BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Isnin, Jun 15, 2009
Cerpen : Terlanjur Cinta
Nama Pena : loser lover

Aku terlanjur cinta kepadamu..
Dan telah kuberikan seluruh hatiku..
Tapi mengapa bari kini kau bertanyakan cintaku..
Aku pun tak mengerti yang terjadi..
Apa salah dan kurangku padamu..
Kini terlambat sudah untuk diperslahkan..
Karna sekali cinta..aku tetap cinta..

Lagu terlanjur cinta nyanyian rossa dan pansha ungu ini sudah banyak kali dimainkan window media player laptop aku ni.Tah la,aku cuba nak memahami lagu ni..banyak maksud yang tersurat dan tersirat.Maybe sebab ni lah aku suka layan lagu ni..dengar lame2 leh gak wat cair ati aku ni dengar pansha ungu ni nyanyi..hehe..

Terlanjur cinta??apakah ada istilah terlanjur dalam bercinta ni?aku pun tak berapa nak memahami maksud lagu ni..tp aku try memahaminye ngan maksud yang aku paham sendiri.Terlanjur cinta..maybe aku pernah mengalaminye dulu..biase la first time bercinta.adakah aku terlanjur mencinta kamu dan dia??aku hanyut dengan kenangan-kenangan lame yang menari-nari di kotak fikiranku.

"Fhy!de orang nak jumpa ko ni..dia de kat luar library tu,pegi la jumpa."kata ana.aku yang tengah syok baca komik ni terkejut dibuatnye.dah tau lepak lam library leh plak ana ni terjerit-jerit.nasib baek la pengawas library yang garang tu x kerja ari ni,lau x da lme da kne halau kiteorang ni.aku pun mematikan pembacaan aku yang agak khusyuk kat komik td."ana,sape yang nak jumpa aku tu??suruh la dia dia datang sini,malas la aku nak keluar",kataku."ala fhy,pegi je la jumpa dia..dah lame tu dia tunggu,siap interview aku ag sal ko!ingatkan nk pe la panggil aku".aku tergelak kecil mendengar ana bercerita,ana ni memang klakar orangnya,kalau bercerita memang bersungguh-sungguh,tah betul ke tak pe yang ana cerita tu.selepas habis ana bercerita aku berasa teruja untuk melihat lelaki mane yang nak jumpa aku tu.aku menuju ke pintu keluar..sempat jugak aku menjenguk disebalik pintu,mamat ni ke nak jumpa aku??aku bermonolog di dalam hati dan banyak persoalan timbul didalam kotak fikiranku.tanpa berlengah aku pun keluar dan menegur mamat tu.

"hai,ade ape awak nak jumpa sy ni??",aku menegurnya apabila aku lihat dia sedang termenung jauh,pe yang dia menungkan pun aku xtau.mamat tu sedikit terkejut bila aku menyapanye dari belakang dan melemparkan sekuntum senyuman buaya yang memang menjadi pujaan ramai pelajar perempuan kat sekolah aku ni.ni la firsttime aku face to face ngan mamat ni secara rasminya.hatiku sedikit terdetik,"memang betol la mamat ni ensem tambah lak ngan senyuman manis tu,fuh!cair aku dibuatnya",..lamunan aku terhenti."tak boleh ke saya nak jumpa awk??ade orang marah ke??..",hai..pandai lak mamat ni psiko aku."eh,xda la..sape nak marah,saya juz pelik la takde angin takde ribut tiba2 lak awak nk jumpa saya...".Oh,saya nak berkenalan ngan awak bleh x??terkejut aku dibuatnya bila dia cakap camtu.E’ein,mamat yang aku penah tengok bermesra2 ngan salah sorang plajar perempuan skolah aku ni dulu skang nak berkenalan dengan aku??biar betol..pelik tapi benar.

