

juga terkenal dengan kehensemannya.

"Apa hal kau ni Fina. Cam ulat gonggok je aku tengok" Fina sudah menarik muncung panjang. Belum sempat

dia membuka mulutnya yang penuh dengan bunga-bunga cinta itu, Fadli, Abu dan Samat mendekati Haikal dan

dengan tanpa perasaan menolak Fina ke tepi.

"Kal, kau cari pasal dengan budak syarahan tu pagi tadi kan" Haikal garu kepala.

"Budak syarahan mana pulak ni. Aku ni kan budak baik. Mana la aku nak cari pasal dengan orang" Samat

duduk atas meja Haikal.

"Yang pagi tadi kau langgar kat perhimpunan tu, dia tu budak syarahan sekolah kita." Haikal cuba meningat

kembali.

"Ooo.. budak yang jeling aku tu. Erm. Budak syarahan rupanya" Terbayang jelingan tajam Dahlia.

"Nama dia Dahlia. Form 5. Dia tu nampak cam senyap je."Samat memperkenalkan Dahlia secara tak langsung

kepada Haikal memandangkan Haikal pelajar baru. Fadli tersengih. Di kepalanya sudah merancang sesuatu.

"Kal, aku ada plan baik punya. Kau akan jadi watak utama dan mangsa kau adalah…" Sengaja Fadli berhenti.

Ingin melihat reaksi kawan-kawannya dan dia berjaya menarik perhatian mereka.

"Dahlia the budak syarahan."Dia tergelak sedangkan Haikal, Abu dan Samat hanya terkedu tanpa idea.


"Mak, Lia nak pegi rumah Roi nak amik nota" Dahlia yang hanya berseluar tiga suku dan ber-T menjengah

emaknya di dapur.

"Pegila. Jangan lambat balik. Dah malam ni" Puan Zara membenarkan.

Dahlia segera pergi tanpa terfikir untuk menukar seluarnya dan memakai tudung. Fikirnya, kan malam ni,

takde orang nak tengok pn..

Di pertengahan jalan, dia terserempak dengan Fadli yang juga merupakan jiran terdekatnya. Fadli hanya

tersengih.

"Alamak, habis la aku" Dahlia menepuk dahi. Esok pasti dia glam kat sekolah. Dahlia budak syarahan pakai

seluar tiga suku tak bertudung jalan-jalan kat kampung.

Dahlia mempercepatkan langkah sambil menyesal tak sudah.



Pagi yang indah itu sepatutnya di isi dengan gelak ketawa dan senyum ria. Tetapi sebaliknya pulak terjadi

kepada Dahlia. Dia duduk di kerusinya sambil mengingati kembali kejadian menyakitkan hati depan bilik

kauseling bersama budak takde mata tu!

"Fewit, semalam kan ada orang tu jalan-jalan pakai seluar tiga suku je. Lawa betul rambut dia di bawah

lampu neon" Haikal menjerit sehingga kan rasanya satu sekolah boleh dengar suaranya itu. Fadli, Samat dan

Abu hanya tergelak.

"Bongok punya Fadli." Dahlia marah.

"Aik, takkan marah kot cik kak" Haikal menyimbah lagi minyak ke api yang sedang membara.

"Kau nak kisah apa. Bukan aku bini kau. Bongok, bongok, bongok dan bongok" Dahlia menuding jari ke satu

persatu ahli Geng-bas- sekolah itu untuk menujukan ucapan istimewa ‘Bongok’ nya.

"Hahahaha…" Gelak mereka panjang bila melihat Dahlia yang bengang.

Suara gelak itu masih terngiang-ngiang di telinga. Bagaikan suara vampire yang cuba menakut-nakutkan

mangsanya. Dahlia menggeleng kepala cuba untuk menghalau suara gelak yang membakar jiwanya.

"Kau ni cam ada masalah jiwa je Lia. Kenapa dengan kau.?Merah semacam aku tengok muka kau tu" Mia mengur.

"Argh.. Aku bengang! Siut betul la Geng-bas-sekolah tu. Di tambah lagi dengan budak takde mata yang

perasan hensem tu. Ee…bengang bengang."Dahlia meluahkan rasa marah.

"Citer la beb. Tak kan nak simpan sorang" Dahlia becok menceritakan kejadian malang yang terjadi padanya

pagi tadi.

