BLOG KOLEKSI CERPEN , NOVEL & CERITA ONLINE

   LAMAN UTAMA  | KOLEKSI CERPEN  | KOLEKSI NOVEL  | HANTAR KARYA | HANTAR PESANAN | AJAK KAWAN | BUAT PERMINTAAN LAGU | IKUTI BLOG INI | FACEBOOK

      Radio Online

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

  Koleksi Cerpen 

Jika itu takdirNya

Takdir milik Allah

Disini mawar disana penawar

Bidadari cinta

Awekku gengster nyerr

Black vs white

Aku dan dia

Memang berbaloi

Best friend not boy friend, Nyah

Beda tipis

Aku tidak bernyawa lagi

Roommate yg romantik II

Loves comes around

Hati

Cinta remaja

Kasih anak

Selamat tinggal luqman

Kerana dia ayahku

Terima kasih cinta

Aku kan ader

Nilai sebuah persahabatan

Hanya kau

Mahakarya agung sebuah kemerdekaan

Kerana umar adha

Biarkan cinta itu pergi

1 Disember

Diari seorang lelaki

Sebuah memori

Suci nur kasih

Badai cinta pertama

Ceritera aku dan dia

Ku bawa memori itu

Darul Taqwa & dato Dr Johar

Kau boleh blah!!

My miss nanny

Seandainya ku tahu

Diari hati firdaus

Mimpi yang pasti

Sampai syurga

Memang ku cinta

Unsaid?

Cinta lagi?

Cinta bukan jaminan

Cinta hakiki

Aku, dia dan pantai

Bisikan hati

Selamanya Sarah

Peeya dan payus lagilah

Hikmah perpisahan II

Dia

Cinta dalam diam

Kata terakhir darimu is love u

Aku bukan siapa-siapa

Aril & Akim

Kalau ku turutkan kata hati

Minah skuter

Jadilah seperti aku

Privite investigator putput

Gadis kebaya putih

Isteriku

Adam II

Misteri tengah malam

Dollah loves joyah

Biarku sentuh cintamu

Lifetimes lover

Saat itu

Hanya dirimu

Kasih famili

Mulanya disini

Ikatan kasih

Dan akhirnya

Kembalilah sayang

Pelangi anganku musnah

Cinta dalam hati

Pergi tak kembali

Adakah dia milikku

Pungguk dan bulan

Cinta terlarang

Cintaku di RNR tapah

Lisa

Kasih aini hidayah

Kantoi, jodoh atau kebetulan

Adakah cinta bukan milikku

Kuning vs ungu

Pelangi cinta

Adam

Biarlah rahsia

Achmad firdaus

Jalan berliku

Rintihan kekasih

Namaku Aishah

Zani pencuri rambutan

Nur hawa balqis

Itu sudah takdirnya

You are my boss

Cinta

Antara 2 cinta

Tragedi zam & chom

Benang merah di-fa

Terima kasih sayang

Jiwa-jiwa luka

Taqdir cinta kita

Cintaku selamannya

1 hari aku jatuh cinta

Biarku sentuh cintamu

Aku dan kimi = cinta atau tidak?

Cincin untuk Aisyah

Kenapa begini jadinya

Cinta, i need you

Lakaran cinta abadi

Cioccolato Caldo

Tragedi lombong lama

Yang sebenarnya

Ketuk pintu hati

Dia masih sayang

Teman

Cinta untukmu

Adil fitri

Kau, aku & mereka gila

Hikmah perkahwinan

Mengenangmu

Mungkin Nanti

Mencintainya

Cinta si pengesek biola

Maafkan aku luftan hafiy

Kasih

Hanya itu yang ku mahu

Bermulanya diari cintaku

Menantu untuk mama

Sumpah itu hantu

Diari lukisan

Cinta gila

Romantik

Cintaku, dia dia kamu

Kau atau dia

Indahnya cinta maya

Seseorang itu

Nur alia natasya

Mamat disperate

Mencari jannah

Cukup sekadar disini

Sebuah memori

Keras dan lembut

Katak oh katak

Hacks 1437

Dialah suamiku

Selamat tinggal kawan terbaik

Pandangan matanya

Kerana mobil

Dia tunanganku

Maria dan azri

Aku terperasan je

Blind date

Roda hidup

Kasihku seputih salju

Wanginya bunga kantan

Mahligai rindu

Aku, dulu, kini dan selamannya

Prinsip cinta aina

Ikan emas, jom kawen

Man in black vs Dona karen penang

Cubit peha kiri

Bantal busuk

Hujan

Maafkan daku

Tombol pintu hidayah III

Gara-gara G

Diari seorang member

 

Klik disini untuk keseluruhan koleksi cerpen....

Novel Bersiri
      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      html banner

klik di bawah dan "paste" ke dalam website, homepage, blog, friendster, myspace anda

 

      Jumlah Pelawat

      Untuk Anda

 

  Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

  Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 

 

PERCUMA KARYA CERPEN, NOVEL, CERITA TERBARU DAN AKAN DATANG DARI PIHAK KAMI TERUS KE EMAIL ANDA. MASUKKAN EMAIL ANDA:-

 

email:

 

Selasa, Jun 09, 2009
Cerpen : Oops!! I Luv U
Nama Pena : Cahaya Naluri

BAB 1

“Syifa..Syifa…jom kita main pondok-pondok..”Ajil menjerit-jerit namaku dari luar rumahku.. ‘hisy dia nie..mengalahkan orang perempuan..ajak main pondok-pondok..apa barang!!’

“Alah Jil,malaslah.."balasku sebaik sahaja tiba di muka pintu.

"Ala Fa..jom la.."katanya lagi sambil mengerdip-ngerdipkan bulu matanya..heee..jeles betul aku tengok alis matanya yang lagi lentik daripada aku nie.

"Woi!!sekali aku sepak kang...dah aku kate tak nak..taknak la!!!muktamad!!"sorry makan kari la beb..aku memang ALERGIC bila ada budak nak manja-manja dengan aku..ewww!!tak sesuai...huhu..

"tak pe wak..tak nak kawan!!"balasnya sambil berlari-lari anak meninggalakn perkarangan rumahku (takkan merangkak lak kan..hehe)..timbul rasa bersalah dalam hati..Aaarrrggghhhh, gasak la!!!tido lagi bagus.

Tapi siapa sangka, sejak haritu dia tak penah lagi pergi rumah aku. Jangan nak kata pergi rumah aku, cakap dengan aku pun dia tak nak. Biler aku pergi dekat dia, dia lari..macam la aku ni alien..Aku tau la alien tu lagi cute dari aku.Sampai hati ko Jil..Sampai last day UPSR haritu, aku langsung tak nampak batang hidung dia,besar sangat ke salah aku ni..nyampah betol!!Daripada aku pikir pasal dia..baik aku fikir pasal mak ayah aku..

Apa cerita dia sekarang??Waallahualam..Dah lama aku membawa haluanku sendiri.Cerita zaman purbakala,tak bagi kudis pun...tapi...kalau aku jumpe dia balik..apa aku nak buat ek??Erm..tu esok2 la aku fikir..

********************************************************************

"Woi Aina!!!"

"Erk..ko nie Da... tak reti nak panggil betul-betul ke..terkejut Meon aku tau..!!"marahku kepada Ida,rakan sekerjaku sambil tanganku mengusap-usap badan Si Meon ni..(meon tu hamster aku tau..hehee..kenapa Meon?..biarlah rahsia...)

"Kau ni..orang suruh buat kije..berangan..bila orang suruh berangan...ko buat kije pulak..Apa yang ko duk angan-angankan dari tadi tu???"

Aku tersengih seperti kambing di belakang rumahku sambil mempamerkan sebaris gigiku yang tersusun rapi macam gigi palsu dalam iklan colgate tu..

"Tak de ape la Da..Saja je aku mengimbau kenangan memori nostalgia lalu..."balasku bersahaja.

"hee..malas la aku nak cakap dengan ko ni..Tu ha..En.Amir panggil ko .."Aku hanya tersenyum mendengar omelannya..Haizz bos aku ni..apa lagi la yang dia nak..tuk..tuk..tuk..aku mengetuk pintu dengan sopan sekali..(sekali je tau..hahaha)

"Masuk..."kedengaran suara daripada dalam menyuruhku masuk.Aku melangkah masuk sambil membawa pen dan buku catatan bersama.Sampai sahaja aku di depan meja En.Amir..aku terus duduk.Dia yang menyedari akan kehadiranku segera memanggung kepalanya dan memandangku.Aku pula tanpa rasa bersalah apalagi segan silu memandangnya semula dengan wajah yang agak blurr..