"Oh,nak berkenalan..boleh jek,sy da lama dah kenal awk,awk jek yang x kenal saya.yela..orang femes kat skolah ni sape yang x kenal..",aku memerlinya dan melemparkan senyuman sinis kearahnya."hai awk,awk ni perli saya ek?saya pun da lama da la knl awk,awk pengawas yang slalu jaga pagar tempat letak basikal tu kan??sape ckp saya x kenal awk?!",aku lak terkena ni..kalau budak yang selalu datang kesekolah memang kenal la muka aku ni,ape tak nye..aku memang suka tulis nama budak-budak lewat ni termasuk la mamat ni yang memang suka datang lambat walaupun rumahnya xda la jauh sangat!"oh.da lama kenal ek??maaf la saya xtau la plak".kataku dengan selamba."awk,saya nak berkenalan dengan awak dengan lebih rapat lagi boleh x??",mamat ni da mula da mengaplikasikan ilmu buaya dia kat aku."nak no fon awk boleh x??",katanya lagi.aku ngan perasaan terkejut tambah bingung terdiam seketika,maklum la ni jugak first time mamat ensem cam dia ni mintak no fon aku.excited pon de gak..hehe.."erm..sy xda fon la awk,sorry la",tipu sunat la sikit,xkan nak bagi senang2 jek kot.minik mukanye sedikit kecewa bila aku cakap camtu...ala,aku baru cakap camtu da give up,lau xda aku pon kan ramai ag pompuan gilakan dia.

"erm..awk jangan nak tipu,saya tau awak sengaja je tak nak bagi kan??sy bukan nk buat ape pun ngan nombor fon awk tu,sy juz nk berkenalan dengan awak je,salah ke??",dia ni cakap cam aku ni jahat sangat jek x bagi no fon aku kat dia.mengada la plak mamat ni...."erm,k la wak..lau xda pape sy masuk dulu ke??bye!",aku tinggalkan dia camtu je,padan muka!lau nak sangat cari la sendiri..hehe...

Masuk je balik lam library semua kawan aku yang laen da berkumpul nak dengar pe yang aku bualkan dengan mamat yang dikira ngetop kat skolah kami."wei,xda pape la..aku borak2 biasa jek ngn dye,korang ni excited plak!",kataku yang da dapat mengagak soalan pe yang bakal ditanya oleh kawan2 aku ni."ala nini,xkan xda pape kot..sampai da interview aku ko tu da de bf ke blom,de no fon ke x 2 xkan la xda pape ag",kata ana.aku diam,malas nak melayan soalan2 panas d’org tu,mula la 2 nak wat gosip,tah pape...tp dalam hati aku berbunga-bunga bila ingat balik perkara tadi..aku tersenyum sendiri.

Aku merehatkan badan di katil,penat la plak g skolah ni..maklum la bila da abes exam xda keje yang nk buat,keje melepak ni rupanya memenatkan la jgk.beep..bunyi nada mesej dari fon aku kedengaran."sape plak anta mesej ni,da la penat ni..",omelku.."hye awk,ingat sy ag x??akhirnya saya dapat gak no awk..hehe..-e’ein",ceh mamat ni rupanye,sape lak gatal pegi bagi no aku kat mamat ni.erm..aku pon tengah boring gak ni,layan je la.."hye,oh awk..mane lak dpt no sy ni?",dan aku send kan mesej aku.dan kami pun berterusan berhubung melalui mesej memandangkan cuti pon da mula so nk jumpa memang susah la..





Beberapa minggu kemudian..

"awk,sy nk cakap sesuatu kat awk ni..".mesej yang dihantar e’ein agak berlainan plak ari ni..pe dia nk cakap ni.."sy sebenarnye da lme suka kat awak,sy suka tgk awk senyum kat sy bila sy datang lewat,sebab tu la sy suka datang lambat kesekolah,hehe..",aku tergelak kecil membaca mesej pengakuan dari e’ein ni..klaka jugak mamat ni..and sepanjang k’org bermesej dia pon da mengaku yang dia sekarang da xda hubungan ngan mane2 pompuan da.aku xtau lak nk caye ke x kat dia ni tp pe salah dia kat aku yang aku nk judge dye xtentu pasal."nape awk suka kat sy??’,balasku..."tah la.sy tengok awak cam koala,cute sgt..jgn marah..",hai mamat ni senang2 jek cakap muka aku cam koala,tah pape.."awak 2 bear!koala xpe la cute..hehe",aku tersenyum..timbullah bibit-bibit cinta antara kami dan tercipta la cinta bear dan koala.