Mia tergelak. "Nampaknya mangsa diorang kali ni, kau la Dahlia" Mia pergi. Dahlia tercongok mengenangkan

nasib dirinya yang tak akan aman lagi selepas ni.

Dahlia pelik. Dia bukan la perempuan yang akan menggedik dengan lelaki. Pandang lelaki pun dia tak suka.

Tapi kenapa dia yang dipilih untuk di buli oleh budak-budak tak guna tu. Apa salah dia pun dia tak tau.

Sedih bertamu dalam hati. ‘Aku tak pena kacau orang. Nape orang nak kacau hidup aku’. Hatinya sedih.

Sudahnya sepanjang waktu persekolahan hari itu di habiskan dalam kelas. Malas dia mahu bergerak

kemana-mana. Takut terserempak dengan Vampire.

Esoknya…

"Dahlia, tolong cikgu ambilkan buku latihan kat meja cikgu dalam bilik guru tu" Cikgu Shah mengarah.

Dengan malas, Dahlia bangun menurut perintah. Menentang maknanya habislah riwayatnya dalam kelas

matematik tambahan ini. Dia terlupa sebentar yang dia akan lalu depan kelas si Vampire untuk ke pejabat

guru.

Setibanya kaki di depan tempat menakutkan itu,

"Fewit fewit. Budak lampu neon lalu la wei" Kedengaran suara gelak yang teramat kuat beramai-ramai.

"Bengong campur bongok lagi bahlul" Dahlia terasa seperti hendak menangis menahan rasa sakit hati. Dia

kenal suara yang menjerit itu. Tak lain dan tak bukan, suara budak belagak yang tak menggunakan matanya

dengan betul, Haikal bin Arshad.

Hati sebalnya terbawa-bawa kedalam kelas. Walaupun cikgu mengajar di depan, dia langsung tak boleh nak

fokus. Semua pasal budak tu!


Waktu rehat tiba. Dahlia menarik nafas lega. Dia ingin segera keluar dari kelas itu. Nafasnya tersekat.

Dia ingin menghirup udara segar dan sekaligus ingin mengembalikan konsentrasinya yang hilang. Dalam

perjalanan, malang tak berbau, dia terserempak dengan Haikal di tangga. Ingin segera di hamburkan

kemarahan yang tertahan sejak pagi tadi, tapi dia malas. Malas mahu bersuara. Menyampah pun ada.

"Hehehe..budak lampu neon la.."Haikal sudah memulakan mukadimahnya.

"Tepila orang nak lalu ni" Dahlia segera ingin berlalu tetapi di tahan Haikal.

"Ala, nati la dulu. Kita sembang-sembangla dulu. Aku nak tau jugak apa perasaan budak seluar tiga suku

bawah lampu neon ni rasa" Wajah Dahlia sudah memerah. Muka nak menangis!

"Kau nak tau apa aku rasa, aku rasa TRAUMA tengok muka kau Haikal!" Dahlia menolak Haikal ke tepi dengan

air mata yang sudah menitis ke pipi. Haikal terkedu.



Hari ini Dahlia boleh tersenyum seperti biasa. Haikal and the gang tidak lagi mengganggu nya. Lega.

Selepas kejadian 3 hari lepas, Haikal tidak lagi mengejeknya. Dahlia lalu di depan kelasnya pun, tidak

lagi terdengar suara gelak yang maha kuat dan annoying. Hidup Dahlia senang. Dia kembali menjadi dirinya.

"Dahlia bt Zafrul, ada surat untuk kau" Dahlia menoleh. Walaupun pelik, tetap di ambilnya surat itu.

Surat yang dilipat kemas dan penuh dengan staple itu diperhatikan nya. Di bukanya dengan berhati-hati.

Sempat lagi hatinya menggerutu si pengirim surat yang sengaja menyusahkan dengan mengstapler surat itu

dengan sebegitu sekali.


Kehadapan Dahlia the budak syarahan,
Aku ni Haikal.
Aku tau aku salah sebab kacau kau. Tak de niat pun nak buatkan kau menangis.
Aku suke2 je..hehe..
Aku mintak maaf.

Haikal


"Huh.. Its too late Haikal" Dahlia mengeronyok surat itu dan membuangnya kedalam tong sampah. Sakit

hatinya masih berbaki. Tapi jauh di sudut hati, dia seronok kerana dia menang. Dahlia senyum.