"Ada saya suruh awak duduk???"sergahnya..suaranya yang bagaikan halilintar itu membuatku aku berdiri tegak persis seorang prajurit yang sedang menunggu arahan dari ketuanya..(nasib baik tak terangkat tabik spring sekali...malusss..malusss...)..dan saat itu..dia ku lihat seperti hendak tergelak. Barangkali kerana respon tak terkawal dariku..\'alah..nak gelak tu gelak jela..duk terherot-herot mulut tu...malu nak tayang gigi ape..berkarat ek??\'desis hatiku..(tak berani nak cakap depan-depan..kang terkucil I kat situ..hehehe..)

"ye..ada ape En.Amir??"tanyaku untuk mengkaber hero kaber zero kegabraanku yang semakin ketara.Dia kulihat memandangku tajam.Tiba-tiba aku terasa sangat kerdil sekali seperti akulah gajah..dia lah semut..eh..eh..terbalik..akula semut..dialah gajah..huhu..mummy..help me..dengan seriusnya..

"Awak kemana semalam??Kalau tak nak keje..cakap!!!"aku terkebil-kebil memikirkan dimanakah aku berada semalam..\'aku kan cuti..bukan aku dah gitau dia ke..dia gak yang luluskan cuti aku..aduhai bos..apa nak jadila dengan hang ni..dah..\'

"Aina!!!!!!"

"Nyanyuk ke apa???"aku terlatah..Ops..sahamku jatuh lagi..

"Ha??"

"Takde..tak de ape tuan...semalam saya cuti..tuan yang luluskan.."kataku cepat-cepat..

"hisy,apa-apa ajela awak ni..Ha..catit apa saya nak cakap ni.."

"baik tuan.."fuh..nasib baik dia tak tanya..huhu..

"pukul 2.30 pm ni saya nak jumpe dengan wakil dari Amza Holdings ya..tolong set kan temu janji nya..highlightkan sikit name wakil tu..Cik Batrisya Bt Zaidi.."aik bos aku ni..cam tau-tau je aku bawa highlighter..dengan senang hati nyer aku membawa keluar highlighter yang ku simpan di dalam poket bajuku..dia yang sedari tadi melihat perlakuanku...

"Eh..Aina..apa yang awak nak buat tu???"

"Nak highlight la tuan..tadi kan tuan yang suruh..."dan..tanpa di undang...

"Hahahahahhahaha..."uish..aku mimpi ke...bos aku ke yang gelak ni..tapi kenapa..terpinga-pinga aku melihat tuanku yang dah separa tak betul..erk..tak baiknye aku kutuk bos sendiri...maafin gue ya bos..

"ke...ke..napa tuan??"takut-takut aku bertanya..

"Nothing..awak boleh keluar sekarang.."pulak dah..nak tak nak aku keluar jela...dek kerana terlampau memikirkan persoalan tadi..aku tak sedar yang aku dah tersalah buka pintu..

"Cik Aina..where do U think U wanna go?"

"Ha?"Aku memalingkan tubuhku menghadapnya..

"Tu pintu tandas..."berkeriut-keriut wajahku mendengar ape yang dikatanya..alahai mano laie den nak sembunyi muko ni omak oii...tanpa membuang masa aku terus keluar dari bilik bos aku..

*************************************************************************************

"Alahai secretary baru aku ni..lawak betol..macam mana la bapak aku kata dia ni yang terbaik untuk jadi pembantu aku..mau nazak aku duk gelak aje.."aku berkata sendirian..tiba-tiba..

"Woi Mir..ape yang ko duk gelak sensorang tuh...dari bilik aku leh dengar tau..."kata Syam yang masuk tanpa diundang.

"Ko ni Syam..apa tak diajar memberi salam dan mengetuk pintu?"fuhlamak..skema pulak ayat aku ni..

"Ala ko ni Mir..cam tak biasa pulak dengan aku ni..ngade-ngade la ko..."

"no..no..no..."

"Okeh fine..aku keluar..kau jangan harap nak tengok muka yang hensem ni lagi.."

"Aiseyman..dalam merajuk-rajuk tu ade gak ayat perasan..hahhahaha..."sempatku mengusiknya lagi.

"Eh..ko ni nak gelak berapa lama lagi..aku masuk ni nak ajak ko lunch tau...dah kebuluq ni tau tak.."

"Lunch??"mataku mengerling ke arah jam tanganku..what??dah pukul 1..cepatnya..

"Mir...."

"Orait Syam..jom kita pi makan dulu.."

Aku dan Syam bergerak keluar dari pejabatku..Di luar, ku lihat Aina sedang ralik bermain dengan hamsternya..aish,dia ni..

"Aina.."aku memanggilnya..

"Ya saya..."jawabnya tanpa memandang wajahku..apa buruk sangat ke muka aku ni Cik Aina oiii...

"Woi Na..ko ni duk main hamster jer..bos ko panggil ni la sayang..."Syam menegur Aina..

"Ha!!Maaf Tuan..saya tak perasan.."jelas kelihatan rasa bersalah di wajahnya..

"Tiada maaf bagimu.."belum sempat aku berkata apa-apa, Syam sekali lagi memintasku..

"Eley..aku tak tanya maaf ko pun la sengal!!"erkk..Aina ke yang jawab tu..

"Sengal..sengal aku pun..ko sayang gak kan..."drama apa yang sedang dilakonkan oleh mereka berdua ni..adakah aku hanya penonton??

"Please ek..kau tu..."

"Okay..stop it both of U.."aku memotong percakapan Aina..

"Ala..kau marah ke Aina..meh aku belanja makan..meh..meh..."

"tak nak..."

"Mari la Aina..Syam nak minta maaf la tu..bukan senang nak rasa dia keluar duit belanja kita makan tu..."

"Eh..tolong sikit..aku tak kate nak belanja ko ek Mir.."

"Tak pe la Tuan..saya pun tak hingin nak merasa duit Syam ni.."

"Uikss kau Aina..memang nak kene dengan aku ni..."

"Hahahha...relax la..aku puasa la..lainkali jela kau belanja aku ya..."pertama kali aku lihat dia gelak begitu..terpesona seketika aku di buatnya..

"Mir..dah la..jom la pegi makan..jangan di layan budak gila ni sorang..."

"jomla.."

*************************************************************************************

"Syam..ko rapat ke dengan Aina??"

"Rapat tu tak la sangat...gitu-gitu jer..."

"Slumber je dia beraku kau dengan ko.."

"Hoho..dia memang begitu...macam la kau tak kenal..."macam la aku tak kenal???

"What did U mean ha??"

"ha...tak de pape la..jom kita menyantap dulu..."namun sebuah senyuman penuh makna terukir di bibirnya..apehal dia ni...

BAB 2

"Aina..masuk pejabat saya kejap.."interkom di mejaku berbunyi..apala yang si Syam ni nak..

"Ha..ape kau nak Syam?"tanpa salam tanpa ketuk pintu aku terus terjah masuk..dia yang baru hendak menarik kerusi langsung terduduk..lalu..

"AduhhhhhhhhH!!!!..."dia terjatuh..kerusi entah kemana sedar-sedar dah terduduk atas lantai..tanpa sempat ku tahan..

"Hahahhahaha...."

"Sengalla ko ni Na...tak ubah-ubah dari dulu..tau main terjah jer..bahaya sape jadi suami ko nanti.."

"Bahaya?kenapa pulak?"tanyaku kehairanan.

"Kau nanti asyik terkam jer...kahkahkahkah..."aku mencerlung mataku ke arahnya..

"Woit..terkam dengan terjah tu lain k..ko ni nak kate BM hancuss..dapat A1..kalah aku.."adake patut dia ni...

"Ala Na..relax la..aku main-main jer la..jangan la marah..kau ni makin marah makin cun la aku tengok macam anak katak aku..."

"What????Syammmmmmmmm.....!!!!!"aku yang manusia normal ni boleh dibandingkan dengan anak katak ker...memang nak kene luku la dia ni...

"Cool down...lets back to the point.."

"Ok...apa tujuan ko panggil aku ni..??"

"Saja..dah lama tak berborak dengan kau.."

"Ape?Eiii..ko ingat ni syarikat ko ke..hello Encik Syam..sekarang waktu kerja..nak berborak time lain la.."

"Ala..ko ni sejak dapat bos baru..susah aku nak bermanja-manja dengan ko la.."

"Yang ko tu...."

Tiba-tiba ketukan di pintu mematikan niatku untuk membidas kata-kata Syam..tanpa menunggu panggilan masuk dari Syam si pengetuk pintu telah menyuakan mukanya ke dalam dan..