Sedar x sedar ngan rasminya kami menjadi pasangan kekasih,dia lah lelaki pertama yang da membuka hati ni dan dia lah first love aku..first time aku merasa bahagia dengan kehadiran insan yang bernama lelaki muncul mencintai aku apa adanya.hari-hari aku lalui bertambah indah.e’ein sememangnye seorang lelaki yang romantik dan klakar.dia juga memahami aku yang x suka diganggu bila menonton cerita korea fevret aku dan e’ein juga tidak pernah jemu mendengar bebelanku tentang cerita fevret aku tu walaupun aku tahu dia tentu bosan tp lantak la,da jadi pakwe aku..ka sape lg aku nk cite..hehe...

"koala,bear nk jumpa jap bleh??bear nak bagi something ni..",mesej dari e’ein yang membahasakan dirinya bear dan aku koala..klakar kan??hehe..pe lak mamat ni nak bg,umah kami pon xda la juah so aku pun pergi ke tempat dating rasmi kami..BUS STOP!hehe..tu la tempat yang slalu k’org date..k’org x penah kuar date,jumpa kat bus stop tu pon d’kira date la jgk kn?

"awk nk bg pe kat sy??",kata ku.."nah ambik ni,tuk awk!",cd??cd pe lak mamat ni bg kat aku.."cd pe lak ni wak??","ala,balik ni awk bukak la..xkan sy nk cakap lak!xsuprise..",e’ein melemparkan senyuman manisnya..cair...hehe..balik dari dating kami td aku tros meliha pe kandungan lam cd yang dye bg td..alangkah terkejutnye aku bila semua lagu lam cte fevret aku de lam cd 2..ble lak dia cari sume lagu ni..ni yang wat aku bertambah sayang kat dia ni..lantas aku m’hantar sms kepadanye.."thanx bear..lov u",hatiku berbuang riang..berkali-kali aku ulang sume lagu fevret aku tu sambil terbayang2 wajah manis "bear" aku tu!hehe..

3bulan kemudian..

Persekolahan telah bermula dan ini telah membuatkan kami kurang masa untuk bersms dan berjumpa memandangkan untuk jumpa disekolah memang aku tak galakkan.lagipun aku tak nak perkara ni d’heboh-hebohkan.so bila terjumpa disekolah k’orang wat cam x kenal je.tetapi lam ati aku rasa nak jek bagitau sume orang yg mamat tu bf aku.aku pon da banyak kali terdengar junior aku cakap2 pasal bf aku tu..panas gak ati ni.hubungan k’org semiakin dingin apabila dia juga mengadu yang dia banyak kali ternampak aku berbual mesra dengan iman,merangkap kawan lelaki aku yang paling baik.sikap e’ein yang makin cemburu agak menggangguku,tapi mungkin kerana menyayangi aku e’ein bersikap begini.

Biasa la,air pun de pasang surutnya.begitulah juga hubungan kami diibaratkan.aku dan dia kerap bergaduh tentang hal yang remeh.dan sekarang perngai buayanya muncul kembali.aku kerap melihat dia berjalan pulang dari sekolah dengan seorang classmatenye..ikha.nama yang memang akan aku sentiasa ingat.aku dengar memang banyak gosip pasal dye ngn bf aku ni..aku xtahu yang sejauh mana hubungan d’org.dan bila aku tanya pada e’ein,dye terus menafikan hubungan mereka.