Masa berlalu pantas..

Zaman persekolahan telah tamat dan Dahlia telah pun memperolehi keputusan SPMnya. Alhamdulillah.

Keputusan yang diperolehi olehnya sedikit sebanyak membanggakan keluarga.

Kini dia hanya menanti panggilan daripada IPTA yang dipohonnya.

Tidak lama selepas keputusan SPM keluar, dia menerima panggilan ke salah sebuah IPTA tempatan. Dia pergi

dengan membawa harapan menggunung keluarga. Walaupun tidak pernah berpisah dari keluarga, Dahlia nekad

untuk pergi menyambung pelajaran. Kenangan di zaman sekolah di tinggalkan namun tidak akan luput dari

lipatan memorinya.


Hatinya melonjak gembira saat kapal terbang mula mendarat.

"Yuhu… jumpa mak!" Dia bersorak. Penumpang lain memandangnya. Ada yang pelik, dan ada jugak yang

tersenyum. Dahlia tersengih malu. Dia mengetuk kepalanya sendiri.

Seusai mengambil beg dari tempat menyimpan barang, dia segera mencari-cari kelibat mak yang dirindui.

Dari jauh kelihatan seseorang melambai tangan kearahnya.

"Mak!" Dahlia menjerit. Rindunya tidak terkata. Segera dia mendapatkan emak dan abahnya. Dia menyalami

tangan kedua mereka. Ciuman bertalu-talu hinggap di pipi Puan Zara.

"Kenapa kau gemuk ni Dahlia.?"Dahlia hanya terkekek ketawa bila emak mencubit perutnya.

"Mak dengan abahla. Bagi duit banyak sangat. Lia pun takde kejala selain makan, makan dan makan" Emak dan

abah tersenyum mendengar anak satu-satu mereka itu membebel.

"Alasan kamu la tu Lia" Encik Zafrul menyampuk. Dia tahu perangai Dahlia yang suka makan. Pantang nampak

makanan, segera di serbunya.

Dalam kereta, emaknya berkata.

"Lia kenal tak Samat?" Dahlia segera mengangguk. Dalam hati dia berkata, ‘Camana boleh lupa. Geng-bas-

sekolah tu’

"Hujung minggu ni akak dia yang sulung tu nak sanding. Kita pegi tau."Dahlia tersengih. Inila acara yang

paling dia suka setiap kali balik rumah, pegi rumah orang kahwin! Boleh makan free. Best best.. Dahlia

suka.


Hujung minggu tiba dan acara yang paling di tunggu-tunggu Dahlia pun tiba. Dia sudah lupa dendamnya pada

Samat. Walaupun bukan Samat yang mencari gara-gara dengannya, tapi Samat ahli geng si Haikal tu.

Mengingati Haikal, dia tersenyum sendiri.

"Dah tu Lia. Jangan lama sangat depan cermin tu. Kang kau cantik lagi dari pengantin" Puan Zara

berseloroh.

"Okei mak. Let’s go to the party!" Dahlia mengganding tangan emaknya dan terus menuju kereta abahnya.


Setiba di rumah Samat, kelihatan tetamu sudah memenuhi ruangan yang memang di sediakan untuk para tetamu.

Seperti biasa, tetamu akan dihidangkan dengan pelbagai juadah. Tanpa membuang masa, Dahlia mengambil

pinggan dan mengambil semua lauk kegemarannya. Dia berjalan menuju ke tempat duduk mereka sambil matanya

memerhatikan orang ramai. Matanya menangkap satu susuk tubuh yang sangat di kenali, Haikal bin Arshad.

"Oh my gosh!" Seleranya terbantut.

"Why on earth aku kena jumpa muka budak ni kat sini." Dia tahu si Haikal itu pun sudah mulai perasan

kehadirannya di situ. Dia terasa seperti menelan pasir. Serba tak kena!

Sekali lagi dia menoleh ke tempat duduk Haikal, kosong! Hatinya lega. Dia segera menikmati makanannya

dengan berselera sekali.


Bunyi message mengganggu tidur Dahlia. Segera dia mencapai telefon bimbitnya.

Oi…kau makin cantik la sekarang..
kau pakai apa ek..Olay ke?
Sender: +60195467839

"Sape la pulak ni"Segera Dahlia menekan butang reply.