"Aina..masuk bilik saya sekarang!!!"dan berdentum pintu di tutup..menggegarkan semua jantung yang ada di situ..

"Syam..better aku pergi sekarang..see you.."dan aku terus melangkah keluar menuju ke bilik bos aku.

*************************************************************************************

Di bilik En Amir..

"Ya En.Amir..."

"Apa awak ingat ni pejabat mak bapak awak ker??"

"tak..."hampir-hampir tidak kedengaran suaraku..

"So...yang awak bersenang lenang kat bilik Syam tu kenapa..."

"En.Syam panggil.."

"Sape bos awak kat sini??saya ke dia ha??"aik..yang dia ni nak hangin sangat kenapa...

"Tuan la...tapi.."

"jadi..awak sepatutnya dengar cakap saya sahaja..bukan orang lain ...faham!!!!"

"Tapi Tuan....waktu pejabat dah habis la..."berani-berani takut aku membalasnya..membela diriku yang tak bersalah ini..kuciwa betul la..

"Apa maksud awak??"

"Jam dah menunjukkan pukul 5.30 petang tuan..office hours dah habis.."tenang aku menjawabnya..

"Habis tu..kenapa awak tak balik lagi???"

"Saya tunggu En.Syam..."

"Erk..why?"

"Dia nak hantar saya harini.."

"tak payah balik dengan dia..saya hantarkan awak harini.."

"baik.."Buzzz!!"apa tuan?tuan hantar saya balik???tak payahla..buat susah-susah saja.."

"Awak balik dengan En.Syam tak susah pulak.."ahhh..sudah..bala ape pulak ni...

"tapi..."

"no more excuse"dan aku terus mengikuti jejaknya..di luar bilik En.Amir..Syam sedang setia menantiku..

"Syam...aku hantar Aina balik..ko balik dulu la..."

"Uiks..tak boleh..tak boleh..."kata Syam sambil mengerakkan jari telunjuknya tegak ke kiri dan kekanan..

"kenapa pulak??"

"aku dah di amanahkan oleh ayah si Aina ni untuk jaga dia kat sini.."

"on me today k!!"

"Tak..."

"Diam boleh tak!!!"serabut betul aku..ingat aku ni budak kecil ker..ke dua pasang mata sedang memandangku sekarang..Gullpp..apa aku nak cakap ni..

"En.Amir..Syam...saya boleh balik sendiri..Assalamualaikum.."macamla aku tak biasa balik naik bas..

*************************************************************************************

Alahai..kenapa ada sendu di wajahmu Cik Aina..

"Aina..tunggu..saya hantar awak.."

"tak payahla En.Amir..saya boleh balik sendiri..Syam tu bergurau aje..."dan tanpa memberi peluang untukku berkata apa-apa..dia terus memboloskan dirinya ke dalam bas yang kebetulan berhenti di situ.

\'arghhh...apesal dia dengan Syam boleh je mesra alam..dengan aku macam tunggul..aku kata A dia angguk..aku kata B dia angguk..biler nak gelengnyer...

-ko tu yang garang sangat Mir..

-Minah tu tak suke ko la tu..

-ala..ko kan bos..besela garang-garang tu...

-tapi macam kaku je hubungan aku dengan dia...

-yang ko nak fikir pasal dia buat apa..

-baik ko tidur jer...(zzzzZZZ.....)

*************************************************************************************

"Aina..telefon ni..angkat la..."Jerit Ida..teman serumahku..

Hisy..ada ajela yang tak leh tengok aku senang..

"Assalamualaikum..hello.."aku memberi salam.

"Waalaikumussalam.."jawab si pemanggil.

"Ya..siapa ni?"

"aku..Syam..suara aku yang macho ni boleh ko tak kenal..sampai hati ko.."

"Bolayan la ko..nak ape tengah-tengah malam menganggu ketenangan beta ni??"

"hehehhe..ade hati nak jadi ratu..pooorraaahhh!!!"

"ikut suke I la..hahaha..so wassup?"

"Eh..pasal siang tadi..sorry k!!.."

"Alah..tadek halla..bukan salah ko pun.."

"by the way..apesal Amir tu ek..dia dah jatuh chenta kat ko ker.."

"Hahhahaha..lawak siot..butala mata dia kalo dia jatuh chenta kat aku ni..."ngarut jela si Syam ni..aku lepuk gak kang..

"Apesal Aina...ko macam tak nak beri ruang untuk sape-sape mendiami hati ko.."uish..dah masuk bab perasaan dah ni..mesti fikirkan cara untuk melarikan diri..heheheh..

"banyak la ko..mana ade..dah tak de yang berkenan..takkan aku nak main bagi je hati aku..huhu..ko ni..macam la tak kenal aku ni..."relax Aina..jangan cepat melatah..

"Betulla...tapi..adakah..."dont mention that..no!!!!!

"dah..stop talking nonsense k..tak payah nak buat andaian sendiri..nanti dah sampai masa..aku jemput ko..hahaha..."

"ikut ko la cik kak oiii..naik menyampah aku cakap ngan ko.."

"aku tak suruh ko cakap pun.."

"heee..benci la..dah la..chow dulu..esok siap ko..!!"

"tak takut pun..hahaha..k chow..assalamualaikum..."

"waalaikumussalam..."

BAB 3

"Ouchhh!!"

"hey you!!"erk..ade orang panggil aku ker..

"ye..saudari panggil saya ke?"Wow..tak sangka aku boleh sebegini sopan dengan perempuan..

"Awak ni buta ke..tak nampak ke saya ni dah terduduk kat sini..tak reti-reti nak tolong.."ek eley minah ni..nak mintak tolong cakap la leklok..ni tak..di marah-marahnya aku..tak de hati aku nak nolong tau...

"Sedari..mak saya kata..\'Jalan tu pandang depan aje..nanti terlanggar tiang...\'..sebagai anak yang baik..saya ikut kata mak saya..pandang depan..jadi saya tak nampak la awak kat bawah tu...ayah saya kata pulak...\'kau nanti kalo ado orang nak mintak tolong eh..tolong ajo..jangan banyak soal..\'..so saya nak tolong la ni..tapi tetiba saya ingat saya penah cakap kat adik saya..\'adik,kalau nak orang tolong kita..kenela mintak baik-baik...jangan ego sangat...\'.."hehehehe..panjang betul aku cakap..penuh makna tersirat..kalo ko tak faham gak minah..tak tau la aku nak kata pa..

"hehehehe...sorry..saya tengah geram tadi..dah berapa lama saya terduduk kat sini tau..dah banyak kali try bangun..asyik terjatuh jer.."dia kelihatan malu-malu..tapi senyuman di wajahnya sangat manis di pandang..

"Mia...asal ko duk kat situ??Hahaha..."tiba-tiba satu suara kedengaran dari belakangku.

"Cess..kamu Na..berani-berani aja gelakkan aku..cepat tolong aku.."

"hahahhaa..lawak-lawak..aku rasa nak gelak guling-guling satu malaysia.."sapela perempuan yang tak de hati perut nie..

"Cepatla..."heh,mereka berdua ni buat macam aku tak wujud lak tetengah ni..

"yela..yela..Mia ku sayam mucuk-mucuk...meh..meh sini Cik Aina Syifa tolong..."Aina Syifa kemudian menolong perempuan yang bernama Mia itu tadi..

"Eh..awak Aina.."secara spontan gadis itu memalingkan mukanya ke arahku..

"Erk...En.Amir..ape Tuan buat kat sini.."namun ku biarkan aje persoalannya..

"Maafla ya Encik..saya tak sengaja tadi.."Mia menyampuk..

"oh..tak apa-apa.."

"saya akan ingat pesanan Encik tu sampai bila-bila..hahaha..."aku pun turut tergelak mendengar kata-katanya..

"Make sure U do it.."kataku..Aina ku lihat terpinga-pinga dengan situasi yang sedang berlaku.

"Anyway..my name is Damia Arissa..U?"katanya seraya menghulurkan tangan untuk bersalaman..aku agak teragak-agak untuk menyambut huluran salamnya..Aina juga kelihatan kaget dengan apa yang dilihatnya..namun untuk tidak menjatuhkan maruahnya..aku baru berkira-kira untuk bersalam..tiba-tiba dia menjatuhkan tangannya..

"lambat...hahahhahaha..."katanya..uish..pening ak melihat aksi dia ni..Aina pun ku lihat turut tergelak..

"ko ni Mia..sengalla..ni bos aku namanya Amir.."Aina menampar bahu kawannya itu sambil mengenalkan aku..aku hanya tersenyum...

"heheh..sorry la Amir...saya gurau je tadi.."