Aku agak tertekan gengan hubungan kami yang diibaratkan telur dihujung tanduk.Ianya bermula apabila aku terjumpa sms dari ikha yang memanggil e’ein ‘sayang’.hatiku bagai ditoreh2 apabila melihat sms itu.dan aku bernekad untuk memutuskan hubungan ini walaupun susah.walaupun e’ein tidak menerimanya aku sengaja mengelak unttuk berjumpanye disekolah.dan aku memang sengaja bermesra dengan iman utk menyakitkan hati e’ein.

"fhy,e’ein nk jumpa ko,pas kelas jumpa kat tangga k?!",kata farhan merangkap besfren e’ein.hati aku terbuka tuk berjumpa dengan mamat tu walaupun hati ni still lg terluka.seperti yang dijanjikan,e’ein sudah sampai dahulu."ade apa awk nk jumpa sy".aku memecahkan kebisuan antara kami..e’ein kelihatan sedikit gelap dan berkepala botak,maklum la..baru balik dari jambori bomba dan sekaligus mengharumkan nama sekolah..itulah yang telah membanggakan aku.tapi itu tidak dapat mengurangkan kemarah aku terhadapnya apabila banyak cerita yang aku dengar tentang apa yang berlaku antara dia dan ikha sepanjang mereka ke jambori."cakap la cepat,jap ag sy de klas tambahan ni..".kataku.e’ein trus membisu dan memandangku sepi..tanpa berlengah aku meninggalkan e’ein tanpa sepatah kata.

aku trus menuju ke lab chemistry.sambil menunggu ketibaab cikgu chemistry kesayangan aku sempat aku membelek buku chemistry yang dipinjam dari lab.dan aku terjumpa sepucuk surat.dari e’ein..aku segera memasukkan kedalam poket,bimbang de orang laen yang ternampak.sepanjang pembelajaran pada petang itu hati aku tidak tenang.memikirkan tentang kandungan surat tadi.akhirnya kelas tamat dan aku menuju ke tandas sebelum pulang kerumah.hati aku bertambah sakit apabila terserempak dengan ikha.aku segera keluar dan trus pulang ke rumah.

Tibanya dirumah aku terus membuka surat yang diberikab e’ein td.dan aku membacanya perlahan-lahan..

Koala..

Nape skrg koala da brubah??koala da nmpk laen sgt dgn bear skrg..baer tahu bear byk sktkan ati koala..bear xtau nk jelaskan mcm mana,btol ke koala nk putus dgn bear??koala da pk masak2.??bear xnak koala..bear xnak..
Bear pon tgk skrg koala bertambah mesra dgn iman..koala ade pape ke dgn iman??bear balik dari jambori ni ingatkan kita boleh berbaik balik tp ari tu bear nampak koala balik sama dengan iman,hancur hati bear koala..bear balik dari jambori nk tunjuk piala yang bear menang tuk koala,ni hadiah tuk koala tp koala cm x endahkan bear jek..bear sedih sgt..koala pk la yang terbaik..bear terima sume keputusan koala..

I love you..

Bear...

Tanpa disedari titik-titik jernih membasahi pipi aku..luluhnya hati ini bila membaca surat ini,tak sedarkan dia apa yang aku rasa selama ini,sakit,pedih,kecewa dengan sikapnya.koala pun sayangkan bear..sayang sgt2..tp sumenya da terlambat.mengapa baru sekarang dia nk membetulkan hubungan ni.mengapa??!!mengapa dia kembali setelah sekarang aku terlanjur mencintai lelaki kedua yang hadir menghulurkan cintanya kepadaku..

Arif..hadirnya disisiku disaat aku terluka dengan sikap e’ein.perkenalan kami membuahkan bibit sayang antara kami.kehadirannya membuatkan aku lupakan e’ein buat seketika.tanpa pengetahuan e’ein aku menjalinkan hubungan cinta kedua dengan arif.maafkan aku e’ein..diawal perkenalan aku dan arif dia idak mengetahui yang aku sudah mempunyai teman lelaki,tetapi apabila berterus terang ternyata arif dapat menerima dan memahami masalah aku dan e’ein.