Sape ni? Apa kena mengena Olay ng aku?

Bunyi beep menandakan message masuk.

Aku la Haikal. Kau jangan tak reply plak msg aku.
Takkan trauma lagi ng aku.
Sender: +60195467839

Dahlia tepuk dahi. Dia mencongak sendiri sama ada mahu membalas message itu ataupun tidak. Akhirnya butang reply di tekan jua.

Kau rupanya. Aku cuba la tuk tak trauma ng kau.
=)
Sender: Dahlia the budak syarahan

Haikal tergelak menerima message dingin Dahlia. Entah kenapa hatinya terdetik untuk mengirimkan message kepada gadis itu. Nombor telefon Dahlia yang di mintanya dari Samat itu berguna juga akhirnya.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

"Lepas tu ibu, apa jadi?"Mila sudah tidak sabar lagi hendak tahu cerita seterusnya. Atan pun sama.

"Lepas tu biar abah pulak yang sambung" Mila dan Atan menoleh ke empunya suara. Dahlia tersenyum

memandang suaminya. Mila dan Atan sudah beralih kearah Haikal, abah Mila, bapa saudara Atan, suami Dahlia.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Setelah lama berhubung melalui telefon, di pihak Dahlia timbul satu perasaan yang indah. Perasaan

bunga-bunga la konon. Walaupun Dahlia tahu, Haikal menyukai perempuan lain. Oleh sebab itu, perasaan

berbunga itu di tanam jauh ke lubuk hati. Dia tidak mahu menjadi orang ketiga dalam hubungan Haikal.

Cukupla setakat kawan, fikirnya.

Namun perasaan itu semakin lama, semakin sukar di bendung. Dengan tanpa berfikir panjang, Dahlia mula

menaip message.

Kau nak tau citer benar tak Haikal?
Sender: Dahlia the budak syarahan

Haikal membalas.

Apa dia?citerla.
Sender: Haikal Vampire

Dahlia menyusun kata.

Aku pernah suka kat kau. Tapi aku tau kau da ada orang yang kau suka.
Aku xnk jadi pengacau hidup kau. Sebab tu aku menghilang sekejap hari tu.
Erm..pasni jgn plak kau menjauhkan diri dari aku.
Sender: Dahlia the budak syarahan

Haikal terkedu. Tidak disangkanya Dahlia seberani itu. Dia lupa yang Dahlia kan budak syarahan zaman sekolah dulu.

Thanx sebab berani luahkan perasaan kau kat aku.
Dahlia, kau nak x jadi gf aku?
Sender: Haikal Vampire

Dahlia terkejut yang teramat sangat. Berkali-kali dia membaca message itu. Biar betul Haikal ni.

Kau ni x sihat ke?tbe2 je
Sender: Dahlia the budak syarahan

Haikal tersengih. Dia menyoal kembali soalan Dahlia pada dirinya. "Tak sihat ke aku?"

Aku siyes ni
Sender: Haikal Vampire

Dahlia terdiam. Lama dia berfikir. Selepas menimbang tara, dia membuat keputusan.

Okei. Aku jadi gf kau.
Sender: Dahlia the budak syarahan

Bermulala episod separa cinta antara Haikal dan Dahlia. The vampire Vs, The budak syarahan. Walaupun bermulanya cinta mereka dengan api kemarahan, tetapi endingnya dengan bunga-bunga cinta.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * *
"So, Mila, Atan.. Apa moral of this story?" Haikal menyoal. Mila dan Atan berpandangan sesama sendiri.

Mereka menggeleng pantas.

"Jangan suka bergaduh…" Belum sempat Haikal menghabiskan ayatnya, Dahlia menyampuk.

"dan jangan suka menyakat orang, kang jadi bini padan muka" Atan dan Mila mencebik.

"Tak nak jadi bini si Atan ni. Dah la busuk, jahat pulak tu" Dahlia dan Haikal tergelak. Atan sudah

mengejar Mila mahu membalas dendam.

"Sayang trauma lagi tak tengok abang?"

"Kalau trauma, takdenya saya duk sebelah abang ni"Mila mencuit hidung suaminya.

"I love you, sayang"

"I love you too, abang"

Si Vampire dan si budak syarahan itu pun hidup bahagia sehingga ke akhir hayat.
posted by Penulisan2u @ 2:50 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
48 Comments:
  • At 15/6/09 6:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suka... besshhh...cute... huh vampire.. aku suka vampire.. hensem siot...