"No problemo.."walaupun sebenarnya dalam hati aku rasa nak langgar2 je perempuan ni..hahahha..

"Mia..dahla..jom balik...nanti kang..kang..."

"Hohoho..ok..ok..jom2..."

"Okla En.Amir...kitorang mintak diri dulu ya..Assalamualaikum..."

*************************************************************************************

Kehidupanku berjalan seperti biasa..rutin yang sama hari-hari..naik boring aku..huhu..apakan daya..inilah lumrah kehidupan..namun ada sesuatu yang sedang menganggu pemikiranku..kenapa dengan En.Amir ya??Sejak dua tiga empat menjak nie, dia begitu prihatin terhadapku..kadang-kadang aku terperasan jugak yang dia ada curi-curi memandangku..tapi..maybe perasaan aku aje kot..hahahaha..ntah papela aku ni..

"hoi..menung apa tu cik kak??"Mia menegurku yang baru aje nak menjejakkan kaki ke planet pluto..huhu...kaco betulla...

"Mane ade...aku statik aje di sni.."

"bykla ko..jasad je kat sni.."katanya sambil menjuih bibirnya..

"Ape kau nak?nak ajak aku teman jumpe tunang ko la tu..."dugaku..

"hehehe..tau tak pe..jomla ek..petang ni pukul 5.."

"kalau aku tak nak..."

"ala..ko mesti nak punyer..."

"jangan yakin sangat..."kataku lagi cube untuk mengusiknya..

"ala..Na...janganla buat macam ni...huhu.."rengeknya..manja betul...

"hahhaa..dah la..tepi ko...yela..yela...jangan lupe gtau Ida..kang tak pasal-pasal kite jadi the most wanted..."

"yes mam..gtu dong..."katanya sambil mengangkat tabik springg untuk komander yang tak bertauliah ni..

BAB 4

Eh..macam kenal je dua makhluk tuhan tu...Ha...Aina dengan Syam..apa diorang berdua kat situ??Wait a minute..BERDUA???...ooo..macam ni ya ko Aina..selama ni aku ajak ko,ko kata tak elok berdua sahaja ya..mesti ada Syam ke Ida ke..jaga ko..hampeh..!!

Aku memecut keretaku dengan kelajuan maksimum,aku potong semua kenderaan yang lembap macam kura-kura..aku hon sekuat hati pada sesiapa yang tak reti bahasa..tapi..Zassss...itu semua hanya khayalanku saja..aku masih ingat orang tersayang..

-kenapa aku mesti marah kat dia..

-ko jeles la tu..

-tak..aku marah sebab dia tipu aku...

-ala..ko cemburu sebab dia tak layan ko..dengan Syam dia ok jer...

-Arghhh..apa kurangnya aku..apa lebihnya si Syam tu...

-Shut up!!Hal ini mesti diselesaikan segera..aku mesti buat perhitungan segera...

*************************************************************************************

Di keheningan pagi..,

"Selamat pagi En.Amir.."sapaku apabila terlihat kelibatnya memasuki pejabatnya.

"masuk bilik saya sekarang.."pintanya tanpa menoleh kearahku.Uiks..apa yang tak kena pulak ni..dh la tak sahut pun ucapan selamat pagi aku..hisy..Ya Allah..jauhkanlah aku daripada malapetaka..

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim..aku melangkah masuk ke biliknya setelah diberi keizinan,

"Petang ni awak free tak??"tak sempat aku bertanya apa-apa..

"Ha??"tergamam aku.awat tanya aku free ke x..

"awak free ke tak??"aku segera berfikir-fikir..

"free..ada apa tuan?"

"teman saya keluar petang ni.."

"berdua??"

"Ya!!"

"tapi tuan..."

"no more excuse...keluar!!!"

Gullppp..giler apa dia nie...terlebih dos ubat ke tersalah makan ubat..aku bius jugak karang...

"Ape awak tunggu lagi..saya kata keluar..."

"ha..erk..ok..ok..."cepat-cepat aku melangkah keluar daripada bilik yang kurasa seperti ketuhar yang sedang dibakar.Di mejaku,aku mencapai handphoneku dan..

-syam..

-ape?

-Amir ajak aku keluar..

-so?

-aku takutla..

-nak takut apa..

-dia moody gler harini...

-ko nak aku buat ape?

-ntah..

-ala..tak de papela..

tak ley harap tol dia ni..tulunla aku..huhu...

-asal tak balas?

-hobi..

-alolo..majuk la tu...k la..kla..t aku follow dari belakang k..jangan risau ya..

-hehehe..ok..tq..

*************************************************************************************

Dah 10 minit aku berada dalam keretanya..biler la dia nak bersuara..dah bisu ke..

"Tuan..tuan nak bawa saya ke mana ni??"terkeluar jugak soalan dari mulutku ini..

"Nape?Takut ke??"Hisy dia ni..leh main-main pulak..aku fire gak kang...(berani dalam hati jer...huhu..)

"Tuan..cakap jelaaa..."jelas terpancar kerisauan di muka ku..namun dia hanya tersenyum sahaja..senyuman yang terukir amat mengerikan bagiku pada saat itu..walaupun hakikatnya manis seperti gula..aku yang berani ni boleh jadi macam tikus depan dia..

"Diam boleh??"dia memberikan pandangan maut sebelum berpaling ke arah jalan semula..kang kalo dia pandang aku lama-lama..mau kami terbabas masuk wad doblas...

"Tapi..tak manis....."

"Shut up!!"dia membrekkan keretanya mengejut.."awak..kalo dengan saya semuanya tak boleh..dengan Syam boleh pulak ya.."aik..apahal pulak dengan Syam nye...

"Syam lain..tapi saya mana penah berdua dengan dia..."

"tak pernah berdua konon..haritu saya tengok awak dengan dia kat Restoran Delima Merah.."

"Tapi..saya bukan dengan dia je..ada..."

"Awak jangan nak menafikan lagi..depan mata saya tau tak.."hee..ni dah lebih dah ni...

"Kalau ya pun ape kaitan dengan tuan???Tu hal peribadi saya..."

"Saya SUKA awak!!!puas hati!!"aku tergamam..itu dia ayat yang tak patut aku dengar..no..no..

"maksud tuan??"aku buat-buat muka tak faham...

"i juz don\'t know..All this make me feel really confused..so confused.."dia bagaikan tersedar dengan kata-katanya..mukanya jelas mempamerkan kekeliruan yang nyata..

"tapi saya tak boleh tuan..."

"kenapa?"

"Saya dah ada tunang..."

"Sape?Syam??"dia ni..tak habis-habis dengan Syam..

"Takla..tak mungkin dia..."

"Jangan cuba tipu saya..Aina!!!"keras suaranya..

"I m not lying..I m just telling U the truth!!!"aku pun turut geram dengan sikapnya yang keras kepala..

"kalau bukan Syam..who else??"aku hanya menggeleng-gelengkan kepala..

"Saya tak tahu, tuan.."

"See!!tunang konon.."aku rasa macam tak lari 400 meter jauh dari dia sekarang ni..

"It\'s hard tuan..very hard..saya sendiri tak faham..apetah lagi tuan.."

"Sape tunang awak???"

"Saya betul-betul tak tahu..InsyaAllah..kalau saya jadi kahwin dengan dia..saya akan kenalkan dia dengan tuan..itupun selepas dia sah menjadi suami saya..I promise that!!"

"Gilaa!!"erk..aku giler..kene masuk tanjung rambutan la gamaknya ya..huhuhu...

"tolong hantar saya balik sekarang.."

"..."

"Now sir..please..."tak sangka aku berani mengarahnya sebegitu..hehee..

Bercakap pasal tunangku,entah siapala gerangannya..yang aku ingat masa aku berumur 15 tahun..

"Aina..ayah nak cakap sikit ni..ke mari ya nak.."

"ada apa ayah??"aku duduk bersimpuh persis perempuan melayu terawal di zaman moden ini..

"Ayah nak ko pakai rantai ni..."

"untuk apa ayah??"

"sebagai tanda ko tunangan orang..jangan sesekali cube buka loket tu..ayah karate ko karang.."mak aih..ganaz tol ugutan ayahku ini..

"baik ayah.."aku yang pada masa itu macam tak tahu apa-apa hanya akur dengan permintaan ayahku..

"ha..lagi satu..kalo pertunangan korang diputuskan..ayah nak ko kembalikan rantai tu balik.."

"Ditanggung beres!!hahaha.."memang tersalah ke innoncentnye aku...

Sampai bila agaknya ya...