Hubungan aku dan e’ein still lagi tergantung,dan sampai saat ini e’ein belum mengetahui perhubungan aku dan arif tetapi dia dapat menghidu ada perkara yang aku sembunyikan.
Aku berbelah bagi..aku ingin berterus terang atapi hati ini tidak sampai hati melukakan hati e’ein.tak dapat dinafikan yang aku masih lagi mencintai e’ein..saat-saat manis bersamanya sentiasa bermain difikiranku.sampai la satu hari e’ein terjumpa sms dari arif apabila dia membelek kandungan telefon bimbit aku.sms i miss u dari arif telah menaikkan kemarahan di hati e’ein..aku terpaksa menipu lagi uuntuk menyelamatkan keadaan dan aku mengatakan yang arif mungkin tersalah hantar atau sengaja nak bergurau dengan menghantar sms sebegitu.Mujurlah e’ein percaya dan dia tidak mahu perkara ini terjadi lagi.

Aku bingung..dengan terjadinya perkara tadi aku percaya lambat laun nanti e’ein akan tahu perkara sebenar.salah aku juga yang memulakan perhubungan dengan arif sedangkan aku tahu yang hubungan aku dan e’ein belum lagi terputus.jauh disudut hati aku masih lagi menyayangi e’ein.tetapi aku juga keliru perasaan aku terhadap arif dan dengan cerita yang aku dengar tentang e’ein juga banyak meyakinkan yang e’ein curang terhadap aku selama ni,mengapa perlu aku mempertahankan hubungan ni.

Di sekolah aku still mengelak terserempak dengan e’ein..marah,sakit,cemburu menyelubungi aku apabila aku melihat dia walaupun tak dapat dinafikan yang aku rindukan kemesraan kami dulu.tetapi semuanya dah berakhir..kini hanya tinggal kenangan belaka.sekali lagi,e’ein meminta untuk bertemu di tempat biasa..setelah setengah jam menunggu e’ein tetap juga tidak muncul."tah pegi dating ngan sape la ni,dia yang ajak jumpa dia lak tak datang!"marahku di dalam hati.aku beredar dengan perasaan marah.

Sampainya aku dirumah aku terus sms e’ein,"kalau tak reti nak tepati janji jangan la berjanji!"puas hati aku.dia ingat aku ape,perasaan marah aku tak dapat dibendung lagi..dah la balik pun sorang2 jek tadi.beberapa minit kemudian aku terdengar ketukan pintu."eh atin,nak ape?da abes klas?sori la aku balik dulu tadi sebab aku penat sangat.."aku menyapa atin yang tiba2 muncul di depan pintuku."erm..fhy,de orang nak jumpa tu,pegi la..aku tunggu ko kat sini je.""sape lak nak jumpa aku ni..??",atin pun berbisik di telinga ku.."e’ein..dia paksa aku teman dia pergi rumah ko,ni yang aku datang ni,ko pegi la setel dengan dia..macam de benda penting je dia nak cakap.",

Aku dengan perasaan nervous pergi berjumpa dengan e’ein yang bersandar di dinding dengan muka yang masam.tiada lagi senyuman manis terukir di bibir lelaki ini."kenapa awak tak tunggu saya tadi,saya cakap nak jumpa saya nak jumpa la,kenapa awak x dapat tunggu??padahal saya dari tadi tunggu awak,nasib baik la saya jumpa atin dan dia cakap awak dah balik,kenapa awak balik camtu jek?!",kata e’ein dengan nada kecewa."awak cakap sekejap??setengah jam saya tunggu tapi batang hidung awak pun saya tak nampak awak tau tak?!",aku mempertahankan diriku.suasana menjadi sepi seketika.