     

  • At 15/6/09 6:55 PG, Blogger CahyaCinTa said…

    Tahniah cez juga cita ni...next time tulis lah lagi..teruskan berkarya k :)

     

  • At 15/6/09 4:44 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    simple tp bez sgt!!!!
    truskn usaha....
    ~faiz~

     

  • At 15/6/09 8:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    eh..nape plak dahlia tu panggil haikal tu vampire??

     

  • At 16/6/09 3:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    uh..
    best~.
    cite best..
    ayat pun best..
    cume kurangkn penggunaan BI lam teknik pnceritaan k..
    n dia pnye prenggan tu kasi lawa la sket eh..
    ponin den nk baconyo..

    =)

    ~nEuRo shEwAzni~

     

  • At 16/6/09 11:11 PG, Blogger Hana Norisa said…

    comey ar citer...
    sweet sgt....
    btul2 jgn suka gaduh...
    nnti org yg kita suka gaduh jd pasangan hidup kita...
    hihihihi...

     

  • At 16/6/09 8:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    suke2~~
    like me..
    dulu aku sgt x suka ngn sorg guy ni..
    betol2 x suka la..
    tgk muka pun menyampah..
    but now...
    hehee...
    he's my hubby..

     

  • At 17/6/09 9:58 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best r citer ni..simple dan menarik..tak jemu bace..
    cara pengolahan yg menarik..
    teruskan lagi berkarya..

    ~harith damia~

     

  • At 17/6/09 5:18 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    satu jer kemusykilan aku..
    apsal dahlia panggil haikal vampire???

     

  • At 17/6/09 6:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    haha,berz ar story ney!!next time wat ar ag citer yang best2...

     

  • At 17/6/09 7:12 PTG, Anonymous aKu said…

    waa..cute la cita nih..
    next time bt lg best2..
    haha..
    truskan berkarya!

     

  • At 17/6/09 9:21 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    huhu...best r..
    sweet.. ayt dier pown besh jer..
    keep it up!!
    truskn bkrya..

     

  • At 19/6/09 2:06 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sangat............................nak lagi...

     

  • At 19/6/09 9:26 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    great story.....
    like it.........

     

  • At 19/6/09 9:56 PTG, Blogger ~imia nuriz~ said…

    sengih2 ak bce citer ni..
    hahaha...
    tp sa1 je y ak keliru,,,,

    'betol ke org y gado2 ni nnt kawin??'
    mcm klaka je bunyik?? erkkk....

     

  • At 21/6/09 11:37 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hmmm...
    sweet... =)

     

  • At 21/6/09 12:18 PTG, Blogger aqilah_95 said…

    salam..
    klako ar wk2 si dahlia 2 ckp bongok6..
    ha3..ad jgk org cm tu..
    pe2 pon syabas..nice stori..^_^

     

  • At 22/6/09 2:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye cite ni....
    suke la klu title cerpen mcm ni...
    musti kelako vs romantik..
    ape2 pun cogratz writter..
    cite ni mmang best la..

     

  • At 24/6/09 9:49 PTG, Anonymous aadindaa said…

    benci lg kt org, alih2 jadi laki ler.

     

  • At 30/6/09 9:33 PTG, Blogger Sarah Kushairi said…

    SWEEETTTTTT SANGAAAAAATTTTTT!!!!!! :D

     

  • At 2/7/09 6:35 PTG, Blogger siti raudhah said…

    yeah; best juge. tp haikal tu nmpk cam ta handsome jeh//?. haha.

    perenggan kasi lawa sket.
    ssh na bace eyh,.

     

  • At 4/7/09 8:22 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hahahah~
    what a lovely storey...
    huhhuh...

    princess_anonymous

     

  • At 5/7/09 12:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm klalka je...huhuhuhu..nank2 time dy mtk couple 2...huhuhuu~~~ by the way i luv vampire....mcm vampire dlm cter twilight....tpi sweet cter ni..bkn sng nk wt cter...tahniah..

     

  • At 5/7/09 2:59 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la so sweet tp prngn 2 wat elok2 ckit hehe tniah......