*************************************************************************************

"Wah..dah lama kita bertiga tak makan sama-sama kan.."kataku sebaik sahaja mengambil tempat di meja makan..Ayah dan ibuku hanya tersenyum melihat keletahku yang tak ubah macam budak tadika..hehehe..kira aku ni cute la kan..(kelihatan poyo di situ..)

"Amir..."

"yes mom.."

"Hujung minggu ni kiter pergi jumpa tunang ko ek.."

"Mir tak pernah ada tunang.."

"Amir..janganla macam tu.."ala ma..anakmu ini sudah punya kekasih hati..walaupun masih dalam samar-samar..

"Baba yang memandai-mandai.."

"Amir..cube bagi 3 sebab nape ko tak nak sangat tu??"

"pertama..Amir dah ada kekasih hati..kedua..Amir dah jumpe permaisuri hati..ketiga..Amir nak bawa dia jadi menantu baba ngan mama.."perghh..jawapan drastik ala-ala makan drumstik yang aku bagi memang superbb..

*************************************************************************************

"Abang..macam mane ni..dah dia tak nak tu..."

"Entah la Mah..tak tahula abang.."

"mungkin kita patut putuskan je pertunangan diorang..."

"tu la yang saya rasa..."

"kesian pulak kat si Rashid dengan anaknya tu.."

"tak ape..abang rasa diorang akan faham.."

"harap-harapnya la abang..."

BAB 5

"awak..ikut saya sekarang...!!"isy..rasaksa mana pulakla yang suka hati mengarahkan aku ni...

"Meon..ko ke yang panggil aku??"tanyaku pada hamster kesayanganku..

"Cik Aina..saya yang manusia terkacak di sini dari tadi duk berdiri kat sini,boleh awak kata hamster awak yang ntah pape tu yang bercakap..."

"Erk..En.Amir..tumpang lalu..."segera aku berlari ke tandas dan memuntahkan segala isi perut aku yang ku sumbat pagi tadi..

"Maaf En.Amir.."kataku sebaik sahaja kembali ke tempatku.

"kenapa?awak ok ke tak??"adess..terharu pulak aku dengan keprihatinannya..tapi..apa aku nak jawab ni...

"tuan nak tau yang betul ke yang tipu??"

"mestila yang betul!!"aduhh..ape punye soalan la..mesti orang nak tau yang betull..bengap betul la aku nie..

"saya..saya...saya..nak termuntah...masa..."ragu-ragu aku hendak menghabiskan ayatku..

"Masa apa???"dek kerana terkejut dengan sergahannya..

"masa tuan kata tuan terkacak kat sini.."laju dan lancar aje sebaris ayat tersebut keluar dari mulutku yang comel ni..(ecewah..)

"Apa!!!"

"apa tuan nak tadi???"cepat-cepat aku melarikan topik sebelum dia memuntahkan lava yang dah menggelegak sedari tadi..

"ha..ikut saya.."fuh selamat...

"ke mana??"

"jangan banyak soal..karang saya tarik tangan awak.."Ops..tarik tangan..jangan harap..

"ok saya ikut.."

Dah lenguh kaki ku berjalan..namun tempat yang dituju belum juga tiba..akhirnya langkah kami terhenti di tepi pantai yang indah...Wah...

"awak.."

"Hmm..."

"tengok tu.."aku yang masih ralik dengan pemandangan di depan mataku tidak sekalipun mengalihkan pandanganku..

"Aina...awak tengok tak..."

"apanya.."

"sane la!!!"

"oooo..ok..ok.."asyik kene je aku ni..

"nampak??"

"what??"aku nampak kedai makan jer...

"Syam dengan seorang perempuan.."ha..Syam..dengan..eh..laa...Mia rupanya...

"so?"

"tunang awak dengan...."tanpa diduga..

"Hahahhahahakkkkkkkk....."terbahak-bahak aku ketawa...tak senonoh sungguh aku pada masa itu..

"En.Amir..tu Mia la..tentu tuan ingat Mia..."

"Mia?"

"Damia Arissa..."

"Ooo..tapi..awak tak jeles ke?"

"jeles?for what???"

"Syam keluar dengan perempuan lain..kawan awak pulak tu..."

"Lorr..biaq p dia la...bukan dengan sapa pun..tunang dia jugak..."

"Mia tunang Syam???"aku juz mengangguk-anggukkan kepalaku dah macam ayam patuk makanan jer...

*************************************************************************************

kalau Mia tunang Syam...siapa tunang Aina?

"Mir..turun bawah jap Mir.."

"Nape ma??"

"Turun jela...ada hal nak cakap ni..."ni mesti pasal tunang aku yang ntah sape-sape ntah..nyampah betoll...

Dengan langkah malas dan lemah gemalai..aku turun ke bawah..

"Amir.."

"ya baba.."

"Baba dah putuskan pertunangan kamu dengan anak kawan ayah tu..."

"Yeke baba??"ecece..wat-wat tak caya pulak..dalam hati..hip..hip..hoorayyy...hip..hip...hooraaayyyy...hahahha

"Nah..ko ambil ni..simpan.."sekalung rantai yang de loket berbentuk love dihulurkan kepadaku..

"apa ni ba??"

"Tunang kamu..eh bekas tunang kamu pulangkan...ni tanda tunang yang baba bagi kat dia dulu.."

"Okeh baba..Mir naik dulu.."

Di bilik,

"haiz la loket..apela aku nak buat dengan ko ni ya.."

*************************************************************************************

"Tuan..saya nak resign 24 hours.."

"Awak ni gurau je kan..."

"Nope..ni surat perletakan jawatan saya.."

"Why?"

"For no reason.."

"Nonsense..."

"please sir.."

"sebab saya ke??"

"Hisy..tak de kene mengene dengan tuanla.."dengan berat hati..

"Baiklah.."lemah sahaja suara yang keluar dari mulutku..

*************************************************************************************

Arghhhh...rindunya aku kat Aina..mane aku nak lepaskan rinduku ini..

"syam..biler la ko nak balik.."tanpa sedar sebuah keluhan keluar dari mulutku..

"Sepertinya ada yang menyeru namaku ini.."entah biler pulak si Syam ni ada depan aku..

"biler...biler...ko masuk??"

"360 saat yang lalu..."

"Giler..."

"Ko tu yang giler..aku dari tadi duk tggu respon daripada ko tau..dah berjanggut kambing aku tau.."

"Ek??hehehe..."

"eh..loket sape ni??lawanya..kalo bagi kat aweks memang best..."

"bekas tunang aku punyer.."

"What??jadi betulla apa yang Ayah Da aku cakap.."

"cakap apa??"

"Aku penah tak bagitau ko tak..yang aku ada sepupu.."

"pernah..so?"

"ko tau tak sape sepupu aku???"

"No idea.."

"bekas tunang ko...iaitu Aina Syifa merangkap secretary ko..."aku terpempan..mengarut laaa...

"What the hell??"Jadi selama ni..Aina sepupu ko tu tunang aku la..."

"Yes..that right..."

"Tapi..aku musykilla..tak penah aku tengok dia pakai rantai ni..."

"ko ni dah biol ke apa..dia kan pakai tudung..bila masanya ko dapat tengok..Pandai!!!"ye tak ye jugak kan..apa nak jadila dengan aku ni..

"Tolong aku Syam..aku sayangkan Aina..aku tak pernah tau yang dia tu tunang aku.."

"Silap ko jugak..parents ko ajak pegi jumpe tunang ko..ko menolak mentah-mentah...susah apanya..ko pegi jela jumpe dia.."

"tu la masalahnya..Aina dah berhenti.."

"what?macam-macam halla jadi sepanjang aku takde kat sini.."

"So,mane aku nak cari dia..."

"Di tempat yang sememangnya ko dan dia je yang tau..."

"Maksud ko?"

"Loket tu boleh guide ko..hehehhe...gud luck man!!"


BAB 6

Loket..loket...aku meraba-raba permukaan loket di tanganku itu..eh..da tulisan la..A&S..ape maknanya?..cube buka la..

"Adoii..payahnya nak buka..."yes..berjaya juga..

"Eh..ni bukan gambar aku masa kecil..dengan...ha???"tak kanla..jadi...aku segera keluar dari rumah..

"Mir..nak kemana tu...?"

"Bawak menantu impian mama balik....."jeritku dan terus memecut keretaku..

*************************************************************************************

"Assalamualaikum..."

"Waalaikumussalam..eh..Ajil.."

"Pak cik..apa khabar??"

"Pak cik sht nak..lamanya tak jumpe kamu.."

"Pak cik..Syifa mane??"

"Entah la budak bertuah tu..dari tadi menghilang..katanya ke tempat biasa.."

"Saya pergi jumpa dia dulu ya..."