"awak,sebenarnya saya dah tahu pasal hubungan awak dengan arif,kenapa awak sanggup tipu saya selama ni??saya sayangkan awak tapi ni yang awak balas??memang bila saya dengar bulan orang saya tidak mempercayainya tapi dengan hati yang tekad saya pergi berjumpa arif dan dia mengaku yang memang awak dan dia mempunyai hubungan istimewa..kenapa awak buat semua ni fhy...",luahan dari e’ein menentuh perasaan aku,rupanya e’ein sudah pun tahu tentang perkara sebenar.aku diselubungi perasaan bersalah.aku menguatkan hati untuk menatap wajah e’ein yang aku sangat rindui.kelihatan titisan-titisan jernih mengalir di pipi seorang lelaki yang telah aku sakiti.hatiku luluh..e’ein segera menyapu air matanya apabila perasan aku memerhatikannya.e’ein menarik nafas.."tak perlulah awak nak explain apa2 lagi kerana saya tahu semuanya betul,kalau semuanya salah awak mesti membangkang apa yang saya cakap tadi kan??aku terus membisu..."so sekarang saya nak awak pilih antara saya dan arif,walaupun awak dah tipu saya,saya still lagi menyayangi awak fhy..sape yang awak pilih?",e’ein memberikan satu pilihan yang amat berat untuk aku tentukan.aku menyayangi keduanya.dan apabila teringat kembali tentang pelbagai cerita tentang e’ein perasaan aku lebih kepada arif.mungkin ini yang terbaik."awak,saya pilih arif."jawabku dengan nada perlahan.e’ein menatapku sejenak dan terus meninggalkanku.alangkah luluhnya hatiku apabila aku sendiri yang memutuskan perhubungan kami..aku menangis dengan penuh penyesalan.aku telah kehilangan e’ein.hati aku remuk hancur dan hanya tangisan dan kenangan manis kami menemani aku sepanjang hari.hati aku makin tersentuh apabila memasang cd yang dihadiahkan oleh bear..maafkan koala bear..satu penyesalan besar yang terjadi dalam hidup aku.

Hari-hari yang berlalu tetap tidak dapat menghilangkan kesedihan kehilangan cinta walaupun kini arif sentiasa menemaniku disisi.sesekali aku sengaja melihat kearah kelas e’ein yang bertentangan dengan kelasku."nampaknya dia bahagia sekarang.."bisik hatiku sayu.seperti biasa aku berjalan pulang dengan atin tiba-tiba kedengaran seseorang memanggilku."hye.."sapa e’ein dan mengambil buku ditanganku dan menyelitkan sesuatu dan terus berlalu pergi dan melemparkan senyuman yang amat aku rindukan.
Aku melihat sekeping cd "bear-koala" terselit di bukuku.aku segera pulang untuk melihat kandungan cd tersebut.

Alangkah sayu nya hati aku apabila melihat setiap lagu yang terkandung didalam cd tersebut.lagu yang meluahkan perasaan kecewanya terhadap aku dan satu folder yang mengandungi gambar aku dan dia.aku seperti berada didunia aku sendiri..satu persatu kenangan kami kembali bermain di kepalaku.maafkan koala….tapi semua itu tidak dapat mengundur apa yang telah berlaku.tidak mungkin aku dan bear akan kembali..lagu yang terdapat dalam cd tersebut kumainkan berulang kali diselangi tangisan yang entah bila akan berhenti.mungkin sampai disini cerita bear dan koala.beberapa hari kemudian aku mendapat satu voice sms dari e’ein…

Walau kumasih mencintaimu..
Kuharus meninggalkanmu,ku harus melupakanmu..
Meski hatiku menyayangimu..
Ku harus meninggalkanmu..

Lagu dari Samsons yang dihantar oleh bear sekali lagi mengundang tangisan dimataku.tapi apakan daya kini hatiku telah keberikan kepada arif walaupun nalurinya masih lagi kepada cinta pertamaku..dan aku masih ingat ayat bear..’what goes around comes around koala..".baru sekarang aku memahati ayat itu dengan sepenuhnya.