     

  • At 6/7/09 6:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerita ni ingat kan sy dkat musuh sy.......hentah lah dia kat mane skrang...tp yg pasti smpai skrag sy benci.22222 gila2222 kat dia.........klo ingat ape bnde yg dia dah wat kat sy.........mmg bleh nagis jg.nasib baik dia dah xsklah kat tmpat sklah sy...klo x hidupku sy trus di hantu...olehnya..walupun mukanya hensem gila2222,kaya gila2222....aku ttp xsudi...maafkan nya smpai bila2222222...ha2222222 kejam kan...tp dia lg kejam.........

     

  • At 14/7/09 8:12 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    yup ape rules yg laen tu..curious la plak...tapi best..

     

  • At 17/7/09 12:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ahaks!!kelakau gilo..eden suko cite ekau..5 star 4 u!!

     

  • At 20/7/09 2:16 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i luv vampire!!
    mcm citer true blood tue hah, c Bill Compton!!
    giler sangat aku kat dia..
    hehe..
    macam biasa komen aku, nothin sweet 4rom bca cerpen2 korang..
    tp tu la, byk org komen pasal perenggan ngko..
    next msti wat bebetul kay??
    iye ke yg sllu gadu tu last2 t'kawen kang??
    eee...seram..
    abes tu, yang aku sllu gadu dengan hamster aku, xkan la ktorang ????
    kah3x..

     

  • At 27/7/09 1:55 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citenei wak aku tersenyum..:)...pandai kau buat cte..tahniah..sweet la..._blev_

     

  • At 6/8/09 3:55 PTG, Anonymous ara said…

    mak ai bleh wt drama tb nie..
    anywhre keep it up n wish u luck writer..

     

  • At 11/8/09 1:58 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gile cite ni
    boleh buat satu lagi tak
    please...................................

     

  • At 11/8/09 10:30 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    swweeeeeeeeetnyer!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 30/8/09 7:54 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang best la betoi.......mcm manalah kisah kita nanti yek.......ak pun suka vampire hensem. akalu dia nak isap darah ak pun aku bagi......

     

  • At 25/9/09 3:20 PTG, Anonymous lyna said…

    best gak story ne

     

  • At 10/12/09 4:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best la story nie..
    memang betol pown lau kita x suka kat orang kita ley jd suka..
    baguih2

     

  • At 20/12/09 5:20 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    OMG,ada sorang budak tu kacau aku.Aku meluat sangat kat dia,takkan aku nak kena kawin ngan dia kot. Mak............tolong chek.

     

  • At 8/1/10 11:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ya,dulu sye gado ngan mamat ni dari darjah 1,sekarang,he is my hubby
    and I have 3 child with him.

    ~tasya~

     

  • At 26/1/10 9:52 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    vampire~
    love vamps damn much!!
    2 1st reason bce,,dh abes bce-sweettt!!!
    vamp,,vamp,,vamp!!!

     

  • At 11/5/10 11:57 PTG, Anonymous anisah said…

    sweet gile babeng doh!!! sweet sgt2....................

     

  • At 23/5/10 4:03 PG, Anonymous daniel jazrul said…

    eish.. bla bca citer ni teringat plak aku kisah aku ngan aku punya x-gurl dulu.. sebijik cam citer yang ko tulis ni.. p skang dia dah meninggal dunia.. pergi jauh dr aku.. by the way.. congrats 4 making such a good story..

     

  • At 14/6/10 12:44 PTG, Blogger Fanaa Azhar said…

    cerita ni berjaye buat saya tersenyum sumbing
    seorang diri di kala waktu malam :)
    hebaddd! best cerita ni! sweet sangat.chumell la mereka.
    teruskan usaha lagi yaa?

     

  • At 13/12/10 11:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestnye citer ni!!!!!!

    mengagumkan

    jalan citer yang menarik dan senang di fahami

     

  • At 19/12/10 3:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    vampire??tetibe trbyg edward dlm cter twilight..huhu..

     

  • At 8/1/11 1:14 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sweet+comey=enjoy
    simple+easy=terbaik
    all the best ya..
    keep it up..

     

  • At 4/4/11 3:35 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    terbaekkk,,
    best3
    [mrs.sleep]

     

  • At 8/4/11 1:20 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boring...xbest..huhuhu

     

  • At 19/7/11 6:11 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best2..
    good job..)

     

  • At 8/5/15 3:11 PG, Blogger lisanna said…

    Comel pula bile baca

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group