*************************************************************************************

"Syifa..syifa..."eh..siapa pulak yang panggil nama aku ni..suara tak macam ayah aku pun..Syifa..hanya ayah ku jer panggil dengan si..eh..takkanla dia..Ajil..Ajil dah balik ker..aku segera menoleh mencari pemilik suara itu..

"Eh..En.Amir..Apa Encik buat kat sini??"tanyaku kehairanan..

"Bukan Amir..tapi Ajil.."

"Ajil.."antara ya tidak suaraku kedengaran..

"Jadi selama ini..Ajil tak jatuh chenta pada orang yang salah..Syifa,I love u..Do u love me???"Erk..straightnyer..Ajil dah balik...syoknyer..penantianku selama ini tak sia-sia..Dia dah kembali...Ya Allah..terima kasih untuk segalanya..dengarlah dunia..hidupku kini ceria seindah pelangi..Ajilllll sayanngggggggg....

"Syifa!!!"

"Ops..I luv U!!!"aku terlatah dek sergahan Ajil yang tibe...

"ekekkekekee..."dia mengekek ketawakanku..kuang asam..sabo je la..

"To my dear Syifa..bersaksikan alam semesta dan Allah s.w.t..will you marry me???"

"No..hahahhaha..."aku segera berlari ke rumah..setibanya di rumah aku lihat..ayahku..parents Ajil..Syam dan Mia sedang enak-enak menjamu selera di anjung rumahku..

"So my hero..how?"usik ayah Ajil padanya..

"Rejected la baba..."

"hahhaha..padan muke ko Mir..jual mahal sangat..."sakat Syam pula..

"Peduli la Jil..rejected by Aina Syifa jer..tp disahkan oleh sirim by me..Rashid..hahaha..."isy..ayahku ni..tak bagi chance betulla..mentang-mentangla menantu idaman..

"So jadi la ni.."

"jadi..."


BAB 7

Akhirnya,hari yang dinanti-nantikan tiba juga..aku,Amir Hazril telah diijabkabulkan dengan pilihan hati,Aina Syifa..huhuhu...

Usai majlis kami,aku menjejakkan kaki ke kamar raja sehari..di beranda..isteriku sedang ralik memerhatikan pemandangan malam..dia memang begitu..perlahan-lahan aku menghampirinya dan mencucuk pinggangnye..

"Oit abangku sayam..isy..abang ni...suke tau..."marahnya apabila aku mengusiknya begitu..ala..marah-marah manja..hehehe..

"Menung ape tu lalink.."

"Bukan ikan termenung nak menung2.."

"eley..ye la tu.."

"abang.."

"Yer.."

"Syifa nak tutup mata abang boleh..?"

"Nak buat ape??"Hisy..cuak aku..

"Nak kenalkan abang pada seseorang..."haiz..janganla kekasih lama pulak..dia pun menutup mataku..aku mengikut langkahnya..sekejap aku terdengar pintu bilik di buka..kemudian terhenti..abang..buka la mata...aku lihat imejku sendiri di cermin..aku memandangnya bingung...

"En.Amir..saya nak kenalkan tunang saya yang dah jadi suami saya...Amir Hazril.."katanya seraya menudingkan jarinya ke imej di dalam cermin..

"Ooooo..kenekan abang ya..."hahaha..boleh pulak isteri aku ni..

"Syifa kan dah janji.."Aku memeluknya erat dari belakang sambil mengadap cermin..jika dilihat seperti foto kebahagiaan..harapanku semoga kasih ini tidak akan sirna..malah semakin bertambah dari hari ke hari..

"Abang sayang Syifa forever..."bisikku di telinganya..dia tersenyum..kekalkanla senyuman di wajahnya Ya Allah..amin..

-TAMAT-
posted by Penulisan2u @ 2:01 PG  

Kongsi Karya Ini Di Dinding Facebook Anda
44 Comments:
  • At 9/6/09 3:09 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    syiok2!

     

  • At 9/6/09 10:08 PG, Anonymous hati berbicara... said…

    salam..
    hmmm..
    seronok juga cerita ini tapi masih boleh diperbaiki lagi cara penyampaiannya...
    semoga terus sukses kepada penulisnya..

     

  • At 9/6/09 4:37 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    aku dh bce cite ni dlm teratk santai...
    mmg best cite ni...

     

  • At 10/6/09 12:16 PG, Anonymous nia_ageera said…

    salam,
    em k la..

     

  • At 10/6/09 8:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bab dalam pjbt tu mcm dlm novel biarlah ym berbicara.

    mungkin kbetulan.. oopss i luv u..mcm tade kne mengena dgn cerita..

    byk guna ayt yang gile2 sampai walaupun ke thp situasi yg serius mcm dgn bos dia tu.. lol

    rasa mcm ada yang tidak disampaikan oleh penulis.. cerita kurang isi tp ok la..

    semoga sentiasa berkarya.

     

  • At 10/6/09 10:42 PG, Blogger aqilah_95 said…

    salam..
    penympaian x perfect sgt...
    tp besh ar..
    tahniah yer...
    keep it up..

     

  • At 10/6/09 11:24 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    wow!!
    bezz gak lar cter nie..
    gempak!
    huhu..
    good job...
    good luck 4 another story!!
    :)

     

  • At 10/6/09 11:48 PG, Blogger Zazzz!~ said…

    ^^ besh2..
    tahniah..
    nak jemput penulis ke blog saye..
    semoge komen jugak karya saye huhu

    http://arminua.blogspot.com

     

  • At 10/6/09 4:13 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm best..cuma pening ckit bla bca.

     

  • At 10/6/09 4:27 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    i like it's
    huhuhuuuhhuu...
    -weed-

     

  • At 10/6/09 7:42 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    xbest..
    bosan

     

  • At 11/6/09 1:57 PG, Blogger akuBUTAseni said…

    confius..
    sape pencerite lam cite ni??
    aina or amir??
    2,2 aku..
    aku konfius!!!

    hmm..
    yg besh part slumber die ngan syam..
    2 jek..
    yg len, base jek,..

    pape pon, gud try..
    keep it up!!

     

  • At 11/6/09 3:25 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    klu nk sedapkn cerita..
    awk kne bt 1 watak je pkai je aku..
    kalu awk nk pki aku juga..hanya chantik dlm monolog atau dialog shajaa..bkn dlm teknik pnceritaan..
    pasal pjbt xnk komen pape..
    pk sndri..
    hal formal n x formal..

    sory..
    x best

    ~nEuR0 shEwAzni~

     

  • At 11/6/09 6:57 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    neuro, cam la ko 2 pandai sgt wat cerpen

     

  • At 12/6/09 9:42 PG, Blogger [ LiTTL3 sQuAr3 ] said…

    best...
    tapi ade keliru ckit.
    keep it up

     

  • At 12/6/09 8:32 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    not to light not to heavy..
    having fun..
    looking forward for next collection

     

  • At 14/6/09 1:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best gakk laa citer nih..gempak jer..tahniah!!
    ~ct~

     

  • At 15/6/09 12:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    konfius sape pencerita

     

  • At 17/6/09 3:04 PG, Blogger ainulanique said…

    simpel n suwit :)

     

  • At 18/6/09 9:51 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    I BG KOMEN DLU..
    NNTI I BACA K BILA ADE MSE LAPANG...
    PNJG SGT LA...
    CERPEN KE NOVEL NI????

     

  • At 18/6/09 3:09 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Best...len kali bace dulu.lawak gler..

     

  • At 20/6/09 6:06 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ai... cite bez tp agk mengelirukan... penggunaan kata ganti aku trlalu byk smpai x tau sape yg tgh ckp... anyway good job n bez!congrats...

    p/s:nm watak(syifa) sama dgn nm sy... nm ayh watak (rasyid) sama dgn nm ayh sy... nm kwn baik watak(syam) sama dgn nm kwn baik sy... mngkinkah amir pulak akan hadir dlm hidup sy? haha...such a nice coiinccident...

     

  • At 20/6/09 7:16 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...teruskan usaha!!!

     

  • At 20/6/09 10:14 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    cerpen paling bosan yg pernah aku bace..perrgghhhh..jgn post agy cerpen mcm ni

     

  • At 20/6/09 10:23 PTG, Blogger ~imia nuriz~ said…

    besh3....
    ahahaha..
    keep it up...

     

  • At 25/6/09 1:07 PTG, Anonymous aadindaa said…

    ehm...ok la. ayat giler2. slamber je gitu ngan bos. tp mmg wujud org yg lurus cam syifa tu. huhuuhu...but nice try. keep writing.

     

  • At 29/6/09 10:53 PTG, Anonymous Auzzy said…

    Eyt,

    Yuppp. Agak confuse dengan "AKU" tu sape sebenarnye. hehe. btw, teruskan berkarya! no worries!