"fhy!atin datang ni..dia ada kat luar tu!lamunanku tentang kenagan cinta yang kini menjadi sejarah.baru aku teringat yang aku berjanji untuk bertemu atin petang ni.begitulah kisahku..cinta yang mengajar aku erti cinta yang sebenar.hubungan aku dan arif bertahan setahun setengah dan kami putus apabila aku sekali lagi curang kerana tidak tahan dengan perangai arif yang terlalu mengongkong kehidupan aku.maafkan aku juga arif..untuk kedua kalinya aku melanggar janji sebuah cinta…dan cinta aku seterusnya semuanya tidak bertahan.bear juga sekarang menjalin hubungan dengan ikha..hancurnya hati aku melihat lelaki yang amat aku cintai menjadi milik orang lain.mungkin ini pembalasan keatas aku.walaupun ramai yang menghulur cinta tapi hati ini tetap tidak menerima kerana aku sudah merasa perasaan diduakan.thanx bear kerana mengajar koala erti cinta..kini aku menunggu sebuah cinta yang sejati untukku dan berjanji tidak akan mensia-siakan cinta lagi.kerana aku tahu "what goes around comes around..".



Aku yang x pernah bisa lupakan dirinya
Yang kini hadir diantara kita..
Dan aku juga takkan bisa menepis bayangmu yang selama ini temani hidupku..
Maafkan aku menduakan cintamu..
Berat asa hatiku tinggalkan dirinya..
Dan demi waktu yang bergulir disampingku..
Maafkan diriku sepenuh hatimu..
Seandainya bila ku bisa memilih..
Kalau saja waktu itu ku tak jumpa dirinya..
Mungkin semua takkan seperti kini..
Dirimu dan dirinya kini ada dihatiku..
Membawa aku dalam kehancuran..

Maafkan aku....

The End

• sebarang komen yang membina dialu2kan.
• Maaf jika ada sebarang kesalahan ejaan atau ayat.
• First time mengarang.
• Harap terhibur.
posted by Penulisan2u @ 2:58 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
24 Comments:
  • At 15/6/09 11:50 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cerpen ni...terselit pngjran kpd remaja2 spya jgn curang pada psgn sndri...ingat,klau kita curang,Allah akan bls blik...llaki yg baik utk pmpuan yg baik...llaki yg jht utk pmpuan yg jhat...so,pandai2 la jaga dri msg2 utk dptkan psgn yg soleh atau solehah...

     

  • At 15/6/09 6:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cite ni same cam cite what goes around comes around..

     

  • At 15/6/09 11:51 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bole x lam cerpen jgn bt shortform2??
    susa nk bace tw x..
    aiyaa..
    ~nEuRo shEwAzni~

     

  • At 16/6/09 4:40 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pe ni..ayat sms..nk bace pun xbesh..

     

  • At 16/6/09 7:41 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    dlm cerpen,, bhs2 shortform sgt tdk d galakkan..
    adik kne slalu bnyk mmbaca sbb crta ni kurg mnarik..
    adik prlu mngolah crta sperti kak norhayati berahim..
    ok.. tcare n slmt mju jaya..

     

  • At 17/6/09 12:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok tp mcm karangan
    susah nk baca...
    watever it is
    dont give up!!!

     

  • At 17/6/09 6:00 PTG, Blogger azzakiah said…

    agak pening nak bace sbb cam karangan..
    berpinar2 mate ni..
    ish2...

    tapi pape pun cite ni mmg best.. :)

     

  • At 18/6/09 3:01 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bez cter nie..
    byk pngjaran..
    lgpom cter nie sme ngan ksah hdup sy
    sbg sowg laki..
    sdey sgt..
    huhu..

    ttg pnulisan,
    mmg ptot wat prnggan..
    bru msra pmbca..
    gud lark..
    (",)..

     

  • At 19/6/09 10:29 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok la jugak..cerpen nie..
    mengimbau zaman2 time skola dulu..
    banyak yg boleh diperbaiki..
    tidak mengapa..
    pengalaman akan mengajar kiter..
    good luck..