     

  • At 30/6/09 11:52 PG, Anonymous lyssa said…

    best jgak cite ni tp bleh di perbaiki lagi la cara penulisan 2...kdang-kdang rasa macam berterabur jalan cite

     

  • At 30/6/09 6:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    siapa penulisni ha. cahaya shazlin. macamkenal je?

     

  • At 30/6/09 11:56 PTG, Blogger norain ishak said…

    hahha..lawak la citer nie...
    citer y bez..
    tp cam da bayk citer kebetulan camni..
    moge ade idea bez lagi okeyh?..

     

  • At 5/7/09 8:34 PTG, Blogger nur myra edora said…

    kan best klau sy yg dlm citer tuh,...heheheh

     

  • At 6/7/09 6:18 PTG, Anonymous Ira said…

    salam

    best n sweet cite ni....
    cuma pls improvise dlm jln cerita...kalau blh bia la de seorg je tukang cerita (narrator)...nnt pening kepala readers nak faham jln cerita.

    ganbatte kudasai, shazlina-chan~

     

  • At 11/7/09 12:08 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    citew bezz..
    i like..
    juz confius r..
    nty buat yg terbaik ag ek..
    chaiyok!!

    -lOlypOp-

     

  • At 14/7/09 11:47 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    TAK BUSAN BACER...

     

  • At 26/7/09 12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    Narrator die tu bg sorang sudahla.. bwat pning je...

    Anyway, good job dan jln citer yg lain dr yg lain...

    >CiK AnTiViRuS<

     

  • At 8/4/10 2:40 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    pecah pewot bace cter ni...hakhakhak...
    truskn usaha....

    >fiezalicious<

     

  • At 12/5/10 12:35 PG, Anonymous anisah said…

    no komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

  • At 1/9/10 5:43 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best gilerrrrrrrrrrr............

     

  • At 14/10/10 12:21 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    bestlah.....
    tersenyum srg2 bce cerpen niey......

     

  • At 18/10/10 8:45 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best...gud job...
    truskan usaha anda...
    ap2 pon..chayok2...=)

    *bintang91*

     

  • At 4/4/11 4:53 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    boley thn gak story ni,,
    best2..
    [mrs.sleep93]

     

  • At 8/4/11 1:41 PG, Anonymous Tanpa Nama said…

    ok lah..wlupon agak boring...huhuhu

     

  • At 26/2/12 11:11 PTG, Anonymous nadia raf said…

    Cerita ni agak mengelirukan..
    Penggunaan kata ganti "aku" tu kalau boleh bagi 1 narrator je.
    erm, lg 1 susunan ayat agak kelam kabut..
    keep it up okey :)

     

  • At 2/3/12 10:12 PTG, Anonymous Tanpa Nama said…

    best tp confius lah

     

Catat Ulasan

TINGGALKAN ULASAN DAN KOMEN, PADA SETIAP KARYA YANG ANDA BACA Penulis memerlukan ulasan dan komen, bagi memperbaiki penulisan dan memperbetulkan kesilapan. Komen dan ulasan anda akan memberi satu semangat kepada penulis, untuk terus menulis karya dan seterusnya menghasilkan karya yang menarik. Kerjasama & sokongan daripada pembaca amat kami hargai. Sebab itulah kami menyediakan HADIAH, sebagai penghargaan kepada penulis dan juga kepada pembaca yang aktif memberi komen & ulasan

<< Home

 

 

 NOVEL TERBARU DI PASARAN

 

 

"Dia hidup bukan kerana cinta. Dia hidup kerana kehadiran Prince Charming yang menyelamatkannya. Semuanya gara-gara dia mengoyak Carta Prince Charming—carta misteri yang tiada sesiapa tahu dari mana datangnya. Yang pasti, memang dia langsung tidak percaya dengan sumpahan yang dikatakan berkaitan dengan Carta Prince Charming.

"Sumpahan puteri? Kau ingat ini cerita dongeng ke? Puteri apa yang nak sumpah aku ni? Puteri bunian? Puteri lindungan bulan?”

Desakan daripada Sofea membawanya ke Kelab Bola Sepak. Di situlah Prince Charming berkumpul. Tetapi hanya seorang sahaja Prince Charming yang dicari-carinya. Namun, untuk mencari Prince Charming bukanlah mudah, namun dia yakin, antara mereka, pasti salah seorang adalah penyelamatnya.

Orang tu pun satu! Dah selamatkan nyawa orang, tak reti-reti ke nak munculkan diri? Bukan ke lagi senang kalau datang berdiri depan aku dan cakap, Sayalah yang selamatkan awak daripada kena langgar semalam. Finish! Tak adalah nak panjangkan cerita sampai beratus muka surat semata-mata nak cari Prince Charming!

Tajuk: Prince Charming
Penulis: Ratu Bulan
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM19.90
Ulasan:

 


 

NOVEL HANGAT DIPASARAN

 

 

Pertemuan pertama memberi impak yang berbeza kepada dua insan. Maria malu mengenang, sedang Hisyam mahu mendekat. Maria semakin resah apabila Hisyam terus-terusan mendesak. Dalam benci ada rindu. Bijak Hisyam memujuk, mereka akhirnya disatukan.

Salina hadir menjadi duri dalam daging. Bagi Hisyam, gadis itu ialah sahabatnya yang terbaik. Insan paling dipercayai. Namun, dalam diam, Salina meracuni hubungan mereka. Salina ada agenda yang tersendiri.

Semakin hari, semakin nipis rasa percaya Maria terhadap Hisyam. Namun, dia tidak mungkin menghindar rasa kasih yang sudah menebal. Demi menunaikan permintaan Maria, Hisyam tega melamar Salina walau ada luka di hati.

Sanggupkah Hisyam menduakan Maria yang pernah dicintai sepenuh hati? Dan, Maria, mampukah membiarkan suami tersayang jatuh ke tangan Salina? Atau, Mariakah orang ketiga yang tidak lagi diperlukan kehadirannya oleh Hisyam?

 

Baca bab awal dari bab 1-15 di www.takmungkinkuhindar.blogspot.com
 

Tajuk: Tak Mungkin Kuhindar
Penulis: Ana Sofiya
Terbitan: Fajar Pakeer

Harga: RM22.90
Ulasan:

 


       Karyaseni

www.karyaseni.my
www.karyaseni.com.my
       Menarik Klik Dibawah
    50 Karya Terbaru

  Info Karya Terkini

      Baca Karya Pilihan

  Pelukan Cinta - Novel cinta yang 90% adalah kisah benar, wujud lagikah manusia sebegini?

 

  Suami Aku Ustaz - Bila Suami Yang Merupakan ustaz kini menjadi suamiku, Sebuah novel yang banyak menekan nilai-nilai islamik

 

  Terlerai Kasih Sebuah novel yang heroinnya bertudung, novel yang begitu menarik. selamat membaca

 

  Kahwin Ganti - Novel yang pasti dapat memikat hati pembaca. bagaimana seorang yang sakit menjadi suamiku

 

  Kemilau Karya Kasih - Kisah  anti novel melayu, yang memandang jijik dan hina novel melayu. ikuti kisah menarik ini.

 

  Opps pintu hatiku - Kisah yang menarik pilihan yang mampu memberi keseronokan membaca

 

  Pilihan Mama - perlukah ikut pilihan mama, sedangkan pilihan mama umpama manusia yang tidak berperikemanusian

 

  Tak Mungkin Kuhindar - Novel yang mendapat sambutan dan popular di penulisan2u

 

  Dibius Cinta - Cucukan jarum cinta manakah yang mampu membius hatiku. Kalau sudah membaca novel ini kali pertama, pasti tidak akan berhenti.

 

 

klik pada tajuk untuk membaca karya pilihan di atas

 

      Iklaneka

 

125 

 

 

 

 

 

Berminat iklan di blog penulisan2u? hubungi kami di email : Bantuan@penulisan2u.net

      Tarikh Karya

 

Ikuti blog ini | Follow this blog

      Berita Hangat

Penulisan2u sedang berkerjasama dengan Penerbit Novel bagi memberi peluang kepada penulis-penulis berbakat dan karya yang menarik. Antara novel yang sudah di terbitkan

 

  Biarlah YM Berbicara

  Baju Pengantin Mak Andam

  Siapakah Di hatiku

  Hot Gimmick

  Pergilah Air Mata

  Sepupuku Suamiku

  Hadirmu Takdirku

  Cermin

  Tak Mungkin Kuhindar

  Bini Aku Tomboy Ke?

  Jodoh Atau Cinta

  Prince Charming

  AD + IZ 

 

Tunggu kemunculan novel-novel terbaru dari penulis penulisan2u setiap bulan di pasaran.

      Ingin Hadiah?

PERADUAN KUIZ . Tahniah kepada 10 Pemenang Kuiz, Hadiah ditaja oleh Syarikat Penerbitan Kaki novel Enterprise. Klik Disini untuk melihat Senarai pemenang.

 

UNTUK PENULIS. 5 Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan. akan menerima hadiah sebuah novel. Blog pertama dan satunya2 blog yang memberi hadiah kepada penulis. Klik Disini untuk melihat senarai Penulis terbaik pilihan pembaca setiap bulan

 

UNTUK PENGULAS & PEMBACA?

2 Pengulas paling AKTIF dengan memberi komen yang ikhlas dan membina, pada setiap karya cerpen / novel  di penulisan2u akan menerima hadiah sebuah NOVEL.

 

      Bilik Sembang

Info
TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

UCAPAN

1/1/2009:
Tahun baru misi baru, cerpen dan novel pun baru. semoga terhibur bersama blog kami

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya - al-Radu [13]: 11-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya


TAG

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita melayu

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net
      Chit-Chat Corner

online
     Rakan Niaga

Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

Rahsia penjimatan elektrik

117 Idea Bisnes Luar Biasa

Webhosting Terbaik Malaysia

Video Tutorial Bisnes Internet

Peluang Bisnes SMS

Google Adsense jana Duit

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Blog wordpress

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke website

Tiada duit untuk kahwin?

Rahsia Bisnes di Internet

Panduan asas membina blog

Jana wang dgn unit trust

Belajar design grafik

Bengkel website

10 Model Bisnes internet

Pakej bisnes internet

Belajar HTML website

Rahsia teknik bisnes di EBAY

      Novel pilihan

sinopsis klik pada gambar

   Diari Penulis

    • Aisya Sofea

    • Anis Ayuni

    • Bikash Nur Idris

    • Damya Hanna

    • Dhiya Zafira

    • Eny Ryhanna

    • Salina ibrahim

    Dina Najat

    • Ahadiat Akashah

    • Norhayati Berahim

    • Aina Emir

    • Hafirda Afiela

    • Hani Fazuha

    • Dewi Sukma

    • Sri Diah

    • Zn Isa

    • Lily Suraini

    • Lily Haslina

    • Nia Azalea

    • Rose Harissa

    • Norzailina Nordin

    • Aleya Aneesa

    • Liza Zahira

    • Ida Nardiel

    • Eka fahara

    Syima Syawal

    • Meen Zulaikha

    • Rose harissa

    • Aleya Aneesa

    • Lynn Dayana

    • Mersik Romoyu

         Ingin Menjadi Penulis?

Creative Enterprise Sdn. Bhd., sedang mencari manuskrip kanak-kanak atau remaja. Ini kerana pihak kami ingin memperluaskan dan memperbanyakkan bahan bacaan untuk kanak-kanak dan remaja. Di samping itu kami juga ingin memupuk minat membaca dalam kalangan kanak-kanak dan remaja. ( klik disini )

Karyaseni Enterprise ingin memaklumankan kepada anda yang berminat untuk menghantar manuskrip anda kepada KS untuk penilaian, sila email kan sinopsis dan tiga bab awal ke alamat email berikut: Manuskrip@karyaseni.my

KarnaDya Solutions Sdn Bhd. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? hantarkan karya anda. Sebelum anda menghantarkan manuskrip anda, sila hantarkan butiran berikut terlebih dahulu melalui emel/pos. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

NB Kara Sdn Bhd dengan berbesar hati menjemput mana-mana penulis yang merasakan diri mereka layak menjadi penulis yang versatil, menghantar manuskrip mereka kepada NB Kara Sdn Bhd. Tulisan anda terlebih dahulu akan dinilai oleh penulis prolifik Norhayati Berahim dan juga beberapa panel editor sebelum diluluskan untuk terbitan.
 ( klik disini )

Jemari Seni Publishing. Anda minat menulis? anda berbakat, anda ada cerita yang menarik, Anda Ada Karya Yang Ingin Diterbitkan? Untuk tujuan pengiriman manuskrip, JEMARI SENI telah menggariskan panduan kepada penulis-penulisnya. untuk maklumat lanjut ( klik disini )

 

Alaf 21 Sdn Bhd. Tahun 2008 bakal menjanjikan sinar kecemerlangan seandainya karya anda terpilih untuk diterbitkan oleh Alaf 21, penerbit novel tersohor di Malaysia. Jika anda mempunyai salah satu manuskrip tersebut, kami ingin menatap dan menilainya. Sekiranya sesuai, pihak kami ingin menerbitkannya di bawah jenama ALAF21. ( klik disini)

   Ahli Pelawat
      Novel Di Pasaran

Kenangan Terindah - Hezzy Azra

Serasi di hati - Nora Ismail

Nama aku N - Aina Emir

Bunga Syurga - Anita Aruszi

Episod cinta luka - Fateen Najwa

Sandaran kasih - Aini Marisha

Fitrah kasih - Ilani Mysara

Bukan yg pertama - Salina Ibrahim

Ternyata cinta - Damya Hanna

Selagi ada dia - Aisya Sofea

Kembalikan cintaku - Norhayati NB

Warna hati - Meen Zulaikha

Seribu kali sayang - Anis Ayuni

Menanti kasih - Norzailina nordin

Cahaya - Nura zulaikha

Dakapan cinta - Eny Ryhanna

Hanya kita berdua - Aina emir

Ku Utus Rindu - Intan Arnida

Usikan rindu - Qaira Qasidah

Segalanya untukmu - A.Anessa

 

Dapatkan dikedai berhampiran anda

      Bantuan Carian

Dua cara asas untuk memudahkan anda melayari laman blog penulisan2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman penulisan2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

      Web & Blog Terbaik

Koleksi cerpen & novel online terbaik dari Malaysia, Indonesia, SIngapore & Brunei. Layari di http://penulisan2u.net

Koleksi artikel isu semasa, artikel yang menarik dan hangat http://semasa2u.blogspot.com

tip kehidupan, zodiak, horoskop, petua, tip, puisi, pantun, sajak, dan pelbagai artikel menarik layari di http://istimewa2u.blogspot.com

Blog Berkaitan agama, topik-topik tazkirah, audio, video ceramah, mendengar 114 surah Al-quran secara online, radio-radio dakwah, layari di http://dakwah2u.blogspot.com

Blog Media, Tv streaming online, radio streaming online, surat khabar, rakaman drama, radio era, hot.fm, tv1, tv2,tv3 dan lain-lain. layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Blog Koleksi cerita lawak, lucu, kelakar dan video lawak, lucu dan kelakar. layari di laman http://kelakar2u.blogspot.com

Laman web penerbit novel KarnaDya Penerbitan Karyaseni Syarikat penerbitan yang dimiliki oleh Penulisan2u. Novel-novel dari laman penulisan2u akan diterbitkan oleh Karyaseni http://www.karyaseni.my

Laman web syarikat penerbit novel Creative Enterprise Sdn Bhd (CESB). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.cesb.net.my

Laman web syarikat penerbit Kaki Novel Enterprise. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.kakinovel.com

Laman web syarikat penerbit NB kara Sdn Bhd. Dimiliki oleh penulis terkenal Norhayati Berahim, Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.nbkara.com.my

Laman web syarikat penerbit Buku Prima Sdn Bhd. Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.bukuprima.com.my

Laman web syarikat penerbit novel jemari Seni Publishing (JS Publishing). Untuk melihat novel-novel terbaru yang berada di pasaran, layari di http://www.jemariseni.com

Laman web syarikat penerbit novel Alaf21 Sdn Bhd (alaf21). Untuk melihat novel-novel terbaru dari Alaf21 layari di http://www.alaf21.com.my

Laman web syarikat penerbit novel Fajar Pakeer Sdn Bhd). Untuk melihat novel-novel terbaru  layari di laman http://www.fajarnovels.com.my

      Kata Kunci

koleksi novel, koleksi novel cinta, novel, novel online, novel melayu, novel malaysia, novel terbaik, novel cinta, novel masyarakat, cerpen, koleksi cerpen, koleksi cerpen cinta, koleksi cerpen cinta remaja, cerpen baru, koleksi cerpen terbaru, teratak cerpen, cerpen cinta, cerpen online, cerpen terbaik, cerpen melayu, koleksi cerpen cinta malaysia, cerpen malaysia, cerita seram, cerita, cerita cinta, cerita pendek, cerita melayu, cerita online

      Malaysia Group