     

  • At 24/6/09 6:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    hk2 sdeynya..
    tingat knangan aku dlu..
    tp aku d tmpat bear 2..
    kcewanya bla trasa dri di duakan..
    papn truskan usaha anda :)

     

  • At 26/6/09 12:26 PG, Anonymous izzat k said…

    Tahniah,ceritanya ok dan boleh difahami.
    Maaf jika teguran ini mengecilkan hati. Agak sedih,sebuah cerita yang digarap dengan baik mengandungi banyak kesalahan tanda baca. Kesian cikgu kita masa sekolah dulu.Nak tercabut kepala otak ajar Bahasa melayu. Agaknya kemana hilangnya tanda baca anda? Huruf besar dan kecil tak ada bezanya. Kata nama khas gunakanlah huruf besar. Ingat ya singkatan perkataan kadang kala boleh menyebabkan maksud sesuatu perkataan lari dar maksud sebenar. Contohnya perkataan biar,bila ditulis jadi bear,maksud perkataan dah jadi lain. Harap lebih perihatin. Good luck.

     

  • At 1/7/09 12:54 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    sebuah kisah percintaan di alam remaja merupakan saat yang indah yang akan dilalui oelh remaja.tapi....berlaku jujur lah dengan pasangan kita.berterus teranglah sekiranya kita tidak ingin memneruskan sesebuah perhubungn ini.jangan terus membohongi pasangan kita kerana ini akan lebih menambahkankan kekecewaan yang di alaminya.

     

  • At 4/7/09 1:27 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pansha??bkn pasha ke...wakakaka

     

  • At 10/7/09 6:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best sngat cerpen ni teringat kisah lama

     

  • At 17/7/09 8:06 PG, Anonymous farid said…

    tahniah kepada pengarang.... wlaupun byk short form... tpi sronok dbaca dn dfahami.....

     

  • At 20/7/09 11:23 PG, Anonymous asliana said…

    menarik ,bagus ceritanya tetapi ada sedikit kesalahan tanda baca cerita ini,tingkatkan usaha dan pertingkatkan lagi kemahiran anda dan usaha. selamat berjaya ..taniah cerita menarik,

     

  • At 20/7/09 9:15 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen yg bez..
    lwk gk bce sume komen2xx
    tp gud luck 4 next cerpen k..
    jgn pts ase ek..
    cayooo2xx..he2xx...

     

  • At 22/7/09 4:31 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best cita nie...tapi...kan bagus kalau awak terus terang je kat bear tu yang awak cintakan dia....kalau saya,saya tak kan biarkan hati ini terluka dan tersiksa....

     

  • At 22/7/09 8:18 PTG, Anonymous Puteri said…

    ok not bad and i kike this story of course you a giid writer..wah i speking pulak ..of course i from jerman ao.but now i at australia...at australia i cnt meet alyssa soebondono.eh apa yang i merpek nie oh my gosh..eh i like laura ha.ha.ha.ha. ok good try to you and meke a intresting story please.yyyuuuu.....bye bye and good luck



    anyway i like your story...

    I
    LOVE
    THIS
    STORY





    dadadadadadadadadadadadadadadadadadadadad...
    wakakakakakakkakakakakakkakakakkakak......

     

  • At 3/8/09 10:39 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    berpinar2 mata aku bace..berjenis burung terbang kat pale aku..
    bile dah abys bace bawu paham...
    ase mcm burung yg td terbang keliling kt pala aku,
    dah bebas terbang kat tmpat lain. ngeh3.. huhu


    kslhn tnda bca dn pngunaan ayt..jgn tnyala..
    penulis sndri tawu cham ner kan..??
    lgpun niy pnglmn pertama..
    trskn usaha...


    -shah nizam-

     

  • At 6/8/09 3:20 PTG, Anonymous ara said…

    bez crite nie..
    lbh kurang cm pglmn ak last2 smp lani x de pakwe
    haha..padan muka ak..
    anywhre keep it up writer n wish u luck..

     

  • At 4/2/10 4:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok2 la 2.......peace...

     

  • At 4/4/11 11:56 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bosan bosan bosan...

     

  • At 27/10/11 10:57 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    rse nk nangis tp sbnrnya x fhm pun..serius x dpt tngkp apa mksudnya..hmmm tp okla cerpen ni..nk nangis...

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group